James Salvesen
Poissa
|
|
Vastaus #1200 : 12.09.2010 klo 15:28:28 |
|
Hienoa Jukka. Nyt vaan peliminuutteja alle ja sitten Huuhkajien mukaan vahvistamaan laitapakkiosastoa.
|
|
|
|
Callit
Poissa
|
|
Vastaus #1201 : 12.09.2010 klo 15:30:36 |
|
Hienoa Jukka. Nyt vaan peliminuutteja alle ja sitten Huuhkajien mukaan vahvistamaan laitapakkiosastoa.
Sama. Jos pelaa edes puoli kautta noin, on laitapakin paikka pedattu Raitalalle.
|
|
|
|
moline
Poissa
Suosikkijoukkue: Kotkan Työväen Palloilijat, Tromsø IL
|
|
Vastaus #1202 : 12.09.2010 klo 17:31:21 |
|
Raitala uskoo lainan olleen oikea ratkaisu
Hoffenheimin suomalaispuolustaja Jukka Raitalalle tuli elokuun lopulla melkoisen kiireiset hetket, kun mahdollisuus siirtyä lainalle 2. Bundesliigan Paderborniin avautui aivan siirtoikkunan viimeisinä hetkinä.
Hyvä alku
Aikaa päätösten tekemiseen ei maajoukkuepuolustajalla liikoja ollut.
- Oikeastaan tämä mahdollisuus tuli esille viimeisenä päivänä kun siirtoikkuna oli auki. Ei siinä hirveän kauan aikaa miettiä ollut, Raitala kertoi.
- Sekä minä itse että seura näkivät sen kuitenkin hyvänä vaihtoehtona. Paderbornissa olisi tiedossa peliaikaa ja kovia pelejä, mikä on molempien kannalta positiivinen asia.
Raitalan laina on loppukauden mittainen, mutta Hoffenheimilla on mahdollisuus kutsua laitapuolustaja takaisin riveihinsä tammikuussa, mikäli tarvetta on.
Lainaseuraansa Raitala liittyi maajoukkuetehtävien jälkeen ja heti viikonloppuna suomalainen urakoi täyden 90-minuuttisen voitto-ottelussa Union Berliniä vastaan. Alku vaikuttaa ainakin lupaavalta Raitalan mielestä.
- Lyhyen ajan kokemuksen perusteella kakkosbundesliiga tuntuu hyvin fyysiselle sarjalle ja aika vauhdilla otteluissa mennään päästä päähän, mutta taso tuntuu olevan myös hyvä.
- Tuntuu että tämä sarja ja tyyli saattaa sopia itselleni juuri tähän vaiheeseen erittäin hyvin, Raitala sanoo. http://www.palloliitto.fi/viestinta/?num=173060Toivotaan nyt että vastuuta tulee ja säästyy loukkaantumisilta.
|
|
|
|
|
gcz
Poissa
Suosikkijoukkue: 道德经
|
|
Vastaus #1204 : 18.09.2010 klo 14:53:19 |
|
Paderbornille 2-1 tappio viime minuuttien rankkipotkumaalilla. Striimi oli heikkolaatuinen enkä katsonut kuin toisen puoliajan, mutta luulen nähneeni Raitalan tehneen muutaman oivan katkon. Raitalan pelaaminen vaikutti muutenkin itsevarmalta. Kentän huonoin oli naistuomari ( ) joka ratkaisi ottelun todella köykäisellä rankkarituomiolla.
|
|
|
|
Gheddafi
Poissa
Suosikkijoukkue: Ne, jotka ei koskaan pärjää
|
|
Vastaus #1205 : 18.09.2010 klo 14:53:27 |
|
Raitalalle täydet minuutit Paderbornin taipuessa ottelun lopussa 2-1.
edit. gcz 8 sek aiemmin...
|
|
|
|
Tico
Poissa
Suosikkijoukkue: KJ
|
|
Vastaus #1206 : 18.09.2010 klo 15:36:59 |
|
Kentän huonoin oli naistuomari ( ) joka ratkaisi ottelun todella köykäisellä rankkarituomiolla. Saatanan sovinisti, sut saadaan vielä!! Parhain Terveisin: Minna Cunt
|
|
|
|
gcz
Poissa
Suosikkijoukkue: 道德经
|
|
Vastaus #1207 : 18.09.2010 klo 16:22:50 |
|
Raitalan statsit päivän ottelussa: Kaksinkamppailuista voitettuja 87 % (13/15) Syöttötarkkuus 69 % (25/36) Pallokosketukset 66 Ei rikkeitä
|
|
|
|
Callit
Poissa
|
|
Vastaus #1208 : 18.09.2010 klo 16:37:29 |
|
Todella huikea on Raitalan kaksinkamppailuvoima. Saa noilla lukemilla scoutit peräänsä, se on varmaa. Syötöt tälläkin kertaa melko epätarkkoja.
|
|
|
|
Keiko
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat, JJK, HJK, FC Barcelona
|
|
Vastaus #1209 : 18.09.2010 klo 16:48:06 |
|
Liian hyvä 2. BuLiin
|
|
|
|
äägee
Poissa
Suosikkijoukkue: GrIFK, CFC ja IFKM
|
|
Vastaus #1210 : 18.09.2010 klo 18:22:54 |
|
Kentän huonoin oli naistuomari ( ) joka ratkaisi ottelun todella köykäisellä rankkarituomiolla. Nämä voisi kyllä pitää siellä mimmifutiksen puolella. Naurettavaa että naisten annetaan tuomita miesten pelejä... Olen ehkä sitten sovinisti.
|
|
|
|
Pyhäinhäväistys
Poissa
|
|
Vastaus #1211 : 18.09.2010 klo 18:24:59 |
|
Olen ehkä sitten sovinisti. Niinpä. Kuinkakohan monta naistuomarin viheltämää ottelua oot edes nähnyt?
|
|
|
|
BorisC
Poissa
Suosikkijoukkue: MyPa, Purha
|
|
Vastaus #1212 : 18.09.2010 klo 18:27:00 |
|
Kuinkakohan monta naistuomarin viheltämää ottelua olet edes nähnyt?
Otanpa kantaa sen verran, etten itse ole vielä nähnyt yhtään hyvää naistuomaria. Nuoremmissa ikäluokissa kun poikienkin pelejä on välillä naiset viheltelemässä, niin useimmiten on kyllä aikamoista perseilyä ja linjattomuutta. Toki suurin osa muistakin tuomareista on aika heikkoja, mutta naistuomarit lähes järjestään. En nyt sovinistiksi tunnustautuisi, mutta näin valitettavasti on useimmiten ollut.
|
|
|
|
Pyhäinhäväistys
Poissa
|
|
Vastaus #1213 : 18.09.2010 klo 18:38:09 |
|
Otanpa kantaa sen verran, etten itse ole vielä nähnyt yhtään hyvää naistuomaria. Nuoremmissa ikäluokissa kun poikienkin pelejä on välillä naiset viheltelemässä, niin useimmiten on kyllä aikamoista perseilyä ja linjattomuutta. Toki suurin osa muistakin tuomareista on aika heikkoja, mutta naistuomarit lähes järjestään. En nyt sovinistiksi tunnustautuisi, mutta näin valitettavasti on useimmiten ollut.
Ok. Itse olen nähnyt naistuomareissa hyviä ja taas niitä vähän heikompia melko samassa suhteessa kuin miehissäkin.
|
|
|
|
BorisC
Poissa
|
|
Vastaus #1214 : 18.09.2010 klo 18:43:18 |
|
Ok. Itse olen nähnyt naistuomareissa hyviä ja taas niitä vähän heikompia melko samassa suhteessa kuin miehissäkin.
Se voi olla, en ole niin paljoa (toistaiseksi saamillani kokemuksillani onneksi) naistuomareita nähnyt, kun ei tuota naisten jalkapalloa ole hirveämmin tullut seurattua.
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
|
Vastaus #1215 : 18.09.2010 klo 19:23:19 |
|
Vaikka OT:ksi onkin mennyt, niin pakko oma kommenttikin heittää.. Eli omasta mielestäni naisilla on paljon enemmän vaikeuksia pitää linjansa ja useasti olen nähnyt että naiset jopa vaihtavat tuomion toisin päin, jos joku kritisoi heidän tuomiotaan. En toki ole mitään naishuipputuomareita nähnyt, mutta divareissa ja junnuissa olen monta kertaa nähnyt että vihellyksen suunta kääntyy. Miesten peleissä en muista koskaan nähneeni tuollaista, muuta kuin silloin, kun tuomari on epähuomiossa näyttänyt väärin päin ja heti korjannut.
|
|
|
|
Jörö
Poissa
Suosikkijoukkue: A-maajoukkue
|
|
Vastaus #1216 : 18.09.2010 klo 19:41:37 |
|
Vaikka muuten en pidä itseäni mitenkään sovinistina, niin tietyt hommat ovat kyllä suunnattu miehille. Tämä on yksi niistä. Miesten otteluissa tuomarina tulee olla myös mies. Poikkeuksia toki voi olla, mutta valitettavasti kentällä olevaan naistuomariin suhtaudutaan lähes poikkeuksetta vähän alentuvasti myös pelaajien toimesta. Muutamassa alasarjamatsissa, jossa tuomarina on ollut nainen, kunnioituksen puutteen todellakin on voinut havaita katsomoon saakka. Auktoriteetti ei yksinkertaisesti riitä.
Mahdollisesti toki itsekin sortuu liian kriittiseen tarkkailuun ja ennakkoasenteet vaikuttavat arviointikykyyn, totta kai. Nyrkkisääntönä voisi kuitenkin todeta, että naistuomarit kuuluvat miesten puolella maksimissaan junioripuolelle. Tämä ei siis poista sitä tosiseikkaa, että huonon tuomarin status ei todellakaan katso sukupuolta.
|
|
|
|
V
Poissa
Suosikkijoukkue: VPS
|
|
Vastaus #1217 : 18.09.2010 klo 22:01:26 |
|
Tämä ei siis poista sitä tosiseikkaa, että huonon tuomarin status ei todellakaan katso sukupuolta.
Tähän sama. Ja jos huonoimmat miestuomarit saadaan poistettua tuomalla tilalle naistuomareita, niin iso tälle. Sehän on sitten vaan tyhmien pelaajien moka, jos antavat tuomarin sukupuolen häiritä omaa peliään ja keskittymistään .
|
|
|
|
Lorenzo
Poissa
Suosikkijoukkue: * * * *
|
|
Vastaus #1218 : 18.09.2010 klo 22:33:47 |
|
Kullia imemällähän nämä tuomarinpaikat on tähänkin asti Saksassa ollut tapana hankkia.
|
|
|
|
äägee
Poissa
Suosikkijoukkue: GrIFK, CFC ja IFKM
|
|
Vastaus #1219 : 19.09.2010 klo 00:19:06 |
|
Vaikka muuten en pidä itseäni mitenkään sovinistina, niin tietyt hommat ovat kyllä suunnattu miehille. Tämä on yksi niistä. Miesten otteluissa tuomarina tulee olla myös mies. Poikkeuksia toki voi olla, mutta valitettavasti kentällä olevaan naistuomariin suhtaudutaan lähes poikkeuksetta vähän alentuvasti myös pelaajien toimesta. Muutamassa alasarjamatsissa, jossa tuomarina on ollut nainen, kunnioituksen puutteen todellakin on voinut havaita katsomoon saakka. Auktoriteetti ei yksinkertaisesti riitä.
Mahdollisesti toki itsekin sortuu liian kriittiseen tarkkailuun ja ennakkoasenteet vaikuttavat arviointikykyyn, totta kai. Nyrkkisääntönä voisi kuitenkin todeta, että naistuomarit kuuluvat miesten puolella maksimissaan junioripuolelle. Tämä ei siis poista sitä tosiseikkaa, että huonon tuomarin status ei todellakaan katso sukupuolta.
Nimenomaan näin. Naisten edustustason otteluissa puolestaan ainoastaan naispuolisia tuomareita. Mielestäni se ei voi olla liikaa vaadittu, kun siellä kentällä ei miesten otteluissa kirmaile naispuolisia pelaajiakaan.
|
|
|
|
|
Ia
Poissa
Suosikkijoukkue: KTP, PeKa, Çaykur Rizespor
|
|
Vastaus #1221 : 19.09.2010 klo 10:27:23 |
|
Kun naistuomari viheltää kevyesti pilkun, niin sitten lentää syytökset, etteivät naiset sovi tuomareiksi miesten peleihin. Ihan kuin naisen pitäisi olla täysin virheetön viheltäessään miesten pelejä. Ai niin! Jukalle
|
|
|
|
Tico
Poissa
Suosikkijoukkue: KJ
|
|
Vastaus #1222 : 19.09.2010 klo 11:20:10 |
|
Naiset ovat pilanneet maailman!
Naisten paikka on kotona, ei jalkapallokentällä!
|
|
|
|
BorisC
Poissa
|
|
Vastaus #1223 : 19.09.2010 klo 11:34:35 |
|
Kun naistuomari viheltää kevyesti pilkun, niin sitten lentää syytökset, etteivät naiset sovi tuomareiksi miesten peleihin. Ihan kuin naisen pitäisi olla täysin virheetön viheltäessään miesten pelejä.
Hiljaa, mene tiskaamaan.
|
|
|
|
Callit
Poissa
|
|
Vastaus #1224 : 20.09.2010 klo 16:43:24 |
|
Jukka-pojalle 3,5 Kickeriltä. Kahden matsin keskiarvo siis varsin hyvä 3,25. Onko tämä alku jonkun suuremman? On tullut vuosien varrella aina hehkutettua liikaa suomalaisia, mutta tällä kertaa aion olla oikeassa. Jukka oli Suomen paras U21 EM-kisoissa, ja tu(l)lee olemaan huippu myös seurajengissä. Tällä tarkoitan, että siitä tulee joko zweiten kestotähti tai ykkösen peruspelaaja.
|
|
|
|
|
|