Turha tota on lähteä muuttamaan tällä hetkellä. Nimi on paska ja kuvastaa myös lehden sisältöä, eli paskaa. Vasta sitten, kun lehdessä alkaa olemaan sisältöä jota jaksaa lukea, kannattaa alkaa harkitsemaan nimenvaihtoa. Telellä nämä "muutetaan nimeä laadukkaaman brändin saamiseksi".
Oletko boldatun takana? Jos on tavoitteena nostaa lehti uudelle tasolle ja tavoittaa sillä nykyiseen verrattuna 2-5-kertainen lukijakunta, niin voisiko nimen muuttaa siinä samalla?
Moni on nimeen tietysti jo ehtinyt kiintymään (puhuttaneen vähintään kolme vuotta mukana olleista vajaasta 800 jäsenestä). Silti hiemankaan ulkopuolisemmalle tuo Huikee Setti! kuulostaa lievää myötähäpeää herättävältä, teinimäiseltä "Elämä on!" -tyyliseltä hokemalta?
Muistaako kukaan, ettei olisi ensimmäisen kerran nimen kuultuaan miettinyt että olisivat nyt voineet aikanaan paljon paremmankin nimen keksiä? "
No hei, teil oli varmaan huikee setti hesassa?!". Jos tämä on jokaisen ensivaikutelma lehdestä jatkossakin, niin HuSe voi joutua näkemään paljon ylimääräistä vaivaa vakuuttaakseeen sisällöllään - vaivaa, jonka voisi välttää uskottavammalla nimellä.
Itsekin olin totta kai aiemmin sitä mieltä, että mitäs väliä, mennään nyt tällä. Mutta tämä pohdintani nyt koskee tilannetta, jossa jäsenlehteä lainataan myös muissa medioissa ja se herättää keskustelua laajemmaltikin jalkapallopiireissä.
nollanolla oli heti kärkeen ihan uskottava ehdotus ja vastaavia tulisi varmasti lisääkin, jos hommaa ei sotkettaisi heti pelkästään hassutteluehdotuksilla vaan mietittäisiin ehdotuksia vaikka jopa 10 minuuttia. Sitten kun uskottavia ehdotuksia olisi kasassa vaikka viisi, niin joskus kuukauden päästä voitaisiin järjestää äänestys.
Totta kai on täysin hyväksyttävää myös ilmaista mielipide siitä, että nimi tulisi säilyttää ennallaan
Itse lähtisin hakemaan nimeä aluksi jostakin itseironian suunnalta, kuolataan futiksen perään eikä osata lähestyä naisia... Nimen ei siis missään nimessä pitäisi olla mielestäni poliittisesti korrekti tyyliin "12. pelaaja", vaan siinä saisi olla munaa.
Mutta jos nimeen Huikee Setti! ollaan laajasti tyytyväisiä, niin en mä itkemään ala.