FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
28.11.2024 klo 02:34:59 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 6 [7] 8 ... 23

Kirjoittaja Aihe: Ekenäs IF 2010  (Luettu 43589 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
lego

Poissa Poissa

Vastaus #150 : 09.04.2010 klo 22:58:09

Tycker nog det är lite osmakligt och sprida sådana där kommentarer vidare, men det är ju så det fungerar i ekenäs. Den där avundsjukan, andra får inte ha det bättre.

Kom igen var inte så känslig. Kan väl ta ngt med lite lättja eller? Har verkligen inget mot dessa utlänningar personligen och hoppas att de gör en kanonsäsong. Gällande allternativ A) så måste du ju förstå att det inte är ett riktigt allternativ eller?
mjanders

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF, BK-46, FC HIK

Vastaus #151 : 09.04.2010 klo 23:03:36

Så det inte blir några missförstånd så beslöt jag nog själv delta i diskussionen. Hoppas att det inte är förbjudet!

Det är väl ingen som vill begränsa vem som diskuterar i denna tråd. Enda försöken att begränsa diskussionen har gällt vad man får diskutera...

Jag är intresserad av spelet och det har tidvis löpt väldigt bra i träningsmatcherna. Det är också helt klart att med dessa fem utländska spelare i laget så får man en sådan tyngd och stabilitet att också 1-2 lovande spelare/ juniorer kan spela per match. I 3 div kan ett ungt lag klara sig, men i 2 div är nog motståndet för hårt.  

Jag har tyvärr inte sett någon match, men på basen av rapporterna ser det ju ganska bra ut. Hur ser EIF.s elva ut som bäst? Platsar Huldin, Estlander och Brotkin i startelvan?
lego

Poissa Poissa

Vastaus #152 : 09.04.2010 klo 23:06:15

Så det inte blir några missförstånd så beslöt jag nog själv delta i diskussionen. Hoppas att det inte är förbjudet!
Absolut inte. Menade just vad jag skrev alltså att du också är välkommen så som alla andra och att det är en bra sak :)

Lainaus
Märk att föreningen har rätt kunniga egna revisorer enligt hemsidorna och då dessa godkänt räkenskaperna så torde åtminstone det mesta vara i skick.
Precis samma tror jag.

Lainaus
I 3 div kan ett ungt lag klara sig, men i 2 div är nog motståndet för hårt.  

Är av helt annan åsikt. Med egen erfarenhet så kan jag nog påstå att EIF redan länge uppfostrat fotbollspelare som skulle kunna forma stommen av ett lag i div. 2. Med 2-3 duktiga förstärkningar borde man klara sig riktigt bra. Tror egentligen att man skulle för tillfället kunna ha ett lag som består av enbart egna produkter om man skulle ha skött saker litet annorlunda.
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ekenäs Idrottsförening Ab

Vastaus #153 : 10.04.2010 klo 08:54:48

Lainasin siis tosi epäluotettavaa lähdettä eli tavallista Raaseporilasita kaduntallaaja naista, jota jalkapallo ei oikeasti kiinnosta. Elli voi olla ettei mitään skandaalia ollutkaan...vaikka aika häijyn näköinen kaveri onkin. Näin kaverin kaupungilla ja pidin kovaa lompakostani kiinni :)

Ganska starka åsikter utan att ens troligtvis tala med personen. Lite kan man väl ändå hålla för sig själv?

Kom igen var inte så känslig. Kan väl ta ngt med lite lättja eller? Har verkligen inget mot dessa utlänningar personligen och hoppas att de gör en kanonsäsong. Gällande allternativ A) så måste du ju förstå att det inte är ett riktigt allternativ eller?

Verkar inte som om du skulle vara helt tillfreds med dom heller. Och visst får man skriva vad man vill men det finns väl något som heter god sed också? Tror inte du heller skulle vara så värst glad om folk skrev så om dig på något forum när du for och spela till Australien. Kanske det är det där att vad man inte förstår så är man rädd för?

Är av helt annan åsikt. Med egen erfarenhet så kan jag nog påstå att EIF redan länge uppfostrat fotbollspelare som skulle kunna forma stommen av ett lag i div. 2. Med 2-3 duktiga förstärkningar borde man klara sig riktigt bra. Tror egentligen att man skulle för tillfället kunna ha ett lag som består av enbart egna produkter om man skulle ha skött saker litet annorlunda.

Okej, skulle gärna vilja veta vilka "egna produkter" du då tänkt dig? För som du välan vet så är ett lag inte 11 spelare, utan minst 18 st.! Väntar med spänning..

Jag har tyvärr inte sett någon match, men på basen av rapporterna ser det ju ganska bra ut. Hur ser EIF.s elva ut som bäst? Platsar Huldin, Estlander och Brotkin i startelvan?

Då skall du bege dig till Karis konstgräsplan idag kl: 12.00. För då spelar dom ju som redan tidigare konstaterat mot Klubi-04 från Helsingfors. Tror inte EIF en ända gång fått alla till en träningsmatch i år ännu och ej heller idag. Chris Corcoran kommer med säkerhet att vara på sidan idag. Så vet inte hur det är med platsandet.

Huldin: Men verkar nog som om han kommer att få veta hur lång ladugårdsgatan är i år om du förstår vad jag menar!

Brotkin: Han har väl studsat irunt lite, men nog tror jag att han kommer att återfinnas inne i mitten på mittfältet och en hel del speltid.

Estlander: Han har både börjat på bänken och på planen, kanske inte riktigt fick till det i början men har börjat komma igång mera efter hand!
« Viimeksi muokattu: 10.04.2010 klo 08:58:04 kirjoittanut Mastrodamus »
mjanders

Poissa Poissa

Vastaus #154 : 10.04.2010 klo 09:19:06

Då skall du bege dig till Karis konstgräsplan idag kl: 12.00. För då spelar dom ju som redan tidigare konstaterat mot Klubi-04 från Helsingfors.

Det är lite långt att fara till Karis för att se på träningsmatch, då ligger nog Cup-matchen imorgon närmare till hands.
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #155 : 10.04.2010 klo 14:16:34

Det är lite långt att fara till Karis för att se på träningsmatch, då ligger nog Cup-matchen imorgon närmare till hands.

Okej, det är alltså en distans anhängare det är fråga om! Nå jag kan berätta att matchen slutade 3 - 1 (1 - 1) till EIF's fördel. Victor gjorde alla tre mål. Deras mål kom på straff orsakad av Silva. Reece var på den men den var så hårt slagen och välplacerad att han inte hade mycket chans på den. I öppningselvan ingick: Crowther, Malmberg, Lindroos, Silva, Mattfolk, Lewis, Eklund, S. Sid, Brotkin, Huldin och Solomon.
lego

Poissa Poissa

Vastaus #156 : 10.04.2010 klo 19:33:41

Okej, det är alltså en distans anhängare det är fråga om! Nå jag kan berätta att matchen slutade 3 - 1 (1 - 1) till EIF's fördel. Victor gjorde alla tre mål. Deras mål kom på straff orsakad av Silva. Reece var på den men den var så hårt slagen och välplacerad att han inte hade mycket chans på den. I öppningselvan ingick: Crowther, Malmberg, Lindroos, Silva, Mattfolk, Lewis, Eklund, S. Sid, Brotkin, Huldin och Solomon.

Grattis, fin vinst. Hurdant var motståndet, var det verkligen div. 1 laget ni spelade mot eller? I såfall var det en ordentlig stormvarning från er del :)

Sen gällande dina tidigare kommentarer så säger jag bara kort att man kan nog tolka allt väldigt negativt om man så vill. Kan garantera att min mening är verkligen inte att såra någon och tror inte helle Reece är så väldigt sårad över mina kommentarer. T.e.x kan man tolka "häijyn näköinen" som en bra sak: kan vara en fördel på plan och dessutom lär det vara lättare att skaffa brudar om man ser lite farlig ut ;) Tänker inte förklara mig vidare, alla får tolka som dom vill.

Jag kommer heller inte att lägga ut en namnlista för dig. Kan kort säga att lagen i div.2 respektive div.3 som EIF hade för en kort tid bak i tiden bestod av nästan enbart Ekenäs bördiga spelare. Om man sattsat lika mycket ekonomiska resurser för att inte tala om andra resurser på en del av dessa spelare skulle en del nog fortsättningsvis spela i div.2 tror jag. Dessutom kan man ju säga att om spelare av din och min kaliber klarat av att komma upp på denna nivå med mycket begränsade talanger men dessto hårdare arbete så e vi väll det bästa beviset på vad som krävs för att spela div.2.
JeesBox

Poissa Poissa

Vastaus #157 : 11.04.2010 klo 12:50:21

Grattis, fin vinst. Hurdant var motståndet, var det verkligen div. 1 laget ni spelade mot eller? I såfall var det en ordentlig stormvarning från er del :)

Sen gällande dina tidigare kommentarer så säger jag bara kort att man kan nog tolka allt väldigt negativt om man så vill. Kan garantera att min mening är verkligen inte att såra någon och tror inte helle Reece är så väldigt sårad över mina kommentarer. T.e.x kan man tolka "häijyn näköinen" som en bra sak: kan vara en fördel på plan och dessutom lär det vara lättare att skaffa brudar om man ser lite farlig ut ;) Tänker inte förklara mig vidare, alla får tolka som dom vill.

Jag kommer heller inte att lägga ut en namnlista för dig. Kan kort säga att lagen i div.2 respektive div.3 som EIF hade för en kort tid bak i tiden bestod av nästan enbart Ekenäs bördiga spelare. Om man sattsat lika mycket ekonomiska resurser för att inte tala om andra resurser på en del av dessa spelare skulle en del nog fortsättningsvis spela i div.2 tror jag. Dessutom kan man ju säga att om spelare av din och min kaliber klarat av att komma upp på denna nivå med mycket begränsade talanger men dessto hårdare arbete så e vi väll det bästa beviset på vad som krävs för att spela div.2.

Motståndarna var HJK:s a-juniorer.
fowler4ever

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF , ESC

Vastaus #158 : 11.04.2010 klo 18:24:59

shakket ha varit igång lite...  Mastrodamus och jarmo har rört om i soppan så att säga

angående antalet förstärkningar:   med 2-3 förstärkningar av nuvarande klass så skulle man säkert klara kontraktet också,med 4-5 förstärkningar så kan man konkurrera på allvar med topplagen. Bredden på truppen blir också en helt annan,kvaliteten på träningar höjs, unga spelare får lite olika perspektiv och intresset från "allmänheten" ökar vilket väl bland annat syns i sponsorsammanhang och biljettintäkter,nyckelfaktorn då förstås att förstärkningrna är av en bra kvalitet vilket nu är fallet, cassianon, kokkon  osv som synts till tidigare klarar man sej bra utan... 

lyfter på hatten för "scouterna" vid föreningen då man lyckats mycket bra med förstärkningarna i år, vilket inte varit fallet senaste år...

Hur ekonomin går ihop är sen något jag inte vill spekulera i . Går det klart  så lyfter jag på hatten och tackar för höjningen av fotbollsunderhållningens kvalitet på ladugårdsgatan...  görs det på bekostnad av utvecklandet av ungdomsverksamheten är det väl inte lika lyckat , men då jag inte har insikt i hur man allokerar sin budget vill jag inte
gå in desto mera på det.

hur man skött saker och ting tidigare har ju inte alltid varit optimalt men hoppeligen finns självinsikt till den grad att man kan utveckla och förnya sej mot det bättre på alla fronter varje år ;-) nu känns det som man tagit ett steg i rätt riktning med "akademi" projektet. Lite sent (men bättre sent än aldrig) började med något sånt här, tidigare skulle man haft lag i div3 som lego påpekade och köra in juniorer i en blandning med lite äldre rutinerade spelare skulle varit den gyllene medelvägen kanske, känns som att Akademins framfart i seriesystemet tar stopp i år för ett tag pga brist på fysik och  rutin =) .men i alla fall tycker jag att hela projektet är ett steg i en bra riktinging och att unga spelare får spela herrmatcher är fint.

jees några andra saker har jag kanske också på hjärtat men detta var redan för långt för en gång, nästa gång mera sen! :O
mjanders

Poissa Poissa

Vastaus #159 : 11.04.2010 klo 19:56:52

Gnistan/2 - EIF 0 - 6

Det var flera klasser skillnad mellan lagen. Svårt att säga om det var EIF som var så bra, eller om det var Gnistan som inte var det.

(Edit: Är förresten spelarnumren rätt på EIF:s hemsidor? Lewis verkade åtminstone spela med nummer 9 idag.)
« Viimeksi muokattu: 11.04.2010 klo 20:03:37 kirjoittanut mjanders »
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #160 : 11.04.2010 klo 21:47:04

Gnistan/2 - EIF 0 - 6

Det var flera klasser skillnad mellan lagen. Svårt att säga om det var EIF som var så bra, eller om det var Gnistan som inte var det.

(Edit: Är förresten spelarnumren rätt på EIF:s hemsidor? Lewis verkade åtminstone spela med nummer 9 idag.)

Målskyttar: Victor Solomon 3, Garry Lewis 1, Simon Sid 1 + 1 missad straff & Magnus Huldin 1.

Nr. på hemsidan torde stämma men skjortorna är gammla och delas ut före matchen. Så idag hade Garry Lewis nr. 9 istället för nr. 6.

Om matchen har jag inte så mycket att säga, det var uruselt underlag att spela på. Nästan som betong med en tunn matta på. EIF hade det lite trögt i början och Gnistan 2 orkade bra med då ännu. Men efterhand började konditionen ge efter för dom något äldre Gnistan 2 spelarna. Så 4 mål i andra halvlek var i underkant sett till situationer.

Nästa motständ blir City Stars (div. II, zon C) från Lahtis och kommer troligtvis att spelas inkommande lördag i Lahtis.

Off-topic: FC Boda torde ha fått Ilves (div. II, zon B) emot sig i nästa omgång. Och kan tänkas spelas på Karis konstgräsplan. Skall hålla öronen och ögonen öppna för mera information om den saken. Ilves har ju tippats till segrare av div. II zon B så kan ju vara intressant att se hur dom spelar.

Och välkommen med fowler4ever! 8)
« Viimeksi muokattu: 11.04.2010 klo 21:48:25 kirjoittanut Mastrodamus »
mjanders

Poissa Poissa

Vastaus #161 : 11.04.2010 klo 22:05:07

Målskyttar: Victor Solomon 3, Garry Lewis 1, Simon Sid 1 + 1 missad straff & Magnus Huldin 1.

Nr. på hemsidan torde stämma men skjortorna är gammla och delas ut före matchen. Så idag hade Garry Lewis nr. 9 istället för nr. 6.

Om matchen har jag inte så mycket att säga, det var uruselt underlag att spela på. Nästan som betong med en tunn matta på. EIF hade det lite trögt i början och Gnistan 2 orkade bra med då ännu. Men efterhand började konditionen ge efter för dom något äldre Gnistan 2 spelarna. Så 4 mål i andra halvlek var i underkant sett till situationer.

Nästa motständ blir City Stars (div. II, zon C) från Lahtis och kommer troligtvis att spelas inkommande lördag i Lahtis.

Det var nog flera nummer som inte stämde med webbsidorna, så jag är inte helt säker på vilka som spelade. Du råkar inte komma ihåg laguppställningen (gärna med nummer)? Det var särskilt målvakt, mittfältet och avbytarna som jag inte kände igen.

Adler

Poissa Poissa

Vastaus #162 : 11.04.2010 klo 22:12:51

Öppningselvan var följande: Söderlund; Malmberg, Antus, Silva, Mattfolk; Lewis, Brotkin, Sevon, Sid; Huldin, Solomon. På bänken fanns åtminstone; Aho, Sid (Yngre), Lindroos samt Eklund. Osäker på vem som var andra målvakt..?
mjanders

Poissa Poissa

Vastaus #163 : 11.04.2010 klo 22:21:59

Öppningselvan var följande: Söderlund; Malmberg, Antus, Silva, Mattfolk; Lewis, Brotkin, Sevon, Sid; Huldin, Solomon. På bänken fanns åtminstone; Aho, Sid (Yngre), Lindroos samt Eklund. Osäker på vem som var andra målvakt..?

Tackar för informationen. Det var alltså S.Sid som skadade sig i slutet av matchen? Hoppas det inte var något allvarligt.
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #164 : 12.04.2010 klo 06:48:04

Robin Mattson, (-91) var andra målvakt. Han har slutat med handboll (BK-46, FM-serien) och tagit upp fotbollen igen efter en paus på två säsonger. Före han tog paus representerade han bl.a. distriktslaget.

Tackar för informationen. Det var alltså S.Sid som skadade sig i slutet av matchen? Hoppas det inte var något allvarligt.

Jo det var Simon Sid som skadade sig. Det var en kombination av smällen och stukning. Han haltade kraftigt efter matchen, men vet ej tyvärr mera i skrivande stund.

Bytena var följande:
Sevón (ut) -- Eklund (in)(halvtid)
Silva (ut) -- Lindroos (in)(ca. 55 min)
Solomon (ut) -- Aho (in)(ca. 65 min)

Nr. jag tycker några spelarna hade:

Antus # 2 (?)
Aho # 3 (?)
Malmberg # 7
Mattfolk # 4
Lewis # 9
Sevón # 25
Eklund # 16
Brotkin # 8
S. Sid # 5 (?)

EDIT: Korrigerade bytes tiderna.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2010 klo 06:26:54 kirjoittanut Mastrodamus »
Adler

Poissa Poissa

Vastaus #165 : 12.04.2010 klo 07:12:07

Robin Mattson, (-91) var andra målvakt. Han har slutat med handboll (BK-46, FM-serien) och tagit upp fotbollen igen efter en paus på två säsonger. Före han tog paus representerade han bl.a. distriktslaget.

Jag tyckte att det liknade honom. Har han slutat helt och hållet med handbollen? Roligt att han är med i fotbollskretsar igen, bara han har motivation så kan han utan tvekan bli näste första målvakt för EIF. Tyckte han klarade sig hyfsat i division 2 redan för några år sedan.
Adler

Poissa Poissa

Vastaus #166 : 12.04.2010 klo 08:34:18

120 inlägg på den senaste månaden! Även under Finska Cupen diskuteras EIF flitigt. Ekenäs-fotbollen är het för tillfället:)
Torres_LFC

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Liverpool, AIK, EIF & ESC-futsal

Vastaus #167 : 12.04.2010 klo 11:26:01

120 inlägg på den senaste månaden! Även under Finska Cupen diskuteras EIF flitigt. Ekenäs-fotbollen är het för tillfället:)

Härligt!

Följande cupmatch spelas torsdagen 22.4 klockan 19.30 i Lahtis. För motståndet står alltså City Stars, som även de spelar i division 2.
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #168 : 12.04.2010 klo 22:24:12

Ett litet utkast gjort i all hast:

EIF tog sig relativt enkelt vidare till Finska Cupens 4:de omgång efter att ha besegrat Gnistan 2 med hela 0 - 6 (0 - 2). Målen gjordes av Victor Solomon (3), Magnus Huldin, Garry Lewis & Simon Sid.

För motståndet i 4:de omgången står alltså FC City Stars från Lahtis. Dom spelar i div. II zon A. Hittade inte deras placering ifjol, men om de ledtrådar jag fick var rätt så torde dom ha spelat div. III och stigit tillbaka till div. II i år. Där dom spelade också år 2008 och slutade på en 4:de plats. Men nu skall vi icke tala om snön som föll ifjol.

FC City Stars verkar ha ett ungt lag på benen. Endast ena målvakten, troligtvis första, som är född -75 medan de andra 24 spelarna är från 80-talet (14 st.) & 90-talet (9 st.). Så kommer väl och finnas en heldel  löpstyrka i det lägret. Och medellängden ligger kanske på en 184 cm så där hastigt räknat. Så med andra ord är FC City Stars ganska likt EIF enligt spelare iaf.. Så förutsättningarna för en jämn match finns.

FC City Stars började också Finska Cupen i 3:de omgången. Där besegrade man KTP (div. III) från Kotka med 1 - 2 (1 - 2). FC City Stars mål gjordes i den 7 min av Ville Karlsson och 33 min Olli Riikonen (straff). KTP fick dock ett mål före halvtids paus. Andra halvlek hade sedan mest varit dålig fotboll när hemmalaget lyfte upp spelare och försökte få till stånd ett kvitterings mål. Planen hade varit trång och därav svårt att få till stånd ordentligt spel.

Bäst från bortalaget enligt FC City Stars hemsida hade varit:
# 10 Olli Riikonen
# 13 Jonni Kettunen
# 28 Eetu Sassila

FC City Stars har spelat 10 st träningsmatcher med allt från A-juniorlag till div. I och med ett facit på 5 segrar, 2 jämna och 3 förluster. Dom har även deltagit i Uusi Lahti Cup. Där blev det två matcher, en förlust mot HJK (Ligan) med 0 - 3 och sedan en vinst över PoPa (div. I) med 2 - 1.

EIF fick ett bakslag i Gnistan 2-matchen när Simon Sid blev tacklad och vrickade vänster vrist. Vet inte hur allvarlig skadan är, men hoppas han kan delta i matchen. Chris Corcoran torde dock vara tillbaka då. Det har nu gått över en vecka sedan han rev upp sin försträckning pånytt och han säger att han har tränat den ordentligt nu och kommer att göra så i fortsättningen också. Reece Crowther's papper torde vara i skick då så att han kan officiellt representera EIF.

Matchen spelas på konstgräs och det torde inte vålla några större problem så framt att det är någolunda nytt konstgräs. För gamla konstgräs kan bli ganska hårda och gräset utnött. Hoppas spelet löper direkt från början, för det var lite trögt i början mot Gnistan 2. Så vi ska tro att bättre motstånd får fram bättre spel av EIF.

Det lag som matchparet FC City Stars/EIF kommer att möta har ej ännu blivit lottat, men 4:de omgången skall vara slutspelad den 29.4. Och 5:te omgången skall spelas mellan 12 och 13.5, så någongång där emellan kommer lottningen att ske. Då kommer även de sista 4 ligalagen med och det är endast 32 lag kvar.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2010 klo 06:25:39 kirjoittanut Mastrodamus »
lego

Poissa Poissa

Vastaus #169 : 13.04.2010 klo 09:51:38

Fint inlägg där Mastrodamus, bra research.

3 frågor/funderingar:

1. Hur långt har EIF gått i cuppen förut? Ifall EIF vinner nästa omgång så blir det väl snudden på Cup-historia?

2. Hur orkar laget? Blir ganska många och hårda matcher nu på våren ifall man vinner nästa omgång och säsongen är lång. Dessutom konstaterade även manager P. Haglund i helgens EU att truppen är relativt tunn. Hoppas att man klarar sig utan fler skador på försäsongen.

3.Får Akademins spelare som spelade under första omgångerna i Akademins lag spela nu för Eifs representationslag. Vad säger finska cuppens regler?
En observatör

Poissa Poissa

Vastaus #170 : 13.04.2010 klo 10:40:22

Enligt Finska Cupens regler kan en spelare spela bara i en förening och ett lag. Som spelare räknas den som spelat också en del av en match. Torde således vara så att de som spelat i Akademins match inte längre är spelbara i årets cup.
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #171 : 13.04.2010 klo 11:34:25

Fint inlägg där Mastrodamus, bra research.

3 frågor/funderingar:

1. Hur långt har EIF gått i cuppen förut? Ifall EIF vinner nästa omgång så blir det väl snudden på Cup-historia?

2. Hur orkar laget? Blir ganska många och hårda matcher nu på våren ifall man vinner nästa omgång och säsongen är lång. Dessutom konstaterade även manager P. Haglund i helgens EU att truppen är relativt tunn. Hoppas att man klarar sig utan fler skador på försäsongen.

3.Får Akademins spelare som spelade under första omgångerna i Akademins lag spela nu för Eifs representationslag. Vad säger finska cuppens regler?

1. Har tyvärr ingen information om den saken och hittade inte nu direkt något på Finska Cupens sidor.

2. Tror nog inte det skall bli något problem med orken. Har inte läst EU men vet inte riktigt vad Haglund menar om han tycker att truppen är tunn? Personligen tycker jag vi har en rätt så högklassig trupp i år + att vi har skickliga och hungriga juniorer. Men det är klart att blir det flera än 4 skadade på en gång kan det kanske bli lite tungt. Men då skall EIF nog ha otur. Simon Sid torde också vara i skick tills nästa vecka, det var endast en lätt vrickning.

3. Jo man får endast representera ett lag i Finska Cupen som En observatör redan nämnde. Men tror nog inte någon skulle vara aktuell för spel med EIF 1:an av dem som deltog i Akademins cup-lag.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2010 klo 21:07:25 kirjoittanut Mastrodamus »
fowler4ever

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF , ESC

Vastaus #172 : 13.04.2010 klo 14:31:01

fint mastrodamus!

när sparkar Ettans respektive Akademins serier igång?
och vem möter man?
mjanders

Poissa Poissa

Vastaus #173 : 13.04.2010 klo 14:45:34

fint mastrodamus!

när sparkar Ettans respektive Akademins serier igång?
och vem möter man?

Ettan spelar i Åbo (ÅIFK) tisdagen 27.4., och Akademin i Esbo (EBK Stars) lördagen 24.4..
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #174 : 13.04.2010 klo 20:59:13

Hörde mig lite för hur det låg till med EIF's framgångar i Finska Cupen. Och följande fick jag reda på:

- 1987 tog man sig in bland de 8 bästa.
- EIF spelade mot OTP (Uleåborg) i Ekenäs.
- EIF ledde matchen med 4 - 0 i halvtid och M. Källman hade missat ett friläge.
- EIF förlorade dock matchen me 4 - 5.
- OTP for ända till final men förlorade där mot Kuusysi me 4 - 5. (Kuusysi nu = FC City Stars)
- Tränare var Alf "Affe" Löf & Björn "Kisen" Olander.
- Några som fanns med i laget: Micke Källman, Pepe Wiss, Krister Löf, Kisen, Jari Nieminen, Stomppen, m.fl..
- Och på bänken satt Peter "Haggis" Haglund! 8)

Ni kan gissa vem jag fått information av?! :D Om ni vill veta mera så lär det finnas i historik boken. Ska försöka få tag i den själv.

Sivuja: 1 ... 6 [7] 8 ... 23

Siirry: