FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
01.12.2024 klo 04:44:32 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 198 [199] 200 ... 221
 
Kirjoittaja Aihe: Tapiolan jalkapallostadion  (Luettu 660345 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
darkside

Poissa Poissa


Vastaus #4950 : 13.06.2019 klo 22:41:35

Pahalta näyttää. Vain riittämättömät 500 pysäköintipaikkaa 6000 katsojan stadionille ja tarpeettomia aurinkopaneeleja.

Vaikka olettaisin jonkinlaiseksi sarkasmiksi, niin:

Siinä vaiheessa kun stadikka joskus on todellisuutta ovat samoin Länsimetron laajennus ja raide-Jokeri valmistuneet.

Kaikista puutteistaankin huolimatta ne ja joko Koivu-Mankkaan tietä stadikan vierestä tai sitten Merituulentietä kulkevat bussilinjat kyllä riittävät liikenneyhteyksiksi noin pääpiirteittäin.

Tapiolassa on lisäksi valmiiksi 2000 parkkipaikkaa yhden metropysäkin päässä ja Keilaniemeen on tulossa toiset 2000 lisää kolmen pysäkin päähän. Samoin jokaisella metroasemalla Urheilupuistosta länteen on ja tulee olemaan liityntäpaikkoja.

Aurinkopaneelien kritisointi on varmaan vitsi joten ei kommenttia siihen.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2019 klo 23:11:26 kirjoittanut darkside »
pikkuhukka

Poissa Poissa


Vastaus #4951 : 14.06.2019 klo 05:59:58

Vaikka olettaisin jonkinlaiseksi sarkasmiksi, niin:

Siinä vaiheessa kun stadikka joskus on todellisuutta ovat samoin Länsimetron laajennus ja raide-Jokeri valmistuneet.

Kaikista puutteistaankin huolimatta ne ja joko Koivu-Mankkaan tietä stadikan vierestä tai sitten Merituulentietä kulkevat bussilinjat kyllä riittävät liikenneyhteyksiksi noin pääpiirteittäin.

Tapiolassa on lisäksi valmiiksi 2000 parkkipaikkaa yhden metropysäkin päässä ja Keilaniemeen on tulossa toiset 2000 lisää kolmen pysäkin päähän. Samoin jokaisella metroasemalla Urheilupuistosta länteen on ja tulee olemaan liityntäpaikkoja.

Aurinkopaneelien kritisointi on varmaan vitsi joten ei kommenttia siihen.
On vain tyhmää maksaa liikaa. Juuri kun edellisten sukupolvien tornitalot on saatu purettua, ollaan rakentamassa uusia. Taustalla ovat vihreät päättäjät ja ahneet grynderit, jotka yrittävät puristaa viimeisimmätkin mehut tämänkertaisesta asuntokuplasta. Mitään vastuullista tai kestävää tämä ei ole.

Etätyön lisääntyminen, verkkokauppa ja viimeistään itseohjautuvat autot hävittävät nykyisen kaltaisen julkisen liikenteen. Jo nykyisellään stadionhankkeen alue on ruuhkautunut, koska yhteydet moottoriteille (Länsiväylä, Kehä I ja Turun väylä) ovat liian kapeat. Ihmiset eivät suostu tuhlaamaan tunteja jokaisesta päivästään päästäkseen julkisilla kuivin jaloin töihin. Edes metro kaikkein optimistisimmalla ajattelulla ei toimi. Kävely stadionilta metroon kestää noin 10 minuuttia, Urheilupuiston ja Rautatien torin välillä on 7 pysäkkiä ja aikaa kuluu 17 minuuttia. Sieltä pitäisi päästä työpaikalle/kotiin, johon menee toinen vartti. Matkaa on kuitenkin vain noin 13 km riippuen siitä mihin on menossa. Metrot, ratikat ja bussit eivät tietenkään liiku öisin eivätkä ne todellakaan vie ovelta ovelle. Tallinnan esimerkki kertoo, ettei julkisia käytetä edes ilmaiseksi.

Suomalaisten pitäisi oppia aurinkopaneelien huonoista kokemuksista Australiassa ja Kaliforniassa. Ne eivät ole kannattava investointi. Aurinkoa ei ole tarpeeksi jalkapallonurmen lämmittämiseen ja Suomessa on aika usein pimeää ja pilvistä. Ilmastonmuutoksen varaankaan ei kannata laskea. Jalkapallokausi alkaa samaan aikaan kuin 50 vuotta sitten. Nurmen kasvukausi on pysynyt vakaana viimeiset 150 vuotta niinkuin maapallon ilmastokin.
Niilo Laji

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat


Vastaus #4952 : 14.06.2019 klo 06:58:24

On vain tyhmää maksaa liikaa. Juuri kun edellisten sukupolvien tornitalot on saatu purettua, ollaan rakentamassa uusia. Taustalla ovat vihreät päättäjät ja ahneet grynderit, jotka yrittävät puristaa viimeisimmätkin mehut tämänkertaisesta asuntokuplasta. Mitään vastuullista tai kestävää tämä ei ole.

Etätyön lisääntyminen, verkkokauppa ja viimeistään itseohjautuvat autot hävittävät nykyisen kaltaisen julkisen liikenteen. Jo nykyisellään stadionhankkeen alue on ruuhkautunut, koska yhteydet moottoriteille (Länsiväylä, Kehä I ja Turun väylä) ovat liian kapeat. Ihmiset eivät suostu tuhlaamaan tunteja jokaisesta päivästään päästäkseen julkisilla kuivin jaloin töihin. Edes metro kaikkein optimistisimmalla ajattelulla ei toimi. Kävely stadionilta metroon kestää noin 10 minuuttia, Urheilupuiston ja Rautatien torin välillä on 7 pysäkkiä ja aikaa kuluu 17 minuuttia. Sieltä pitäisi päästä työpaikalle/kotiin, johon menee toinen vartti. Matkaa on kuitenkin vain noin 13 km riippuen siitä mihin on menossa. Metrot, ratikat ja bussit eivät tietenkään liiku öisin eivätkä ne todellakaan vie ovelta ovelle. Tallinnan esimerkki kertoo, ettei julkisia käytetä edes ilmaiseksi.

Suomalaisten pitäisi oppia aurinkopaneelien huonoista kokemuksista Australiassa ja Kaliforniassa. Ne eivät ole kannattava investointi. Aurinkoa ei ole tarpeeksi jalkapallonurmen lämmittämiseen ja Suomessa on aika usein pimeää ja pilvistä. Ilmastonmuutoksen varaankaan ei kannata laskea. Jalkapallokausi alkaa samaan aikaan kuin 50 vuotta sitten. Nurmen kasvukausi on pysynyt vakaana viimeiset 150 vuotta niinkuin maapallon ilmastokin.
Nyt on sakeaa settiä. Voi olla provo, mutta kommentoidaan kuitenkin. Yhdyskuntarakenteen tiivistäminen, ja asuntojen sekä harrastepaikkojen rakentaminen on vastuullista ja kestävää. Mainitsemasi tekijät eivät ainakaan kovin nopeasti hävitä julkista liikennettä. Yhteydet moottoriteille ovat ihan riittävät, jos niitä parannettaisiin, myös yksityisautoilu todennäköisesti lisääntyisi, ja taas seisottaisiin ruuhka-aikoina niissä jonoissa. Oletko ilmeisenä autoilijana miettinyt ruuhkissa seisomisen aiheuttamaa aikakakustannusta? Se ei ilmeisesti ole autoilijan vaan yhteiskunnan vika? Julkisen liikenteen yhteydet TUP:n ovat nykyisin monesta suunnasta hyvät, ja metroasemalta matka stadionille on lyhyt. Taksi on julkisen liikenteen väline, jota voi käyttää öisin, kun muut julkiset ei kulje. Tallinnan esimerkki ei kerro pääkaupunkiseudustamme yhtään mitään. Olennaista on julkisen liikenteen palvelutaso, eli se, että liikennevälineet ovat siistejä ja turvallisia sekä se, että ne liikkuvat sujuvasti ilman viivästyksiä. Julkisen liikenteen pitää olla tuettua, muttei välttämättä matkustajalle maksutonta.
Aurinkopaneeleilla voidaan todennäköisesti tuottaa (pieni) osa stadionin sähköstä todennäköisesti kannattavasti, kun ne asennetaan jo rakennusvaiheessa ja rakenteet suunnitellaan oikein. Olen ollut siinä luulossa, että kentälle tulee tekonurmi, joten kasvukautta ei tarvitse ottaa huomioon.
Floppi

Poissa Poissa


Vastaus #4953 : 14.06.2019 klo 07:07:53

Mahdollinen ruuhka/uhka pitää laskea todellisen max n. 2500 katsojan keskiarvon mukaan, ei potentiaalisen 6000:n mukaan. Ollaan futiksen kannalta positiivisen ongelman ääressä jos Tapiolassa harva se päivä on maksimikatsojajoukko liikenteessä.
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #4954 : 14.06.2019 klo 08:06:58

Nyt on sakeaa settiä. Voi olla provo, mutta kommentoidaan kuitenkin.
Tuosta ei oikein ole ottanut selvää onko kyseessä puhdas trolli jonkinlaisena performanssinikkinä.

Luultavasti on kun ratinan kritiikki kohdistui kotiovelta-kotiovelle brömistelyn vaikeuteen huonosti sijoitetun stadionin vuoksi. Mutta olisihan se toki jännä jos stadion olisi jossain pellolla ja autojen pysäköijä ottaisi nyklat portilla ja veisi auton parkkiin. Lähtiessä ei muuta kuin portille ja auto tulisi.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2019 klo 08:11:06 kirjoittanut ginikettu »
Niilo Laji

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat


Vastaus #4955 : 14.06.2019 klo 08:26:51

Tuosta ei oikein ole ottanut selvää onko kyseessä puhdas trolli jonkinlaisena performanssinikkinä.

Luultavasti on kun ratinan kritiikki kohdistui kotiovelta-kotiovelle brömistelyn vaikeuteen huonosti sijoitetun stadionin vuoksi. Mutta olisihan se toki jännä jos stadion olisi jossain pellolla ja autojen pysäköijä ottaisi nyklat portilla ja veisi auton parkkiin. Lähtiessä ei muuta kuin portille ja auto tulisi.
Voisin kuvitella, että Tapiolasta löytyy tuolla tavoin ajattelevia, joilla on alueella merkittävää asuntovarallisuutta ja jotka liikkuvat paikasta toiseen aína yksityisautolla. Heille alueen lisärakentaminen tietysti saattaa merkitä asuntovarallisuuden arvon  heikentymistä tai ainakin sen kasvun hidastumista. Ja uudet asukkaat tietysti myös osaltaan lisäävät ruuhkia alueella. En tietysti tiedä kuuluuko kirjoittaja tähän porukkaan.
Smicer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tennessee Soccer Club


Vastaus #4956 : 14.06.2019 klo 08:56:29

Onhan noita pysäköintipaikkoja aivan liian vähän, miettii tätä miltä kulmalta tahansa. Niillä tähdätään tietysti isoon asennemuutokseen, joka on taas todistettavasti espoolaiselle vaikeampi paikka. Maan alle on taas melko kallista rakentaa pysäköintipaikkoja, joten tämä lienee jonkinlainen kompromissi kaikkien kannalta.

Rakennettavat 660 autopaikkaa (500 ap + 160 ap) pitäisi riittää sekä rakennettavien asuntojen ja työpaikkojen, mutta myös rakennettavan stadionin, Espoo Metro Areenan, Tapiolan Urheiluhallin, Summahallin ja kolmen harjoituskentän käyttöön.

Jotta saadaan perspektiiviä, niin Hartwall Areenan parkkihallin kapasiteetti on 1400 pysäköintipaikkaa, Messukeskuksessa 4600 pysäköintipaikkaa, Kauppakeskus Niitty 150 pysäköintipaikkaa ja Helsingin Stockmannin parkkihalli 600 pysäköintipaikkaa.

Todennäköisesti kukaan kaupungilta tai hankkeen puolelta ei ole selvittänyt, että
a) tulisitko tapahtumaan julkisilla kulkuvälineillä auton sijaan
b) tulisitko tapahtumaan, jos sinun pitäisi jättää auto lähimpään parkkihalliin (Tapiola tai Matinkylä) ja tulla sieltä julkisila
c) tulisitko tapahtumaan autolla, jos pysäköinti maksaa esim. 15 euroa

Pahoin pelkään, että juuri näistä pysäköintipaikkojen määrästä johtuen eräs läheisen jäähallin omistaja aloittaa omat hidastelunsa ja vastatoimensa taas tälle stadionhankkeelle.

En ole alan asiantuntija, mutta arvioisin että nykyinen "Hongan parkkipaikka" vetää sellaiset 250 autoa, hiekkaparkkikset yhteensä n. 500 autoa, Honkatalon taakse 80 paikkaa ja Metro Areenan edessä n. 400-600 paikkaa. Teiden varsille ja tiivistämällä saadaan varmaan vielä 100 paikkaa lisää.

Oletetaan siis, että n. 1500 autopaikkaa vaihtuu 660 autopaikkaan. Ei kuulota ehkä niin pahalta. Paitsi siinä kohtaa kun nämä tulevat 660 autopaikkaa jaetaan nykyisten käyttäjien lisäksi myös tuleville asukkaille ja työpaikkojen työntekijöille.

Pahoin pelkään, että pysäköintihallin kertahinnaksi on pakko laittaa niin kova, ettei siellä tule kuin tuttuja vastaan.

Oikeastihan olisi kaksi ratkaisua tarjolla, joiden avulla tämä kuitattaisiin:
- kaupunki tekee yhteistyön Orionin kanssa ja Orionin aivan vieressä olevat n. 500 autopaikkaa saadaan Urheilupuiston käyttöön tarvittaessa
- HSL:n kertalippu pitää pystyä bundlaamaan ottelulippuun jollain tavalla tai tehdä jotain ilmaisvuoroja (esim. Tapiolasta ja Matinkylästä Urheilupuistoon on ilmainen aina tiettyinä kellonaikoja)
copa de kybä

Poissa Poissa


Vastaus #4957 : 14.06.2019 klo 09:03:53

Minne ne Metro/mikälie areenan pysäköintipaikat ovat katoamassa? Aikooko kendohalli pärjätä jatkossa ilman pysäköintipaikkoja? Eiköhän niitä paikkoja ole suurin piirtein joka toiselle keskimääräiseen peliin saapuvalle, eli varmasti katsojamääriin nähden enemmän kuin vaikka Hartwall areenalla.

Kuulostaa tosin niin espoolaiselta, että kun viimein nähtävissä olisi kunnon eteenpäinmenoa, jolla jopa realistinen mahdollisuus toteutua, aletaan kitistä yksityisautoilusta.
darkside

Poissa Poissa


Vastaus #4958 : 14.06.2019 klo 09:34:52

Minne ne Metro/mikälie areenan pysäköintipaikat ovat katoamassa? Aikooko kendohalli pärjätä jatkossa ilman pysäköintipaikkoja? Eiköhän niitä paikkoja ole suurin piirtein joka toiselle keskimääräiseen peliin saapuvalle, eli varmasti katsojamääriin nähden enemmän kuin vaikka Hartwall areenalla.

Kuulostaa tosin niin espoolaiselta, että kun viimein nähtävissä olisi kunnon eteenpäinmenoa, jolla jopa realistinen mahdollisuus toteutua, aletaan kitistä yksityisautoilusta.

Kyllähän Schmeisser siinä on oikeassa että keskiverrolle espoolaiskatsojalle kulku matsiin muulla kuin omalla autolla ja parkkipaikka muualla kuin juuri siinä tapahtumapaikan edessä on hankala myydä.

Mutta jos tuo julkinen liikenne saadaan pelittämään niin että matsien aikaan saadaan ylimääräisiä metrovuoroja Matinkylään/Kivenlahteen asti ja juuri esimerkiksi matsilippu käy samalla HSL:n kertalipusta niin jospa puutarhakaupunkilaisetkin saadaan muuttamaan tapansa.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2019 klo 09:47:14 kirjoittanut darkside »
Seeteufel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Röda, Stock Aitken Waterman


Vastaus #4959 : 14.06.2019 klo 10:44:55

Hartwall ja Messukeskus on myös aika paljon isompia kuin Tapiolan stadion. Eli ei pitäisi olla ongelmia, paitsi kun ottaa huomioon mikä kaupunki on kyseessä niin se tietysti on katastrofi, jos joutuu kävelemään saati sitten matkustamaan julkisilla köyhien seassa. Metroareenalla on webbisivujensa mukaan 1600 parkkipaikkaa, tosin muutaman sadan metrin päässä, eli ainakin parille tuhannelle katsojalla löytyy parkkipaikat.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2019 klo 10:49:23 kirjoittanut Seeteufel »
Smicer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tennessee Soccer Club


Vastaus #4960 : 14.06.2019 klo 11:23:09

Metroareenalla on webbisivujensa mukaan 1600 parkkipaikkaa, tosin muutaman sadan metrin päässä, eli ainakin parille tuhannelle katsojalla löytyy parkkipaikat.

Missä nämä Metroareenan parkkipaikat ovat? Hiekkakentät lähtee suunnitelmassa ja se autokoulujen käyttämä tila tekonurmen ja Metroareenan välissä lähtee myös. En tiedä missä yhteistyössä tätä on tehty Salonojan kanssa, mutta kuten tiedämme Salonojan ja Espoon kendomielisen kokoomusjohdon hyvät välit, niin ihmettelisin jos tämä suunnitelmaehdotus menisi taputtelulla läpi.

Ja harmi, että niin monet vetivät tästä herneet nenäänsä. Ainoa huoleni on se, että onko ihmiset valmiit joko maksamaan kovan hinnan pysäköinnistä, jättämään autonsa kauemmaksi ja matkustamaan julkisilla tai matkustamaan kokonaan julkisilla. Ei noi vaihtoehdot kovin espoolaisilta kuulosta mun korviin.

Jörg

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Honka, 1.FC Köln


Vastaus #4961 : 17.06.2019 klo 16:54:39

Tietääks joku jo mitä päätettiin?
Tarinankertoja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #4962 : 17.06.2019 klo 19:04:09

Parkkipaikkaitkijöille tiedoksi, että uuteen Tammleaan ei ole tuossa Ainuttakaan yleisöparkkipaikkaa. None, nul, zip.

vierestä menee Ratikka (teillä Metro)

Tervetuloa tälle vuosituhannelle.
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #4963 : 17.06.2019 klo 19:05:08

Aika rohkea arvovalinta espoolta mikäli totta. :)
JJO

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS


Vastaus #4964 : 17.06.2019 klo 19:57:38

Parkkipaikkaitkijöille tiedoksi, että uuteen Tammleaan ei ole tuossa Ainuttakaan yleisöparkkipaikkaa. None, nul, zip.


Tämä ei ota huomioon, että Tammelassa on tasan se stadion ja sitten kerrostaloilla on omat parkkijärjestelynsä siinä ympärillä kun taas Urheilupuistossa on yleisötiloina yhtäaikaisesti 7000 katsojan kiako halli, korishalli (monari), sisäpallon harjoitushalli, jääkiekon harjoitushalli, Esport-areena, Esport Center sekä sitten vielä uusi futisstadion ja siihen päälle asutusta. Olosuhteet eivät ole varsinaisesti vertailukelpoisia.
Triangelikostaja

Poissa Poissa


Vastaus #4965 : 17.06.2019 klo 19:58:01

Tietääks joku jo mitä päätettiin?

Espoon kaupungin nettisivuilta:

Uutinen
Kaupunginhallitus hyväksyi äänin 13-2 Tapiolan urheilupuiston jalkapallostadionin muodostaman hankekokonaisuuden alustavat luonnossuunnitelmat jatkokehittämisen lähtökohdaksi.  Hankekokonaisuus käsittää pysäköintilaitoksen, jalkapallostadionin, palvelukorttelin ja asuinkorttelin. Kaupunginhallitukselle tuodaan esitys hankekokonaisuuden toteuttamismalliksi vuoden 2019 loppuun mennessä. Kaupunki käynnistää pysäköintilaitoksen toteutukseen tähtäävän suunnittelun ja kehottaa kaupunkisuunnittelukeskusta käynnistämään hankekokonaisuuden edellyttämän asemakaavanmuutoksen laadinnan. Osana valmistelua laaditaan suunnitelma kiinteistöyhtiön pääomarakenteesta ja arvio stadionin tulevasta käyttöasteesta ja käyttötaloudesta. Lisäksi arvioidaan, mitä toiminnallisia ja taloudellisia synergiahyötyjä hankkeella olisi kaupungin ja muiden tahojen tuottamien liikuntapalveluiden kanssa. Jatkovalmistelu sisältää mm. seuraavaa: maankäytön tulot sekä stadionin rakennuskustannukset, stadionin käyttömenot ja –tulot sekä toimintojen operointi ja siitä kaupungille mahdollisesti aiheutuvat kulut.
Tölkkivaari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: #TunnenSielläTyyppejä


Vastaus #4966 : 17.06.2019 klo 19:59:29

Tämä ei ota huomioon, että Tammelassa on tasan se stadion ja sitten kerrostaloilla on omat parkkijärjestelynsä siinä ympärillä kun taas Urheilupuistossa on yleisötiloina yhtäaikaisesti 7000 katsojan kiako halli, korishalli (monari), sisäpallon harjoitushalli, jääkiekon harjoitushalli, Esport-areena, Esport Center sekä sitten vielä uusi futisstadion ja siihen päälle asutusta. Olosuhteet eivät ole varsinaisesti vertailukelpoisia.
Onhan siinä metroasemalla myös useampikerroksinen osin maanalainen pysäköintihalli.
Enkelman

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fc Honka, Arsenal


Vastaus #4967 : 17.06.2019 klo 21:43:13

Onhan noita pysäköintipaikkoja aivan liian vähän, miettii tätä miltä kulmalta tahansa. Niillä tähdätään tietysti isoon asennemuutokseen, joka on taas todistettavasti espoolaiselle vaikeampi paikka. Maan alle on taas melko kallista rakentaa pysäköintipaikkoja, joten tämä lienee jonkinlainen kompromissi kaikkien kannalta.

Rakennettavat 660 autopaikkaa (500 ap + 160 ap) pitäisi riittää sekä rakennettavien asuntojen ja työpaikkojen, mutta myös rakennettavan stadionin, Espoo Metro Areenan, Tapiolan Urheiluhallin, Summahallin ja kolmen harjoituskentän käyttöön.

..

Pahoin pelkään, että juuri näistä pysäköintipaikkojen määrästä johtuen eräs läheisen jäähallin omistaja aloittaa omat hidastelunsa ja vastatoimensa taas tälle stadionhankkeelle.

En ole alan asiantuntija, mutta arvioisin että nykyinen "Hongan parkkipaikka" vetää sellaiset 250 autoa, hiekkaparkkikset yhteensä n. 500 autoa, Honkatalon taakse 80 paikkaa ja Metro Areenan edessä n. 400-600 paikkaa. Teiden varsille ja tiivistämällä saadaan varmaan vielä 100 paikkaa lisää.

Oletetaan siis, että n. 1500 autopaikkaa vaihtuu 660 autopaikkaan. Ei kuulota ehkä niin pahalta. Paitsi siinä kohtaa kun nämä tulevat 660 autopaikkaa jaetaan nykyisten käyttäjien lisäksi myös tuleville asukkaille ja työpaikkojen työntekijöille.
tain ilmaisvuoroja (esim. Tapiolasta ja Matinkylästä Urheilupuistoon on ilmainen aina tiettyinä kellonaikoja)

Nuo Honkatalon takana olevat paikat sentään jäisivät käyttöön havainnekuvan mukaan. Jos oikein muistan, niin Esport Areenalla on velvoite rakentaa pysäköintihalli. Tämä suunnitelma myös pakottaisi sitä tekemään, kun Areenan edessä olevat paikat häviäisivät. - Itse käyttäisin varmaan Urheilupuiston metron parkkihallia, joka maksaa 2 € 10 tunnilta, lisäksi menisi AB-maksu. Ja sehän ei maksa paljon, kun stadionin valmistuessa olisimme kaikki foorumilaiset jo 70 vuotta täyttäneitä ja pääsisimme puoleen hintaan...
Tarinankertoja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #4968 : 18.06.2019 klo 07:35:39

Olosuhteet eivät ole varsinaisesti vertailukelpoisia.

tasan se Tammelan Stadion? öö..

Tammelan Stadion on tiheän asutuksen keskellä, Muumimuseon, Tamperetalon ja Sorsapuiston urheilupuiston (johon on tulossa tekojääKin) vieressä (mainitsematta Tammelantoria) johon on joukkoliikenneyhteydet... aivan kuten on Tapiolaankin.

Ja Edelleen, jos hajautunut kaupunkirakenne suosii autoilua, on syy kaupungin kaavoituksessa. SenKin olisi ehkä siirryttävä tällevuosituhannelle ja alkaa kaavoittmaan sitä kaupunkia lähiörakentamisen sijaan.

Tästä on hyvä aloittaa.
Smicer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tennessee Soccer Club


Vastaus #4969 : 18.06.2019 klo 07:55:56

Pöytäkirja löytyy täältä:
http://espooprodfi.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019479192-17

Ei näe, että ketkä ovat äänestäneet puolesta, mutta vastaan äänestivät ilmeisesti Mari Anthoni (Vihreät) ja Henna Partanen (Vihreät).
Harmi, olen pitänyt Espoon vihreitä ns. omina kunnallispolitiikassa.
Erkki Kantonen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fc Honka


Vastaus #4970 : 18.06.2019 klo 11:23:59

Kiinnostaisi tietää, millä perusteella nuo kaksi vastaanäänestänyttä tekivät päätöksensä. Toivottavasti tämä hanke nyt vihdoin lähtee liikkeelle, omaan silmään suunnitelmat vaikuttavat olevan o.k.
JJO

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS


Vastaus #4971 : 18.06.2019 klo 20:29:40

tasan se Tammelan Stadion? öö..

Tammelan Stadion on tiheän asutuksen keskellä, Muumimuseon, Tamperetalon ja Sorsapuiston urheilupuiston (johon on tulossa tekojääKin) vieressä (mainitsematta Tammelantoria) johon on joukkoliikenneyhteydet... aivan kuten on Tapiolaankin.

Ja Edelleen, jos hajautunut kaupunkirakenne suosii autoilua, on syy kaupungin kaavoituksessa. SenKin olisi ehkä siirryttävä tällevuosituhannelle ja alkaa kaavoittmaan sitä kaupunkia lähiörakentamisen sijaan.

Tästä on hyvä aloittaa.

Ensinkin Tammelan ja Tampere-talon välillä on noin kilometrin matka, Tapiolan urheilupuistossa kaikki mainitsemani suorituspaikat ovat kirjaimellisesti toistensa vieressä. Siinä on selvä ero. Toiseksi Tampere-talon omat verkkosivutkin mainostavat NELJÄÄ pysäköintilaitosta ja yhtä erillistä pysäköintialuetta sen vieressä, joten voit lopettaa nuo hömpötykset pelkästä joukkoliikenteestä palvelemassa aluetta. Isoin ero on, että Tampereella ne hallit ovat jo valmiina.

Kun sanoin, että Tammelassa on pelkkä stadion niin ensinkin mainitsin asutuksen (lue se viesti) ja ennen kaikkea tarkoitin sitä kirjaimellista kivenheiton etäisyyttä enkä sitä, mitä kilometrin säteellä löytyy. Futisstadion, kiako ja esportin tilat ovat aivan vierekkäin, tilanne ei ole täysin vertailukelpoinen. Eikä muumimuseo tarvitse samanlaista kapasiteettia kuin monitoimihalli, jossa on iso konsertti tai urheilutapahtuma, ennen kaikkea jos samaan aikaan tai siinä ympärillä myös futisstadionilla pelataan. Ja sitten tosiaan siinä on vielä isot harrastuspaikat (arena ja center sekä monari) vieressä, joissa on koko ajan kävijöitä aika monen tekojääradan verran.
ackaz

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tapiola


Vastaus #4972 : 19.06.2019 klo 05:56:35

Kiinnostaisi tietää, millä perusteella nuo kaksi vastaanäänestänyttä tekivät päätöksensä. Toivottavasti tämä hanke nyt vihdoin lähtee liikkeelle, omaan silmään suunnitelmat vaikuttavat olevan o.k.

Mari Anthoni ainakin oli joskus 45 minuuttia -ohjelmassa avautumassa Jokkejen stadionshow'sta. Tiedä sitten, että mikä tässä esityksessä on nyt vikana.
darkside

Poissa Poissa


Vastaus #4973 : 19.06.2019 klo 10:30:12

Mari Anthoni ainakin oli joskus 45 minuuttia -ohjelmassa avautumassa Jokkejen stadionshow'sta. Tiedä sitten, että mikä tässä esityksessä on nyt vikana.

Josko tuo parkkihallin rakennuttaminen ei sopinut daameille kun puolue vetää aika dogmaattista joukkoliikenne-linjaa?
ackaz

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tapiola


Vastaus #4974 : 19.06.2019 klo 11:54:18

Josko tuo parkkihallin rakennuttaminen ei sopinut daameille kun puolue vetää aika dogmaattista joukkoliikenne-linjaa?

Sentään jalkapallomiehenä Mikki Kauste äänesti puolesta.

 
Sivuja: 1 ... 198 [199] 200 ... 221
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa