Onko kokemuksia Edinburghin derbystä (Hearts – Hibernian). Saako peleihin miten helposti lippuja ym.?
2018 toukokuussa käytiin emännän kanssa Edinburghissa. Siellä sattui olemaan Hearts-Celtic ottelu. Hankin Heartsin jäsenyyden( en muista maksoinko, vai oliko ilmainen) Sain lipun.
Oli hieno kokemus. Parin päivän päästä huomasin, ei perhana siellähän on paikallispeli. Miten minulta oli mennyt ohi. No menin ottelua edeltävänä päivänä, tästä en ole varma, oliko päivä vai kahta ennen Heartsin Fani myymälään (sijainti stadionilla), jossa on myös info, josta saa lippuja otteluun.
Olin oven rivassa ennen aukeamista. No huonolla Englannin kielen taidolla näytin minun jäsennumeroa jonka sain kirjautumisen yhteydessä.
Emäntä sitä katseli ja tulosti minulle lipun ihan hyvältä paikalta. Huusin hurraata ja hypin tasajalkaa.
Hyvissä ajoin ennen peliä olin paikalla. Siinä stadionin vieressä on Hearts fanien Pubi, olut virtasi ja laulu raikasi. Tunnelma oli kuuma. Oli paljon ratsupoliiseja ja tavallista koppalakkia pitämässä fanit erillään toisista. Peleissä keskarit ja pilkkalaulut raikasi. Pullojakin lenteli ja ukkoa talutettiin ulos.
Hearts voitti ja tunnelma oli korkealla. Pelin jälkeen odottelin Bussia Hearts fanien joukossa. Paikalle tuli kakskerros bussi, yläkerrassa ikkunan vieressä istui vihreä paitainen Hiberianin fani. No yks Hearts fani sai jumalattoman hepulin, pui nyrkkiä ja huusi solvauksia. Hiberian fanin onneksi bussi lähti liikkeelle ennenkuin kiihtynyt Hearts fani rynni sisään.
Taksi kuski kertoi, kun kysyin, mikä jakaa kaupungin vihreään ja violettiin. Kertoi, että asuinpaikka, Toiset asuu toisella ja toiset toisella puolella kaupunkia.
Edinburgh mukava paikka, haggis on hyvää ja viskimuseo sekä ylämaan kierros pakollisia nähtäviä.