FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
12.12.2024 klo 12:39:45 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 [2] 3 ... 15

Kirjoittaja Aihe: Tuomo Turunen, Den blåvita finländaren  (Luettu 73258 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Goimari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Honka

Vastaus #25 : 21.07.2009 klo 00:12:58

Ei välttämättä edes täysin oikea topic, mutta mites se siirtokorvaus? Ja meneekö mahdollisesti Kotkaan päin jokunen osuus?

Ettei olisi ihan offtopic-kamaa niin onnea ja menestystä Mukille! Hyvä pelaaja, joka ehdottomasti ansaitsee mahdollisuuden ulkomailla Ylos
Maikson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Prutkuli

Vastaus #26 : 21.07.2009 klo 13:53:31

Ei välttämättä edes täysin oikea topic, mutta mites se siirtokorvaus? Ja meneekö mahdollisesti Kotkaan päin jokunen osuus?

Ettei olisi ihan offtopic-kamaa niin onnea ja menestystä Mukille! Hyvä pelaaja, joka ehdottomasti ansaitsee mahdollisuuden ulkomailla Ylos

Uusimmassa IS Veikkaajassa sanotaan, "Siirtosummasta ei ole tietoa, mutta Turusen sopimuksessa Hongan kanssa on ollut ns. buy-out -pykälä, joka on 150 000 euroa."

Eikö siirto Helsingborgiin kaatunut juuri liian suureen siirtosummaan? Vaikea uskoa, että se olisi kaatunut noinkin "mitättömään" summaan.
Svensson

Poissa Poissa

Vastaus #27 : 21.07.2009 klo 13:58:22

Eikö siirto Helsingborgiin kaatunut juuri liian suureen siirtosummaan? Vaikea uskoa, että se olisi kaatunut noinkin "mitättömään" summaan.

No, Helsingborgilla oli sillä hetkellä kirstussa todella tyhjää, joten minkään sortin siirtosumma ei oikeastaan olisi tullut kyseeseen. HIF:n hallitus ei hyväksynyt lisävelan ottoa ja Honka ei suostunut odottelemaan rahoja.

Onnea Mukille Göteborgiin!
Suicide Bob

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Honka, ManU, Minnesota Vikings

Vastaus #28 : 21.07.2009 klo 14:10:27

Onnea Mukille Ylos Saanee Göteborgissa paljon peliaikaa ja toivottavasti myös pysyvän pelipaikan, ettei tarvitse eri paikoilla vaihdella Ylos
Transfer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Stoke, Sheffield W, Flora Tallinn

Vastaus #29 : 21.07.2009 klo 14:33:51

Siirrolle ehdottomasti Ylos Suomen A-maajoukkueen tulevaisuuden toppari kenties.
Solomon

Poissa Poissa

Vastaus #30 : 21.07.2009 klo 18:24:04

Toivotaan tosiaan Turuselle menestystä ja peliaikaa Göteborgissa, mutta mikään itsestäänselvyys se peliaika ei varmasti ole.
Viime sunnuntaina 17-vuotias Mikael Dyrestam teki aika jäätävän kotidebyytin sinivalkoisten puolustuksessa ( palkittiin ottelun parhaana ).
Pitkästä aikaa mukana oli myös Kalle Svensson ( tosin penkillä vielä tällä kertaa ), jonka edellisestä ottelusta allsvenskanissa on yli kolme vuotta.
Terran

Poissa Poissa

Vastaus #31 : 21.07.2009 klo 19:07:30

Lycka till. Hoppas att Tuomo vill spela mycket i Göteborg! Och min pappa har supporterat IFK Göteborg från sedan 70-talet! :)
Jörg

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Honka, 1.FC Köln

Vastaus #32 : 21.07.2009 klo 19:33:21

Nyt on virallista Hongan sivuillakin.

www.fchonka.fi

Turusen siirto IFK Göteborgiin varmistui

KS, 21.7.2009 15:48

Hongan Tuomo Turusen siirto Ruotsin Allsvenskanin IFK Göteborgiin varmistui tiistaina, kun seurat pääsivät lopulliseen yhteisymmärrykseen siirrosta.
Hongan teknisen johtajan Ari Masalinin mukaan neuvottelut sujuivat erittäin hyvässä hengessä, eikä ongelmia ollut.

- Ei siinä mitään ihmeempää ollut. Siellä on urheilutoimenjohtajana ruotsalainen pelaajalegenda Håkan Mild ja hänen kanssaan oli oikein helppoa ja miellyttävää neuvotella. Sopimus alkaa heti ja käsittääkseni he Tuomoa topparin tontille ovat ajatelleet, Masalin kertoo.

Turunen itse on erittäin mielissään siirrosta ja hänen mukaan nyt oli aika ottaa askel eteenpäin.

- Oli ilo pelata Hongassa kaksi ja puoli vuotta. Opin paljon sinä aikana. Tietysti täytyy kiittää faneja, valmennusta, pelikavereita ja kaikkia seuran henkilöitä, siitä, että ovat jaksaneet tehdä töitä minun kanssa, Turunen sanoo.

- Uskon, että pelivuodet Veikkausliigassa Hongassa ja KooTeePeessä ovat opettaneet ja valmistaneet minut hyvin. Nyt oli aika ottaa askel eteenpäin ja ulkomaille. Tästä se lähtee, Turunen jatkaa.

Turusen sopimus on pituudeltaan 3,5 vuotta ja astuu voimaan heti.
shots

Poissa Poissa

Vastaus #33 : 22.07.2009 klo 20:12:17

Turunen äänessä

http://www.svenskafans.com/fantv/default.asp?clip=8467
shots

Poissa Poissa

Vastaus #34 : 22.07.2009 klo 20:47:33

Ja ensimmäisiä Turen treenejä seurattu suurennuslasin kanssa.

Lainaus
Träningsrapport med fokus på Turunen
Som Janlind redan nämnt, är det bra uppslutning på dagens träning. Ett träningspass vilket också visar sig blir Stillers första träning i Ifk Göteborg. Jag kommer hur som helst enbart att ägna mig åt att bevaka Ture, då det var uppdraget för dagen.

Men lite allmänt roliga gejer dyker ändå upp i rapporten. Det finns det alltid plats för!

Först och främst kan nämnas att Alex är på plats med barnen. Sonen iklädd matchtröja med 10 på ryggen, vad annars? - Kul att kolla lite, säger Alex till folk som redan är på plats. Barnen drar igång en egen match på planen bredvid. Det tar högst två minuter, så är det full rulle på ungarna. I övrigt surras det i publiken om framförallt värvningar. En del fotografer är dessutom på plats och visst kollas Ture in lite extra!

1. Rehn tar hand om uppvärmningen. Led skapas, och det trixas för fullt, fram och tillbaka. Ture ”visar upp sig” ordentligt och första intrycket är bollbehandlingen. Den är riktigt fin!

Efter värmningen uppmanar Rehn alla att hämta vatten. - Men bara vatten, inget kaffebröd nu killar, gapar Rehn och flinar!

2. Passningsövningar tar nu vid och de sker återigen på led. Mottagning med överlappning från vänster till höger fot, och sen ett pass till nästa spelare. Det är svårt att veta hur mycket Ture fattar av Teddys instruktioner, men han hänger med bra, och i högt tempo. Han har som sagt, en bra bollbehandling. En distinkt högerdoja. Det är bra tryck i passningarna. Ser riktigt bra ut, tycker jag!

I nästa moment blir det svårare. Ture ser lite vilsen ut, missar en del, men de andra i ledet förklarar och då flyter det lite bättre. Mmm, in på svenskkurs på stört, hinner jag tänka.

Det är ändå tydligt att Ture har lätt för att anpassa sig. Bollmottagningarna är nästintill klockrena. Han har gott tryck i passningarna, vilket gör intryck på mig.
En offensiv ”touch” visar sig i varje moment. Han ser helt enkelt ruskigt taggad ut!

3. Stretchpasset som följer bjuder på en del roliga episdoer. En äldre herre vid sidan om planen vrålar till Rehn - Öhh, det behövs la en anfallare te dö. – Va, säger Rehn. En anfallare?.- Ja, det saknas ju gubbar ju, säger mannen. – Mmm, så är det, säger Rehn utan att stanna.

Under stretchpasset pågår samtidigt dagens målvaktsträning. Kim vrålar nåt jävulskt när han släpper in ett mål. Han ligger kvar en bra stund på planen, ansiktet nedåt gräset. Han reser sig tungt upp o vrålar ”arghhhh”. Dansken ser sååå jävla taggad ut, att det måste bara ses för att förstås!

4. Spelövningen Janlind försöker beskriva i sin rapport följer nu. Ture är i första momentet ”jagare” tillsammans med Hajsen, Röken, JJ, Hjalle o Lund (tror jag). Han har lite svårt att komma in i flytet, även om han hänger med väl tempomässigt. Det är återigen tydligt att det är bristen på fungerande kommunikation som ställer till det. Men när Tures lag skiftar till försvarande lag, då går det bättre. Inga luckor ges överhuvutaget för motsåndarlaget att spela på. Tajt som fan, helt enkelt.

Min egen analys vid tillfället är att det ser så oerhört naturligt ut med Röken och Ture bredvid varandra som mittbackar. De besitter samma tyngd i sitt sätt att röra sig, i att spela boll.
Ture löper mycket, är hela tiden i rörelse. Ja, som jag tidigare nämnt, han ser hela tiden jävligt offensiv ut. I sitt spel – Som spelare!

Seppo glider förbi oss i publiken, hälsar på alla och skakar hand med en del. Stannar och pratar, kollar in spelet, nickar åt ytterligare några… Sicken skön stil den mannen har!

5. Spel mot två mål ( jag missar lite i början då jag går runt planen för att kunna se lite bättre).

Ture går upp i fullt tempo DIREKT! Jag ser faktiskt inget som inte stämmer till 100%. Han hamnar på högerbacken, och det ser ut som att han aldrig spelat något annat än högerback,
i hela sitt liv. Klockrent!

Efter ett tag byter Ture sida och spelar således mittback. Sen byter han till högerback igen, och så håller det på. Han byter hela tiden! Jag tycker inte att det ser lika bekvämt ut när bytena uppstår. Han faller efterhand ur spelet mer och mer, och missar faktiskt både en mottagning, samt att leverera pass till rätt adress. En viss trötthet är vid det här laget tydlig.

Vid vilan mellan matcherna står Ture mest för sig själv och dricker… massor. Hjalle är framme och snackar, viftar och viftar igen. Ture nickar till och sen står han där själv igen.

I näst sista matchomgången faller Ture ur ordentligt. Nu är han helt färdig, tänker jag.

Här gör Stiller sitt första, av för dagen, två mål. Jag får därför annat att titta på. Folk vrålar till och visst är det en kille som kan göra mål, den saken är klar.

Men det där är en helt annan historia.

Jag stod efter träningen och fotade när Ture tog på sig matchtröjan för första gången ”in public”. Ja, Bjärsmyrs nummer fick inte ligga och vila länge. Att Ture får nr. 5 och inget annat nummer, kan man ju naturligtvis tolka som man vill. Men att vi har en utpräglad mitt/högerback på plats i Ture, den saken råder det inga som helst tvivel om.

Innan hemfärd passar jag på att skaka hand med Ture och önska honom välkommen till Göteborg. Han tackar (på engelska). Han är nöjd med sin insats och hoppas att han får spela på söndag i bortamatchen mot Trelleborg. Sveriges Radio väntar på sin intervju, men Ture tar sig tid, och intrycket blir därför – En sympatisk och behaglig kille. Och det är inget hymlande från Tures sida, när jag slutligen frågar om han är trött. - Yes, a little bit, säger han och utandningen som följer är mycket tung. Ett nytt handslag följer, sen är det tack och hej för den här gången!

Ture känns som en klockren värvning, tycker jag. Om han bara kommer igång med svenskan, och får kommunikationen på plan att fungera, då tror jag att minnet av Bjärs blir kortvarigt. För vad jag ser idag är vår nya mittback. En mittback som tar plats, då Kalle obelkigen inte är färdig för 90 minuter än. Vågar vi hoppas på speltid redan på söndag?

Det gör i alla fall jag - Redan nu!
waccoe

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Minä nettikiusaan

Vastaus #35 : 23.07.2009 klo 06:57:51

Positiivista. Klockrent peliä sekä puolustuksen keskustassa että oikealla. Vielä kun kommer i gång med svenskan niin saa kommunikoinnin kentällä toimimaan lite bättre. Peliaikaa tulossa jo sunnuntaina?
rukkanen

Poissa Poissa

Vastaus #36 : 23.07.2009 klo 09:45:28

Ilmeisesti peliharjoitteen loppua kohti alkoi väsy painaa ja jäi tilanteissa enemmän ja enemmän jälkeen, mutta liekö tuo ihmekään, kun ensimmäisiä harjoituksia (vai oliko peräti aivan ensimmäiset) uudessa seurassa...
Kramer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Honka

Vastaus #37 : 23.07.2009 klo 11:10:20

Taisi olla aivan ensimmäiset. Kirjoittaja näytti vakuuttuneen yhden harkkojen perusteella, että Tuomo on jo nyt avauskokoonpanon mies, nimenomaan topparina. Myös esityksiä oikeana pakkina keräsi kehut. Näyttävyyttä ja pallonhallintaa tuntui myös hehkuttavan. Tuleeko Ifk Göteborgin matsi muuten sunnuntaina Canal +:lta?
shots

Poissa Poissa

Vastaus #38 : 23.07.2009 klo 11:15:49

Taisi olla aivan ensimmäiset. Kirjoittaja näytti vakuuttuneen yhden harkkojen perusteella, että Tuomo on jo nyt avauskokoonpanon mies, nimenomaan topparina. Myös esityksiä oikeana pakkina keräsi kehut. Näyttävyyttä ja pallonhallintaa tuntui myös hehkuttavan. Tuleeko Ifk Göteborgin matsi muuten sunnuntaina Canal +:lta?

Tulee Ellos-DIF. Mutta jos haluaa nähdä pelin sekin onnistuu. Ensin katsoo sivulta http://svenskfotboll.se/allsvenskan/match/?scr=result&fmid=1206296 tuntia ennen peliä onko mies avarissa ja sen jälkeen http://www.csports.se/player.aspx?class=1&group=34 sivulta ostaa pelin, hinta 109kr. Hyvin toimii tuo palvelu Ylos
shots

Poissa Poissa

Vastaus #39 : 25.07.2009 klo 19:34:52

Tuomo mukana ryhmässä joka kohtaa Trelleborgin. On jopa ennakoitu että mies olisi topparinpaikalla avauksessa.
Tri Pe

Poissa Poissa

Vastaus #40 : 26.07.2009 klo 10:20:16

Vaadin että lempinimi vaihtuu Ruotsissakin mukiksi, eli Mugg.
Kynäseppä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kotimainen jalkapallo

Vastaus #41 : 26.07.2009 klo 10:35:06

Onnea Mukille!

Yksi suosikeistani Hongassa ja oli viime kaudella loistava. Tänä vuonna kärsi pahasti koko kauden velloneista siirtohuhuista, ja kun pelaaminen Suomessa ei enää oikein tuntunut kiinnostavan, niin penkillehän siinä päätyi. Parantamisen varaa on siis reilusti mikäli meinaa Göteborgissa päästä pelaamaan, mutta kuten sanottua, parantaminen on vain motivaatiosta kiinni.
Vai oliko ongelma väärä rooli Hongassa?
shots

Poissa Poissa

Vastaus #42 : 26.07.2009 klo 17:20:46

Turunen penkillä. Peli alkaa klo 19.
shots

Poissa Poissa

Vastaus #43 : 26.07.2009 klo 19:20:45

Tunnin kohdalla Trelleborg johtaa 2-1 eikä IFK ole vielä tehnyt vaihtoja.
shots

Poissa Poissa

Vastaus #44 : 26.07.2009 klo 19:30:15

Edelleen 2-1, noin 75 minuuttia pelattu. IFK tehnyt kaksi vaihtoa, Turunen jatkaa vielä penkillä.
shots

Poissa Poissa

Vastaus #45 : 26.07.2009 klo 19:39:58

Ei tullut peliaikaa sillä Kalle Svensson oli viimeinen joka vaihdettiin.
Hisingen

Poissa Poissa

Vastaus #46 : 26.07.2009 klo 21:53:20

Uutinen
Blåvit språkresa för Tuomo

För att Tuomo Turunen ska få en startplats krävs mycket.Inte bara på planen.
- Jag måste lära mig svenska, säger han.
Tuomo Turunen, 21, vill ta en plats i IFK:s mittförsvar. Han säger själv att den kanske viktigaste biten för att nå dit är att först "komma in i gänget".
- Fungerar det inte socialt och vid sidan av planen så spelar man inte bra fotboll. Jag måste trivas för att jag ska kunna lyckas. Jag vill alltid spela, i alla matcher. Men då är det viktigt att jag känner mig hemma.

Får använda kroppsspråket
Det finns några hinder. Flickvännen är kvar i Finland, liksom alla viktiga personliga ägodelar. Under den första tiden bor han på hotell mitt i stan, men det är tänkt att han ska flytta till en av IFK:s lägenheter nära Kamratgården i Delsjöområdet.
Språket är det kanske största bekymret just nu. Intervjun görs helt på engelska även om hälsningsfraserna är både svenska och finska. Det märks att Turunen känner sig begränsad. Även om både formuleringarna och uttalet är närmast felfria så säger han ibland mer med sitt kroppsspråk än med ord.

Gillar utmaningar
- Det är klart att det hade varit en fördel om jag talade svenska. Jag förstår nog det mesta av det som sägs, men jag vet att jag måste lära mig språket helt om allt ska fungera. Jag tror att det kommer att gå snabbt för mig. Jag börjar redan lära mig nya ord, och jag känner igen såna som vi lärde oss i skolan.
Direkt efter att han slutade gymnasiet blev han fotbollsproffs i lokala laget FC Honka, Helsingforsförorten Espoos mest populära klubb. Han har spelat som mittfältare, ytterback och i det centrala försvaret. Det är i den sistnämnda positionen som det är tänkt att han ska fylla platsen efter Mattias Bjärsmyr, som nyligen flyttade till Grekland.
- Jag vill spela med bollen. Jag vill ha bollen. Jag har bra blick för spelet och kan läsa de flesta situationerna. Om en motståndare ska slå en passning vet jag det oftast innan bollen ens kommer dit. Det är en fördel.
Fotbollsmässigt ser han inga hinder, utan snarare utmaningar. De individuella stegen han vill ta handlar om att bli ordinarie i nya laget och kanske konkurrera om en plats i Finlands A-landslag.
- Sen är det klart att jag siktar på att vinna svenska ligan redan i år.

En homogen trupp
Att byta arbets- och boplats är en omställning för vem som helst, men Turunen har god hjälp. Klubbens koordinator Gustav Hessfelt har bistått med de flesta praktiska bitarna medan sportchefen Håkan Mild, som värvade Turunen till IFK, noggrant kartlagt Turunens karaktär. Det är tydligt att Mild i sitt rekryteringsarbete strävat efter att skapa en homogen trupp. Exempelvis är alla spelarna från nordiska länder. Det underlättar troligtvis för att Turunen ska "passa in"i spelargruppen och i omgivningen i övrigt.
- Det är viktigt, inte minst att spelarna själva bjuder till. Det hänger mycket på dem själva också. Vi jobbar mycket med att saker och ting ska fungera även utanför fotbollsplanen, säger Mild.
Turunen hoppas på en plats i den blåvita start- elvan mot Trelleborg i dag.
- Sen får jag ta och gå ut med några av killarna i laget, kanske se en biofilm? Det är viktigt att man kan umgås även när man inte spelar fotboll.

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=252&a=508056

Tuntuu ainakin saavan palstatilaa, joka nostattaa luonnollisesti kannattajien odotuksia. Sopeutumisen tärkeys Kamratgårdenin hieman omalaatuisen ilmapiiriin on hänelle itsellekin tullut hyvin ymmärretyksi.

Halpa hankinta, jos mainittu 150 000 € pitää paikkansa ja kun vielä Hongan puolelta kehutaan tiukkaa rahalinjaa pitävän Håkan Mildin kanssa käymien neuvottelujen sujuvuutta, niin mitään syytä epäillä summia ei ole. Sopeutuminen ottaa luonnollisesti aikansa, mutta ilmeisesti käyttöä olisi jo heti.

----------------

Edellisellä sivulla olevista pelaajien ottelumääristä vielä sen verran, että Ruotsissa pidetään oikeaoppisesti lukua kaikista A-joukkueessa pelatuista otteluista (maajoukkuefutiksen tapaan), joihin mm. talven harjoitusottelut lasketaan.
kapteeni kosmos

Poissa Poissa

Vastaus #47 : 26.07.2009 klo 23:02:47

Epäilemättä hieno juttu Turuselle ja onnea vaan tulevaa varten!

Mutta ihan näin ohimennen on pakko sanoa, että tää palsta taitaa olla ainoa nettipalsta jonne jengi postaa ihan surutta kaikenmaailman kielillä kirjoitetut artikkelit ilman minkäänlaista käännösreferointia ja ilmeisesti olettaa, että kaikki tosiaan osaa niitä samoja kieliä kuin artikkelit postannutkin. Jaksaa joka kerta vituttaa yhtä paljon.
juhinho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Toni Doblas

Vastaus #48 : 27.07.2009 klo 00:09:26

Epäilemättä hieno juttu Turuselle ja onnea vaan tulevaa varten!

Mutta ihan näin ohimennen on pakko sanoa, että tää palsta taitaa olla ainoa nettipalsta jonne jengi postaa ihan surutta kaikenmaailman kielillä kirjoitetut artikkelit ilman minkäänlaista käännösreferointia ja ilmeisesti olettaa, että kaikki tosiaan osaa niitä samoja kieliä kuin artikkelit postannutkin. Jaksaa joka kerta vituttaa yhtä paljon.

Harmi että kaksikielisessä maassamme ruotsinkieliset artikkelit Muki-topicissa musertavat sinua.
elliott

Poissa Poissa

Vastaus #49 : 27.07.2009 klo 00:44:49

Kieliriita ???
Eihän noista ruotsinkielisistä kirjoituksista mitään haittaa ole, mutta olisi erittäin hienoa jos suomennoskin saataisiin. Jaksamisestahan tässä kuitenkin on kyse. :)

Sivuja: 1 [2] 3 ... 15

Siirry: