FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
02.02.2025 klo 05:01:36 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 [2] 3 ... 35

Kirjoittaja Aihe: Aki Riihilahti  (Luettu 124444 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
joseboy

Poissa Poissa

Vastaus #25 : 29.06.2006 klo 03:08:27

Isossa roolissa tällä kaudella nostamassa K`lauternia liigaan ja sitten ens kaudella potkimaan sukille Bayernin vastenmielisiä pelaajia  ;D Ylos
Taitaa vaan tosin sitten jo HJK kutsua...  ::)
Kutvonen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valioliiga-RoPS

Vastaus #26 : 29.06.2006 klo 18:18:09

Joo-o, ei lähtenyt Ägä sitten Evertoniin  ;D. No, tämä "huhu" oli ainoastaan sivuunkirjoittaneen puoliväsynyt "älynväläys" jolle ei ollut mitään konkretiaa takanaan (paitsi ehkä korkeintaan Toffeepoikiin siirtyvän A. Johnsonin kehut Ägästä - onko niitä edes?).

Kaiserslautern on kuitenkin ihan keskisuuri seura ja lukemani vähäisen uutisoinnin tms. perusteella ihan hyvä nuorehko porukka heillä olisi kasassa, tähtäimessä pikainen paluu Bundesliigaan kuten onkin jo ehditty mainita. Toivottavasti kuitenkin menee paremmin kuin Nurella.
sniideri

Poissa Poissa

Vastaus #27 : 29.06.2006 klo 23:34:39

Ylos
erno

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RMA, Dortmund, City, United, Chelski, Bayern, Arsu

Vastaus #28 : 30.06.2006 klo 06:46:04

Mielestäni ihan hyvä siirto. Kausi ykkösessä ja sen jälkeen kausi bundesliigaa. Sitten 32 vuotiaana taikaisin veikkausliigaan ja 3-4 kautta klubissa  :)
Kutvonen

Poissa Poissa

Vastaus #29 : 30.06.2006 klo 16:26:35

Mikäli vain pääsee pelaamaan säännöllisesti niin eteenpäin menoahan tuo on. Olkoon sitten Saksan kakkosliigan taso mitä on - Saksan-tuntijat voinevat valottaa enemmänkin - mutta ei se varmaan mitään ihan nyhjäystä ole. Eihän Ägällä ole vielä ikääkään paljoa, eiköhän mies ainakin ikämiesvuosille asti jatka.
joseboy

Poissa Poissa

Vastaus #30 : 30.06.2006 klo 16:30:23

Ja 2.Bundesliigassahan nähdään sitten ensi kaudella kahden samalla pelipaikalla pelaavan suomalaispelaajan kohtaaminen.  8) Ylos
K`lauternin ja Kölnin pelejä odotellessa...  :)
Kutvonen

Poissa Poissa

Vastaus #31 : 30.06.2006 klo 16:32:05

Aivan, tämäkin vielä. Jokohan Suomen media noteeraisi Saksan liigat edes vähän paremmin tästä lähtien?
joseboy

Poissa Poissa

Vastaus #32 : 30.06.2006 klo 16:37:18

Aivan, tämäkin vielä. Jokohan Suomen media noteeraisi Saksan liigat edes vähän paremmin tästä lähtien?
En jaksa uskoa, mutta onneksi olen yleensä väärässä!  ;D
UK:lle 2.Bundesliigaa ensi kaudella?  ::)
FutisForum nimimerkki

Poissa Poissa

Vastaus #33 : 30.06.2006 klo 21:54:33

D:SF:ltä sivusilmällä kyseistä sarjaa joskus seuranneena: ei lainkaan hassumpaa katseltavaa.
Liukutaklaaja

Poissa Poissa

Vastaus #34 : 03.08.2006 klo 09:58:26

Ylös Ylos
Ägä valittu Kaiserslauternin varakippariksi Ylos
tom

Poissa Poissa

Vastaus #35 : 03.08.2006 klo 10:10:31

Ägälle  Ylos Tuoppi
terroristi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: CFC

Vastaus #36 : 03.08.2006 klo 10:13:59

Ylös Ylos
Ägä valittu Kaiserslauternin varakippariksi Ylos
Ägä Ylos
Herkku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat kannattajajäsen nro 61, JS Hercules

Vastaus #37 : 03.08.2006 klo 11:19:41

Ei ole FCK:n pojat hävinneet peliäkään harjoituskaudella. Kaatunut on Bremen, Liverpool ja Bahrainin maajoukkuekin.

Kaiserslautern kaupunkina on vaan niin ikävä paikka, että luulen Akin vaihtavan maisemaa ensi vuonna jo pelkästään sen takia.

Kylä on keskellä ei mitään, keskieurooppalaisittain pitkän matkan päässä kaikesta. Lähistöllä on jenkkien tukikohta ja kaupungissa on iso tekniikanalan yliopisto, mikä tarkoittaa paljon opiskelijoita. Valitettavasti miespuolisia sellaisia. (Saattaa pari rillipäistä, kiinalaista vaihtarityttöäkin löytyä.)

Yöelämä ei ole kummoista. Tuo ja edellä mainittu naispuolisten fänien puute, on Akin kirjoissa pitkä miinus.
erno

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RMA, Dortmund, City, United, Chelski, Bayern, Arsu

Vastaus #38 : 03.08.2006 klo 11:34:24

Eli Kaiserslautern on Saksan Lappeenranta  ???
Noh, luulen kuitenkin että jos Ägä on nostamassa Kaiseria takaisin liigaan niin varmasti haluaa pelata myös kauden Bundesliigaa, toki jos paremmasta joukkueesta (epäilen) käy kutsu niin varmasti vaihtaa.
Lisbie

Poissa Poissa

Vastaus #39 : 04.08.2006 klo 13:53:59

Yöelämä ei ole kummoista. Tuo ja edellä mainittu naispuolisten fänien puute, on Akin kirjoissa pitkä miinus.

Miten niin. Kaverihan on I <3 Jesus miehiä (toki hekin voivat yöelämässä viihtyä, tämä lienee ennakoluuloista paskaa minun osaltani) ja forumistitkin saavat naista todennäköisemmin kuin niinkin hauska vesseli (lue: rasittava urpo) kuin Aki "Mine olla vähä cp" Riihilahti.  Alas
ptuutti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK

Vastaus #40 : 04.08.2006 klo 14:02:03

Eiköhän Ägä ole enemmän pelimiehiä kuin i love Jesse-miehiä..
Rikkiviisas

Poissa Poissa

Vastaus #41 : 05.08.2006 klo 15:54:39

Eiköhän Ägä ole enemmän pelimiehiä kuin i love Jesse-miehiä..

Eikä noi ole toisiaan poissulkevia asioita.
Kyllähän sanonta "Forssell scores" on tiettävästi ollut yleisempi viime vuosina yöelämässä kuin pelikentällä ja uskollinen bilekaverinahan Miklulla on ollut juuri Ägä.
Aachi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee

Vastaus #42 : 18.09.2006 klo 21:56:59

Ägä pelasi 46 minuuttia tänään  :)
Niko123

Poissa Poissa

Vastaus #43 : 20.10.2006 klo 20:46:27

Tämmöstä:

Saksan kakkosbundesliigassa Kaiserslauternissa pelaava Suomen jalkapallomaajoukkueen keskikenttäpelaaja Aki Riihilahti on sivussa tositoimista ainakin viikon verran pohjevamman takia. Riihilahdelta jäävät väliin Kakkosbundesliigan kärkiottelu 1860 Müncheniä vastaan sekä Saksan cupin ottelu tulevana torstaina, jossa Kaiserslautern mittaa vieraissa Bayern Münchenin taidot. Varsinkin Bayern-ottelusta poisjääminen on Riihilahdelle paha takaisku.

Riihilahti toipunee pelikuntoon hyvissä ajoin ennen Suomen seuraavaa EM-karsintaottelua Armeniaa vastaan 15. marraskuuta.
lavuaar

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EoM

Vastaus #44 : 11.11.2006 klo 10:37:49

http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/200611115353030_jp.shtml :

Lainaus käyttäjältä: Ägä
Lääketokkurassa Baselissa
11.11.2006 7:39

Havahduin juuri siihen, että sisar hento valkoinen nauroi minua hevoseksi. Normaaliannos huumetta ei kuulemma tehonnutkaan suomalaiseen. Itse en muista mitään. En edes yrittäneeni pokata Esther-hoitsua kesken nilkka-pohjeleikkaukseni. Olisivat ennen operaatiota näyttäneet Baselin paikalliskanavaa hetken: se ainakin veti ensimmäisenä sairaalayönä niin syvään uneen, että pari leikkausta olisi mennyt helposti yhdellä pökräyksellä.

Tiedän kokemuksesta, että pian alkaa puudutus hävitä kivun tieltä. Luuhun poratut reiät, turhana poistettu lihas ja leikkaushaavat saavat kropan huutamaan tuskasta kuin saksan kielen artikkeliopiskelut. Siltikin, vaikka en nyt pysty yksin tekemään edes vessareissua, tunnen olevani lähempänä huippukuntoa kuin pitkään aikaan. Fyysinen kipu ei tunnu pahalta, kun on toivoa.

Olen aina uskonut, että mitä tahansa voi saada, jos on valmis tekemään tarpeeksi sen eteen. Se on myös vaarallista, sillä aina maksettava hinta ei ole sen arvoinen.

Vaikeaa on myöntää, että mitätön osa ruumissa, pohjelihas, on määrännyt ei pelkästään urani vaan myös elämäni suunnan viimeiset kaksi vuotta. Jalkapallossa olet tasan niin hyvä kuin olit viimeisessä pelissäsi.

Tammikuun kolmas päivä 2005 olin täysin terve, pärjäsin hyvin Valioliigassa ja olin Englannissa kuin kotonani. Sen jälkeen takana on paljon enemmän missattuja kuin pelattuja pelejä, loukkaantuneita kuin terveitä päiviä.

Seitsemän lihasrepeämää myöhemmin huomasin olevani yksin ja umpikujassa pienessä saksalaiskylässä, vaikka kaikki mahdollinen ja mahdoton oli tehty pitääkseni itseni ja intohimoni tavoitteitteni tiellä.

Inhoan valittamista, jossittelua, voivottelua... tässä lääketokkurassa haluankin vain kertoa pienen siivun miltä loukkaantuneesta urheilijasta voi tuntua. Minun ongelmanihan olivat kuitenkin pieniä maailman mittakaavassa. Mutta ne olivat aina sillä konkreettisella hetkellä suuria omassa elämässäni.

Kuinka selvitä aamun kipeistä ensiaskeleista fysioterapian ja kuntosalin kautta treeneihin. Tai miten päästä edes joskus valoisan aikana treenikeskuksesta pois. Kuinka kymmenet lääkärit, fysioterapeutit, hoitomuodot ja muut yritykset veivät minua vain kauemmaksi tavoitteistani. Kuinka turhauttavalta sitä työtä tehdessä on tuntunut. Kuinka mahdotonta sillä hetkellä on kuitenkaan kompromissata, koska haluaa vain takaisin omalle tasolleen.

Viimeiset vuodet ovatkin olleet elämäni yksinäisintä aikaa. Jokaisen loukkaantumispäivän pahin hetki on, kun näkee kuntosalin ikkunasta muiden lähtevän viheriölle harjoittelemaan. Siksi käänsin kuntopyörän seinää päin, siinä on juuri leuan korkeudella oksankohta, jota on mukavampi katsoa.

Kun arvostettu sveitsiläinen kirurgi Bernhard Segesser keskiviikkona vakuutti pohjevammojeni syyn olevankin nilkassa ja ongelmien mahdollista poistumista leikkauksella, en poistunut hänen toimistostaan ennen kuin operaatio sovitettiin seuraavaksi päiväksi. Olin tullut siihen pisteeseen, että mahdollisuus jatkaa uraa ja elämää terveenä on samalla myös minulle ainoa järkevä syy enää pelata.

Haluan normaalin elämän, en korealaista poppamiestä meditoimaan energiavirtoja jalkaani tai terävillä metallikoukuilla hakattavan ihon läpi arpikudosta hajalle. Se, että olen uhrannut aikani intohimoni perässä juostessani, ei ole koskaan ollut minulle uhraus, vaan valinta. Ei ole tuntunut sellerinsyöneeltä, vaikken olekaan voinut viettää opiskelijaelämää, saanut käydä bilettämässä tai pitää edes lakisääteisiä vapaapäiviä. Mutta ajatus, ettei ehkä pystyisi joskus edes potkimaan pihalla lastensa kanssa palloa, ei ole enää valinta. Ei edes uhraus. Se olisi tragedia.

Tietämättömyys on turhauttavinta. Vihdoin minulle on annettu looginen selitys. Kenties jopa ratkaisu. Tämä ei ole pelkästään mahdollisuus pelata taas jalkapalloa täysillä, vaan myös kävellä huoletta lähikauppaa pidemmällä hakemaan maitoa, saavuttaa maajoukkueen kanssa arvokisat tai mennä edes joskus harvoin ravintolaan ilman vahvaa pohjeteippiä.

Haluan ja aion saavuttaa jalkapallossa vielä useita unelmiani. Mutta tästä eteenpäin ilman jääaltaita, magneettikuvia, lääkäreitä, yökenkiä, sähköhoitoja, linjausharjoituksia, emäksistä ruokavaliota tai kirottua porrasjumppaa. Ajatus tuntuu vapauttavalta. Vaikka Swiss Army -stilettien viillot vielä tuntuvatkin, olo tuntuu upealta.

Monella tapaa olen viimeisestä kahdesta vuodestani ylpeämpi kuin peliurani parhaista hetkistä. Kai kaikilla vastatuulilla on syynsä ja ne on vain otettava vastaan.

Usko on lyhin matka paikasta toiseen. Paras tunne tehdystä työstä onkin, ettei ole jäänyt mitään jossiteltavaa. Mutta nyt myös ymmärrän, että joskus unelmien hinta voi olla liian kallis. Vai onko sittenkään?

En edes tiedä koska pystyn seuraavan kerran ottamaan hölkkäaskeleen, mutta tällä hetkellä uhmaan insomnian lakeja vain ollessani niin innoissani ajatuksesta, että pääsen taas pian pelaamaan täysillä. Ellei sitten tuo Baselin helmi, Esther-hoitsu, suostunut leikkaustokkurassa tehtyyn kosintaani.

Riihilahdelle  Ylos Ylos Ylos Ylos
Toivottavasti pääsee vielä huippukuntoon.
Ehis

Poissa Poissa

Vastaus #45 : 11.11.2006 klo 12:12:18

Ägä tulee vielä.  Ylos
Väliinpudottaja

Poissa Poissa

Vastaus #46 : 11.11.2006 klo 16:25:13

Hyvä kirjoitus. Sellerikin päässyt vaihteeksi mukaan.  Ylos :o Ylos

Ägä tulee vielä.  Ylos
Sama. Ylos
Gunner

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nuolen pääkirjoitusta

Vastaus #47 : 12.11.2006 klo 09:38:03

Ägälle  Ylos
Niko123

Poissa Poissa

Vastaus #48 : 03.01.2007 klo 23:40:02

Pakko nostaa tääkin ylös.. Ägä ollut loukkaantuneena? Laittakaahan joku äijän tän kauden statsit näkyviin..
Pekko

Poissa Poissa

Vastaus #49 : 04.01.2007 klo 12:19:39

Pakko nostaa tääkin ylös.. Ägä ollut loukkaantuneena? Laittakaahan joku äijän tän kauden statsit näkyviin..

http://kicker.de/fussball/2bundesliga/vereine/spielersteckbrief/object/22544/saison/2006-07

Sivuja: 1 [2] 3 ... 35

Siirry: