FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
25.04.2024 klo 08:10:38 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 252 [253] 254 ... 445
 
Kirjoittaja Aihe: Bolt Arenan olosuhteet, palvelut ja yleinen keskustelu  (Luettu 1730544 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ryan R

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Russell was not even there


Vastaus #6300 : 22.06.2017 klo 22:18:53

Miten helvetissä tämä voi vieläkin olla tälläistä pelleilyä? Oikeasti, vuonna 2017.

Jaa vjelmu.
Chief

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #6301 : 23.06.2017 klo 08:03:07

Kyllä tämän ketjun lukeminen vetää hiljaiseksi joka kerta. Ei voi kun toivoa, että Mengo & co ovat edes tietoisia asiakkaiden mietteistä.
En tykkää

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1907


Vastaus #6302 : 23.06.2017 klo 10:25:53

Samaa p*skaa ollut aina, ensikertalaiset ymmärrän, mutta muuten en oikeastaan edes ymmärrä valitusta koska tässä ei ole mitään uutta, vähän pitää peiliinkiin katsoa jos puskee päätä seinään kaudesta toiseen yrittämällä käyttää stadionin palveluita
#T#

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #6303 : 24.06.2017 klo 08:44:30

Samaa p*skaa ollut aina, ensikertalaiset ymmärrän, mutta muuten en oikeastaan edes ymmärrä valitusta koska tässä ei ole mitään uutta, vähän pitää peiliinkiin katsoa jos puskee päätä seinään kaudesta toiseen yrittämällä käyttää stadionin palveluita

Käyttäjän vika. Ketju lukkoon.
ZAPP!

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: T1b6ko1I00A


Vastaus #6304 : 24.06.2017 klo 14:24:58

Käyttäjän vika. Ketju lukkoon.

Pääsyyllinen on tietysti palveluntarjoaja, mutta ihmiset mahdollistavat heikkolaatuisen toiminnan jatkamisen omalla ostokäyttäytymisellään.
jormakaariainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Sexy football Esa Pekonen


Vastaus #6305 : 26.06.2017 klo 09:18:13

Jossain Rautalammen vitosdivarin otteluissakin toimii kioskipalvelut paremmin kuin Suomen suurimmalla jalkapallostadionilla maan pääkaupungissa. :D Alas
AntonA

Poissa Poissa


Vastaus #6306 : 18.07.2017 klo 01:08:54

Lähinnä ihmettelen miten vaikea myyntipalvelut on mitoittaa yleisömäärän mukaan 2000-luvulla. Tiedetään europeleissäkin tasan tarkkaan montako lippua on myyty ennakkoon ja voidaan arvioida hämmästyttävän tarkkaan yleisömäärä nykyajan menetelmillä, vaikka se ei myynnin kannalta edes ole niin muutaman katsojan päälle. Silti jonoja syntyy eikä mikään toimi jos on vähänkään enemmän katsojia.

Bundesliigojen peleissä polttelin katsomossa pikkusikareita ja join olutta ja usein janari kulki rappusia ylös/alas oluttarjottimen kanssa ja ostin uuden jos pääsi loppumaan. Jos ei kulkenut niin hain nopeasti tauolla oluen. Jossain Madison Square Gardenissa paikallesi tulee palvelija kiikuttamaan menun ja tilaat siitä eli sinun ei tarvitse vaivautua edes jonottamaan missään vaan tarjoilut tulee paikallesi.
hoc

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dogmaattinen Struktuuri


Vastaus #6307 : 18.07.2017 klo 07:52:50

Bundesliigojen peleissä polttelin katsomossa pikkusikareita ja join olutta ja usein janari kulki rappusia ylös/alas oluttarjottimen kanssa ja ostin uuden jos pääsi loppumaan. Jos ei kulkenut niin hain nopeasti tauolla oluen. Jossain Madison Square Gardenissa paikallesi tulee palvelija kiikuttamaan menun ja tilaat siitä eli sinun ei tarvitse vaivautua edes jonottamaan missään vaan tarjoilut tulee paikallesi.

Ei onnistu Byroslaviassa, koska anniskelulaki.

...ja tervetuloa uudelle forumnistille. (Ihan vain arvauksena, tämä aihe on kaluttu jo niin moneen kertaan että kovinkaan pitkään ei varmaan ole tullut forumia seurattua. :))

Seeteufel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Röda, Stock Aitken Waterman


Vastaus #6308 : 18.07.2017 klo 08:58:27

Lähinnä ihmettelen miten vaikea myyntipalvelut on mitoittaa yleisömäärän mukaan 2000-luvulla. Tiedetään europeleissäkin tasan tarkkaan montako lippua on myyty ennakkoon ja voidaan arvioida hämmästyttävän tarkkaan yleisömäärä nykyajan menetelmillä, vaikka se ei myynnin kannalta edes ole niin muutaman katsojan päälle. Silti jonoja syntyy eikä mikään toimi jos on vähänkään enemmän katsojia.
Tieto ei selvästikään kulje Klubin/Hifkin ja kioskipalveluiden järjestäjän välillä edes vähää alusta.
Tämä on kyllä ongelma useammallakin suomalaisella tapahtumanjärjestäjällä ja lopuksi voidaan lukea Iltalehdestä, kuinka tapahtumassa X repesi KALJARAIVO/liian vähän vessoja/vitulliset jonot joka paikkaan vaikka Mietaakin tiesi gunnareiden keikalle tulevan 55 000 ihmistä.

Ironisesti naapurin kääkkäladossa tuntuu toimivan tämä mitoittaminen todella hyvin eikä siellä ole ollut mielestäni isompia ruuhkia, vaikka ottelu/keikka olisi myyty loppuun.
Restelistä voi olla montaa mieltä, mutta ainakin Jäähallissa ne tuntuu osaavan hommassa.
« Viimeksi muokattu: 18.07.2017 klo 09:13:00 kirjoittanut Seeteufel »
AutoBiography

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Eagles, Suomi


Vastaus #6309 : 18.07.2017 klo 11:15:10

lopuksi voidaan lukea Iltalehdestä, kuinka tapahtumassa X repesi KALJARAIVO/liian vähän vessoja/vitulliset jonot joka paikkaan vaikka Mietaakin tiesi gunnareiden keikalle tulevan 55 000 ihmistä.

Vaikka ymmärränkin pointtisi, niin tämän tapauksen käyttäminen esimerkkinä on hölmöä kun kyseinen KALJARAIVO repesi kun joku taliaivo päätti soittaa Iltalehteen kun Jägermeisterin teltasta olikin Karjala loppu.
Seeteufel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Röda, Stock Aitken Waterman


Vastaus #6310 : 18.07.2017 klo 12:02:24

Vaikka ymmärränkin pointtisi, niin tämän tapauksen käyttäminen esimerkkinä on hölmöä kun kyseinen KALJARAIVO repesi kun joku taliaivo päätti soittaa Iltalehteen kun Jägermeisterin teltasta olikin Karjala loppu.
Toki juuri GNR:n keikalla KALJARAIVO ei johtunut  siitä, että olut olisi oikeasti loppunut kesken, mutta onhan niitäkin nähty suomalaisissa kesätapahtumissa.
Jarkka

Poissa Poissa


Vastaus #6311 : 18.07.2017 klo 14:15:07

Ironisesti naapurin kääkkäladossa tuntuu toimivan tämä mitoittaminen todella hyvin eikä siellä ole ollut mielestäni isompia ruuhkia, vaikka ottelu/keikka olisi myyty loppuun.
Restelistä voi olla montaa mieltä, mutta ainakin Jäähallissa ne tuntuu osaavan hommassa.

Tämähän se vuodesta toiseen tökkiikin. On mahdotonta ymmärtää miten palvelun mitoittaminen ja edes suurin piirtein oikean myyntiluukkumäärän avaaminen on ollut jo yli 15 vuotta tekemätön paikka.

Kuka tahansa meistä voi käydä vilkaisemassa vaikkapa 2 päivää ennen ja matsipäivän aamuna Tiketistä lippujen myyntitilanteen katsomolohkoittain. Samoin kuka tahansa osaa katsoa Forecan täsmäsäästä, miltä sääennuste näyttää matsipäivänä klo 11-17. Jos keli on hyvä, jengi päättää lähteä matsiin ja irtolippuja myydään. Jos keli on paska tai illaksi on luvattu kylmää ja vesisadetta, irtolippulaisia ei juuri tule ja osa ennakkolippulaisistakin saattaa jäädä himaan.

Restelille kirjoittelin tästä palautetta joskus 2002-2003 aikoihin. Silloin vastaus oli, että seura kertoo heille katsojaennusteen ja he toimivat sillä. Restelin jälkeen yrittäjiä on ollut jo Sukula, Sodexo ja tämä nykyinen. Kaikki näyttävät törmäävän samaan seinään.
Seeteufel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Röda, Stock Aitken Waterman


Vastaus #6312 : 19.07.2017 klo 16:08:40


Kuka tahansa meistä voi käydä vilkaisemassa vaikkapa 2 päivää ennen ja matsipäivän aamuna Tiketistä lippujen myyntitilanteen katsomolohkoittain. Samoin kuka tahansa osaa katsoa Forecan täsmäsäästä, miltä sääennuste näyttää matsipäivänä klo 11-17. Jos keli on hyvä, jengi päättää lähteä matsiin ja irtolippuja myydään. Jos keli on paska tai illaksi on luvattu kylmää ja vesisadetta, irtolippulaisia ei juuri tule ja osa ennakkolippulaisistakin saattaa jäädä himaan.
Lisäksi Klubilla (luulisi) olevan jotain dataa olemassa siitä millaisia yleisömääriä eri vastustajia vastaan on ollut aikaisemmin eri viikonpäivinä (ja sen Forecan perusteella lisätä lukuihin sopiva kerroin) jonka kioskipalveluiden pyörittäjä voisi (ehkä) saada toimistolta ihan kysymällä.
Nahkakostaja

Poissa Poissa


Vastaus #6313 : 21.07.2017 klo 12:19:52

Eilen idässä varttia vaille paikalle saapuessa ehti katsomoon melkein, mutta ei ihan alkuvihellykseen mennessä. Siellä oli auki yksi portti jäähallin puolella ja toinen pallokentän puolella. Ensinmainitulla portilla oli yksi järkkäriressukka tarkastamassa lippuja huonosti toimivan lukulaitteen kanssa. Niinikään yksi järkkäri tekemässä turvatarkastuksia ja jono olikin kuplahallille asti. Tauolla olisi tehnyt mieli "jotain" mutta ainakin lähimpänä ollut kiska oli kiinni ja seuraavan edessä tungeksi väkeä sen verran, että jätin väliin.
Nyt vittu oikeesti. Sekä ne kiinteät, että kannettavat lippujen lukulaitteet ovat temppuilleet taas koko kesän, ihan niin kuin viime kesänkin ja sitä edellisen. Ja kävi vähän sääliksi sitä järkkäriressukkaa. Raaskisitko Ägä palkata toisenkin? Tai löytyiskö jostain sukan varresta edes pari sataa, että ressukoille voisi ostaa toisenkin lippujenlukulaitteen?
Ja jos niitä kiskoja ei kannata avata silloin kun katsomo on käytännössä loppuunmyyty, niin koska?
PG

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa


Vastaus #6314 : 21.07.2017 klo 12:27:46

Ja jos niitä kiskoja ei kannata avata silloin kun katsomo on käytännössä loppuunmyyty, niin koska?

Ei ikinä. Profit^2 on suomalaisten uusin villitys. Jos myyt neljällä henkilöllä 70% teholla, on se farkkubleiserimiesten mukaan parempi bisnes kuin myydä kymmenellä henkilöllä 50% teholla. Myös taloudellinen riski on pienempi.
Blancco

Poissa Poissa


Vastaus #6315 : 21.07.2017 klo 12:32:50

Eilen Klubipäädyssä sama meininki. 10min ennen ottelun alkua jono ulottui kauas Urheilukadulle. Valtaosa pääsi sisälle vasta ottelun oltua jo käynnissä. Kaksi porttia vain auki, joista toinen paperilippulaisille ja toinen mobiililipuille. Ei vaan jaksa ymmärtää, että mikä tässä on vuodesta toiseen niin vaikeaa. Lukulaitteita ei ilmeisesti voi olla yhtään ylimääräisiä, järkkäreille ei voida ennen vuoron alkua ilmeisesti opettaa että miten homma etenee jne.
QIVASTÖÖ

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kurvin Vauhti


Vastaus #6316 : 21.07.2017 klo 12:35:56

Kaksi porttia vain auki, joista toinen paperilippulaisille ja toinen mobiililipuille.
Tätä tuli itsekin ihmeteltyä eilen. Mitä ihmeen väliä sillä on onko paperi- vai mobiililippu ??? Sama viivakoodi / QR-koodi niistä jokatapauksessa skannataan. Ei pysty käsittämään taas tätä puuhastelun määrää.
Chief

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #6317 : 21.07.2017 klo 12:44:38

miten on niin vaikea lisätä vaikka "hodarikoju" ja "kahvikoju" tasarahalla esim idän taakse käytävälle. Ei siihen jonoon viitti saatana mennä kun puoliaika ei riitä, että ehtisi kioskilla käymään.
Maduduwinini

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK Helsinki


Vastaus #6318 : 21.07.2017 klo 12:45:27

Tätä tuli itsekin ihmeteltyä eilen. Mitä ihmeen väliä sillä on onko paperi- vai mobiililippu ??? Sama viivakoodi / QR-koodi niistä jokatapauksessa skannataan. Ei pysty käsittämään taas tätä puuhastelun määrää.
Eipä noita paperilippuja ole luettu ainakaan itseltäni ikinä. Aina repästy pala paperia pois.
Nahkakostaja

Poissa Poissa


Vastaus #6319 : 21.07.2017 klo 12:45:30

Ai niin, myös idässä oli siihen toisen portin pieleen oli teipattu kohtuullisen huomaamaton a4-lappu "vain tästä portista sisään mobiilipulla" tjsp. Hienosti informoitu hessut. Hauskaa varmaan sillä joka yrittää siellä toisella portilla vartin jonottamisen jälkeen mobiilipulla sisään.
Demian

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Bauhaus


Vastaus #6320 : 21.07.2017 klo 13:09:21

Ai niin, myös idässä oli siihen toisen portin pieleen oli teipattu kohtuullisen huomaamaton a4-lappu "vain tästä portista sisään mobiilipulla" tjsp. Hienosti informoitu hessut. Hauskaa varmaan sillä joka yrittää siellä toisella portilla vartin jonottamisen jälkeen mobiilipulla sisään.

Samanlainen lappu oli päädyssä, mutta pääsin silti mobiililipulla siitä toisesta portista sisään ??? Ylos
Memnon

Poissa Poissa


Vastaus #6321 : 21.07.2017 klo 14:22:01

Samanlainen lappu oli päädyssä, mutta pääsin silti mobiililipulla siitä toisesta portista sisään ??? Ylos
Samoin kävi itselläni. "Tästä ei periaatteessa pääse mobiililipulla, mutta menkää nyt."
Hygge

Poissa Poissa


Vastaus #6322 : 21.07.2017 klo 17:35:24

miten on niin vaikea lisätä vaikka "hodarikoju" ja "kahvikoju" tasarahalla esim idän taakse käytävälle. Ei siihen jonoon viitti saatana mennä kun puoliaika ei riitä, että ehtisi kioskilla käymään.

Tämä ei olisi muuten kovinkaan vaikeaa toteuttaa ja tällaiset kojut/myyntipisteet, joista saa yhtä tai vain muutamaa tuotetta tasarahalla , ovat osoittautuneet menestyksellisiksi ja käytännön syistä melkein ainoiksi mahdollisuuksiksi Euroopan isompien sarjojen otteluissa nopeasti syöttää, juottaa ja rahastaa 40,000 - 80,000 katsojaa suhteellisen tehokkaasti. Koskaan en unohda kun Werder Bremenin kotimatsissa Weserstadionilla katsomolohkossamme ollut useita satoja janoisia käsittänyt olutjono meni kuin juna eteenpäin, jokaisella oli 2€ kolikko valmiina ja annoit yhdelle kolikon ja toinen antoi oluen ja kolmas/neljäs/viides valutti taustalla tuoppeja. Mykistyttävän tehokasta menoa. Joku Telskin tapaiset muutamat monimyyntipisteet korttimaksuineen olisivat täysin tuhoontuomittuja Euroopan suurstadioneilla.

Floppi

Poissa Poissa


Vastaus #6323 : 21.07.2017 klo 21:38:31

Koskaan en unohda kun Werder Bremenin kotimatsissa Weserstadionilla katsomolohkossamme ollut useita satoja janoisia käsittänyt olutjono meni kuin juna eteenpäin, jokaisella oli 2€ kolikko valmiina ja annoit yhdelle kolikon ja toinen antoi oluen ja kolmas/neljäs/viides valutti taustalla tuoppeja.

Saksassa 80% maksuista on käteisellä, Suomessa alle viidennes maksaa käteisellä. Olisihan se kiva että kaljajono liikkuu nopeasti (ja itsekin kannan aina hieman käteistä mukana), silti se mikä toimii Saksassa ei välttämättä täällä toimisi.
Pikka

Poissa Poissa


Vastaus #6324 : 21.07.2017 klo 22:09:36

Lähimaksu ja erinäiset mobiilipalvelut oikein viritettynä on tulevaisuus. Lähimaksukin on yhtä nopea kuin käteinen paitsi ei vaadi ikinä mitään ennakkovalmistautumista asiakkaalta (käteisten nostamista saati mitenkään tasarahoin valmistautumista joka kerta erikseen). Toki myös näiden lisäksi jokin oheispalvelukortille ladattava arvo voisi olla toimiva matsien vakiokävijöille (kerran pari kaudessa arvon lataus kortille - toki satunnaiskävijöille ei toimivin systeemi).

Käteinen tulee kuolemaan pääosin suomalaisesta yhteiskunnasta varsin nopealla aikataululla, joten sen varaan en todellakaan lähtisi kehittämään yhtään mitään. Yrityksiin, jotka eivät hyväksy nykypäivänä korttimaksuja liittyy yleeensä jokin rikollinen seikka ja/tai ovat sitten kelkasta pudonneita todella vanhanaikaisia puuhastelupuljuja. Jopa 4div matseissa onnistuu nykyään korttimaksu parhaimmillaan...

 
Sivuja: 1 ... 252 [253] 254 ... 445
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa