peng.xuefeng
Poissa
Suosikkijoukkue: 臥虎藏龍
|
|
Vastaus #125 : 29.12.2009 klo 07:39:28 |
|
Youtube-videon voi embeddata (mitenköhän tuon nyt suomentaisi) mille tahansa Tyrvään Työväen pallokerhon kotisivulle kahdella rivillä koodia. Suomen seurojen taloustilanteessa aivan riittävän ammattimaista ja TPS-TV:seenkin sijoitetut rahat olisi voinut käyttää paremmin. Ja potentiaaliset, mutta vielä realisoitumattomat katsojat eivät sinne seuran sivuille eksy. Uskallan sanoa, että seuran sivuilla käyvät lähinnä muutenkin matsiessa käyvät, maksavat asiakkaat, joten uusia asiakkaita ei sivuille piilotetulla telkkarilla tavoita.
Minä tarkoitinkin lähinnä sitä että ostetaan vaikka Veikkausliigan logolla mainospaikka jostain MTV3/Nelonen/HS-urheilusivuilta ja linkitetään sinne jotkut "viikon maalit/kohokohdat" ja hieman tietoiskua liigasta ja sen tunnelmasta kylkeen. Sitä kautta sitten tarjotaan mahdollisuus Facebookiin ynnä muihin sosiaalisen median sovellutuksiin. Pitää lähteä sieltä missä kohderyhmää on runsaasti vaikka se hintavampaa onkin.
|
|
|
|
Tommy Tykki
Poissa
|
|
Vastaus #126 : 29.12.2009 klo 11:25:24 |
|
Uskallan sanoa, että seuran sivuilla käyvät lähinnä muutenkin matsiessa käyvät, maksavat asiakkaat, joten uusia asiakkaita ei sivuille piilotetulla telkkarilla tavoita.
Olen törmännyt usein väitteisiin, että on x-määrä kävijöitä sivuilla. Ja seura(t) paukuttelee henkseleitään, että onpahan paljon kävijöitä. Kiinnostavampaa on kuitenkin montako nettokävijää sivuilla on. Eli, kuten MestariM tuossa kuvailee seurojen nettisivujen kävijät ovat pääasiassa juuri ne, jotka jo ennestään käyvät matseissa. OT Jotenkin tämä nettisivujen markkinointi on jämähtänyt. Muistelen kun kotisivuja alettiin rakentamaan niin eräs yritysjohtaja kertoi minulle, että nyt alkaa homma vasta pyörimään kun yritys sai kotisivut valmiiksi. Kysyin häneltä kuka tietää, että teillä on nettisivut? (Ja kaikkein hauskinta oli se, että sivuilta puuttuivat yhteystiedot). Ja silloin ei vielä ollut "googlea", joitakin muista vastavia kylläkin mutta ihmset eivät osanneet niitä hakuohjelmia käyttää.
|
|
|
|
Pipo
Poissa
Suosikkijoukkue: Piłka nożna dla kibiców
|
|
Vastaus #127 : 29.12.2009 klo 11:43:36 |
|
Youtube-videon voi embeddata (mitenköhän tuon nyt suomentaisi) mille tahansa Tyrvään Työväen pallokerhon kotisivulle kahdella rivillä koodia. Suomen seurojen taloustilanteessa aivan riittävän ammattimaista ja TPS-TV:seenkin sijoitetut rahat olisi voinut käyttää paremmin. Ja potentiaaliset, mutta vielä realisoitumattomat katsojat eivät sinne seuran sivuille eksy. Uskallan sanoa, että seuran sivuilla käyvät lähinnä muutenkin matsiessa käyvät, maksavat asiakkaat, joten uusia asiakkaita ei sivuille piilotetulla telkkarilla tavoita.
Eri asia sitten on kun brändi on vahva ja katsojia ja kaistaa on massoittain, niin alkaa olla väliä sillä, että ei play-nappula näytä YouTubesta tutulta. Sitten voidaan alkaa rakentaa jotain kustomoitua, proprietaarista (taas en tiedä suomennosta) ratkaisua. Toki niille harvoille vakiasiakkaille tuolla systeemillä osoitetaan arvostusta ja kiitosta, ja hyvin ammattimaisen näköistä, siitä pointsit kotiin. Mutta silti sanon, että oman "TV-kanavan" pystyttäminen ei vaadi isoja investointeja ja oikeita työkaluja käyttämällä saa varsin isoja vaikutuksia pienellä vaivalla. Hyvää tekstiä. YouTube on halpa ja helppo tapa lisätä videomateriaalia seuran omille nettisivuille, lisäksi YouTuben kaista ei lopu kesken, toimii minnepäin maailmaa tahansa (yritäpäs ladata jotain videonpätkää esim. suoraan aasialaisen seuran sivuilta) eikä seura joudu maksamaan kaistasta. Jos seura tekee oman kustomoidun videopalvelunsa, joutuu seura maksamaan videoiden hostauksesta ja kaistasta omalle palveluntarjoajalleen. Kun joukkueen X videomateriaalia on saatavilla YouTubesta, ilman että potentiaalisen videonkatsojan pitäisi mennä seuran omalle www-sivulle, edistää se joukkueen kiinnostavuutta. Pienellä vaivalla iso positiivinen vaikutus.
|
|
|
|
peng.xuefeng
Poissa
Suosikkijoukkue: 臥虎藏龍
|
|
Vastaus #128 : 29.12.2009 klo 11:53:42 |
|
Hyvää tekstiä.
YouTube on halpa ja helppo tapa lisätä videomateriaalia seuran omille nettisivuille, lisäksi YouTuben kaista ei lopu kesken, toimii minnepäin maailmaa tahansa (yritäpäs ladata jotain videonpätkää esim. suoraan aasialaisen seuran sivuilta) eikä seura joudu maksamaan kaistasta. Jos seura tekee oman kustomoidun videopalvelunsa, joutuu seura maksamaan videoiden hostauksesta ja kaistasta omalle palveluntarjoajalleen.
Kun joukkueen X videomateriaalia on saatavilla YouTubesta, ilman että potentiaalisen videonkatsojan pitäisi mennä seuran omalle www-sivulle, edistää se joukkueen kiinnostavuutta. Pienellä vaivalla iso positiivinen vaikutus.
Vaikka siellä youtubessa olisi 100 kymmenen minuutin pätkää seurasta, ei sillä välttämättä kovinkaan monta uutta maksavaa katsojaa haalita. Pitää olla esillä jossain missä futiksesta ja urheiluviihteestä yleensä kiiinnostuneet liikkuvat ja kertoa tarjonnastaan siellä. Sitten kun saadaan ne janarit seuran kotisivuille yms. voidaan youtubea käyttää kiinnostuksen kasvattamiseen ja ylläpitämiseen. Mediaportaalit tai sitten mainonta sosiaalisen median yhteydessä saattaisi antaa parhaan vastineen rahalle noin yleensä. Kilpailut tai erilaiset "edut" taas ovat yleensä paras tapa saada ihmiset antamaan yhteystietojaan edes vähän alusta.
|
|
|
|
simo hylje
Poissa
Suosikkijoukkue: Lahti
|
|
Vastaus #129 : 29.12.2009 klo 12:17:58 |
|
Vaikka siellä youtubessa olisi 100 kymmenen minuutin pätkää seurasta, ei sillä välttämättä kovinkaan monta uutta maksavaa katsojaa haalita. Pitää olla esillä jossain missä futiksesta ja urheiluviihteestä yleensä kiiinnostuneet liikkuvat ja kertoa tarjonnastaan siellä. Sitten kun saadaan ne janarit seuran kotisivuille yms. voidaan youtubea käyttää kiinnostuksen kasvattamiseen ja ylläpitämiseen.
Mediaportaalit tai sitten mainonta sosiaalisen median yhteydessä saattaisi antaa parhaan vastineen rahalle noin yleensä. Kilpailut tai erilaiset "edut" taas ovat yleensä paras tapa saada ihmiset antamaan yhteystietojaan edes vähän alusta.
vaikka joku seura saisikin oikeita toimivia sähköpostiosoitteita pitäisi niiden vielä keksiä miten niitä osoitteita hyödyntää. Jollekin tuhannelle ihmiselle lähetetty gmail/hotmail-viesti ei kauaa hengissä pysy. Rakentaisin mieluummin jonkin yhteisön/klubin, johon voi liittyä jotain vuosimaksua vastaan(esim kymppi, ei iso raha) ja sillä sitten saa juuri joitain etuja, alennuksia vaikka lipusta tai kepusta, jostain huivista etc. Sitten tälle hiukan paremmin sitoutetulle ryhmälle niitä mainosviestejä. Mun mielestä on kaksi kohderyhmää, joihin tulisi ainakin vielä tässä vaiheessa panostaa kaikkein voimakkaimmin: lajin/seuran ystävät jotka jo käyvät peleissä, mutta eivät kaikissa eivätkä ole mitään intohimoisia seuran kannattajia ja loput voimavarat kannattaa käyttää b2b-puoleen, eli yritysten haalimiseen. Kun useampi satunnaiskatsoja käy matseissa useammin ja yrityksiltä tulee enemmän rahaa on siinä riittävästi haastetta seurojen nykyisille markkinointipuuhastelijoille. Nuo tuovat enemmän rahaa seuralle ja sen jälkeenhän kaikki varmaan tietää sen oravanpyörän: parempia pelaajia->menestystä->media->massat jne...
|
|
|
|
peng.xuefeng
Poissa
Suosikkijoukkue: 臥虎藏龍
|
|
Vastaus #130 : 29.12.2009 klo 12:51:33 |
|
vaikka joku seura saisikin oikeita toimivia sähköpostiosoitteita pitäisi niiden vielä keksiä miten niitä osoitteita hyödyntää. Jollekin tuhannelle ihmiselle lähetetty gmail/hotmail-viesti ei kauaa hengissä pysy. Sposti ja kännykkänumero miniminä, oikean nimen lisäksi. Ei noita oikein muuten irtoa kuin jotain porkkanaa tarjoamalla. Kauden aikana voisi laittaa tiedotekirjeen kuukausittain plus sitten otteluennakot, kauden ulkopuolella muistaa Jouluna, Pääsiäisenä ja sitten viikkoa ennen pelien alkua kausaria kaupitellen uutisten ja terveisten lomassa. Rakentaisin mieluummin jonkin yhteisön/klubin, johon voi liittyä jotain vuosimaksua vastaan(esim kymppi, ei iso raha) ja sillä sitten saa juuri joitain etuja, alennuksia vaikka lipusta tai kepusta, jostain huivista etc. Sitten tälle hiukan paremmin sitoutetulle ryhmälle niitä mainosviestejä. No jospa tuolle klubiosastolle vaikka sitten laitettaisiin nuo hahmottelemani otteluennakot yksinoikeudella ja vielä joku suljettu tilaisuus yhdessä kausarin ostaneiden kanssa ennen kautta, puolivälissä ja sen päätteeksi. Pelaajatapaamisia jne. Mun mielestä on kaksi kohderyhmää, joihin tulisi ainakin vielä tässä vaiheessa panostaa kaikkein voimakkaimmin: lajin/seuran ystävät jotka jo käyvät peleissä, mutta eivät kaikissa eivätkä ole mitään intohimoisia seuran kannattajia ja loput voimavarat kannattaa käyttää b2b-puoleen, eli yritysten haalimiseen. Jep. Yritysmyyntiin tosin voi käyttää pitkälti samoja keinoja kuin yksityiselle kauppaamiseen. Siinä vaiheessa olisi kuitenkin hyvä olla joko omat tilat kunnossa tai sitten hyvä soppari jonkin paikallisen ravitsemusliikkeen kanssa ettei tartte ihan kapisimmassa kaljateltassa "edustaa". Kun useampi satunnaiskatsoja käy matseissa useammin ja yrityksiltä tulee enemmän rahaa on siinä riittävästi haastetta seurojen nykyisille markkinointipuuhastelijoille. Nuo tuovat enemmän rahaa seuralle ja sen jälkeenhän kaikki varmaan tietää sen oravanpyörän: parempia pelaajia->menestystä->media->massat jne... Jep.
|
|
|
|
Takatukka
Poissa
|
|
Vastaus #131 : 29.12.2009 klo 13:34:26 |
|
Jos Islannin ja Kyproksen kaltaiset kääpiömaat siivotaan pois, aika vähän jää Euroopan maita, jotka pärjäävät Suomea huonommin mutta joissa futis on suositumpaa. Albania? Suosion ja menestyksen välinen yhteys toimii aika hyvin maailmallakin. Lihavoituna se olennainen. Valitettavasti.
|
|
|
|
Pipo
Poissa
Suosikkijoukkue: Piłka nożna dla kibiców
|
|
Vastaus #132 : 29.12.2009 klo 14:54:56 |
|
Mun mielestä on kaksi kohderyhmää, joihin tulisi ainakin vielä tässä vaiheessa panostaa kaikkein voimakkaimmin: lajin/seuran ystävät jotka jo käyvät peleissä, mutta eivät kaikissa eivätkä ole mitään intohimoisia seuran kannattajia ja loput voimavarat kannattaa käyttää b2b-puoleen, eli yritysten haalimiseen.
Laittaisin kohderyhmäksi myös ne urheilua satunnaisesti seuraavat henkilöt, jotka eivät ole tähän mennessä peleissä käyneet. Kun tällainen henkilö menisi muutaman kerran kauden aikana matsiin, alkaa hän seuraamaan joukkueen edesottamuksia entistä enemmän. Riippuu paikkakunnasta, paljonko futiskatsomoissa on sellaisia henkilöitä jotka käyvät lähes joka matsissa, ja niitä jotka käyvät paikan päällä harvoin. Esim. Rovaniemellä on koko 2000-luvun ollut tilanne jossa joka liigapeliin tulee vähintään se 1300 katsojaa (riippumatta sarjatilanteesta ja säästä) eli lähes samat henkilöt pelistä toiseen. Tämän lisäksi hieno sää ja joukkueen mahdollinen menestys nostavat katsojamäärää. Tuossa on 2 selvää kohderyhmää (jos yritykset jätetään huomioimatta): Henkilöt, jotka eivät ole aikaisemmin matsissa käyneet, ja ne henkilöt jotka käyvät paikan päällä harvoin.
|
|
|
|
simo hylje
Poissa
Suosikkijoukkue: Lahti
|
|
Vastaus #133 : 29.12.2009 klo 15:13:59 |
|
Laittaisin kohderyhmäksi myös ne urheilua satunnaisesti seuraavat henkilöt, jotka eivät ole tähän mennessä peleissä käyneet. Kun tällainen henkilö menisi muutaman kerran kauden aikana matsiin, alkaa hän seuraamaan joukkueen edesottamuksia entistä enemmän.
Riippuu paikkakunnasta, paljonko futiskatsomoissa on sellaisia henkilöitä jotka käyvät lähes joka matsissa, ja niitä jotka käyvät paikan päällä harvoin. Esim. Rovaniemellä on koko 2000-luvun ollut tilanne jossa joka liigapeliin tulee vähintään se 1300 katsojaa (riippumatta sarjatilanteesta ja säästä) eli lähes samat henkilöt pelistä toiseen. Tämän lisäksi hieno sää ja joukkueen mahdollinen menestys nostavat katsojamäärää.
Tuossa on 2 selvää kohderyhmää (jos yritykset jätetään huomioimatta): Henkilöt, jotka eivät ole aikaisemmin matsissa käyneet, ja ne henkilöt jotka käyvät paikan päällä harvoin.
Se, että peleissä on aina joku x-määrä ei kyllä tarkoita sitä, että siellä on samat naamat aina. Itse koen olevani raskaan sarjan kuluttaja enkä itsekään aina pääse edes kotipeleihin vaikka asun stadionin kupeessa. Joten alku on nimenomaan se, että peleissä kävijät kävisivät useammin. Ei kannata lähteä havittelemaan uusia asiakkaita vaan myydä vanhoille enemmän, se on tunnetusti helpoin tie tehdä parempaa bisnestä. Jossain vaiheessa voi kosiskella massoja, mutta uskoisin, että media tekee sen jo siinä vaiheessa seurojen puolesta.
|
|
|
|
kape
Poissa
Suosikkijoukkue: Euran Pallo, Inter Turku
|
|
Vastaus #134 : 30.12.2009 klo 02:53:18 |
|
Onko jollain tietoa, kuinka paljon seurat markkinoivat pelejään omille junioreilleen/kaupungin muiden seurojen junioreille. He ovat kuitenkin erittäin potentiaalista katsojakuntaa. Helpoin koukuttaa lajin pariin ja heistä kasvaa maksavia asiakkaita vuosikymmeniksi eteenpäin. Investointi tulevaisuuteen. Keskimääräisellä liigaseuralla on varmasti useampi sata junioripelaajaa, eikä markkinointi maksa välttämättä mitään, jos valmentajat infoavat pelaajille selkeästi missä pelataan ja milloin. Joillain seuroilla on varmasti käytäntö, että juniorit pääsevät ilmaiseksi peleihin, mutta siltikin maksavina asiakkaina tulevat junioreiden vanhemmat.
Yleisemminkin koululaiset ja opiskelijat ovat mielestäni tärkeää kohderyhmää. Kouluihin kohdennetun markkinoinnin luulisi olevan edullista ja myös tehokasta. Lapset on helppo saada innostumaan uusista asioista ja heillä on useimmiten peleihin tullessaan mukana vanhemmat tai kenties koko perhe. Nuorisokin tulee katsomoon useimmiten kaveriporukalla. Jalkapallo on laji, jonka suosio on pikkuhiljaa kasvamassa ja nuoreen väestöön panostaminen auttaa siinä. Koulumarkkinointia voi hoitaa erilaisilla vierailuilla jne. tapahtumilla, mutta jo pelkästään jonkun mainosjulisteen kiinnittäminen ilmoitustaululle tekee tehtävänsä. Veikkausliigan markkinointi on tällä hetkellä aivan liian vähän kohdennettua ja siksi tehotonta.
Koska Veikkausliigassa ei ole vakiintuneita pelipäiviä, eikä kovin säännöllistä ottelurytmiäkään kaikkina kausina niin olisi erittäin tärkeää, että otteluista tiedotetaan kunnolla. Riittääkö lehtimainos ja seuran nettisivut tavoittamaan kaikkia potentiaalisia katsojia? Jos otteluohjelman sisältäviä julisteita kiinnitettäisiin ympäri kaupunkeja erilaisiin ilmoitustauluihin niin eiköhän ne muutaman satunnaiskatsojan huomion kiinnittäisi? Etenkin juuri kouluissa jne., kun kaverukset keskustelevat, että mitäs sitä tänään tehtäisiin. Tästä projekti foorumisteille?
|
|
« Viimeksi muokattu: 30.12.2009 klo 02:56:36 kirjoittanut kape »
|
|
|
|
|
vargas
Poissa
Suosikkijoukkue: Klubi
|
|
Vastaus #135 : 30.12.2009 klo 05:52:06 |
|
Koska Veikkausliigassa ei ole vakiintuneita pelipäiviä, eikä kovin säännöllistä ottelurytmiäkään kaikkina kausina niin olisi erittäin tärkeää, että otteluista tiedotetaan kunnolla. Riittääkö lehtimainos ja seuran nettisivut tavoittamaan kaikkia potentiaalisia katsojia? Jos otteluohjelman sisältäviä julisteita kiinnitettäisiin ympäri kaupunkeja erilaisiin ilmoitustauluihin niin eiköhän ne muutaman satunnaiskatsojan huomion kiinnittäisi?
Lisättäköön, että mainokset lehtiin peliä edeltävinä päivinä. Lomallakin ihmisillä on yleensä jokin suunnitelma miten aikovat päivänsä viettää. Pelipäivänä mainostaminen on aivan liian myöhäistä.
|
|
|
|
Tommy Tykki
Poissa
|
|
Vastaus #136 : 30.12.2009 klo 08:47:39 |
|
Se, että peleissä on aina joku x-määrä ei kyllä tarkoita sitä, että siellä on samat naamat aina. Itse koen olevani raskaan sarjan kuluttaja enkä itsekään aina pääse edes kotipeleihin vaikka asun stadionin kupeessa. Joten alku on nimenomaan se, että peleissä kävijät kävisivät useammin. Ei kannata lähteä havittelemaan uusia asiakkaita vaan myydä vanhoille enemmän, se on tunnetusti helpoin tie tehdä parempaa bisnestä.
Jossain vaiheessa voi kosiskella massoja, mutta uskoisin, että media tekee sen jo siinä vaiheessa seurojen puolesta.
Perushommahan on se, että vahoista asiakkaista pidetään kiinni, mutta uusia asiakkaita haetaan aina. Tiedät varsin hyvin, että kun/jos toisesta päästä vähenee niin toisesta päästä on tultava lisää.
|
|
|
|
simo hylje
Poissa
Suosikkijoukkue: Lahti
|
|
Vastaus #137 : 30.12.2009 klo 13:32:57 |
|
Perushommahan on se, että vahoista asiakkaista pidetään kiinni, mutta uusia asiakkaita haetaan aina. Tiedät varsin hyvin, että kun/jos toisesta päästä vähenee niin toisesta päästä on tultava lisää.
Uusia asiakkaita haalitaan tässä tapauksessa, jotta seurat saisivat enemmän maksavia katsojia ja lipputuloja. Tähän lopputulemaan päästään myös jos useampi satunnaiskävijä käy pelissä useammin. Sen vuoksi on helpompi aloittaa ns. myymällä vanhoille asiakkaille enemmän. Ihan uusia asiakkaita(=katsojia) tulee kyllä seurauksena siitä, että peleissä käy enemmän ihmisiä muutenkin. Suomalainen luonne nääs.
|
|
|
|
peng.xuefeng
Poissa
Suosikkijoukkue: 臥虎藏龍
|
|
Vastaus #138 : 03.01.2010 klo 13:06:11 |
|
Raportteja tänne sitten kun oman seuran markkinointiponnistukset kaudelle 2010 ampaisevat liikkeelle.
|
|
|
|
Maakuntasatraappi
Poissa
Suosikkijoukkue: Sääntöjen rajamaat
|
|
Vastaus #139 : 03.01.2010 klo 13:13:52 |
|
Raportteja tänne sitten kun oman seuran markkinointiponnistukset kaudelle 2010 ampaisevat liikkeelle.
Tämä on enemmän myyntiä kuin markkinointia, mutta Jarolla on jo kovat piipussa: seura on ryhtynyt myymään junioreiden valmentajia ja junnujen vanhempia. Uutisesta tosin ei käy ilmi, ketkä heitä ovat Prismassa olleet myymässä. Maanantai 28. joulukuuta 2009
Tue Jaron junioritoimintaa ostamalla raketteja Ostamalla uudenvuoden raketit Pietarsaaren Prismasta tuet samalla Jaron junioritoimintaa. Paikalla ovat myymässä junioreiden vanhempia ja juniorivalmentajia. Tervetuloa ostoksille!
Turvallista uutta vuotta!
Team Jaro http://www.ffjaro.fi/Ajankohtaista/Tue_Jaron_junioritoimintaa_ostamalla_raketteja.63.1011.html
|
|
|
|
taylor
Poissa
Suosikkijoukkue: #TPSJalkapallo #TPSJunnut
|
|
Vastaus #140 : 03.01.2010 klo 22:27:16 |
|
Tämä on enemmän myyntiä kuin markkinointia, mutta Jarolla on jo kovat piipussa: seura on ryhtynyt myymään junioreiden valmentajia ja junnujen vanhempia. Uutisesta tosin ei käy ilmi, ketkä heitä ovat Prismassa olleet myymässä.
HEH. Mutta heitit pahan kysymyksen. Myyjäksi veikkaan joko junnuja itseään tai joukkueenjohtajia. Pääsivät samalla kertaa eroon kahdesta pahasta; vanhemmista ja valmentajista.
|
|
|
|
_rok
Poissa
Suosikkijoukkue: Tampere United - Jämsänkosken Ilves
|
|
Vastaus #141 : 04.01.2010 klo 10:06:55 |
|
Tampereella Tappara ja Ilves on harrastanut tätä toimintaa 20 vuoden ajan jo ainakin. Täällä toiminta tapahtuu niin että Siltasen perheen poika pelaa C junnuissa ja he tekevät X määrä tuntipalkalla töitä ja koko tuntipalkka mitään vähentämättä menee suoraan pojan kausimaksuihin. Täällä kun nuo kausimaksut ovat reippahasti tuon tonnin yläpuolella.
|
|
|
|
simo hylje
Poissa
Suosikkijoukkue: Lahti
|
|
Vastaus #142 : 17.02.2010 klo 12:45:10 |
|
Ei kuulemma klupin sponssipaketit oikein tee kauppaansa. Olikohan 10 lippua parhaille paikoille, sis. myös tsämppärikarsinnan ja jotain näkyvyyttä netissä ja stadionilla parilla sadalla, mutta yritykset eivät ole olleet halukkaita lähtemään mukaan. Futis ei vaan kiinnosta täällä...
|
|
|
|
rossoneri
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, Dawda
|
|
Vastaus #143 : 17.02.2010 klo 12:50:06 |
|
Ei kuulemma klupin sponssipaketit oikein tee kauppaansa. Olikohan 10 lippua parhaille paikoille, sis. myös tsämppärikarsinnan ja jotain näkyvyyttä netissä ja stadionilla parilla sadalla, mutta yritykset eivät ole olleet halukkaita lähtemään mukaan. Futis ei vaan kiinnosta täällä...
Mistä tällaista kuullut? Ja tarkennusta vielä tummennettuun kohtaan, kiitos.
|
|
|
|
JDredd
Poissa
Suosikkijoukkue: TF 141
|
|
Vastaus #144 : 17.02.2010 klo 12:50:57 |
|
Ei kuulemma klupin sponssipaketit oikein tee kauppaansa. Olikohan 10 lippua parhaille paikoille, sis. myös tsämppärikarsinnan ja jotain näkyvyyttä netissä ja stadionilla parilla sadalla, mutta yritykset eivät ole olleet halukkaita lähtemään mukaan. Futis ei vaan kiinnosta täällä...
Kannattaisi myydä vastaavaa pakettia yksityisille, kauppa voisi käydä huomattavasti paremmin
|
|
|
|
Zulo
Poissa
Suosikkijoukkue: Tampere United, nyt, aina ja maanantaina!
|
|
Vastaus #145 : 17.02.2010 klo 12:52:45 |
|
Oliko jo sanottu, että HJK:n kannattaa markkinoida itseään koko miljoonan ihmisen pääkaupunkiseudulle, eikä keskittyä vain Töölön paikallisiin yrityksiin. :
|
|
|
|
simo hylje
Poissa
Suosikkijoukkue: Lahti
|
|
Vastaus #146 : 17.02.2010 klo 13:07:19 |
|
Mistä tällaista kuullut? Ja tarkennusta vielä tummennettuun kohtaan, kiitos.
Lisätietoja varmaan antaa uusi myyntijohtaja Poulsen, jos kiinnostaa tarpeeksi kysy häneltä tuon sponssipaketin tarkka sisältö. Kannattaisi myydä vastaavaa pakettia yksityisille, kauppa voisi käydä huomattavasti paremmin Voi olla, en tiedä miksei sitä myydä. Ehkei ole kanavia. Ja kausarinhan saa halvemmalla, eikö? Hokin puolella näitä paketteja menee kuin häkää, joten kenties siellä on ajateltu saman toimivan futiksessakin.
|
|
|
|
Ior Bock
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, Ajax Amsterdam. Winnipeg Jets
|
|
Vastaus #147 : 17.02.2010 klo 13:16:36 |
|
HJK:n kannataisi myydä itseään ihmisille eikä yrityksille
|
|
|
|
rossoneri
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, Dawda
|
|
Vastaus #148 : 17.02.2010 klo 13:25:36 |
|
Lisätietoja varmaan antaa uusi myyntijohtaja Poulsen, jos kiinnostaa tarpeeksi kysy häneltä tuon sponssipaketin tarkka sisältö.
Eipä nyt ole tarvetta häneltä kysyä. Ihan sinulta halusin tietää mistä olet nuo tietosi saanut. Mutta tosiaan mikäli tuollaisia paketteja kendon puolella paljon myydään niin eipä ihme, että Puolsen on samankaltaista myyntiä yrittänyt futiksen puolella, kun kuitenkin entinen duuni hänellä oli kendon puolella.
|
|
|
|
erno
Poissa
Suosikkijoukkue: RMA, Dortmund, City, United, Chelski, Bayern, Arsu
|
|
Vastaus #149 : 17.02.2010 klo 13:35:51 |
|
Voi olla, en tiedä miksei sitä myydä. Ehkei ole kanavia. Ja kausarinhan saa halvemmalla, eikö?
Hokin puolella näitä paketteja menee kuin häkää, joten kenties siellä on ajateltu saman toimivan futiksessakin.
Kausari Platiniumiin maksaa 290€ ilman mitään lisäpalveluita. Lisäpalvelupaketit maksavat monta €oohia lisää. Jos nyt en väärin muista niin championship club paketit oli viime vuonna vähän vajaa tonnin. 2 kausaria platiniumiin ja jotain makkarakastiketta muusilla ennen peliä siis. Lisäksi sai vapaavalintaisen HJK fanituotteen ja parkkeerata auton ilmaiseksi Finskin välittömään läheisyyteen. Tuota viimeistä en tosin pidä suurena juttuna, kun stadikan ja kisiksen parkkikset on ilmaisia joka tapauksessa...
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.02.2010 klo 13:39:56 kirjoittanut erno »
|
|
|
|
|
|
|