EIF Fotboll
Poissa
Suosikkijoukkue: Ekenäs Idrottsförening Ab
|
|
Vastaus #100 : 06.04.2010 klo 08:54:56 |
|
Hörde att Reese hade spelat i Queen Park Rangers och Crystal Palace! dock från relativt opålitlig källa. Har också varit inom den Australienska juniorlandslagsringen!
Samma har jag hört och det borde nog stämma. Och bänk kommenderingen i det Australienska liga laget (tror det är Wellington) beror främst på att där finns en målvakt från nya zeeland och tränaren är från samma land. Försto att både Reese och den N. Z. målvakten behövde speltid för att visa sig för en möjlighet i landslaget.
|
|
|
|
Zlatanic
Poissa
Suosikkijoukkue: GPR FC, futsal, Marcus "Mace" Forss ja Sirbi.
|
|
Vastaus #101 : 06.04.2010 klo 09:01:07 |
|
Samma har jag hört och det borde nog stämma. Och bänk kommenderingen i det Australienska liga laget (tror det är Wellington) beror främst på att där finns en målvakt från nya zeeland och tränaren är från samma land. Försto att både Reese och den N. Z. målvakten behövde speltid för att visa sig för en möjlighet i landslaget.
eller så var han bara sämre.. ska bli kul att följa eif igen, förra säsongen tippa jag ner dem i trean men nu så väntar jag mig strid om 2-4 platsen.
|
|
|
|
Jarmo
Poissa
Suosikkijoukkue: Atletico Madrid, Tottenham, BK-46, EIF, HIK
|
|
Vastaus #102 : 06.04.2010 klo 09:54:56 |
|
EIF har fått tag i en målvakt! En australiensare som blivit bänkad i ett australienskt liga lag och nu senast kommer från samma lag som Chris spela i USA. 21 år gammal och förnamn är Reese. Rätt lång och verkar vara en schysst " mate" fick jag för mig efter första träffen. Idag blir troligtvis hans första träning så då får vi lite mera kött på benen i fråga om hans målvaktstalanger! Så hoppas på det bästa för då skulle det kunna bli en rikitigt intressant säsong! EIF - Fc Boda 3 - 2 (1 - 0) Målskyttar: Simon Sid 2 st. & Victor Solomon Öppningselva: Jonas; Toffe, Silva, Dennis, Petter; Timo, Simon E., Simon S., Johan; Victor, Mangus. Bänken: Simon T., Garry, Robin, Moffe. Matchen i sig va väl int så anmärkningsvärd, EIF ledde med 3 - 0 redan före man åter igen börja spela slappt i slute och släppte in två rätt enkla mål. Fc Boda var ett ganska ungt lag och med lite bättre passningar så kan dom ha en bra säsong i år! EIF verkade inte riktigt tända och hade svårt att komma någon vart, blev oftast trång och det pga att det blev för många berörningar mellan passningarna. En lite lustig sak var dock att domaren var finskspråkig..och han hade sällskap av 1 Boda spelare som var finskspråkig, resten var svenskspråkiga eller engelska! Han skötte sig dock rätt hyfsat. Kiitos, Mastrodamus! Maalivahtikuvio mielenkiintoinen! 5 ulkomaalaista on vaan mun mielestä liikaa tälle tasolle! Ja mistä tämä seura ottaa rahansa hoitaakseen nämä ulkomaalaisten kustannukset?? Väitän, että ei löydy vastaavaa 2-div. seuraa Suomessa joka pystyy samaan. Mikä on tämä kultainen resepti, joka EIF:llä on?
|
|
|
|
Zlatanic
Poissa
Suosikkijoukkue: GPR FC, futsal, Marcus "Mace" Forss ja Sirbi.
|
|
Vastaus #103 : 06.04.2010 klo 11:16:18 |
|
Kiitos, Mastrodamus! Maalivahtikuvio mielenkiintoinen! 5 ulkomaalaista on vaan mun mielestä liikaa tälle tasolle! Ja mistä tämä seura ottaa rahansa hoitaakseen nämä ulkomaalaisten kustannukset?? Väitän, että ei löydy vastaavaa 2-div. seuraa Suomessa joka pystyy samaan. Mikä on tämä kultainen resepti, joka EIF:llä on? suomenruotsalaisuus
|
|
|
|
EIF Fotboll
Poissa
|
|
Vastaus #104 : 06.04.2010 klo 11:40:01 |
|
eller så var han bara sämre.. ska bli kul att följa eif igen, förra säsongen tippa jag ner dem i trean men nu så väntar jag mig strid om 2-4 platsen.
jo nå jag skrev lite tokigt jo, de kan ju såklart vara att han va sämre. Men knappast va det till hans fördel iaf.! Kiitos, Mastrodamus! Maalivahtikuvio mielenkiintoinen! 5 ulkomaalaista on vaan mun mielestä liikaa tälle tasolle! Ja mistä tämä seura ottaa rahansa hoitaakseen nämä ulkomaalaisten kustannukset?? Väitän, että ei löydy vastaavaa 2-div. seuraa Suomessa joka pystyy samaan. Mikä on tämä kultainen resepti, joka EIF:llä on? Nå trevligt att se att du ha minska på antalet "utlänningar"! tycker dock att dom i år håller en bra klass (vet ju dock inte hur Reece Crowther är ännu) så jag personligen är inte bitter över att de spelar för EIF. Och tror också att alla behövs.. - Reece såklart eftersom EIF saknar målvakt. - Victor gjorde 21 mål ifjol om jag inte kommer ihåg fel och en sådan spelare har inte funnits i EIF på några år. - Silva har mycket erfarenhet och borde ge trygghet i försvaret. - Chris & Garry kommer troligtvis att finnas på mittfältet och har en otrolig arbetsförmåga. Fast det finns mittfältare från förut så tror jag nog att alla kommer behövas med tanke på eventuella skador och avstäningar. Jo ingenaning om hur det sköts finansiellt dock. Men it tror jag att t.ex. Ilves heller har en så billig spelartrupp, finns ju ett antal föredetta ligaspelar där som säkert kräver endel i ersättning. Så inte tror jag det är så unik det som EIF håller på med. Målvakten heter som redan tidigare nämnt Reece Crowther och här lite info om honom: http://en.wikipedia.org/wiki/Reece_Crowther
|
|
|
|
Adler
Poissa
|
|
Vastaus #105 : 06.04.2010 klo 11:40:34 |
|
Det börjar ju nästan se FÖR bra ut det här.. nåja vi skall vänta lite och se ännu vad målvakten duger till, men det låter lovande! Kan bli en riktigt rolig säsong.
|
|
|
|
EIF Fotboll
Poissa
|
|
Vastaus #106 : 06.04.2010 klo 11:46:30 |
|
Det börjar ju nästan se FÖR bra ut det här.. nåja vi skall vänta lite och se ännu vad målvakten duger till, men det låter lovande! Kan bli en riktigt rolig säsong.
Jo det stämmer att det börjar vara ganska mycket det här ren, så på det viset kanske man kan hålla med Jarmo. Men tycker nog bara det är roligt att alla lag delar börjar vara i skick och hoppas på en framgångsrik säsong! Första testet blir väl Finska Cuppen inkommande söndag den 11.4 mot Gnistan 2. Och dom har ju ett sammansvetsat lag tyckte jag att någon var här och hotade, men dom skall nog inte ha en chans om allt är som det skall! Sedan i serien verkar det nog som om Ilves kommer att vara att räkna med i år, för enligt pappret har dom skaffat ett antal fina förstärkningar!
|
|
|
|
Adler
Poissa
|
|
Vastaus #107 : 06.04.2010 klo 11:51:03 |
|
Har för mig att det framkom i någon intervju under fjolårs-säsongen att t.ex. Chris-Garry duon i själva verket var billigare än före detta division1/Liiga spelare från Finland. Det finns många amerikanska spelare som gärna kommer till Europa och spelar. Stämmer detta så lönar det sig verkligen att ha förstärkningar från andra sidan havet. Det är ju bara att jämföra arbetsinsatserna mellan t.ex. Chris och Antti Kokko.
|
|
|
|
EIF Fotboll
Poissa
|
|
Vastaus #108 : 06.04.2010 klo 12:03:26 |
|
Har för mig att det framkom i någon intervju under fjolårs-säsongen att t.ex. Chris-Garry duon i själva verket var billigare än före detta division1/Liiga spelare från Finland. Det finns många amerikanska spelare som gärna kommer till Europa och spelar. Stämmer detta så lönar det sig verkligen att ha förstärkningar från andra sidan havet. Det är ju bara att jämföra arbetsinsatserna mellan t.ex. Chris och Antti Kokko.
Har ingenaning om lönerna heller, men kan tänka mig att det som du skriver nog stämmer. Och det sistnämnda..vet inte riktigt om det går och jämnföra, menar ena är ju en fotbollsspelare och den andra..ja'a vet inte riktit vad han var men inte såg man mycket fotboll i honom!
|
|
|
|
Jarmo
Poissa
|
|
Vastaus #109 : 06.04.2010 klo 12:47:08 |
|
Har för mig att det framkom i någon intervju under fjolårs-säsongen att t.ex. Chris-Garry duon i själva verket var billigare än före detta division1/Liiga spelare från Finland. Har ingenaning om lönerna heller, men kan tänka mig att det som du skriver nog stämmer. Adler ja Mastrodamus: En minäkään tiedä näistä korvauksista/palkoista mitään, mutta herää kysymys(ainakin minulle) miten on mahdollista että EIF:n ulkomaalaiset ovat täällä niin pitkään? Esim. TPS kuin hankkivat "Tintti" Johanssonin nyt talvella, niin hän kuulema asuu Tukholmassa sukulaisten luona ja muuttaa Suomeen vasta kun on varmaa että hän ei tule oleskelemaan Suomessa pitempään kun mitä ns. "artistiverotus" antaa myöten, n. 6 kk. Tämän takia TPS pelannut monta harjoitusottelua Tukholmassa talven aikana. Eihän ulkomaalaisille voi maksaa vaan ns. pimeää rahaa? vai voiko??
|
|
« Viimeksi muokattu: 06.04.2010 klo 12:58:51 kirjoittanut Jarmo »
|
|
|
|
|
Adler
Poissa
|
|
Vastaus #110 : 06.04.2010 klo 13:06:50 |
|
Adler ja Mastrodamus: En minäkään tiedä näistä korvauksista/palkoista mitään, mutta herää kysymys(ainakin minulle) miten on mahdollista että EIF:n ulkomaalaiset ovat täällä niin pitkään? Esim. TPS kuin hankkivat "Tintti" Johanssonin nyt talvella, niin hän kuulema asuu Tukholmassa sukulaisten luona ja muuttaa Suomeen vasta kun on varmaa että hän ei tule oleskelemaan Suomessa pitempään kun mitä ns. "artistiverotus" antaa myöten, n. 6 kk. Tämän takia TPS pelannut monta harjoitusottelua Tukholmassa talven aikana. Eihän ulkomaalaisille voi maksaa vaan ns. pimeää rahaa? vai voiko?? Eiköhän tämäkin viittaisi siihen että mm. amerikkalaisten palkka ei ole niin korkea kuin mitä yleisesti uskotaan. Kyllähän "tinttin" kohdalla liikutaan ihan toisenlaisissa palkkakuluissa. Hieno asia että "vahvistukset" haluavat tulla kaupunkiin hyvissä ajoin ennen kauden alkua, näin ollen ehditään saada joukkuepelikin toimimaan ennen kauden alkua.
|
|
|
|
Jarmo
Poissa
|
|
Vastaus #111 : 06.04.2010 klo 13:18:15 |
|
Eiköhän tämäkin viittaisi siihen että mm. amerikkalaisten palkka ei ole niin korkea kuin mitä yleisesti uskotaan. Kyllähän "tinttin" kohdalla liikutaan ihan toisenlaisissa palkkakuluissa. Hieno asia että "vahvistukset" haluavat tulla kaupunkiin hyvissä ajoin ennen kauden alkua, näin ollen ehditään saada joukkuepelikin toimimaan ennen kauden alkua.
Ymmärsit näköjään väärin. TPS:llä on suurempi budjetti kuin kakkosen seuralla eikö niin? Kyllä varmaan myös TPS ja Tintti haluaisivat varmaan että pelaaja olisivat Turussa. Kysehän on verotuksesta. Seura/Pelaaja ei halua maksaa liikaa veroa. Epäilen että EIF tapauksessa on kyse tästä? Vai onko? Adler, vaikuttaa vähän siltä kuin sinulla olisi jotain tietoa mitä kyseiset pelaajat tienaavat kuukaudessa? Eikö työtön Suomessa saa jotain 500-600€/kk? Ei kai pelaajat voi saada vähemmän?
|
|
« Viimeksi muokattu: 06.04.2010 klo 13:19:33 kirjoittanut Jarmo »
|
|
|
|
|
EIF Fotboll
Poissa
|
|
Vastaus #112 : 06.04.2010 klo 13:26:20 |
|
Ymmärsit näköjään väärin. TPS:llä on suurempi budjetti kuin kakkosen seuralla eikö niin? Kyllä varmaan myös TPS ja Tintti haluaisivat varmaan että pelaaja olisivat Turussa. Kysehän on verotuksesta. Seura/Pelaaja ei halua maksaa liikaa veroa. Epäilen että EIF tapauksessa on kyse tästä? Vai onko? Men som Adler skrev så handlar det om lite större summor hos TPS än hos EIF. Och då blir det mera skatt på större summor än på mindre summor, så har jag förstått att skatteverket fungerar. Därav kanske EIF har råd att betala lite "artistskatt" eller vad du kallade det. Medan det i TPS fall skulle bli betydligt större summor.
|
|
|
|
Adler
Poissa
|
|
Vastaus #113 : 06.04.2010 klo 13:45:02 |
|
Adler, vaikuttaa vähän siltä kuin sinulla olisi jotain tietoa mitä kyseiset pelaajat tienaavat kuukaudessa? Eikö työtön Suomessa saa jotain 500-600€/kk? Ei kai pelaajat voi saada vähemmän?
En tosiankaan tiedä yhtään mitään pelaajien kuukauspalkoista. Aika harvassa taitaa olla ne pelaajat jolla on kuukausipalkka ylipäätään. En usko että kovin moni kakkosdivaritasolla suomessa tienaa edes mainitsemasi 500-600€/kk. Voin olla väärässäkin.
|
|
|
|
Jarmo
Poissa
|
|
Vastaus #114 : 06.04.2010 klo 13:46:00 |
|
Isompi seura, suuremmat palkat, paremmat pelaajat, suuremmat tukijat, jne, jne......Näinhän se menee. Taashan mä aloin jankuttaa näitä negatiivisia asioita. Keväthän on tulossa ja sarjakausi alkaa, hyvä ja mielenkiintoinen toivottavasti. Positiivisia viestejä ja juttujahan täällä piti ottaa esiin eikä siitä että puhutaan kokonaisuudesta. Näköjään täällä on kaikki niin täydellistä. Sori, pojat yritän jatkossa pitää positivisempaa ilmettä.....ehkä
|
|
|
|
Jarmo
Poissa
|
|
Vastaus #115 : 06.04.2010 klo 13:52:14 |
|
En tosiankaan tiedä yhtään mitään pelaajien kuukauspalkoista. Aika harvassa taitaa olla ne pelaajat jolla on kuukausipalkka ylipäätään. En usko että kovin moni kakkosdivaritasolla suomessa tienaa edes mainitsemasi 500-600€/kk. Voin olla väärässäkin.
Minä sanoin että työtön Suomessa tienaa 500-600€/kk. En tiedä mitä sitten pelaajat tienaavat. Halusin vaan antaa keskustelulle jonkunmoisen käsityksen missä voitaisiin liikkua. Ei kai ulkomaasta tulevalle pelaajalle makseta vähemmän kuin Suomessa olevalle työttömälle?? Olen sun kanssa samaa mieltä että ei kovin moni tienaa kakkosdivaritasolla tällaisia summia. Mutta nyt puhun ulkomaalaisista pelaajista. Heillä ei ole mitään muuta tuloa, ei opiskelutukea, työttömyystukea yms. Suomi on kallis maa, eikö vain?
|
|
|
|
EIF Fotboll
Poissa
|
|
Vastaus #116 : 06.04.2010 klo 14:02:12 |
|
Isompi seura, suuremmat palkat, paremmat pelaajat, suuremmat tukijat, jne, jne......Näinhän se menee. Taashan mä aloin jankuttaa näitä negatiivisia asioita. Keväthän on tulossa ja sarjakausi alkaa, hyvä ja mielenkiintoinen toivottavasti. Positiivisia viestejä ja juttujahan täällä piti ottaa esiin eikä siitä että puhutaan kokonaisuudesta. Näköjään täällä on kaikki niin täydellistä. Sori, pojat yritän jatkossa pitää positivisempaa ilmettä.....ehkä ..ööh vah? Va menar du nu..var det något svar eller?
|
|
« Viimeksi muokattu: 06.04.2010 klo 14:04:42 kirjoittanut Mastrodamus »
|
|
|
|
|
Jarmo
Poissa
|
|
Vastaus #117 : 06.04.2010 klo 14:08:08 |
|
Mastrodamus: Jos et ymmärrä, niin annetaan olla.
|
|
|
|
EIF Fotboll
Poissa
|
|
Vastaus #118 : 06.04.2010 klo 14:17:39 |
|
Nå är denna "artistskatt" stor då? Eftersom du verkar vara så orolig över den? Fast allt är större i TPS så tror jag ändå att skatten där skulle svida mera än hos EIF, men det är nu bara vad jag tror. Och läste nyligen att TPS fotboll gjorde en förlust på 2,2 miljoner euro ifjol, så antar att Seppo Sairanen nog vill lite dra ner på kostnaderna. Och tycker du nog har varit saklig nu Jarmo! därför undra jag vad du snackade om i förra meddelande..
|
|
|
|
Jarmo
Poissa
|
|
Vastaus #119 : 06.04.2010 klo 14:25:55 |
|
Nå är denna "artistskatt" stor då? Eftersom du verkar vara så orolig över den? Fast allt är större i TPS så tror jag ändå att skatten där skulle svida mera än hos EIF, men det är nu bara vad jag tror. Och läste nyligen att TPS fotboll gjorde en förlust på 2,2 miljoner euro ifjol, så antar att Seppo Sairanen nog vill lite dra ner på kostnaderna. Och tycker du nog har varit saklig nu Jarmo! därför undra jag vad du snackade om i förra meddelande.. En ole mukana seuran toiminnassa, mutta jokaisen seuran velvollisuus on ottaa näistä asioista selvää - palkkaus, verotus, mitkä tuet voi saada yms. Sen tiedän, pelaajana.
|
|
|
|
mjanders
Poissa
Suosikkijoukkue: EIF, BK-46, FC HIK
|
|
Vastaus #120 : 06.04.2010 klo 15:00:02 |
|
Ymmärsit näköjään väärin. TPS:llä on suurempi budjetti kuin kakkosen seuralla eikö niin? Kyllä varmaan myös TPS ja Tintti haluaisivat varmaan että pelaaja olisivat Turussa. Kysehän on verotuksesta. Seura/Pelaaja ei halua maksaa liikaa veroa.
Pitää muistaa että Suomessa on progressiivinen verotus, joten pikkupalkasta pidätetään vähemmän veroa kuin isosta palkasta. Esimerkiksi 10000 euron vuosipalkasta pidätetään 6,5% veroa, kun taas esimerkiksi 50000 euron vuosipalkasta pidätetään 30,5%. En toki minäkään tiedä mitä palkkaa EIF:n pelaajille tai Tintille maksetaan, enkä myöskään tiedä millä prosenteilla artistit maksavat veroa. (Edit: tarkistin asian, artistivero on 15% jos asuu Suomessa alle 6kk. Raaseporissa kun asuu niin vuosipalkan pitää olla 19000 euroa että prosentti nousisi samaan (jos ei maksa kirkollisveroa))
|
|
« Viimeksi muokattu: 06.04.2010 klo 16:10:06 kirjoittanut mjanders »
|
|
|
|
|
EIF Fotboll
Poissa
|
|
Vastaus #121 : 06.04.2010 klo 22:43:14 |
|
Pitää muistaa että Suomessa on progressiivinen verotus, joten pikkupalkasta pidätetään vähemmän veroa kuin isosta palkasta. Esimerkiksi 10000 euron vuosipalkasta pidätetään 6,5% veroa, kun taas esimerkiksi 50000 euron vuosipalkasta pidätetään 30,5%. En toki minäkään tiedä mitä palkkaa EIF:n pelaajille tai Tintille maksetaan, enkä myöskään tiedä millä prosenteilla artistit maksavat veroa.
(Edit: tarkistin asian, artistivero on 15% jos asuu Suomessa alle 6kk. Raaseporissa kun asuu niin vuosipalkan pitää olla 19000 euroa että prosentti nousisi samaan (jos ei maksa kirkollisveroa))
Det var det jag försökte säga, men fick inte riktigt till det! men tack mjanders!
|
|
|
|
EIF Fotboll
Poissa
|
|
Vastaus #122 : 07.04.2010 klo 09:55:02 |
|
Reece var på sin första träning igår och verkade mycket ivrig! Dock har han lite problem med dygnsrytmen eftersom han nyligen for till USA från Australien och nu hit. (kom på söndagen 04.11) På skottövningarna försökte ju pojkarna lobba honom, men dock med utebliven framgång. Han är ju trots allt 1,98 m lång. Så nu gäller det att rusta sig upp till Karis konstgräsplan på lördag kl: 12:00 när Klubi-04 står för motståndet. För då torde Reece stå i målet! Oukey mate..?!
|
|
|
|
Jarmo
Poissa
|
|
Vastaus #123 : 07.04.2010 klo 11:02:56 |
|
|
|
|
|
Jarmo
Poissa
|
|
Vastaus #124 : 07.04.2010 klo 18:39:15 |
|
Palloliiton tämän päivän päätös antaa Kakkosen seuroille (myös EIF:lle) mahdollisuuden tehdä pitkäjänteistä seuratyötä. 2013 on enää 30 joukkuetta 42 sijaan. Nyt jos koskaan EIF:llä on mahdollisuus antaa omien hyvien junnujen nousta esiin. -94 syntyneet ovat 19 vuotiaita v.2013. Nyt ei saa päästää omia kasvatteja pois. Tällä tavalla saadaan talous kuntoon ja omat pojat pelaamaan. Olé pitkäjänteiselle seuratoiminnalle
|
|
|
|
|
|