FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
19.02.2025 klo 01:24:49 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 3 [4] 5 ... 13

Kirjoittaja Aihe: Mitä SINÄ olet tehnyt suomalaisen jalkapallokulttuurin hyväksi?  (Luettu 15361 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Benny Pronssijalka

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Super Tele, SVHK & Super-Vesku maalivahtina

Vastaus #75 : 08.04.2007 klo 10:02:39

Käyn katsomassa kotikaupunkini ykkösjengi kaikki kotiottelut, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, harjoituspeleistä lähtien. Lisäksi joitakin vierasotteluita sekä myös joidenkin muiden suomalaisseurojen otteluita, yleensä Veikkausliigaa. Maajoukkuetta pitäisi käydä katsomassa enemmän paikan päällä, on kuitenkin henkilökohtaisesti sen verran tärkeä.

Lisäksi yritän aina kertoa lätkäihmisille (joita siis kotikaupungissani on enemmän kuin tarpeeksi), että jalkapallo on kuningaslaji, parempaa ja tärkeämpää kuin mikään muu.
Munan perässä vaan pyörit!
Bristol Rovers

Poissa Poissa

Vastaus #76 : 08.04.2007 klo 10:14:57

Voitin Japanin ja E-Korean 2002 MM-kisapallon, kun lähetin hyvän kysymyksen studioon.. :) Ylos
muurisen paniikkinappula

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin

Vastaus #77 : 08.04.2007 klo 15:10:16

Itse kyllä hiukan ihmettelen sitä yleistä väitettä, että jos et omista yhtään fanikrääsää/ vain muutamia seuran tuotteita, niin et voi olla seuran kannattaja/fani/supporter/mikälie.

Itse yritän käydä kattomassa pelejä paikanpäällä mahd. paljon ja herättää futiskeskustelua vähemmän futiksesta kiinnotuneiden kanssa.
Luigi

Poissa Poissa

Vastaus #78 : 08.04.2007 klo 17:05:43

Olen saanut suomifutispropagandallani erään duunikaverin vakavasti harkitsemaan Hongan kausikortin hankkimista alkavalle kaudelle. Ainakin yksittäisissä otteluissa on vannonut käyvänsä. Omien palopuheideni lisäksi miehen kiinnostuksen heräämiseen on kuulemma vaikuttanut myös hänen kaverinsa positiiviset kokemukset viime kaudelta Tapiolassa. Mainittakoon, että kyseinen duunikaverini on kyllä futismiehiä - pelaa käsittääkseni kolmosdivaritasolla ja seuraa aktiivisesti ulkomaisia liigoja suosikkiseuranaan, yllätys yllätys, Liverpool. Ei vain ole jostain syystä suomifutis kiinnostanut tähän saakka. Nyt on siis luvassa parannusta tällä saralla.

Ylipäätään juuri tällaiset selkeästi futiksesta kiinnostuneet, mutta Veikkausliigalle selkänsä kääntäneet ihmiset pitäisi saada lehtereille mukaan. Aiheestahan on ikioma Kakkiksemmekin paasannut ties kuinka monta kertaa. "Suomessa on n. puoli miljoonaa jalkapallon harrastajaa, mutta...".
vasurinho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Musta/valkotelevisioissa oikealle hyökkäävä Suomi

Vastaus #79 : 08.04.2007 klo 21:52:43

Vein tulenpalavan kääkkämiehen vastasyntyneelle pojalle jalkapallon.  Ylos
Vivã Barca

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS

Vastaus #80 : 08.04.2007 klo 21:54:22

Vein tulenpalavan kääkkämiehen vastasyntyneelle pojalle jalkapallon.  Ylos

Repesin!  :D Oikea lutuuriteko  :D Ylos
grönvit

Poissa Poissa

Vastaus #81 : 08.04.2007 klo 21:59:22

Hajotin joskus Kuopiossa jääkiekkokaukalon pukuhuoneen oven  :D Ylos
ChievoVerona

Poissa Poissa

Vastaus #82 : 09.04.2007 klo 01:25:35

Oiskohan toi Bakun reissu jotain ???

Veljenpoikani oon onnistunut kouluttamaan futistyypiksi, ikäähän on vasta kaksi vuotta, mutta pallo on aina mielessä Pallo
Obsy

Poissa Poissa

Vastaus #83 : 09.04.2007 klo 01:30:00

Oisit ny Chievo jättänyt vastaamatta tässä kohdin  ::)
ChievoVerona

Poissa Poissa

Vastaus #84 : 09.04.2007 klo 01:30:57

Oisit ny Chievo jättänyt vastaamatta tässä kohdin  ::)

Juu ois pitänyt ::)
Grewe

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti, Huuhkajat

Vastaus #85 : 01.05.2007 klo 02:54:51

Olen yrittäny parhaan kykyni ja voimieni mukaan käännyttää noita vääräuskoisia ihmisiä arvostamaan jalkapallon ilosanomaa, väliilä huonolla ja välillä paremmalla menestyksellä.
Duuniin en tuo telkkarii nykyään iltavuoroo ja vkonloppusin muulloin ku sillon ku tulee futismatseja, mistä hyvään ja helppoon elämään tottuneet velliperse työtoverit ovat tykänneet kyttyrää ja hyljeksivät minua.

Huomenna lähtee pojaltani neitsyys veikkausliigamatseissa käymisen suhteen.
Jarkka

Poissa Poissa

Vastaus #86 : 01.05.2007 klo 20:49:16

- Koko 2000-luvun olen käynyt katsomassa naapuristadikan seuran liigapelit ja maajoukkueen kotipelit ellen ole ollut estynyt.
- Omistan viidettä vuotta putkeen naapuristadikan seuran kausarin, ja olen saanut pari kaveriakin ryhtymään kausarikatsojiksi.
- Viimeisen vuoden olen ottanut oman 7v-superjunnun peleihin mukaan ja muutenkin edesauttanut vahvan futiskipinän syttymistä pojassa. Nykyään se sisältää käytännön tasolla myös isä-poika -pelejä sekä kuskaamista liittyen treeneihin ja matseihin.
- Muistan aina mainita duunissa tms. seurassa kun olen käynyt pelissä.
- Jalkapalloon liittyvissä keskusteluissa pyrin mahdollisuuksien mukaan mainitsemaan että nuorempana seurasin enemmän lätkää mutta se on nykyään niin tylsää ettei sitä jaksa katsoa kuin satunnaisesti.
- Viimeisimpänä ja vähäisimpänä 1911 spämmitöntä viestiä ykköselle ja nyt 2 kakkoselle. En halua edes miettiä mitä kaikkea hyödyllistä olisin ehtinyt elämässäni tehdä ilman forumia...
Hecking

Poissa Poissa

Vastaus #87 : 11.05.2007 klo 13:58:15

Vuonna 1999 Suomen jääkiekkomaajoukkue pelasi mm-kisojen loppuottelua, samaan aikaan minä katsoin paikallis-tvstä RiPSin ykkösen peliä.
Nykyään koitan aina päästä kotikaupunkini joukkueen 3. divisioonan kotipeleihin paikalle.
hamit

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SGE

Vastaus #88 : 11.05.2007 klo 14:16:52

Hei,

käyn katsomassa hajanaisia otteluita eri puolilla Suomea sekä lisäksi JJK:n kotipelejä silloin, kuin pystyn. Harrastan myös Aamulehden- ja YLE:n toimitusten palauteosaston ryöpytystä.

Moi.
Kutvonen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valioliiga-RoPS

Vastaus #89 : 11.05.2007 klo 15:39:24

Tänään kurssilla matematiikanope kyseli ryhmältä että monesko Suomi on kendokisoissa ja heti perään euroviisuista saman. Heitin heti perään vastakysymyksen että monesko RoPS on tämän kauden Ykkösessä. Eipä tuo ole paljoakaan, mutta sentään jotain.
vaihtopenkin vasenlaita

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RoPS

Vastaus #90 : 11.05.2007 klo 16:00:21

Tänään kurssilla matematiikanope kyseli ryhmältä että monesko Suomi on kendokisoissa ja heti perään euroviisuista saman. Heitin heti perään vastakysymyksen että monesko RoPS on tämän kauden Ykkösessä. Eipä tuo ole paljoakaan, mutta sentään jotain.

Kulttuuria  Ylos Olisi mielenkiintoista kuulla myös, että mitähän tähän kysymykseen vastatattiin. Itse saan suu vaahdossa saarnata opiskelukavereilleni, kun nämä jalkapalloa ja RoPSia niin aliarvostavat. Jääkiekko heidän mielestään se ykkönen  :-[
Kutvonen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valioliiga-RoPS

Vastaus #91 : 11.05.2007 klo 16:13:10

Kyllähän vastaukset olivat ennalta-arvattavan laimeita. Kouluttaja kysyi että montako ottelua Ykkösessä pelataan ja että monentenako RoPS nyt on, niihin kerroin toki oikean vastauksen. Olen kyllä yrittänyt muistuttaa että Ykkösen kotipelit alkavat perinteikästä KuPS:aa vastaan toukokuun loppupuolella.
vaihtopenkin vasenlaita

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RoPS

Vastaus #92 : 11.05.2007 klo 16:20:00

Kyllähän vastaukset olivat ennalta-arvattavan laimeita. Kouluttaja kysyi että montako ottelua Ykkösessä pelataan ja että monentenako RoPS nyt on, niihin kerroin toki oikean vastauksen. Olen kyllä yrittänyt muistuttaa että Ykkösen kotipelit alkavat perinteikästä KuPS:aa vastaan toukokuun loppupuolella.

Aika turhaantuneeltahan siinä alkaa tuntumaan kun yrittää näille selittää eikä siitä kuitenkaan mitään apua ole. Saattavat käydä katsomassa yhden pelin ja jos häviö tulee ovat kommentit jotain "kyllähän tämän jo tiesi"
Baikonur

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tottenham Hotspur

Vastaus #93 : 16.05.2007 klo 00:28:41

Yrittäny saada ihmisiä ymmärtämään jalkapallon hienous. Jotkut saanut jopa oivaltamaankin sen. Lisäksi jottain kannattajatoimintasälää jne jne. + työharjoittelua seurassa ja talkoohommia.

HH:n siskonpojalle ostin viikonloppuna ensimmäisen oikean jalkapallonsa. Innostui sen verran lahjasta, että aikoo lähteä kesällä paikalliseen futiskouluun.  Ylos
Boris Pugo

Poissa Poissa

Vastaus #94 : 16.05.2007 klo 00:46:22

Olen tuonut esille täkäläisen harrastepotkiksen suurimmat ongelmat avoimesti ja rehellisesti. Tämä menettely on osaltaan saanut ihmiset avaamaan silmänsä asian suhteen. Veikkausliigatoimiston kusetuslinja, liian lyhyt kausi, paskat kenttämestarit, persaukiset amatööriseurat ja harrastelijamentaliteetti ovat suomalaisen jalkapallon suurimmat syöpäläiset. Silmien avaaminen totuudelle tekee hyvää.  Ylos
Edmundo

Poissa Poissa

Vastaus #95 : 16.05.2007 klo 01:06:56

Olen levittänyt FC Lahden fanituotteita Argentiinaan. ???
SSL20

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Liverpool, Pioneeriryhmä ja Hämeenlinna

Vastaus #96 : 16.05.2007 klo 19:07:16

Houkutellut kavereita matseihin, tosin itsekkäistä syistä. Huomenna lähden 3-4 kaverin kanssa katsomaan FC Hämeenlinnan vierasmatsia. Eivät taida olla ennen käyneet vierasmatseissa. Lisäksi yksi kaveri lähtee katsomaan Suomen karsintamatsia, tosin on mua enemmän käynyt Suomen peleissä.
John Devey

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat, Ilves

Vastaus #97 : 16.05.2007 klo 19:08:46

Koitan ihan tuskassa käännyttää kendojanareista koostuvaa kaveripiiriäni jalkapallon pariin  >:(  4 on jo lupautunut lähtemään peliin
Blanco

Poissa Poissa

Vastaus #98 : 16.05.2007 klo 21:53:55

Koitan ihan tuskassa käännyttää kendojanareista koostuvaa kaveripiiriäni jalkapallon pariin  >:(  4 on jo lupautunut lähtemään peliin
Mikä on Tappara Headhuntersien tilanne tällä hetkellä ???
John Devey

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat, Ilves

Vastaus #99 : 16.05.2007 klo 21:58:12

Mikä on Tappara Headhuntersien tilanne tällä hetkellä ???

Pelaavat WOWia ja juovat äidin lämmittämää kaakaota  ::)

Sivuja: 1 ... 3 [4] 5 ... 13

Siirry: