Mua ei kyllä ota yhtään lujille, koska mä tiedän mistä mä puhun.
Jos kerran tiedät mistä puhut, niin voisitko välittää sen vähän vahvemmin meille muille?
Ilmeisesti tässä on kyse vain väärinkäsityksistä, koska monet juttusi vaikuttavat vain itsestäänselviltä julistuksilta. Niiden konkretisointi on se mitä on haettu samoin kuin esimerkit ja kaikki muu, jolla voit tuoda esille tietosi.
Yritän vain kertoa ettet tuo keskustelun oikeastaan mitään sillä että esität vain kyseenalaistamista vailla fiksuja perustelua ?
Omasta mielestäni olen perustellut kaikki viestini.
Tässä päästään taas tuohon väärinkäsityksen mahdollisuuteen eli minusta sinä et perustele tai konkretisoi mitään vaan heittelet ilmaan itsestäänselviä ideoita ja kun pyytää keskustelemaan niin siirryt henkilökohtaisuuksiin. Sinusta taas minun perusteluni eivät ole fiksuja, mutta et kerro miksi ne eivät ole fiksuja.
Raha, sijainti ja historia eivät ole fiksuja perusteluita(ne ovat vain osasyitä menestykseen, eivät sen syy.).
Enhän minä esittänyt noita perusteluina vaan nimenomaan osasyinä.
On paljon helpompaa tehdä pohdittu ja monta kertaa kyseenalaistettu strategia, jos on resursseja laatia kyseinen strategia ja resursseja konkretisoida kyseinen strategia. Raha, sijainti ja histoa ovat nimenomaan osasyitä sille, miksi HJK on voinut laatia JA toteuttaa sellaisen strategian kuin sillä on.
Et edes yritä tuoda mitään pöytään vain kyseenalaistaa.
Mitä minun pitäisi tuoda?
Itse kerrot itsestäänselvyyksiä, menet henkilökohtaisuuksiin ja et muutenkaan etene keskustelussa minnekään, mutta muiden pitäisi tuoda koko ajan jotain uutta?
Olen mielestäni tuonut jokaiseen pyytämääsi asiaan konkreettiset esimerkit.
Et ole.
Mitä sinä olet tehnyt keskustelun eteen?
Yrittänyt saada sinusta irti muutakin kuin itsestäänselvyyksiä, henkilökohtaisuuksia ja sinnetänne meneviä heittoja. Olen perustellut jokaisen väitteeni, antanut esimerkkejä ja koko ajan kysynyt jotain konkreettista, mutta lähinnä nyt vastaus on ollut, että sinusta minun perusteluni eivät ole fiksuja ja vain kyseenalaistan.
Minusta taas sinun viestisi eivät ole fiksuja ja minusta et osaa keskustella, joten taidetaan olla pattitilanteessa.
Toki, jos on vieläkin epäselvää niin kysy vain ?
Kuten olen koko ajan sanonut niin kerrohan nyt miten keskiverto suomalainen jalkapalloseura saa laadittua ihanteidesi mukaisen strategian JA toteutettua sen?
Miten nykyiset strategiat ovat onnistuneet tai epäonnistuneet?
Minkä takia resurssit ovat sinusta tekosyitä?
Kai tähänkin on syynä raha, sijainti ja historia.
Kyllä se on systemaattinen työ.
Systemaattinen työ, jonka raha, sijainti ja historia ovat mahdollistaneet.
Voiko joku ottaa tossisaan miestä joka vertaa Ollista seurapomona Seduun?
Kuka on verrannut Lyytikäistä Koskiseen?
Mainitsin molemmat samassa viestissä, mutta en verrannut heitä toisiinsa vaan totesin yleisesti etteivät seurapomot ole se luotettavin tietolähde.
Onko suomi varmasti äidinkielesi?
Missä muuten on näiden muiden seurojen strategioita nähtävillä ?
Seurojen kotisivuilla ja onhan noista pidetty erilaisia tilaisuuksia.
Aiemmin olet kertonut, että tiedät mistä puhut ja olet väittänyt, että HJK:n tekemät asiat ovat esimerkillisiä ja ainutlaatuisia. Pitäisikö tämä kysymys nyt ymmärtää niin, että et ole tutustunut muiden seurojen tekemiin strategioihin?
Helposti.
Tällaisten heittojen jälkeen sinut siis pitäisi ottaa vakavasti keskustelijana?
Jakamalla sen tarpeeksi pitkälle aikajänteelle.
Kuten?
En toki tarkoita, että kaikilla pitäisi olla sanasta sanaan sama strategia.
Eihän kukaan sellaista nyt odottanutkaan.
Luonnollisesti jokaiselle omansa ja juuri tämän takia HJK:n strategian tarjoaminen yleispätevänä vastauksena vaikutti tyhmältä.
Mutta kun kerran tiedät mistä puhut niin miten seuraavat seurat voisivat muuttaa strategioitaan ja edistää toimintaansa ehdottomallasi tavalla:
VPS
ROPS
AC Oulu
KäPa
Nyrkkisäännöt kuintekin samat.
Ovatko nämä nyrkkisäännöt nyt sitten ne aiemmin luettelemasi, mm. liigalisenssivaatimuksiin kuuluvat, asiat taloudesta ja junioritoiminnasta?
Ei voida olettaa, että lisäresurssit putoavat syliin taivaasta.
Kuka on olettanut?
Niiden eteen pitää tehdä töitä niillä pelimerkeillä mitä on.
Bingo!
Eli tässä kaivataan juuri sitä ideoidesi konkretisoimista, koska HJK:lla on resurssit, joita muille ei ole. Tämän takia HJK on huono esimerkki.
Tässähän on koko ajan kaivattu jotain ajatusta siitä, että miten niille olemassaolevilla pelimerkeillä saadaan resursseja ja kehitystä.
Aiemmin luettelin neljä seuraa, joiden strategioita ja toimintaa voit käyttää esimerkkeinä.