FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
24.11.2024 klo 11:01:54 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 20 [21] 22

Kirjoittaja Aihe: KTP 2010  (Luettu 39124 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
B-katsomo

Poissa Poissa

Vastaus #500 : 24.09.2010 klo 16:05:39

Mitä perusteluja? Nuohan nyt ovat tieteellisesti tosia.
:) Lisätietoja siitä tutkimuksesta, jossa nuo on todistettu tieteellisesti...

e: Vai sanottiinko noin lukion filosofian tunnilla? ;)
« Viimeksi muokattu: 24.09.2010 klo 17:36:39 kirjoittanut B-katsomo »
Mr Tii

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KTP -1927

Vastaus #501 : 24.09.2010 klo 16:33:53

:) Lisätietoja siitä tutkimuksesta, jossa ne on todistettu tieteellisesti...

e: Vai sanottiinko noin lukion filosofian tunnilla? ;)
Voin etsiä sinulle useammankin julkaisun kun osoitat yhdenkin esimerkin jossa ihminen on pystynyt ylittämään inhimillisen suorituskykynsä fyysisesti tai taidollisesti. Jos kiinnostut enemmänkin aiheesta niin voimme siirtyä ihan eri keskustelupalstoille keskustelemaan esim. valmennustietoudesta. Itse en enää tässä otsikossa asiasta keskustele.
Alha

Poissa Poissa

Vastaus #502 : 24.09.2010 klo 17:02:31

Ei kait nyt kenttäryhmityksen muuttaminen tarkoita pelitavan muuttamista. Nuo numeroin merkityt pelipaikat kun ovat enemmänkin suuntaa-antavia ja pelitapa tuota sitten muokkaa pelitapahtumien mukaan. Tällä kaudellakin KTP on pelannut jonkun näkemyksen mukaan 4-5-1 ryhmityksellä, joku toinen sen mieltää 4-3-3:ksi. Pelitapa hyökätessä on ollut palloa hallitseva ja lähinnä laitojen kautta keskityspaikkoja hakemalla ollaan pyritty tekopaikkoihin, myös nopeita hyökkäyksiä ja syöttöjä puolustuksen selustaan on käytetty kun pallo on riistetty keskialueella johon KTP on pyrkinyt puolustaessaan. Hankalimpia vastustajia onkin ollut joukkueet jotka ovat pelanneet pallon suoraviivaisesti ylös ja laitoihin jolloin KTP:n puolustuslinjan on pitänyt laskea kohtuu alas ja nopeisiin vastaiskuihin ei olla päästy. Näin ovat pelanneet ainakin HaPK, Sudet ja myös KoRe ja Jäntevä kevätkaudella. Tiedä sitten onko tämä ollut näiden vastustajien tarkoituskin mutta kohtuu hyvin näissä ovat onnistuneet.

Olet aivan oikeassa että ryhmitykset ovat vain suuntaa antavia, mutta nykyisen pelitaktiikan muuttaminen 4-4-2:ksi on aivan eri asia kuin 4-3-3 ja 4-5-1 ero, sillä kahden jälkimmäisen ero on vain alempaa puolustavat laiturit, joka tietysti muuttaa keskikentän roolia ja niin edelleen, mutta erot ovat pieniä. Jos taktiikka muutettaisiin 4-4-2, mielestäni pelitapa muuttuu oleellisesti. 2 hyökkääjällä pelattaessa toinen kärki voi hakea pysty juoksuja laitoihin, toisin kun yksinäisen kärjen täytyy aina pysyä tekemässä maaleja keskellä kun toista kärkeä ei ole. 2 keskimmäisellä keskikentällä pelaaminen muuttaa peliä huomattavasti enemmän, varsinkin puolustussuuntaan. 3 keskikentällä puolustaessa keskikentän keskeltä on lähes mahdotonta mennä pelaamalla läpi, jos keskikenttä ei ole ihan unessa. KTP puolustaakin niin, että laiturit ohjaavat vastustajan keskelle, jolloin keskellä vastustajan peli pysähtyy. 2 keskikentällä pelatessa vastustajaa ei ole järkevää ohjata keskelle, sillä 2 keskikenttä pelaajaa ei pysty pysäyttämään pelinrakentelua varmasti, kun peli joudutaan ohjaamaan laitaan joutuvat laitapakit huomattavasti suuremman paineen alaisiksi ja keskityksiä tulee huomattavasti enemmän. Itse pitäytyisin 3 keskikentän taktiikassa, sillä kakkosessa pelien hallitseminen on huomattavasti vaikeampaa kuin kolmosessa ja 4-3-3/4-5-1 on mielestäni puolustussuuntaan parempi kuin 4-4-2, tästä voi tietysti olla montaa mieltä.

Tuli ehkä hieman sekava, mutta yritin selventää kantaani.
« Viimeksi muokattu: 24.09.2010 klo 17:05:12 kirjoittanut Alha »
B-katsomo

Poissa Poissa

Vastaus #503 : 24.09.2010 klo 17:49:27

Voin etsiä sinulle useammankin julkaisun kun osoitat yhdenkin esimerkin jossa ihminen on pystynyt ylittämään inhimillisen suorituskykynsä fyysisesti tai taidollisesti. Jos kiinnostut enemmänkin aiheesta niin voimme siirtyä ihan eri keskustelupalstoille keskustelemaan esim. valmennustietoudesta. Itse en enää tässä otsikossa asiasta keskustele.
Täähän on lähinnä filosofinen kysymys. Miten määrittelet ylisuorittamisen? Eihän se välttämättä tarkoita sitä, että ylittää maksimaalisen suorityskyvyn, vaan keskimääräisen suoritustason.
Pyhäinhäväistys

Poissa Poissa

Vastaus #504 : 24.09.2010 klo 18:34:58

Miten määrittelet ylisuorittamisen? Eihän se välttämättä tarkoita sitä, että ylittää maksimaalisen suorityskyvyn, vaan keskimääräisen suoritustason.

Juu, tätä ainakin itse hain.

Ja lähinnä siis ajattelin että KTP:n Kakkosen eka kausi oli aika tyypillinen ilmiö jalkapallossa. Ensin sarjan nousijajoukkue saa debyyttikauteensa hyvän alun, ja kovan joukkuehengen ja hurmoksen siivititelemänä voittaa pelejä ja on sarjassa korkeammalla kuin mitä pelaajamateriaalin tason* perusteella voisi odottaa. Sitten loppukautta kohti huippuvire vähän laantuu ja joukkue putoaa lähemmäksi sitä ns. omaa tasoaan. Esimerkkeinä vaikkapa Jäntevä tällä kaudella Kolmosessa ja Riverball Kakkosen A-lohkossa. Toisella kaudella voi hyvinkin sitten olla putoaminen vaarana, niin kuin KTP:llä 2009.

*Se kuuluisa taso on tietysti tässä kohtaa subjektiivinen mielipide ja veteen piirretty viiva, jota on mahdoton alkaa varsinaisesti määrittelemään.
Kanuuna-Keen

Poissa Poissa

Vastaus #505 : 24.09.2010 klo 18:55:01

Pyh ja pah. Kyllä KTP:n materiaali Kakkosen kausina oli vähintäänkin keskikastin joukkue. Ihan käsittämätöntä vieläkin miten se myllykoskelainen "huippuvalmentaja" onnistui hajottamaan joukkuehengen ja toimivaksi todetun taktiikan, tuloksena ihan ansaittu putoaminen Kolmoseen.

Tuli noista spekulaatioista ensi kauden pelaajista mieleen, että itse en ainakaan haluaisi nähdä Piispaa avauksessa. Kolmosessa ihan pätevä kaveri, mutta kaudella 2009 Kakkosessa nähtiin, että ei todellakaan ole Kakkosen tasoa.
Alha

Poissa Poissa

Vastaus #506 : 24.09.2010 klo 20:37:54

Manon aikana ongelma ei ollut mielestäni taktisessa puolessa. Alkukausi meni ihan hyvin ja oltiin vielä hyvillä sijoituksilla, eikä peli mitenkään erikoisen huonoa ollut. Kauden aikana vedettiin liian kovaa treeniä, jonka seurauksena pelaajat väsyivät ja loppukaudesta oli veto poissa kaikilta -> tiputtiin kolmoseen. Tosin muutama silloin pelannut pelaaja on sanonut, että paskin valmentaja jota on nähnyt, joten saattoi olla myös taktisesti ihan uuno, mutta kohtuullisesti mennyt alkukausi viittaisi liian koviin treeneihin keskellä kautta. Mitään varmaa tietoa minulla ei asiasta ole, mutta näin olen päätellyt.
Alha

Poissa Poissa

Vastaus #507 : 24.09.2010 klo 20:49:24

Tuli noista spekulaatioista ensi kauden pelaajista mieleen, että itse en ainakaan haluaisi nähdä Piispaa avauksessa. Kolmosessa ihan pätevä kaveri, mutta kaudella 2009 Kakkosessa nähtiin, että ei todellakaan ole Kakkosen tasoa.

Olen osittain samaa mieltä kanssasi, mutta Piispa ja Länsimies tavallaan täydentävät toisiaan. Piispa on kaksinkamppailuissa selvästi huonompi, kuin Länsimies ja ei siltä osin pärjääkkään kakkosessa, mutta toisaalta Piispa on huomattavasti parempi jalalla kun Länsimies. Länsimies on ollut kolmosessa kaksinkamppailuissa aivan ylivoimainen, en itse nähnyt kertaakaan, että joku olisi mennyt ohi 1v1. Voittanut pääpallot lähes 100 prosenttisesti ja paikkaillut Piispan hitautta. Itse olen muutaman vuoden jo ihmetellyt miten Länsimies on niin hemmetin nopea, vaikka hirveä lihaskimppu onkin. Susia vastaankin juoksi kärjen kiinni vaikka oli melkein 10 metriä jälessä, talvellakin nähtiin muutama "juoksukisa" joissa Länsimies ylivoimainen. Ainakin kolmosen tasolla Länsimies kaikkia kärkiä nopeampi ja vahvempi, joten aika mahdoton ohitettava. Mutta Länsimiehen heikkoudet ovatkin pallollisessa pelissä, syöttöjen laatu on aika surkea, syötöt pomppivat paljon. Joten jos uusi toppari tulisi, sen pitäisi olla pallollisena hyvä jotta pelinrakentelu toimisi alhaalta saakka. Ja ei näitä pallollisia toppareita hirveästi taida lähialueella olla, jotka pärjäisivät myös puolustussuuntaan hyvin.
walde

Poissa Poissa

Vastaus #508 : 24.09.2010 klo 20:53:48

Manon aikana ongelma ei ollut mielestäni taktisessa puolessa. Alkukausi meni ihan hyvin ja oltiin vielä hyvillä sijoituksilla, eikä peli mitenkään erikoisen huonoa ollut. Kauden aikana vedettiin liian kovaa treeniä, jonka seurauksena pelaajat väsyivät ja loppukaudesta oli veto poissa kaikilta -> tiputtiin kolmoseen. Tosin muutama silloin pelannut pelaaja on sanonut, että paskin valmentaja jota on nähnyt, joten saattoi olla myös taktisesti ihan uuno, mutta kohtuullisesti mennyt alkukausi viittaisi liian koviin treeneihin keskellä kautta. Mitään varmaa tietoa minulla ei asiasta ole, mutta näin olen päätellyt.
tai sitten syy oli kenties se ettei treenattu kunnolla...se yleensä kostautuu pitkässä juoksussa....
kotkassa ei o treenattu kunnolla sitten smalin ja rautiaisen...
Pyhäinhäväistys

Poissa Poissa

Vastaus #509 : 24.09.2010 klo 20:55:35

Länsimies on ollut kolmosessa kaksinkamppailuissa aivan ylivoimainen, en itse nähnyt kertaakaan, että joku olisi mennyt ohi 1v1. Voittanut pääpallot lähes 100 prosenttisesti ja paikkaillut Piispan hitautta. Itse olen muutaman vuoden jo ihmetellyt miten Länsimies on niin hemmetin nopea, vaikka hirveä lihaskimppu onkin. Susia vastaankin juoksi kärjen kiinni vaikka oli melkein 10 metriä jälessä, talvellakin nähtiin muutama "juoksukisa" joissa Länsimies ylivoimainen. Ainakin kolmosen tasolla Länsimies kaikkia kärkiä nopeampi ja vahvempi, joten aika mahdoton ohitettava.

Kiukas vei keväällä Urpolassa tunnin ajan Länkkäriä miten halusi.  Ylos
Alha

Poissa Poissa

Vastaus #510 : 24.09.2010 klo 21:05:20

Kiukas vei keväällä Urpolassa tunnin ajan Länkkäriä miten halusi.  Ylos

Harmi etten ollut näkemässä :/. Itse en ole nimittäin kertaakaan nähnyt tänä vuonna että Länsimiestä olisi viety oikein kunnolla, no ensi vuonna luultavasti senkin edestä, kakkosen taso kuitenkin niin paljon kovempi.
Tolsa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KTP, SGE

Vastaus #511 : 24.09.2010 klo 21:12:15

SavU-matsi taisikin olla ainoa kerta, kun Länsimies joutui kunnolla koetukselle. Siinäkään ei mielestäni mistään täysin viemisestä voi puhua.
DUNGA

Poissa Poissa

Vastaus #512 : 25.09.2010 klo 15:31:25

tai sitten syy oli kenties se ettei treenattu kunnolla...se yleensä kostautuu pitkässä juoksussa....
kotkassa ei o treenattu kunnolla sitten smalin ja rautiaisen...

Syitä löytyy pelaajissa ja valmentajassa. Manon pahin ongelma tais olla se et on tottunut vetämään vain "junnutreenejä" joissa pelaajien kehitys on ollut harjoitusten pääpainopisteenä.... Ehkä KTP:n kokeneempi kaarti olisi vaatinut vahvan auktoriteetin omaavan valmentajan jotta heistä oisi saanut enemmän irti. Mun mielestä KTP:n kokenut osasto olisi pitänyt pystyä parempaan, oliko enää riittävästi motivaatiotakaan harjoitella kakkosen tasolla???? Mano oli kyllä riskivalinta valmentajaksi.

No anyway joukkueen pitää nuorentua/vahvistua ensi kaudelle ja löytää sopiva valmentaja! Paasolainenhan MyPasta ei saa jatkopestiä! =)
bergebach

Poissa Poissa

Vastaus #513 : 25.09.2010 klo 17:22:04

Keveri jatkakoon! Ainut syy jonka voisin nähdä esteeksi, on se että hän ei itse halua tai pysty, muuten miehen syrjäyttäminen olisi järjetöntä.
DUNGA

Poissa Poissa

Vastaus #514 : 25.09.2010 klo 17:37:53

Keveri jatkakoon! Ainut syy jonka voisin nähdä esteeksi, on se että hän ei itse halua tai pysty, muuten miehen syrjäyttäminen olisi järjetöntä.

Keveri on vähän liian äijä! Liikaa kaverimeininkiä joukkueen kanssa.....
Alha

Poissa Poissa

Vastaus #515 : 25.09.2010 klo 18:59:36

Keveri on vähän liian äijä! Liikaa kaverimeininkiä joukkueen kanssa.....

Olen samaa mieltä osittain, Keppu antoi tällä kaudella tietyille pelaajille peliaikaa, vaikka eivät todellakaan olisi kuuluneet kentälle. Olisi ollut järkevämpää antaa nuorille esim. Metsolalle ja Herkulle täysiä minuutteja, ehkä myös Pietiläiselle hieman peliaikaa. Ja olen kuullut, että tietyt mielestäni kentälle kuulumattomat pelaajat ovat kavereita Kepun kanssa, joten se on mielestäni todennäköisin syy kyseisten pelaajien peluuttamiseen. Mitään varmaa tietoa minulla ei asiasta ole... En kuitenkaan usko, että kyseiset henkilöt enää ensi kaudella jatkavat tai jos jatkavat niin en usko, että peliaikaa saavat.

Valmentajana Keppu varmasti tarpeeksi hyvä kakkoseen, mutta riittääkö aika töiden lisäksi. Tälläkin kaudella ollut useasti poissa harjoituksista töiden takia, onneksi hyvä kakkosvalmentaja ryhmässä mukana, joten suurempaa ongelmaa tästä ei ole tullut. Itse toivon että Keppu jatkaa, mutta en näe valmentajan vaihtoa huonona ratkaisuna, jos hyvä korvaaja löydetään.
« Viimeksi muokattu: 25.09.2010 klo 19:07:10 kirjoittanut Alha »
Tolsa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KTP, SGE

Vastaus #516 : 25.09.2010 klo 19:13:20

En näe mitään syytä, miksi Keppu laitettaisi pihalle. Helvetin hyvää duunia tehnyt ja varmasti jatkuu Kakkosessakin. Joukkueessa on taas sitä intoa, mitä ei ollut 2009. Onhan noita "saunakavereita" ollut maajoukkueessakin asti. Enkä nyt välttämättä sanoisi, että KTP:ssä olisi ollut tätä vahvasti nähtävillä. Mielestäni Metsola ja Herkku saivat ihan mukavasti peliaikaa. Etenkin Herkku, vaikka armeija varmasti vaikutti jotenkin. Pietiläisen aika tulee vielä.
MIE

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: fc joku

Vastaus #517 : 26.09.2010 klo 12:18:58

Kiukas vei keväällä Urpolassa tunnin ajan Länkkäriä miten halusi.  Ylos
ja puhakainen vei amiksella keväällä aika 100-nolla myös ja veikkaan ,et tänään Nurudeen myös kirmaa länkkäristä ohi,taai noh riippuu jaksaaks mennä perään ,onnea kuitenkin Ktp kakkoseen ja silleen.
kluru

Poissa Poissa

Vastaus #518 : 26.09.2010 klo 13:30:35

ja puhakainen vei amiksella keväällä aika 100-nolla

Maali ajassa 13sek NEVÖ FÖGET! Ylos
pystyraita

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KTP

Vastaus #519 : 26.09.2010 klo 16:46:14

9 päästettyä maalia 22 ottelussa puhukoon puolestaan. Muut joukkueet eivät olleet edes lähellä sitä.

Claus Theo menossa jo kohta lyömään pystyyn otsikkoa KTP 2011 tuonne Kakkosen puolelle?
eagle-eyed

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kotkan Työväen Palloilijat (1927)

Vastaus #520 : 05.10.2010 klo 07:35:15

Varsin matala on tuo KTP:n (1927) tiedotusprofiili. Tai no, mitäpä näitä itsestäänselvyyksiä hehkuttamaan, vai ... ;)
Iso kiitos tästä kaudesta kaikille KTP:n (1927) eteen töitä tehneille: valmennus, pelaajat, taustat ja ... yleisökin!
Ensi kaudella onkin sitten erilainen meno ja meininki. Positiivisen jännityksen merkeissä tässä jo odotellaan pelien alkamista.
Kyllä kai se Kakkosen paikka kiinnostaa, kun tuolla hanahuoneella 'hevosmiehet' tuntuvat tietävän yksi yhtä ja toinen toista... ??? . - Huhut ovat kuitenkin vain huhuja!

PS. Lähdetään siitä, että sanonta 'no news is good news' pitää paikkansa!

PS2. Pitäneekö tuo 'hevosmiehiltä' hanahuoneelle kuulemani tieto/huhu (?) paikkansa, että KTP (1927) olisi vaihtamassa valmentajaa tai pikemmin valmentaja itse, omasta halustaan, vaihtamassa tehtäviä? No, asiat selviävät aikanaan, mutta 'hevosmiehet' välttämättä eivät.
« Viimeksi muokattu: 10.10.2010 klo 07:59:15 kirjoittanut eagle-eyed »
Mr Tii

Poissa Poissa

Vastaus #521 : 10.10.2010 klo 08:32:26

Lainaus
Valmentajana Keppu varmasti tarpeeksi hyvä kakkoseen, mutta riittääkö aika töiden lisäksi.
KTP Kannattajat forumilla kerrotaan Kepun siirtyvän syrjään valmentajan paikalta muihin kiireisiin vedoten. Uudesta valmentajasta kerrotaan lähiaikoina.
Mitään nimihuhuja kenelläkään? Vähän pelkään että taas raijataan joku yläkymiläinen joka ei helposti pelaajien luottamusta ansaitse. Kotkalaisista valmentajista ainoastaan Alila on varteenotettava mutta onko halukas ottamaan paikkaa koska asuu tiettävästi suurimman osan vuotta Ruotsissa.
Alha

Poissa Poissa

Vastaus #522 : 10.10.2010 klo 08:50:56

KTP Kannattajat forumilla kerrotaan Kepun siirtyvän syrjään valmentajan paikalta muihin kiireisiin vedoten. Uudesta valmentajasta kerrotaan lähiaikoina.
Mitään nimihuhuja kenelläkään? Vähän pelkään että taas raijataan joku yläkymiläinen joka ei helposti pelaajien luottamusta ansaitse. Kotkalaisista valmentajista ainoastaan Alila on varteenotettava mutta onko halukas ottamaan paikkaa koska asuu tiettävästi suurimman osan vuotta Ruotsissa.

Kepun syrjään siirtymisestä kauden päätteeksi puhuttiin jo alkukaudesta, kun ei ole tarpeeksi aikaa, että ehtisi vetää jokaiset harjoitukset. Mutta vastahan Kymen sanomissa oli juttu Kepusta ja siinä sanoi, että on halukas jatkamaan, ja että sopimus ensikaudeksi on muutamaa yksityiskohtaa lukuunottamatta valmis. Tai ainakin näin tekstistä tulkitsin.
No jos ei Keppu jatka tehtävissä niin uusi valmentaja kannattaa etsiä ajoissa ja kasata joukkue jo tämän vuoden puolella.

Tämä kausi meni muuten koko KTP:ltä poikkeuksellisen hyvin.

Edustus: nousu kakkoseen
B-junnut: nousu ykköseen
C-junnut: piirin mestaruus
Mr Tii

Poissa Poissa

Vastaus #523 : 10.10.2010 klo 09:02:17

Lainaus
Mutta vastahan Kymen sanomissa oli juttu Kepusta ja siinä sanoi, että on halukas jatkamaan, ja että sopimus ensikaudeksi on muutamaa yksityiskohtaa lukuunottamatta valmis.
Näin oli ja siksi kannattakin odottaa virallista vahvistusta asialle. Kerroimpa vain mitä sieltä luin ja kun asia oli kirjoitettu sinne jo faktana niin päätin tänne sen sitten kirjoittaa.
dolphin

Poissa Poissa

Vastaus #524 : 10.10.2010 klo 09:03:58

tän suuntaisia huhuja eilen hallilla kuulin , et viime kauden taustat eivät jatkaisi ja uusi valmentaja tulee FC KooTeePeen organisaatiosta. Mene ja tiedä.

Sivuja: 1 ... 20 [21] 22

Siirry: