FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
08.01.2025 klo 00:53:32 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 6 [7]

Kirjoittaja Aihe: Keksi ite parempi!  (Luettu 7230 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Savon keisari

Poissa Poissa

Vastaus #150 : 09.09.2009 klo 15:35:39

Kyllähän mm. Lounasseuralaisen kirjoitukset ovat mukavaa luettavaa, mutta HuSe-jäsenlehti kuitenkin on jossain määrin merkittävä kosketuspinta kaikkiin yhdistyksen jäseniin ja heijastelee yleistä linjaa. SMJK:n jäseniä ovat myös monet naiset ja lapset, mikä on varmaankin syytä ottaa huomioon myös lehden juttujen suhteen.
anttij

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Operaatio AM

Vastaus #151 : 09.09.2009 klo 16:24:15

Peace and love! :)

Juuri näin :)

Niin, itse yritän ottaa tosiaan huomioon ne yli 100 naista ja alle 15-vuotiasta lasta, jotka jäsenistöön kuuluvat. Mieshuora mennee vielä näiltä joten kuten läpi, mutta esim. Chelsea-huora mielletään varmasti naiseksi vaikka tällä tarkoitettaisiinkin mieshuoraa? Eli tiettyä varovaisuutta pitäisi näissä mielestäni noudattaa, naisten huorittelu ja slutittelu kun ei ei-forumisteihin varmastikaan uppoa ja näitä ei-forumisteja jäsenistöstä lienee yli 50 %.

Mutta jos selvä enemmistö on nuoria miehiä ja nämä odottavat niitä pilluja ja vittuja tekstiin, niin sitten mennään sillä. Jäsenkunta siinä tosin varmasti homogeenistyy entisestään :)

edit: Täyttä OT:tähän tämä on, sori vaan.
« Viimeksi muokattu: 09.09.2009 klo 16:25:25 kirjoittanut anttij »
Le God

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hard Bass

Vastaus #152 : 09.09.2009 klo 16:38:45

Niin, itse yritän ottaa tosiaan huomioon ne yli 100 naista ja alle 15-vuotiasta lasta, jotka jäsenistöön kuuluvat.

Joten loput jäsenet saavat tutustua kakkuresepteihin ja lukijoiden lähettämiin piirustuksiin.
Kanuuna-Keen

Poissa Poissa

Vastaus #153 : 09.09.2009 klo 16:42:53

Saisiko HuSeen kirjeenvaihtopalstan?
el Blanco

Poissa Poissa

Vastaus #154 : 09.09.2009 klo 16:47:25

Hyssyttelystä asiaan! SMJKKÄ:lle saatava oma lehti! Naiset, lapset ja kukkikset jäävät HuSesta irtaantuvan siiven suojiin. Piirustuksen Forssellista kukkaiskedolla lähettänyt Pekka, 7 v.
PQS

Poissa Poissa

Vastaus #155 : 09.09.2009 klo 16:51:00

En oikein ymmärrä puhetta valheellisista perusteista. Nimi on yksinkertaisesti huono enemmistön mielestä (ottamatta kantaa sen vaihtamiseen), siinä mielestäni riittävä eikä kovin valheellinen peruste.

Odotan edelleen ilmoittautumisia niiltä, jotka ovat pitäneet nimeä hyvänä ensikuulemalta? Näyttää siltä, että porukka jakautuu niihin jotka ovat tunteneet lievää myötähäpeää / pitäneet nimeä huonona ja niihin joita ei nimi ole kiinnostanut edes vähää alusta. Jos lehden uskottavuutta halutaan lisätä, niin kyllä näistä lähtökohdista on perusteltua keskustella vakavasti nimen muuttamisesta?

Faktoja enemmistöstä? Koska niitä ei sulla kuitenkaan ole niin otan itseni esimerkiksi..
Meikäläinen on niin rivijäsen kuin olla ja voi, SMJKssa vuodesta 2008, en tunne nickkejä, palstaetikettiä, capoja tai Husen tekijöitä ja silti diggailen Huikeaa Settiä sekä julkaisuna kuin nimenäkin. Enemmistö uusista jäsenistä pitää HuSea loistavana nimenä?

Miksi nimi parantaisi lehden uskottavuutta? Kyllä sen nousun pitäisi lähteä sisällöstä niinkuin kaikessa muussakin tekemisessä.
Miksi uskottavuutta pitäisi ylipäätään parantaa? Haetaanko tässä kasvua kasvun vuoksi vai jonkun syyn takia? Jos tavoitteena on parantaa jäsenistön etuja niin silloin etusijalla pitäisi olla jäsenistöä kiinnostavan sisällön tuottaminen. Olkoon se sitten historiikkia, kuvia, matkertomuksia, vapaata tajunnanvirtaa tai Pekan haastattelu.
Terry

Poissa Poissa

Vastaus #156 : 09.09.2009 klo 16:51:53

Vaikka "Huikee setti!" nimenä saattaisi kuullostaa tyhmältä niin mielestäni tärkeä piirre nimessä on se, että se kulkee usein puhekielessä "HuSe":na. Ainakin itse käytän ja ystäväpiirissäni tämä on käytetty termi. Vähän kuin Helsingin sanomat on vain hesari niin Huikee Setti on huse. Ei koko nimeä edes ajattele, kun siitä on jo muodostunut käsite. Vaikea tätä olisi ainakin omassa päässäni muuttaa.
anttij

Poissa Poissa

Vastaus #157 : 09.09.2009 klo 17:06:21

Joten loput jäsenet saavat tutustua kakkuresepteihin ja lukijoiden lähettämiin piirustuksiin.

Mutta jos selvä enemmistö on nuoria miehiä ja nämä odottavat niitä pilluja ja vittuja tekstiin, niin sitten mennään sillä.

Osuvaa provoilua " Ylos "

Vai voisiko olla, että voi kirjoittaa hauskaa ja enemmistöön uppoavaa, railakastakin tekstiä ilman sanoja vittu, huora tai kyrpä?

Se, että ottaa myös vähemmistöön jäävät lukijat huomioon, ei tarkoita sitä että menee näiden ehdoilla ja unohtaa enemmistön.
Kanuuna-Keen

Poissa Poissa

Vastaus #158 : 09.09.2009 klo 17:14:50

Vaikka "Huikee setti!" nimenä saattaisi kuullostaa tyhmältä niin mielestäni tärkeä piirre nimessä on se, että se kulkee usein puhekielessä "HuSe":na. Ainakin itse käytän ja ystäväpiirissäni tämä on käytetty termi. Vähän kuin Helsingin sanomat on vain hesari niin Huikee Setti on huse. Ei koko nimeä edes ajattele, kun siitä on jo muodostunut käsite. Vaikea tätä olisi ainakin omassa päässäni muuttaa.
Ehkä Huikeen Setin uusi nimi voisi olla yksinkertaisesti huse. Sana, joka ei merkitse mitään (kuten MYPA) ja se olisi mediaseksikäs, kun nimi kirjoitettaisi kokonaan pienellä.
anttij

Poissa Poissa

Vastaus #159 : 09.09.2009 klo 17:19:59

Faktoja enemmistöstä? Koska niitä ei sulla kuitenkaan ole niin otan itseni esimerkiksi..
Meikäläinen on niin rivijäsen kuin olla ja voi, SMJKssa vuodesta 2008, en tunne nickkejä, palstaetikettiä, capoja tai Husen tekijöitä ja silti diggailen Huikeaa Settiä sekä julkaisuna kuin nimenäkin. Enemmistö uusista jäsenistä pitää HuSea loistavana nimenä?

Sä oot mun laskujen mukaan toinen tai kolmas, joka ilmoittaa diggailevansa Huikeeta Settiä nimenä. Voin osoittaa tästä tai vanhoista HuSe-ketjuista heti yli 10 ihmistä, jotka ovat sitä mieltä että Huikee Setti ei ole millään tavoin hyvä nimi. Enkä ole kuullut kenenkään suusta että "Onpas teidän jäsenlehdellä hyvä/hauska nimi!", päinvastaista olen kuullut useastikin. Tältä pohjalta uskalsin väittää, että enemmistö pitää nimeä huonona. Nämä sitten jakautuvat niihin, jotka haluaisivat nimen vaihtaa ja niihin joita ei huono nimi haittaa. Itse olen kuulunut näihin viikkoihin asti jälkimmäiseen ryhmään, mutta alkanut ajattelemaan nimiasiaa lehden kasvusuunnitelmia pyöritellessä.

Lainaus
Miksi nimi parantaisi lehden uskottavuutta? Kyllä sen nousun pitäisi lähteä sisällöstä niinkuin kaikessa muussakin tekemisessä.
Miksi uskottavuutta pitäisi ylipäätään parantaa? Haetaanko tässä kasvua kasvun vuoksi vai jonkun syyn takia?

Lue edes vähän alusta, niin kuulet miksi tässä nyt on mietitty uskottavuuden parantamista. Mm. nykyinen päätoimittaja, ketjun avaaja, olisi kiinnostunut kehittämään suomalaista futisjournalismia luomalla HuSesta entistä uskottavamman ja laajempilevikkisen kannattajajulkaisun. Kaikki lähtee sisällöstä, mutta epäuskottava nimi voi asettaa ylimääräisiä paineita sisällölle - luoda puuhasteluvaikutelman, jonka valossa lukija sitten tarkastelee sisältöäkin kriittisemmin jos vaivautuu lehden edes avaamaan.
el Blanco

Poissa Poissa

Vastaus #160 : 09.09.2009 klo 17:25:12

Mitä lehden sisältöön tulee... mielestäni tässäkin on tehty kärpäsestä härkänen. SMJK:n toiminnan kehitys tulisi keskittää muualle kuin painettuun sanaan. Lehteä tekevät ihmiset tekevät arvokasta ja hienoa työtä ja saavat nyt enimmäkseen pelkkää paskaa kiitokseksi. Jokainen voi katsoa peiliin ja kysyä, mikä ajaa edelle: lehti ja sen nimi vai oma panos ja kannattajakulttuurin eteenpäinmeno. HuSe on pelkkää bonusta, ei SMJK sentään mikään helvetin kirjakerho ole.
PQS

Poissa Poissa

Vastaus #161 : 09.09.2009 klo 22:23:08

Lue edes vähän alusta, niin kuulet miksi tässä nyt on mietitty uskottavuuden parantamista. Mm. nykyinen päätoimittaja, ketjun avaaja, olisi kiinnostunut kehittämään suomalaista futisjournalismia luomalla HuSesta entistä uskottavamman ja laajempilevikkisen kannattajajulkaisun. Kaikki lähtee sisällöstä, mutta epäuskottava nimi voi asettaa ylimääräisiä paineita sisällölle - luoda puuhasteluvaikutelman, jonka valossa lukija sitten tarkastelee sisältöäkin kriittisemmin jos vaivautuu lehden edes avaamaan.

Jos päätoimittajalla on halua ja intoa alkaa kasaamaan uutta ja muhkeaa suomalaista jalkapallo-eeposta niin varmaan viisasta olisi miettiä SMJKn roolia lehden tuottamisessa. Nythän yhdistyksen tavoitteeksi on kirjattu "edistää Suomen jalkapallomaajoukkueiden kannatusta. Toiminnan tavoitteena on koota maajoukkueesta kiinnostuneet henkilöt yhteen sekä tarjota heille tapahtumia, alennuksia ja muita etuja."
Tähän tarkoitukseen mielestäni Huse on oikein toimiva, eikä nimi ole minkäänlainen este. Oikeastaan päinvastoin, onhan koko vapaaehtoisvoimin toteutettu yhdistystoiminta melko huikea setti.

Jos Husesta taas halutaan suomalaisen jalkapallon ja jalkapallokulttuurin äänitorvi suurelle yleisölle niin mikä on silloin SMJKn osa sen tuottamisessa? Yhdistyksen tavoitteena tuollainen toiminta ei ole, ainakaan virallisesti. Jos nyt oikein olen "united smile" kritiikkiä tulkinnut niin samansuuntaisista kasvikivuista puhutaan muutenkin.. Kärjistäen: kumpi on tärkeämpää, yhdistyksen laaja-alainen toiminta suomalaisessa jalkapallokentässä vai maajoukkueen kannattajien etujen ajaminen? Osittain nämä tavoitteet on varmaan päällekkäinkin mutta kaikkiin suuntiin ei voi kumartaa.
JArse

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MC Helvetin Perkeleet

Vastaus #162 : 10.09.2009 klo 01:50:13

No jatketaan keskustelua, toki taas aiempia kirjoituksia kommentoimalla joten visioiden puutteesta mua ainakin on helppo syyttää.

(PQS) oot mun laskujen mukaan toinen tai kolmas, joka ilmoittaa diggailevansa Huikeeta Settiä nimenä.
Mun mielestäni nimi myös on ihan hyvä, kannattajien lehdelle sopiva. Puhuit myös jotain huikeasta setistä helsinkiläisenä hokemana, ilmeisesti sukupolvikuilu on suuri (vaikka se ei meidän välillä ole edes kymmentä vuotta) kun mä olen tältä välttynyt. Mä olen aina käsittänyt nimen tarkoittavan epätavallisen hyvää meininkiä. Se, että esimerkiksi mä sanon mulle olevan ihan vitun sama mikä lehden nimeksi tulisi ei tarkoita mun pitävän muutosta edes tarpeellisena saati suotavana, olen vain realisti joka ymmärtää olevansa rivijäsenenä aika äänivallaton joskus.

Enkä ole kuullut kenenkään suusta että "Onpas teidän jäsenlehdellä hyvä/hauska nimi!", päinvastaista olen kuullut useastikin.
Teidän jäsenlehdellä? Annat jotain painoarvoa yhdistykseen kuulumattomien kavereidesi mielipiteille? Vai oliko tää Nylundin Villen kommentti?
Le God

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hard Bass

Vastaus #163 : 10.09.2009 klo 07:34:36

Hmm...menenpä tästä nyt keskustelemaan kavereideni ja tuttujeni kanssa kannattajien jäsenlehden nimestä ja sen sopivuudesta. Kaikki varmasti liittyisivät juoksujalkaa ellei heidän tarvitsisi hävetä kouluissa ja työpaikoilla tulevan kerhonsa muutaman kerran vuodessa ilmestyvän jäsenlehden nimeä, tuleehan se mieleen ensimmäisenä kun tehdään päätös että nyt ruvetaan seuraamaan jalkapalloa.

Lehden nimihän voi olla vaikka Mursun Murinat, mutta se ei poista sitä faktaa että hyvin harvaa tavallista suomalaista kiinnostaa futis edes vähää alusta. Etenkään kun ei menestytä ja lätkäkausikin on melkein ympärivuotinen. Ehkä se on kuitenkin onni onnettomuudessa, HuSe saa pitää nimensä ja sisältönsä, eikä tarvitse kusettaa tuulareita mukaan katteettomilla lupauksilla jalkapallokannattamisen tarjoamista hienoista elämyksistä.
anttij

Poissa Poissa

Vastaus #164 : 10.09.2009 klo 09:59:45

Ihmeellistä lässytystä Le Godilta samasta teemasta, vaikka oon jo monta kertaa todennut että nykytilanteessa lehden nimellä ei ole mitään väliä eikä siten myöskään sillä, mitä siitä ulkopuoliset ajattelevat. Koko pohdinta koskee tilannetta, jossa jäsenlehteä tarjottaisiin esim. netissä muillekin jalkapallosta innostuneille kuin jäsenille. Joo, ja sellaisessa pohdinnassa annan painoarvoa yhdistyksen ulkopuolistenkin mielipiteelle.

Ja sitten loppuun vielä tuttu Ei se seiso kuitenkaan. En yhtään ihmettele, että Suomessa yrittäminen on vaikeampaa kuin muissa maissa, kun asenne on se että mitä te vitun urpot haaveilette jostakin suomalaisen futisjournalismin kehittämisestä ja laadukkaan kannattajajulkaisun tekemisestä... Nykyinen HuSen toimitus vain tuntuu haluavan kehittyä, joten ehkä Le Godin pitää perustaa oma kannattajalehti jonka sisältö pysyy ennallaan.

Unohdetaan tää nimiasia siihen asti, kunnes lehden ylimalkaisesta suunnasta ja tavoitteista on ensin päästy jonkinlaiseen ymmärrykseen. Saa lukottaa.
Zimac

Poissa Poissa

Vastaus #165 : 10.09.2009 klo 10:03:08

Hienoa keskustelua Ylos

Missä myllyt?
Terry

Poissa Poissa

Vastaus #166 : 10.09.2009 klo 11:41:06

Sanotaan vielä sen verran, että virallisempi nimi voi olla huonompikin. Palloliiton lehti oli ennen futari, nykyinen football magazine ei ole mitään muuta kuin muovisen kuuloinen.
Loordi

Poissa Poissa

Vastaus #167 : 10.09.2009 klo 17:28:24

Okon kanssa Vaduzissa käymäni keskustelun jälkeen päädyimme tähän ratkaisuun. Kerrotaan mitä oikeasti tapahtui ja onhan se oikein kasvavaa jäsenistöäkin kohtaan.

Oikeastihan tuota väärää nimeä ei keksitty belgradilaisessa baarissa eikä varsinkaan jossain Tsekissä, kun lehtikin oli jo ilmestenyt pari vuotta.

Olimme nuorempia poikia Caloniuksenkadulla, Helsingin Töölössä. Mitään pientä sisäpiiriä ei ollut. Päädyimme "Huikee Setti" nimeen, koska setti oli silloin muotisana ja asiat voivat olla huikeita.

Minulle nimi on vain jäänyt, en ota sinänsä kantaa pitääkö se vaihtaa. Jos se katsotaan tarpeelliseksi vaihtaa, sitten se vaihdetaan. Itse äänestän ei.

Terveisin, jäsen 41, Huikeen Setin ensimmäinen päätoimittaja.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2009 klo 17:29:31 kirjoittanut Loordi »
Zimac

Poissa Poissa

Vastaus #168 : 10.09.2009 klo 21:54:18

Okon kanssa Vaduzissa käymäni keskustelun jälkeen päädyimme tähän ratkaisuun. Kerrotaan mitä oikeasti tapahtui ja onhan se oikein kasvavaa jäsenistöäkin kohtaan.

Oikeastihan tuota väärää nimeä ei keksitty belgradilaisessa baarissa eikä varsinkaan jossain Tsekissä, kun lehtikin oli jo ilmestenyt pari vuotta.

Olimme nuorempia poikia Caloniuksenkadulla, Helsingin Töölössä. Mitään pientä sisäpiiriä ei ollut. Päädyimme "Huikee Setti" nimeen, koska setti oli silloin muotisana ja asiat voivat olla huikeita.

Minulle nimi on vain jäänyt, en ota sinänsä kantaa pitääkö se vaihtaa. Jos se katsotaan tarpeelliseksi vaihtaa, sitten se vaihdetaan. Itse äänestän ei.

Terveisin, jäsen 41, Huikeen Setin ensimmäinen päätoimittaja.

Sakkaväki olis parempi nimi.
Cel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vuoden Foorumilainen² 2024

Vastaus #169 : 29.09.2009 klo 12:11:59

Kyllähän tuo kuulosti ensimmäisellä kerralla nähtynä myötähäpeää aiheuttaneelta sisäpiirijutulta.

Nimi nyt voi olla vielä sisäpiirijuttu mutta nimimerkillä kirjoitetut reissuraportit, joissa naisista puhutaan "sluteina" jne. ovat OK ainoastaan jos tämä SMJK:n toiminta on tarkoitus pitää pienen sixpäckhattuporukan sisäpiirihassutteluna. Eräät koskaan forumia lukemattomat kaverit totesivat Wales-raportin luettuaan etteivät halua olla tällaisen järjestön kanssa missään tekemisissä, enkä kyllä yhtään ihmettele. Sisäpiirihuumorin ymmärtävänä itselläni ei ollut särähtänyt korvaan ko. juttu ollenkaan.
Sergio Ramosin hiuspanta

Poissa Poissa

Vastaus #170 : 29.09.2009 klo 19:26:43

Sanotaan vielä sen verran, että virallisempi nimi voi olla huonompikin. Palloliiton lehti oli ennen futari, nykyinen football magazine ei ole mitään muuta kuin muovisen kuuloinen.

Samaa mieltä. Tähän vielä lisään että jollain lätkäseurallahan (hifki? Jokerit?) taisi olla aikoinaan fanilehti nimeltä 'Mahtivärkki', eli ei se Huikee Setti nyt niin huonolta enää tunnu, vai mitä? Ei tarvitse mielestäni nimeä vaihtaa, perinteet kunniaan!
ifota

Poissa Poissa

Vastaus #171 : 30.09.2009 klo 09:06:52

Vähän alusta jne. Rivijäsenen (eli minun) mielipide on se, että lehden nimi on ihan se ja sama kunhan sisältö on laadukasta. Tuskin nimi edes vaihtamalla paranee ja se on varmaa, että kaikkia nimi ei miellytä riippumatta mikä se on. Viime numerossa oli jo kohtuullista spekulaatiota itse pelistä, mutta toisaalta slutihuuhkaja (tjsp) nimen käyttäminen oli täydellinen riman alitus.

Sivuja: 1 ... 6 [7]

Siirry: