FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
31.01.2025 klo 19:41:35 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 2 [3] 4 ... 12
 
Kirjoittaja Aihe: Liigaseurojen markkinointi  (Luettu 24619 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Thouni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Artsakh, M'well, Zapresic boys.


Vastaus #50 : 08.10.2009 klo 19:41:20

Voin olla väärässäkin mutta muistelisin tuon olevan ihan ihka aito pelipaita jota joku pelaaja on peräti käyttänytkin pelissä?
En kyllä muista että näin olisi. Ja noitahan saa helposti matsin jälkeen sieltä virallisesta jälkipeliraflasta jonka nimi vaihtuu 3 kertaa kaudessa. Jonkun tietovisan, kun voittaa johon osallistuu varmaan 10 henkeä niin saa pelissä käytetyn paidan.
Jörg

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Honka, 1.FC Köln


Vastaus #51 : 16.12.2009 klo 21:45:39

Nostetaas tää ylös sellaisella uutisella, että Honka myy kausareita ja huiveja Isossa Omenassa jouluhärdellissä. Erittäin hyvä juttu! Tämän vinkin sinne pari vuotta sitten heitin ja ihan hyvät markkinat ainakin sillä hetkellä oli kun siinä käväisin.

Vielä pitäis tehdä päätös, ostaako HK05-kausari vai B-katsomokausari.... No mietitään vielä.
tarre

Poissa Poissa


Vastaus #52 : 17.12.2009 klo 02:14:35

Vielä pitäis tehdä päätös, ostaako HK05-kausari vai B-katsomokausari.... No mietitään vielä.
Molemmat?

Kiitos tiedosta. Pitää katsoa, jos itsekin tuolla poikkeaisi.
abuuva

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Palloliitto


Vastaus #53 : 18.12.2009 klo 15:11:17

Veikkaushan on mainostanut mm. "klubia" finskillä.
« Viimeksi muokattu: 18.12.2009 klo 15:12:29 kirjoittanut abuuva »
Bengalintuli

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TamU, ilves merda


Vastaus #54 : 23.12.2009 klo 03:49:17

Esimerkkejä seurojen tv-mainoksista Ruotsista:

DIF:

http://www.youtube.com/watch?v=AZ6vbsCTz4Y&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=kSk4tl3us6U&feature=related

AIK:

http://www.youtube.com/watch?v=_4MUuPNUWPE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=N5GhIJvL8kQ&feature=related

Tälläisiä kun näkisi liigan seuroilta edes omilla kotisivuilla. Niin kuin aiemmin mainittiin niin lisää vaan yhteistyötä korkeakoulujen kanssa, ja sitä kautta edullista, ja uusia näkökulmia avaavaa markkinointia.

Toinen tärkeä ja erityisesti tulevaisuuden viestintäkeino, eli sosiaaliset mediat ovat kaikille seuroille mahdollisia hyödyntää suhteellisen halvalla. Tampereella ainakin otettii tässä asiassa suuria askeleita viime kaudella, kun United alkoi tiedottaa uutisistaan myös Facebookin kautta, ja cup-otteluun Jaroa vastaan tarjottiin ilmainen sisääpääsy TamU-yhteisöön kuuluville. Tänä päivänä tuolla taitaa olla 1300-1500 jäsentä, ja aivan loistava väylä tiedottaa seurasta edes vähän kiinnostuneille.
ForzaInter

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Mieshuorat


Vastaus #55 : 23.12.2009 klo 08:51:43

Toinen tärkeä ja erityisesti tulevaisuuden viestintäkeino, eli sosiaaliset mediat ovat kaikille seuroille mahdollisia hyödyntää suhteellisen halvalla. Tampereella ainakin otettii tässä asiassa suuria askeleita viime kaudella, kun United alkoi tiedottaa uutisistaan myös Facebookin kautta, ja cup-otteluun Jaroa vastaan tarjottiin ilmainen sisääpääsy TamU-yhteisöön kuuluville. Tänä päivänä tuolla taitaa olla 1300-1500 jäsentä, ja aivan loistava väylä tiedottaa seurasta edes vähän kiinnostuneille.

FB:ssä tiedottamisen voi tehdä myös mukavan kasuaalisesti. Live feediin tuleva ilmoitus ei tungettele niin pahasti kuin erikseen lähetetty viesti. Pienillä asioilla on suuri merkitys ei-niin-fanaattisten seuraajien piirissä, jossa innostus loppuu jos ärsytyskynnys ylittyy.
Ior Bock

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Ajax Amsterdam. Winnipeg Jets


Vastaus #56 : 23.12.2009 klo 10:16:55

Kyllä suomessakin on hyviä urheilu mainoksia:

http://www.youtube.com/watch?v=127WT2XToyU

Koska jaliksessa?
Forss Fagerström

Poissa Poissa


Vastaus #57 : 23.12.2009 klo 13:09:41

^
Koin jostain syystä suurehkoa myötähäpeää mainoksen nähtyäni, vaikka mainos sinänsä on melko hyvä.
Bengalintuli

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TamU, ilves merda


Vastaus #58 : 23.12.2009 klo 16:51:58

Hiukan on HIFK:llakin matkaa Ruotsiin: http://www.youtube.com/watch?v=DBtRXJZyok8

Ja mielestäni tuo mainos oli aika sekava, ja tungettu liian täyteen tavaraa Alas

edit. löytyi muuten helvetin tyylikäs mainos AIK:lta ja jo vuodelta 2001:
http://www.youtube.com/watch?v=GnQXtKfPqos&feature=related
« Viimeksi muokattu: 23.12.2009 klo 16:57:44 kirjoittanut Bengalintuli »
Tommy Tykki

Poissa Poissa


Vastaus #59 : 24.12.2009 klo 08:21:23


Toinen tärkeä ja erityisesti tulevaisuuden viestintäkeino, eli sosiaaliset mediat ovat kaikille seuroille mahdollisia hyödyntää suhteellisen halvalla. Tampereella ainakin otettii tässä asiassa suuria askeleita viime kaudella, kun United alkoi tiedottaa uutisistaan myös Facebookin kautta, ja cup-otteluun Jaroa vastaan tarjottiin ilmainen sisääpääsy TamU-yhteisöön kuuluville. Tänä päivänä tuolla taitaa olla 1300-1500 jäsentä, ja aivan loistava väylä tiedottaa seurasta edes vähän kiinnostuneille.

En ole mikään Facebook:in asiantuntija mutta kerro hieman lisä. Mikä TamU-yhteisö ja miten siihen pääsee ja mitä sitten...?
pirlonpoika

Poissa Poissa


Vastaus #60 : 24.12.2009 klo 13:25:51

En ole mikään Facebook:in asiantuntija mutta kerro hieman lisä. Mikä TamU-yhteisö ja miten siihen pääsee ja mitä sitten...?

Helpointa varmaan vilkaista itse http://www.facebook.com/pages/Tampere-Finland/Tampere-United/70362296058 Ja jos sinulla on facebook tunnarit, niin voit liittyä siihen.
Forss Fagerström

Poissa Poissa


Vastaus #61 : 24.12.2009 klo 15:15:46

Millään liigajoukkueella ei ole tainnut olla mitään joulukampanjaa.
Johtaja Calu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mustat Kuhnurit, Eemeli Virta


Vastaus #62 : 24.12.2009 klo 15:24:55

Millään liigajoukkueella ei ole tainnut olla mitään joulukampanjaa.

Lahella ollu poikkeuksellisen positiivinen joulukampanja.

Ei tosin mitään telkkamainoksia, mutta paljon esillä silti. Monta päivää oli lehissä mainoksia joulumyyjäisistä Suurhallissa ja Kauppakeskus Triossa. Tavara on liikkunut ilmeisen hyvin kun kaikki europaiat myytiin jo Suurhallissa loppuun ja viirejä ja pipoja ei enää ollut saatavilla lauantai-iltana Triossa Ylos. Luonnollisesti kausikortteja ja 600 kappaleen painoerän takkeja vielä myynnissä. Toki noita viirejä, pipoja, huiveja jne. painetaan lisää, mutta joulun aikana on fanituote liikkunut hyvin. Itekki tiiän useita vähemmän FC Lahen kanssa tekemisissä olevia henkilöitä jotka ovat nyt joulun alla ostanut ensimmäisen Lahen huivin tai muun tuotteen Ylos
Geoffrey

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Master William


Vastaus #63 : 24.12.2009 klo 17:13:04

Itseäni on mietityttänyt se, että minkä takia seurat eivät panosta medioihin joiden kautta he tavoittaisivat varmasti ihmiset. TV-mainoksen teettäminen tulisi maksamaan suunnilleen tonnin ja sitä voisi käyttää usean vuoden ajan jos aihe on ajaton kuten esimerkiksi ylempänä olevassa AIK:n mainoksessa. Ei luulisi olevan myöskään liian suuren vaivan takana soitella eri kanavien mainosmyyjät läpi ja kysellä tarjouksia sekuntihinnoista. Etenkin alueellisen mainostamisen alhainen hinta voi yllättää monet seurapomot, kuten se yllätti minutkin.

Lisäksi radiomainonta on ainakin Lapissa futisseurojen osalta unohdettu täysin. Ottelumainoksen pyörittäminen aina muutaman päivän ajan aivan kotiottelun alla tavoittaisi varmasti alueen ihmiset ja toisi katsomoihin niitäkin jotka eivät seuraa otteluohjelmaa tai urheilusivujen mainoksia. Koko kaudeksi tehtävä sopimus pudottaisi rutkasti myös yhden mainoksen hintaa.
Bengalintuli

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TamU, ilves merda


Vastaus #64 : 25.12.2009 klo 03:31:21

TV-mainoksen teettäminen tulisi maksamaan suunnilleen tonnin

Hetkinen, millekkä kanavalle on mahdollista saada mainos pyörimään tuolla hinnalla? Mielestäni ensi askel olisi kuitenkin tehdä edes pari video-klippiä omille kotisivuille. Kuten noista ruotsalaisista mainoksista huomattiin, pelin tasolla tai edes olosuhteilla ei ole mitään arvoa tai tekemistä oikean markkinoinnin kanssa, vaan kaikki huomio keskitetään joukkueen ja ihmisten väliseen yhteyteen. Tosin sanoen, sillä on merkitystä, että ihmiset tulevat peleihin.

Toivoisin itse, että jokainen liigaseura tiedostaisi viimeinkin tämän, ja alkaisi mainonnassaan tuoda esille yhä enemmän omaa joukkuetta, kaupunkia tai yhteisöä sen perus paskan sijasta. Kumpa edes joku, Veikkausliigan toimiston seitsemästä markkinointipäälliköstä tajuaisi, että tuo local football-video joka jonkun foorumistin toimesta on Youtubessa, toisi varmasti enemmän arvoa liigalle, kuin ne kypsät mainokset iltapäivälehdissä, jotka porukkaa ohittaa katsomatta.
Geoffrey

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Master William


Vastaus #65 : 25.12.2009 klo 10:33:49

Hetkinen, millekkä kanavalle on mahdollista saada mainos pyörimään tuolla hinnalla? Mielestäni ensi askel olisi kuitenkin tehdä edes pari video-klippiä omille kotisivuille. Kuten noista ruotsalaisista mainoksista huomattiin, pelin tasolla tai edes olosuhteilla ei ole mitään arvoa tai tekemistä oikean markkinoinnin kanssa, vaan kaikki huomio keskitetään joukkueen ja ihmisten väliseen yhteyteen. Tosin sanoen, sillä on merkitystä, että ihmiset tulevat peleihin.
Luetunymmärtäminen missä pelaa? Tuohon hintaan saa teetettyä pelkän mainospätkän jota voi käyttää silloin, kun itse haluaa. Sen lisäksi on ostettava tv-kanavilta mainossekunteja joiden hinnat löytynevät spotti.fi(mtv3) osoitteesta, mutta jotka on mahdollista saada selkeästi edullisemmin kunhan uskaltaa tarttua puhelimeen ja kysellä tarjouksia.
« Viimeksi muokattu: 25.12.2009 klo 12:31:28 kirjoittanut Geoffrey »
Vicezio

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United


Vastaus #66 : 25.12.2009 klo 13:02:03

TV-mainoksen teettäminen tulisi maksamaan suunnilleen tonnin ja sitä voisi käyttää usean vuoden ajan jos aihe on ajaton kuten esimerkiksi ylempänä olevassa AIK:n mainoksessa.

Valoja päälle, laadukkaan tv-mainoksen teettäminen maksaa huomattavasti enemmän kuin tonnin, varsinkin jos puhutaan tuollaisista AIK-luokan mainoksista.
niftan

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi


Vastaus #67 : 25.12.2009 klo 13:06:21

Valoja päälle, laadukkaan tv-mainoksen teettäminen maksaa huomattavasti enemmän kuin tonnin, varsinkin jos puhutaan tuollaisista AIK-luokan mainoksista.

Näin. Mainoksen teettämisen jälkeen vielä tarvitisi saada se jollain kanavalla näyttöön. Ja se vasta kallista onkin.

Kaikenkaikkiaan televisiomainostaminen on helvetin kallista.
JJO

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS


Vastaus #68 : 25.12.2009 klo 13:59:22

Ja kuinka monta potentiaalista katsojaa oikeasti tavoitat TV-mainoksilla? Jos perusohjelmalla (oletetaan nyt heti kärkeen, että prime timeen ei ole VL-seurojen markkinointibudjeteilla mitään asiaa) on jotain 100000-200000 katsojaa maikkarilla tai nelosella, kuinka moni heistä on paikkakuntalaisia, kuinka montaa edes kiinnostaa vähän alusta paikallinen joukkue? Ja toki töllössä on niitä alueellisia mainontamahdollisuuksia, mutta taas, kuinka moni siinä oikeasti tavotettaisiin?

TV-mainokset, jos ne tehdään hyvin, voivat olla hienoja ja mainioita, mutta samalla hinnalla saisi varmasti enemmän paikallista näkyvyyttä. Se lienee kuitenkin oleellisempaa.

Tekihän Veikkausliiga silloin joitain vuosia sitten todella hyvän tv-kampanjan, mutta oliko siitä mitään iloa?
pirlonpoika

Poissa Poissa


Vastaus #69 : 25.12.2009 klo 14:12:22

Näin. Mainoksen teettämisen jälkeen vielä tarvitisi saada se jollain kanavalla näyttöön. Ja se vasta kallista onkin.

Kaikenkaikkiaan televisiomainostaminen on helvetin kallista.

Höpöhöpö se mitään kallista ole. Geoffrey pistikin jo linkkiä spotti.fi:hin, sieltä vain katsomaan ettei se nyt niin kallista ole. Vertaa hintoja vaikka lehdissä mainostamiseen.

Se itse mainoksen tekeminen sitten tosiaan on kallista. Varsinkin jos halutaan tehdä kunnollinen ja siihen ei kyllä tonni enää riitä.
Lepi

Poissa Poissa


Vastaus #70 : 25.12.2009 klo 14:49:22

Tällä hetkellä oikeastaan kaikkien Veikkausliigaseurojen rahat ovat niin tiukassa, että on utopiaa puhua mistään mainoskampanjasta TV:n pääkanavilla. Vähät rahat on viisainta käyttää tässä taloustilanteessa aivan muihin asioihin. En kuitenkaan kiellä sitä, etteikö TV-mainonta olisi tulevaisuudessa tehokas keino seurojen ja liigan markkinointiin. Tunteisiinvetoava mainos saattaisi hyvinkin olla omiaan herättelemään ihmisiä jalkapallokatsomoihin. Esimerkiksi Tumperon Miksi me vaivaudumme -videon tyyppinen mainoskampanja olisi loistava ja varmasti onnistunut, mutta siihen vaadittaisiin suuria rahallisia panostuksia, joihin tällä hetkellä ei yksinkertaisesti taida olla mahdollisuuksia.

Seurat ovat alkaneet panostaa yhteisömainontaan ihan kiitettävästi, mutta kaipaisin tähän vielä entistäkin enemmän panostusta, sillä esimerkiksi Facebook -mainonta on toimiessaan erittäin tehokasta ja mikä parasta: lähes ilmaista. Tietenkään yksistään seurojen vastuulle ei yhteisömainontaa saa jättää, vaan suuressa osassa ovat myös kannattajat. Itse olen ainakin ottanut tavaksi promota kotimaiseen ja erityisesti paikalliseen futikseen liittyviä tapahtumia parhaani mukaan esimerkiksi juuri Facebookissa, ja olen myös kehottanut futiksesta kiinnostuneita kavereitani tekemään samoin. Erityisesti juuri nuorille (mutta myös vanhemmille) muiden mielipiteillä ja tekemisillä on yllättävänkin paljon vaikutusta myös omiin tekemisiin, joten Facebook-hehkuttelut eivät todellakaan ole turhia! Itselläni on tästä viime kaudelta konkreettisiakin kokemuksia, kun huomasin miten frendit ja tutut ovat alkaneet kiinnostua erityisesti AC Oulusta ja heitä on myös alkanut näkyä peleissä aiempaa enemmän. AC Oulun liiganousun varmistuttua tuli kymmeniä kiimapäivityksiä Facebookissa sellaisiltakin kavereilta, joita en olisi uskonut futiksen kiinnostavan. Suunnitelmissa on myös ennen futiskauden alkua isompaakin kampanjaa, mutta siitä lisää tuonnempana. :)

Olen kyllä pettynyt seurojen joulumarkkinointiin. Esimerkiksi AC Oululta en ole nähnyt ainuttakaan kausikorttimainosta missään seuran omia nettisivuja lukuunottamatta. JJK:lla ja Hongalla näyttää paketti olevan ihan hyvin kunnossa, mutta heilläkin varmasti parannettavaa löytyy. Joulu on sellainen markkinointirako mitä tulee ehdottomasti käyttää hyödyksi.

Viinioksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fingland


Vastaus #71 : 25.12.2009 klo 17:29:07

Olen kyllä pettynyt seurojen joulumarkkinointiin. Esimerkiksi AC Oululta en ole nähnyt ainuttakaan kausikorttimainosta missään seuran omia nettisivuja lukuunottamatta. JJK:lla ja Hongalla näyttää paketti olevan ihan hyvin kunnossa, mutta heilläkin varmasti parannettavaa löytyy. Joulu on sellainen markkinointirako mitä tulee ehdottomasti käyttää hyödyksi.

No eipä joulu välttämättä se paras ajankohta suomalaisen futiksen markkinoinnille ole...
niftan

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi


Vastaus #72 : 25.12.2009 klo 17:37:42

Höpöhöpö se mitään kallista ole. Geoffrey pistikin jo linkkiä spotti.fi:hin, sieltä vain katsomaan ettei se nyt niin kallista ole. Vertaa hintoja vaikka lehdissä mainostamiseen.

Se itse mainoksen tekeminen sitten tosiaan on kallista. Varsinkin jos halutaan tehdä kunnollinen ja siihen ei kyllä tonni enää riitä.

http://spotti.mtv3.fi/site/mtv3/ohjelmaostaminen_popup.jsp?seasonnumber=78


Kohtalaisen kallistahan tuosta tulee, koska todellakaan yksi kymmenen sekunnin pätkä kerran näytettynä ei riitä.
peng.xuefeng

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 臥虎藏龍


Vastaus #73 : 25.12.2009 klo 18:06:35

Tärkeintä aikaa liigan markkinoinnille on mielestäni maaliskuun puolivälistä toukokuun puoliväliin. Silloin luodaan edellytykset tulevan kauden katsojamäärien suhteen joko onnistumiselle tai flopille.

Aika turhaa alkaa enää loppukaudesta innostaa porukkaa yksittäisiin peleihin jos ei siihenkään mennessä olla paikalle vaivauduttu. Kaudella 2009 ei ennen kesätaukoa ollut juuri mitään keinoa tietää milloin liigapelejä edes pelataan ja sitten kun parannusta alkoi tapahtua kausi olikin katsojamäärien osalta taputeltavissa.
yyber

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Periaatteen Jatkuvuus


Vastaus #74 : 25.12.2009 klo 18:06:53

^
Koin jostain syystä suurehkoa myötähäpeää mainoksen nähtyäni, vaikka mainos sinänsä on melko hyvä.

Tuohan on hyvä mainos, suotta häpeät.

 
Sivuja: 1 2 [3] 4 ... 12
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa