FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
20.04.2024 klo 04:14:42 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 4 [5]
 
Kirjoittaja Aihe: HH ja jalkapallo  (Luettu 7901 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Waikku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: anarkistimartat


Vastaus #100 : 13.12.2006 klo 17:40:48

Mulla on ehkä tossa eri, kun en kauheasti ole ennakkoluuloja kohdannut, tai ne ovat ainakin hyvin äkkiä hävinneet omalla kohdallani. Tai sitten eivät vaan ole kasvokkain niitä näyttäneet...  ;D Mutta joo, varmaan oon omissa ympyröissä niin vakiokamaa, ettei kukaan ainakaan enää ihmettele. Yleensä se otetaan vaan positiivisena, että katson jalkapalloa, harvemmin mitään negatiivista kuule, ettei pitäisi tms. Tai oikeastaan koskaan.

En minäkään näin aikuisena, pikemminkin ihmisistä on hauskaa kun nainen seuraa futista. Enemmän ennakkoluuloja tulee joiltakin naispuolisilta kavereilta, joiden mielestä urheilun seuraaminen ylipäätään on junttia ja halveksittavaa  >:( :keskari:
SSL20

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Liverpool, Pioneeriryhmä ja Hämeenlinna


Vastaus #101 : 13.12.2006 klo 17:45:53

En minäkään näin aikuisena, pikemminkin ihmisistä on hauskaa kun nainen seuraa futista. Enemmän ennakkoluuloja tulee joiltakin naispuolisilta kavereilta, joiden mielestä urheilun seuraaminen ylipäätään on junttia ja halveksittavaa  >:( :keskari:

Jep jep, urheiluaseuraamattomille ennakkoluuloisille naisille  :keskari:
Xavi Hernández

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: hjk aurinko katsomo istuma kasuallit :ylos:!


Vastaus #102 : 13.12.2006 klo 17:46:48

Jep jep, urheiluaseuraamattomille ennakkoluuloisille naisille  :keskari:
Agressiivisille naisille >:( :keskari: :keskari:




 ;)
Ezsi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti


Vastaus #103 : 13.12.2006 klo 17:51:07

Mulla on ehkä tossa eri, kun en kauheasti ole ennakkoluuloja kohdannut, tai ne ovat ainakin hyvin äkkiä hävinneet omalla kohdallani. Tai sitten eivät vaan ole kasvokkain niitä näyttäneet...  ;D Mutta joo, varmaan oon omissa ympyröissä niin vakiokamaa, ettei kukaan ainakaan enää ihmettele. Yleensä se otetaan vaan positiivisena, että katson jalkapalloa, harvemmin mitään negatiivista kuule, ettei pitäisi tms. Tai oikeastaan koskaan.

Ihmiset, jotka eivät seuraa paljon futista ovat ennakkoluuloisia, mutta voihan se olla, että ennakkoluulot kohdistuvat enemmänkin futikseen. Vanhemmat miehet ovat ennakkoluuloisimpia.

Mikähän vittu siinä aina on, että joillakin vähemmistöjen edustajilla on hirvittävä tarve tuoda omaa erilaisuuttaan esiin?

::) :keskari:
Waikku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: anarkistimartat


Vastaus #104 : 13.12.2006 klo 17:53:57

Agressiivisille naisille >:( :keskari: :keskari:

Odotin tätä Lama-Larssonilta, taitaa olla tarttuvaa sorttia  ;D
Amado Guevara

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi


Vastaus #105 : 13.12.2006 klo 17:55:15

Agressiivisille naisille >:( :keskari: :keskari:




 ;)
Xavi saanut turpaan teiniltä seurustelusuhteessa  ;D Ylos
SSL20

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Liverpool, Pioneeriryhmä ja Hämeenlinna


Vastaus #106 : 13.12.2006 klo 17:57:51

Ihmiset, jotka eivät seuraa paljon futista ovat ennakkoluuloisia, mutta voihan se olla, että ennakkoluulot kohdistuvat enemmänkin futikseen. Vanhemmat miehet ovat ennakkoluuloisimpia.

::) :keskari:

Jo fudiksen seuraamista ja lajia kohtaan olen varsinkin näin lätkäkaupungissa kohdannut ennakkoluuloja ja paljon, varmaan päivittäin. Mutta se ei liity mitenkään siihen, että naisena seuraan urheilua. Vanhemmat miehet fudista kohtaan vai fudista seuraavia naisia?
Lama-Larsson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1907


Vastaus #107 : 13.12.2006 klo 17:59:25

Odotin tätä Lama-Larssonilta, taitaa olla tarttuvaa sorttia  ;D

Sori, Xavi ehti ensin ja koin toiston tarpeettomaksi.  ;D Ylos
Ylliksen Mummo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Chelsea FC (´95), RoPS (´85)


Vastaus #108 : 13.12.2006 klo 18:03:06

Huora kattoo MM-kisoja ja kannattaa Brasiliaa. Otetaan silloin pelien kanssa brenkkua yhdessä.   Ylos Joskus lähtee baariin mukaan, jos Suomen peli on, mutta keskittyy enemmän brenkun vetämiseen.  Tuoppi
Ezsi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti


Vastaus #109 : 13.12.2006 klo 18:06:36

Jo fudiksen seuraamista ja lajia kohtaan olen varsinkin näin lätkäkaupungissa kohdannut ennakkoluuloja ja paljon, varmaan päivittäin. Mutta se ei liity mitenkään siihen, että naisena seuraan urheilua. Vanhemmat miehet fudista kohtaan vai fudista seuraavia naisia?

Futista seuraavia naisia.
SSL20

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Liverpool, Pioneeriryhmä ja Hämeenlinna


Vastaus #110 : 13.12.2006 klo 18:08:46

Futista seuraavia naisia.

Meinaan tästä erilaisia kokemuksia. Ei minkäänlaista ennakkoluuloa näiden taholta itseäni kohtaan. Tai siis riippuu mitä tarkoitetaan vanhemmilla miehillä. Itse tarkoitan sellaisia keski-iän ohittaneita, keski-ikäisiltä (jotka toki ovat myös vanhempia) niitä ennakkoluuloja sitten voi jo tullakin.
Xavi Hernández

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: hjk aurinko katsomo istuma kasuallit :ylos:!


Vastaus #111 : 13.12.2006 klo 18:23:35

k.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2006 klo 18:29:57 kirjoittanut Xavi Hernández »
powderfinger

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jämsänkosken Ilves, Huuhkajat, Newcastle United


Vastaus #112 : 13.12.2006 klo 18:38:39

HH yllätti tänään ja tilasi FourFourTwon  Ylos Ylos
Ezsi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti


Vastaus #113 : 13.12.2006 klo 19:13:01

Meinaan tästä erilaisia kokemuksia. Ei minkäänlaista ennakkoluuloa näiden taholta itseäni kohtaan. Tai siis riippuu mitä tarkoitetaan vanhemmilla miehillä. Itse tarkoitan sellaisia keski-iän ohittaneita, keski-ikäisiltä (jotka toki ovat myös vanhempia) niitä ennakkoluuloja sitten voi jo tullakin.

Kuka nyt irl viitsii suoraan ennakkoluuloistaan puhua, mutta keskusteluissa puolituttujen tai tuntemattomien kanssa on joskus tullut ennakkoluuloja tai asenteellisuutta esille. Suurimmaksi osaksi ihmiset eivät kuitenkaan pidä sitä mitenkään ihmeellisenä asiana. Tuli mieleeni, että asenteet eivät johdu vain jalkapallon asemasta Suomessa. Irccasin puolitoista vuotta kansainvälisellä jalkapallokanavalla ja olin toinen kahdesta naiskeskustelijasta. Toinen oli hollantilainen. Siellä tuli aluksi selvästi esiin ihmetystä täysin tuntemattomilta, kun kävi ilmi, että olen nainen ja toisekseen suomalainen (suomalaisuus taisi olla vähintään yhtä outoa; kanavallekaan ei koskaan eksynyt muita suomalaisia) - mitä ihmettä siis tein jalkapallokanavalla. Tällaisia ennakkoasenteita siis myös lutuurimaiden ihmisiltä. Kärkkäimpänä esimerkkinä Saksassa asuvan ex-jugoslaavin mielikuvat naiskannattajista olivat ajoilta jolloin hän vielä kävi katsomassa futista (ennen muuttoa tylsän futiskulttuurin Saksaan). Naiset olivat barbaarisia huligaaneja, jotka kuulemma olivat yhtä väkivaltaisia kuin miehetkin. Tähän vielä keskustelu suomalaisstadioneiden tunnelmasta ja millaisia ovat suomalaiskannattajat, niin avot. Kun puhutaan vielä perinteisesti niin miesvaltaisesta urheilulajista kuin jalkapallosta, tottakai vähemmistön edustaja on aina hieman outolinto, vaikka monet eivät sitä varmasti ääneen viitsi sanoa. Itseäni asenteet eivät nykyisin ärsytä, vaan pikemminkin ne tuntuvat hauskoilta. Eksyin syksyllä Pelicans-Tappara-otteluun (Tapparan takia toki) ja siellä ajattelin miten ihmiseessä erityisesti nuo nuoret tytöt jaksavat täällä jääkiekko-otteluissa käydä. Eiköhän tätä asenteellisuutta ole siis puolin ja toisin. :)
Addick

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: tähtivalmentaja.


Vastaus #114 : 13.12.2006 klo 21:29:40

Itse olen saanut erään HH-ehdokkaan, joka yllättäen loppujen lopuksi luopui ehdokkuudestaan, katsomaan AC Oulu-Rops-otteluun räntäsateeseen ja vielä tämän jälkeen sain kutsun hänen kaverinsa syntymäpäiväjuhlilleen samalle illalle. Ei jalkapallo kyllä häntä yhtään kiinnostanut, mutta kävipä ainakin yhden ottelun katsomassa.

Itselleni naisjalkapallo ei ole ollut mikään erityinen punainen vaate mihinkään suuntaan. Olen seurannut jonkun verran naisjalkapalloilua aina junioripeleistä maajoukkuepeleihin, mutta ei se ole koskaan iskenyt kunnolla. Taso ei mielestäni päätä huimaa ja kiinnostavuusasteeltaan esimerkiksi naisten futisliiga on Serie A:n tasolla. Mikäli joku mielenkiintoinen pelaaja sattuu pelaamaan ottelussa saatan seurata.

En kyllä laita yhtään pahakseni, jos naiset jalkapallo-otteluissa käyvät eikä myöskään seuran aktiivinen kannattaminen ole paha asia alkuunkaan. Tietty naisellisuus täytyy silti mielestäni säilyttää. Mielestäni nainen antaa itsestään erittäin huonon kuvan, jos hän on haastamassa riitaa tai huutaa ruokottomuuksia minuutista toiseen koko ottelun ajan. Samat asiat toisaalta eivät myöskään mielestäni sovellu miestenkään toimintaan, mutta naisille vielä huonommin.
Elias

Poissa Poissa


Vastaus #115 : 14.12.2006 klo 15:17:08

HH yllätti tänään ja tilasi FourFourTwon  Ylos Ylos

Haluaisitko kertoa lisää HH:stasi?  Ylos
powderfinger

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jämsänkosken Ilves, Huuhkajat, Newcastle United


Vastaus #116 : 14.12.2006 klo 22:33:32

Haluaisitko kertoa lisää HH:stasi?  Ylos

Kaipa se alkaa jo kotikasvatuksesta. Sivullekirjoittaneen HH kuulemma seuraili suurinpiirtein polvenkorkuisesta asti isänsä kanssa jalkapalloa aina kun sitä televisiosta tuli siihen aikaan. Harmi vaan että HH kannustaa Arsenalia  ::) Mutta tosiaan ei ole kyllä juurikaan tarvinut futiksen seuraamisesta järjestää mitään isompia kohtauksia. Myös maajoukkueen peleihin lähdetään aina porukalla. Ulkomaille en ole vielä HH:ta onnistunut houkuttelemaan, mutta periaatepäätös on jo tehty, että Alpeille lähdetään - huolimatta siitä mennäänkö Royn kanssa vai ei.

 ;)

 
Sivuja: 1 ... 4 [5]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa