Mágico Madrid
Poissa
Suosikkijoukkue: Sniper #8 2014-2024
|
|
Vastaus #175 : 31.05.2010 klo 21:23:50 |
|
Oli kai Turun Sanominen moka..
|
|
|
|
Luyindula
Poissa
Suosikkijoukkue: AC Oulu! Forever and ever, babe.
|
|
Vastaus #176 : 31.05.2010 klo 21:29:13 |
|
"Kaikki Veikausliigaa seuraavat tietänevät..."
|
|
|
|
Personal Raineri
Poissa
Suosikkijoukkue: SINIMUSTAT LAMPAAT :(
|
|
Vastaus #177 : 31.05.2010 klo 21:39:47 |
|
Oli kai Turun Sanominen moka..
En ole ainakaan Tepsin puolelta minkään näköisiä kämmejä nähnyt, vaikka heidän mainoksensa Turun Sanomissa ovat monesti 10 kertaa Interin vastaavia isommat. Tosin TPS tuskin antaa Turun Sanomien viimeistellä omia kokoaukeaman ilmoituksiaan, mutta Interin puuhastelupoppoo taas saattaa toimia ihan miten vaan... Ei luulis olevan vaikeeta tehdä joka pelistä ITSE erillinen mainos, joka sitten läntättäisiin lehteen. Hyvää mainosta seuralle. " "
|
|
|
|
Rodolfo
Poissa
Suosikkijoukkue: Tapio Liinoja
|
|
Vastaus #178 : 01.06.2010 klo 06:29:49 |
|
Kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta " "
|
|
|
|
TZagallo
Poissa
Suosikkijoukkue: Eilen, tänään, huomenna
|
|
Vastaus #179 : 01.06.2010 klo 13:27:05 |
|
En ole ainakaan Tepsin puolelta minkään näköisiä kämmejä nähnyt, vaikka heidän mainoksensa Turun Sanomissa ovat monesti 10 kertaa Interin vastaavia isommat. Tosin TPS tuskin antaa Turun Sanomien viimeistellä omia kokoaukeaman ilmoituksiaan, mutta Interin puuhastelupoppoo taas saattaa toimia ihan miten vaan... Ei luulis olevan vaikeeta tehdä joka pelistä ITSE erillinen mainos, joka sitten läntättäisiin lehteen. Hyvää mainosta seuralle. " " No eipä tässä kyllä sen Gigantti-ilmaislippuepisodin jälkeen kannattaisi kauheasti edes naapuriin huudella mainosten viimeistelystä...
|
|
|
|
Perlenbacher
Poissa
Suosikkijoukkue: Kajahtanut hinaajayrittäjä
|
|
Vastaus #180 : 05.06.2010 klo 15:35:12 |
|
TPS:llä oli (ainakin) tänään tienvarsimainoksessa kirjoitettu stadionin nimi väärin
|
|
|
|
Muste
Poissa
Suosikkijoukkue: Vuvuzelat.
|
|
Vastaus #181 : 06.06.2010 klo 17:51:47 |
|
AC Oulu on mainostanut kotiotteluita alueellisesti MTV3:lla.
|
|
|
|
Socceri
Poissa
|
|
Vastaus #182 : 06.06.2010 klo 22:10:35 |
|
AC Oulu on mainostanut kotiotteluita alueellisesti MTV3:lla.
HJK myös.
|
|
|
|
The Perfect One
Poissa
|
|
Vastaus #183 : 09.06.2010 klo 08:28:51 |
|
Turku osoittaa minkälaisia puuhastelijoita Veikkausliigan ja seurojen markkinoinnissa toimii. Aika vaihtaa koko porukka ja uutta voimaa tilalle!
|
|
|
|
Socceri
Poissa
|
|
Vastaus #184 : 09.06.2010 klo 14:40:50 |
|
Turku osoittaa minkälaisia puuhastelijoita Veikkausliigan ja seurojen markkinoinnissa toimii. Aika vaihtaa koko porukka ja uutta voimaa tilalle!
Eli Veikkausliigan moka, jos Turun Sanomat laittaa Interille väärän vastustajan?
|
|
|
|
IFM
Poissa
|
|
Vastaus #185 : 18.02.2011 klo 14:19:25 |
|
Veikkausliigaseurojen markkinintipäättäjät ovat kokoontuneet taas joka talviseen brainstorming-sessioonsa. Onko kellään tietoa tilaisuuden annista, siellä mahdollisesti tehdyistä päätöksistä tai linjan vedoistga tai edes keitä tuolla oli paikalla? Nämä joka vuotiset " Meillä on hyvä tekemisen meininki ja fiilis päällä" ei hirveästi lämmitä, kun käytännössä tämä hyvä fiilis ei missään näy taas kuitenkaan. http://www.veikkausliiga.com/News.aspx?type=1&ID=42383Seurojen markkinointipäättäjät kokoontuivat jälleen Veikkausliigan vuoden ensimmäinen markkinointiseminaari pidettiin alkuviikosta Tampereella. Tilaisuudessa käytiin läpi pian alkavaa kautta yleisömarkkinoinnin näkökulmasta sekä suunniteltiin yhteisiä tulevia toimenpiteitä ja tapahtumia. - Vaikka tilanne on haastava ja kilpailu ihmisten vapaa-ajan käytöstä lisääntyy alati, uskomme että jatkamalla strategiamme mukaista pitkäjänteistä ja suunnitelmallista työtä, pystymme saavuttamaan parhaan mahdollisen lopputuloksen. Tavoitteena on kehittyä Suomen suorituimmaksi urheilusarjaksi ja avainasemassa on seurojen tekemä äärimmäisen vahva työ paikallisella tasolla omissa kohderyhmissään. Meillä on hyvä tekemisen meininki ja fiilis päällä, tästä on erinomaista jatkaa kohti kevättä, kertoo Sami Verno Veikkausliigasta. Paikalla seminaarissa oli miltei kaikki seurat, lisäksi pääyhteistyökumppaneiden edustajat Veikkaukselta ja Soneralta sekä muutama ulkopuolinen asiantuntija. - Yhteistyö ja tiedon jakaminen eri lajien kesken on tärkeää ja siitä on varmastikin hyötyä kaikille tahoille. Mitä paremmin urheilulla kokonaisuudessa menee, sen paremmat menestymismahdollisuudet ovat meillä kaikilla, toteaa tilaisuudessa puhujana vieraillut Ilves Hockeyn toimitusjohtaja Ville Raunio.
|
|
|
|
Ior Bock
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, Ajax Amsterdam. Winnipeg Jets
|
|
Vastaus #186 : 18.02.2011 klo 23:52:52 |
|
- Vaikka tilanne on haastava ja kilpailu ihmisten vapaa-ajan käytöstä lisääntyy alati,
Jo tässä kohtaa meni vituiks, jos pitää kilpailla leffoja ja oopperoita vastaan ollaan jo tehty kaikki väärin. Jos joku vajakki ei ymmärrä mitä sanon niin sanon että jalkapalloseura on pohjimmiltaan tuote ainoastaan yhdysvalloissa ja sellaiseen markkinointi ja talous koneistoon ei ehkä kannata feikkausliigaa lähteä rinnastamaan.
|
|
|
|
Thalian
Poissa
|
|
Vastaus #187 : 19.02.2011 klo 12:01:31 |
|
Jo tässä kohtaa meni vituiks, jos pitää kilpailla leffoja ja oopperoita vastaan ollaan jo tehty kaikki väärin. Parissa muussakin ketjussa on ollut samankaltaisia sanomisia, mutta tämä ketju lienee hyvä paikka keskustella niistä. Nimittäin kertoo melkoisesta realiteettien ymmärtämättömyydestä, jos kuvittelee, että futis on jollain tavalla erillään tai yläpuolella muista vapaa-ajan harrasteista. Oikeastihan ihmisellä on vain tietty määrä vapaa-aikaa ja mahdollisia aktiviteetteja on jokaiselle hetkelle moninkertainen määrä vapaaseen aikaan verrattuna. Siinä siis todellakin pitää kilpailla kaikkia muita mahdollisia aktiviteetteja vastaan, jos aikoo saada sitä porukkaa katsomoon. Noh, tähän sitten joku varmasti sanoo, että tärkeintä pitää olla pelin ja jos tuularia ei kiinnosta, niin pysyköön kotona. Totuus kuitenkin on, että seurat tarvitsevat nimenomaan niitä tuulareita sinne katsomoon, sillä fanit eivät riitä läheskään täyttämään katsomoita (tuulareiden kanssakin on aika väljää). Katsojia kun tarvitaan, jotta pelit tuottaisivat rahaa ja raha on melkoisen monesti suht tärkeä tekijä kokonaisuuden kehittämisessä. Peli ei kehity, jos ei ole resursseja ja yksi potentiaalinen tapa kerätä resursseja lisää on saada katsomoihin ihmisiä. Niinpä siitä futisottelusta pitää kehittää tuote, joka voittaa ne muut samanaikaiset aktiviteetit ja saa tuularinkin valitsemaan futisottelun niiden yli. Mikäli tätä mekanismia ei ymmärrä, niin ollaan melkoisessa suossa. Jos joku vajakki ei ymmärrä mitä sanon niin sanon että jalkapalloseura on pohjimmiltaan tuote ainoastaan yhdysvalloissa ja sellaiseen markkinointi ja talous koneistoon ei ehkä kannata feikkausliigaa lähteä rinnastamaan.
Yllä oleva on täyttä paskapuhetta. Euroopan suurimmista seuroista ihan jokainen on pyrkinyt tuotteistamaan itsensä ja siinä ei ole mitään vikaa. Sillä tavalla kun saadaan sitä rahaa kirstuun ja voidaan hankkia niitä maailman parhaita pelaajia. Toki Suomessa ei tuollaiseen tuotteistamiseen ole vielä resursseja, mutta jokainen askel eteenpäin sillä tiellä on enemän rahaa seuran kirstuun, mikä näkyy sitten suoraan pelillisessä tasossa. Urheiluhengellä pääsee pitkälle puulaakitasolla, mutta kun pitää lähteä huipputasolle pelailemaan, niin siihen vaaditaan melko paksuja nippuja rahaa.
|
|
|
|
Ior Bock
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, Ajax Amsterdam. Winnipeg Jets
|
|
Vastaus #188 : 19.02.2011 klo 14:56:25 |
|
Jalkapallo on kansan peli ja tuulareita ei sinne tarvita, ne tulevat jos ovat tullakseen, sijoittamalla ottelut kendohöntsän ja ympäriajon väliin ei saavuteta mitään. Seuran pitää olla osa elämää ja markkinoinnin tulee tukea tätä eikä satunnaisen juntin katsomoon saamista.
Lisäksi luulin että asiaa ei ole niin vaikea ymmärtää joten yritän nyt vielä kerran sanoa, manut ja livapuulit on toki tuetteistettu, mutta vasta kun matseissa on käynyt sen 50 000 päätä/peli 50 vuotta. Yhdysvallat on tasan ainoa maa missä futis on revitty jostain viihdevarastosta huipulle(onnistuneesti). Muualla se on osa elämää, vaikka jossain suosio hieman onkin heitellyt edestakaisin.
|
|
|
|
Thalian
Poissa
|
|
Vastaus #189 : 19.02.2011 klo 15:48:20 |
|
Jalkapallo on kansan peli ja tuulareita ei sinne tarvita, ne tulevat jos ovat tullakseen, sijoittamalla ottelut kendohöntsän ja ympäriajon väliin ei saavuteta mitään. Seuran pitää olla osa elämää ja markkinoinnin tulee tukea tätä eikä satunnaisen juntin katsomoon saamista.
Lisäksi luulin että asiaa ei ole niin vaikea ymmärtää joten yritän nyt vielä kerran sanoa, manut ja livapuulit on toki tuetteistettu, mutta vasta kun matseissa on käynyt sen 50 000 päätä/peli 50 vuotta. Yhdysvallat on tasan ainoa maa missä futis on revitty jostain viihdevarastosta huipulle(onnistuneesti). Muualla se on osa elämää, vaikka jossain suosio hieman onkin heitellyt edestakaisin. Nykymaailmassa ei vain ole realistista odottaa, että peli sellaisenaan saavuttaisi ikinä massojen suosiota samalla tavalla kuin reilu sata vuotta sitten. Sata vuotta sitten kun oli pikkaisen vähemmän realistisia kilpailijoita vapaa-ajan aktiviteeteiksi, joten futiksen oli suht helppo rakentaa sellainen pohja, että sitä ei nykyään saa tuhottua oikein millään. Nykyään kuitenkaan tuollainen ei onnistu ilman valtavia ponnisteluja. Maailma on muuttunut aika pirusti 1900-luvun alusta, joten olisi melkoinen yllätys, jos futiksen optimaalinen markkinointi ei olisi muuttunut tässä vuosien varrella ollenkaan.
|
|
|
|
Viinioksa
Poissa
Suosikkijoukkue: Fingland
|
|
Vastaus #190 : 19.02.2011 klo 16:32:00 |
|
Ior Bockilta jäätävää settiä. Seuroja ei saisi markkinoida, vai mikähän siinä on pohjimmainen pointti?
|
|
|
|
Ior Bock
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, Ajax Amsterdam. Winnipeg Jets
|
|
Vastaus #191 : 20.02.2011 klo 02:02:34 |
|
Nykymaailmassa ei vain ole realistista odottaa, että peli sellaisenaan saavuttaisi ikinä massojen suosiota samalla tavalla kuin reilu sata vuotta sitten. Sata vuotta sitten kun oli pikkaisen vähemmän realistisia kilpailijoita vapaa-ajan aktiviteeteiksi, joten futiksen oli suht helppo rakentaa sellainen pohja, että sitä ei nykyään saa tuhottua oikein millään. Nykyään kuitenkaan tuollainen ei onnistu ilman valtavia ponnisteluja. Maailma on muuttunut aika pirusti 1900-luvun alusta, joten olisi melkoinen yllätys, jos futiksen optimaalinen markkinointi ei olisi muuttunut tässä vuosien varrella ollenkaan.
Vitut ne mihinkään on muuttunu, teatteri vaihtunu leffoihin ja siinä se. Saavutetaanko tällainen ykkösasema sitten kumartamalla joka suuntaan? varmasti kaikkia tuulareita kiinnostaa sarja joka ei edes usko oman pelinsä olevan muita parempaa kun pitää sijoitella matsit niin että niitä ehtii sm-liigalta ja salibändyn mm-kisoilta katsoa. Mieti nyt oikeasti missä futis on viihdettä jota seurataan vainviihteen vuoksi? El classico, valioliiga, champpari ja mm-kisat, meinaatko oikeasti että tällaisen korven pääsarjalla on jotain asiaa tuohon kastiin?
|
|
|
|
|
Vinnie Stigma
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Lahti, Q.P.R., FC Den Bosch
|
|
Vastaus #193 : 20.02.2011 klo 11:18:11 |
|
Vitut ne mihinkään on muuttunu, teatteri vaihtunu leffoihin ja siinä se.
Saavutetaanko tällainen ykkösasema sitten kumartamalla joka suuntaan? varmasti kaikkia tuulareita kiinnostaa sarja joka ei edes usko oman pelinsä olevan muita parempaa kun pitää sijoitella matsit niin että niitä ehtii sm-liigalta ja salibändyn mm-kisoilta katsoa. Mieti nyt oikeasti missä futis on viihdettä jota seurataan vainviihteen vuoksi? El classico, valioliiga, champpari ja mm-kisat, meinaatko oikeasti että tällaisen korven pääsarjalla on jotain asiaa tuohon kastiin?
Vittu niin sama. Ensiks pitäs lopettaa nöyristely ja sitten laittaa kattojärjestöt hommiin kansallisen suosion kasvattamiseksi.
|
|
|
|
Thalian
Poissa
|
|
Vastaus #194 : 20.02.2011 klo 11:20:54 |
|
Vitut ne mihinkään on muuttunu, teatteri vaihtunu leffoihin ja siinä se. Jos et ole huomannut, niin jonkin verran saatanasti on tullut mahdollisuuksia lisää. Pelkästään töllö ja tietokone ovat sellaisia asioista, jotka ovat mullistaneet ajankäytön mahdollisuudet. Saavutetaanko tällainen ykkösasema sitten kumartamalla joka suuntaan? varmasti kaikkia tuulareita kiinnostaa sarja joka ei edes usko oman pelinsä olevan muita parempaa kun pitää sijoitella matsit niin että niitä ehtii sm-liigalta ja salibändyn mm-kisoilta katsoa. Mieti nyt oikeasti missä futis on viihdettä jota seurataan vainviihteen vuoksi? El classico, valioliiga, champpari ja mm-kisat, meinaatko oikeasti että tällaisen korven pääsarjalla on jotain asiaa tuohon kastiin?
Ottelutapahtumasta pitääkin tehdä oikeasti tapahtuma. Ei se vain riitä, että on peli, jota voi seurata seisoskelemalla vallin päällä. Siellä pelissä pitää olla miellyttävät puitteet ja sen pitää olla sopivaan aikaan. Toki myös vaaditaan sitä, että peli itsessään on viihdyttävä ja sillä on selkeä panos. Vaikka Veikkausliigasta ei ikinä tulekaan La Liga, niin kyllä otteluista varmasti olisi tehtävissä kendoliigan tasoisia tapahtumia, jonne ihmiset haluavat. Mainittakoon muuten, että SM-Liigassa on panostettu ottelun oheispalveluihin ihan älyttömän paljon tässä viimeisen parinkymmenen vuoden aikana. Sekin kertoo siitä, että pelkkä peli ei enää riitä, vaan oheispalveluiden täytyy olla kunnossa.
|
|
|
|
TZagallo
Poissa
Suosikkijoukkue: Eilen, tänään, huomenna
|
|
Vastaus #195 : 20.02.2011 klo 13:47:21 |
|
Jos et ole huomannut, niin jonkin verran saatanasti on tullut mahdollisuuksia lisää. Pelkästään töllö ja tietokone ovat sellaisia asioista, jotka ovat mullistaneet ajankäytön mahdollisuudet.
Meinasin jo aiemmin huomauttaa että nämä kaksi ovat ne ainoat oikeasti merkittävät muutokset ihmisten ajankäytössä. Jos ihminen ei ole valmis nostamaan persettään sohvalta lähteäkseen seuraamaan urheilutapahtumaa paikan päälle nykyisellään, ei se futismatsiin lähde vaikka "ottelutapahtumasta tehtäisiin kendomatsin tasoinen". Mitä se edes tarkoittaa? Olen muutaman hassun kerran käynyt viime vuosina kendomatseissa (Tampereella pari Ilveksen kotimatsia ja Turussa pari TPS:n), eivätkä ne ole mielestäni olleet millään tavalla enemmän "tapahtumia" kuin keskiverto liigamatsi futiksessa. Kaljanjuontiaikaa on toki yli tuplasti enemmän, mutta siihen ne erot nähdäkseni loppuvatkin.
|
|
|
|
Viinioksa
Poissa
Suosikkijoukkue: Fingland
|
|
Vastaus #196 : 20.02.2011 klo 14:58:47 |
|
Meinasin jo aiemmin huomauttaa että nämä kaksi ovat ne ainoat oikeasti merkittävät muutokset ihmisten ajankäytössä. Jos ihminen ei ole valmis nostamaan persettään sohvalta lähteäkseen seuraamaan urheilutapahtumaa paikan päälle nykyisellään, ei se futismatsiin lähde vaikka "ottelutapahtumasta tehtäisiin kendomatsin tasoinen". Vitsi on siinä, että nykyisin on aika helvetin paljon muitakin vaihtoehtoja kuin lähteä katsomaan urheilutapahtumaa. Perinteiset urheilulajit ovat saavuttaneet suosion aikana, jolloin vapaa-ajan vieton vaihtoehdot olivat vähissä. Osa niistäkin on menettänyt suosiotaan, osa on kyennyt muuntautumaan moderniksi viihteeksi. Nykyisessä ympäristössä uuden lajin on melkoisen vaikeaa lyödä läpi.
|
|
|
|
Ior Bock
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, Ajax Amsterdam. Winnipeg Jets
|
|
Vastaus #197 : 20.02.2011 klo 22:15:54 |
|
Jos et ole huomannut, niin jonkin verran saatanasti on tullut mahdollisuuksia lisää. Pelkästään töllö ja tietokone ovat sellaisia asioista, jotka ovat mullistaneet ajankäytön mahdollisuudet.
Arvasinkin että tähän puututaan, toki on tullut töllöt ja tietokoneet ja radioonkin kanavia lisää. Mutta on tullut myös mikrot, tiskikoneet, pesukoneet ja pikajunat. Lisää on vapaa-ajan vietto mahdollisuuksia mutta niin on vapaa-aikaakin. Ottelutapahtumasta pitääkin tehdä oikeasti tapahtuma. Ei se vain riitä, että on peli, jota voi seurata seisoskelemalla vallin päällä. Siellä pelissä pitää olla miellyttävät puitteet ja sen pitää olla sopivaan aikaan. Toki myös vaaditaan sitä, että peli itsessään on viihdyttävä ja sillä on selkeä panos. Vaikka Veikkausliigasta ei ikinä tulekaan La Liga, niin kyllä otteluista varmasti olisi tehtävissä kendoliigan tasoisia tapahtumia, jonne ihmiset haluavat. Mainittakoon muuten, että SM-Liigassa on panostettu ottelun oheispalveluihin ihan älyttömän paljon tässä viimeisen parinkymmenen vuoden aikana. Sekin kertoo siitä, että pelkkä peli ei enää riitä, vaan oheispalveluiden täytyy olla kunnossa.
Jääkiekko on viihdetapahtuma jossa räiskettä, pauketta ja vauhtia, jalkapallo on jumalten peli jonka hienoudet perustuvat vaikeasti havainnoitaviin pieniin hetkiin pitkän ottelun sisällä. Jalkapallon seuraaminen vaatii siis asiantuntemusta ja tunnesidettä seuraan ja siksi jalkapallo edustaa isoja ja pieniä yhteisöjä ympäri maailman ja jääkiekko ainoastaa bisneskoneistoa.
|
|
« Viimeksi muokattu: 20.02.2011 klo 22:20:10 kirjoittanut Ior Bock »
|
|
|
|
|
Thalian
Poissa
|
|
Vastaus #198 : 21.02.2011 klo 19:27:39 |
|
Arvasinkin että tähän puututaan, toki on tullut töllöt ja tietokoneet ja radioonkin kanavia lisää. Mutta on tullut myös mikrot, tiskikoneet, pesukoneet ja pikajunat. Lisää on vapaa-ajan vietto mahdollisuuksia mutta niin on vapaa-aikaakin. Vaikka vapaa-ajan määrä onkin lisääntynyt melko reilusti, niin vuorokaudessa on silti vain rajoitettu määrä tunteja ja mahdollisia vapaa-ajanaktiviteetteja olisi moninkertaiselle määrällä tunteja. Mahdollisuudet ovat kasvaneet ihan älyttömästi enemmän kuin vapaa-ajan määrä. Jääkiekko on viihdetapahtuma jossa räiskettä, pauketta ja vauhtia, jalkapallo on jumalten peli jonka hienoudet perustuvat vaikeasti havainnoitaviin pieniin hetkiin pitkän ottelun sisällä. Jalkapallon seuraaminen vaatii siis asiantuntemusta ja tunnesidettä seuraan ja siksi jalkapallo edustaa isoja ja pieniä yhteisöjä ympäri maailman ja jääkiekko ainoastaa bisneskoneistoa.
Jokainen saa vapaasti tuntea ylemmyyttä siitä, että jalkapallo on parempi urheilulaji kuin vaikka kendo. Ei kuitenkaan pidä kuvitella, että pelkästään tällä paremmuudella saavutettaisiin mitään suuria yleisöryntäyksiä. Menestyksen eteen pitää tehdä pirusti töitä, mutta jos futisihmiset kuvittelevat yleisesti, että pelin täytyy riittää, niin on täysin varmaa, että futis ei koskaan saavuta sillä kuuluvaa paikkaa Suomessa.
|
|
|
|
Walton
Poissa
|
|
Vastaus #199 : 21.02.2011 klo 19:39:41 |
|
Jääkiekko on viihdetapahtuma jossa räiskettä, pauketta ja vauhtia, jalkapallo on jumalten peli jonka hienoudet perustuvat vaikeasti havainnoitaviin pieniin hetkiin pitkän ottelun sisällä. Juuri markkinoinnin avulla tätä jalkapallon hienoutta voitaisiin tuoda esille sille osalle kansaa joka sitä ei vielä ymmärrä/on unohtanut sen. Jalkapallon seuraaminen vaatii siis asiantuntemusta ja tunnesidettä seuraan ja siksi jalkapallo edustaa isoja ja pieniä yhteisöjä ympäri maailman ja jääkiekko ainoastaa bisneskoneistoa.
Aikamoista shaissea kirjoitat. Huipputasolla sekä jalkapallo että jääkiekkoseurat ovat samanlaisia bisneskoneistoja joiden toimintalogiikat tuskin hirveästi eroavat toisistaan. Myöskin paikallisyhteisötasolla niin jalkapallo kuin jääkiekkoseuroilla voi olla hyvin samankaltainen identiteettiä luova ja ylläpitävä rooli johon liittyy voimakkaita tunnesiteitä. Kyse on nimenomaan paikallisista eroista, kuten esim. Suomessa joissain kaupungeissa jääkiekkoseura on suuri identiteetin luoja, joissain taas jalkapalloseura tai joku muu.
|
|
|
|
|
|