FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
31.01.2025 klo 23:00:40 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 3 [4] 5 ... 12
 
Kirjoittaja Aihe: Liigaseurojen markkinointi  (Luettu 24621 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
pirlonpoika

Poissa Poissa


Vastaus #75 : 25.12.2009 klo 18:14:50

http://spotti.mtv3.fi/site/mtv3/ohjelmaostaminen_popup.jsp?seasonnumber=78


Kohtalaisen kallistahan tuosta tulee, koska todellakaan yksi kymmenen sekunnin pätkä kerran näytettynä ei riitä.

Jos reilulla 5000 eurolla saat 200 000 kontaktia omalla aluella, niin ei sitä todellakaan voi sanoa kovin kalliiksi. Ja tuolla 5000 eurollahan saa usemmin kuin kerran näytettyä sen 30s. pätkän. Itseasiassa reilu kymmenen kertaa ihan prime timessakin, esim. ennen Tulosruutua.
Lepi

Poissa Poissa


Vastaus #76 : 25.12.2009 klo 18:49:07

No eipä joulu välttämättä se paras ajankohta suomalaisen futiksen markkinoinnille ole...

Mielestäni kausikorttien markkinoinnilla tulisi olla kaksi kampanjaa: 1) Joulukampanja marraskuun lopusta jouluun. 2) Kautta edeltävä kampanja maaliskuun puolestavälistä toukokuuhun.

Joulu on nykypäivänä mennyt järkyttävän kaupalliseksi, joten mielestäni seurojen tulisi ottaa tästä mahdollisuudesta kaikki hyöty irti.

Nämä Hongan marketti-invaasiot ja JJK:n näkyvät kampanjat ovat juttuja, joita soisi näkevän enemmänkin. Onnistuneella kampanjalla voi seura myydä hyvän osan kausikorteistaan jo joulukuussa, mikä tuo varmuutta budjettiin talven kylminä kuukausina ja mikä hienointa; enemmän ihmisiä katsomoon kauden alkaessa.
niftan

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi


Vastaus #77 : 25.12.2009 klo 19:11:15

Jos reilulla 5000 eurolla saat 200 000 kontaktia omalla aluella, niin ei sitä todellakaan voi sanoa kovin kalliiksi. Ja tuolla 5000 eurollahan saa usemmin kuin kerran näytettyä sen 30s. pätkän. Itseasiassa reilu kymmenen kertaa ihan prime timessakin, esim. ennen Tulosruutua.

Yksi kerta ennen Tulosruutua, hinta 5400€-6000€. Yksi kerta ei todellakaan takaa 200k kontaktia. Mainostaminen on helvetin kallista ja liigaseuroilla onkin todella suuri työ miettiä, millä näkyvyyttä saa lisättyä ilman, että esim kotiotteluiden mainostaminen ei maksaisi lähemmäs 400k€ kaudessa (kolme kohteistettua lähetystä, kolme päivää ennen peliä ja 13 kotiottelua).
« Viimeksi muokattu: 25.12.2009 klo 19:13:23 kirjoittanut niftan »
pirlonpoika

Poissa Poissa


Vastaus #78 : 25.12.2009 klo 19:52:24

Yksi kerta ennen Tulosruutua, hinta 5400€-6000€. Yksi kerta ei todellakaan takaa 200k kontaktia. Mainostaminen on helvetin kallista ja liigaseuroilla onkin todella suuri työ miettiä, millä näkyvyyttä saa lisättyä ilman, että esim kotiotteluiden mainostaminen ei maksaisi lähemmäs 400k€ kaudessa (kolme kohteistettua lähetystä, kolme päivää ennen peliä ja 13 kotiottelua).

Taidat lukea vääriä taulukoita tai sitten luet niitä väärin? Esim. jos AC Oulu mainostaisi kolmenatoista perjantaina ennen Tulosruutua Oulun mainosalueella tulevaa otteluaan, tulisi hinnaksi 7722 euroa ja kontaktimääräksi 213 070.

Täällä pystyy tekemään oman kampanjan vaikka klubille ja siellä näkee myös hintoja (jotka on vain noin hintoja, jos sinne soittaa ja kysyy tarjousta, niin noista hinnoista lähtee aika paljonkin pois vielä).
« Viimeksi muokattu: 25.12.2009 klo 19:54:30 kirjoittanut pirlonpoika »
peng.xuefeng

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 臥虎藏龍


Vastaus #79 : 26.12.2009 klo 12:52:25

Mielestäni kausikorttien markkinoinnilla tulisi olla kaksi kampanjaa: 1) Joulukampanja marraskuun lopusta jouluun. 2) Kautta edeltävä kampanja maaliskuun puolestavälistä toukokuuhun.

Joulu on nykypäivänä mennyt järkyttävän kaupalliseksi, joten mielestäni seurojen tulisi ottaa tästä mahdollisuudesta kaikki hyöty irti.

Nämä Hongan marketti-invaasiot ja JJK:n näkyvät kampanjat ovat juttuja, joita soisi näkevän enemmänkin. Onnistuneella kampanjalla voi seura myydä hyvän osan kausikorteistaan jo joulukuussa, mikä tuo varmuutta budjettiin talven kylminä kuukausina ja mikä hienointa; enemmän ihmisiä katsomoon kauden alkaessa.

Erittäin hyvin puettu sanoiksi se mitä itse en vaan osannut. Kyllähän tuo tulopuoli pitäisi olla selvillä mahdollisimman aikaisin ettei sitten loppukaudesta tarvitsisi trokata superjunnuja Norjan divariin.
Tiksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat


Vastaus #80 : 26.12.2009 klo 15:11:23

Product, Place, Price, Promotion

Palautan vain mieliin ne markkinoinnin neljä P:tä.
Näissä keskusteluissa tahtoo aina tulla esille vain tuo viimeinen P, mainonta.

Tämä sen tähden, että ennen kuin mietitään kannattaisiko ACO:n tai Klubin ostaa TV-spotteja, niin olisi hyvä miettiä mikä on se tuote mitä myydään.

Ero mainoksissa "kausikortit myynnissä Sportia-myymälässä" vs. "Kandee hiffaa skaffaa, ei tartte bluffaa et ois kliffaa" ei tule pelkästään siitä, että jälkimmäisellä on enemmän rahaa ja parempi mainostoimisto, vaan myös siitä, että siellä on mietitty mikä on tuote, ketkä sitä ostavat ja miksi jne.
peng.xuefeng

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 臥虎藏龍


Vastaus #81 : 26.12.2009 klo 15:32:35

Ja tuossa samassa yhteydessä voitaisiin palata Koskisen Sedun lanseeraaman "seurapubin" ideaan. Missä muualla olisi yhtä kätevä markkinoida kausareita halki talven ydinkohderyhmälle kuin omassa "futispubissa"? Klupi voisi nyt Finskin suhteen näyttää kyntensä jotta muilla seuroilla olisi toimiva malli jolla seurata perässä.
Nice10

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I support FF


Vastaus #82 : 26.12.2009 klo 16:23:48

Ylipäätään kausareiden vaikea saatavuus tai ihmisten tietämättömyys kausarikaupoista on kyllä aika anteeksiantamatonta. Toki Suomessa tuppaa monesti sarja alkamaankin ennen kuin tilatut kausarit tulevat edes painosta ::) .. kohtalaisen turhia syitä menettää yhtäkään potentiaalista katsojaa.

Jostain kausareiden (ja fanituotteiden) joululahjakampanjoista ei varmaan tarvitse edes puhua kun "kesäänhän on vielä niin monta kuukautta, että ei kukaan joululahjaksi halua jalkapallokausaria tai seuran huivia".
Socceri

Poissa Poissa


Vastaus #83 : 26.12.2009 klo 17:54:08

Product, Place, Price, Promotion

Palautan vain mieliin ne markkinoinnin neljä P:tä.
Näissä keskusteluissa tahtoo aina tulla esille vain tuo viimeinen P, mainonta.

Tämä sen tähden, että ennen kuin mietitään kannattaisiko ACO:n tai Klubin ostaa TV-spotteja, niin olisi hyvä miettiä mikä on se tuote mitä myydään.

Ero mainoksissa "kausikortit myynnissä Sportia-myymälässä" vs. "Kandee hiffaa skaffaa, ei tartte bluffaa et ois kliffaa" ei tule pelkästään siitä, että jälkimmäisellä on enemmän rahaa ja parempi mainostoimisto, vaan myös siitä, että siellä on mietitty mikä on tuote, ketkä sitä ostavat ja miksi jne.

Täyttä asiaa. Pelkillä mainoksilla ei yleisöä katsomoon tule tai kausikortteja mene kaupaksi.
Tommy Tykki

Poissa Poissa


Vastaus #84 : 26.12.2009 klo 18:34:43

Taidat lukea vääriä taulukoita tai sitten luet niitä väärin? Esim. jos AC Oulu mainostaisi kolmenatoista perjantaina ennen Tulosruutua Oulun mainosalueella tulevaa otteluaan, tulisi hinnaksi 7722 euroa ja kontaktimääräksi 213 070.

Täällä pystyy tekemään oman kampanjan vaikka klubille ja siellä näkee myös hintoja (jotka on vain noin hintoja, jos sinne soittaa ja kysyy tarjousta, niin noista hinnoista lähtee aika paljonkin pois vielä).

Esimerkki (fiktio)
Kontaktimäärän (213 070) harrastus:
54% harrastaa liikuntaa
30% harrastaa ruoanlaittoa
16% harrastaa matkailua

Kysymys: Haluanko tavoittaa juuri näitä kontakteja / henkilöitä?
Eli, ei ne kontaktien määrät vielä riitä. Mahdollisimman vähän hukkakontakteja, pliis.
Sitä paitsi kontaktien määrä muodostuu siitä, milloin (minkä ohjelman yhteydessä) spotit pyörivät.

pirlonpoika: ihan hyvä yritys markkinoida työnantajaasi??

pirlonpoika

Poissa Poissa


Vastaus #85 : 26.12.2009 klo 22:29:14

Esimerkki (fiktio)
Kontaktimäärän (213 070) harrastus:
54% harrastaa liikuntaa
30% harrastaa ruoanlaittoa
16% harrastaa matkailua

Kysymys: Haluanko tavoittaa juuri näitä kontakteja / henkilöitä?
Eli, ei ne kontaktien määrät vielä riitä. Mahdollisimman vähän hukkakontakteja, pliis.
Sitä paitsi kontaktien määrä muodostuu siitä, milloin (minkä ohjelman yhteydessä) spotit pyörivät.

pirlonpoika: ihan hyvä yritys markkinoida työnantajaasi??

Ei, en työskentele MTV:llä. Lähinnä vain yritin korjata yleistä harhaluuloa, että TV-mainonta olisi jotenkin erityisen kallista.

Tietenkin se mainoskamppis suunniteltaisiin niin, että hukkakontakteja tulisi mahdollisimman vähän. Esimerkin tulosruudun katsojista varmasti iso osa on penkkiurheilijoita, jotka käyvät katsomassa eri urheilutapahtumia muutenkin.

Miten sinä sitten yrittäisit tavoittaa ne tuularit, jotka eivät käy katsomassa futista, jos mainokset telkkarissa ei ole hyvä idea? Printtimainonta on ihan yhtä kallista/halpaa ja jopa kalliimpaa ja hukkakontakteja tulee ihan yhtä paljon.
« Viimeksi muokattu: 26.12.2009 klo 22:35:04 kirjoittanut pirlonpoika »
Viinioksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fingland


Vastaus #86 : 26.12.2009 klo 22:58:24

Ei, en työskentele MTV:llä. Lähinnä vain yritin korjata yleistä harhaluuloa, että TV-mainonta olisi jotenkin erityisen kallista.

Tietenkin se mainoskamppis suunniteltaisiin niin, että hukkakontakteja tulisi mahdollisimman vähän. Esimerkin tulosruudun katsojista varmasti iso osa on penkkiurheilijoita, jotka käyvät katsomassa eri urheilutapahtumia muutenkin.

Miten sinä sitten yrittäisit tavoittaa ne tuularit, jotka eivät käy katsomassa futista, jos mainokset telkkarissa ei ole hyvä idea? Printtimainonta on ihan yhtä kallista/halpaa ja jopa kalliimpaa ja hukkakontakteja tulee ihan yhtä paljon.

Mitäs jos ne rahat laitettaisiin itse tuotteen, eli lajin tason kehittämiseen?

99% kohderyhmistä varmasti tietää, että Suomessa pelataan jalkapalloa. Laajempaa kiinnostusta asia alkaa herättää vasta sitten, kun suomalaiset yksilöt ja joukkueet niittävät mainetta maailmalla.
Nice10

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I support FF


Vastaus #87 : 26.12.2009 klo 23:29:06

99% kohderyhmistä tietää, että Suomessa kulkee junia, mutta silti VR kokee järkeväksi markkinoida toimintaansa.

Jotain järkeä näihin provoihinkin. Eiköhän seurat markkinoi siksi, että saavat sen myötä niitä resursseja kehittää ydintoimintaansa ja juuri sitä tuotetta. Lienee aika naiivia kuvitella, että markkinointi kannattaa kokonaan hylätä kaikilla tasoilla siirtäen ne muutamat tuhannet eurot "tuotteen kehittämiseen" ja alkaa odottaa tämän peliliikkeen kantavan hedelmää suuren kansaivälisen menestyksen toivossa samalla esimerkiksi lippu, tv- ja sponsoritulojen laskiessa. Vai miten markkinoinnin väheksyminen tai jopa hylkääminen kaikista maailman markkinatalouden toimialoista ainoastaan juuri kotimaisen jalkapallon osalta olisi jotenkin toimivin ratkaisu?

Ei markkinointi tai esimerkiksi mainonta ole mikään itsetarkoitus, vaan sillä pyritään tekemään taloudellista tulosta, jolla toimintaa kehittää/kasvattaa. Markkinointiin nyt kai muutenkin kuuluu paljon muitakin asioita kuin mainostaminen lehdessä tai telkussa.
« Viimeksi muokattu: 26.12.2009 klo 23:45:41 kirjoittanut Nice10 »
Viinioksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fingland


Vastaus #88 : 27.12.2009 klo 00:15:57

99% kohderyhmistä tietää, että Suomessa kulkee junia, mutta silti VR kokee järkeväksi markkinoida toimintaansa.

Volyymit ovat vähän toisenlaiset. Jos VR:n pöhkö tv-mainos lisää junamatkustusta 2%, se varmaan jo maksaa itsensä takaisin. Jos tv-mainoskampanja lisää veikkausliigaseuran yleisömäärää 2%, se ei taida riittää maksamaan itseään takaisin.

Lainaus
Jotain järkeä näihin provoihinkin. Eiköhän seurat markkinoi siksi, että saavat sen myötä niitä resursseja kehittää ydintoimintaansa ja juuri sitä tuotetta. Lienee aika naiivia kuvitella, että markkinointi kannattaa kokonaan hylätä kaikilla tasoilla siirtäen ne muutamat tuhannet eurot "tuotteen kehittämiseen" ja alkaa odottaa tämän peliliikkeen kantavan hedelmää suuren kansaivälisen menestyksen toivossa samalla esimerkiksi lippu, tv- ja sponsoritulojen laskiessa. Vai miten markkinoinnin väheksyminen tai jopa hylkääminen kaikista maailman markkinatalouden toimialoista ainoastaan juuri kotimaisen jalkapallon osalta olisi jotenkin toimivin ratkaisu?

Ei sitä välttämättä kokonaan pidä hylätä, mutta kyllähän markkinoinnin ja mainostamisen vaikutus on rajallinen. Tietyn rajan jälkeen tuotteen suosio ei enää juuri kasva, panostettiin mainontaan miten paljon tahansa. TV-mainoskampanjat alkanevat veikkausliigaseurojen osalta olla rajan tuolla puolen.
Nice10

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I support FF


Vastaus #89 : 27.12.2009 klo 00:44:11

Volyymit ovat vähän toisenlaiset. Jos VR:n pöhkö tv-mainos lisää junamatkustusta 2%, se varmaan jo maksaa itsensä takaisin. Jos tv-mainoskampanja lisää veikkausliigaseuran yleisömäärää 2%, se ei taida riittää maksamaan itseään takaisin.

Kaikki on suhteellista ja pitää ajatella kokonaiskuvaa. Kyllä tietty näkyvyys on kuitenkin koko ajan pidettävä yllä niin paikallisesti kuin valtakunnankin tasolla. Keinot siihen ovat moninaiset eikä tietysti tyhjästä pidä maksaa. Tästäkin olisi hyvä saada jotain tutkittua tietoa.

Lainaus
Ei sitä välttämättä kokonaan pidä hylätä, mutta kyllähän markkinoinnin ja mainostamisen vaikutus on rajallinen. Tietyn rajan jälkeen tuotteen suosio ei enää juuri kasva, panostettiin mainontaan miten paljon tahansa. TV-mainoskampanjat alkanevat veikkausliigaseurojen osalta olla rajan tuolla puolen.

Mainostamisen ja markkinoinnin vaikutus on rajallinen, mutta Veikkausliiga ei ole kuitenkaan vielä lähelläkään tuota rajaa, puhumattakaan seuroista. Markkinoinnin panostuksissakin raja on vielä kaukana puhumattakaan laadusta mikä on tässä tapauksessa määrää tärkeämpää. TV-kampanjat ovat kalliita ja typeriä, jos ne toteutetaan väärin, tottakai. Sen sijaan typerää on pohdinnoista poissulkea esimerkiksi paikallista tv-markkinointia ja vaikkapa erilaisia yhteistyö- ja kampanjamalleja. TV-markkinointia voi rakentaa vaikkapa yhdessä sponsoreiden kanssa. Kyllä yksi loistavasti ajoitettu, sopivan hintainen, tarkasti segmentoitu ja hyvin ihmisiin vetoava pienempimuotoinenkin mainoskampanja televisiossa voi aivan hyvin toimia paremmin kuin vaikkapa kaikki samat panostukset printtimainontaan, promootioihin jne.

Joka tapauksessa televisiossakin kun näitä mainoksia aina aika ajoin näkee, niin tärkeää olisi pohtia miten ne tehtäisiin mahdollisimman toimiviksi ja mahdollisimman järkevillä panostuksilla. Televisiomainontahan ei Suomessa mitään sikahintaista ole ja sitä on hyväksikäyttänyt moni pienempikin toimija tuloksekkaasti. Ongelma ainakin minun mielestäni v-liigan tv-mainoksissa on tietty laadun ja punaisen langan puute. Rokkirämpytys taustalle, pari melkein hienoa maalia melkein ylänurkkaan ja joku tunnusta väriä -slogan ei oikein täytä niitä vaatimuksia, mitä nykypäivänä pitäisi olla. Rohkeutta ja luovuutta kaivattaisiin.
Tommy Tykki

Poissa Poissa


Vastaus #90 : 27.12.2009 klo 09:52:55

Tietenkin se mainoskamppis suunniteltaisiin niin, että hukkakontakteja tulisi mahdollisimman vähän. Esimerkin tulosruudun katsojista varmasti iso osa on penkkiurheilijoita, jotka käyvät katsomassa eri urheilutapahtumia muutenkin.

Miten sinä sitten yrittäisit tavoittaa ne tuularit, jotka eivät käy katsomassa futista, jos mainokset telkkarissa ei ole hyvä idea? Printtimainonta on ihan yhtä kallista/halpaa ja jopa kalliimpaa ja hukkakontakteja tulee ihan yhtä paljon.
Sanoinko, että TV-mainonta on huono idea?
Ovatko kaikki (alueesi) penkkiurheilijat kohderyhmäsi? Vastaus: Ei!

Kyllä tuossa "viinioksan" (?) väittämässä, eli tasonnostamisessa piilee yksi totuus. Esimerkkinä vain joku Bundesliiga, jossa TV-mainontaa tai lehtimainontaa tuskin harrastetaan. Jokainen asiasta kiinnostunut tietää (esim. kotisivut) missä ja milloin pelit pelataan. Siihen suuntaan pitäisi täälläkin päästä, mutta meillähän pelit pelataan maanantaisin, tiistaisin, keskiviikkoisin, torstaisin, perjantaisin, launataisin, sunnuntaisin..... ja sitten alkamisajat, olosuhteet...   Aika helvetin paljon pitäisi siis saada aikaan, jotta katselijat (tuulipuvut) tulisivat katsomoihin.
Vinnie Stigma

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti, Q.P.R., FC Den Bosch


Vastaus #91 : 27.12.2009 klo 10:21:07

Teeveemainonta itessään ei ole maailman kalleinta, toki aika helvetinmoinen satsaus liigaseuralle. Täytyy myös muistaa, että se manoksen tekeminen maksaa aika paljon, jos siitä haluaa ees vähän tyylikkään. Ruma mainos tekee vaan hallaa ja aiheuttaa myötähäpeää.
OzzMozz

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi


Vastaus #92 : 27.12.2009 klo 12:42:54

2000- luvun alussa oli ainaskin täällä Vantaalla (Luultavasti myös muilla liiga paikkakunnilla) sellainen postikortti kamppanja. Tuskin sitä postikortti kamppanjaksi kutsuttiin, mutta anyway. Kortteja sai kaikista kaupoista ilmaiseksi, edessä oli joukkueen kuva, ja pelaajien nimet, takapuolelle sitten pystyi kirjoittamaan jonkun viestin, ja lähettämään sen eteenpäin ihan niinkuin tavallisen postikortin. Toimi ainaskin omalla ja muutaman kaverin kohdalla. Itse osasin Allianssin, Jokereiden ja Klubin jokaisen pelaajan ulkoa, ja kaverit myös. 40- vuotias Jussi-Pekka tuskin opettelee pelaajien nimiä, tai mene katsomaan pelejä tämän avulla, mutta siihen aikaan oli ikää alle 10, ja siihen päälle kun pelasi futista, niin mielenkiinto heräsi. Eli tulevaisuutta ajatellen voisi tälläistä kamppanjaa ehkä kokeilla uudelleen.

Kohderyhmä: Futisjunnut, joilla jo kiinostus lajiin
Hinta: Mitä ilmeisemmin halpa
Lopputulos: Kaikki ovat iloisia.

Teineille ja sitä vanhemmille sitten oma kamppanja, mutta tämä junnuille.
WiZ

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KPV, Reima, Huuhkajat


Vastaus #93 : 27.12.2009 klo 13:01:41

Mulla löytyy jotain veikkausliigan ehkäpä n.10 vuotta vanhoja postikortteja, joissa takana oli aina yhden "tulevaisuuden pelaajan" kuva ja nimi. Lämmitti mieltä löytää joukosta KPV:n avainpelaajiin nykyään kuuluvan Tarmo Koivurannan kuva FC Hakan kortista. :)
Etupuolella aina joukkuekuva logon kera.
pirlonpoika

Poissa Poissa


Vastaus #94 : 27.12.2009 klo 13:18:26

Sanoinko, että TV-mainonta on huono idea?
Ovatko kaikki (alueesi) penkkiurheilijat kohderyhmäsi? Vastaus: Ei!

Kyllä tuossa "viinioksan" (?) väittämässä, eli tasonnostamisessa piilee yksi totuus. Esimerkkinä vain joku Bundesliiga, jossa TV-mainontaa tai lehtimainontaa tuskin harrastetaan. Jokainen asiasta kiinnostunut tietää (esim. kotisivut) missä ja milloin pelit pelataan. Siihen suuntaan pitäisi täälläkin päästä, mutta meillähän pelit pelataan maanantaisin, tiistaisin, keskiviikkoisin, torstaisin, perjantaisin, launataisin, sunnuntaisin..... ja sitten alkamisajat, olosuhteet...   Aika helvetin paljon pitäisi siis saada aikaan, jotta katselijat (tuulipuvut) tulisivat katsomoihin.


Jaa ei vai?

Ja tottakai tuotteen pitää olla kunnossa ja sen eteen pitää tehdä töitä ja laittaa rahaa, että se parantuisi, mutta ei seurojen pidä mainontaa/markkinointia unohtaa missään tapauksessa. Se olisi sulaa hulluutta. Nice10:lla on paljon asiaa parissa viimeisessä postauksessa, joten en jaksa alkaa samoja asioita uudelleen kirjoittaa. Ja minä en ole pelkän TV-mainonnan kannalla, vaan kaikissa mahdollisissa medioissa, jolloin saavutetaan mahdollisimman moni siitä kohderyhmästä.

Ja nimenomaan seurojen pitäisi tehdä sitä markkinointia, koska niihin paikallisiin, lähinnä itseään, oleviin juttuihin ne ihmiset kiintyy. Ei mihinkään isoon_kylmään_möhköfanttiiin nimeltään veikkausliiga.
Viinioksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fingland


Vastaus #95 : 27.12.2009 klo 15:00:12

Ja nimenomaan seurojen pitäisi tehdä sitä markkinointia, koska niihin paikallisiin, lähinnä itseään, oleviin juttuihin ne ihmiset kiintyy. Ei mihinkään isoon_kylmään_möhköfanttiiin nimeltään veikkausliiga.

Kyllä ja ei. Jotta ihmiset alkaisivat kiintyä seuroihin, niiden pitää ensin olla kiintyneitä isompaan kuvaan eli suomifutikseen. Jos suomifutis ei kiinnosta, miksi siinä toimiva seura kiinnostaisi? Tästä mekaniikasta saadaan hyvä esimerkki, kun vertaillaan lätkää ja futista. Jääkiekossa pikkukaupungin 5 kertaa nimeä vaihtanut muoviseura vetää isommat yleisöt kuin jalkapallossa pääkaupungin 100-vuotias ykkösseura. Kyse ei ole siitä, että lätkän puolella seurat muka aina markkinoisivat itseään niin paljon paremmin, vaan siitä, että suomilätkä on paljon houkuttelevampi ilmiö kuin suomifutis.
Nice10

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I support FF


Vastaus #96 : 27.12.2009 klo 15:05:13

No kyllähän Veikkausliiga kuitenkin toiseksi eniten yleisöä vetää suomalaisista urheilusarjoista, joten ei se nyt täysin kiinnostamaton tuote ole, vaikka haluat sellaista kuvaa antaakin. Harrastajiahan futiksella on ylivoimaisesti eniten, samoin seura- ja laji-ihmisiä. Toki hienoa, että itsekin myönnät sen, että suomifutiksen mahdollisen nousun taakse pitäisi saada ne mieshuoratkin, jotka kyllä ovat laji-ihmisiä, mutta eivät käy Veikkausliigapeleissä. ;)
peng.xuefeng

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 臥虎藏龍


Vastaus #97 : 27.12.2009 klo 15:17:29

Mitäs jos ne rahat laitettaisiin itse tuotteen, eli lajin tason kehittämiseen?

99% kohderyhmistä varmasti tietää, että Suomessa pelataan jalkapalloa. Laajempaa kiinnostusta asia alkaa herättää vasta sitten, kun suomalaiset yksilöt ja joukkueet niittävät mainetta maailmalla.

Tuotahan minäkin olen toitottanut eli puolet Palloliiton budjetista allokoidaan jatkossa seurajoukkueiden kehittämiseen. 7,5 miljoonaa kun jakaa 14 joukkueen kesken jää jokaiselle yli 500.000 euroa jolla olosuhteita kehittää ja esimerkiksi paluumuuttajien palkkoja maksella. Samalla Palloliitto alkaa vihdoinkin antaa tunnustusta seuroille niiden kasvattajaroolista jonka pohjalta sekin tv-sopimuksensa pystyy solmimaan.

peng.xuefeng

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 臥虎藏龍


Vastaus #98 : 27.12.2009 klo 15:19:37

Teeveemainonta itessään ei ole maailman kalleinta, toki aika helvetinmoinen satsaus liigaseuralle. Täytyy myös muistaa, että se manoksen tekeminen maksaa aika paljon, jos siitä haluaa ees vähän tyylikkään. Ruma mainos tekee vaan hallaa ja aiheuttaa myötähäpeää.

Tv-mainonta voi olla osa pakettia johon lisäksi kuuluu nettimainontaa ja ehkä jotain kännykkäspämmiä. Yleensä paras tapa saada ihmiset kusetetuksi asiakasrekisteriin on joko tarjota kanta-asiakasetuja tai sitten arpoa jotain palkintoja. Sen jälkeen kun uhrit siellä ovat niin spämminupit kaakkoon.
Takatukka

Poissa Poissa


Vastaus #99 : 27.12.2009 klo 15:51:16

Tuotahan minäkin olen toitottanut eli puolet Palloliiton budjetista allokoidaan jatkossa seurajoukkueiden kehittämiseen. 7,5 miljoonaa kun jakaa 14 joukkueen kesken jää jokaiselle yli 500.000 euroa jolla olosuhteita kehittää ja esimerkiksi paluumuuttajien palkkoja maksella.

Eijei, seurojen toiminta on liian amatöörimäistä. Jos rahaa annetaan, se pitää kipata liigaorganisaatiolle, joka osaa asiansa. Hyvänä esimerkkinä Kapteeni käskee -kampanja ja upeat fanituotteet. Suomen kansa on vain dorkaa kun ei ymmärrä hyvän päälle.

 
Sivuja: 1 ... 3 [4] 5 ... 12
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa