FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
24.11.2017 klo 06:27:05 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: UPA846-koodilla $10 alennus iHerbiin!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org
Äänestys
Kysymys: Mitä mieltä naisfutiksesta?
Seuraan mielelläni - 111 (38.9%)
Kotimaan sarjat eivät kiinnosta, mutta seuraan arvokisoja - 57 (20%)
Ärveetä paskaa, ei kiinnosta - 117 (41.1%)
Äänestäjiä yhteensä: 284

Sivuja: 1 ... 4 [5] 6

Kirjoittaja Aihe: Keskustelua naisjalkapallon tasosta  (Luettu 18348 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Harri Kehari

Poissa Poissa

Vastaus #100 : 31.08.2009 klo 22:57:07

Eikös naisten maajoukkue ole pelannut seurajoukkueiden 15v. poikia vastaan viime vuosina, häviten näitä pelejä välillä niukasti, välillä murskalukemin. Eteenpäin on siis menty!
L.enrique

Poissa Poissa

Vastaus #101 : 01.09.2009 klo 11:21:21

Pallokeskusteluun vielä sen verran, että mitä mieltä olette siirtymisestä 5-kokoiseen palloon jo 14-vuotiaana?

C-nuorempana on mielestäni haastavaa pitää pelin tempo hyvänä edes maata pitkin syöttelemällä, kun pallo on niin raskas. Ruotsissa pelataan ilmeisesti 15-vuotiaaksi asti nelosella, ja ruotsalaistyttöjen peli tuolla pienemmällä pallolla 14-vuotiaana on varsin hyvää. Pelin tempo pysyy parempana, kun maata pitkin voi laittaa kovia pitkiä syöttöjä. Myös puolenvaihdot ilmassa ovat mahdollisia tuolla kevyemmällä palloversiolla.
teddikarhu

Poissa Poissa

Vastaus #102 : 01.09.2009 klo 15:57:55

Olen sitä mieltä että palllon koko tulisi olla aikaisessa vaiheessa vitonen koska osuma tarkkuus on parempi. Tärkeää on kuitenkin se että pallo on kevyt esim EM pallo jossa ei liikaa ilmaa. Tällä tavoin kehitys on luonnollista.
beck

Poissa Poissa

Vastaus #103 : 02.09.2009 klo 10:59:31

Olen sitä mieltä että palllon koko tulisi olla aikaisessa vaiheessa vitonen koska osuma tarkkuus on parempi. Tärkeää on kuitenkin se että pallo on kevyt esim EM pallo jossa ei liikaa ilmaa. Tällä tavoin kehitys on luonnollista.
Miten pallon suurempi koko liittyy osumatarkkuuteen? Osuu helpommin palloon?

Ruotsissa tytöt käyttävät nelosta pitempään kuin Suomessa. Mun mielestä vitoseen siirtymistä voisi Suomessakin ja ainakin tytöillä viivyttää vuodella tai kahdella. En näe aikaisessa siirtymisessä mitään etuja. Pienempi pallo suosii pelaajia joilla on parempi pallonkäsittelytaito.

Kuinka paljon enemmän oikein täytetty pallo painaa suhteessa sellaiseen "jossa ei ole liikaa ilmaa"? Itse olen aina suosinut (myös harkoissa) "kovia" palloja koska ne eivät anna anteeksi "kovaa kosketusta".
teddikarhu

Poissa Poissa

Vastaus #104 : 03.09.2009 klo 19:28:24

Miten pallon suurempi koko liittyy osumatarkkuuteen? Osuu helpommin palloon?

Ruotsissa tytöt käyttävät nelosta pitempään kuin Suomessa. Mun mielestä vitoseen siirtymistä voisi Suomessakin ja ainakin tytöillä viivyttää vuodella tai kahdella. En näe aikaisessa siirtymisessä mitään etuja. Pienempi pallo suosii pelaajia joilla on parempi pallonkäsittelytaito.

Kuinka paljon enemmän oikein täytetty pallo painaa suhteessa sellaiseen "jossa ei ole liikaa ilmaa"? Itse olen aina suosinut (myös harkoissa) "kovia" palloja koska ne eivät anna anteeksi "kovaa kosketusta".

Jos pallo on liian kova on kosketus väärä ja vääristelevä. Suurempi pallo on jokaiselle parempi ja suosii myös heikon tatsin omaavia, joka on hyvä asia, ja kehittää sitä huonompaakin kosketusta. Tuomareiden tulisi kiinnittää paremmin huomiota pallon kovuuteen, koska mm tyttöpuolella tyttöjen keskitykset pitkät syötöt pysähtyy yleensä ensimmäiseen pelaajaan. Pallon väärän ilman voi tunnistaa mm äänestä, että kaikuuko pallo vai onko se matala ääninen. Miksi opetella pienellä pallolla kun nykyaikana on kevyitä hyvin hallittavia vitosen palloja.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2009 klo 19:29:37 kirjoittanut teddikarhu »
bjorn

Poissa Poissa

Vastaus #105 : 04.09.2009 klo 02:11:56

Sellainen kysymys on pyörinyt päässä, että millaisia treenimääriä esimerkiksi B-ikäisten kärkipään jengeillä on?

Mulla ei ole mitään hajua, että onko se kaksi kertaa viikossa vai kuusi kertaa plus fysiikat päälle. Varmaan jotain tolta väliltä.

e. jaksoin sivun taaksepäin ja tuo Ilveksen kalenteri antoi jotain osviitta
« Viimeksi muokattu: 04.09.2009 klo 02:15:39 kirjoittanut bjorn »
Ali Hapulla

Poissa Poissa

Vastaus #106 : 10.09.2009 klo 09:41:15

Eilen Liechtenstein - Suomi peli ei ainakaan vakuuttanut.
Ehkä se oikea peliväline olisi "mänttipallo".
Kyllä taso on varmasti noussut, mutta missä se on täällä hetkellä.

En haluaisi jatkaa tätä vertailua, mutta eilisen aivottoman pupelluksen jälkeen oli kyllä ihan pakko nostaa tämä :D.  Naisten maajoukkueen EM-kisojen peliesityksessä kun oli ainakin sata kertaa enemmän ideaa ja yritystä kuin ukkohuuhkajilla eilen ja oikeastaan myös Azereissa.  Tämän jälkeen ei naisfutiksen "huonosta" tasosta kyllä enää kannata kauheasti huudella.  Kaikkien aikojen pohjat nähtiin nimittäin Vaduzissa.

Michael Käld miesten maajoukkueen valmentajaksi Ylos.
I am the answer

Poissa Poissa

Vastaus #107 : 20.09.2009 klo 13:00:43

En nyt jaksanut lukea koko topicia, oliko tästä jo puhetta, mutta iltalehdessä Kalmari sanoi että naisten maajoukkue voittaisi poikien B-junnujen Suomen kärkijoukkueet!!

A-Junnujenkin kanssa olisi kuulema tiukkaa, kun jokainen peli on erillainen.

Olikohan tytöllä lääkitys ihan kunnossa?

Huutonaurua näille kommenteille, todellisuudentaju täydellisesti hukassa Lauralla. En tiedä, minkä ikäisiä tyttöjä pelaa b-junnuissa, kun liiga tuntuu olevan b-junnujen sarja, mutta kyllähän kaikki alle kymmenen maalin tappiot esim. b-poikien SM-sarjaa johtavaa HJK:ta vastaan olisivat täydellisiä yllätyksiä. 14-vuotiaiden poikien kärkijoukkueita vastaan voisi olla jo tasaista.
Chasey Lane

Poissa Poissa

Vastaus #108 : 20.09.2009 klo 13:25:22

Naisten liigajoukkueet pelaavat tasaisia pelejä juuri 14v poikien parhaimmistoa vastaan. Tämä siis faktana, eikä mutuna. Valiosarjojen 15v täyttävät tuppaavat sitten olemaan hieman parempia jo. Eiköhän maajoukkue niille paremmin sitten pärjäisi.

Jos Kerron Stewart juoksisi miehiä vastaan Kalevan kisoissa...
« Viimeksi muokattu: 20.09.2009 klo 13:32:02 kirjoittanut Chasey Lane »
s.koivu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kaare, TPK futsal, TPS

Vastaus #109 : 24.09.2009 klo 19:34:43

Naisten jalkapalloa ei ole olemassa...
kosmi

Poissa Poissa

Vastaus #110 : 24.09.2009 klo 22:47:57

Kuukauden kommentti
Stürmer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: YJPKKÄ & Suomen naiset.

Vastaus #111 : 25.09.2009 klo 08:39:42

Todella väsynyttä, keksisitte edes jotain omaperäistä... ::)
Nuijamiäs

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Equipes brasileiras, Futis Ylöjärvi (FutY)

Vastaus #112 : 26.09.2009 klo 00:07:41

No mutta mitä ? Mitä naisia ihanaisia vastaan ? Rohkeesti vaan - kaapin ovi aukeaa ulospäin...
Atmosphere

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Man Utd, Notts Co., Hirsilän Pyrkivä, Daltonit,

Vastaus #113 : 26.09.2009 klo 00:10:42

IME SYKKIVÄÄ!
s.koivu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kaare, TPK futsal, TPS

Vastaus #114 : 26.09.2009 klo 08:10:32

Naisten potkupalloa on olemassa...
Luyindula

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: AC Oulu! Forever and ever, babe.

Vastaus #115 : 28.09.2009 klo 23:43:00

Paljon häikäiseviä suorituksia, mutta erityisesti 1:50 --->

Giffin paikka, ehrottomasti! :D :D :D
« Viimeksi muokattu: 29.09.2009 klo 01:20:04 kirjoittanut Luyindula »
kenguru

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat, Barca

Vastaus #116 : 05.10.2009 klo 22:22:26

Naisia vastaanhan on mukava pelata :) Siinä voi kädet vahingossa osua paikkoihin joihin ei muuten olisi asiaa ;)
linux

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Stadin buliröda, MuSan Salama, Arsenal,Galatasaray

Vastaus #117 : 06.10.2009 klo 09:02:55

Naisia vastaanhan on mukava pelata :) Siinä voi kädet vahingossa osua paikkoihin joihin ei muuten olisi asiaa ;)

Saatko tällaisesta hirveästikin mielihyvää? :D
Pim-pa-tin

Poissa Poissa

Vastaus #118 : 06.10.2009 klo 22:30:41

Aito foorumisti.
inca

Poissa Poissa

Vastaus #119 : 11.10.2009 klo 19:34:09

Selailin foorumia ja eksyin tänne. Itse olen tyttö ja naisfutis menee, mutta se on... Jotain. Hankala keksiä sanaa/sanoja joita olisi soveliasta täällä käyttää. Jalkapallo on aina ollut mun juttu. Pienenä jo tiesin, että haluan pelata jalkapalloa huipputasolla ja olla yksi maailman parhaista. Tai oikeastaan paras. Haaveilin kuinka nostaisin World Cup-pokaalin ja Fifan World player of the yearin ja olisin virallisesti maailman paras. Ja olen aina tehnyt todella paljon sen saavuttamiseksi. 6-vuotiaana aloin treenaamaan päivittäin erittäin määrätietoisesti monta tuntia päivässä. Muuta en tehnyt kun pelannut ja asiat eivät ole muuttuneet. Nyt viime vuosina olen tajunnut, että turhaa kaikki. Tavoitteeni eivät ole kovin realistiset ja kaikki vain sen takia,että satun olemaan(valitettavasti) tyttö. Vaikka viesti meni aika OT:si, niin sen vaan haluan sanoa, että ne naiset siellä kentällä on tehnyt todennäköisesti ihan saman verran työtä kun miehetkin, ja täällä vaan niitä haukutaan. Ei se minua haittaa, koska itsekkin olen aika samoilla linjoilla. Viesti on hyvin sekava, mutta antaa olla. Ei ollut mun valinta syntyä naiseksi. Ärsytys taas huipussaan.
ohimo

Poissa Poissa

Vastaus #120 : 20.10.2009 klo 00:57:56

Ei ollut mun valinta syntyä naiseksi. Ärsytys taas huipussaan.

Pojat yrittää tyttöjä vähättelemällä nostaa statusta. Antaa rakkien räksyttää eikä ärsyttää.
mayfly

Poissa Poissa

Vastaus #121 : 20.10.2009 klo 08:49:45

Itse olen tyttö ja naisfutis menee, mutta se on... Jotain.

Hienoa huomata, miten olet antanut muiden ihmisten asenteiden vaikuttaa sinuun.
hasardinho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Edinson CAVANI, 14.10.08.

Vastaus #122 : 24.10.2009 klo 16:02:37

Hieno haastatelu Ylos

http://futismaailma.com/artikkelit/vapaapotku.php?id=432

http://futismaailma.com/artikkelit/vapaapotku.php?id=433
pallojalassa

Poissa Poissa

Vastaus #123 : 18.01.2010 klo 03:07:19

Montako kertaa suomen miesten maajoukkue on päässyt arvokisoihin?
Miten päättyi Liechtenstein-Suomi?
Mikä on suomen miesten fifa ranking?

Palataan keskusteluun kun miehet saavuttavat naiset.
ref

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Giallorossi

Vastaus #124 : 18.01.2010 klo 03:09:37

Pakko olla provo.

Ettei nyt ihan onelineriksi mene: Odotan Suomen naisfutiksen kyllä kehittyvän vielä monta askelta kohti maailman huippua, sillä lajin pariin hakeutuu yhä enemmän nuoria tyttöjä. Nykyään tyttöjoukkueita on paljon ja tytön on helppo aloittaa sen takia laji, mutta toisaalta parhaat tarvitsisivat poikien pelejä tiettyyn ikäluokkaan asti, jotta kehittyisivät tarpeeksi.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2010 klo 03:13:52 kirjoittanut ref »

Sivuja: 1 ... 4 [5] 6

Siirry: