Thouni
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, Artsakh, M'well, Zapresic boys.
|
|
Vastaus #50 : 08.10.2009 klo 19:41:20 |
|
Voin olla väärässäkin mutta muistelisin tuon olevan ihan ihka aito pelipaita jota joku pelaaja on peräti käyttänytkin pelissä?
En kyllä muista että näin olisi. Ja noitahan saa helposti matsin jälkeen sieltä virallisesta jälkipeliraflasta jonka nimi vaihtuu 3 kertaa kaudessa. Jonkun tietovisan, kun voittaa johon osallistuu varmaan 10 henkeä niin saa pelissä käytetyn paidan.
|
|
|
|
Jörg
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Honka, 1.FC Köln
|
|
Vastaus #51 : 16.12.2009 klo 21:45:39 |
|
Nostetaas tää ylös sellaisella uutisella, että Honka myy kausareita ja huiveja Isossa Omenassa jouluhärdellissä. Erittäin hyvä juttu! Tämän vinkin sinne pari vuotta sitten heitin ja ihan hyvät markkinat ainakin sillä hetkellä oli kun siinä käväisin.
Vielä pitäis tehdä päätös, ostaako HK05-kausari vai B-katsomokausari.... No mietitään vielä.
|
|
|
|
tarre
Poissa
|
|
Vastaus #52 : 17.12.2009 klo 02:14:35 |
|
Vielä pitäis tehdä päätös, ostaako HK05-kausari vai B-katsomokausari.... No mietitään vielä.
Molemmat? Kiitos tiedosta. Pitää katsoa, jos itsekin tuolla poikkeaisi.
|
|
|
|
abuuva
Poissa
Suosikkijoukkue: Palloliitto
|
|
Vastaus #53 : 18.12.2009 klo 15:11:17 |
|
Veikkaushan on mainostanut mm. "klubia" finskillä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 18.12.2009 klo 15:12:29 kirjoittanut abuuva »
|
|
|
|
|
|
ForzaInter
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Mieshuorat
|
|
Vastaus #55 : 23.12.2009 klo 08:51:43 |
|
Toinen tärkeä ja erityisesti tulevaisuuden viestintäkeino, eli sosiaaliset mediat ovat kaikille seuroille mahdollisia hyödyntää suhteellisen halvalla. Tampereella ainakin otettii tässä asiassa suuria askeleita viime kaudella, kun United alkoi tiedottaa uutisistaan myös Facebookin kautta, ja cup-otteluun Jaroa vastaan tarjottiin ilmainen sisääpääsy TamU-yhteisöön kuuluville. Tänä päivänä tuolla taitaa olla 1300-1500 jäsentä, ja aivan loistava väylä tiedottaa seurasta edes vähän kiinnostuneille.
FB:ssä tiedottamisen voi tehdä myös mukavan kasuaalisesti. Live feediin tuleva ilmoitus ei tungettele niin pahasti kuin erikseen lähetetty viesti. Pienillä asioilla on suuri merkitys ei-niin-fanaattisten seuraajien piirissä, jossa innostus loppuu jos ärsytyskynnys ylittyy.
|
|
|
|
|
Forss Fagerström
Poissa
|
|
Vastaus #57 : 23.12.2009 klo 13:09:41 |
|
^ Koin jostain syystä suurehkoa myötähäpeää mainoksen nähtyäni, vaikka mainos sinänsä on melko hyvä.
|
|
|
|
|
Tommy Tykki
Poissa
|
|
Vastaus #59 : 24.12.2009 klo 08:21:23 |
|
Toinen tärkeä ja erityisesti tulevaisuuden viestintäkeino, eli sosiaaliset mediat ovat kaikille seuroille mahdollisia hyödyntää suhteellisen halvalla. Tampereella ainakin otettii tässä asiassa suuria askeleita viime kaudella, kun United alkoi tiedottaa uutisistaan myös Facebookin kautta, ja cup-otteluun Jaroa vastaan tarjottiin ilmainen sisääpääsy TamU-yhteisöön kuuluville. Tänä päivänä tuolla taitaa olla 1300-1500 jäsentä, ja aivan loistava väylä tiedottaa seurasta edes vähän kiinnostuneille.
En ole mikään Facebook:in asiantuntija mutta kerro hieman lisä. Mikä TamU-yhteisö ja miten siihen pääsee ja mitä sitten...?
|
|
|
|
|
Forss Fagerström
Poissa
|
|
Vastaus #61 : 24.12.2009 klo 15:15:46 |
|
Millään liigajoukkueella ei ole tainnut olla mitään joulukampanjaa.
|
|
|
|
Johtaja Calu
Poissa
Suosikkijoukkue: Mustat Kuhnurit, Eemeli Virta
|
|
Vastaus #62 : 24.12.2009 klo 15:24:55 |
|
Millään liigajoukkueella ei ole tainnut olla mitään joulukampanjaa.
Lahella ollu poikkeuksellisen positiivinen joulukampanja. Ei tosin mitään telkkamainoksia, mutta paljon esillä silti. Monta päivää oli lehissä mainoksia joulumyyjäisistä Suurhallissa ja Kauppakeskus Triossa. Tavara on liikkunut ilmeisen hyvin kun kaikki europaiat myytiin jo Suurhallissa loppuun ja viirejä ja pipoja ei enää ollut saatavilla lauantai-iltana Triossa . Luonnollisesti kausikortteja ja 600 kappaleen painoerän takkeja vielä myynnissä. Toki noita viirejä, pipoja, huiveja jne. painetaan lisää, mutta joulun aikana on fanituote liikkunut hyvin. Itekki tiiän useita vähemmän FC Lahen kanssa tekemisissä olevia henkilöitä jotka ovat nyt joulun alla ostanut ensimmäisen Lahen huivin tai muun tuotteen
|
|
|
|
Geoffrey
Poissa
Suosikkijoukkue: Master William
|
|
Vastaus #63 : 24.12.2009 klo 17:13:04 |
|
Itseäni on mietityttänyt se, että minkä takia seurat eivät panosta medioihin joiden kautta he tavoittaisivat varmasti ihmiset. TV-mainoksen teettäminen tulisi maksamaan suunnilleen tonnin ja sitä voisi käyttää usean vuoden ajan jos aihe on ajaton kuten esimerkiksi ylempänä olevassa AIK:n mainoksessa. Ei luulisi olevan myöskään liian suuren vaivan takana soitella eri kanavien mainosmyyjät läpi ja kysellä tarjouksia sekuntihinnoista. Etenkin alueellisen mainostamisen alhainen hinta voi yllättää monet seurapomot, kuten se yllätti minutkin.
Lisäksi radiomainonta on ainakin Lapissa futisseurojen osalta unohdettu täysin. Ottelumainoksen pyörittäminen aina muutaman päivän ajan aivan kotiottelun alla tavoittaisi varmasti alueen ihmiset ja toisi katsomoihin niitäkin jotka eivät seuraa otteluohjelmaa tai urheilusivujen mainoksia. Koko kaudeksi tehtävä sopimus pudottaisi rutkasti myös yhden mainoksen hintaa.
|
|
|
|
Bengalintuli
Poissa
Suosikkijoukkue: TamU, ilves merda
|
|
Vastaus #64 : 25.12.2009 klo 03:31:21 |
|
TV-mainoksen teettäminen tulisi maksamaan suunnilleen tonnin
Hetkinen, millekkä kanavalle on mahdollista saada mainos pyörimään tuolla hinnalla? Mielestäni ensi askel olisi kuitenkin tehdä edes pari video-klippiä omille kotisivuille. Kuten noista ruotsalaisista mainoksista huomattiin, pelin tasolla tai edes olosuhteilla ei ole mitään arvoa tai tekemistä oikean markkinoinnin kanssa, vaan kaikki huomio keskitetään joukkueen ja ihmisten väliseen yhteyteen. Tosin sanoen, sillä on merkitystä, että ihmiset tulevat peleihin. Toivoisin itse, että jokainen liigaseura tiedostaisi viimeinkin tämän, ja alkaisi mainonnassaan tuoda esille yhä enemmän omaa joukkuetta, kaupunkia tai yhteisöä sen perus paskan sijasta. Kumpa edes joku, Veikkausliigan toimiston seitsemästä markkinointipäälliköstä tajuaisi, että tuo local football-video joka jonkun foorumistin toimesta on Youtubessa, toisi varmasti enemmän arvoa liigalle, kuin ne kypsät mainokset iltapäivälehdissä, jotka porukkaa ohittaa katsomatta.
|
|
|
|
Geoffrey
Poissa
Suosikkijoukkue: Master William
|
|
Vastaus #65 : 25.12.2009 klo 10:33:49 |
|
Hetkinen, millekkä kanavalle on mahdollista saada mainos pyörimään tuolla hinnalla? Mielestäni ensi askel olisi kuitenkin tehdä edes pari video-klippiä omille kotisivuille. Kuten noista ruotsalaisista mainoksista huomattiin, pelin tasolla tai edes olosuhteilla ei ole mitään arvoa tai tekemistä oikean markkinoinnin kanssa, vaan kaikki huomio keskitetään joukkueen ja ihmisten väliseen yhteyteen. Tosin sanoen, sillä on merkitystä, että ihmiset tulevat peleihin.
Luetunymmärtäminen missä pelaa? Tuohon hintaan saa teetettyä pelkän mainospätkän jota voi käyttää silloin, kun itse haluaa. Sen lisäksi on ostettava tv-kanavilta mainossekunteja joiden hinnat löytynevät spotti.fi(mtv3) osoitteesta, mutta jotka on mahdollista saada selkeästi edullisemmin kunhan uskaltaa tarttua puhelimeen ja kysellä tarjouksia.
|
|
« Viimeksi muokattu: 25.12.2009 klo 12:31:28 kirjoittanut Geoffrey »
|
|
|
|
|
Vicezio
Poissa
Suosikkijoukkue: Tampere United
|
|
Vastaus #66 : 25.12.2009 klo 13:02:03 |
|
TV-mainoksen teettäminen tulisi maksamaan suunnilleen tonnin ja sitä voisi käyttää usean vuoden ajan jos aihe on ajaton kuten esimerkiksi ylempänä olevassa AIK:n mainoksessa.
Valoja päälle, laadukkaan tv-mainoksen teettäminen maksaa huomattavasti enemmän kuin tonnin, varsinkin jos puhutaan tuollaisista AIK-luokan mainoksista.
|
|
|
|
niftan
Poissa
Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi
|
|
Vastaus #67 : 25.12.2009 klo 13:06:21 |
|
Valoja päälle, laadukkaan tv-mainoksen teettäminen maksaa huomattavasti enemmän kuin tonnin, varsinkin jos puhutaan tuollaisista AIK-luokan mainoksista.
Näin. Mainoksen teettämisen jälkeen vielä tarvitisi saada se jollain kanavalla näyttöön. Ja se vasta kallista onkin. Kaikenkaikkiaan televisiomainostaminen on helvetin kallista.
|
|
|
|
JJO
Poissa
Suosikkijoukkue: PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS
|
|
Vastaus #68 : 25.12.2009 klo 13:59:22 |
|
Ja kuinka monta potentiaalista katsojaa oikeasti tavoitat TV-mainoksilla? Jos perusohjelmalla (oletetaan nyt heti kärkeen, että prime timeen ei ole VL-seurojen markkinointibudjeteilla mitään asiaa) on jotain 100000-200000 katsojaa maikkarilla tai nelosella, kuinka moni heistä on paikkakuntalaisia, kuinka montaa edes kiinnostaa vähän alusta paikallinen joukkue? Ja toki töllössä on niitä alueellisia mainontamahdollisuuksia, mutta taas, kuinka moni siinä oikeasti tavotettaisiin?
TV-mainokset, jos ne tehdään hyvin, voivat olla hienoja ja mainioita, mutta samalla hinnalla saisi varmasti enemmän paikallista näkyvyyttä. Se lienee kuitenkin oleellisempaa.
Tekihän Veikkausliiga silloin joitain vuosia sitten todella hyvän tv-kampanjan, mutta oliko siitä mitään iloa?
|
|
|
|
pirlonpoika
Poissa
|
|
Vastaus #69 : 25.12.2009 klo 14:12:22 |
|
Näin. Mainoksen teettämisen jälkeen vielä tarvitisi saada se jollain kanavalla näyttöön. Ja se vasta kallista onkin.
Kaikenkaikkiaan televisiomainostaminen on helvetin kallista.
Höpöhöpö se mitään kallista ole. Geoffrey pistikin jo linkkiä spotti.fi:hin, sieltä vain katsomaan ettei se nyt niin kallista ole. Vertaa hintoja vaikka lehdissä mainostamiseen. Se itse mainoksen tekeminen sitten tosiaan on kallista. Varsinkin jos halutaan tehdä kunnollinen ja siihen ei kyllä tonni enää riitä.
|
|
|
|
Lepi
Poissa
|
|
Vastaus #70 : 25.12.2009 klo 14:49:22 |
|
Tällä hetkellä oikeastaan kaikkien Veikkausliigaseurojen rahat ovat niin tiukassa, että on utopiaa puhua mistään mainoskampanjasta TV:n pääkanavilla. Vähät rahat on viisainta käyttää tässä taloustilanteessa aivan muihin asioihin. En kuitenkaan kiellä sitä, etteikö TV-mainonta olisi tulevaisuudessa tehokas keino seurojen ja liigan markkinointiin. Tunteisiinvetoava mainos saattaisi hyvinkin olla omiaan herättelemään ihmisiä jalkapallokatsomoihin. Esimerkiksi Tumperon Miksi me vaivaudumme -videon tyyppinen mainoskampanja olisi loistava ja varmasti onnistunut, mutta siihen vaadittaisiin suuria rahallisia panostuksia, joihin tällä hetkellä ei yksinkertaisesti taida olla mahdollisuuksia. Seurat ovat alkaneet panostaa yhteisömainontaan ihan kiitettävästi, mutta kaipaisin tähän vielä entistäkin enemmän panostusta, sillä esimerkiksi Facebook -mainonta on toimiessaan erittäin tehokasta ja mikä parasta: lähes ilmaista. Tietenkään yksistään seurojen vastuulle ei yhteisömainontaa saa jättää, vaan suuressa osassa ovat myös kannattajat. Itse olen ainakin ottanut tavaksi promota kotimaiseen ja erityisesti paikalliseen futikseen liittyviä tapahtumia parhaani mukaan esimerkiksi juuri Facebookissa, ja olen myös kehottanut futiksesta kiinnostuneita kavereitani tekemään samoin. Erityisesti juuri nuorille (mutta myös vanhemmille) muiden mielipiteillä ja tekemisillä on yllättävänkin paljon vaikutusta myös omiin tekemisiin, joten Facebook-hehkuttelut eivät todellakaan ole turhia! Itselläni on tästä viime kaudelta konkreettisiakin kokemuksia, kun huomasin miten frendit ja tutut ovat alkaneet kiinnostua erityisesti AC Oulusta ja heitä on myös alkanut näkyä peleissä aiempaa enemmän. AC Oulun liiganousun varmistuttua tuli kymmeniä kiimapäivityksiä Facebookissa sellaisiltakin kavereilta, joita en olisi uskonut futiksen kiinnostavan. Suunnitelmissa on myös ennen futiskauden alkua isompaakin kampanjaa, mutta siitä lisää tuonnempana. Olen kyllä pettynyt seurojen joulumarkkinointiin. Esimerkiksi AC Oululta en ole nähnyt ainuttakaan kausikorttimainosta missään seuran omia nettisivuja lukuunottamatta. JJK:lla ja Hongalla näyttää paketti olevan ihan hyvin kunnossa, mutta heilläkin varmasti parannettavaa löytyy. Joulu on sellainen markkinointirako mitä tulee ehdottomasti käyttää hyödyksi.
|
|
|
|
Viinioksa
Poissa
Suosikkijoukkue: Fingland
|
|
Vastaus #71 : 25.12.2009 klo 17:29:07 |
|
Olen kyllä pettynyt seurojen joulumarkkinointiin. Esimerkiksi AC Oululta en ole nähnyt ainuttakaan kausikorttimainosta missään seuran omia nettisivuja lukuunottamatta. JJK:lla ja Hongalla näyttää paketti olevan ihan hyvin kunnossa, mutta heilläkin varmasti parannettavaa löytyy. Joulu on sellainen markkinointirako mitä tulee ehdottomasti käyttää hyödyksi.
No eipä joulu välttämättä se paras ajankohta suomalaisen futiksen markkinoinnille ole...
|
|
|
|
niftan
Poissa
Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi
|
|
Vastaus #72 : 25.12.2009 klo 17:37:42 |
|
Höpöhöpö se mitään kallista ole. Geoffrey pistikin jo linkkiä spotti.fi:hin, sieltä vain katsomaan ettei se nyt niin kallista ole. Vertaa hintoja vaikka lehdissä mainostamiseen.
Se itse mainoksen tekeminen sitten tosiaan on kallista. Varsinkin jos halutaan tehdä kunnollinen ja siihen ei kyllä tonni enää riitä.
http://spotti.mtv3.fi/site/mtv3/ohjelmaostaminen_popup.jsp?seasonnumber=78Kohtalaisen kallistahan tuosta tulee, koska todellakaan yksi kymmenen sekunnin pätkä kerran näytettynä ei riitä.
|
|
|
|
peng.xuefeng
Poissa
Suosikkijoukkue: 臥虎藏龍
|
|
Vastaus #73 : 25.12.2009 klo 18:06:35 |
|
Tärkeintä aikaa liigan markkinoinnille on mielestäni maaliskuun puolivälistä toukokuun puoliväliin. Silloin luodaan edellytykset tulevan kauden katsojamäärien suhteen joko onnistumiselle tai flopille.
Aika turhaa alkaa enää loppukaudesta innostaa porukkaa yksittäisiin peleihin jos ei siihenkään mennessä olla paikalle vaivauduttu. Kaudella 2009 ei ennen kesätaukoa ollut juuri mitään keinoa tietää milloin liigapelejä edes pelataan ja sitten kun parannusta alkoi tapahtua kausi olikin katsojamäärien osalta taputeltavissa.
|
|
|
|
yyber
Poissa
Suosikkijoukkue: Periaatteen Jatkuvuus
|
|
Vastaus #74 : 25.12.2009 klo 18:06:53 |
|
^ Koin jostain syystä suurehkoa myötähäpeää mainoksen nähtyäni, vaikka mainos sinänsä on melko hyvä.
Tuohan on hyvä mainos, suotta häpeät.
|
|
|
|
|
|