Haluan vain tulla vielä jälkijunassa kertomaan, että itse en jaksa kitistä mistään yleisömääristä, tuomareista, cupin heikosta yleisjamasta tai muusta. Minä koin hienon ja hyvätasoisen cup-finaalin jossa oli tilanteita ja draamaa, ilma oli raikas ja tunnelma hieno. Poistuin stadionilta pohtien kuinka uskomattoman hieno laji jalkapallo on ja kuinka hienoja elämyksiä se tarjoaa. Onnittelut Klubille Cup-mestaruudesta.
Tähän täytyy kyllä laittaa että tismalleen sama. Jännittävä ja vauhdikas matsi jota oli mukava katsoa vaikkei ollut kummankaan puolella ja tuntui että ympärillä tuularitkin olivat tunteella mukana ja purnasivat vääryyksistä ja juhlivat maaleja antaumuksella. Vaikea sanoa kumman kannattajia oli enemmän, aikalailla 50/50 tais mennä kun katsoi maaleja juhlivien määrää. Cup-huumalle
, yks parhaista finaaleista mitä olen nähnyt. Joku TPS-Haka nevöfoget.
Liityn joukkoon ja tunnustan nauttineeni kovasti lauantai-iltapäivän ohjelmasta. Canalplussaa ehtii kyllä katsoa kun kotimainen kausi on ohi (siis viime sunnuntaista alkaen).
Myös minä olin puolueeton katsoja, paitsi että olin lyönyt euron pitkävedon, jossa yhtenä kohteena Hongan voitto. Oletukseni perustui liigaotteluiden voimasuhteisiin, varsinkin tuohon viimeiseen HJK - Honka-matsiin, jonka espoolaiset veivät ansaitusti.
Mutta lauantaina HJK:n hyvä peli sai minut puolelleen ja olin lopulta iloinen mielestäni niukasti paremman joukkueen voitosta. Joskin oli surullista, että niin hyvä joukkue kuin Honka joutui tyytymään tappioon.
Kentällä nähtiin useita mielenkiintoisia pelaajia: Jalasto, Hakanpää, Bah, Medo, Parikka, Turunen, Vasara, Pelvas, Weckström,..jne jne. Eihän tuosta kauden päätös voi parantua.
Katsoin myös naisten finaalin, joka sekin oli erittäin jännittävä kun altavastaaja (Kuusysi) meni juuri ennen taukoa yllätysjohtoon. Toisella puoliajalla sitten kentällä nähtiinkin oikeastaan vain yksi pelaava joukkue kun HJK teki näyttävillä kuvioilla tarvittavat maalit.
Yhteislippu finaaleihin oli todella edullinen ja jalkapallon ystävänä löydän yhden positiivisenkin puolen siitä tosiasiasta, että jalkapallo on Suomessa pieni laji. Nimittäin otteluihin mahtuu aina, liput ovat halpoja eikä niitä tarvitse ostaa ennakkoon ja istumapaikkaa voi vaihtaa jos takana olevan jutut ärsyttävät.