FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
15.01.2025 klo 05:35:52 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 50 [51] 52 ... 68

Kirjoittaja Aihe: Roninho - Beerschot AC  (Luettu 275417 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hayes

Poissa Poissa

Vastaus #1250 : 19.04.2010 klo 23:01:25

Olisiko Roni voinut olla vielä enemmän vapaana? :D
pablo arpa

Poissa Poissa

Vastaus #1251 : 19.04.2010 klo 23:10:41

Tuota voi kai jo sanoa kliiniseksi. Kuqille löydettiin selvästi tutkapari.
shots

Poissa Poissa

Vastaus #1252 : 24.04.2010 klo 17:18:06

Uutinen
ÖSK vill förlänga med Roni
ÖREBRO

Efter en tung säsongsstart har ÖSK:s anfallare Roni Porokara börjat hitta formen.
Nu arbetar klubben febrilt med att förlänga kontraktet med sin finske landslagsman.
– Vi för diskussioner och hittills är jag positiv, säger sportchef Lennart Sjögren.
Relaterat

Det blev inget proffskontrakt i vintras för Roni Porokara där affären med israeliska Maccabi Haifa sprack i sista stund. Finländaren hade sedan en tuff start på årets allsvenska, men efter en fin insats mot Brommapojkarna och mål i senaste segern mot Gefle börjar han återfå självförtroendet och spelglädjen på planen.
– Jag försöker slappna av och njuta mer under matcherna. Nu tycker jag att det är kul med fotboll igen, sa Porokara till NA efter segern mot Gefle.

"Han trivs bra i Örebro"
Porokara sitter i dagsläget på ett utgående kontrakt med ÖSK, och klubben gör ingen hemlighet av att de vill förlänga med finländaren.
– Vi har fört diskussioner med Roni sedan ett par veckor tillbaka och hittills är jag positiv. Roni trivs väldigt bra i Örebro och han är absolut intresserad av att stanna, säger Sjögren.

Haifa-affären sprack
När affären med Haifa strandade fanns det enligt uppgifter intresse för Porokara i den tyska och italienska andraligan. Vad NA erfar är det nu återigen klubbar från Tyskland samt Holland och England som främst studerar ÖSK:s finske landslagsman.
– Vi vet att klubbar är intresserade men har ännu inte hört något konkret, poängterar Sjögren.
Om ÖSK och Porokara inte får till en kontraktsförlängning innebär det att anfallaren kan lämna ÖSK gratis efter säsongen.
– Vi hoppas kunna lösa det här under sommaren, säger Sjögren.
Pakkomakko

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Philadelphia Eagles

Vastaus #1253 : 24.04.2010 klo 17:23:10

Uutinen
ÖREBRO

Efter en tung säsongsstart har ÖSK:s anfallare Roni Porokara börjat hitta formen.
Nu arbetar klubben febrilt med att förlänga kontraktet med sin finske landslagsman.
– Vi för diskussioner och hittills är jag positiv, säger sportchef Lennart Sjögren.
Relaterat

Det blev inget proffskontrakt i vintras för Roni Porokara där affären med israeliska Maccabi Haifa sprack i sista stund. Finländaren hade sedan en tuff start på årets allsvenska, men efter en fin insats mot Brommapojkarna och mål i senaste segern mot Gefle börjar han återfå självförtroendet och spelglädjen på planen.
– Jag försöker slappna av och njuta mer under matcherna. Nu tycker jag att det är kul med fotboll igen, sa Porokara till NA efter segern mot Gefle.

"Han trivs bra i Örebro"
Porokara sitter i dagsläget på ett utgående kontrakt med ÖSK, och klubben gör ingen hemlighet av att de vill förlänga med finländaren.
– Vi har fört diskussioner med Roni sedan ett par veckor tillbaka och hittills är jag positiv. Roni trivs väldigt bra i Örebro och han är absolut intresserad av att stanna, säger Sjögren.

Haifa-affären sprack
När affären med Haifa strandade fanns det enligt uppgifter intresse för Porokara i den tyska och italienska andraligan. Vad NA erfar är det nu återigen klubbar från Tyskland samt Holland och England som främst studerar ÖSK:s finske landslagsman.
– Vi vet att klubbar är intresserade men har ännu inte hört något konkret, poängterar Sjögren.
Om ÖSK och Porokara inte får till en kontraktsförlängning innebär det att anfallaren kan lämna ÖSK gratis efter säsongen.
– Vi hoppas kunna lösa det här under sommaren, säger Sjögren.

Ja kiitos sama suomeksi
pexx

Poissa Poissa

Vastaus #1254 : 24.04.2010 klo 17:26:21

http://translate.google.fi/translate_t?q=isaac&oe=utf-8&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=fi&tab=wT#sv|fi|
shots

Poissa Poissa

Vastaus #1255 : 24.04.2010 klo 17:36:11

Ja kiitos sama suomeksi

Jatkosoppari mahdollinen.
Pakkomakko

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Philadelphia Eagles

Vastaus #1256 : 24.04.2010 klo 17:41:19

Jatkosoppari mahdollinen.

kiitos ja kumarrus
Prince Domenech III

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Espoo & Sporting Clube de Braga & 曼聯

Vastaus #1257 : 25.04.2010 klo 17:26:08

Örebro johtaa 1-0. Ei suomlaistehoja.
« Viimeksi muokattu: 25.04.2010 klo 18:03:43 kirjoittanut Zooner »
Happis

Poissa Poissa

Vastaus #1258 : 25.04.2010 klo 17:42:48

Örebro johtaa 2-0 HBK:ta vastaan. Roni syötti eka maalin.
jungmanni

Poissa Poissa

Vastaus #1259 : 25.04.2010 klo 17:49:27

Ja kiitos sama suomeksi

Onko se muka jotenkin isänmaallista, että pitää oikein erikseen täällä julistaa olevansa tyhmä? Ei täällä kukaan silläkään elvistele, ettei osaa englantia. Koulussa on kai sentään vielä pakkoruotsi. Eivätkä nuo urheilutoimittajien tekstit nyt niin kovin älyllisen vaikeita ole. Edes ruotsiksi.
SenderosinTaitokynä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, Arsenal, Maskun palloseura, kaunis futis

Vastaus #1260 : 25.04.2010 klo 19:25:12

Onko se muka jotenkin isänmaallista, että pitää oikein erikseen täällä julistaa olevansa tyhmä? Ei täällä kukaan silläkään elvistele, ettei osaa englantia. Koulussa on kai sentään vielä pakkoruotsi. Eivätkä nuo urheilutoimittajien tekstit nyt niin kovin älyllisen vaikeita ole. Edes ruotsiksi.

Ruotsin osaaminen älykkyyden määritelmä mjötääh?
Cromster

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Veikkausliiga

Vastaus #1261 : 25.04.2010 klo 20:05:19

Ketään mitään ruatsia osaa (tosi-suomalaisen periaate)...Itsekin onnistuin pääsemään (nippa nappa) peruskoulusta niin että en taida osata kuin muutaman kirosanan ruotsiksi, ja tietysti homovittuiluja. Mutta asiasta sen verran että käyttäkää nyt oikeasti sitä googlen kääntäjää. Ruotsista - Englanniksi kääntää ihan kohtuu hyvin. Ainakin niin että sitä pystyy ymmärtämään.
Hisingen

Poissa Poissa

Vastaus #1262 : 25.04.2010 klo 21:35:26

Uutinen

Jos Oliver Cabrera on vieläkin agenttina niin ei voi edelleenkään toivoa kuin mahdollisimman pikaista pääsyä eroon hänestä. TV4:n Sportenissa käsiteltiin laajasti saman herran toimintaa Wandersonin agenttina ja kyseenalaistettiin vahvasti hänen oikeus harjoittaa ammattiaan.

Cabreran edustamien pelaajien listaa katsomalla tulee mieleen muitakin ongelmallisia siirtoja.
http://fotbolltransfers.com/?p=viewAgent&id=24
shots

Poissa Poissa

Vastaus #1263 : 25.04.2010 klo 21:42:24

Jos Oliver Cabrera on vieläkin agenttina niin ei voi edelleenkään toivoa kuin mahdollisimman pikaista pääsyä eroon hänestä. TV4:n Sportenissa käsiteltiin laajasti saman herran toimintaa Wandersonin agenttina ja kyseenalaistettiin vahvasti hänen oikeus harjoittaa ammattiaan.

Cabreran edustamien pelaajien listaa katsomalla tulee mieleen muitakin ongelmallisia siirtoja.
http://fotbolltransfers.com/?p=viewAgent&id=24

Huisinpana tuo Rasmus Bengtssonin Lazio - Hertha sekoilu viime kesältä
jungmanni

Poissa Poissa

Vastaus #1264 : 25.04.2010 klo 23:50:12

Ruotsin osaaminen älykkyyden määritelmä mjötääh?
Ei vaan osaamattomuudella makeilu.
shots

Poissa Poissa

Vastaus #1265 : 29.04.2010 klo 08:19:49

Uutinen
Porokara bryter med Cabrera
ÖREBRO

ÖSK-spelaren Roni Porokara har släppt kontakten med spelaragenten Oliver Cabrera.Nu diskuterar finländaren själv direkt med ÖSK om en kontraktsförlängning.
Relaterat
Se också

Länkar
    ÖSK bryter med Cabrera
    ÖSK förhandlar med Cabrera

–Det känns bäst så. Men just nu vill jag bara koncentrera mig på att spela fotboll, säger Porokara.

Det är dagen före match. ÖSK har visat fenomenal form på sistone, reste till Kalmar i går med ett självförtroende som närmar sig taket efter tre raka segrar.
–Vi har gjort tre väldigt bra matcher, och allt känns väldigt bra på planen. Det är roligt att spela i det här laget. Nu ska vi slå Kalmar och sedan Häcken på söndag, då är vi med i toppen för att stanna, säger Roni Porokara.

Tvivelaktig roll
I söndags dök han upp i ett TV4-inslag, som avslöjade att agenten Oliver Cabrera haft en minst sagt tvivelaktig roll när Gais-stjärnan Wanderson do Carmo skulle säljas i vintras.
Samtidigt visades dokument upp som med all önskvärd tydlighet klargjorde att Oliver Cabrera var Porokaras agent parallellt med agentens uppdrag från ÖSK att sälja spelaren till Maccabi Haifa, också det i vintras.
I inslaget blev Porokara tillfrågad att ställa upp på en intervju på väg ut från matchen mot BP på Grimsta, vilket han avböjde.
–Jag trodde att de ville prata om matchen. Jag pratar inte så bra svenska, och tyckte att de kunde ta någon annan. I programmet framställdes det som att jag inte ville svara på frågor om Cabrera, men så var det inte, säger Roni.

Han vill inte gärna grotta i det som hände i samband med Haifa-affären.
–Nej, det finns inte mycket att säga om det. Förbundet gör en utredning, och för egen del har jag inte längre någon kontakt med Oliver Cabrera.

Men han har varit med och diskuterat nytt kontrakt med ÖSK för din räkning?
–Ja, men inte längre. Jag har pratat med Lennart Sjögren (ÖSK:s sportchef) i dag, och vi är överens om att han och jag sköter förhandlingarna själva tills vidare.
–För mig är det viktigaste nu att fokusera på att göra ett bra jobb och göra mitt bästa för att vi ska fortsätta spela bra.

I fallet Wanderson har avslöjats att Cabrera förmedlat ett ”slavkontrakt”, där brassen skulle tillhöra ett bolag och bli mer eller mindre livegen.

Du har inte erbjudits eller skrivit på något sådant?
–Nej, jag är inte uppbunden på något sätt av någon agent.

Roni blev utbytt i matchen mot Halmstad senast, och fick ena låret lindat omedelbart.

Är du okej för spel mot Kalmar?
–Ja, det är ingen fara. Jag har lite känning i baksidan av låret, men inget som hindrar mig.

http://na.se/sporten/fotboll/inspark/1.814794-porokara-bryter-med-cabrera
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United

Vastaus #1266 : 29.04.2010 klo 12:32:13

Taitaa olla eteenpäinmenoa tämä.
Tico

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KJ

Vastaus #1267 : 29.04.2010 klo 16:18:24

Vaihtakaa jo otsikko!
tipe

Poissa Poissa

Vastaus #1268 : 09.05.2010 klo 14:28:54

Mikäs Porokaralla, kun ei ole tänään kokoonpanossa?
Tico

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KJ

Vastaus #1269 : 09.05.2010 klo 15:02:26

Mikäs Porokaralla, kun ei ole tänään kokoonpanossa?

Ei ole ollut viimeiseen kolmeen otteluun..
tipe

Poissa Poissa

Vastaus #1270 : 09.05.2010 klo 15:07:47

Ei ole ollut viimeiseen kolmeen otteluun..
Joku vamma vai? Tuosta vaan sain sellaisen kuvan, että olisi tänään ollut mukana.
koman

Poissa Poissa

Vastaus #1271 : 09.05.2010 klo 15:28:26

Roni on reisivamman takia tänään sivussa, missään ei tosin kerrota kuinka vakava vamma on...
drake

Poissa Poissa

Vastaus #1272 : 13.05.2010 klo 18:42:28

Tänään jo penkillä.
Jonatan

Poissa Poissa

Vastaus #1273 : 13.05.2010 klo 20:10:16

Kentälle 48. minuutilla.
David Banner

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Clever, old geezer, Helsinki coach Murinen

Vastaus #1274 : 13.05.2010 klo 21:18:24