FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
27.11.2024 klo 21:46:50 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 8 [9] 10 ... 23

Kirjoittaja Aihe: Ekenäs IF 2010  (Luettu 43587 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Svennu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Juventus

Vastaus #200 : 16.04.2010 klo 10:02:10

Haha, undrar vem Jarmo är egentligen!?!
Fast å andra sidan är de ju inte direkt svårt att lista ut ;)

Jarmo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Atletico Madrid, Tottenham, BK-46, EIF, HIK

Vastaus #201 : 16.04.2010 klo 10:47:59

Haha, undrar vem Jarmo är egentligen!?!
Fast å andra sidan är de ju inte direkt svårt att lista ut ;)

Hienoa Svennu! Sittenhän voidaan moikata kun tavataan ;)

Osallistu itsekin mielellään keskusteluun niin tulee mahdollisesti kaikki näkökulmat otettua huomioon, kun kerran olet rekisteröitynyt. :D
börrje

Poissa Poissa

Vastaus #202 : 16.04.2010 klo 13:08:07

I frågan om N.K så skulla han kunnat platsa bland 18 bästa om han tränat regelbundet i dom 2 senaste åren.
Han var mitt på vintern några träninga med akademin men slutade när han inte länge orkade... var och är kanske ännu något av en talang men har inte viljan att träna..hans sätt är kanske inte speciellt omtyckt av eif-tränarna så han far till bk några träningar för att pröva lyckan.. han har chans men då måste han träna!
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ekenäs Idrottsförening Ab

Vastaus #203 : 16.04.2010 klo 20:47:43

Jo Jarmo gör som du vill, men gör inte som brukar för då slutar du väl snart här med. Tycker bara det är tråkigt att du skall vara så negativ till allt, när vi andra försöker "hype:a" fotbolls stämningen. Enda du lyfter fram är de negativa sakerna hela tiden. Tycker du kunde sluta med det, för det är inte längre fråga om att du vill förbättra föreningen. Det slutade det handla om för länge sedan.

Sedan till ni andra som är intresserade av EIF 1:an så kommer jag att försöka ge en "minut-för-minut" referat här imorgon från matchen FC Espoo - EIF. Fast kommer nog inte att vara varje minut men när det sker något lite större eller intressantare. Har laddat upp med två bärbara datorer så att inte det brister pga. av att batteriet dör. Tror ja kommer att göra så att jag "muokkaa":r mitt inlägg så ni hamnar uppdatera lite nu och då om ni vill följa med. Som sagt så skall jag försöka, vet inte om det lyckas men torde nog gå.
mjanders

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF, BK-46, FC HIK

Vastaus #204 : 16.04.2010 klo 21:45:09

Sedan till ni andra som är intresserade av EIF 1:an så kommer jag att försöka ge en "minut-för-minut" referat här imorgon från matchen FC Espoo - EIF. Fast kommer nog inte att vara varje minut men när det sker något lite större eller intressantare. Har laddat upp med två bärbara datorer så att inte det brister pga. av att batteriet dör. Tror ja kommer att göra så att jag "muokkaa":r mitt inlägg så ni hamnar uppdatera lite nu och då om ni vill följa med. Som sagt så skall jag försöka, vet inte om det lyckas men torde nog gå.

Fin service! =)
Jarmo

Poissa Poissa

Vastaus #205 : 16.04.2010 klo 22:17:13

Jo Jarmo gör som du vill, men gör inte som brukar för då slutar du väl snart här med. Tycker bara det är tråkigt att du skall vara så negativ till allt, när vi andra försöker "hype:a" fotbolls stämningen. Enda du lyfter fram är de negativa sakerna hela tiden. Tycker du kunde sluta med det, för det är inte längre fråga om att du vill förbättra föreningen. Det slutade det handla om för länge sedan.

Rakas Mastro,

Sinulla oli ikävä minua. Minkä takia et nyt halua keskustella asioista jotka koskee seuraa? Riipumatta siitä, jos seura on pieni(esim. EIF) tai iso(esim. Arsenal) jokaisella seuralla on positiivisia ja negatiivisia asioita joista pitää/kannattaa keskustella.
Luulin että olet vahvempi, Mastro. Sinullahan on niin monta positiivisia kannattajia, joten kyllähän täällä riittää "plussa-kommentteja" sinulle :)

Et näköjään itse ole pelaavassa kokoonpanossa huomenna, vaan keskityt atk-hommiin. Todella hieno homma!

Seuraan mielenkiinnolla sun positiivisia kommentteja huomisesta ottelusta. Keep up the good work!

Huomaatko, Mastro. Positiviista palautetta :D

PS. Missä olen lopettanut?
« Viimeksi muokattu: 16.04.2010 klo 22:33:24 kirjoittanut Jarmo »
Jarmo

Poissa Poissa

Vastaus #206 : 16.04.2010 klo 22:30:40

Det är just detta som är charmen med dig, du skriver om "rykten" och vill att någon annan skriver det som du ändå själv vet. Du vet nog vad orsaken är om du fått reda på så där mycket själv redan. Inget illa mot pojkarna, bra killar båda två på plan och utanför, men K. S. har aldrig dragit riktigt åt samma håll som EIF. Vad gäller flytterna så tycker jag att man inte skall bli sur om man inte får spela direkt man kommer till en klubb. Skulle till exempel Nico blivit kvar i år i EIF skulle han nog varit förste målvakt och vi skulle inte ha behövt skaffa någon utifrån. Men ibland behöver man ett mellanår också, för att lite få perspektiv på saker.

Sori Mastro, olen tyhmä! Tottakai nyt ymmärrän mitä tarkoitat kuin puhut K.S:tä! Eikö ole niin että poikien isä on aika impulsiivinen ja määräävä? Mitä minä olen kuulut hän toimii aina tunteella ja toimii ennenkuin ajattelee. Sellainen toiminta EI missään nimessä ole hyväksyttävää!(minun oma mielipide) Toivottavasti pojat palaavat seuraan tulevaisuudessa ja saavat tehdä päätöksiä itsenäiseti ilman isän vaikutsuvaltaa.

« Viimeksi muokattu: 16.04.2010 klo 22:34:17 kirjoittanut Jarmo »
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #207 : 17.04.2010 klo 07:46:56

En muuten tiennyt että Torres pelaa sählyä ja Futsalia. Sen hänen kannattaisi lopettaa heti niin että hän pysyy terveenä eikä ole koko ajan  loukkaantunut. Tärkeä turnaus hänellä vielä kesällä.

Varmaan kaikki täällä olevat pystyvät vastaamaan omasta puolesta eivätkä tarvitse sinun apua.

Är han hela tiden skadad? Det var något som jag inte visste. Tror nog inte att det är någon skillnad om han spelar innebandy eller futsal på vintern med tanke på den stora skademängd du påstår att han lider av. Varken innebandy eller futsal är lika krävande som div. II fotbollen, men menade främst att det kan vara tungt att aldrig ha någon paus från idrott. Därav kanske man emellanåt vill ha en lugnare säsong.

Men det där fick jag väl inte skriva enligt dig, eftersom alla skall svara själv här nu mitt i allt. Tycker det var en ganska konstig kommentar från dig eftersom du hela tiden har predikat om att här skall diskuteras allt och alla får vara med. Men tydligen har det också ändra. Eller var det bara det att dina argument blev lite svaga mitt i allt?

Niin, mutta Torreskin on aina ollut harjoituslaiska, ei maistu pelata ja harjoitella viikonloppuisin. Silloinhan on juhlien aika, ainakin kesäisin, vai mitä, Torres?

Sori Mastro, olen tyhmä! Tottakai nyt ymmärrän mitä tarkoitat kuin puhut K.S:tä! Eikö ole niin että poikien isä on aika impulsiivinen ja määräävä? Mitä minä olen kuulut hän toimii aina tunteella ja toimii ennenkuin ajattelee. Sellainen toiminta EI missään nimessä ole hyväksyttävää!(minun oma mielipide) Toivottavasti pojat palaavat seuraan tulevaisuudessa ja saavat tehdä päätöksiä itsenäiseti ilman isän vaikutsuvaltaa.

Jo rikitigt rätt. Och det du skriver stämmer ganska bra. Vi skall hoppas att de kommer tillbaka och representerar dom gröna snart igen! För det är duktiga lirare båda två med god potential.

Et näköjään itse ole pelaavassa kokoonpanossa huomenna, vaan keskityt atk-hommiin. Todella hieno homma!

Seuraan mielenkiinnolla sun positiivisia kommentteja huomisesta ottelusta. Keep up the good work!

Nej, har varit två veckor borta nu pga. en försträkning i baklåret. Idag skulle ha varit första dagen jag skulle ha tränat om vi haft träningar, men det blev en träningsmatch istället. Men skall bli skönt att träna igen nästa vecka. Tycker nog jag hör hemma i det där laget och nivån. Menar man vill ju gå framåt och det gör jag nog inte i div. III. Men i öppningselvan kan jag nog ha svårt att få någon uppgift i. Men skall träna flitigt och se vart jag kommer med det!

En muuten tiennyt että Torres pelaa sählyä ja Futsalia. Sen hänen kannattaisi lopettaa heti niin että hän pysyy terveenä eikä ole koko ajan  loukkaantunut. Tärkeä turnaus hänellä vielä kesällä.

Varmaan kaikki täällä olevat pystyvät vastaamaan omasta puolesta eivätkä tarvitse sinun apua.

Är han hela tiden skadad? Det var något som jag inte visste. Tror nog inte att det är någon skillnad om han spelar innebandy eller futsal på vintern med tanke på den stora skademängd du påstår att han lider av. Varken innebandy eller futsal är lika krävande som div. II fotbollen, men menade främst att det kan vara tungt att aldrig ha någon paus från idrott. Därav kanske man emellanåt vill ha en lugnare säsong.

Men det där fick jag väl inte skriva enligt dig, eftersom alla skall svara själv här nu mitt i allt. Tycker det var en ganska konstig kommentar från dig eftersom du hela tiden har predikat om att här skall diskuteras allt och alla får vara med. Men tydligen har det också ändra. Eller var det bara det att dina argument blev lite svaga mitt i allt?

Niin, mutta Torreskin on aina ollut harjoituslaiska, ei maistu pelata ja harjoitella viikonloppuisin. Silloinhan on juhlien aika, ainakin kesäisin, vai mitä, Torres?

Jo rikitigt rätt. Och det du skriver stämmer ganska bra. Vi skall hoppas att de kommer tillbaka och representerar dom gröna snart igen! För det är duktiga lirare båda två med god potential.

Nej, har varit två veckor borta nu pga. en försträkning i baklåret. Idag skulle ha varit första dagen jag skulle ha tränat om vi haft träningar, men det blev en träningsmatch istället. Men skall bli skönt att träna igen nästa vecka. Tycker nog jag hör hemma i det där laget och nivån. Menar man vill ju gå framåt och det gör jag nog inte i div. III. Men i öppningselvan kan jag nog ha svårt att få någon uppgift i. Men skall träna flitigt och se vart jag kommer med det! Och som en av de äldre i laget så måst man ju försöka hjälpa de yngre genom råd och dylikt.

EIF har ju många juniorer på kommande nu som bra kan bli aktuella för spel i EIF 1:an. Nu främst är B-17 pojkarna snart på ingång, därefter följer det också många lovande juniorlag. Vet inte åldersgrupperna, men de som spelade i Ekenäs Cup ifjol var skickliga för sin ringa ålder. Sedan har Olle Pihlström gjort ett bra arbete, nu vet jag dock int om det kanske är samma lag rentav? Men det är på kommande med andra ord, så snart skall det nog vara främst ekenäs-killar på plan när EIF 1:an spelar. Sedan finns det ju också en juniortränarchef (eller vad hans titel nu var?) som jag tycker att alla borde utnyttja. Han ligger inne på mycket erfarenhet som skulle vara tokigt att inte ta nytta av.

Så att sånt, blir lite långa inlägg men ni vet vart ni ska komma när ni har tråkigt! 8) Snart på match!
Torres_LFC

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Liverpool, AIK, EIF & ESC-futsal

Vastaus #208 : 17.04.2010 klo 08:10:32

Är han hela tiden skadad?

Jag tror att Jarmo försöker vara rolig och mena att han inte visste att Fernando Torres spelar futsal och innebandy. ;)

« Viimeksi muokattu: 17.04.2010 klo 08:14:14 kirjoittanut Torres_LFC »
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #209 : 17.04.2010 klo 08:27:24

Jag tror att Jarmo försöker vara rolig och mena att han inte visste att Fernando Torres spelar futsal och innebandy. ;)

Aah, tillåt mig att små le.. :) ..svårt och hänga med när han använder samma namn (Torres) åt två stycken olika personer. Är ju inte lika inbiten fan av Liverpool som ni två tycks vara! Finns ju faktist bättre lag. 8)

P.S. "Mokkulan" fungerar på andra datorn.
bråck

Poissa Poissa

Vastaus #210 : 17.04.2010 klo 09:48:16

alla har en point i va de säger men K.S kör nog me fel argument som vi vet eller tror vi vet,pojkarna är fina fotiskillar om de själva får bestämma.Borde de inte vara i HJK eller Honka,varför böt de förening månne?För att va en liten klubb så står nog EIF högt
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #211 : 17.04.2010 klo 13:58:11

FC Espoo - EIF : 2 - 1 (0 - 0)

Öppnings elvan:
4 - 1 - 4 - 1
- - - - - - - - Crowther - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - Aho - - Antus - - Silva - - Mattfolk - -
- - - - - - - - - - - Brotkin - - - - - - - - -
Huldin - - Corcoran - -Estlander - - Lewis
- - - - - - - - Solomon - - - - - - - - - - -

Bänken: Sevón, Lindroos, Söderlund, R. Sid, Malmberg.

0 min - Blåsiga förhållanden, men även lite sol.
1 min - Svag hemåt passning av Mattfolk orsakar ett läge åt FC Espoo som ändå skjuter förbi mål när Crowther är ute vid 16-metern.
4 min - FC Espoo fick en frispark från 20 meter från höger kant, men den går högt över vänstra sidan av kortlinjen.
6 min - Inlägg från vänster kant av FC Espoo men deras 28 missar öppet vollyläge.
14 min - Lewis ger ett inläge som tar i en FC Espoo back men går till målvakten.
22 min - Huldin får läge från 18 meter men skottet går lite över och til höger.
23 min - EIF fick hörna men den gick över alla och ut till inkast.
32 min - Hårt skott i bakre nedre hörne men Crowther ser den genom mänskösamlingen och räddar den åt sidan och läget försvinner.
35 min - FC Espoo fick hörna från vänster men den blir dåligt slagen och slutar med målspark.
37 min - FC Espoo får ett nick läge från nära håll men Crowther räddar till hörna.
38 min - EIF fick hörna som dom får två halvlägen men slutar ändå med målspark.
45 min - Halvtid och med ställningen 0 - 0. Inget vidare spel av EIF, svårt att vinna bollar och endel slar i passningspelet. Man hade dock vinden emot sig denna halvlek, får se om det ändrar nu när den är i ryggen. För den är ganska kraftigt.

Calle spela en 35 min och Oscar kom i målet till andra halvlek.

50 min - Inlägg från vänster och FC Espoo spelare får första touch på bollen vid främre och den går i mål.
53 min - Inlägg från vänster av Lewis och Solomon nickar men Oscar gör en fin räddning.
55 min - FC Espoo slipper igenom och får iväge ett skott men det går dock förbi mål.
60 min - Silva orsakar straff men Crowther räddar den nere i högra hörne.
63 min - Byte : Corcoran UT Sevón IN.
67 min - Silva nickar in en hörna slagen av Estlander.Ställningen 1 - 1.
74 min - Solomon sätter in en retur från Estlanders skott. Men vinkas bort för offside.
81 min - Crowther räddar första skottet från 5 meter, men backarna sover och FC Espoo sätter lätt in returen. Ställningen 2 - 1.
88 min - Byte : Solomon UT R.Sid IN.
90 min - Matcen slut. FC Espoo vann 2 - 1.
« Viimeksi muokattu: 17.04.2010 klo 15:38:41 kirjoittanut Mastrodamus »
Valderama#4

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Manchester United, AIK

Vastaus #212 : 17.04.2010 klo 14:11:52

Bra jobbat Mastrodamus! ;)

Men hu e de me Forströmmarna? E dom me? :)
fowler4ever

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF , ESC

Vastaus #213 : 17.04.2010 klo 16:07:52

mycket fint gjort!
xpress

Poissa Poissa

Vastaus #214 : 19.04.2010 klo 12:49:05

Så mycket onödigt prat här e! Trodde att man skulle diskutera lite kring laget här och inte allt annat...

Hur går det för ettan den här säsongen t.ex?

Tycker det är dags att man börjar diskutera annat än Selenius här, sidan heter ju Ekenäs IF, inte Selenius!

Det finns 20+ spelare i EIF ettan man kan diskutera om istället, torde vara intressantare!
lego

Poissa Poissa

Vastaus #215 : 19.04.2010 klo 15:37:42

Så mycket onödigt prat här e! Trodde att man skulle diskutera lite kring laget här och inte allt annat...

Tycker det är dags att man börjar diskutera annat än Selenius här, sidan heter ju Ekenäs IF, inte Selenius!

Det finns 20+ spelare i EIF ettan man kan diskutera om istället, torde vara intressantare!

Fint. Ditt ena inlägg gav nog inte så mycket nytt heller. Härliga synpunkter dock :)
Jarmo

Poissa Poissa

Vastaus #216 : 19.04.2010 klo 18:05:34

xpress - Ekenäs IF on niin paljon muuta kuin "ettan", eikö vaan? :D

Ole hyvä ja keskustele! Kuin kerran rekisteröityit tähän forumiin ;)

Muutenhan tämä meni hukkaan sun osalta.
Zlatanic

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: GPR FC, futsal, Marcus "Mace" Forss ja Sirbi.

Vastaus #217 : 19.04.2010 klo 23:10:57

Morjens Kaj :D tai niinhän ne yleensä täällä sanoo.

Järjestääkö kannatajat/katsojat matkan turkuun?
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #218 : 20.04.2010 klo 08:47:02

Idag är det sista träningen före den på förhandsett jämna matchen mot FC City Stars på torsdag. Så antar att vi idag får veta hur det står till med Simon S. bl.a..

Chris hade det ganska tungt i matchen mot FC Espoo efter sin två veckors vila, men antar att han nog är snart tillbaka på samma nivå som tidigare.

Sedan har det uppstått en ny lårskada (verkar vara temat för i år) när Simon E. ådragit sig en sådan. Det var föregående tisdagen som detta torde ha hänt. Han prövade träna på fredag men det hade inte blivi till något. Därför stod han också över matchen senaste lördag.

Undrar hur det går med centrumplan? De har ju satt duken på där nu för kanske 1-2 veckor sedan och det har ju varit lite sol. Men är ju ganska kalla nätter fortfarande och antar att det inte hjälper till att få planen i skick. Fast är nog ingen gräs-expert heller.

Kommer troligtvis att försöka mig på ett nytt "minut-för-minut" referat från matchen FC City Stars - EIF inkommande torsdag. Måst komma ihåg att ta med mig några handskar/vantar denna gång dock, blev lite kyligt förra matchen.

Nu är det endast 7 dagar 11 timmar och 45 minuter till säsongen kör igång för EIF's del! Så får vi se hur det tar sig, eftersom förväntningarna är höga.
mjanders

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF, BK-46, FC HIK

Vastaus #219 : 21.04.2010 klo 21:02:25

Hur ser skadeläget ut inför morgondagens Cup-match? Får EIF ihop sitt bästa manskap?

En annan sak som jag lite funderar över är uppdelningen mellan "ettan" och akademin. På EIF:s webbsidor under fliken "Herrar" är listade 5 målvakter och 24 utespelare, men motsvarande lista finns inte under fliken "Akademi". På basen av akademins matchrapporter ser det dock ut som om en del av akademispelarna listats under "Herrar" (men inte alla).

Är det sannolikt att EIF trixar med representationsrättigheterna så att sådana spelare som sitter på bänken i "ettan" håller formen uppe i akademins matcher? I princip alla spelare som inte spelar i Cup-matchen imorgon kan (om jag förstår saken rätt) spela i akademins matcher på lördag och måndag, och ändå spela med "ettan" i Åbo på tisdag.
Adler

Poissa Poissa

Vastaus #220 : 22.04.2010 klo 07:46:49

Här är Akademins spelartrupp:

12.Robin Mattsson Mv
28.Christoffer Koschinski Mv
30. Ben Nybondas Mv

2.Mikael Engblom
9.Kristian Nordblad
13.Zacharias Ekström
15.Simon Thuren
16.Joel Lahtivuori
17.Jonathan Törnroos
18.Joakim Lindholm
19.Joonas Salo
21.Mattias Wikholm
22.Daniel Haglund
23.Miika Salo
24.Jimmy Pulkkinen
27.Robert Lindqvist
31.Niko Gustavsson
32.Rasmus Nordman
33.Jonathan Nyholm
34.Dani Jämbeck
35.Alexander Törnqvist
36.Theo Ekholm
37.Andre Artzen
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #221 : 22.04.2010 klo 08:02:32

Hur ser skadeläget ut inför morgondagens Cup-match? Får EIF ihop sitt bästa manskap?

Idag är det sista träningen före den på förhandsett jämna matchen mot FC City Stars på torsdag. Så antar att vi idag får veta hur det står till med Simon S. bl.a..

Chris hade det ganska tungt i matchen mot FC Espoo efter sin två veckors vila, men antar att han nog är snart tillbaka på samma nivå som tidigare.

Sedan har det uppstått en ny lårskada (verkar vara temat för i år) när Simon E. ådragit sig en sådan. Det var föregående tisdagen som detta torde ha hänt. Han prövade träna på fredag men det hade inte blivi till något. Därför stod han också över matchen senaste lördag.

Det har nog inte förändrats något från det jag skrev tidigare. Simon Sid's situation är den att vristen är "bra", men han deltog inte i tisdagens träning pga. sjukdom och kommer troligtvis stå över dagens match.

En annan sak som jag lite funderar över är uppdelningen mellan "ettan" och akademin. På EIF:s webbsidor under fliken "Herrar" är listade 5 målvakter och 24 utespelare, men motsvarande lista finns inte under fliken "Akademi". På basen av akademins matchrapporter ser det dock ut som om en del av akademispelarna listats under "Herrar" (men inte alla).

Är det sannolikt att EIF trixar med representationsrättigheterna så att sådana spelare som sitter på bänken i "ettan" håller formen uppe i akademins matcher? I princip alla spelare som inte spelar i Cup-matchen imorgon kan (om jag förstår saken rätt) spela i akademins matcher på lördag och måndag, och ändå spela med "ettan" i Åbo på tisdag.

Först och främst så är EIF's hemsidor inte speciellt professionellt gjorda, eftersom det är i själva verket blogg-sidor. Men antar att det inte är så lätt att få någon att ställa upp. Vad gäller spelarlistan som finns på nätet är den väl kanske inte riktigt den senaste versionen. Träningsringen lever hela tiden lite, för är någon borta så kommer någon från "Akademin" med så att "Ettan" har ett tillräckligt antal spelare på varje träning.

Sedan vad gäller representation så får man spela i flera lag i samma förening. Om man spelat först i ett lag som håller till i en lägre division så behöver man endast vänta en dag innan man spelar i ett lag i en högre division. Men gör man tvärtom skall det vara 8 dagar emellan matcherna. Juniorer får spela en match per dag oberoende av division.

Så jo "Ettan" kan ge matchminuter åt bänkspelarna genom matcher i "Akademin", ganska allmänt förfaringssätt i föreningar med flera herrlag. Men tror nog inte det kommer att gälla så många efter att säsongen kommit igång, eftersom vissa av de som sitter på bänken hör till B17 pojkar och de har sina egna matcher. Och "Ettan", "Akademin" och B17-pojkar skall vara ganska skilda lag har jag för mig, endast några som spelar med två av dem. Träningarna kan bestå av spelare från alla lag, men alla 3 lag torde även ha egna träningar.
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #222 : 22.04.2010 klo 09:24:52

Division II Zon B :

Pallohonka - Sinimustat : 7 - 1 (2 - 1)

Båda borde ha haft förstärkningar med från respektive liga lag.
roniepato

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ac Milan

Vastaus #223 : 22.04.2010 klo 11:46:53

Jepp. Men Pallohonkas förstärkningar från ligalaget var betydligt bättre än Sinimustas "förstärkningar".

Hakanpää, Paatelainen, Aalto, Heikkilä, Rasimus, och Schüller spelade för Pallohonka. Rasimus gjorde 3, Aalto 2 och Heikkilä gjord 1. Ganska hårda förstärkningar.. Så på basen av den matchen kan man nog inte dra några slutsatser om hur Pallohonka ser ut i år.
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #224 : 22.04.2010 klo 18:28:36

FC City Stars - EIF : X - X (1 - 2)

Öppningselva:

4 - 1 - 4 - 1

- - - - - - Söderlund - - - - - - - -
 - Aho - Silva - Antus - Malmberg -
 - - - - - - Mattfolk - - - - - - - - -
Huldin - Corcoran - Estlander - Lewis
 - - - - - - Solomon - - - - - - - - -

Bänken: R. Sid, Eklund (halvskadad), Lindroos, Sevón.

0 min : FCS börjar.
3 min : Lewis och Solomon spelar bra ihop och Solomon får ett läge från vänster sidan, kanske en 7 meter ut men en back hinner emellan och får det till hörna.
5 min : EIF hörna från höger som dock inte får ett avslut. EIF dominerar med fint passningsspel och FCS spelar långbollar helatiden.
7 min : Malmberg stiger och skaffar hörna.
9 min : MÅL Solomon nickar in Estlanders hörna.
12 min : Huldin och Estlander spelar ihop på höger kant. Huldin ger inlägg som går ända till Lewis som spelar bak till Corcoran vars skott går till hörna efter att en back stört honom.
16 min : MÅL FCS kommer på sitt första anfall och ger ett inlägg som går i mål via Aho.
26 min : Bollen finns på mitten av plan, ingendera lagen kommer till några lägen.
27 min : Estlander ger en frispark från 40 meter som Solomon nickar men går över och förbi mål till målspark.
31 min : MÅL Solomon gör sitt andra mål med en liten chip efter bra arbete av han själv och en fin passning av Corcoran.
35 min : Garry ger fint inlägg men en krock mellan Huldin och Solomon gör så att ingendera får bollen.
36 min : Efter FCS hörna kommer bollen tillbaka in i 16 metern efter att varit en bit utanför och ett friläge öppnar sig för FCS men skjuter över. Bra läge.

Lite dåligt med action och så dog min ena dator.

45 min : EIF sparkar igång.
52 min : FCS fick hörna från höger som blev till en hörna från vänster.
53 min : MÅL FCS gör mål på hörna efter slarvigt försvarsspel av EIF. En nick från närhåll.
58 min : EIF har tappat spelet och passar fel mest hela tiden. FCS kommer till några halv chanser.
61 min : Crowther har inte pappren i skick därav spelar han inte. Glömde att berätta.
62 min : Huldin går på kraft vid 13 meter men det går över. Detta läge uppstod efter att Lewis kört in från sidan och skjutit.
68 min : FCS får hörna från vnster.
69 min : Blev en dålig hörna som avlöstes direkt.
70 min : MÅL Estlader flyttar bollen åtsidan och smäller iväg ett skott som ändrar riktningen från en försvarare och går förbi målvakten in i mål via stolpen.
73 min : FCS hörna från höger. Går in till straffpunkten men ingen FCS spelare får träff på bollen och EIF försöker ge en stickare åt Lewis men når inte ända fram.
« Viimeksi muokattu: 22.04.2010 klo 20:00:58 kirjoittanut Mastrodamus »

Sivuja: 1 ... 8 [9] 10 ... 23

Siirry: