FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
20.10.2017 klo 17:33:19 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: UPA846-koodilla $10 alennus iHerbiin!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
 
Kirjoittaja Aihe: Ennen peliä??  (Luettu 28604 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Olliver

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FREE JMSK!


Vastaus #50 : 07.05.2009 klo 14:29:16

Batteryä tölkki usein kuitenkin tuntia ennen.

Olen joskus kuullut että Batteryn kaltaiset juomat jotenkin kuivattaisi kehoa joten näitä ei kannattaisi juoda ennen matsia. Elänko uskossa vai en?
Mustikkakeitto terästettynä suolalla toimii kesällä :)
morcenardo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuwait


Vastaus #51 : 07.05.2009 klo 16:02:44

Olen joskus kuullut että Batteryn kaltaiset juomat jotenkin kuivattaisi kehoa joten näitä ei kannattaisi juoda ennen matsia. Elänko uskossa vai en?

Juo sitä vettä myös eikä vain batteryä? ??? ::)
jykke

Poissa Poissa


Vastaus #52 : 07.05.2009 klo 16:28:57

Olen joskus kuullut että Batteryn kaltaiset juomat jotenkin kuivattaisi kehoa joten näitä ei kannattaisi juoda ennen matsia. Elänko uskossa vai en?

Kyllähän kofeiini kiihdyttää nesteen poistumista kehosta eli urheilujuomalla ja vedellä pitää tasapainottaa, jos energiajuomia tai kahvia litkii ennen urheilusuoritusta.
liikennevalo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Bah


Vastaus #53 : 07.05.2009 klo 16:56:27

römpsää ja limpsaa vaan niin johan peli kulkee :littipeukku:

Mahtoiko olla jopa ilmiö-Ronaldo, joka jossain haastattelussa kertoi seksin ennen peliä parantavan hänen otteitaan? Tosin lehtienhän mukaan 'Dinholta taas seksi vei kaikki mehut 2006, niin tiedä sitten.
Pyrska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hull City, FC Espoo


Vastaus #54 : 08.05.2009 klo 20:19:13

Paskalle, ja vettä kyllä se siitä.
Sit tiukka alkulämpö.
caucho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Antonio Cassano


Vastaus #55 : 17.05.2009 klo 11:08:18

Mahtoiko olla jopa ilmiö-Ronaldo, joka jossain haastattelussa kertoi seksin ennen peliä parantavan hänen otteitaan? Tosin lehtienhän mukaan 'Dinholta taas seksi vei kaikki mehut 2006, niin tiedä sitten.
Antonio Cassano ainakin väittää pelaavansa aina paremmin nussittuaan läpi yön.
vamos?

Poissa Poissa


Vastaus #56 : 21.05.2009 klo 21:40:37

Antonio Cassano ainakin väittää pelaavansa aina paremmin nussittuaan läpi yön.
ja Fabio Cannavaro totesi tämän olevan yksi syy miksi pelit kulkivat hänen voitettuaan Kultaisen Pallon ;)
Ribun

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Grifk och IFK Mariehamn


Vastaus #57 : 22.05.2009 klo 16:49:20

Brassityylinen rinki vedettiin ennen NuPs peliä ja se tuotti tulosta. Jokainen pelaaja saa helvetisti itseluottamusta siitä.
Jez7

Poissa Poissa


Vastaus #58 : 14.06.2009 klo 23:57:58

Ruokailu 3-5h, pieni snacki 1-2h ennen peliä, alkuveryttelyt, -venyttelyt ja -lämmöt. Sitten koppiin ja kentälle.
Pelimanne

Poissa Poissa


Vastaus #59 : 02.07.2009 klo 14:59:02

Kuppi kuumaa ja savut vartti ennen matsia toimii.
boris kokko

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Honka


Vastaus #60 : 04.07.2009 klo 00:00:54

Brassityylinen rinki vedettiin ennen NuPs peliä ja se tuotti tulosta. Jokainen pelaaja saa helvetisti itseluottamusta siitä.
Mikä vittu?
Leyton Orient

Poissa Poissa


Vastaus #61 : 05.07.2009 klo 09:03:48

Älkää juoko hiilihappopitoisia juomia ennen matsia, pahimmassa tapauksessa jalat kramppaa helpommin...
Din

Poissa Poissa


Vastaus #62 : 05.07.2009 klo 22:11:04

Älkää juoko hiilihappopitoisia juomia ennen matsia, pahimmassa tapauksessa jalat kramppaa helpommin...
:D Eräs forumisti sanoi jotain ihan muuta.
Nice10

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I support FF


Vastaus #63 : 06.07.2009 klo 11:04:14

Useita kossyvissyjä noin 12 tuntia ennen matsia auttaa hiilariprobleemaan.
Atmosphere

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Man Utd, Notts Co., Hirsilän Pyrkivä, Daltonit,


Vastaus #64 : 08.07.2009 klo 13:51:23

Kuppi kuumaa ja savut vartti ennen matsia toimii.

täysin sama
Morfeo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS


Vastaus #65 : 09.06.2010 klo 23:35:58

Tankkaus ja alkulämpö tärkeää. Alkulämpö ois syytä alottaa 30-45 minuuttia ennen peliä.
JuustoMakkara

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FF2:n Naisasiatopikki


Vastaus #66 : 10.06.2010 klo 14:25:55

Siis mul oli tänään aamulla jo peli. Enkä tajua sitä, että miks mun pohkeet ja reidet on ihan hapoilla jo 5 minuutin pelin jälkeen? En tiedä onko vika peruskunnossa vai erittäin pehmeä nurmi vai voiko liian kireät sukkateipit tehdä jalat semmoisiksi. Yläkroppa ja keuhkot eivät tunne väsymystä, mutta ne jalat on niin hapoilla, että juoksut tekee todella tuskaa. Elikkäs millaisia treenejä kannattais ruveta vetämään, että haponsietokyky vähän suurenis?
Srna

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kroatia, Suomi


Vastaus #67 : 10.06.2010 klo 22:48:07

Itselläni pohkeet huusi leipää kun käytin sukkateippiä, nyt jättänyt senkin leikin kokonaan pois. Pohkeet kiittivät.
Nice10

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I support FF


Vastaus #68 : 10.06.2010 klo 23:52:02

Linimentti ja Tiikerisalva mainittu? Ilman näitä, kofeiinipillereitä, kipulääkkeitä ja polvi- sekä nilkkatukia olisin lopettanut potkupalloilun jo 10-vuotiaana.
apukeinosiementäjä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Pitäjämäen Tarmo


Vastaus #69 : 11.06.2010 klo 00:24:42

Oppii ainakin olemaan säntäilemättä liikaa. Sitä mukaa kun paikat alkaa krakaamaan siirrytään tietenkin kentällä alaspäin ja hiljalleen kohti katsomoa. Toki rohkeimmat yrittävät joutsenlaulua alasarjoissa vielä target-kärkenä, usein laihoin tuloksin. Treenaaminen nyt kannattaa ainakin ensimmäisenä lopettaa ja keskittyä peleihin.

Ja mitä noihin kramppeihin tulee, niin itse ainakin ongelma poistui kun aloin vetämään magnesiumia oikein urakalla. Tosin pistää vatsankin sitten kuralle.
Marquinho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK & Suomi


Vastaus #70 : 14.06.2010 klo 11:58:11

Kertokaahan oppineemmat/kokeneemmat, että jos on esim. toinen etureisi aivan jumissa eilen pelatun pienimuotoisen turnauksen takia, niin onko hyödyllistä lähteä n. 5-6 tuntia ennen tämän päivän ottelua juoksentelemaan ja venyttelemään siinä toivossa, että sieltä reidestä "solmut" aukeaisivat ja ottelun alkaessa olisi huippukunnossa? Onko tuommoisesta valmistavasta lämmittelystä mitään hyötyä illalle vai onko reisi todennäköisesti vain entistä pahemmin jumissa, kun ottelu illalla koittaa?

Ps. Toki puoli tuntia ennen ottelua ottaisin vielä normaalit 10 - 15 min. lämmöt.
Nice10

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I support FF


Vastaus #71 : 14.06.2010 klo 18:47:04

Mee uimaan, se tekee hyvää
sammyx

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: COYS


Vastaus #72 : 16.06.2010 klo 18:17:48

Itselläni pohkeet huusi leipää kun käytin sukkateippiä, nyt jättänyt senkin leikin kokonaan pois. Pohkeet kiittivät.
Sama, huomattavasti mukavampi pelata tätä nykyään kun ei jalat lyö samantien lukkoon.
Messi

Poissa Poissa


Vastaus #73 : 17.06.2010 klo 08:38:36

Kertokaahan oppineemmat/kokeneemmat, että jos on esim. toinen etureisi aivan jumissa eilen pelatun pienimuotoisen turnauksen takia, niin onko hyödyllistä lähteä n. 5-6 tuntia ennen tämän päivän ottelua juoksentelemaan ja venyttelemään siinä toivossa, että sieltä reidestä "solmut" aukeaisivat ja ottelun alkaessa olisi huippukunnossa? Onko tuommoisesta valmistavasta lämmittelystä mitään hyötyä illalle vai onko reisi todennäköisesti vain entistä pahemmin jumissa, kun ottelu illalla koittaa?

Ps. Toki puoli tuntia ennen ottelua ottaisin vielä normaalit 10 - 15 min. lämmöt.
Itselläni toiminut sellainen että kovien treenien, turnausten yms. jälkeen illalla ylimääräistä proteiinia (yleensä kananmunia + maitoa). Aamulla ennen uusia koitoksia kevyttä jumppaa koko kropalle ja venyttelyt päälle. Juoksua ja lenkkiä en voisi kuvitellkaan. Ennen peliä vain hyvä fiilistelylämmin ja pelissä verkot tötterölle.
David Banner

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Clever, old geezer, Helsinki coach Murinen


Vastaus #74 : 17.06.2010 klo 11:29:23

Valmistautuminen peliin alkaa edellisenä iltana. Silloin syön runsaasti hiilareita: pastaa tai riisiä jonkun vähärasvaisen proteiinipitoisen lihan kanssa, yleensä kanaa. Juon myös jonkin verran urheilujuomaa, en kuitenkaan liikaa ettei tule kusihätä yöllä.

Aamulla herätys hyvissä ajoin ja kevyt aamukävely/käsienpyörittelyä/jalkojenheiluttelua. Aamupalaksi puuroa ja kananmuna(ripaus suolaa päälle). Myös kevyttä nestetankkailua.

Pelipaikalle tunti viistoista ennen (peli alkaa klo12.00.) Paikalle tultua jauhetaan futikseen liittymätöntä paskaa 15min ja samalla puetaan kamat niskaan. Sitten mennään kentälle lämmittelemään. Kapteeni kerää jengin kasaan ja juostaa kentänpuolikasta päästä päähän (polvennostelua, käsien/jalkojen pyörittelyä, ristiaskelia jne.) Sitten valmentaja kertoo avaukseen kuuluvat pelaajat. Vaihtopelaajat jäävät lämmittelemään veskaria ja hölkkäilevät/syöttelevät omiaan.

Avaus pelaa pallonpitopeliä 2 joukkueella, pienellä alueella (kaikille paljon kosketuksia ja mukavasti sykettä ja taistelufiilistä).
Sitten mennään koppiin jossa käydään kaikki taktiset jutut jne. Suurin osa näistä käyty jo edellisissä reeneissä. Haetaan fiilistä.

10-5min ennen peliä mennään vetämään spurtit: jono pystyyn ja ääni/katse/tunto -reaktiolla 5-20 metrin spurtteja pari kappaletta kullekkin pelaajalle.

Tuomari viheltää kapteenit keskiympyrään. Nopeasti jenggi kasaan ja viimehetken tsemppaukset toisille ja peli voi vihdoin alkaa!

 
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines