Spidellä lähti nyt lavasta
Millä tavalla tässä muuten voi kantaa katsojana korttansa kekoon, kuin antaa aiheellista kritiikkiä. Itse olen ainakin ilves topicissa kertonut omia näkemyksiäni, miten ja miksi pitäisi asioita parantaa.
Onko tämä tilanne mielestäsi hyvä? sijoitus tällä hetkellä? tiettyjen pelaajien panos/rooli? valmentajan taktiset näkemykset?
Täällä on joku listannut nimiä millä pitäisi nousta myös minun mielestäni. Koen valmentajan epäonnistuneen, jos ei saa ruoskittua porukkaansa taistelemaan rehdisti tästä sijoituksesta ja vielä hyvällä jalkapallolla.
Eniten ketuttaa Visurin luoma jalkapallo jota ilves pelaa. Se on rumaa ja mielikuvituksetonta. Tämän näki jo talvella ja edelleen korostan että Chris Jamesin hetkellinen mukana olo sai ton porukan näyttään paremmalta, nyt siinä keskellä ei kukaan tee mitään. Jostain ne aivot tohon peliin pitäisi löytää, jos ei löydy, niin sitten on muutettava taktiikkaa ja tulla vaikka linkkien haastoilla tai jollain harjoitelluilla ylösnousuilla.
Ihmettelen juuri tuota hyökkäyksiin lähtöä, ei ole playmakeria, niin sitten pitäisi harjoitella se niin, että kaikki tietävät mitä tehdä. Eli peli ei kulkisi kenenkään luovuuden vaan harjoittelun kautta, mutta sitä luovuuden pulaa ei näköjään ole vielä huomattu.
No niin, tässä hyvä esimerkki, samoin kuin a-wiikillä jäljempänä, minkälaista analyysiä kaivataan ! Olen täysin samaa mieltä siitä, että suurin ongelma on nimenomaan playmakerin (hyvän) puuttuminen. Tässä lohkossa on monta pelaajamateriaaliltaan "heikompaa" joukkuetta, mutta selkeä pelinrakentaja löytyy lähes jokaisesta jengistä. Se on harmi, ettei sellaista tälle kaudelle ole saatu, nyt kun puolustuksen lisäksi hyökkäyskin toimisi.