Voisin tänään illalla raapustella tänne tän kauden kausimaksuista jutun, mitä niillä saa jne.
Huomena olevassa vanhempainillassa tulen esittämään nämä vanhemmille sitten. Hyvä saada mielipiteitä jo ennen sitä jos jotkut kerkiää kommentoimaan.
Tässä nyt näitä : HUOM-lisenssi pitää ostaa itse!Hallintomaksu seuralle 120e/vuosi - tällä saa siis sen toimistohenkilön, ei mitään muuta, tilitoimiston kirjanpidon kait myös tjsp.
Joukkueen kausi kestää tammikuusta lokakuuhun, tänä aikana kerätään vanhemmilta 50e/kk kuluihin (500e),
budjetissa koko kauden kulut pelaajaa kohtaan ovat 430e (43e/kk) mutta tuo kuukausimaksu on sen takia tuon kokoinen että tulee vähän ns. puskurivaraa.
Kerääminen aloitetaan myös heti tammikuusta koska talvella harjoitusmenot ovat suuremmat, suurimmat kulut muodostuvatkin juuri tammi-huhtikuusta.
Marraskuussa alkaa "uusi kausi" mutta se lenkkeillään, joulukuussa aloitetaan harjoittelemaan ja joulukuun kulut ympätään aina ensivuoden budjettiin sitten.
Vanhemmat maksavat näin ollen vain kymmenen kuukautta kaudessa.
Tuolla 50e/kk x 10kk, olen saannut tehtyä budjetin tälle kaudelle niin että siinä on kaiken tämän lisäksi mitä tulen kertomaan vielä yli 2000e ylijäämää. Valmentajat eivät meillä peri rahaa tästä, koemme sen vääränä koska keräämme itse rahaa joukkueelle niin miksi hitossa ottaisimme sitä sieltä? Toisekseen, se on sama saako 100e vai 400e kausi koska suhteessa työmäärään tunteina se on niin mitätön summa. Olen aina ollut tätä mieltä kun olen valmentanut ja pyrimmekin ottamaan nuo korvaukset kaudesta jotenkin muuten aina.
Tällä kaikella pelaaja saa :
- Erittäin hyvää valmennusta joka on suunniteltua, monipuolista, terveellistä ja hyvin toteutettua. (linkki harjoitusjaksoihin)
http://kotisivukone.fi/files/fchaka.kotisivukone.com/harjkaus.htmhttp://kotisivukone.fi/files/fchaka.kotisivukone.com/harjkal.htm reenikalenteri, alustava
http://kotisivukone.fi/files/fchaka.kotisivukone.com/pkha1.htmHyvin suunniteltu näkyy esim noissa sykerajoissa jotka meillä on nyt ollut lenkeillä ja joissa on pysytty.
Monipuolisuus spinningissä, bodypumpissa, keppijumpassa, kuntopiireissä jne.
Läpi kauden on vähintään 4 tapahtumaa viikossa hyvissä harjoitusolosuhteissa, tekonurmet ulkona/sisällä
- Kaudelle olen hommannut myös 2krt/kk hieronnat. Jokaisella on mahdollisuus kahdeksana kuukautena käydä urheiluhierojalla. Tässä toimii kurssikaverini joka on koulutukseltaan urheiluhierojana muttei tee enään ammatikseen niitä hommia. Hän käy kahtena päivänä viikossa n.2vk välein täällä hieromassa halukkaat.
- Bussikuljetukset pisimpiin piirinsarjan peleihin joita on 5kpl kaudella, muuten vanhemmat ovat hyvin aktiivisia viemään. Myös 10 bussimatkaa mahtuisi vielä tämän kauden budjettiin ja ylijäämää jäisi n.1000e. Piirinsarjassa varmastikkin about 10 joukkuetta, 2x sarja. Lähimmät matkat siis autoilla.
- Kenkäraha 50e tammikuu tai helmikuu. Joukkue tulee vastaan 50 eurolla paikallisen urheiluvälineliikkeen nappiksiin. Käytettävä jompana kumpana kuukautena koska budjetoitu niin että aletaan maksaan sitä maaliskuusta jo.
- Kauden ryhmäytymisleiri Orivedellä, bussit, ruokailut, hienot mökit, ohjelma jne. PE-SU. Oltiin tällä kaudellakin C-tyttöjen kanssa.
- Ruokailut pelipäivinä. Tätä kokeiltiin viime kauden vikassa pelissä ja nyt se otetaan käyttöön. Kouluaikana eli Toukokuu-Elo-Syyskuu tämä ei varmaankaan toimi. Joukkueen huoltaja joka toimii kokkina Viking Linellä, laittaa pelaajille terveellisen ja kevyen ruuan Hakakeskukselle jonne kokoonnutaan syömään aamuharjoitusten jälkeen. Alla pelipäivien kaava ;
Kouluaikana nämä eivät siis päde!
kotipelitAamuharjoitus klo 10-11
Ruokailu 13.15-14
Kokoontuminen 18.15
Ottelu 19.30
vieraspelit (riippuen mihin aikaan)Aamuharjoitus klo 10-11
Ruokailu 13.15-14
Lähtö xx.xx
Jos vieraspelejä ennen ei ehditä syömään, niin ruokailu on järjestetty BUSSIMATKOILLA takasin tullessa. Automatkoilla luonnollisesti ei
Kotipeleissä kokoontuminen on aina 1h 15min ennen pelin alkua, ennalta sovitussa asussa. Vieraspeleihin pyrin aina saapumaan ainakin 1h ennen pelin alkua. Kotipeleissä pukukoppi on valmiina kun pelaajat tulevat, jokaisella nimetyllä on oma paikkansa nimellä varustettuna kopissa jossa odottaa pelipaita pestynä sekä muut varusteet. Peleihin nimetään 11+7/24hlö aina aamuharjoituksissa, jos niihin ei pääse (kesätyöt tjsp) niin ilmoitan edellisenä iltana. Oletan silti että myös ne ketä ei nimetä tulevat ainakin syömään joukkueen kanssa. Mielestäni pelipäivät ovat ne päivät kun voi "uhrautua" ja olla joukkueen kanssa.
- Viikkotehtävien voittajien palkinnot, lahjakortit vapaavalintaisiin liikkeisiin, arvoltaan 200e, 200e ja 100e. Kolme parasta siis palkitaan. Koska mielestäni osa valmentamista on myös "sivistyksellinen", olen ideoinut tämmöisen. Tehtävät käsittelevät Hakan historiaa sekä oman paikkakuntamme vaiheita, muutama myös ihan yleisesti jalkapalloa ja sitä koskevia asioita. Materiaalit tulevat nettisivuille viikon ajaksi ja sen jälkeen seuraavissa harjoituksissa suoritetaan yksitellen "tentti" (5-8 kysymystä aiheesta) ja eniten oikein saannut tietysti saa 3p, seuraavaksi 2p, sitten 1p. Mikäli on samoja määriä niin ei haittaa, tasapeleihin tää juttu ei pääty koska osa tehtävistä on semmosia että vain yksi voi voittaa jne. Selitän tän tarkemmin vielä joskus. Haluan tutustuttaa noi Hakan historiaan ja pistin tämmösen pienen porkkanan niille.
- Erotuomarit peleihin tietysti ja koko kauden harjoituspaikkakulut!
jos jotain oleellista on vielä niin lisään myöhemmin, varustekuluja en ole pistänyt kun niitä kattoo sitten kun tiedetään mitä tarvitaan, eiköhän nekin hyvin järjesty kun 2000e on ylimäärästä JA, tässä ei ole mitään talkoo, sponsori, turnaus jne kuluja. Kaikki tämä siis vain tuolla 50e/kk vanhemmilta.
Tälle kaudelle olen suunnitellut sponsori-kausarin yrityksille sekä yksityisille, pistän ne myöhemmin mutta jokaisesta myydystä kausarista tulee 200e joukkueelle jos se on yritys ja 100e jos yksityinen.
Mielestäni tämä on erittäin halpa kausi ottaen huomioon kaiken tuon