Niin siis yleensähän sieltä pelaajan topicista ei voi lukea koostetta pelistä ja aika usein ei edes tulosta. Se on tämän nykyisen systeemin suurin ongelma.
Tämä riippuu pelaajasta ja millaisesta pelistä kyse. Vähänkin seuratumpi matsi niin kyllä pelaajan topicista kaikki tarpeellinen löytyy. Otetaan muutama esimerkki. Halstilla oli eilen tsänppäripeli.
Livetopic:
Halsti avaa Atletico Madridia vastaan.
Millä paikalla pelaa?
Ihan omalla paikallaan linjan edessä.
Ei keskimmäisenä topparina?
Ihan keskikentällä näytti olevan. Välillä hyökkäyksissäkin mukana. Yksi kuti tais olla ekalla jaksolla.
Malmö siis vetää normaalilla 4-4-2:llaan, ettei jää kellekkään epäselväksi. Ja Halsti keskikentällä.
E: Malmön toinen toppari Johansson loukkaantui 60. minuutilla, ja koska Malmöllä ei ole ensimmäistäkään topparia penkillä niin Halsti siirtyy keskuspuolustukseen.
Pelaajaketju:
Pelasi Atleticoa vastaan täydet minuutit 2-0 tappiossa. Aloitti keskikentän pohjalta, laski toiseksi toppariksi toisen topparin loukkaannuttua. Puhdas ja varma peli. Malmön paras pelaaja minun ja WhoScored mielestä, siellä 7.1 arvosana. Maajoukkueeseen avaukseen ehdottomasti!
Toivottavasti nivunen säilyy kunnossa Unkari-matsiin. Tuossa Atlético-vieraspelissä Halstin otteista huomasi, että jalkoväli kiukuttelee. Hienoa jos tänään kulki, pitää katsoa matsi jälkikäteen jossain vaiheessa.
+ kuvaviesti
Toki tämä on mielipidekysymys ja yksittäinen esimerkki, mutta itse en näe lisäarvoa noilla liveketjun pelipaikkakyselyillä jne.
pelaajaketjussa varsinkin kun pelaajaketjuun on kuitenkin kirjoitettu lyhyesti mitä pelissä tapahtui. Eipä tuolta liveketjusta saa oikeastaan mitään kummempaa lisätietoa mitä tuossa Jupehh viestissä ei olisi.
Jaksaisinko rullata nuo hurjat kuusi liveketjun viestiä jos ne olisivat olleet pelaajaketjussa? Kyllä, mutta sitten on toisaalta nämä suositut ketjut, joiden spämmimäärä tukkii nopeaa asiakirjoitukset. Ainakin omasta mielestäni olisi hyvä, että sama käytäntö olisi kaikissa ketjuissa. Nyt toki noita suosittuja ketjuja ei ole kuin muutama, mutta tilannehan voi muuttua jos uusia pelaajia lyö läpi Euroopassa paremmin.
Pelaajaketjujen anti olisi myös parempaa jos livenä katsoneet kirjoittaisivat matsin jälkeen jotain tuonne pelaajaketjuun itse ottelusta ja pelaajan toimista. Ehkäpä tämä lisääntyisi kun nykyinen käytäntö vakiintuu?