FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
23.04.2024 klo 14:14:19 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1]
 
Kirjoittaja Aihe: Zenit vs. Rubin, erilainen matkaraportti  (Luettu 4002 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
SSL20

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Liverpool, Pioneeriryhmä ja Hämeenlinna


: 05.12.2006 klo 04:28:26

Itsekin voisin kertoa toistaiseksi ainoasta näkemästäni pelistä ulkomailla. Ehkä hieman erilainen matkakertomus... Eli kyseessä oli Zenit vs. Rubin. Muistaakseni oli kevät 2003, pääsiäisloma. Olin lukioreissulla Pietarissa ja totta kai otin selvää, että pelataanko siellä yhtään peliä silloin. Sain selville, että matsi on, mutta kukaan ei ollut kiinnostunut lähtemään. Olivat kiinnostuneempia oopperasta ja taiteesta yms, "korkeakulttuurista". Toki itsekin sitten noita kohteita tuli kierrettyä, Eremitas oli ihan hieno paikka, ooppera olis ollu kiva kokemus, jos olis kestänyt kolmen tunnin sijasta vartin.

Mutta siis joo, päätin joka tapauksessa lähteä peliin. Ja kun hotellilta ei osattu kertoa, mistä saa lippuja, päätin vain lähteä pyörimään stadionille päin. Opettaja onneksi osasi neuvoa (ehkä keskusteltuaan jonkun kanssa, kun puhuu venäjää), millä sinne pääsen ja missä se on. Sitten menin vain sellaiseen johdinbussiin. Matkalla näin seuraväreihin pukeutuneita faneja, joten tiesin, että oikea suunta on. Ongelma tuli siinä, että missä hypätä pois. Seurasin sitten yksiä faneja, jotka olivat siis samassa bussissa, mutta jäivät jostain syystä pois aiemmin jo. No, lähdin sitten vain vaeltelemaan siinä ympäristössä ja yritin bongailla faneja. Vähän matkaa kuljettuani (siis yllättäen oikeaan suuntaan) näinkin sinistä merta. Poliisi ja armeija olivat sulkeneet viereisen tosimonikaistaisen kadun. Stadionin ympäristö oli pitkälle täynnä Zenit-faneja. Jokainen oli ainakin jollain tavoin seurväreissä. Lippistä, lippua, pelipaitaa, huivia, vähintään jotain löytyi. Vieraskannattajia ei näkynyt missään. Itselläni oli ihan tavalliset vaatteet, ja vielä punainen paita, joka siis oli vastustajan väri!

No, kävelin sitten lähemmäksi stadionia ja yritin etsiä katseellani lipunmyyntiä. Aloin jo huolestua, kun sitä ei tuntunut näkyvän missään. Näytin varmaan aika hukassa olevalta siinä pyöriessäni. Sitten joku venäläinen nuori kundi (ihan hyvännköinen vielä, vaikkei ne kauhean tyypillisesti sitä ole) tuli kysymään (venäjäksi totta kai), että onko mulla lippua. Huonolla venäjäntaidollani sain sanottua, että njet ja etten oikein puhu venäjää. No, sillä oli kaks lippua ja kysyi, että haluanko toisen. Daa siihen väliin ja sitten kaivamaan rahaa, että paljonko se haluaa siitä. Ei halunnut mitään, lähti vaan viemään mua oikeeseen suuntaan. Turvatarkastus siinä oli. Se jätkä osti vielä matkalla katsomoon limua molemmille siitä, vaikka yritin kyllä kertoa, etten tarvitse kiitos.

Stadion oli suht täynnä, ja tosiaan kaikki sinisissä, missään vaiheessa en nähnyt vierasfaneja. Tunnelma ihan jees, vieressä oleva jätkä ei tosin viitsinyt huutaa, varmaankin mun takia. Sillä oli kyllä fanipaita. Jotain yritti jutella, mutta kun ei puhunut mitään muita kieliä, kuin venäjää, niin oli hieman hankalaa. Sen ymmärsin, että oli saman ikäinen ja opiskeli yliopistossa lakia. Näytti kyllä ihan jonkun opiskelijakortinkin, niin siitä vielä varmistuin, että ymmärsin oikein. Ja sitten että sillä oli bemari, eli ei köyhimmästä päästä siinä maassa. Jotain se urheili, mutten ymmärtänyt lajia. Ei ollut ainakaan jalkapallo, jääkiekko eikä tennis, ne olisin ymmärtänyt... Itse onnistuin ainakin kertomaan, että olen Liverpool-fani ja mistä olen ja että Hämeenlinnassa on paljon pienempi stadion... 

No kuitenkin, itse peli ei mun mielestä ollut kummemman tasoista, kuin Veikkausliigassakaan. Filmasivat enemmän. Fanikulttuuri selvästi edellä Suomea, mutta missäpä ei olisi. Zenit voitti 1-0. Sitten matsin jälkeen olin hotellille lähdössä ja jätkä halus saattaa. Meinas ensin taksin ottaa, mutta onneksi ei saanut. En kovin mielelläni olis sellaseen mennytkään, siellä on ihan hullu liikenne ja suurin osa takseista vanhoja laatikko-ladoja. Sitten vain metroasemalle kävelemään. Osti mulle matkalla ruusunkin. Sitten vaan saattoi mut hotellille ja lähti johonkin. Aika reilu tyyppi. 

Mutta joo, tuon perusteella jäi hyvä kuva venäläisistä, muutenkin ystävällistä porukkaa, vaikkei ollut edes yhteistä kieltä. Ja ihan hyvin pystyi yksinkin liikkumaan. Uudestaankin olen käynyt Pietarissa, keväällä 2005. Silloin oli sellainen kaveri mukana, joka olisi halunnut kanssa peliä lähteä katsomaan, mutta kun ei valitettavasti ollut peliä reissumme aikana.
Viikinki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Viikingit


Vastaus #1 : 05.12.2006 klo 04:58:11

Nämä ovat juuri näitä, joita on ilo lukea. Mielenkiintoinen raportti hieman toisenlaisesta jalkapallomaailmasta Ylos
El Conejo

Poissa Poissa


Vastaus #2 : 05.12.2006 klo 09:54:56

Mielenkiintoista, joskin hieman pelottavaa luettavaa... Etkö kokenut kaverin tunkeilevaista käyttäytymistä mitenkään uhkaavaksi? Osti ruusunkin... Toivottavasti olet tyttö!!!
jjs

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Uolevi, Myy


Vastaus #3 : 05.12.2006 klo 12:08:19

SSL:n raportille Ylos Hyvä, jotta kohteliaita nuoria miehiä löytyy ainakin yksin kappalein.
SSL20

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Liverpool, Pioneeriryhmä ja Hämeenlinna


Vastaus #4 : 05.12.2006 klo 14:51:16

Mielenkiintoista, joskin hieman pelottavaa luettavaa... Etkö kokenut kaverin tunkeilevaista käyttäytymistä mitenkään uhkaavaksi? Osti ruusunkin... Toivottavasti olet tyttö!!!

Olen olen...  ;D En, kun ei se tuntunut tunkeilevalta, eikä uhkaavalta. Siis kyllä se tuntui oudolta, kun en osannut kertoa, etten nyt välttämättä mitään limua tai ruusuja tarvitse, mutta kyllä mä ihan itse suostuin sinne matsiin sen kanssa lähtemään. Sisäänhän mä vain halusin, mutta kelpasihan se seurakin, vaikka tosiaan kieliongelmia oli. Ja turvallisempaahan se oli metrolla takaisin matkata, kun oli saattaja. Ei mulla ole tapana pelätä maailmalla, Torontossa olen seikkaillut yksin monta päivää ja löytänyt uusia tuttavuuksia. Ainoastaan slummin läpi kulkeminen oli pelottavaa, kun täynnä kännisiä ja aineissa olevia kodittomia hengaili siellä kasoittain. Onneks olin porukassa silloin. Mutta osaan kyllä varovaisestikin suhtautua vieraisiin ihmisiin, mutta siinä voi käyttää tervettä järkeä.
keano10

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Spurs


Vastaus #5 : 05.12.2006 klo 15:02:19

mukava tarina :)joo, maassa maan tavalla. Mitäpä sitä pelkäämään, vaikka suomalaisista voikin olla vaikea ymmärtää, että jossain päin voidaan olla vieraillekin ystävällisiä Ylos
grönvit

Poissa Poissa


Vastaus #6 : 05.12.2006 klo 16:51:57

 Ylos
kinkladze

Poissa Poissa


Vastaus #7 : 05.12.2006 klo 19:53:38



No kuitenkin, itse peli ei mun mielestä ollut kummemman tasoista, kuin Veikkausliigassakaan.

 ;D :keskari: :keskari:
Viikinki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Viikingit


Vastaus #8 : 05.12.2006 klo 19:59:04

Niin no, tuohon yllä olevaan:

Kummemman tasoista, vai näköistä?
Ricky Rocket

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Los Búhos Reales


Vastaus #9 : 05.12.2006 klo 20:32:45

Mukava tarina  Ylos
Sattuisiko kuvia löytymään?
SSL20

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Liverpool, Pioneeriryhmä ja Hämeenlinna


Vastaus #10 : 05.12.2006 klo 23:48:49

Niin no, tuohon yllä olevaan:

Kummemman tasoista, vai näköistä?

No tasoista/näköistä, siis eivät olleet mun mielestä pelillisesti edellä, vaikka kyseinen kotijoukkue tässä viime vuosina on UEFA-Cupissakin näkynyt. Tosin venäläisillähän on tapana pelata Euroopassa paljon paremmin kuin kotimaansa liigassa.

Lainaus
Mukava tarina 
Sattuisiko kuvia löytymään?

Valitettavasti ei sattunut kameraa mukaan...
kinkladze

Poissa Poissa


Vastaus #11 : 05.12.2006 klo 23:57:26

No tasoista/näköistä, siis eivät olleet mun mielestä pelillisesti edellä, vaikka kyseinen kotijoukkue tässä viime vuosina on UEFA-Cupissakin näkynyt. Tosin venäläisillähän on tapana pelata Euroopassa paljon paremmin kuin kotimaansa liigassa.

Tajuatkohan yhtään mittakaavasta? Zenitin budjetti n. 30 miljoonaa euroa. Sillä rahalla saa huippupelaajia, jotka pyörittävät Veikkausliigan semiprofessionaalia kuin litran mittaa vaikka nukkuessaan. Zenitin pelaajat tienaavat saman verran kuin Valioliigan keskikastin pelaajat. Zenitin yhden kauden budjetti on sama kuin Veikkausliigan kaikki budjetit yhteen laskettuna n.3 kauden ajan. ::)
SSL20

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Liverpool, Pioneeriryhmä ja Hämeenlinna


Vastaus #12 : 06.12.2006 klo 00:00:33

Tajuan. Silti ainakaan kyseinen peli ei mielestäni ollut Veikkausliigan tasoa parempaa. Mutta mikäpä asiantuntija mä olisin. Kunhan kerron mielipiteeni.
kinkladze

Poissa Poissa


Vastaus #13 : 06.12.2006 klo 00:10:13

Mikä on jalkapalloilullinen kokemuksesi? Pelaatko kenties itse? Tai valmennatko? Käytkö katsomassa liigaa tai divareja? Jos et erota Venäjän ammattilaisten ja Suomen amatöörien eroa, olet huolestuttavalla tiellä.  :o
Chegue

Poissa Poissa


Vastaus #14 : 06.12.2006 klo 00:31:42

Hyvä matkakertomus Ylos
SSL20

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Liverpool, Pioneeriryhmä ja Hämeenlinna


Vastaus #15 : 06.12.2006 klo 00:44:15

En pelaa, en valmenna. Katson Ykköstä aktiivisesti (FC Hämeenlinnaa). Liigaa silloin tällöin (joskus paikan päällä), tuohon aikaan FCH:n siellä pelatessa, aktiivisesti. Sitten olen käynyt katsomassa muutaman suomalaisjoukkueen euromatsin. Haka-Liverpool, ainoa kerta kun olen nähnyt suosikkini. Mutta Haka-Fulham ja Tampere United-Lazio, suomalaisilla ei mitään hävettävää, hienot matsit. Telkasta lisäksi joitain.
El Conejo

Poissa Poissa


Vastaus #16 : 06.12.2006 klo 14:14:43

Mielenkiintoista, joskin hieman pelottavaa luettavaa... Etkö kokenut kaverin tunkeilevaista käyttäytymistä mitenkään uhkaavaksi? Osti ruusunkin... Toivottavasti olet tyttö!!!

Niin, selvennykseksi, tuo on ihan puhdasta tajunnanvirtaa. Mahdollisuus, että foorumisti voisi olla tyttö tuli mieleeni vasta kun oli kirjoittanut tuosta ruususta...

Tuskin olen ainoa, joka miehenä olisi ollut vähän ihmeissään vieraan miehen käyttäytyessä itseään kohtaan noin...
SSL20

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Liverpool, Pioneeriryhmä ja Hämeenlinna


Vastaus #17 : 06.12.2006 klo 17:36:45

Tuskin olen ainoa, joka miehenä olisi ollut vähän ihmeissään vieraan miehen käyttäytyessä itseään kohtaan noin...

Joo, no siinä tapauksessa olisin kokenut sen tunkeilevana ja uhkaavana...  ;D
Boris Pugo

Poissa Poissa


Vastaus #18 : 07.12.2006 klo 03:18:09

http://www.youtube.com/watch?v=VTl0Xneg3GU

 Ylos
Lounasseuralainen

Poissa Poissa


Vastaus #19 : 07.12.2006 klo 11:29:11

Mainio matkaraportti, oli kiva lukea  Ylos
Metsän siimes

Poissa Poissa


Vastaus #20 : 07.12.2006 klo 12:40:26

Mielenkiintoinen raportti.  Ylos Itsehän en naisena olisi uskaltanut tunkeilevan ryssän mukaan lähteä.
Alan

Poissa Poissa


Vastaus #21 : 07.12.2006 klo 13:37:14

Mielenkiintoinen raportti.  Ylos Itsehän en naisena olisi uskaltanut tunkeilevan ryssän mukaan lähteä.

On se hienoa kun foorumilla on näin avarakatseista porukkaa. Alas
SSL20

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Liverpool, Pioneeriryhmä ja Hämeenlinna


Vastaus #22 : 07.12.2006 klo 15:15:35


Kiva linkki, kiitos!
Combine

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ManU


Vastaus #23 : 07.12.2006 klo 23:08:43

Tajuatkohan yhtään mittakaavasta? Zenitin budjetti n. 30 miljoonaa euroa. Sillä rahalla saa huippupelaajia, jotka pyörittävät Veikkausliigan semiprofessionaalia kuin litran mittaa vaikka nukkuessaan. Zenitin pelaajat tienaavat saman verran kuin Valioliigan keskikastin pelaajat. Zenitin yhden kauden budjetti on sama kuin Veikkausliigan kaikki budjetit yhteen laskettuna n.3 kauden ajan. ::)
Vaikka budjetti olis 100 miljoonaa :keskari:, niin ei se välttämättä takaa hyvää peliä. Eihän Chelseakään aina pelaa tasokasta futista (ainaki tylsää sumputusta se on) >:(

 
Sivuja: [1]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa