FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
25.04.2024 klo 18:06:52 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1]
 
Kirjoittaja Aihe: OPA Metro Stars 2010 - Una nuova era  (Luettu 1950 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
OPAMANIA

Poissa Poissa


: 24.09.2009 klo 21:50:04



prologi

On syksyisen hiljainen torstai-ilta. Kello lähestyy uneliaan verkkaisesti iltakahdeksaa. Aurinko on laskenut ikiaikaisen ainutlaatuisuuden näyttämönä toimivan ja ihmismielen auttamattoman minimaaliseksi tekevän meren taa. Odotan tärkeää puhelua etelävaasalaisen kartanoni parvekkeella ja asetan savukkeen kolkosta ilmasta värisiville huulilleni ja pohdin samalla kuinka aika saakaan asiat näyttämään toisilta. Ikään kuin kaikki mitä teemme, koemme tai haluamme olisikin seuraavalla ajanhetkellä täysin toissijaista. Ajatus katkeaa. Jalopuuta olevan työpöytäni arominkatkuinen ja jykevällä tavalla pehmeä olemus alkaa päästellä tasaisen tappavaan tahtiin sykkiviä pulssejaan saaden minut tajuamaan puhelimeni soivan jossain pöydän pinnalla. Tajuan heti mistä on kyse. Nyt on aika.

Haloo, vastaan. Toisessa päässä on Bertil (nimi muutettu). Hän ei sano sanaakaan ensimmäisien sekuntien aikana. En sano minäkään. Tuntuu kuin aika olisi seisahtanut odottamaan lopullista tuomiota. Kiusallinen tunne alkaa vallata kehoni ja kaiken tyhjyyden jälkeen päätän lausua jotain, mutta Bertil on nopeampi. Puhelimesta kuuluu raskasta huohotusta ja rohinaa. Hataralla äänelläni saan keskeytettyä entistä kiusallisemmaksi muodostunueen pysähtyneisyyden kuiskaamalla 'jatka vain, kerro minulle'. Bertil niiskaisee, tunnen kuinka pulssi langan toisessa päässä kasvaa. Tunnen kuinka sydämen lyöntitiheys kasvaa jokaisella hetkellä rajummaksi ja rajummaksi. Vai olenko se minä? En osaa sanoa. Olen rajalla. Tietoisuuden rajamailla. Mitä tuleekaan tapahtumaan? Pystynkö minä tähän? Äkkiä Bertil keskeyttää huumautumiseni kutsumalla minua nimelläni ja saa takerrellen sanotuksi muutaman epäselväksi jääneen sanan kunnes puhe katkeaa jälleen. Taustalta kuuluu riemukasta kiljuntaa. Kehotan Bertiliä jatkamaan ja saattamaan tämän kurimuksen tiensä päähän.

Huohotusta. Edelleen. Aavistan viimeistään sillä hetkellä, ettei kaikki ole kunnossa. Käytän minuuteilta tuntuvat sekunnin kymmenykset hyväkseni ja koitan valmistautua kuulemaan julman totuuden suorilta käsin. Minä pystyn siihen. Minä kestän kuulla totuuden. Olen vahva. Bertil päästää viimeisen hengähdyksen. Hän pullahtaa itkuun. Maailmani pysäyttävän itkun seasta Bertil saa sanotuksi muutaman sanan ennen kuin ratkeaa lopullisesti......Met....ro....hä....visi. METRO HÄVISI! KAIKKI ON OHI! Kaikki on ohi, Staffan! Samalla hetkellä kuullessani julman totuuden puhelin putoaa kädestäni. Putoan polvilleni. Tunnen silmäkulmieni kostuvan ja maailmani murenevan kasaan. En ole enää tässä maailmassa. Kuulen kaiken sumun ja hiljaisuuden seasta Bertilin huutavan nimeäni puhelimesta käsin. ..Oletko.. sä... siellä! Ootko sä kunnossa! En välitä kysymyksistä. En välitä Bertilistä. En välitä yhtään mistään. Laitan käteni kasvojani vasten ja romahdan lopullisesti lattialle. Kaikki on todellakin ohi.

Herään. Kello on hieman yli kahdeksan. 10 sekuntia sitten murruin, mutta nyt. Nyt en tunne mitään. En tunne sisälläni mitään. Nousen tolpilleni. Hieraisen silmiäni ja hoipun kohti baarikaappiani. Otan uuden pullon Bushmillsin Black Bushia. Kurkotan kohti lasia, mutta otteeni on hatara ja lasi tipahtaa lattialle voimalla. Edes kokolattiamatto ei estä lasin särkymistä, vaan se murskaantuu miljooniin pieniin ja kiiltäviin osasiin. Aivan kuten Metrokin, totean hiljaisesti itsekseni. Aivan kuten Metrokin.

Menen istumaan kaarisänkyni silkkiselle pinnalle ja otan tukevan thömpsyn pullon suusta. Säästin sinua pahan päivän varalle, ystäväni, totean elottomalle, mutta eloisan sisällön omaavalle lasipullolle ja otan toisen pitkän putkeen. Vetäydyn selinmakuu-asentoon ja sieraimiini tarttuu Gianfranco Ferrèn GF Ferrè HER - tuoksu. Muistoni eilisestä illasta. Silloin kaikki oli vielä hyvin. Nyt. Nyt mikään ei ole enää hyvin. Käännähdän kyljelleni ja koitan siemaista vielä hieman suoraan pullonnokasta, mutta juoma vain leviää pitkin neonväristä silkkikangasta ja pitkin kalpeita kasvojani. Tänään ei ole päiväni. Tänään ei ole todellakaan minun päiväni totean ja heitän pullon voimalla vasten massiivista auktoriteettiaan uhkuvaa marmorista avotakkaani. Pullo pirstoutuu palasiksi ja pullon loppu sisältö jättää elämästä kertovan jäljen takan kylkeen. Hetken kuluttua kotiapulainen kiiruhtaa sisälle makuuhuoneeseeni ja osoittaa huolensa minua kohtaan. Onko kaikki kunnossa, hän kysyy. Onko kaikki kunnossa, kysyn ääneen myös itseltäni. Voinko auttaa jotenkin, kotiapulaiseni kysyy, mutta käsken häntä painumaan helvettiin. Nyt en kaipaa sääliäsi. En kaipaa mitään. Yhdessä asiassa piika oli oikeassa, vaikkei hän sitä ääneen sanonutkaan. Pitää..tehdä...jotain...

Ryömin voimiani säästellen työpöytäni ääreen, kurottaudun istumaan tukevalle työtuolilleni ja avaan läppärini. Nyt kirjoitetaan jotain. Ihan mitä tahansa. Käännetään uusi sivu. Aloitetaan uusi aika. Avataan Metron kausiotsikko. Pieniä asioita. Suuria tekoja.

Metron tulevaisuus

En kirjoita pitkästi, sillä velvollisuudet repivät minut riekaleiksi. Ikään kuin elämässä ei olisi muuten kärsimistä tarpeeksi. Metron kaudesta 2009 sanottakoon lyhyesti se, että asiat olivat vielä alkukaudesta suhteellisen levällään, mutta muutamien rakenteellisten muutosten jälkeen homma alkoi vaikuttaa hyvältä. Liian hyvältä, joku voisi sanoa. Se on osiltaan totta. Metrossa kaksi asiaa eivät kohdanneet. Tapa ja toiminta. Metro oli läpi kauden susi lampaan vaatteissa. Kuin kuristuksissa ollut Python, joka hamusi sarjassa viliseviä hiirulaisia ruuakseen. Valitettavasti silmukka oli liian tiukka, eikä Metro saanut itsestään irti kaikkea. Itse asiassa Metro ei saanut itsestään irti yhtään mitään.

Ketä syytetään jos joukkue ei saa itsestään irti mitään? Se on hyvin kulttuurisidonnaista, mutta Metron kohdalla osoitan syyttävän sormeni eteenpäin. Taaksepäin. Sivulle. Toiselle sivulle. Ylös. Ja alas. Aika ja tämä maailmankaikkeus, jossa elämämme ei yksinkertaisesti ollut vielä valmis ottamaan Metroa vastaan, sellaisena kuin se on. Vielä ei ollut Metron aika seistä päivistä kauneimpana, öistä synkimpänä, ihan vittu koska tahansa. Huipulla. Vielä ei ollut Metron aika.

Suunnitelmallisuus, järjestelmällisyys, toimiva kokonaisuus. Metrossa tulee tehdä niin ja näin. Viime aikoina on tehty aina vähän niin ja näin. Sieltä missä aita on matalin pääsee toki eteenpäin, mutta varsinaista kokonaisvaltaista eteenpäin menoa niin ei saavuteta. Nyt jatkossa tarvitaan kahta ensimmäiseksi mainittua - ja toki monta muutakin osatekijää, jotta Metro saadaan palautettua pinnalle, kartalle, tähän aikaan. Ja itse asiassa enemmänkin. Tippuminen on siitä fantsua, että seuraava liike saa merkittävän painoarvon peilaten koko jengin tulevaisuuden näkymän esille. Joko hävitään ja hävitään tai sitten hävitään ja otetaan siitä oppia. Tästä tippumisesta on otettava oppia ja lähdettävä rakentamaan hommaa aivan uusin periaattein. Metro on varmasti jatkossakin lungijengi, koska sehän on koko homman juju, mutta voitolla ja korkealla on keskimäärin mukavampaa kuin rämpiä loputtomassa paskassa.

Kolmen vuoden täsmäprojekti. Kolmessa vuodessa Kolmoseen. Sitten voidaan vittu naattia, naattia ja naureskella, että kaiken maailman netsejä, pätsejä ja muita rotseja vastaan sitä aikanaan tahkottiin. Uuteen nousuun, uuteen aikaan. Täältä tähän.
« Viimeksi muokattu: 24.09.2009 klo 21:56:33 kirjoittanut OPAMANIA »
archibald

Poissa Poissa


Vastaus #1 : 24.09.2009 klo 22:03:49

No ei helvetti, kenen kakkonen :D

Thömpsyille Ylos
Macheda

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Manchester City, Tervarit


Vastaus #2 : 24.09.2009 klo 22:04:34

tuli vähän semmoinen mitä vittua -fiilis tämän luettuani :D
linko

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Alasarjalutuuri


Vastaus #3 : 24.09.2009 klo 22:05:21

Staffanin ja Bertilin surullismieliselle puhelulle toki :(

Muutoin koko kirjoitukselle :D Ylos Noinkohan on koko MetroStarsia enää olemassa ensi kaudella?
RDBLL

Poissa Poissa


Vastaus #4 : 24.09.2009 klo 22:07:33

Viimeinen sammuttaa valot. Mutta juodaan nyt ensin. Tuoppi

FORZA OPA! FORZA METRO! Tuoppi
c0pa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tarkka laukaus ohi maalin


Vastaus #5 : 24.09.2009 klo 22:10:20

Uskomaton avaus :D Ylos Ja toki (sillä keskustelu jatkuu varmasti kiivaana, eikä lukotuskaan ole aiheellinen) seurantaan. HULINAA!
Gunner

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Nuolen pääkirjoitusta


Vastaus #6 : 24.09.2009 klo 22:24:46

Olipa pitkä, en jaksanut kuin vähän alusta Alas

Pieni vinkki muuten metrotytöille: Netsin maagiset pelaajat vanhenevat hekin vuosi vuodelta, eli luonnollisen poistuman vuoksi rinkiin varmaan lähivuosina mahtuu. Jos siis pärjätä tykkää Ylos
Luyindula

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: AC Oulu! Forever and ever, babe.


Vastaus #7 : 25.09.2009 klo 00:01:38

Lainaus
Herään. Kello on hieman yli kahdeksan. 10 sekuntia sitten murruin, mutta nyt. Nyt en tunne mitään. En tunne sisälläni mitään. Nousen tolpilleni. Hieraisen silmiäni ja hoipun kohti baarikaappiani. Otan uuden pullon Bushmillsin Black Bushia. Kurkotan kohti lasia, mutta otteeni on hatara ja lasi tipahtaa lattialle voimalla. Edes kokolattiamatto ei estä lasin särkymistä, vaan se murskaantuu miljooniin pieniin ja kiiltäviin osasiin. Aivan kuten Metrokin, totean hiljaisesti itsekseni. Aivan kuten Metrokin.

Lainaus
Ketä syytetään jos joukkue ei saa itsestään irti mitään? Se on hyvin kulttuurisidonnaista, mutta Metron kohdalla osoitan syyttävän sormeni eteenpäin. Taaksepäin. Sivulle. Toiselle sivulle. Ylös. Ja alas. Aika ja tämä maailmankaikkeus, jossa elämämme ei yksinkertaisesti ollut vielä valmis ottamaan Metroa vastaan, sellaisena kuin se on. Vielä ei ollut Metron aika seistä päivistä kauneimpana, öistä synkimpänä, ihan vittu koska tahansa. Huipulla. Vielä ei ollut Metron aika.

Aijai, taidetta. Ylos Tuoppi

Ai niin, tervetuloa foorumille! Aina mukavaa, kun uusia asiakirjoittajia liittyy joukkoon iloiseen.
« Viimeksi muokattu: 25.09.2009 klo 00:03:24 kirjoittanut Luyindula »
terwari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tervarit, Liverpool, QPR


Vastaus #8 : 25.09.2009 klo 00:19:28

Ykkösellä nämä RDBLL. Mukaromanttista, korulausein verhottua soopaa voi suoltaa yhdelläkin nikillä.
Kalasnikov

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Chelsea - que sera sera...


Vastaus #9 : 25.09.2009 klo 10:37:52

Ihan sitä itseään. Metrotyttörunoilut ei auta.


Obsy

Poissa Poissa


Vastaus #10 : 25.09.2009 klo 11:28:47

Raffe kloonaa kannattajia kilpaa Kinkyn kanssa tulevaan nousutaistoon?
OneFour

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JJS


Vastaus #11 : 25.09.2009 klo 14:53:39

Tekstistä nousi esiin kysymys, että oliko tekstin homoeroottisuus kirjoittajan tietoinen valinta, metafora jolla kirjoittaja halusi kuvata Metroa, vai oliko homoeroottisuus kirjoittajan alitajunnan tuotetta vai käyttikö tekijä Metrojen tippumista keinona tuoda omat, julkisuudelta vaietut ja kenties häpeälliseksi kokemansa tunteet julkisuuteen. Esimmäinen selvä viittaus teksti salattuihin merkityksiin avautuu lukijalle kohdassa, jossa kirjoittaja kuvaa kuinka tammipöytä sykkii puhelimen soinnin voimasta: "Jalopuuta olevan työpöytäni arominkatkuinen ja jykevällä tavalla pehmeä olemus alkaa päästellä tasaisen tappavaan tahtiin sykkiviä pulssejaan saaden minut tajuamaan puhelimeni soivan jossain pöydän pinnalla. Onko jalopuuta oleva aromikas työpöytä, joka todellisuudessa on jykevällä tavalla pehmeä ja sykkii tappavaan tahtiin pulssejaan, todellisuudessa pöytä vai kenties kirjoittajan alitajuntaa hivelevä fallos.

Ensimmäisessä lainuksessa kirjoittaja vielä vihjailee tulevasta, mutta vähän sen jälkeen hän ei enää jätä kenellekkään epäselväksi millainen tarinan henkilöiden keskinäinen suhde on: Puhelimesta kuuluu raskasta huohotusta ja rohinaa. Hataralla äänelläni saan keskeytettyä entistä kiusallisemmaksi muodostunueen pysähtyneisyyden kuiskaamalla 'jatka vain, kerro minulle'. Staffan selvästi tietää mistä Bertilin huohotus ja rohina johtuu, mutta hän kuitenkin haluaa saada siitä varmuuden ja kehottaa Bertiliä sanomaan sen hänelle suoraan.

Puhelun jälkeen Staffan on selvästi kiihdyksissä ja käy sisäistä kamppailua omien tunteidensa kanssa, mutta lopulta hän antaa tunteillensa periksi: "Edes kokolattiamatto ei estä lasin särkymistä, vaan se murskaantuu miljooniin pieniin ja kiiltäviin osasiin.". Metaforisesti kirjoittaja kuvaa sitä lasin särkymisellä miljooniin osasiin sen pudotessa pehmeälle matolle. Lasin putoamisen hetkellä hänen konservatiivinen maailmansa lakkaa olemasta. Enää hänellä ei ole porvarillisen elämän kulisseja suojanaan. Lopullisen varmuuden siitä lukija saa kun piika tulee siivoamaan lasinsirpaleita: "Yhdessä asiassa piika oli oikeassa, vaikkei hän sitä ääneen sanonutkaan.
OPAMANIA

Poissa Poissa


Vastaus #12 : 25.09.2009 klo 22:42:35

Päivä 2

Tai päivä yksi. Toisen mielestä nolla. D-day. Päivä, jota ei halua kokea. Ensimmäinen kerta on pahin sanotaan. Hyvinkin kausiluonteista, sanoisin. Toiseen tällaiseen päivään en enää halua herätä. Olen paatuneena taivaanrannanmaalarina ja oman henkilökohtaisen valaistumispyrkimysteni ilmestyskirjanpitäjänä saanut kokea yhtä sun toista, mutta tämän päivän muistan pitkään. Tänä päivänä oli se kliseinen loppuelämän ensimmäinen päivä. Uusi alku, vaikken sitä toden totta ansaitse. Rappioelämä viehettää ja hamuaa lonkeroillaan otettaan sisimmästäni, mutta pysyn lujana. Alamäki on ollut viime aikoina jotain niin uskomatonta. Tajunnan räjäyttävää, toden totta.

Tänään on perjantai. Hyvää huomenta maailma. Hyvää huomenta, Staffan. Aukaisen silmäni. Tunnen riipaisevaa kipua ympäri kehoani. Näen valon. En kuitenkaan sitä valoa, josta niin haaveillaan tai sitä joka vallallaan sitoo miljoonia ihmisiä pelon ja kunnioituksen raameihin. Tämä valo on tutumpi. Helvete! Selkään sattuu. Laineet liplattaa. Ilma on seesteinen. Olen kuitenkin elossa. Vai olenko sittenkään? Olen näemmä sammunut jälleen kellarikerroksen uima-altaan reunalle. Jokainen voi sisimmässään miettiä miksi löydän itseni jokaisen elämäni aallonpohjan jälkimainigeissa juuri tämän saman altaan kupeesta. En osaa uida. Vihaan uimista juuri siksi. Rakastan nesteitä. Nesteet vievät minua. Ovat vieneet tähän päivään asti melko julmasti. En voi yksinkertaisesti vastustaa. Piristyn. Nousen ylös. Pysyn tolpillani. Ihme kyllä. AI SAATANA! Lasinsiruja. Loputtomasti lasinsiruja. Päätän kuitenkin kävellä läpi. Vessa on vain muutaman metrin päässä. Kymmenen askelta. Kymmenen kurimusta. Kymmenen ruoskaniskua. Minä otan ne vastaan. En piittaa seurauksista. Se on minun mottoni. Se on myös taatusti minun loppuni. Jonain päivänä.

Peilikuvani. Ei ole totta. Silmät verestää. Nenästä vuotaa niin ikään verta. Lasinsiruja kasvoilla. Ihan vitun sama. Minulle on oikeasti ihan vitun sama. Minulle on ollut jo pidemmän aikaa ihan vitun sama. Nyt tuntuu pahalta. Oksettaa. Äkkiä pöntölle, Toimi! Oksennan oitis. Lähinnä verta, mutta seassa näyttäisi killuvan jokin vipu vessanpöntön pohjalla. Koitan kurkottaa vipuun. Se on lähellä. En kuitenkaan osu. Se on pienen ikuisuuden verran kauempana. Elämäni vipu. Niin sanottu kontrolli. Moraali. Järki. Itsetunto. En enää edes yllä siihen. Tähänkö tässä on tultu. Ennen vielä ylsin siihen. Vielä kesällä, joo. Vetäisin vivusta aina kun sain sen näköpiiriini. Näin näkyjä. Tunsin olevani jälleen elossa. Nimenomaan elossa. Tuntuu kuin elämä olisi vain pahaa unta. Jos voisin yrittää herättää itseni takaisin entiseen, niin tekisin mitä tahansa sen eteen. Ihan mitä tahansa. Valaistaan.

Flashbackit lyövät vastan kasvoja kuin tuhat tulikirvestä. Toukokuun 13.päivä vuonna 2009. Keskiviikko. Kaikki on kunnossa. Olen lähdössä työmatkalle. Autokuski odottaa pihassa. Tähän astisen työurani ylivoimaisesti suurin haaste. Määränpäänä Frankfurt. Oikaisen krakan. Hyvästelen vaimoni ohi mennen. Emme ole kommunikoineet millään yhteydellä moneen viikkoon. Hän varmaan pettää minua. Hän ei tiedä kuinka paljon minä petänkään häntä. En seksuaalisesti. Olen luvannut etten enää ota tippaakaan. Tällä viikolla olen ollut kuivilla. Kokonaiset 2 päivää. Uusi ennätys. Vilkutan muka-hilpeästi tytärpuolelleni, jonka vaimoni muuten sai ollessaan kuudentoista. Rikkaan suvun murheenkryyni. Hinnatonta. Otan salkun maasta. Hymyilen. Salkku ei kilise. Minä olen kuivilla. Astun ulos kauniin keväiseen aamupäivään. Hengitän raikkaan elinvoimaista luonaistuulta. Kerään voimia. Suljen silmäni, avaan silmäni. Katselen ympärille. Upea tontti, upea kartano, upea elämä. Kaikki on minun. Voittajan on helppo hymyillä.

Kävelen autolle. Tanssahtelen fiiliksessä. Autokuski avaa takaoven. - Olkaa hyvä, herra. Minä en sano sanaakaan. En vaivaudu katsomaan edes silmiin. Hän saattaa panna vaimoani. Hänkin saattaa panna vaimoani. Istun nahkapenkille tukevasti ja otan kalenterini esille. Keskiviikko 13.päivä. Edessä urani suurin haaste lentokyydin päässä. Toisaalla Metro pelaa tänään Netsiä vastaan Castrenilla. Bertil on luvannut olla paikalla. Bertil on aina paikalla. Huikkaan kuskille, että saa luvan odottaa auton ulkopuolella kunnes olen soittanut muutaman puhelun. Suunnittelen soittavani esimiehelleni. Kyllä, jopa minulla on sellainen. Kännykkä soi. Soittaja on tuttu. Pomohan se. Kertaamme lyhyesti homman juonen. Elämäni tilaisuus, firman suurin päivä. Vannon, etten tule tuottamaan pettymystä, vaikka näillä meriiteillä en juuri esittelyjä kaipaisi. Toivotamme hyvästit. Uusi puhelu. Ehkä tärkeämpi. Soitan Bertilille. *tuut tuut tuut* Mitä helvettiä! Bertil odotti soittoani. Bertil vastaa aina. Aina. Nyt Bertil ei vastannut. Onkohan jotain sattunut? Pulssini kasvaa. Käteni hikoavat. Hermostun. Kokeilen uudestaan. *tuut tuut tuut* SAATANAN BERTIL! Saatanan saatanan saatana! Ei ole totta. Tämä ei saa olla totta! Ajattelen pahinta. Bertil saattaa olla estynyt pääsemään peliin, enkä täten saisi tietää tilanteen kehittymistä! Au-uu! Kuljettaja reagoi möykkääni ja livahtaa vasten käskyjäni etupenkille ja kysyy, että haluatteko jo lähteä, herra? Kiehun sisimmässäni. Näen punaista. Hamuan laukustani piristettä, mutta olen kuivilla. Koitan rauhoittua. Kuski kysyy uudestaan. Lähdemmekö jo lentokentälle, herra. Katson kuskia psykopaattisesti kulmieni alta ja annan ohjeet. Lähdetään. Kohti Oulua. Alkon kautta. Aja!

Seuraava muistikuva. Castrenin urheilupuiston liikuteltava käymälä. Itken. Lattialla on kaksi tilavuudeltaan litran kokoista tyhjää vodkapulloa. Moni asia vaivaa. Ensinnäkin. Kuski käyttäytyi röyhkeästi minua kohtaan. Koitti neuvoa minua olla juomatta ja olla tulematta katsomaan peliä. Joku helvetin renki määräilee! Toiseksi, en tiedä mitään Bertilistä. Edes yhteiset ystävämme eivät tiedä hänestä mitään. Olen huolissani. Kolmanneksi. Näillä hetkillä olisi alkamalla elintärkeä kokous parin tuhannen kilometrin päässä. Kokous, jossa minä olen vetojuhtana. Minun kokoukseni! Neljäntenä ja kaikkein pahimpana. Nets teki viidennen maalinsa Metron verkkoon. En voinut katsoa enempää. Hoipuin ja linnottauduin tähän kopin pahaseen. Kaikki menee aivan päin helvettiä. Juomatkin on hiljalleen finito. Voi jumalauta. Puhelin soi. Pomo. Tähän puheluun en haluaisi vastata. Tämä on varmaan 200 puhelu äijältä tunnin sisään. En ole vastannut yhteenkään. Olen seurannut peliä. Nyt ei ole mitään seurattavaa. Nyt ei ole mitään menetettävää. Painan luurin kuvaa. Huuto alkaa. MISSÄ HELVETISSÄ SÄ QVIST OIKEIN OLET! SUA OLTIIN VASTASSA LENTOKENTÄLLÄ, MUTTA KUKAAN EI NÄHNYT SUA! SOITIN VAASAN AUTOKUSKILLE JA SE KERTOI SUN OLEVAN OULUSSA MITÄ VITTUA!!?? TAJUATKO SÄ JÄTKÄ VITTU YHTÄÄN MITÄÄN EI JUMALAUTA KAIKKIEN VUOSIEN TYÖ SAATANA KAIKKI HUKASSA TÄÄ ON VITTU LOPPU NYT EI PERKELE!! KUULETSÄ MUA VITUN KUSIPÄÄ??.KERRO MULLE SAATANA ET MITÄ VITTUA ON TAPAHTUNU, MITEN ME TÄÄ TILANNE PAIKATAAN, QVIST !!?? Hieraisen kyyneleet silmäkulmitani ja totean värisevällä äänellä, että Metron puolustuspeli ei vain toimi, Nets on tehnyt jokaisesta paikastaan maalin ja oikeasti Metro on paljon Netsiä taitavampi porukka jokaisella pelin osa-alueella. Painan punaista luurinkuvaa ja tiputan puhelimen pönttöön. Kaiken sen sinertävän paskan sekaan. Tästä ei enää nousta. Tämä on loppu.

Ja nyt. Seuraavaksi. Puhelin soi. Oma henkilökohtainen puhelimeni. Perheensisäiseen viestintään. Easy calleja. Langanpäässä on Toni (nimi muutettu). Eräänlainen vartijani. Toisaalla pitää huolta minusta kun olen heikoilla ja toisaalla taas pitää järjestystä yllä ja vartioi kartanoa. Toni ei usein soita. Hän on yleensä aina rinnallani. - Staffan, tääl on Toni, mää kuulin et sul ei oo kaikki kunnos? En päästä pihaustakaan, mutta Toni jatkaa.   - Kuule mä soitin sulle ku ois yks juttu mikä mun ois pitäny kertoo sulle jo aikaa sit, oot sä siel. Silmiä kirvelee. Ynähdän vain merkiksi. - Joo tota tilanne on siis se et mä sanon tän niinku suoraan. Tääl talos on mies ja se mies on sun vaimos kans sun työhuoneessa. Ja tää ei oo hei paskaa, eikä todellakaan eka kerta ku näi on. Mä vaa sain mitan täyteen et ilmottaa sulle. En juurikaan välitä Tonin jorinasta. Koitan kaataa viimeisiä tippoja pullon pohjalta ja naurahdan samean ja niin ihanaisen väkevän pisaran tipahtaessa huulilleni. Teen saman uudestaan ja nauran. Pystyn vielä nauttimaan kaiken kokemani jälkeen. Nauran ääneen, heilutan pulloa ja tippoja ropisee nyt entistä enemmän. - Nii ja hei, Toni jatkaa. -Tätä sä et haluis kuulla, mutta naulas on Vaasan Sportin verkkatakki. Pullo tipahtaa ja pirstoutuu vessan lattialle.

Pupillini laajentuvat. Puhkun kuin täysikasvuinen myskihärkä. Menetän kontrollin. Puhelin jää syrjään. Toni huutaa nimeäni. En välitä. Äsken olin poissa ja heikoilla. Nyt olen elävämpi kuin koskaan. Nyt. Jos koskaan. Potkaisen voimalla vessan oven auki. Muutamat jannut katselevat minua sivusta. Peli on jo lisäajalla Nets johtaa 6-3. Murahdan kuin pantteri. Lähden juoksuun. Portista ulos. Katselen ympärilleni. Lähin auto. Tuulipukuinen mies avaamassa ovea. Lähestyn. Äijän silmät seisahtavat. Nopea liike. Avaimet on mulla, äijä selällään asfaltilla. Hyppään sisälle ja käynnistän auton. Katson itseäni peilistä, enkä ole tunnistaa itseäni. Painan kaasun pohjaan ja suuntaan kohti etelää. Katson uudelleen itseäni peilistä. Nyt tiedän kenen kontolle tämä tappio laitetaan...
linko

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Alasarjalutuuri


Vastaus #13 : 25.09.2009 klo 22:50:41

Kah, jatko-osa :) Ylos
Sakallio

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rauno Ojasen puoliaikaomena


Vastaus #14 : 25.09.2009 klo 23:22:56

Lukematta paskaa.
Obsy

Poissa Poissa


Vastaus #15 : 26.09.2009 klo 00:31:49

Juoppohullun päiväkirjassa nämä. Vuorisen tapaan lukematta paskaa.
Antoine Roquentin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jatkuvuuden Periaate & J-P Sartren rohtopaukku


Vastaus #16 : 27.09.2009 klo 10:08:18

Kauheaa roskaa, en jaksanut lukea. Palaako Kyrpälä ensi kauden rosteriin huutelemaan tappouhkauksia vastustajan pelaajille?
Gunner

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Nuolen pääkirjoitusta


Vastaus #17 : 27.09.2009 klo 15:42:33

Kauheaa roskaa, en jaksanut lukea. Palaako Kyrpälä ensi kauden rosteriin huutelemaan tappouhkauksia vastustajan pelaajille?

Täysin sama >:(
linko

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Alasarjalutuuri


Vastaus #18 : 16.02.2010 klo 17:12:30

Mitäs OPAMANIAlle kuuluu? FC OPA/2, elikkäs MetroStars, näyttää luovuttaneen Suomen Cupin 1. kierroksen matsinsa Kajaanin Spartakkia vastaan. Joko valot on sammutettu? :)
2.0

Poissa Poissa


Vastaus #19 : 16.02.2010 klo 17:24:26

Mitäs OPAMANIAlle kuuluu? FC OPA/2, elikkäs MetroStars, näyttää luovuttaneen Suomen Cupin 1. kierroksen matsinsa Kajaanin Spartakkia vastaan. Joko valot on sammutettu? :)
"MetroStarsilla ei ole kaudella 2010 aktiivista jalkapallotoimintaa.
Pelit jatkuvat syksyllä futsalin parissa." -Opan Internetti-
linko

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Alasarjalutuuri


Vastaus #20 : 16.02.2010 klo 17:29:02

"MetroStarsilla ei ole kaudella 2010 aktiivista jalkapallotoimintaa.
Pelit jatkuvat syksyllä futsalin parissa." -Opan Internetti-
Jaa, kappas. Tämä oli mennyt ohi silmän.

 
Sivuja: [1]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa