jaanu$
Poissa
Suosikkijoukkue: Tiiseli since 4eva
|
|
Vastaus #75 : 16.06.2009 klo 20:15:15 |
|
+ Pikku-Veskun parkki, Teivaan Sataman parkki, Stålberginkatu, Svinhufudinkatu, Paasikivenkatu, Kyöstikallionkatu, Suurhallinparkki nähty.
kyllähän parkkitilaa löytyy, ja eipä sinne ole omilla pakko aina portille päässä, mutta siinä kyllä osuit kyllä oikeeseen, että tän kaupungin jukisen liikenteen meiningillä lähentelee kyllä maailmanloppua, jos koiviston auton armoille joutuu. nimim. ennemmin kävellen ku kolmosen takapenkillä
|
|
|
|
Grorudil
Poissa
|
|
Vastaus #76 : 16.06.2009 klo 20:17:38 |
|
Off topic:
Mikäs on se parkkihalli siinä vesijärvenkadulla, joka ammottaa päivät pitkät tyhjillään?
|
|
|
|
jaanu$
Poissa
Suosikkijoukkue: Tiiseli since 4eva
|
|
Vastaus #77 : 16.06.2009 klo 20:18:22 |
|
Off topic:
Mikäs on se parkkihalli siinä vesijärvenkadulla, joka ammottaa päivät pitkät tyhjillään?
siltapuisto
|
|
|
|
Grorudil
Poissa
|
|
Vastaus #78 : 16.06.2009 klo 20:21:26 |
|
siltapuisto
Sijaitsee aivan ydinkeskustassa, mutta käyttöaste lienee 5% prosentin luokkaa (arvioitu suoralla näköyhteydellä spämmiluolasta (R.I.P) käsin). Mielestäni järjetöntä miettiäkkään mitään toriparkkeja, kun jo valmiina olevat pysäköintipaikat eivät täyty.
|
|
|
|
jaanu$
Poissa
Suosikkijoukkue: Tiiseli since 4eva
|
|
Vastaus #79 : 16.06.2009 klo 20:22:43 |
|
Sijaitsee aivan ydinkeskustassa, mutta käyttöaste lienee 5% prosentin luokkaa (arvioitu suoralla näköyhteydellä spämmiluolasta (R.I.P) käsin). Mielestäni järjetöntä miettiäkkään mitään toriparkkeja, kun jo valmiina olevat pysäköintipaikat eivät täyty.
Sama. minunkin mielestäni siltapuisto pitäis kaivaa maan alle. Pääasia että jotain kaivetaan!
|
|
|
|
Vinnie Stigma
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Lahti, Q.P.R., FC Den Bosch
|
|
Vastaus #80 : 16.06.2009 klo 20:35:18 |
|
Sijaitsee aivan ydinkeskustassa, mutta käyttöaste lienee 5% prosentin luokkaa (arvioitu suoralla näköyhteydellä spämmiluolasta (R.I.P) käsin). Mielestäni järjetöntä miettiäkkään mitään toriparkkeja, kun jo valmiina olevat pysäköintipaikat eivät täyty.
Siltapuiston käyttöaste on jotain 80-90% luokkaa. Suurin osa vakio kk-paikalla. Faktat kuntoon.
|
|
« Viimeksi muokattu: 16.06.2009 klo 20:36:31 kirjoittanut Vinnie Stigma »
|
|
|
|
|
Grorudil
Poissa
|
|
Vastaus #81 : 16.06.2009 klo 20:35:56 |
|
Ajatuksia kisapuistoa koskien: FC Lahti on saanut nauttia huippuolosuhteista (yksi Suomen parhaimmista nurmista kaupungin kustannuksella, katettu- ja lämmitetty pääkatsomo jne.)vuokralaisena hiihtostadionilla, ja uskoisin että vuokra ei ole ylitsepääsemätön(ja tämä johtunee osittain siitä että stadionilla on muitakin käyttäjiä).
Niin tässähän tullaan taas asian ytimeen. Ilman muita lajeja Lahdessa ei olisi tällä hetkellä yhtään näin hyvää stadionia, kun meillä on nyt. Pitäisikö kaupungin laittaa kuntoon vielä toinenkin stadion? FC Lahti on saanut ilman rahallista panosta (pl. vuokrat hiihtiksestä) itselleen huippuolosuhteet, joita ei osata/haluta hyödyntää. Nyt sitten osa jalkapalloväestä kehtaa vaatia toista huippuolosuhteet (Suomen mittakaavassa) täyttävää stadionia Lahteen. Kaupungilla ei ole mielestäni mitään pakottavaa tarvetta kunnostaa kisapuistoa HUIPPUjalkapallolle (huippu-urheilun yhteiskunnallinen merkitys ei ole niin suuri, tai ei ainakaan kasvaisi merkittävästi Kisapuiston kunnostamisen myötä) tämän hetkisessä taloustilanteessa. Sen sijaan odottaisin panostuksia nuorten liikunnan suuntaan, esimerkiksi talvella lämmitys myös kisapuiston tekonurmelle.
Mielestäni koko Kisapuistoa ei pitäisi kunnostaa. Vielä. Sitten kun FC Lahti on todistanut, että pystyy keräämään yleisöä, ja myös tekemään ottelutapahtumista tuottoisia. Voidaan harkinta uuen stadikan kyhäämistä. Jos/kun kispi kunnostetaan, olisi syytä tehdä hyvää jälkeä samantien. Pääkatsomo palveluineen, keputerassit päätyihin jne. Lisäksi homman tulisi olla yksityisrahotteista (toki sitten jos on pakko niin kaupungilta vähän jeesiä), tämä varmistaisi että asiaan paneuduttaisiin eikä tehtäis ehkä sitä halvinta ja ei niin toimivaa ratkaisua.
|
|
« Viimeksi muokattu: 16.06.2009 klo 20:51:25 kirjoittanut Grorudil »
|
|
|
|
|
Grorudil
Poissa
|
|
Vastaus #82 : 16.06.2009 klo 20:41:43 |
|
Siltapuiston käyttöaste on jotain 80-90% luokkaa. Faktat kuntoon.
. Voin sanoa että näin ei ole. Olen viettänyt suurimman osan viimeisestä parista vuodesta katsellen vuorotellen siltapuistoa ja spämmikonetta. Parhaimmillaan kahdessa ylimmässä kerroksessa on ollut kaksikymmenttä autoa. En ole yksin ajatukseni kanssa, vaan kirjoituksia aiheesta on ollut myös lehdissä. Henkilökohtaisesti olen kuitenkin sitä mieltä, että ydinkeskustaa tulisi kehittää autottomammaksi, mutta lähtökohta on väärä. Ei autojen lukumäärä (ja liikenne) keskustassa pienene parkkipaikkoja lisäämällä, vaan surkeaa julkistaliikennettä kehittämällä.
|
|
|
|
Alka Seltzer
Poissa
|
|
Vastaus #83 : 16.06.2009 klo 20:58:36 |
|
Olen viettäny suurimman osan viimeisestä parista vuodesta Siltapuiston parkkihallissa
|
|
|
|
jaanu$
Poissa
Suosikkijoukkue: Tiiseli since 4eva
|
|
Vastaus #84 : 16.06.2009 klo 21:04:03 |
|
Olen viettäny suurimman osan viimeisestä parista vuodesta pakkihallissa sillassa
|
|
|
|
Alka Seltzer
Poissa
|
|
Vastaus #85 : 16.06.2009 klo 21:09:51 |
|
Olen viettäny suurimman osan viimeisestä parista vuodesta pakkihallissa sillassa
Hahahah
|
|
|
|
Vinnie Stigma
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Lahti, Q.P.R., FC Den Bosch
|
|
Vastaus #86 : 17.06.2009 klo 06:00:02 |
|
. Voin sanoa että näin ei ole. Olen viettänyt suurimman osan viimeisestä parista vuodesta katsellen vuorotellen siltapuistoa ja spämmikonetta. Parhaimmillaan kahdessa ylimmässä kerroksessa on ollut kaksikymmenttä autoa. En ole yksin ajatukseni kanssa, vaan kirjoituksia aiheesta on ollut myös lehdissä. Henkilökohtaisesti olen kuitenkin sitä mieltä, että ydinkeskustaa tulisi kehittää autottomammaksi, mutta lähtökohta on väärä. Ei autojen lukumäärä (ja liikenne) keskustassa pienene parkkipaikkoja lisäämällä, vaan surkeaa julkistaliikennettä kehittämällä. Mitäs jos kysyisit vaikka suoraan pysäköintiyhtiöltä? Lehtikirjoittelu on ollut taasen tätä yleisönosasto mutu-huttua, eikä muuta. Ite oon menny satoja kertoja duunin jälkeen kaverin autolle ko. halliin (homoilemaan) ja käyttöaste on todellakin tota luokkaa. Eikä tässä kukaan ole puhunut parkkipaikkojen lisäämisestä, vaan tossa tuli toettua, että parkkipaikkoja on vaikka muille jakaa, jos jaksaa kävellä kaks metriä. Mitä tulee julkiseen liikenteeseen, niin sitä parjataan parjaamisen ilosta, kun muuta ei osata. Siinä on toki omat ongelmansa, mutta esim. päälinjoilla pääsee kaupunkiin helposti linkulla. Vuoroja on julmettu määrä. Kertalippukaan ei ole kallis suurten kaupunkien vertailussa ja kuukausikortti on ihan normihintainen. Suurimmaksi osaksi kyse on vain tottumuksista ja tässä tuulipukujen ja bensalkenkkareiden luvatussa maas on pakko joidenkin mielestä päässä ovelta ovelle omalla peltilehmällä. Tästä kärsii kävelijät ja kevytliikenne eniten.
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.06.2009 klo 06:06:49 kirjoittanut Vinnie Stigma »
|
|
|
|
|
Grorudil
Poissa
|
|
Vastaus #87 : 17.06.2009 klo 06:27:35 |
|
Mitäs jos kysyisit vaikka suoraan pysäköintiyhtiöltä? Lehtikirjoittelu on ollut taasen tätä yleisönosasto mutu-huttua, eikä muuta. Ite oon menny satoja kertoja duunin jälkeen kaverin autolle ko. halliin (homoilemaan) ja käyttöaste on todellakin tota luokkaa. Eikä tässä kukaan ole puhunut parkkipaikkojen lisäämisestä, vaan tossa tuli toettua, että parkkipaikkoja on vaikka muille jakaa, jos jaksaa kävellä kaks metriä.
Mitä tulee julkiseen liikenteeseen, niin sitä parjataan parjaamisen ilosta, kun muuta ei osata. Siinä on toki omat ongelmansa, mutta esim. päälinjoilla pääsee kaupunkiin helposti linkulla. Vuoroja on julmettu määrä. Kertalippukaan ei ole kallis suurten kaupunkien vertailussa ja kuukausikortti on ihan normihintainen.
Suurimmaksi osaksi kyse on vain tottumuksista ja tässä tuulipukujen ja bensalkenkkareiden luvatussa maas on pakko joidenkin mielestä päässä ovelta ovelle omalla peltilehmällä. Tästä kärsii kävelijät ja kevytliikenne eniten.
Eli parkkipaikkoja löytyy oli siltapuisto täysi tai ei. Sen sijaan bussiliput on törkeän kalliita vrt: Lahti 2,8 vai oliko jo 2,9? Kuukausikortti 53€ HELSINGIN SISÄISET LIPUT 1.5.2009 Kertalippu aikuiset lapset - kuljettajalta 2,50 1,20 - automaatista 2,00 1,00 - kännykällä (Huom. Ei kelpaa kaikilla bussilinjoilla) 2,00 - Esim. 30 päivän kausi 41,20 17,30 Kertalipuilla saat matkustaa vapaasti 60min käyttäen mitään vaan bussi,ratikka jne. Lahessa siirto maksaa olikohan 1,5 Turku: Kertaliput Vaihto-oikeus kaksi tuntia Aikuiset 2,50 euroa - yö klo 23.00 - 04.00 3,50 euroa Lapset 7 - 14 v. 1,20 euroa - yö klo 23.00 - 04.00 2,20 euroa Vaihto-oikeus 2! tuntia Aikuiset 20 v 30 pv 43,00 12 lisäpv. 20,00 Kylhän noissa hinnoissa on selvä ero, useamman paikkakunnan hintoja en ehdi selvittää. Nimenomaan toi vaihto-oikeuden puuttuminen tekee bussillamatkustamisesta hervottoman kallista, useimmiten kun ei riitä että matkustaa yhen linjan, vaan voi joutua vaihtamaan vielä bussia.
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.06.2009 klo 06:29:29 kirjoittanut Grorudil »
|
|
|
|
|
Vinnie Stigma
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Lahti, Q.P.R., FC Den Bosch
|
|
Vastaus #88 : 17.06.2009 klo 06:32:35 |
|
Etkai sä nyt tosissas vertaa Lahtea ja Helsinkiä? Täysin erillainen väestöntiheys ja näin ollen paljon helpompi järjestää joukkoliikennettä.
Lahen kertalippu on 2,90, joten kerta hinnassa ei kummoista eroa ja jos taas käyttää useammin, niin 40 matkan lipulla pääsee hintaan 1,94. Kuukausikortilla pääsee 1,30€ suunta, jos käyttää linkkua esim. työmatkoilla keskimäärin 2 kertaa päivässä.
Jyväskylä 2,90 Pori 2,90 Tampere 2,50
Ei näissä kertalipuissa kummosta eroa ole ja kuten sanottu, jos ostaa isomman satsin lippuja pääsee jo ihan kohtuuhintaan.
Tämä on ennenkaikkiea asennekysymys. Kun ei viitsitä käyttää julkisia, niin silloin niitä on helppo parjata.
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.06.2009 klo 06:54:00 kirjoittanut Vinnie Stigma »
|
|
|
|
|
Vinnie Stigma
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Lahti, Q.P.R., FC Den Bosch
|
|
Vastaus #89 : 17.06.2009 klo 06:57:23 |
|
Eli parkkipaikkoja löytyy oli siltapuisto täysi tai ei.
Juujuu ja vaikka Ranta-Kartanoa alettaisiinkin rakentamaan parin vuoden päästä, niin paikkoja on julmetusti.
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.06.2009 klo 07:00:42 kirjoittanut Vinnie Stigma »
|
|
|
|
|
Grorudil
Poissa
|
|
Vastaus #90 : 17.06.2009 klo 07:34:18 |
|
Etkai sä nyt tosissas vertaa Lahtea ja Helsinkiä? Täysin erillainen väestöntiheys ja näin ollen paljon helpompi järjestää joukkoliikennettä.
Lahen kertalippu on 2,90, joten kerta hinnassa ei kummoista eroa ja jos taas käyttää useammin, niin 40 matkan lipulla pääsee hintaan 1,94. Kuukausikortilla pääsee 1,30 suunta, jos käyttää linkkua esim. työmatkoilla keskimäärin 2 kertaa päivässä.
Jyväskylä 2,90 Pori 2,90 Tampere 2,50
Ei näissä kertalipuissa kummosta eroa ole ja kuten sanottu, jos ostaa isomman satsin lippuja pääsee jo ihan kohtuuhintaan.
Tämä on ennenkaikkiea asennekysymys. Kun ei viitsitä käyttää julkisia, niin silloin niitä on helppo parjata.
En vertaa Helsinkiä ja Lahtea tietenkään, aloitin vain kahesta suurimmasta kaupungista listaamaan noita. Kertalippu nimenomaan on erittäin kallis Lahdessa, 2,9 eikä sisällä mitään vaihto-oikeutta. Kun taas muissa kaupungeissa (HUOM! Nyt ei puhuta niistä kaupungeista jossa liikennöi Koiviston auton konserni) kertalipun hintaan sisältyy tunnin/kahen/yhen linjan vaihto-oikeus. Mitä tulee kuukausi/matkakortteihin on niissäkin Lahen hinnat järkyttävät (HUOM! Ei kannata verrata kaupunkeihin joissa julkista liikennettä ei ole kilpailutettu), 30pv näyttökortti (kaupunki tukee tätä rahalla) on ainoa jolla päästään edes lähellekkään muita kaupunkeja. Harmi vaan että siinä missä muut antavat hinnoissa alennuksia esim. lapsille,opiskelijoille,eläkeläisille jne, Lahdessa kaikki joutuvat pulittamaan 53 (Tampereella 44/33(nuoret)/22(lapset) . Kaikkein parastahan tässä Lahden liikenteessä on se, että aikuiseksi pääsee jo 11 vuoden iässä, puhumattakaan siitä että esimerkiksi lastenvaunuista joutuu pulittamaan vielä lisähintaa. (HUOM! Taaskaan en vertaisi kaupunkeihin, joissa Koiviston auto liikennöi). Summa summarum; Kun katsot lipunhintoja sieltä interwebistä, saattaa hinnat näyttää samanlaisilta. Mutta kun luet hinnastoja ajatuksella, ymmärrät ehkä että bussin käyttäjä Lahdessa joutuu maksamaan useita kymmeniä prosentteja kalliimman lipun hinnan. Toki nyt pitää muistaa ettei vertaile kaupunkeihin kuten Jyväskylä ja Oulu, jokainen voi miettiä miksi Edit. Itse toki joudun käyttämään päivittäin paria eri linjaa työmatkoihin, joten tyytyväisenä maksan tuon kuukausilipun hinnan. Toista se oli kuitenkin lukiossa, kun matkat maksoivat 9kk ajalta 657 (käytin seutulippua, joka ei ole koiviston auton) Salpakankaalta (juuri Lahen rajan ulkopuolella) Lahteen, jos olisin käyttänyt Koiviston auton tarjoamia matkakortteja olisin pulittanut n.1000 vuodessa.
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.06.2009 klo 07:41:56 kirjoittanut Grorudil »
|
|
|
|
|
jaanu$
Poissa
Suosikkijoukkue: Tiiseli since 4eva
|
|
Vastaus #91 : 17.06.2009 klo 08:44:38 |
|
ja muutenki toimii ihan vitun kusisesti toi julkinen liikenne. Esim. Mitään takeita ei ole, monelta bussi on pysäkillä. Saman vuoron saapumisaika tietylle pysäkille saattaa vaihella jopa 10 minuutilla (perustuu säännöllisesti busseja käyttävien havaintoihin). Hintaan nyt en jaksa puuttua, mun mielestä se vois mielummin olla vaikka 3e, kuhan ei tarttis killinkien kanssa puljata. Toi siirto -homma on kyllä ihan käsittämätön. Että jos haluut torilta jatkaa toisella linkulla, ni pitää siihen ostaa erillinen lippu.
Nythän KA on päivittänyt kalustoaan jonnin verran, mutta vielä talvella menin aamulla rautatieasemalle (viimenen paikallisbussimatka ever) kolmosella, joka täris ja rymis niin homona, että sai amalgaamit takahampaista kyytiä. Lisäksi linkkua ohjastaneella vitulla ei ollut ainakaan nopeusrajotuksista mitään käsitystä, vaan veteli ahtialantietä 80-90 km/h. En tuntenut oloani kovin turvalliseksi tuolloin. Pari vuotta sittenhän joku ajankohtaisohjelma tarttui yleisön vihjeestä Koiviston Auton bussien kuntoon, ja parissa pistoiskussa selvisi että yhessä säännöllisesti paikallisliikenteen käytössä olevassa bussissa ei käytännössä ollut jarruja ollenka. Toisessa taas oli renkaat niin kuluneet, että veti ns. sisäkumi-simeonina.
Se on helppo keskustan tuntumassa lapsettomina asuvien pitää se popcorni-koneen näkönen kiesi pihassa ja huutaa muita bensalenkkareiks, mutta sanoisin että kahen aikuisen ja kahen lapsen reissu kolmosen takapenkillä jää kyllä kokematta, ja henkilökohtasesti karautan kyllä autolla keskustaan, ja mielummin oven eteen. Ja jos ei ole syystä tai toisesta ajokunnossa, on kaupunki pullollaan henkilöitä, jotka kohtuullista korvausta vastaan kiikuttavat sinut ovelta ovelle käen käänteessä.
Ja off topikilla siis mennään eelleenki.
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.06.2009 klo 08:45:40 kirjoittanut jaanu$ »
|
|
|
|
|
jaanu$
Poissa
Suosikkijoukkue: Tiiseli since 4eva
|
|
Vastaus #92 : 17.06.2009 klo 08:46:58 |
|
Ite oon menny satoja kertoja duunin jälkeen kaverin autolle ko. halliin (homoilemaan)
olen nähnyt että parkkihalleissa homoillaan
|
|
|
|
brutalissimus maximus
Poissa
Suosikkijoukkue: Baia Melior Populus
|
|
Vastaus #93 : 17.06.2009 klo 09:43:37 |
|
Lahden joukkoliikenne kuuluu kyllä tuonne 'junttimaisinta mitä tiedän'-topikkiin.
|
|
|
|
Alka Seltzer
Poissa
|
|
Vastaus #94 : 17.06.2009 klo 10:53:55 |
|
olen nähnyt että parkkihalleissa homoillaan
Olen homo parkkihallissa
|
|
|
|
jaanu$
Poissa
Suosikkijoukkue: Tiiseli since 4eva
|
|
Vastaus #95 : 17.06.2009 klo 10:56:20 |
|
Olen homo parkkihallissa
ehin nähä
|
|
|
|
Vinnie Stigma
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Lahti, Q.P.R., FC Den Bosch
|
|
Vastaus #96 : 17.06.2009 klo 11:31:55 |
|
Toki nyt pitää muistaa ettei vertaile kaupunkeihin kuten Jyväskylä ja Oulu, jokainen voi miettiä miksi Ko. kaupunkeihin tulee juuri verrata, niin näkee millä tasolla Lahen joukkoliikenteen hinnat ja taso on. Kyseessä on saman kokoluokan pitäjiä. Lahti tukee julmetusti jo nyt yritystä (Koiviston Auto), joka tekee vuosittain miljoonia voittoa. Joku tässä yhtälössä siis mättää... Yksityisautoilu on välttämtöntä joillekkin, mutta tämä ovelta oven eteen menttaliteetti höystettynä vittumaisella asenteella liikenteessä (ylinopeudet, tilanantamattomuus, autolla pitäsi saada ajaa missä vaan ja mihin vaan tulisi saada parkkeerata) tekee tästä bensalenkkaredein luvatun kaupungin. Asuinpaikka taasen on oma valinta ja kuten Jaanu$ itekki tiiät...elämä on valintoja täynnä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.06.2009 klo 11:35:16 kirjoittanut Vinnie Stigma »
|
|
|
|
|
jaanu$
Poissa
Suosikkijoukkue: Tiiseli since 4eva
|
|
Vastaus #97 : 17.06.2009 klo 11:51:15 |
|
Asuinpaikka taasen on oma valinta ja kuten Jaanu$ itekki tiiät...elämä on valintoja täynnä.
sama, enkä todellakaan ole tehnyt tätä valintaa sen mukaan, että mistä on mukavimmat bussiyhteyet. Mutta se siitä. Kyllähän joukkoliikenne sopii monille, ja sen käyttöön tulisi kannustaa. Lahessa tämä ilmapiiri ei vaan ole kovin kannustava. Palataanpa pikkuhiljaa aiheeseen. Eli auto trioon parkkiin, ja puksulla kisapuistoon
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.06.2009 klo 11:54:43 kirjoittanut jaanu$ »
|
|
|
|
|
Alka Seltzer
Poissa
|
|
Vastaus #98 : 17.06.2009 klo 13:07:34 |
|
Aiheesta:
Leiri siirrettävä Kisapuistoon. Olkoonkin alkuun pressuja ja homoja parkkihalleissa.
Jostainhan se on alotettava. Pikku hiljaa tapahtuvalla ehostuksella tehtävä stadion sallittu. Miks kaiken pitää kiiltää ja olla uutta heti.
|
|
|
|
Johtaja Calu
Poissa
Suosikkijoukkue: Mustat Kuhnurit, Eemeli Virta
|
|
Vastaus #99 : 17.06.2009 klo 13:10:01 |
|
Aiheesta:
Leiri siirrettävä Kisapuistoon. Olkoonkin alkuun pressuja ja homoja parkkihalleissa.
Jostainhan se on alotettava. Pikku hiljaa tapahtuvalla ehostuksella tehtävä stadion sallittu. Miks kaiken pitää kiiltää ja olla uutta heti.
Juuri näin. Tässä kapungissa nykysillä rahoilla ei modernia futisstadinoia kasata kerralla. Eka siirrettävät päätykatsomot ja sitte kun rahaa on ni kiinteät katsomot päätyihinki.
|
|
|
|
|
|