simo hylje
Poissa
Suosikkijoukkue: Lahti
|
|
Vastaus #150 : 17.02.2010 klo 15:41:09 |
|
Eipä nyt ole tarvetta häneltä kysyä. Ihan sinulta halusin tietää mistä olet nuo tietosi saanut.
No eihän tuo mikään salaisuus ole, ihan juttelemalla ihmisten kanssa olen siitä kuullut. Kiekkojoukkueille varmaan sama kampanja, ainakin HPK:n pakettia kerran minullekin soitettiin ja kaupattiin parilla sadalla. Tätä klubin vastaavaa ei ole kukaan soittanut ainakaan vielä.
|
|
|
|
rossoneri
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, Dawda
|
|
Vastaus #151 : 17.02.2010 klo 15:45:16 |
|
Ok. Tuosta tulikin mieleen, että Klubin sivuilla ei vielä ole ollenkaan yksittäisten ottelujen hintoja. Kenelläkään muuten mitään tietoa milloin olisi viimeistään tultava tietoa uudesta stadionin pääsponsorista jne?
|
|
|
|
kile
Poissa
|
|
Vastaus #152 : 17.02.2010 klo 23:36:11 |
|
HJK:n kannataisi myydä itseään ihmisille eikä yrityksille
No varmasti HJK:lle on sama kuka ne kalliit katkistilat vuokraa. Varmasti voit ostaa itsellesi aition, jos soitat klubille. Harvemmat ykstyishenkilöt haluavat vain omaa aitiota.
|
|
|
|
Aarniza
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
|
Vastaus #153 : 18.02.2010 klo 13:46:52 |
|
HJKlla olisi hyvä sauma markkinoida itseään, tulevia matseja jne kaikkiin(?) raitiovaunuihin tulleilla uusilla näytöillä. Paljonkohan tuo maksaisi ?
|
|
|
|
simo hylje
Poissa
Suosikkijoukkue: Lahti
|
|
Vastaus #154 : 19.02.2010 klo 11:36:35 |
|
HJKlla olisi hyvä sauma markkinoida itseään, tulevia matseja jne kaikkiin(?) raitiovaunuihin tulleilla uusilla näytöillä. Paljonkohan tuo maksaisi ?
vajaa 800 per 6 tunnin jakso. Varmaan suunnilleen saman verran kuin ilmoitus hesarissa, ei toi välttämättä huono ole. Nyt niillä on kampanja, jossa saa kaksi yhden hinnalla, eli esim. klubin kaikki kotipelit saisi 7x800=5600 eurolla, peliä kohti hintaa tulee 5600/13= 430€. Ja yksi jakso jää yli, vaikka messuliigaan, kausarimainontaan, imagoon jne. Näytöt kuulemma kaikissa metroissa ja raitiovaunuissa.
|
|
|
|
peng.xuefeng
Poissa
Suosikkijoukkue: 臥虎藏龍
|
|
Vastaus #155 : 19.02.2010 klo 13:45:10 |
|
Rapoa seurojen suunnitelluista kaudenavaukseen liittyvistä tapahtumista? Nämähän ovat kautta Euroopan niitä riehoja joiden kautta osaltaan kausareita kaupataan ja porukkaa sitoutetaan seuraan ennen varsinaisen pelikauden alkamista.
|
|
|
|
simo hylje
Poissa
Suosikkijoukkue: Lahti
|
|
Vastaus #156 : 19.02.2010 klo 14:27:05 |
|
Rapoa seurojen suunnitelluista kaudenavaukseen liittyvistä tapahtumista? Nämähän ovat kautta Euroopan niitä riehoja joiden kautta osaltaan kausareita kaupataan ja porukkaa sitoutetaan seuraan ennen varsinaisen pelikauden alkamista.
Perinteisesti Lahessa, pl. pari viime vuotta, ilmaislippurieha kaikille halukkaille kauden avaukseen!! Aijai sitä sitoutumisen määrää mitä nää on mukanaan tuonu. Ennen kauden alkua nykyään lähes jokainen liigaseura varmaan järjestää jonkin kauppakeskushässäkän, jossa pelaajat pelaa pleikkaa nassikoiden kanssa ja vaivaantuneena odottelee millon pääsee kotiin. Ohessa jaetaan lukkaria, myyään fanikrääsää ja kausaria. Ihan ok että tälläistä tehdään, aikaisemmin ei ollut edes näitä. Mutta mielikuvitusta voisi käyttää enemmän ja tuoda seura henkisestikin ihmisiä lähelle. Esim. Lahti voisi joka kevät järjestää Pikku-Vesijärvellä kaudenalustapahtuman, jossa esim. siivotaan tämä kaunis puistoalue yhdessä kansalaisten kanssa, osallistujille haravat ja paskapussit yms. yhteistyössä jonkin paikallisen k-raudan tai vastaavan kanssa ja palkkioksi osallistuneet saavat vaikka makkaraa, mehua ja Lahen kaulahuivin. Puistoon voi istuttaa myös vaikka Lahen väreissä jonkun kukkapenkin känniläisten ihailtavaksi ja kustavaksi. Hintaa tulee makkaroista ja mehuista ehkä muutama satku, tosin nekin saadaan varmaan yhteistyökumppaneilta, joten ainoa oikea kustannus on kaulahuivien nettohinta, ehkä kymppi/huivi jos sitäkään. Päivän työnimi vois olla FCL [sydän] Vesijärvi tai FCL-päivä. Seura ja kannattajat tekisivät asioita yhdessä ja hyvään tarkoitukseen. Jotain tämäntyylistä paikallista hommaa olisi kiva nähdä joskus, jotain poikkeuksellista mikä saa ihmisissä aikaan positiivisia tunteita ja kanavoimaan ne sitten jalkapallojoukkueeseen.
|
|
|
|
Jones
Paikalla
Suosikkijoukkue: FCL
|
|
Vastaus #157 : 19.02.2010 klo 14:58:51 |
|
Joku semmoinen Fc Lahti riehapäivä ois kanssa kiva. Ohjelmassa köydenvetoa järkkäreitä vastaan, Ili Mäkelän piinapenkki, taikuri perheen pienimmille ja kaljateltta aikuisille jonka karaokessa fclk:n kipaleet ym mukavaa. Tai tän kaiken vois myös sisällyttää ensi kesän otteluiden hassuttelutelttaan.
|
|
|
|
peng.xuefeng
Poissa
Suosikkijoukkue: 臥虎藏龍
|
|
Vastaus #158 : 19.02.2010 klo 16:09:47 |
|
Joku semmoinen Fc Lahti riehapäivä ois kanssa kiva. Ohjelmassa köydenvetoa järkkäreitä vastaan, Ili Mäkelän piinapenkki, taikuri perheen pienimmille ja kaljateltta aikuisille jonka karaokessa fclk:n kipaleet ym mukavaa. Tai tän kaiken vois myös sisällyttää ensi kesän otteluiden hassuttelutelttaan. Tollasia naurettavia hassutteluja ne Euroopan suurseuratkin harrastaa ennen kauden alkamista. Tosin voisivat ottaa oppia meikäläisten ilmaislippukampanjoista niin ei tarvitsisi nähdä noin paljon vaivaa asian eteen.
|
|
|
|
ankle breaker
Poissa
|
|
Vastaus #159 : 19.02.2010 klo 16:50:10 |
|
Mielstäni olosuhteiden kehittäminen on suuri tekijä veikkausliigan markkinoinnin kannalta. Kun ottelutapahtumassa viihtyy ja olosuhteet ovat kunnossa, alkaa yleisö löytää tiensä useammin liigakatsomoon.
Jos katsotaan markkinointia ihan puhtaasti "mainostamisen kannalta", niin monella seuralla olisi varmasti parannettavaa, sikäli kun resurssit antavat myöten. Toisaalta kokemuksen saaminen ja markkinointitutkimusten tekeminen siitä, missä mediassa mainostaminen tuo enemmän euroja kuin vie, on melko hankalaa.
|
|
|
|
simo hylje
Poissa
Suosikkijoukkue: Lahti
|
|
Vastaus #160 : 19.02.2010 klo 17:05:47 |
|
Mielstäni olosuhteiden kehittäminen on suuri tekijä veikkausliigan markkinoinnin kannalta. Kun ottelutapahtumassa viihtyy ja olosuhteet ovat kunnossa, alkaa yleisö löytää tiensä useammin liigakatsomoon.
Jos katsotaan markkinointia ihan puhtaasti "mainostamisen kannalta", niin monella seuralla olisi varmasti parannettavaa, sikäli kun resurssit antavat myöten. Toisaalta kokemuksen saaminen ja markkinointitutkimusten tekeminen siitä, missä mediassa mainostaminen tuo enemmän euroja kuin vie, on melko hankalaa.
Mun mielestä ongelma on ennemminkin siinä, että liigaseuroissa katsotaan markkinoinnin olevan vain mainostamista, eikä paljon muuta tehdä kuin julisteet dösäkatoksiin, jes.
|
|
|
|
Socceri
Poissa
|
|
Vastaus #161 : 19.02.2010 klo 22:29:54 |
|
Mun mielestä ongelma on ennemminkin siinä, että liigaseuroissa katsotaan markkinoinnin olevan vain mainostamista, eikä paljon muuta tehdä kuin julisteet dösäkatoksiin, jes.
Samaa mieltä.
|
|
|
|
peng.xuefeng
Poissa
Suosikkijoukkue: 臥虎藏龍
|
|
Vastaus #162 : 20.02.2010 klo 11:10:14 |
|
Mielstäni olosuhteiden kehittäminen on suuri tekijä veikkausliigan markkinoinnin kannalta. Kun ottelutapahtumassa viihtyy ja olosuhteet ovat kunnossa, alkaa yleisö löytää tiensä useammin liigakatsomoon.
Just juttelin erään markkinointia ja myyntiä pitkään harjoittaneen janarin kanssa ja hän mainitsi ensimmäiseksi askeleeksi sen että porukka yleensä tietää firman/joukkueen ja sen tuotteen olevan olemassa. Sekään ei ole itsestäänselvyys edes liigapaikkakunnilla. Siitä päästään sitten seuraavaan askeleeseen jossa aletaan kertomaan itse tuotteesta enemmän...
|
|
|
|
Ior Bock
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, Ajax Amsterdam. Winnipeg Jets
|
|
Vastaus #163 : 20.02.2010 klo 11:24:01 |
|
Mun mielestä ongelma on ennemminkin siinä, että liigaseuroissa katsotaan markkinoinnin olevan vain mainostamista, eikä paljon muuta tehdä kuin julisteet dösäkatoksiin, jes.
Täysin sama, seuran ei pidä olla mikään tuote, seuran pitää olla ilmiö ja osa paikkalista elämänrytmiä.
|
|
|
|
peng.xuefeng
Poissa
Suosikkijoukkue: 臥虎藏龍
|
|
Vastaus #164 : 20.02.2010 klo 11:31:55 |
|
Täysin sama, seuran ei pidä olla mikään tuote, seuran pitää olla ilmiö ja osa paikkalista elämänrytmiä.
Eli PR-tuote.
|
|
|
|
Ior Bock
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, Ajax Amsterdam. Winnipeg Jets
|
|
Vastaus #165 : 20.02.2010 klo 18:26:09 |
|
Eli PR-tuote.
no yksinkertaisesti ajateltuna näin. PR on siis se keino miten seuraa saataisiin näkyville, jos kuvitellaan vaikka klubin tapaus, kun markkinoinnin 3 pääperiaatetta tulisi olla: 1. Omien junnujen ja niiden perheiden sitouttaminen 2. Muiden alueen junnujen ja seuraihmisten sitouttaminen 3. Kannattajatoiminan kehitys Niin mutulla ne ovat: 1. Olemassa olevat bisneskumppanit 2. uudet bisneskumppanit 3. olemassa olevat "asiakkaat"
|
|
|
|
peng.xuefeng
Poissa
Suosikkijoukkue: 臥虎藏龍
|
|
Vastaus #166 : 20.02.2010 klo 23:55:48 |
|
no yksinkertaisesti ajateltuna näin. PR on siis se keino miten seuraa saataisiin näkyville, jos kuvitellaan vaikka klubin tapaus, kun markkinoinnin 3 pääperiaatetta tulisi olla:
1. Omien junnujen ja niiden perheiden sitouttaminen 2. Muiden alueen junnujen ja seuraihmisten sitouttaminen 3. Kannattajatoiminan kehitys
Niin mutulla ne ovat:
1. Olemassa olevat bisneskumppanit 2. uudet bisneskumppanit 3. olemassa olevat "asiakkaat"
1. Klupin olemassaolosta tiedottaminen. Kuka tuntee kaupunginosaseuran yleensäkään? 2. Klupin joukkueesta ja ns tuotteesta tiedottaminen. Mitä paketti pitää sisällään 3. Hintaneuvottelut: Miksi kenenkään pitäisi maksaa klupin tukemisesta ja kuinka paljon?
|
|
|
|
Ior Bock
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, Ajax Amsterdam. Winnipeg Jets
|
|
Vastaus #167 : 21.02.2010 klo 01:11:32 |
|
1. Klupin olemassaolosta tiedottaminen. Kuka tuntee kaupunginosaseuran yleensäkään?
2. Klupin joukkueesta ja ns tuotteesta tiedottaminen. Mitä paketti pitää sisällään
3. Hintaneuvottelut: Miksi kenenkään pitäisi maksaa klupin tukemisesta ja kuinka paljon?
Tämä voi tehota jollain biolanilla ja möllerin tuplalla. 1. Kaikkihan klubin tuntee, harvalle se jotain merkitsee eikä sitä bussimainoksilla saada muuttumaan 2. Paketti pitää sisällään mestarijengin ja potentiaalisia suurliigan pelureita mutta eipä tunnu ketään kiinnostava 3. Kyllä kiinnostaa kun siellä katsomossa huutaa 250päinen fanijoukko ja yleisökeskiarvo huitelee siellä 7000 hujakoilla
|
|
|
|
Viinioksa
Poissa
Suosikkijoukkue: Fingland
|
|
Vastaus #168 : 21.02.2010 klo 11:38:57 |
|
Tämä voi tehota jollain biolanilla ja möllerin tuplalla. 1. Kaikkihan klubin tuntee, harvalle se jotain merkitsee eikä sitä bussimainoksilla saada muuttumaan Tähän sama. Kyllä jokainen, joka edes teoriassa voisi tulla futismatsiin, tietää paikallisen pääsarjaseuran. Suuri(n) osa ihmisistä on futis- ja urheilu-ummikoita, jotka aktiivisesti unohtavat seurojen nimet, mutta niitä ei ole toivoa saadaa matseihin muutenkaan. Ensin pitää olla kiinnostus lajia kohtaan, vasta sitten seura voi kiinnostaa.
|
|
|
|
|
Betuzki
Poissa
Suosikkijoukkue: W Wolnym Mieście Gdańsku
|
|
Vastaus #170 : 07.03.2010 klo 10:29:11 |
|
HJKlla olisi hyvä sauma markkinoida itseään, tulevia matseja jne kaikkiin(?) raitiovaunuihin tulleilla uusilla näytöillä. Paljonkohan tuo maksaisi ?
Amsterdamissa, kun olin matkalla parisen kuukautta sitten, niin Ajaxin matseja markkinointiin pienillä näytöillä kaikissa raitiovaunuissa. Se olisi pirun hyvä markkinointisysteemi myös Helsingin raitiovaunuissa
|
|
|
|
Johtaja Calu
Poissa
Suosikkijoukkue: Mustat Kuhnurit, Eemeli Virta
|
|
Vastaus #171 : 07.03.2010 klo 19:37:57 |
|
k
|
|
« Viimeksi muokattu: 07.03.2010 klo 19:52:40 kirjoittanut Calumus »
|
|
|
|
|
TZagallo
Poissa
Suosikkijoukkue: Eilen, tänään, huomenna
|
|
Vastaus #172 : 07.03.2010 klo 19:39:57 |
|
Tämän ei vissiin edes lahtelaiselle forumistille voi tulla yllätyksenä?
|
|
|
|
Jorrma
Poissa
|
|
Vastaus #173 : 07.03.2010 klo 19:43:15 |
|
Koska tulee veikkausliigan mainokset? 5 viikkoa kauden alkuun.
|
|
|
|
Zulo
Poissa
Suosikkijoukkue: Tampere United, nyt, aina ja maanantaina!
|
|
Vastaus #174 : 31.05.2010 klo 21:21:46 |
|
Pohjanoteeraus Veikkausliigassa - Inter mainosti väärää joukkuetta Maanantai 31.5.2010 klo 21.44
Turun Interin vastoinkäymiset ulottuvat jo kentän ulkopuolellekin.
Surkeasti kauden aloittaneen turkulaisjoukkueen maanantaisen kotipelin yleisömääräksi ilmoitettiin vaivaiset 1212 katsojaa. Väkimäärää ei ainakaan lisännyt se, että Inter mainosti Turun Sanomien mainoksessaan kohtaavansa AC Lahden. Kaikki Veikausliigaa seuraavat tietänevät, että moinen joukkue ei liigassa pelaa. Lahden Veikkausliiga-porukka tottelee nimeä FC Lahti. Veritas-stadionille marssi sen sijaan AC Oulu, joka oli tyly vieras ja vei psteet isänniltä 2-0-voitollaan. Asiasta kertoi ensimmäisenä MTV3 verkkosivuillaan. " " http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/
|
|
|
|
|
|