FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
19.04.2024 klo 03:50:00 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1] 2
 
Kirjoittaja Aihe: Edistyminen ilman huippujoukkueessa pelaamista.  (Luettu 3065 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Trånare

Poissa Poissa


: 02.07.2009 klo 12:23:04

Hei, olen uusi jäsen FutisForumilla enkä tiedä mihin tämä topic parhaiten osuisi, mutta täällä muitakin "omaa taitoa" kehittäviä topicceja. Olen siis -93 syntynyt junnu ja olen pienestä asti harjoitellut kesäisin joka päivä vähintään sen tunnin+ paikallisjoukkueen pelit ja reenit. Elikkä kysymys onkin, mihin minulla on mahdollisuudet edetä ilman huippujoukuetta koska pelikäsitystähän tulee huonommassakin joukkueessa kunhan vain pelaa? Olen omasta mielestäni myös aika hyvä ja pärjäisin monessa SM-sarja/1.divari jengissä. Pitäisikö siirtyä niihin että mahdollisuuteni jonkinmoiseen liigaan tulevaisuudessa pysyvät?

Tuo joka päivä vähintään tunti alakanttiin useastihan siellä tulee jopa se 8 tuntia päivässä vietettyä.
Wecce

Poissa Poissa


Vastaus #1 : 02.07.2009 klo 13:18:43

Hei, olen uusi jäsen FutisForumilla enkä tiedä mihin tämä topic parhaiten osuisi, mutta täällä muitakin "omaa taitoa" kehittäviä topicceja. Olen siis -93 syntynyt junnu ja olen pienestä asti harjoitellut kesäisin joka päivä vähintään sen tunnin+ paikallisjoukkueen pelit ja reenit. Elikkä kysymys onkin, mihin minulla on mahdollisuudet edetä ilman huippujoukuetta koska pelikäsitystähän tulee huonommassakin joukkueessa kunhan vain pelaa? Olen omasta mielestäni myös aika hyvä ja pärjäisin monessa SM-sarja/1.divari jengissä. Pitäisikö siirtyä niihin että mahdollisuuteni jonkinmoiseen liigaan tulevaisuudessa pysyvät?

Tuo joka päivä vähintään tunti alakanttiin useastihan siellä tulee jopa se 8 tuntia päivässä vietettyä.

Treenimäärät hyviä ellei jopa loistavia jos vain duuni on tehty oikein, mahdollisuus sinulla on edetä mihin vain ilman huippujoukkuetta, mutta tämä ns. huippujoukkue auttaisi saamaan parempia pelejä sekä pääsisit treenaamaan parempien kanssa, joten jos tuntuu että potenttiaalia on niin koittamaan vain.
niftan

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi


Vastaus #2 : 02.07.2009 klo 13:28:27

Hei, olen uusi jäsen FutisForumilla enkä tiedä mihin tämä topic parhaiten osuisi, mutta täällä muitakin "omaa taitoa" kehittäviä topicceja. Olen siis -93 syntynyt junnu ja olen pienestä asti harjoitellut kesäisin joka päivä vähintään sen tunnin+ paikallisjoukkueen pelit ja reenit. Elikkä kysymys onkin, mihin minulla on mahdollisuudet edetä ilman huippujoukuetta koska pelikäsitystähän tulee huonommassakin joukkueessa kunhan vain pelaa? Olen omasta mielestäni myös aika hyvä ja pärjäisin monessa SM-sarja/1.divari jengissä. Pitäisikö siirtyä niihin että mahdollisuuteni jonkinmoiseen liigaan tulevaisuudessa pysyvät?

Tuo joka päivä vähintään tunti alakanttiin useastihan siellä tulee jopa se 8 tuntia päivässä vietettyä.

Henkilökohtaiset taidot sulla on varmasti kohdallaan, mutta joukkuepelaamisen ja tätä kautta myös pelikäsityksen kehittämiseen vaaditään ympärille muita vähintään samantasoisia pelimiehiä. Yritä siis päästä johonkin suurempaan seuraan haistelemaan ns. ammattimaisempaa juniorivalmennusta. Itse ainakin hakisin kehittymismahdollisuuksia jostain haasteellisemmasta seurasta (olettaen, että pelaat pienessä seurassa).
Trånare

Poissa Poissa


Vastaus #3 : 02.07.2009 klo 13:36:14

Henkilökohtaiset taidot sulla on varmasti kohdallaan, mutta joukkuepelaamisen ja tätä kautta myös pelikäsityksen kehittämiseen vaaditään ympärille muita vähintään samantasoisia pelimiehiä. Yritä siis päästä johonkin suurempaan seuraan haistelemaan ns. ammattimaisempaa juniorivalmennusta. Itse ainakin hakisin kehittymismahdollisuuksia jostain haasteellisemmasta seurasta (olettaen, että pelaat pienessä seurassa).


Juu elikkä pelaan pienessä seurassa (edustuskin melkein alimmalla mahdollisella tasolla) täytyykin varmaan vakavissaan harkita johonkin "joukkueeseen" siirtymistä jossa kaikkia pelaajia kiinnostaa pelata, nykyisessähän homma toimii että osa (10) reenaa ihan hyvin mutta osaa näkee vain sitten peleissä :)
marko_

Poissa Poissa


Vastaus #4 : 02.07.2009 klo 14:12:28

ehdottomasti vaan etiäpäin jos siihen on mahdollisuuksia. mitä kovempia pelejä saa alleen jo nuorena niin sitä enemmän se kehittää. kovemmissa peleissä aika ja tila pienenee ja taidot myös täten kehittyy. mielenkiinnosta kysäsisin mitä pelipaikkaa miehität?
jiibzter

Poissa Poissa


Vastaus #5 : 02.07.2009 klo 14:29:37

Joukkueessa pitäisi aina olla pari parempaa pelaajaa kuin itse on, jotta kehittyy. Näin joku jossakin sanoi ::)
Stürmer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: YJPKKÄ & Suomen naiset.


Vastaus #6 : 02.07.2009 klo 14:45:48


Juu elikkä pelaan pienessä seurassa (edustuskin melkein alimmalla mahdollisella tasolla) täytyykin varmaan vakavissaan harkita johonkin "joukkueeseen" siirtymistä jossa kaikkia pelaajia kiinnostaa pelata, nykyisessähän homma toimii että osa (10) reenaa ihan hyvin mutta osaa näkee vain sitten peleissä :)

Y-Ilves ??? :P.  Ei vaan, taitaa täyttää aika monen pienemmän seuran tunnusmerkit nämä...

Trånare

Poissa Poissa


Vastaus #7 : 02.07.2009 klo 15:04:31

mielenkiinnosta kysäsisin mitä pelipaikkaa miehität?

Keskuspuolustaja. Ei ole Y-ilves:) eiköhän yleensä pienempien seurojen edustuksetkin pelaa alemmilla tasoilla, jos siihen viittasit Sturmer .
Kepes

Poissa Poissa


Vastaus #8 : 02.07.2009 klo 22:15:46

Toppari treenaa 8 tuntia päivässä henkilökohtaistaitoa.. :D. Toki mikään palloon otettu kosketus ei ole turha, mutta mitään c.ronaldo -kikkoja et todellakaan tule tarvitsemaan, jos jatkat kyseisellä pelipaikalla. Ennemmin topparin kannattaa omatoimisessa harjoittelussa harjoittaa esim. pitkiä kaaripalloja, kovia matalia syöttöjä, pääpeliä, haltuunottoja ja fysiikkaa. Parhaimpana topparille pitäisin kuitenkin pelinomaisia harjoitteita, missä tilanteet tulevat nopeasti ja päätös on myös tehtävä nopeasti. Joten joukkueharjoitukset kehittävät sinua paremmin kuin omatoiminen, näin uskallan väittää. Lisäksi motivoituneen ja hyvän joukkueen kanssa treenaaminen vielä enemmän. Joten jos vain on yhtään rahkeita, niin rohkeasti kokeilemaan.
Stürmer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: YJPKKÄ & Suomen naiset.


Vastaus #9 : 02.07.2009 klo 22:25:31

Keskuspuolustaja. Ei ole Y-ilves:) eiköhän yleensä pienempien seurojen edustuksetkin pelaa alemmilla tasoilla, jos siihen viittasit Sturmer .

Kuten sanoin, täyttää (valitettavasti) aika monen seuran tunnusmerkit... :D
Trånare

Poissa Poissa


Vastaus #10 : 02.07.2009 klo 22:27:58

Nytkun henkilökohtaisillakin viesteillä otettu yhteyttä, en paljasta joukkuettani enkä nimeäni koska ne eivät ole asialle oleellisia :) . Ja kentällä ollessani yleensä reenailen siis tyyliin kuljetuksesta laukauksia, korkeita palloja ja haltuun (reidelle,rinnalla,jalkapöydällä) olisi toki mukavampaa jos olisi joku reenikaveri syöttöjäkin varten. Tämän olen korjannut mm. seinään potkimisella. Mites tuota fysiikkaa voi kehittää ja mitä siihen kuuluu ?

Tuon 8 tuntia olen kentällä vain kun löytyy muitakin kavereiksi . Ennätys taitaapi olla putkeen 12 tuntia pienil breikeil.
« Viimeksi muokattu: 02.07.2009 klo 22:31:39 kirjoittanut Trånare »
defcon1

Poissa Poissa


Vastaus #11 : 03.07.2009 klo 11:00:31

Pysy siinä paikallisjoukkueessa, jonka peleissä voit olla se kentän kingi - se tekee hyvää itsetunnolle.
Käytä piirisi kaksoisedustussääntöä ja mene pelaamaan myös jonkun kovemman seuran kovemman joukkueen mukana kovempaan sarjaan - se antaa sinulle haasteita.
Kepes

Poissa Poissa


Vastaus #12 : 03.07.2009 klo 23:34:28

Mites tuota fysiikkaa voi kehittää ja mitä siihen kuuluu ?


Tuosta http://futisforum2.org/index.php?topic=60830.0 topicista löytynee jo apua fysiikan kehittämiseen. Jos ei, niin eiköhän joku forumisteista auta. Itse en ole perehtenyt fyysisyyteen liittyen esim. saliharjoitteluun, joten en voi auttaa.
alekzi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Barcelona


Vastaus #13 : 07.07.2009 klo 21:34:21

Huoh...hieman samanlainen ongelma minulla kuin tämän ketjun aloittajalla. Joudun pelaamaan -96 syntyneiden kanssa vaikka olen -95. mun lisäksi joukkueessani pelaa 2 samanikäistä. n.5 97synt. ja loput 96. lopuksi vielä 2 tyttöä. VITUTTAA! viime kaudella tein 26maalia n.17 pelissä ja toiseksi paras n. 4-5 kertaa vähemmän....

Kävin 2 vuotta sitten vähän suuremmassa seurassa koittamassa samanikäisten kanssapeluuta ja meni ihan hyvin, mutta oli kuitenkin pakko valita jompikumpi. Niinpä valitsin tutun ja turvallisen ympäristön.

Harjoittelen mielestäni aika kohtuullisesti omalla ajalla koska meillä on seuran harjoituksia vain 1-2kertaa viikossa....

pelasin kotikyläni 17vuotiaiden kanssa kevätkierroksen viimeisen pelin (olivat varmistaneet jo nousukarsintapaikan) ja yllättävän hyvin meni. tasapeli 2-2 ja tein maali =) (maali tosin tuli aika helposta paikasta)

Siitä huolimatta tekisi niin vitusti mieli mennä muualle pelaamaan! olen hieman ujo eli en välttämättä sopeudu kovin nopeasti uusiin ihmisiin mutta silti!
liikennevalo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Bah


Vastaus #14 : 07.07.2009 klo 22:03:30

Ei muuta kuin rohkeasti uusia haasteita kohti! Tollasessa puuhastelu-porukassa pelaaminen ei pitkällä tähtäimellä ole hyväksi.
Varsinkin kun se selvästi syö sun motivaatiota.

Kyllä sä ujoudesta huolimatta tulet sopeutumaan varmasti uuteen jengiin ja uusia kavereitahan tuon ikäiset tekee helposti. Nyt sinun täytyy vaan miettiä haluatko oikeasti alkaa pelata jalkapalloa tosissasi, vai riittääkö tuttu ja turvallinen ympäristö.
Pashah

Poissa Poissa


Vastaus #15 : 08.07.2009 klo 16:15:04

Kyllä sä ujoudesta huolimatta tulet sopeutumaan varmasti uuteen jengiin ja uusia kavereitahan tuon ikäiset tekee helposti. Nyt sinun täytyy vaan miettiä haluatko oikeasti alkaa pelata jalkapalloa tosissasi, vai riittääkö tuttu ja turvallinen ympäristö.

Harvinaisen sama tähän. Vaikka et ketään jengistä etukäteen tuntisikaan tulet satavarmasti löytämään uusia kavereita uudesta jengistä. Alkuun voi tuntua vaikealta, mutta kyllä ton ikäiseen porukkaan helposti pääsee sisälle.
Callit

Poissa Poissa


Vastaus #16 : 08.07.2009 klo 18:25:40

Todella piristävä topic! Ja valtavasti onnea ja sisua, sisua ja onnea matkalla huipulle!

Tuolt'haanii neuvoloit jo tulikii, joten pistelen lyhyesti joitain sivuhuomautuksia/vinkkejä.

- hyvä, että pelaat topparina. Hyökkääjän touhuissa olisit jo hyvinkin saattanut tippua kärryiltä, kun et ole päässyt haastamaan todella kovia vastustajia.

- never say never, mutta kyllä sinun kehityksellesi olisi ehdottomasti eduksi siirtyä parempaan valmennukseen ja kovempaan jengiin. Käytä mielikuvitustasi, kyllä joku ratkaisu löytyy. Miesten kakkonen, kolmonen, miksei nelonenkin, kunhan asiat eli valmennus on kunnossa.

- ole itsekäs, huolehdi omasta edustasi ja takaporteistasi. Varma tapa tuhota urakehitys on uhrautuminen jonkun seuran tms. puolesta.

- harjoittele myös niitä asioita, joissa et ole mestari. Usein puhutaan siitä, pitääkö vahvistaa vahvuuksia vai paikata heikkouksia. Vastaus on: Kyllä! Eli vahvuudet pitää hioa loppuun asti, mutta heikkoudetkin pitää tavalla ja toisella minimoida. Itse tunsin aikanaan junnulupauksen, joka satsasi kaiken futikseen ja haaveili ammattilaisuudesta. Treenitunnit vuodessa oli selvästi kovemmat kuin mitä Kolkasta ja Litistä on saanut lukea. Ura kulki ihan jees, ja ykkösen debyytissä 18-vuotiaana tuli heti maali. Kaverin kehityksen jarruksi muodostui kuitenkin se, että se ei treenannut niitä asioita, joissa se ei ollut hyvä. Tekniikkaa loputtomasti treenannut kaveri ei koskaan yltänyt pronssista merkkiä parempaan tekniikkakisoissa, koska tietyt asiat oli ja pysyi heikkouksina. Myös fysiikan osalta puutteet jäivät korjaamatta, kun kaveri tyytyi siihen mitä oli, koska oli pärjännyt sillä koko ajan hyvin.
Savon keisari

Poissa Poissa


Vastaus #17 : 08.07.2009 klo 19:37:33

Siitä huolimatta tekisi niin vitusti mieli mennä muualle pelaamaan! olen hieman ujo eli en välttämättä sopeudu kovin nopeasti uusiin ihmisiin mutta silti!

Pelaat jossain pienen kylän joukkueessa?  Eikö lähellä ole isompaa paikkakuntaa/joukkuetta ja nykyisessä joukkueessasi lisäksesi muita kunnianhimoisenmpia, joiden kanssa voisit mennä "suurempiin ympyröihin"? Jos välimatka on vielä pitkä niin useammalta samalla suunnalla tulevalta mahdollisten kyyditystenkin rasitus olisi yhtä kohden vähäisempi.
marko_

Poissa Poissa


Vastaus #18 : 08.07.2009 klo 19:45:17

viisaammat ovat todenneet että pelaajan lopullisen tason aikuistuessa ja vanhetessa tulee määrittämään tämän heikkoudet, eikä hyvyydet. jos pärjäät nuorena esim. nopeudella ei se enää jossain vaiheessa riittäkkään jos et esim. osaa puskea tai fysiikka ei riitä. mielestäni aika paikkansa pitävä fakta..
Callit

Poissa Poissa


Vastaus #19 : 08.07.2009 klo 20:07:45

viisaammat ovat todenneet että pelaajan lopullisen tason aikuistuessa ja vanhetessa tulee määrittämään tämän heikkoudet, eikä hyvyydet. jos pärjäät nuorena esim. nopeudella ei se enää jossain vaiheessa riittäkkään jos et esim. osaa puskea tai fysiikka ei riitä. mielestäni aika paikkansa pitävä fakta..
Viitaten yllä kirjoittamaani, täydennän vielä. Tuo on sinänsä totta, mutta ei sitä toista puoltakaan eli vahvuuksia voi unohtaa. Jos on kaikessa hyvä, muttei missään erinomainen, niin huipputaso jää saavuttamatta. Vastaavasti ihan huipullekin on päässyt täysin yksijalkaisia, pääpelitaidottomia ja hitaita pelaajia, joista kuitenkin voi sanoa, että olisivat vielä parempia, jos ko. puute olisi korjattu. Eli jos tuon kaiken jotenkin summaisia, niin sitten niin, että varsinaista viisastenkiveä ei ole, kokonaisuus ratkaisee, ja kokonaisuus voi koostua mitä erilaisimmista osatekijöistä.

Jos tässä nuarelle miehelle jonkin ohjeen antaisin, niin sen, että tekee itsestään jonkun ammattilaisen kanssa "tulevaisuuden kuvan". Siis ihan tarkka profiili siitä millainen mies on Trånare vuonna 2014. Kuinka nopea, millainen pomppu, kuinka kova potku, kuinka molempijalkainen, jne. jne. Ja kaikkia noita osa-alueita kohti sitten määrätietoinen ja laadukas harjoittelu. Ja a vot, vuonna 2014 Trånare onkin sellainen pelaaja, jonka tämä avulias ammattilainen on vuonna 2009 määritellyt huipulle riittäväksi.
alekzi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Barcelona


Vastaus #20 : 08.07.2009 klo 22:58:24

Pelaat jossain pienen kylän joukkueessa?  Eikö lähellä ole isompaa paikkakuntaa/joukkuetta ja nykyisessä joukkueessasi lisäksesi muita kunnianhimoisenmpia, joiden kanssa voisit mennä "suurempiin ympyröihin"? Jos välimatka on vielä pitkä niin useammalta samalla suunnalla tulevalta mahdollisten kyyditystenkin rasitus olisi yhtä kohden vähäisempi.

On tässä n.45+min päässä pari isoa kaupunkia joissa voisi käydä.

Ja onhan sitä pienempiäkin seuroja kuin tämä...ei vain jotenkin tunnu riittävän hyvältä joukkueelta kun edustuskin pelaa 4div....

Lahjakkuuksia on silti mielestäni tässä joukkueessa poikkeuksellisen paljon (suhteutettuna kunnan kokoon) mutta kaikki ovat minua vuotta nuorempia eli eivät pelaisi samassa joukkueessa jos vaihtaisimme seuraa =(
morcenardo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuwait


Vastaus #21 : 09.07.2009 klo 14:30:01

Ja onhan sitä pienempiäkin seuroja kuin tämä...ei vain jotenkin tunnu riittävän hyvältä joukkueelta kun edustuskin pelaa 4div....

Hyvä kun intoa riittää vielä, mutta veikkaanpa kun ikää alkaa tulemaan mittariin ja saat valkolakin päähän kuntasi lukiosta ja saat töitä sieltä niin kyllä se nelosdivari riittää.

Onnea ja menestystä! Pallo
AlaPesä

Poissa Poissa


Vastaus #22 : 10.07.2009 klo 20:12:04

Ja onhan sitä pienempiäkin seuroja kuin tämä...ei vain jotenkin tunnu riittävän hyvältä joukkueelta kun edustuskin pelaa 4div....


Mitäpä jos kysäsit treenipaikkaa nelosdivarista ? Voin oikeastaan väittää että siellä ainakin kehittyisit ollessasi porukan huonoimmistoa . Ja jos pääset reenailemaan eiköhän sinne peleihinkin ala pääsemään vuoden päästä ? Tämä on tietenkin vain yksi mahdollisuus edetä.
alekzi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Barcelona


Vastaus #23 : 11.07.2009 klo 13:31:04


Mitäpä jos kysäsit treenipaikkaa nelosdivarista ? Voin oikeastaan väittää että siellä ainakin kehittyisit ollessasi porukan huonoimmistoa . Ja jos pääset reenailemaan eiköhän sinne peleihinkin ala pääsemään vuoden päästä ? Tämä on tietenkin vain yksi mahdollisuus edetä.

En nyt ehkä ihan heti aikuisten joukkeeseen kehtaa kysyä... ennemmin vaikka kuntani 17v joukkueeseen jossa pelasinkin jo yhden pelin ja tein maalin =)
paveldo

Poissa Poissa


Vastaus #24 : 11.07.2009 klo 17:51:36

En nyt ehkä ihan heti aikuisten joukkeeseen kehtaa kysyä... ennemmin vaikka kuntani 17v joukkueeseen jossa pelasinkin jo yhden pelin ja tein maalin =)
Jos olet lähellekään yhtä hyvä kuin jutuistasi saa kuvan, olen täysin vakuuttunut että pärjäät myös miesten parissa. Siellä pääset varmasti kokeilemaan myös muita kuin topparin pelipaikkaa. Esim. laitapakin ja kk-pelurin pelipaikkojen tunteminen on topparille erittäin hyödyllistä.

 
Sivuja: [1] 2
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa