Sillä tavalla. Oliko tämä nyt lainkaan yleisessä haussa? Onneksi haaviin tarttui korvaamatonta osaamista kiekkoseurasta, joka lienee kunnostautunut taloudellisesti Suomen epäterveimmin hoidettuna urheiluseurana.
Minä en vain voi ymmärtää, miksi aito rakkaus seuraa, lajia ja kaupunkia kohtaan on aliarvostettu attribuutti, kun haetaan henkilöitä paikoille, joilla on suurin vastuu "opettaa" kuopiolaiset rakastamaan seuraansa sekä hyvinä että huonoina aikoina. Vastuu uudistaa savolaista/suomalaista jalkapallo- ja seurakulttuuria.
Toivottavasti on taas Urheilulehteä luettu, jotta tietää mihin seuraan on tultu ja mitä lajia pelataan.
Ja niin, en siis ollut itse tuonne hakemassa. Aito intohimo seuraa kohtaan olisi vain mukava yllätys KuPS:n henkilöstövalinnoissa. Munatonta toimintaa kaikinpuolin.
Mä en jaksaisi tehdä tuosta noin suurta numeroa.
Ymmärtääkseni uuden toimarin ensimmäisiä, kiirellisiä tehtäviä oli poimia toimistolle uusi työntekijä koska Roopekin oli suuntaamassa uusia haasteitaan kohden. Eli toimistolla olisi ollut vain Mara ja juuri aloittanut uusi tj. Hakijoita aikaisempiin posteihin oli varmaan sen verran runsaasti, että eiköhän tämä markkinointisihteeri löydetty siitä ryhmästä.
Ja ymmärtääkseni roolitus on sellainen, että toimariksi haluttiin kokenut myyntikaveri, joka tuntee pohjoissavolaisen yrityskentän. Ja niin pitkään kun 3/4 seuran tuloista tulee yritysmyynnistä ymmärrän tämän prioriteetin täysin. Lahden Arina olisin valinnut ihan samoin.
Ja sitten tähän toiseen rooliin haettiin kaveria, joka hoitaa enemmän näitä juoksevia asioita tyyliin "Diksun simmi ei toimi, jonkun pitäisi soittaa Soneralle", "makkarat on lopussa varastossa, tilatkaas niitä laatikollinen lihakunnalta".
Intohimo seuraa kohtaan ja ymmärrys jalkapallosta on tärkeää seuran johtamisessa, mutta se pitäisi tulla ennen kaikkea seuran strategisissa linjauksissa - eli seuran hallituksessa. Mm. Lahden Arin ja Haapakorvan Antin kautta uskoisin tämäkin olevan aika hyvässä kunnossa. Sitten toteuttavassa portaassa pitäisi olla oman alansa ammattilaisia, jotka noudattavat annettua strategiaa.
(Ja kyllä, juttelin alkukesässä tuosta toimarin pestistä, mutta yhteisesti todettiin, että tähän haetaan vähän toisella profiililla henkilöä.)