Rapeli Jazzin maalille
Priit Pikker tuli Virosta Jazzin testiin.
Helsinkiläinen Ville Rapeli, 28, on loukkaantumisista kärsineen FC Jazz-j:n uusi maalivahti.
Rapeli siirtyy Poriin helsinkiläisestä Atlantiksesta, jossa hän pelasi alkukauden aikana viisi Ykkösen ottelua. Uusi Jazz-vahti oli yksi 12:sta pelaajasta, jotka purkivat kesäkuussa pelaajasopimuksensa Atlantiksen kanssa.
Rapeli on pelannut Ykköstä ja Kakkosta jo vuodesta 1997 alkaen. Hän on edustanut urallaan pääkaupunkiseudun joukkueita: Helsingin Ponnistusta, Gnistania, Helsingin IFK:ta ja Atlantista.
Jazzin alkukauden ykkösvahti Jyri Nieminen, 22, on polvivamman takia koko kauden sivussa. Lisäksi nuori kakkoskassari Tommi Heinonen, 17, kärsii kylkivammasta.
- Ville on hyvä kaappaus. Hän on kokenut ja sopivan rämäpäinen maalivahti, joka varmasti sopii joukkueeseemme, Jazzin toiminnanjohtaja Teemu Eskola toteaa.
- Olemme hakeneet Jyrille korvaavaa erittäin aktiivisesti juhannuksesta asti, mutta tässä vaiheessa kautta se on ollut hyvin työlästä. Onneksi lopputulos oli hyvä.
Kuluvan viikon ajan porilaisten testissä on ollut myös virolainen maalivahti Priit Pikker, 23.
Pikker on pelannut kaksi kautta Viron pääsarjassa Meistriliigassa. Tällä hetkellä hän on ykkösdivisioonassa pelaavan Pärnu JK Vapruksen ykkösvahti.
- Priit on urheilullinen ja lupaava maalivahti. Hän olisi pelikelpoinen vasta elokuussa, kun kansainvälinen siirtoikkuna aukeaa. Mutta tulevaisuutta ajatellen me häntä testaammekin.
- Pikker on sikälikin tärkeä päänavaus, että aiomme jatkossa tiivistää yhteydenpitoa pääkaupunkiseudun lisäksi Viron suuntaan.
"Taisin tulla hyvään aikaan."
Ville tuli Poriin iloisella mielellä.
Maalivahti Ville Rapeli on hyvällä fiiliksellä torstaisen debyyttiottelun alla. Rapeli torjuu Jazzin maalilla torstaina Kokkolassa GBK:ta vastaan pelattavassa Suomen Cupin ottelussa.
- Olen ymmärtänyt, että heinäkuu taitaa olla Porin parasta aikaa, Jazzin uusi maalivahti Ville Rapeli myhäilee.
- Tämä on minulle uusi kokemus. En ole aikaisemmin edustanut Helsingin ulkopuolista seuraa. On hienoa nähdä futista vähän uudelta kantilta, helsinkiläinen pohtii.
Pori on Rapelille tuttu kaupunki kesätapahtumien kautta.
- Aikaisemmin olen käynyt beahfutiksessa ja Jazzeilla. Kaupungista on ihan hyvä kuva, kuten seurastakin. Jazzissa tuntuu olevan nuorekasta tekemisen meininkiä. Täällä ihan selvästi pyritään kehittämään pelaajia ja seuraa, Rapeli kehaisee.
Mutta millaisen maalivahdin Jazz nyt sinusta saa?
- Aktiivisen.
- Osallistun paljon peliin liberotyylisesti. Lisäksi olen hyvä lähitorjuja. Myös räjähtävyttä löytyy. Vaikka olen vain 185-senttinen, hallitsen pomppuni ansiosta ilmatilaa yleensä kohtalaisen hyvin.
- Mutta nyt tarvitsen pelejä alle. Atlantis-sähläysten takia edellisestä matsistani on vierähtänyt jo kuukausi, Ykkösessä tällä kaudella viisi matsia pelannut Rapeli muistuttaa.
Poissa ovat siis:
Jyri Nieminen (ykkösveska)
Tommi Heinonen (kakkos/kolmosveska)
Ville Ulanen
Jari Lamminen
Jussi Rantala
Miika Pertola
Viime pelistä oli pois korttien takia:
Joao Gaetti ja Joonas Salo
Molemmat mukana tänään.