FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
27.11.2024 klo 15:46:13 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 11 [12] 13 ... 23

Kirjoittaja Aihe: Ekenäs IF 2010  (Luettu 43584 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
lego

Poissa Poissa

Vastaus #275 : 28.04.2010 klo 08:04:16

Nåja. Roope Riski rankades även i veikkaaja till en av säsongens hårdaste ungdomar i ligan, så det förklarar väl en hel del. Nu gäller det att kavla upp ärmarna till helgen för det e ju match snart igen. Varför startade inte Estlander?

Yrar litet här. Blandar med Roope och Riku. Roope tycks ju vara ganska bra han också dock :)
En observatör

Poissa Poissa

Vastaus #276 : 28.04.2010 klo 08:20:10

Det var nog härligt att skåda hur denna unga spelare målmedvetet körde in i backlinjen och med sin personliga teknik själv slutförde anfallet med mål som följd. Fotboll när den är som bäst!
beckman

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Liverpool

Vastaus #277 : 28.04.2010 klo 09:28:49

Åifk skryter på sin sida om hur man vunnit över topplaget Eif med en drös A- och B-juniorer. Har Åifk såna juniorer ?
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ekenäs Idrottsförening Ab

Vastaus #278 : 28.04.2010 klo 09:48:51

27.04.2010          ÅIFK – EIF 4 – 0 (1 – 0)              Publik : 196.

EIF : Reece Crowther; Jens Mattfolk, Marcelo da Silva, Tony Antus, Christoffer Malmberg; Magnus Huldin (67 min UT), Chris Corcoran, Timo Bortkin, Simon Sid, Garry Lewis; Victor Solomon.

Avbytare : Robin Sid, Johan Estlander (67 min IN), Simon Eklund, Matias Wikholm, Ville Sevón & Jonas Söderlund.

ÅIFK : Henrik Moisander; Kalle Mäkinen, Mikael Liespuu, Markus Paija, Jesse Saarinen; Tomas Hradecky, Juho Lähde, Santteri Mäkinen; Alban Ferati (77 min UT), Roope Riski, Jani Virtanen (45 min UT).

Avbytare : Jani Aaltonen, Khyam Aftab, Ville Harittu, Jeremias Kaari (45 min IN), Santeri Suvala, Ossi Virta (77 min IN) & Olli Lehtilä.

Det blev en besvikelse för den ditresta publiken. EIF fick sällan passningsspelet att löpa och verkade en aning nervösa. Det unga ÅIFK laget hade rätt tekniska spelare som fick de gröna att springa bort sig en hel del. Ett rättvist resultat med tanke på matchbilden., dock 4 – 0 tyder på klarare övertag än vad det kanske var.

FÖRSTA HALVLEK
    Den började rätt jämnt med lite försiktigt spel av båda. Efter att nervositeten var borta visade det sig att ÅIFK's vänsterlink # 21 Alban Ferati var på spelhumör och skulle skapa mycket oro på sin vänsterkant. Ferati, som även spelar futsal och därav rätt teknisk, hade ofta för mycket rum på vänsterkanten och # 4 Jens Mattfolk blev rundad ganska lätt några gånger. Detta berodde dock oftast på att ÅIFK's ytterbackar gav otroligt fina crossbollar och när EIF försvaret hade samlat sig till andra kanten blev det brott värre.

ÅIFK hade några hörnor i början men fick inte bollen på mål trots att den stannade innanför straffområdet en stund ibland. Bl.a. Ferati kom igenom en gång på sin kant men avslutet var dåligt med tanke på det fria läget och # 1 Reece Crowther kunde rädda till hörna. Efter just en hörna började # 20 Magnus Huldin föra upp bollen längs sin högerkant. Dock hann # 9 Roope Riski fast honom och kunde roffa bollen åt sig. Sedan avancerade han snabbt in till straffområdet efter att tagit sig an 4 st. EIF spelare. Väl inne i straffområdet kom # 11 Marcelo da Silva rätt hårt och lite sent vilket ledde till gult kort och straff för ÅIFK. Riski tvekade inte utan placerade bollen säkert ner i västerhörn, Crowther gick åt rätt håll men lite sent. Crowther har haft en straff emot sig varje match och fångat en samt fått några fingrar på en bra slagen straff.

Det återstod 10 minuter efter denna incident och speciellt mycket hände det inte. EIF hade några halvchanser i första halvlek genom skott av bl.a. # 6 Simon Sid, # 14 Garry Lewis och # 10 Victor Solomon. Samtliga skott orsakade dock inga problem för den väl meriterade ÅIFK målvakten # 12 Henrik Moisander, som har förflutet i bl.a. Ajax's ungdomsakademi. Lagen gick till paus med ÅIFK i en 1 – 0 ledning.

ANDRA HALVLEK
    EIF började en aning piggare i andra halvlek och åstadkom att skapa några chanser på vänsterkant genom Lewis och # 7 Christoffer Malmberg. Dessa två fick iväg några inlägg som Solomon och Huldin var nära att nicka in bollen i mål. Närmast kom Solomon med en nick från nära håll i stolproten, bollen rullade sedan längs linjen ända tills Moisander fick tag om den vid andra stolpen. EIF kom dock sällan igenom i mitten, där bestämde # 5 Mikael Liespuu och # 6 Markus Paija vem och vad som fick komma igenom. En av de som inte hade tillträde var Solomon som ständigt hade någon i ryggen, ibland även ovanpå ryggen. Vilket inte var tydligen något fel enligt visslaren Marko Grönholm. I den 53 minuten var Mattfolk en aning uppe och när EIF mistade bollen slogs den direkt åt Riski som befann sig på vänsterkanten. Riski avancerade i snabb takt och da Silva hamnade springa istället för att backa framför honom för att hinna med. Först när da Silva svängde om vid 16-metern hamnade Riski svänga, då genom att skära lite inåt och befann sig då ganska mitt i planen. Därefter släppte han iväg ett skott som var ganska otagbart för Crowther och 2 – 0 var ett faktum.

Lite felplacerade och lite långsamma var ett återkommande tema för EIF försvaret denna match. 9 minuter efter senaste mål var det dags igen, denna gång kom # 11 Juho Lähde upp längs högerkant. Han startade lite in på EIF's planhalva och fick löpa in mot straffområdet ganska fritt. Närmast var # 2 Tony Antus som kom från mitten av plan, men han hann icke fast Lähde som klämde in bollen i främre hörnet från ca. 11 meter lite till höger om målet. Om Crowther borde ha tagit något av målen så var nog detta. Såg att fara in en aning lätt förbi hans utsträckta ben.

Innermittfältarna hade en tung dag. De hade en stor arbetsbörda och löpte också rätt mycke. Dock var passningsprocenten rätt låg, men det berodde inte endast på dem utan det var ganska dåligt med alternativ. Därav försökte sig S. Sid och # 5 Chris Corcoran ibland på att försöka ta sig förbi sin motståndare med varierande framgång. # 8 Timo Brotkin som spelade lägst ner av dessa tre, stod för en stor mängd slit och mycket tackvare honom avvärjdes många av ÅIFK's anfall genom mitten och även ibland på kanten.

I den 67 minuten skedde EIF's enda byte, då Huldin kom ut och # 9 Johan Estlander kom in. Estlander agerade piggt, men hann inte röra så mycket boll. Efter en 10 minuter på plan hamnade han ut på sidan för att vårdas för ett jack i vänsterögonbryn. Hessu Orasmaa torkade dock hastigt bort blodet och smörjade lite salva i såret, sedan var Estlander redo igen. Han kom även att nicka bollen i ribban med en rätt kraftig nick från nära håll, det var Malmberg som stod för inlägget.

Mycket mera av vikt hände nog inte i matchen. Riski var dock inte klar med sitt målspottande, utan ännu i 91 minuten fastställde slutresultatet 4 – 0. Ett skott lite från höger kanske en 13 meter från mål som gick förbi en utrusande Crowter och in va den bortre stolpen.

Brotkin kämpade bra matchen igenom, medan det inte finns många andra att lyfta fram tyvärr. da Silva är under all kritik, han är iaf. alldeles för långsam mot unga kvicka spelare. Till och med en rutinerad spelare som han, som har 17 säsonger bakom sig varav 9 st. i Finland, som har en bra spelblick var många gånger efter de unga ÅIFK spelarna. Lewis hade några fina inlägg och Corcoran blixtrade till ibland.

SPELAR  INTERVJU : Chris Corcoran

So first seriesgame played, how did/does it feel?

- It was a pretty dissapointing result.  But I do believe we can and will learn from the game and become a stronger team because of it.

Was ÅIFK that good or did you (EIF) play that poorly?

- ÅIFK was certainly a quality team, but we were unorganized in the begining which ultimately cost us the game.

Got any good ideas/changes for sundays game against Sinimustat?

-We first have to learn from the game we've just played and forget the rest.  I don't think we need any major changes.  We will be a more organized and disciplined team on Sunday and the rest of the matches to come.

What about your preformance, was it good, okey or poor? And in which way?

- I thought my performance was poor.  My fitness isn't top notch now coming off an injury which effects everything.  Once you're tired you lose your touch (I actually can't lose my touch because I've never had one) then you become mentally tired as well and make mistakes you shouldn't make.  But the fitness should come back quickly for me.  I just have to find a store that sells good touches!
roniepato

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ac Milan

Vastaus #279 : 28.04.2010 klo 13:23:29

EIF-FC Haka i nästa omgång i finska cuppen!
Jarmo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Atletico Madrid, Tottenham, BK-46, EIF, HIK

Vastaus #280 : 28.04.2010 klo 13:26:24

Mielenkiintoinen vastus Suomen Cupissa!
Zlatanic

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: GPR FC, futsal, Marcus "Mace" Forss ja Sirbi.

Vastaus #281 : 28.04.2010 klo 15:07:00

laatukamaa

Ylos
fowler4ever

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF , ESC

Vastaus #282 : 28.04.2010 klo 16:58:37

ojoj klassiker på ladugårdsgatan   EIF HAKA ;) fint
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #283 : 28.04.2010 klo 17:06:30

ojoj klassiker på ladugårdsgatan   EIF HAKA ;) fint

Tänkt du komma och se? 8)
En observatör

Poissa Poissa

Vastaus #284 : 28.04.2010 klo 19:43:05

Utmärkt referat från gårdagens match av Mastrodamus. Jag kan inte låta bli att ännu tillägga att mycket avgörande igårdagens match var att EIF bara tidvis fick ett övertag på mittfältet. Skulle mittfältsspelarna ha lyckats hålla ett övertag skulle motståndarnas anfall ha varit betydligt färre till antalet.
petepeters

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Haka Valkeakoski, sympatiat Napapiirille.

Vastaus #285 : 28.04.2010 klo 20:31:00

EIF-FC Haka i nästa omgång i finska cuppen!

Ni har inte en chans Ylos

EIF 0 mål - Haka 5 mål.
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #286 : 28.04.2010 klo 21:32:53

Mastrodamus - kuin kerran olet noin avoin ja "kerrot" kuka olet niin kannattaisi samalla olla yhtä avoin hyvää ystävääsi kohtaan, N.Selenius. Tiedät itse mitä tapahtui viime kesänä LoPa-ottelun yhteydessä, joten ei sinun kannata yrittää laittaa syyt mun niskoille keneltä minä yritän onkia tietoja tapahtuneesta. Nyt olet kyllä hakutiellä, en ole koskaan käynnyt kahvilla K.Seleniuksen kanssa kyseisessä kahvilassa. Mun lempikahvila Tammisaaressa on Café Madicken. ;)

Jo nog vet välan alla vem jag är, men har ju inget att dölja så mig stör det inte att folk vet vem det är som skriver. *rullar bollen tillbaka till dig..*

Nu är det nog du som är ute på sandvägen och sladdar lite. Vet nämligen inget om någon dispyt mellan N. Selenius och tränarna. Nu vet jag dock att det har att göra med LoPa-matchen tydligen. Och vidare så verkar det som om du vet saker om denna dispyt som du dock inte vill dela med dig till oss andra.

Det var ju endast ett skämt det jag skrev om kaffet. Men tack för infon, själv tycker jag Café Matilda (torde heta så nuförtiden) har lite dyra priser. Du förnekade inte att du brukar gå på kaffe med K. Selenius dock eller förstod jag fel? Det blir lätt missförstånd med de felaktiga böjningarna i din finska.

Mastrodamus - Mikä on syy siihen että olet niin "ylipositiivinen" seuran toiminnasta? Johtuuko se siitä että et halua arvostella seuraa koska se voi vaikuttaa sinun saamaan peliaikaan? Akatemian joukkue nelosesssa on sinun taso, eikö vaan?

Är det så det fungerar? Så om jag skriver att EIF är bäst så får jag spela? Tänk att jag inte kom på det själv. Men snälla Jarmo, det är väl ändå spelskickligheten som avgör om man spelar eller inte?! Kom lite ner från soptippen emellanåt.

Har skrivit det förut och skriver det igen. Jag tränar med ett Ettan bl.a. för jag vill bli bättre. En annan orsak är att många av mina kompisar är där och spelarna i Ettan i år är bra typer, gillar varenda en. Får jag speltid så visst jätte roligt, men får jag inte så antar jag att det är bättre spelare på planen. Och det är ju trots allt ett lagspel!
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #287 : 28.04.2010 klo 21:53:49

Utmärkt referat från gårdagens match av Mastrodamus.

Tack tack, det borde komma in på EIF's hemsida också. Har fått lite ansvar! 8)

Jag kan inte låta bli att ännu tillägga att mycket avgörande igårdagens match var att EIF bara tidvis fick ett övertag på mittfältet. Skulle mittfältsspelarna ha lyckats hålla ett övertag skulle motståndarnas anfall ha varit betydligt färre till antalet.

Antar att så nog är fallet. Tror dock att det var ett ganska högklassigt mittfält som ÅIFK hade till förfogande, med tanke på att det är div. II. Vi skall hoppas mittfältet blir mera samspelt.

Ni har inte en chans Ylos

EIF 0 mål - Haka 5 mål.

Liten chans har man ju alltid. Men vinner inte FC Haka så är nog någondera lagen i fel serie! Kommer dock att bli en bra tillställning hoppas jag, ligalag i Ekenäs är inte vardagsmat. Säkert roligt för pojkarna också att mäta krafterna mot ett ligalag. Hoppas det kommer mycket publik och hejar fram de grönvita! Tror rekordet är just under 1.700 st., torde ha varit en match mellan EIF - HAIK på '80-talet. De kan dock vara svårt att slå det, men vem vet!? Tror det var mellan 400 - 600 personer ifjol när BK-46 tog sig an Viikingit om jag inte kommer helt fel ihåg.
Jarmo

Poissa Poissa

Vastaus #288 : 28.04.2010 klo 23:05:07

Jo nog vet välan alla vem jag är, men har ju inget att dölja så mig stör det inte att folk vet vem det är som skriver. *rullar bollen tillbaka till dig..*

Nu är det nog du som är ute på sandvägen och sladdar lite. Vet nämligen inget om någon dispyt mellan N. Selenius och tränarna. Nu vet jag dock att det har att göra med LoPa-matchen tydligen. Och vidare så verkar det som om du vet saker om denna dispyt som du dock inte vill dela med dig till oss andra.

Det var ju endast ett skämt det jag skrev om kaffet. Men tack för infon, själv tycker jag Café Matilda (torde heta så nuförtiden) har lite dyra priser. Du förnekade inte att du brukar gå på kaffe med K. Selenius dock eller förstod jag fel? Det blir lätt missförstånd med de felaktiga böjningarna i din finska.

Är det så det fungerar? Så om jag skriver att EIF är bäst så får jag spela? Tänk att jag inte kom på det själv. Men snälla Jarmo, det är väl ändå spelskickligheten som avgör om man spelar eller inte?! Kom lite ner från soptippen emellanåt.

Har skrivit det förut och skriver det igen. Jag tränar med ett Ettan bl.a. för jag vill bli bättre. En annan orsak är att många av mina kompisar är där och spelarna i Ettan i år är bra typer, gillar varenda en. Får jag speltid så visst jätte roligt, men får jag inte så antar jag att det är bättre spelare på planen. Och det är ju trots allt ett lagspel!

Ymmärsit taas kerran väärin, mutta se on varmaankin tarkoitus. :)

Se että haluat pelata kavereiden kanssa om ymmärettävää.
Nythän EIF on tehnyt uuden aluevaltauksen, Mastrodamus pelaajatoimittaja :D.
Olen vähän yllättynyt että kakkosen seura, jolla on aika iso pelaajabudjetti (kokonaan mun oma arvaus, voihan se ollakin että pelaajat pelaa ilman korvauksia niinkuin monissa muissa kakkosen seuroissa) harrastaa sosiaalista toimintaa eikä keskity tulosurheiluun.

Hyvä, että pystyin antamaan tietoa EIF:n viime vuoden maalivahti-sekoiluista sinulle, joka kulminoitui LoPa-ottelun tapahtumiin. Nyt tiedät!
Et kommentoinut, kuin väitin että olet N.Seleniuksen hyvä ystävä. Näköjään et ole kuin et tiennyt tapauksesta mitään. Jos seurasit viime kauden otteluita(EIF:n), niin tämä tapaus oli keskustelun aihe monissa Tammisaaren kahvioissa. Nykyään keskustellaan varmaan muista asioista, ehkä tulevasta FC Haka-ottelusta?

Tsemppiä Mastro ja odottelen myös jatkossa että keskustelut jatkuvat. Minä toivon että onnistut myös pelikentällä ainakin yhtä hyvin kuin sun otteluraporteissa. Keep up the good work! 8)

« Viimeksi muokattu: 28.04.2010 klo 23:08:01 kirjoittanut Jarmo »
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #289 : 29.04.2010 klo 06:43:48

Ymmärsit taas kerran väärin, mutta se on varmaankin tarkoitus.

Aj, gick det så illa. Så du brukar inte vara på kaffe med K. Selenius?

Se että haluat pelata kavereiden kanssa om ymmärettävää.
Nythän EIF on tehnyt uuden aluevaltauksen, Mastrodamus pelaajatoimittaja.
Olen vähän yllättynyt että kakkosen seura, jolla on aika iso pelaajabudjetti (kokonaan mun oma arvaus, voihan se ollakin että pelaajat pelaa ilman korvauksia niinkuin monissa muissa kakkosen seuroissa) harrastaa sosiaalista toimintaa eikä keskity tulosurheiluun.

På vilket vis koncentrerar sig inte EIF Ettan på att uppnå bästa resultat? För att jag skriver lite rapporter PÅ SIDAN OM betyder väl inte att Ettan blivit någon syförening. Du kanske skulle visa dig på någon träning så får du se för dig själv, när ändå EIF är nära ditt hjärta. Men kanske du inte vågar göra det?

Hyvä, että pystyin antamaan tietoa EIF:n viime vuoden maalivahti-sekoiluista sinulle, joka kulminoitui LoPa-ottelun tapahtumiin. Nyt tiedät!
Et kommentoinut, kuin väitin että olet N.Seleniuksen hyvä ystävä. Näköjään et ole kuin et tiennyt tapauksesta mitään. Jos seurasit viime kauden otteluita(EIF:n), niin tämä tapaus oli keskustelun aihe monissa Tammisaaren kahvioissa. Nykyään keskustellaan varmaan muista asioista, ehkä tulevasta FC Haka-ottelusta?

Bra Jarmo. Måst jag i varje inlägg nämna att jag är bra kompis med N. Selenius? Annars kan du ju gå in på vår allas Facebook och se efter. Men du kan ju fråga om N. Selenius har berättat vad som hänt i LoPa matchen åt mig? Var inte så inne i EIF fotbollen ifjol. Dock var det första gången på länge som jag betalade in mig, fast endast till de två första matcherna för sedan fick jag domar kortet. Men vet du vad Jarmo, jag vet en sak som var ett hetare samtalsämne än målvaktsdispyten! Vet du vad det är? Jo Thomas "Berra" Holmberg's avgång som ordförande! Trodde det skulle vara bra när han blev ordförande, men han verkade inte stå för trycket. Och du som är lite mera insatt i dessa saker kanske kan berätta något extra om det?

Kiitoksia lego ja Mastro samat sanat sinulle. Molemmilla niin tyhjentäviä kommenteja että niitä pitää vähän sulatella ennen kuin itse kommentoin.

lego - kärkeviä väitteitä sekä maalivahdista ja muista ulkomaalaisista sekä myös väite että entinen PJ:n pyynnöstä veroviranomaiset ovat alkaneet selvittää EIF taloutta. Sitä epäilen suuresti. Mutta palaan näihin kaikkiin kysymyksiin kuin olen ensin sulatellut teidän kommentteja.

Det börjar vara en tid sedan, till och med snön har smultit nu. Kanske det skulle vara dags?
Jarmo

Poissa Poissa

Vastaus #290 : 29.04.2010 klo 08:48:07

Aj, gick det så illa. Så du brukar inte vara på kaffe med K. Selenius?

På vilket vis koncentrerar sig inte EIF Ettan på att uppnå bästa resultat? För att jag skriver lite rapporter PÅ SIDAN OM betyder väl inte att Ettan blivit någon syförening. Du kanske skulle visa dig på någon träning så får du se för dig själv, när ändå EIF är nära ditt hjärta. Men kanske du inte vågar göra det?

Bra Jarmo. Måst jag i varje inlägg nämna att jag är bra kompis med N. Selenius? Annars kan du ju gå in på vår allas Facebook och se efter. Men du kan ju fråga om N. Selenius har berättat vad som hänt i LoPa matchen åt mig? Var inte så inne i EIF fotbollen ifjol. Dock var det första gången på länge som jag betalade in mig, fast endast till de två första matcherna för sedan fick jag domar kortet. Men vet du vad Jarmo, jag vet en sak som var ett hetare samtalsämne än målvaktsdispyten! Vet du vad det är? Jo Thomas "Berra" Holmberg's avgång som ordförande! Trodde det skulle vara bra när han blev ordförande, men han verkade inte stå för trycket. Och du som är lite mera insatt i dessa saker kanske kan berätta något extra om det?

Det börjar vara en tid sedan, till och med snön har smultit nu. Kanske det skulle vara dags?

Hienoa Mastro kuin alat olla niin suorapuheinen.

Minäkin yritän olla:

Vastaus ensimmäiseen kysymykseen on : EI, mutta jos haluat tietää niin tiedän kuka kyseisen henkilön on.

2. kysymys: Uskallan tulla, mutta ne harvat ottelut jotka näen livenä riittää.

3. kysymys: Sinun ehkä kannattaisi kysyä puheenjohtajalta itse minkä takia hän astui sivuun. Niin silloin ainakin on faktatietoa, nyt näyttää siltä että spekuloit tai olet kunnellut muiden mielipiteitä mikä syy eroamiseen oli. Eikö useampikin jäsen jalkapallojaostossa eronnut samaan aikaan? Kun kerran spekuloidaan niin eikö ollut niin että EIF:n jalkapalloa johti toiset henkilöt kuin puheenjohtaja?

4. ja viimeinen kysymys: Olen sulatellut mutta verotarkastuksesta en viitsi kommentoida mitään tässä vaiheessa koska sehän tässä vaiheessa on vain spekulointia. Palataan siihen sitten kuin TUOMIO on tullut(Peter Fryckmanin tapaus on tästä hyvä esimerkki). Pelaajamateriaalista mun käsitys on selkeä, aivan liian monta ns."vahvistusta" ulkopuolelta, ei anneta mahdollisuus omille, kuten sinulle esim. 
Zlatanic

Poissa Poissa

Vastaus #291 : 29.04.2010 klo 15:46:59

2. kysymys: Uskallan tulla, mutta ne harvat ottelut jotka näen livenä riittää.

mistä saa striimata eifin pelejä? ;)

Lainaus
3. kysymys: Sinun ehkä kannattaisi kysyä puheenjohtajalta itse minkä takia hän astui sivuun. Niin silloin ainakin on faktatietoa, nyt näyttää siltä että spekuloit tai olet kunnellut muiden mielipiteitä mikä syy eroamiseen oli. Eikö useampikin jäsen jalkapallojaostossa eronnut samaan aikaan? Kun kerran spekuloidaan niin eikö ollut niin että EIF:n jalkapalloa johti toiset henkilöt kuin puheenjohtaja? 

eikö tämä olekaan foorumi, missä saa ja kuuluukin spekuloida?

mut lopettakaa toi toistenne nälviminen..  tasoa syförening

EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #292 : 29.04.2010 klo 19:50:59

I söndag är det dags igen och även denna gång bär det av till Åbo. Nu är det dock Sinimustat som står för motståndet. De har spelat en match redan och den förlorade man med hela 7 - 1 (2 - 1) borta mot Pallohonka. Fast bör nämnas att Pallohonka's förstärkningar från ligalaget FC Honka var av mycket hög klass, men även SiMu hade förstärkningar från FC Inter fast inte av samma kvalité.

De har genomgått en rätt så omfattande omställning i sin trupp, många gick över till KaaPo och istället har man lyft upp egna A-juniorer. Dvs. de flesta är -90 eller senare födda. SiMu hör till FC Inter organisationen, så antagligen kommer det någon med från ligalaget. FC Inter har match dagen efter vilket kan bidra att det inte kommer så många till SiMu på söndag, men det är alltid svårt att veta med dessa farmarlag.

Några som kan vara aktuella för SiMu från FC Inter's träningsring:

# 26 - Felix Åkerlund : Är mittfältare som trivs som yttermittfält, tycker om att löpa. Förväntas axla ansvar även i ligalaget i år. Har spelat 20 pojklandskamper. Hade # 17 i SiMu senaste match.

# 25 - Ville Mäkilä : Är en begåvad stopper. Han har varit utomlands i Suothampton och AlbinoLeffe. Är en ledartyp som gjort 18 pojklandskamper. Hade # 2 i SiMu senaste match.

# 13 - Eemeli Reponen : Är en begåvad och lite längre (189 cm) målvakt som gjort 16 pojklandskamper. Skall skaffa sig rutin i SiMu i år. Hade # 12 i SiMu senaste match.

# 16 - Kalle Kauppi : Ett bekant ansikte i landslaget för -92:or, gjort 8 pojklandskamper. Han är en mittfältare som gärna håller till i defensiven och kämpar bollarna åt sig. Han hör dock till klassen "fjädervikt". Hade # 7 i SiMu senaste match.

Som sagt har SiMu förlorat sin första match i serien mot Pallohonka. Före det hade SiMu spelat 7 st. träningsmatcher, varav de vunnit 4 st. och förlorat 3 st.. Samtliga motståndare har varit från div. II zon B, nämligen KaaPo, SalPa, P-Iirot, Ilves och ÅIFK.

EIF gick ju som bekant på en nit senaste match. Hoppas man har kunna skaka av sig den dåliga stämningen som den lämna och att den inte återkommer när spelarna stiger in på samma plan. Soelet mot ÅIFK kanske var lite fantasilöst eller brist på alternativ. Sammanhållningen i laget var inte heller den bästa, så istället för att jobba som ett lag blev det många individuella prestationer. Det i sin tur tog musten ur vissa spelare och sällan var prestationerna till någon nytta för laget.

EIF kommer att ha en träning ännu på konstgräset i karis på lördageftermiddag. Alla spelare torde vara i skick, endast Magnus Huldin som är ett frågetecken. Antar dock att det retas ut senast på lördag.

Skulle vara bra med en vinst, så att maskineriet kommer igång. Bara pojkarna börjar spela lite mera som ett lag tror jag nog att EIF kommer att skörda många vinster! Med blicken mot söndagen..arrivederci!
Zlatanic

Poissa Poissa

Vastaus #293 : 29.04.2010 klo 20:13:02

Jag tror knappast Eemeli Reponen kommer spela på söndan. Antagligen sitter han på bänken i matchen Inter - Lahti .
Samma gäller troligtvis Fellu Åkerlund!

Själv kommer jag också att hittas vid Veritas stadion. Saakelis dåligt schema. Förra matchen hade vi egen samtidigt och nu vill man ju inte missa Kungen eller Inters segertåg :)

KaaPo när?
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #294 : 29.04.2010 klo 20:25:38

Jag tror knappast Eemeli Reponen kommer spela på söndan. Antagligen sitter han på bänken i matchen Inter - Lahti .

Själv kommer jag också att hittas vid Veritas stadion. Saakelis dåligt schema. Förra matchen hade vi egen samtidigt och nu vill man ju inte missa Kungen eller Inters segertåg :)

KaaPo när?

Nej är vel nog troligt att det går som du säger, men hur är läget med Bantamoi? Borde inte han vara påväg tillbaka snart? Åkerlund var ju nog på bänken senaste FC Inter match, så kan nog vara  att han inte får spela i Sinimustat på söndag för Dragtsma. Den som lever får se..

Om du menade när EIF spelar mot KaaPo i St:Karins så är det den 4.6.
« Viimeksi muokattu: 29.04.2010 klo 20:26:52 kirjoittanut Mastrodamus »
Zlatanic

Poissa Poissa

Vastaus #295 : 29.04.2010 klo 20:33:58

Nej är vel nog troligt att det går som du säger, men hur är läget med Bantamoi? Borde inte han vara påväg tillbaka snart? Åkerlund var ju nog på bänken senaste FC Inter match, så kan nog vara  att han inte får spela i Sinimustat på söndag för Dragtsma. Den som lever får se..

Om du menade när EIF spelar mot KaaPo i St:Karins så är det den 4.6.

va dom pratar på inter forumet och "inside"-källor så är han nog snart i spelskick, men knappast till denhär matchen än.. men som sagt den som lever får se :)

och tack för datumet!

e. som en liten vink Ali Al-Take är en spelman med snabba fötter som borde varas aktsam med
« Viimeksi muokattu: 29.04.2010 klo 20:40:20 kirjoittanut Zlatanic »
kuuukasa

Poissa Poissa

Vastaus #296 : 30.04.2010 klo 09:32:38

KaaPo när?
Men Inter-Lahti spelas ju först på måndagen?
Zlatanic

Poissa Poissa

Vastaus #297 : 30.04.2010 klo 16:30:41

Men Inter-Lahti spelas ju först på måndagen?

helt rätt! my bad.

och mig kommer ni då också se på söndan i publiken!

Glada vappen till alla ja kaikille :)
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #298 : 30.04.2010 klo 17:24:16

helt rätt! my bad.

och mig kommer ni då också se på söndan i publiken!

Glada vappen till alla ja kaikille :)

Förstod inte va du menade när du skrev att du skulle missa vår match. Trodde du hade någon annan match eller nåt. Men fint att du kommer till Övreplan och hejjar..antar att det är EIF du hejjar på?!

Glada vappen till alla EIF vänner och ovänner H/ EIF Ettan

Och för Ettan's trupp blir det klara vappen! 8)
Zlatanic

Poissa Poissa

Vastaus #299 : 30.04.2010 klo 18:30:43

klart d e eiffen ;)

Sivuja: 1 ... 11 [12] 13 ... 23

Siirry: