FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.03.2024 klo 17:37:44 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 [2] 3 ... 5
 
Kirjoittaja Aihe: Ennen peliä??  (Luettu 36178 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
futiskoutsi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: tottenham,Tps,


Vastaus #25 : 08.04.2009 klo 11:36:30

taitaa toi mahan vetelyys pienest jännityksestä,vaik sitä itse tiedosta.itsellä sama ongelma pelaaja uralla,nyt koutsina ei enää jyllää...
eli pientä tutinaa ja ei niin vaarallista :) ja äs tarkemmin luettuani koita syödä ennen peliä toi 3h  ei lähempänä ja jätä tuon allergian vuoksi tuo laktoositon maitotuote pois.pitäs tepsiä.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2009 klo 11:40:20 kirjoittanut futiskoutsi »
mrp

Poissa Poissa


Vastaus #26 : 08.04.2009 klo 12:27:06

"Ota löysin rantein, älä jännitä..." :D
Sitä on muutkin sanonut, mutta ei se johdu jännityksestä :D Varsinkin kun minun tapauksessa mahan kanssa on muutenkin ongelmia. Pitääpäs testata tuota mitä tuossa jälkimmäisessa ehdotit. Se on vaan niin pirun vaikeaa syödä oikeean aikaan jos on esimerkiksi vieraspeli, tai peli on aikaisin jolloin ei aamulla yksinkertaisesti pysty syömään kunnon ateriaa.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2009 klo 12:29:15 kirjoittanut mrp »
morcenardo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuwait


Vastaus #27 : 08.04.2009 klo 20:37:21

tai peli on aikaisin jolloin ei aamulla yksinkertaisesti pysty syömään kunnon ateriaa.

Puuro pitää miehen tiellä jne. ::)
falcao12

Poissa Poissa


Vastaus #28 : 08.04.2009 klo 23:27:40

Hyvä nyrkkisääntö: pelin alkaessa mahalalaukku tyhjä, energiavarastot täynnä
Taxi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MUna


Vastaus #29 : 09.04.2009 klo 01:20:02

Itselläni paljon tärkeämpi että saan koskea palloon mahdollisemman paljon. Totta kai alkulämmittely todella tärkeä, mutta tatsi pitää olla kunnossa ennen otteluu ja jos heti eka syöttö/veto menee kohilleen on peli paljon helpompaa ja se lähtee rullaamaan paremmin. Joillakin syötön/vedon tilalle voi olla että saa taklattua/harhautuksen tai ihan vaikka että pääsee ekasta tilanteesta vastustajasta ohi. Pitää löytää se oma vahvuus ja alottaa heti ottelu sillä niin alku on 10 kertaa parempi kuin yrittää vasurilla puolen vaihtoa joka onnistuu kerran kymmenestä :). Diisel pelaajille on tärkeää (varmaan?) ennen ottelua ottaa teräviä spurtteja ja jopa pientä nahistelua ennen ottelua. Heille tärkeää on myös voittaa eka tilanne joten ensimmäinen tilanne kannattaa ottaa jo ennen ottelua :). Joku sano että pitää keskittyä 100% tulevaan matsiin niin ei sitä niin "vakavasti" kannata ottaa tai menee väkisin yrittämiseksi. Mielummin juteltaisiin pelikumppaneitten kanssa ja voidaan heittää pari läppää siinä ja vähän ottaa rennosti, mutta se asenne ei saa tietenkää jäädä kentälle.
mrp

Poissa Poissa


Vastaus #30 : 09.04.2009 klo 12:43:10

Se on kuitenkin loppupeleissä pienestä kiinni minkälaisen alun saa peliin. Mikäli joukkueen pelitapa on pitemmän ja selkeämmän pallon pelaaminen ylöspäin, saattaa keskikentän keskustan miehillä olla vaikea päästä mukaan peliin. Taas jos joukkue kierrättää palloa alhaalla ja pelaa lyhyitä syöttöjä alussa, on kaikkien helpompi päästä peliin mukaan ja saada hyvä alku.
Alkulämmittely on myös yks tärkeimmistä asioista ennen peliä. Taxin mainitsema rentous on ihan hyvä asia, mutta se usein saattaa jäädä kentälle, ja kovan taklauksen tai epäonnistuneen syötön jälkeen ei välttämättä tulekaan sitä läppää kavereilta/vastustajilta. Keskittyminen tärkeä saada peliin, ja itselläni on tapana käydä mahdollisia tilanteita läpi, mitä pelipaikallla yleensä tulee.
Ja kun peli alkaa ne ekat suorituksen kannattaa tosiaankin tehdä helpomman kautta, kuten Taxi mainitsi, se vasurin puolenvaihto ei ehkä ole paras ratkaisu loppupeliä ajatellen.
member of global family

Poissa Poissa


Vastaus #31 : 09.04.2009 klo 21:06:57

Mites runkkaaminen vaikka muutama tunti ennen peliä, onko haitallista?
Kepes

Poissa Poissa


Vastaus #32 : 09.04.2009 klo 21:57:04

Mites runkkaaminen vaikka muutama tunti ennen peliä, onko haitallista?

Ainakin mulle tulee sellanen vapautunut ja rento olo. En suosittele menemään kentälle kovat piipussa. Ylos
morcenardo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuwait


Vastaus #33 : 09.04.2009 klo 22:13:27

Mites runkkaaminen vaikka muutama tunti ennen peliä, onko haitallista?

Riippuu miten pitkään runkkaat :D
Kaihlamo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jalkapallo


Vastaus #34 : 09.04.2009 klo 22:48:04

Riippuu miten pitkään runkkaat :D

Jos on oikein puumuna niin lasketaako alkulämmittelyksi?
morcenardo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuwait


Vastaus #35 : 10.04.2009 klo 13:22:51

Jos on oikein puumuna niin lasketaako alkulämmittelyksi?

Kyllä Ylos Itse käytän tätä välillä, toimii.
Rento-Reiska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Gay Extreme


Vastaus #36 : 12.04.2009 klo 11:29:53

Runkkaaminen jäljiltä mulla ainakin menee peli veteläksi. :o

Paras tapa on vetää edellisenä iltana kunnon perseet ja sitten muutaman tasoittavan jälkeen pelaamaan, niin on sopivan rento fiilis. Ylos
romario#1

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #37 : 12.04.2009 klo 12:04:04

Älkää ikinä ainakaan tehkö sellaista virhettä, että söisitte ennen peliä omenan. Vielä jos sattuu olemaan varvassandaalit jalassa niin pelistä tulee helvetillinen. Alas
soininjo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS, FCB ja Kustaa II Adolfin valtava poni


Vastaus #38 : 12.04.2009 klo 13:12:14

Mä oon ainakin laiska alkuverryttelijä, joten otan aina roolia maalivahdin lämmittämisessä ja rynnin lähes kylmiltäni kentälle. Eka 5-10 minuuttia meneekin sitten siinä, että peli alkaa kulkea edes vähää alusta..
morcenardo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuwait


Vastaus #39 : 12.04.2009 klo 20:16:41

Mä oon ainakin laiska alkuverryttelijä, joten otan aina roolia maalivahdin lämmittämisessä ja rynnin lähes kylmiltäni kentälle. Eka 5-10 minuuttia meneekin sitten siinä, että peli alkaa kulkea edes vähää alusta..

Laiskuudelle Alas
g.neville

Poissa Poissa


Vastaus #40 : 13.04.2009 klo 18:50:13

Mä oon ainakin laiska alkuverryttelijä, joten otan aina roolia maalivahdin lämmittämisessä ja rynnin lähes kylmiltäni kentälle. Eka 5-10 minuuttia meneekin sitten siinä, että peli alkaa kulkea edes vähää alusta..
Samoin, tykkää ottaa ihan rauhassa ennen peliä. Tosin olen sitä mieltä, että se on mulle ainoa oikea tapa valmistua pelaamaan.
petepeters

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Haka Valkeakoski, sympatiat Napapiirille.


Vastaus #41 : 14.04.2009 klo 00:09:40

Jos nyt vajaa pari tuntia ennen peliä söisi. Ei kahvia ennen peliä. Paitsi EHKÄ aamulla, jos iltapeli. Batteryä tölkki usein kuitenkin tuntia ennen.

Aika paljon vetoja ja keskityspalloja saisi koppailla ennen peliä. Mutta pelaajat haluaa vetää kuitenkin pelkkiä ylänurkkia.

Jos nyt muutaman vedon saisi kiinni pelin alussa, niin matsista voisi tullakin jotain ???
Juuti

Poissa Poissa


Vastaus #42 : 14.04.2009 klo 00:15:59

Itseäni vitutti suunnattomasti nämä alkulämmittelyt. Koitin pysytellä valmentajalta piilossa ja lähinnä istua, sekä keskittyä peliin. Siinä sivussa, sitten muutamat venytykset ja kentälle. Pientä riplailua tietysti pallolla, että edes jonkinlainen tuntuma olisi kentälle lähtiessä. No kukin tyylillään varmaan tässäkin asiassa.
futebooli

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Juventus, Newcastle, Lupo


Vastaus #43 : 17.04.2009 klo 18:42:16

Ennen peliä vaimon tai tyttöystävän kanssa hyvät lämmöt lihaksiin.
morcenardo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuwait


Vastaus #44 : 17.04.2009 klo 20:39:31

Ennen peliä vaimon tai tyttöystävän kanssa hyvät lämmöt lihaksiin.


Et ole saamassa :keskari:
idän_ihme

Poissa Poissa


Vastaus #45 : 20.04.2009 klo 17:27:31

Itseäni vitutti suunnattomasti nämä alkulämmittelyt. Koitin pysytellä valmentajalta piilossa ja lähinnä istua, sekä keskittyä peliin. Siinä sivussa, sitten muutamat venytykset ja kentälle. Pientä riplailua tietysti pallolla, että edes jonkinlainen tuntuma olisi kentälle lähtiessä. No kukin tyylillään varmaan tässäkin asiassa.

Et kuitenkaan erään nuorisomaajoukkuepelaajan tapaan syönyt pullaa ennen peliä?
Lama

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KTP


Vastaus #46 : 22.04.2009 klo 06:58:22

Suosittelen mäyräkoiraa edellisenä iltana!
Ior Bock

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Ajax Amsterdam. Winnipeg Jets


Vastaus #47 : 05.05.2009 klo 21:40:37

En ole kokeillut mutta lämmittelystä(yleensäkin ennen harjoituksia) seuraavaa.

Lämmittelyn aika tulisi olla n 15min ja jakautua kolmeen osaan joista

5min kevyttä hölköttelyä, tai vastaavaa(pyöräily, hyppynaru ei varmaan futiksessa kovin varteenotettavia)
5min MUISTAAKSENI(voin ottaa selvää jos jaksan) lihas lämmittelyä, punnerruksia, kykkyjä tai jalkojen pyörittelyä sillein polvipotku malliin tai korkeita jalannostoja jne.
5min lajikohtaista lämmittelyä, eli syöttelyä, pomputtelua tai vaan yksinään riplailua.

Tollasta tietoa näin amatööri pohjalta olen lukenut.
mrp

Poissa Poissa


Vastaus #48 : 06.05.2009 klo 19:23:52

Meillä on tapana ainakin ennen harjoituksia ottaa jokin "syöttömyllyn" tapainen, missä tulee juostua ja otettua kosketuksia palloon. Kesto on yleensä 10-20min. Siinä tulee sopivasti lämmin, niin lihaksille kuin muutenkin, ja tatseja palloon tulee paljon.
Myös "tekurinki" toimii hyvänä alkulämpinä. Itse pidän juurikin sellaisista missä saa heti kosketuksia palloon paljon ja samalla saa lihakset lämpimäksi kevyellä liikkumisella. Tarkoitus ei ole siis heti alusta lähteä painamaan täydet lasissa, vaan aluksi ottaa ihan kevyellä temmolla ja keskittyä syöttöjen ja haltuunottojen laatuun. Harjoitteen lopussa voi ottaa jo sitten ihan kunnollisella temmolla.
vamos?

Poissa Poissa


Vastaus #49 : 07.05.2009 klo 12:40:16

römpsää ja limpsaa vaan niin johan peli kulkee :littipeukku:

 
Sivuja: 1 [2] 3 ... 5
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa