http://www.kuvassamukana.fi/?menu=2&sort=sOle kuvassa mukana -kampanjan säännöt
Järjestäjä: Kampanjan järjestää Kustannus Oy Aamulehti.
Tavoite: Kampanjan tavoitteena on aktivoida pirkanmaalaisia ottamaan kantaa ja vaikuttamaan Pirkanmaan hyvinvointiin sekä ehdottamaan ja äänestämään pirkanmaalaista kohdetta Aamulehden hyväntekeväisyyskohteeksi.
Aamulehden panostus: Aamulehti sitoutuu lahjoittamaan kampanjan voittaneen asian tai kohteen/kohteiden kohentamiseen yhteensä 20 000 euroa. Summa saattaa kasvaa suuremmaksi ilmoittaja-asiakkaiden lähtiessä mukaan kampanjaan. Lisäksi Aamulehti tarjoaa kampanjan vaatiman näkyvyyden eri medioissaan.Kampanjakohteen valinta: Kampanjan lahjoitussumma käytetään joko yhteen tai useampaan ehdotettuun kohteeseen. Voittajakohde/kohteet valitaan kahdessa eri vaiheessa.
1) Kampanjan ensimmäisessä vaiheessa 8.3.2009 - 6.4.2009 osallistujat ehdottavat ja/tai kannattavat omalla kuvallaan mahdollisia kohteita. Osallistuminen edellyttää sivustolle rekisteröitymistä.
Kampanjan asiantuntijaraati valitsee saaduista ehdotuksista 5 - 10 kohdetta lopulliseen äänestykseen. Kampanjaraatiin kuuluvat taitelija Maria Lund, kiekkolegenda Raimo Helminen, Ransu Karvakuonon "isä" Pertti Nättilä, näyttelijä Eila Roine, näyttelijä/kirjailija Reidar Palmgren sekä Aamulehden vastaava päätoimittaja Matti Apunen (raadin puheenjohtaja), brändijohtaja Jaana Kaartinen ja kehityspäällikkö Seppo Roth.
2) Lopullinen äänestys valittujen kohteiden kesken suoritetaan 27.4.2009 - 8.5.2009 kampanjan verkkosivustolla osoitteessa
www.kuvassamukana.fi. Äänestystulos ratkaisee hyväntekeväisyyskohteen/-kohteet. Äänestykseen osallistuminen ei edellytä kuvan antamista eikä rekisteröitymistä. Äänestyksen tulos julkistetaan sivustolla sekä Aamulehdessä.
Kuka voi olla kuvassa mukana?
Kaikki täysi-ikäiset pirkanmaalaiset ja Pirkanmaan hyvinvoinnista kiinnostuneet ovat tervetulleita kuvaan mukaan. Kampanjan ensimmäisessä vaiheessa annetaan kasvokuva kampanjan käyttöön. Kuvan käyttöoikeuksista vastaa kuvan antaja. Kuvan käyttöön pitää olla sekä kuvaajan lupa että kuvassa esiintyvän henkilön/henkilöiden lupa.
Miten kuvia käytetään?
Saatuja kuvia ei käytetä muualla kuin Ole kuvassa mukana -kampanjaan liittyvässä viestinnässä. Kuvat on aina osa suurempaa kokonaisuutta, mukana kuvassa muiden kampanjaan osallistuneiden kanssa. Kuvan antaja luovuttaa kuvan vapaasti kampanjan käyttöön: kuvan käyttöoikeutta kampanjan sisällä ei voi rajata, vaan saatuja kuvia voidaan käyttää kaikessa Ole kuvassa mukana -kampanjaan liittyvässä viestinnässä ja kampanjaan liittyvissä jatkotoimenpiteissä