FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
08.05.2024 klo 04:38:15 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 [2]
 
Kirjoittaja Aihe: Mursu pöydälle! Säälittävän huono Suomi!  (Luettu 7326 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hukkanen

Poissa Poissa


Vastaus #25 : 04.09.2009 klo 21:57:03

Suomen tytöt pelasivat hyvän ottelun, ehkä paremman kuin olisi odottanut ja muutama virhe puolustuspäässä aiheutti tappion. Tytöille olisi suotu parempi tulos, koska tämän jälkeen moni lopettaa pitkän uran.

Tähän kiteytyy aika hyvin oma mielipiteeni, joskin itse ehkä kuitenkin odotin yleisesti hieman parempaa peliä heiltä. Olisin itsekin suonut heille paikan jatkoon, mutta valitettavasti muutama virhe ratkaisi pelin. Mieluummin sitä katselisi hymyileviä suomalaisia naisia kyynelehtivien sijaan. Yleensä maaleja syntyy virheistä ja tällä kertaa ne virheet tekivät suomalaiset.

Kolmannen maalin puppelointi johtui pääosin keskikentän keskustan alhaisesta sukitushalukkuudesta.

Mielestäni tämäkin pitää paikkansa. Jotenkin fyysisyys, siis siinä määrin mitä nyt jalkapallossa ja naisurheilussa ylipäätään on, jäi uupumaan, jos verrataan vaikka ruotsalaisiin kilpasiskoihin. Näin kaksi Ruotsin peliä, joissa näytti ainakin minun silmiini siltä, että ruotsalaiset hyödynsivät paremmin fyysisyyttä, eikä siellä liikoja anteeksi pyydelty. Naisten lajeissa harvemmin näkee aggressiivisuutta, joten en sinänsä ihmettele etteivät suomalaiset vetäneet englantilaista sukille, mutta ehkä näin tärkeässä ottelussa olisi voinut ottaa sen keltaisen kortin.
kosmi

Poissa Poissa


Vastaus #26 : 04.09.2009 klo 23:14:56

Naisten lajeissa harvemmin näkee aggressiivisuutta, joten en sinänsä ihmettele etteivät suomalaiset vetäneet englantilaista sukille, mutta ehkä näin tärkeässä ottelussa olisi voinut ottaa sen keltaisen kortin.

Tämä on minusta asia joka herättää ainakin itselläni pieniä ristiriitoja. Mielestäni kyseisessä tilanteessa olisi kuulunut tehdä ns. "taktinenrike" eli sukille surutta. Mutta toisaalta taas on tylsä katsoa peliä missä toinen jatkuvasti suorittaa näitä taktisiarikkeitä ja peli pysähtyy ja taas ootellaan, että saadaan muuri ja pallo oikeaan kohtaan ennenkuin peli voidaan taas aloittaa. Ilman rikkeitä peliin saadaan vauhtia, maaleja ja tilanteita. Toki 3-1 tilanteeseen johtavaan Englannin maalin olisi voinut estää ihan yksinkertaisesti olemalla hetkessä mukana ja ottaa pallo puhtaasti pois ja lähteä pelamaan pallo ylös.
Furius

Poissa Poissa


Vastaus #27 : 05.09.2009 klo 00:02:54

Olihan tuo Englanti-ottelu aika käsittämätöntä paskaa.

Kaikissa perusasioissa oli paljon puutteita ja Vaelman kaltaiset hasardialttiit laahustajat voisi heittää hiuksista kulliin. Ehkä Käldin aika on tullut tiensä päähän, sillä niin hajallaan Suomi oli taktisesti. Ei mitään toimivaa ja selkeää koko joukkueen pelityyliä - kumpaankaan suuntaan.

Naisten lajeissa harvemmin näkee aggressiivisuutta ...

Tähän pitää kyllä tarttua.

Olen nähnyt naisten jalkapallo-otteluissa suhteessa enemmän suoria vahingoitusyrityksiä, kuin miesten otteluissa. Etenkin Etelä-Amerikkalaiset ovat kunnostautuneet törkeissä sukituksissa ja varsinkin, jos oma joukkue on tappiolla. Myös kaikenlaiset kostot ynnä muut ovat mielestäni yleisempiä, eivätkä naiset taklauksen jälkeen kovin usein käy toisiaan nostamassa ylös tai taputtelemassa selkään.
Hukkanen

Poissa Poissa


Vastaus #28 : 05.09.2009 klo 00:29:50

Olen nähnyt naisten jalkapallo-otteluissa suhteessa enemmän suoria vahingoitusyrityksiä, kuin miesten otteluissa. Etenkin Etelä-Amerikkalaiset ovat kunnostautuneet törkeissä sukituksissa ja varsinkin, jos oma joukkue on tappiolla. Myös kaikenlaiset kostot ynnä muut ovat mielestäni yleisempiä, eivätkä naiset taklauksen jälkeen kovin usein käy toisiaan nostamassa ylös tai taputtelemassa selkään.

No, ehkä se on sitten vaan suomalaisten juttu tuo vähemmän aggressiivinen pelitapa. Itse olen sitä mieltä ettei ketään tulisi tarkoituksen mukaisesti vahingoittaa, muttei siellä kentällä pitäisi pelätä, välttää kontaktia tai antaa tilaa pelkästä kohteliaisuudesta. Ei urheilussa yleensä paljoa saa, jos sinne kentälle lähtee jo valmiiksi anteeksi pyytelemään. En kyllä silti väitä, että tietäisin paremmin miten valmentaa naisten maajoukkuetta, tai tiedä miten pelaajat saisi pelaamaan aggressiivisemmin.

 
Sivuja: 1 [2]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa