FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
28.04.2024 klo 06:41:10 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 352 [353] 354 ... 446
 
Kirjoittaja Aihe: Bolt Arenan olosuhteet, palvelut ja yleinen keskustelu  (Luettu 1733802 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Chief

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #8800 : 24.05.2022 klo 20:36:16

Mitä tänään oli tarjolla?

kahvi oli kuumaa!
Floppi

Poissa Poissa


Vastaus #8801 : 24.05.2022 klo 20:47:26

Mitä tänään oli tarjolla?

Kiertelin katselemassa, ja jos oikein näin niin päädyssä ainakin oli lapun mukaan ne hodarisetit myynnissä. Lisäksi tietysti kaljaa ja muita juomia oli.
Mazaa

Poissa Poissa


Vastaus #8802 : 24.05.2022 klo 21:04:00

Kiitos infosta. Mikkola julisti talvella "RIP nakkimuki" Instagramissa. Silloin odotin, että tarjolla tulisi olemaan jotain muuta kun kausi alkaa. Nyt tarjolla on siis pelkästään nakkeja (hodari).
Kratos

Poissa Poissa


Vastaus #8803 : 24.05.2022 klo 21:08:39

Woltin periaate on käsittääkseni, että kuluttajalle ruoka maksaa tismalleen sen, mitä ilman Woltiakin.

Ei nähdäkseni kyllä toteudu ainakaan
kylmäkärkkäri

Poissa Poissa


Vastaus #8804 : 24.05.2022 klo 22:14:56

Oma Wolt-ehdotukseni tarkoitti siis mallia, jossa kannattaja tilaa Woltin kautta kotburgerin tai muun tuotteen myyjältä Kot/Bolt Arena (tjsp), ja ainoana toimitusmuotona on valittavana "nouda itse". Eli mikään kuski ei pörrää missään eikä vaikuta toimitusaikaan. Tiivistettynä ostaja tekee tilauksen sovelluksellaan, tilaus saapuu myyjälle, myyjä valmistaa tuotteen (tai on valmistanut niitä jo ennakkoon; myös ostajan on mahdollista tehdä osto ennakkoon ja määrittää kellonaikatoive noudolle) ja kuittaa tuotteen omassa sovelluksessaan noutovalmiiksi. Ostaja saa tiedon sovellukseensa ja voi sitä vastaan käydä bursan tiskiltä hakemassa.

Tarkemmin mietittynä tuossa todnäk pitäisi olla eri "myyjät" eri katsomoille (katkis, Pääty, itä, pohjoinen, ylä), paitsi jos kulkuyhteys on olemassa eri katsomoiden välillä myös matsin aikana. Myös Boltin ulkopuolisille asiakkaille pitäisi vääntää rautalangasta, että ruoan nouto ei onnistu, ellet ole matsissa sisällä :D. Näitten potentiaalisten pettymysten tilauksensa luokse pääsemättömien asiakkaiden lisäksi ei kai toiminnallisesti pitäisi olla mitään kovin kummaa, vai unohdinko jotain? No, myyjän puolelta jonkun pitää vielä konffata nuo hyvin epäsäännölliset aukioloajat kuntoon.

Ehkä isompi haaste voi olla, että Woltin ottama siivu vähentää ruokapalvelutoimittajan mahdollisesti nyt jo ohutta katetta. Woltin periaate on käsittääkseni, että kuluttajalle ruoka maksaa tismalleen sen, mitä ilman Woltiakin. Tän pitäisikin varmaan nostaa volyymeja, ehkä merkittävästi, eikä pelkkä nykyisen myyntiprosessin sujuvoittaminen yksin riitä. Siis liiketoiminnan näkökulmasta; kannattajan ja kuluttajan näkökulmastahan tuota nimenomaan kaipaisi :)

Eihän tässä mitään pyörää tarvitse keksiä uudestaan, vaan näitä äppejä on käytössä jo vaikka ja missä areenoilla. Parhaimilmaan saa jopa omalle paikalleen tilattua safkat ja bisset. Ja varmasti myös Wolt/Foodoran kanssa saa sovittua ko.järjestelyistä.
ensijokolmas

Poissa Poissa


Vastaus #8805 : 25.05.2022 klo 09:42:32

Otsikon aiheesta ilmeisesti asiaa uusimmassa Pallo & Pullo -podcastin jaksossa. Vieraana siis Riihilahden lisäksi ravintolapalveluista vastaava Kim Mikkola ja Mehdi Yunes. Pitää laittaa kuunteluun.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2022 klo 09:45:34 kirjoittanut ensijokolmas »
jalmutin

Poissa Poissa


Vastaus #8806 : 25.05.2022 klo 09:45:00

Otsikon aiheesta ilmeisesti asiaa uusimmassa Pallo & Pullo -podcastin jaksossa. Pitää laittaa kuunteluun.
Ehdin vähän kuunnella alusta. Mehdi(?) antoi kauden touhuista arvosanaksi 8+. Käsittämätön kyllä tuo kaksi kuukautta kestänyt anniskeluoikeuksista taistelu. Kuvaa hyvin tämän maan alkoholipolitiikkaa kun luvat annettiin ”sen takia ettei keksitty mitään millä oltaisiin voitu se kieltää” tjsp. Tämä toki eri topicin asiaa.
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #8807 : 25.05.2022 klo 10:26:22

8+ :D höpö, höpö ja alkukausi on ollut heikoin kausi moneen vuoteen verrattuna. Ja aiemminkaan ei taso ole ollut koskaan yli 8+. Alkukausi 5+. Nyt 6+. Kauden aikana max 8+. Vittu näitä mehdejä kun hankitaan ideoimaan uutta Klubia, ilman vastuuta. Kesän jälkeen Mehdi etsii taas uuden raflan. Hyi helvetti mikä jätkä.
Chief Innanen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat


Vastaus #8808 : 25.05.2022 klo 10:45:12

8+ :D höpö, höpö ja alkukausi on ollut heikoin kausi moneen vuoteen verrattuna. Ja aiemminkaan ei taso ole ollut koskaan yli 8+. Alkukausi 5+. Nyt 6+. Kauden aikana max 8+. Vittu näitä mehdejä kun hankitaan ideoimaan uutta Klubia, ilman vastuuta. Kesän jälkeen Mehdi etsii taas uuden raflan. Hyi helvetti mikä jätkä.
Aika pitkälti näin. Joutuu valitsemaan joko pelin tai "palvelut". 5+
pakilankeegan

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomifudis, Huuhkajat, HJK


Vastaus #8809 : 25.05.2022 klo 10:58:57

Otsikon aiheesta ilmeisesti asiaa uusimmassa Pallo & Pullo -podcastin jaksossa. Vieraana siis Riihilahden lisäksi ravintolapalveluista vastaava Kim Mikkola ja Mehdi Yunes. Pitää laittaa kuunteluun.

Ehdin kuuntelemaan ekan tunnin tässä ajaessa. Suosikki selitykseni on se, että "kylmä hodari" johtuu kylmästä ilmasta. Ho hoi. Mitenhän ennen hodarin saanut lämpimänä. Plus kuulema tiedetty joka kevät putket jäässä ja tarvii putkaria niin nyt se tuli kuitenkin taas yllätyksenä. En myöskään osta ajatusta, että staffi määrä on "ylimitoitettu" jo nyt. Ei se ainakaan näy palvelussa.

Infran omistajuuden ja siitä tulevat ongelmat ymmärrän, mut sen taakse mennään ihan liikaa kun verrattuna vanhaankin suorittaminen on 4-.
Fawkster

Poissa Poissa


Vastaus #8810 : 25.05.2022 klo 11:10:10

En myöskään osta ajatusta, että staffi määrä on "ylimitoitettu" jo nyt. Ei se ainakaan näy palvelussa.

Onhan siellä päädyn kiskoissa ainakin välillä väkeä ku pipoa tiskin takana, mutta en tiedä mitä suurin osa tekee muuta kuin on vähän hämmentyneitä.
Chief Innanen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat


Vastaus #8811 : 25.05.2022 klo 11:27:47

Mahdollisuudet onnistumiseen on haastattelun perusteella hyvät. Perusasiat on kuitenkin hoidettu päin persettä valmistautumisesta lähtien. On vain tuupattu iso, sekalainen lössi luukuille eikä kunnon suunnitelmaa ja varasuunnitelmaa ole. Mietaana selitellään kun ei menekään nappiin. Aikaa on ollut helmikuusta lähtien, mikä riittää helposti tutustumaan myyntipisteisiin ja niihin liittyviin haasteisiin.

Ehkä nämä virheet korjaantuvat kun alkaa olla kantapään kautta opittu lähestulkoon kaikki mahdolliset tavat epäonnistua.
Kankea puolustaja

Poissa Poissa


Vastaus #8812 : 25.05.2022 klo 12:21:48

Vielä en ole ehtinyt kuuntelemaan, mutta jos tosiaan itselleen antavat alkukaudesta 8+, ollaan siellä joko helvetin hyviä valehtelemaan itselleen tai sitten ollaan todella hukassa siitä mitä asiakaspalvelu ja asiakkaan tarpeet ovat.

Ei helvetti.
okra

Poissa Poissa


Vastaus #8813 : 25.05.2022 klo 12:30:24

Bolt-areenan ravintolapalveluita aletaan käsitellä 22 minuutin kohdalla.
Thouni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Artsakh, M'well, Zapresic boys.


Vastaus #8814 : 25.05.2022 klo 12:38:26

Haastattelun jälkeen ymmärrän kyllä, että kaikki ei tapahdu hetkessä. Varsinkaan Suomessa missä jokaiseen asiaan tarvitset neljästä eri paikasta luvat ja paperit. Mutta ei sen nyt kuitenkaan niin vaikeaa pitäisi olla, että esimerkiksi tuo kioskien luukkujen ongelma on se että ne ovat rikki ja korjaaminen vie viikkoja. Suomalaisen jalkapallon lippulaiva, ja kotiotteluissa kioskien luukut on puoliksi kiinni koska ne on rikki ja uusia osia ja korjaajaa odotellaan muutama viikko? Ei tässä nyt kummiskaan missään kehitysmaassa eletä. Jos jokaisen asian korjaaminen on oikeasti yhtä hankalaa, niin ei mikään ihme jos eteenpäin vievät kehitysaskeleet ovat vauvan horjuvaa tepastelua. Positiivista että haastattelun perusteella ainakin Mikkola vahvistaa sitä mielikuvaa että tietää mitkä asiat kusee pahimmin, ja miestä itseäänkin vituttaa ja intoa riittää noita asioita korjata. Tosin 11 minuutin jonotus tiskille puoliajalla ei todellakaan ole ok jos yleisöä on 2000 koko stadikalla.
Mehdin puheet ja 8+ arvosana taas vahvistavat sitä mielikuvaa, että kundi on tyytyväinen jos stadikalla soi bängerit(ei ne pyrot) ja pääkatsomossa pyörii näyttäviä naisia ja yhteistyökumppanit on puvut päällä kovassa jurrissa.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2022 klo 12:41:58 kirjoittanut Thouni »
PG

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa


Vastaus #8815 : 25.05.2022 klo 12:42:37

Särähti tuo ok+ korvaan oikein kunnolla itsellänikin, mutta ehkä sillä viitattiin siihen mikä oli lähtötilanne ja missä ollaan nyt. Kuuntelijalle ei oikein avattu kokonaiskuvaa. Vaikutti muutenkin siltä, että Mehdi ja Mikkola ovat ihan oikeasti joutuneet lähtemään liikkeelle tasolta, jossa myyntitilat ovat olleet vuosia varastoina, mikään ei toimi ja kukaan ei oikein ole tiennyt miten tiloissa voi toteuttaa palveluita.

Itselleni suurin ihmetys ei ole palveluntuottajien löytämät ja kohtaamat ongelmat, vaan ettei Ägä ole tuntunut voivan kuvata alkutilannetta heille. Tuohon olisi myös voinut varautua esimerkiksi siivoamalla ja pintakorjaamalla myynti- ja valmistustilat. Entä miten ne vesiputkien lämmittimet? Edes sata putkimiestä ei auta, jos putket ovat jäässä... Sinne on ilmeisesti tultu suunnitelmien kanssa, mutta mitään prosesseja tai palvelupolkuja ei ole ollut, jotka olisivat voiveet auttaa hahmottamaan potentiaalisia ongelmia. Nyt niitä on sitten korjattu yksi kerrallaan, ja aina odotellaan että myös HJK ja kaupunki hoitavat roolinsa. Ehkä aiempia kokemuksia olisi voinut hyödyntää paremmin, etenkin pöytien puuttumisen yms. suhteen.

Sen sijaan palveluntarjoajan puolelta ongelmana on tuotteiden riittävyys ja myynnin tehokkuus. Klubilla on oltava realistinen kuva asiakasmäärästä per katsomo per peli, joten kyllä pitää pystyä huolehtimaan siitä ettei kaikki lopu jo tauolla. Vastaavasti jos myynti on aiemmin ollut liian hidasta ja siksi on jäänyt myymättömiä tuotteita, ei vastaus ole varautua myymään vähemmän. Myöskään henkilökunnan määrä ei automaattisesti tarkoita palvelun nopeutumista, mutta se on varmasti tiedossa ja tuskin siellä ylimääräisiä palkollisia halutaan pitää pyörimässä. Elättelen toiveita, että liialliset hahmot ovat pyörineet siellä opettelemassa prosesseja ollakseen tehokkaita toisissa myyntipisteissä, joita ilmeisesti avattiin.

esimerkiksi tuo kioskien luukkujen ongelma on se että ne ovat rikki ja korjaaminen vie viikkoja. Suomalaisen jalkapallon lippulaiva, ja kotiotteluissa kioskien luukut on puoliksi kiinni koska ne on rikki ja uusia osia ja korjaajaa odotellaan muutama viikko? Ei tässä nyt kummiskaan missään kehitysmaassa eletä. Jos jokaisen asian korjaaminen on oikeasti yhtä hankalaa, niin ei mikään ihme jos eteenpäin vievät kehitysaskeleet ovat vauvan horjuvaa tepastelua.

Onkohan Stadi joutunut kilpailuttamaan tämän tai hankkimaan joltain jo kilpailutettujen short listilta (mitä ikinä suomeksi onkaan), ja sitten tilaus menee jonon hännille? Voikohan julkinen toimija hankkia palvelun maksamalla enemmän, että saa heti hoidettua? Kuulostaa melko pitkältä ja vaikealta prosessilta hyvin yksinkertaisen asian korjaamiseksi.
Chief Innanen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat


Vastaus #8816 : 25.05.2022 klo 12:43:51

Huolestuttavin seikka mitä tuossa sanoivat, on se, että nämä perusasiat saadaan kuntoon 1-2 vuoden päästä. Boltin ja monen paljon alkeellisemmankin myyntipisteen nähneenä ja niissä huomattavasti suurempaakin ruokamyyntiä tehneenä ei voi muuta kuin ihmetellä. Missä Michelin-miehen ammattiylpeys, hyvä kun tuo pitkän tähtäimen strategia on olemassa, huono juttu ettei sen lisäksi ole alusta alkaen tehty kunnollista, tapahtumakohtaista strategiaa.
Samson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, New England Patriots


Vastaus #8817 : 25.05.2022 klo 12:46:42

Vielä en ole ehtinyt kuuntelemaan, mutta jos tosiaan itselleen antavat alkukaudesta 8+, ollaan siellä joko helvetin hyviä valehtelemaan itselleen tai sitten ollaan todella hukassa siitä mitä asiakaspalvelu ja asiakkaan tarpeet ovat.

Ei helvetti.
Ei kai kukaan oikeasti tuhlaa aikaansa noiden kusettajien kuunteluun? Ala-asteen diskoihin saadaan 9-vuotiaidrn toimesta loihdittua viikossa paremmat palvelut kuin mitä nämä amatöörit saavat aikaiseksi monen kuukauden valmistautumisajalla. Jos seuraavassa matsissa mehdi ja mikkola eivät ole lakki kourassa henkilökohtaisesti kiertämässä jokaiselta katsojalta yksitellen pyytämässä anteeksi puuhasteluaan, niin voivat mun puolesta jatkossakin keskittyä pelkästään kokaiinin toistensa persvaoista vetämiseen, mihinkään muuhun näistä tyypeistä ei ole.

E: ehkä näistä kahdesta voisi tehdä koehenkilöitä gorillarokkorokotuksille? Silloin näistä olisi hyötyä edes forkan modetiimille.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2022 klo 12:48:47 kirjoittanut Samson »
jalmutin

Poissa Poissa


Vastaus #8818 : 25.05.2022 klo 12:48:07

Hiukan hämmentäviä olivat kyllä selitykset teollisuusyhteiskunnan muuttumisesta palveluyhteiskunnaksi ja siitä että kyllähän Tavastiallakin joutuu kaljaa tunnin jonottamaan ??? Taidan kyllä jatkossakin syödä jossain muualla ennen pelejä jotka tuolla käyn katsomassa.
Samson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, New England Patriots


Vastaus #8819 : 25.05.2022 klo 12:52:21

Huolestuttavin seikka mitä tuossa sanoivat, on se, että nämä perusasiat saadaan kuntoon 1-2 vuoden päästä. Boltin ja monen paljon alkeellisemmankin myyntipisteen nähneenä ja niissä huomattavasti suurempaakin ruokamyyntiä tehneenä ei voi muuta kuin ihmetellä. Missä Michelin-miehen ammattiylpeys, hyvä kun tuo pitkän tähtäimen strategia on olemassa, huono juttu ettei sen lisäksi ole alusta alkaen tehty kunnollista, tapahtumakohtaista strategiaa.
Eihän nyt Michelin-mies voi ilman ulkopuolista ohjeistusta ymmärtää, että ravintolassa asiakkailla olisi hyvä olla esimerkiksi pöydät. Ihan täysi sketsi koko tyyppi.
Mazaa

Poissa Poissa


Vastaus #8820 : 25.05.2022 klo 13:00:17

Nyt on saatu melkoinen puuhastelijakaksikko rekrytoitua.
Sinkkis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Liverpool since 2018


Vastaus #8821 : 25.05.2022 klo 13:23:33

En ole vielä kuunellut lähetystä, mutta 8+ on aika optimistenn arvio kyllä tähän astisesta suorituksesta. Jos homma olisi "8+" tasoista, niin tuskin asiaa tarvitsisi käsitellä Pallokerhon ja Pullo & Pallo podcasteissä.  Jos ei olisi ollut hirveää hypettä ennen kautta, niin sanoisin toiminnan olevan max 7. Annettuihin lupauksiin nähden toiminta on melkein hylätty.
Seeteufel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Röda, Stock Aitken Waterman


Vastaus #8822 : 25.05.2022 klo 13:30:30

8+ varmaan saksalaisella astekoilla, jossa 1 on paras?
JoenDoe

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat, Honka


Vastaus #8823 : 25.05.2022 klo 13:32:03

Kyllähän nyt todellinen arvosana asettuu välille 5 - 6,5. Kaikki muu on älyllistä epärehellisyyttä.
Nimimerkitön

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kontrollipallo. Kontrolloidut hankinnat.


Vastaus #8824 : 25.05.2022 klo 13:43:04

Muistan, että kertaalleen pari vuotta sitten oli matsi jossa palvelukokemuksesta olisi voinut ehkä tuon 8+ antaa. Silloin oli jostain syystä helvetin vähän katsojia idässä ja kuitenkin melkein kaikki kiskat auki. Ei ollut pahaa jonoa ja sai puoliajalla nopeasti kaljan ja ihan OK+ tason lämpimän paninin. Lisäksi mahtui syömään pöydän ääreen.

Aina muulloin on ollut arvosana selkeästi alle 8+.

 
Sivuja: 1 ... 352 [353] 354 ... 446
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa