FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
27.11.2024 klo 07:34:31 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 15 [16] 17 ... 23

Kirjoittaja Aihe: Ekenäs IF 2010  (Luettu 43580 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Playmobil

Poissa Poissa

Vastaus #375 : 13.05.2010 klo 21:19:08

Det gäller nog att sakligt informera icke fotbollskunniga kretsar hur man bör använda de olika planerna.
Sportplanen i Karis bör användas mycket begränsat. Det bästa sättet att förstöra naturgräset där är att utöka användningen. Det slutar bara illa med en ny investering att göra. En naturgräsplan skall användas mycket begränsat. Konstgräset igen är främst för vårträningen.
Centrumplanen behövs absolut som en bättre naturgräsplan i Raseborg vid sidan om Karis sportplan. Och nog är det ju trevligare att EIF huserar främst i Ekenäs och BK i främst i Karis. I första skedet lönar det sig säkert att utreda båda alternativen, kommunal fotbollsarena kontra sponsorerad privatarena. Men gå aldrig till såna barnsligheter att man skäller på kulturen eller andra konkurrerande idrottsgrenar. Det hjälper ingen!

Vi kan ju börja ordna rundturer till våra unika planer och ta inträde för att beskåda dem? eller? Inte så dum ide egentligen, på så sätt kan vi säkert samla in pengar för en förbättring av planerna i Raseborgs centrala delar. Skall vi träna och spela på sand om naturgräsplan skall användas begränsat och konstgräset är för vårträning? Eller skall vi låta bli att träna och spela? Intressant hypotes...

Däremot håller jag med om att man inte skall hacka på kulturen eller andra konkurrerande idrottsgrenar (hackade jag på konkourrenter? kanske?). Däremot är jag innerligt trött på gräddmunkarna som inte ser behovet av mera idrottsmöjligheter för ungdomarna både i Ekenäs och Karis.

Oj, glömde berömma de grönvita för en mycket fin insats i dagens match!! Härligt spel, synd att det inte ville sig med målgörandet idag, verkligen synd. Starkt arbetat!!!
« Viimeksi muokattu: 13.05.2010 klo 21:21:36 kirjoittanut Playmobil »
En observatör

Poissa Poissa

Vastaus #376 : 13.05.2010 klo 21:48:59

Vi kan ju börja ordna rundturer till våra unika planer och ta inträde för att beskåda dem? eller? Inte så dum ide egentligen, på så sätt kan vi säkert samla in pengar för en förbättring av planerna i Raseborgs centrala delar. Skall vi träna och spela på sand om naturgräsplan skall användas begränsat och konstgräset är för vårträning? Eller skall vi låta bli att träna och spela? Intressant hypotes...

Jag ville endast med min tidigare text säga att det är inget hållbart argument för "gräddmunkarna" att säga att det redan finns en god naturgräsplan i Karis. Någon mera kunnig kan säkert upplysa hur mycket användningstimmar en god naturgräsplan klarar av.  Det vet jag att EN god naturgräsplan aldrig kommer att räcka för det behov som finns inom hela Raseborg.   
Zlatanic

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: GPR FC, futsal, Marcus "Mace" Forss ja Sirbi.

Vastaus #377 : 14.05.2010 klo 17:26:26

och matchen slutade?
mjanders

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF, BK-46, FC HIK

Vastaus #378 : 14.05.2010 klo 17:40:21

och matchen slutade?

0 - 1
Finnish Gas

Poissa Poissa

Vastaus #379 : 14.05.2010 klo 18:30:44

Ekenäs IF - Foreign Players

Please can you let me know if I have the correct nationalities for your foreign players on the English Wikipedia page that I have created for your club.  Thanks!

http://en.wikipedia.org/wiki/Eken%C3%A4s_Idrottsf%C3%B6rening

NB:  What nationality is Victor Solomon?
« Viimeksi muokattu: 14.05.2010 klo 18:32:11 kirjoittanut Finnish Gas »
mjanders

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF, BK-46, FC HIK

Vastaus #380 : 14.05.2010 klo 20:55:16

Ekenäs IF - Foreign Players

Please can you let me know if I have the correct nationalities for your foreign players on the English Wikipedia page that I have created for your club.  Thanks!

NB:  What nationality is Victor Solomon?

Crowther is Australian (http://en.wikipedia.org/wiki/Reece_Crowther), and Solomon is Nigerian.
roniepato

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ac Milan

Vastaus #381 : 14.05.2010 klo 22:09:06

And Aho, Antus and Mattfolk are pampesians :D
Finnish Gas

Poissa Poissa

Vastaus #382 : 14.05.2010 klo 23:28:14

Crowther is Australian (http://en.wikipedia.org/wiki/Reece_Crowther), and Solomon is Nigerian.

Many thanks.  Have amended.

EIF Fotboll

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ekenäs Idrottsförening Ab

Vastaus #383 : 16.05.2010 klo 13:41:12

13.05.2010         EIF – FC Haka 0 – 1 (0 – 0)         Publik: ?

EIF : Reece Crowther; Petter Aho, Marcelo da Silva, Tony Antus, Christoffer Malmberg; Johan Estlander (77 min UT), Simon Eklund, Chris Corcoran, Garry Lewis; Magnus Huldin, Victor Solomon (72 min UT).

Avbytare : Dennis Lindroos, Simon Sid (72 min IN), Jens Mattfolk, Timo Brotkin, Ville Sevón (77 min IN), Robin Sid & Jonas Söderlund.

FC Haka : Saku Pesonen; Regillio Nooitmeer, Toni Kuivasto, Kalle Parviainen, Markus Joenmäki (84 min UT); Quincy Osei, Xhevdet Gela, Ben Traore (73 min UT), Jaakko Juuti; Jukka Santala, Niko Ikävalko (81 min UT).

Avbytare : Kalle Multanen (81 min IN), Jani Kauppila (73 min IN), Jarno Mattila (84 min IN), Mikko Innanen, Antti Hynynen, Ik Kuyng Nam & Janne Korhonen.

Det var soligt ända tills domaren visslade i sin pipa, då började det dugga en aning. FC Haka som haft stora framgångar i Finska Cupen tidigare förväntades ta en relativt enkel seger över EIF. Det visade sig dock vara svårare än man väntat sig och matchen slutade endast 0 – 1. Då hade EIF en hel del lägen som kunde ha resulterat i mål med lite bättre skärpa. Storleken och skicket ställde säkert till det för gästerna, men ett stort plus till EIF som kämpade fint genom hela matchen. Försvarsspelet fungerar bra, mest tack vare att man jobbar som ett lag. 1 – 1 eller rentav en vinst för EIF skulle inte ha varit orättvist.

FÖRSTA HALVLEK

FC Haka ställde upp med sitt bästa manskap, alla var dock inte på plan. Man vilade bl.a. # 24 Ik Kuyng Nam och förste målvakten # 1 Janne Korhonen. EIF hade nästan sin normala elva på plan. # 8 Timo Brotkin hade allergi och valde därför att vila. EIF prövade en uppställning med två anfallare istället för en som man tidigare haft. # 20 Magnus Huldin och # 10 Victor Solomon fungerade bra ihop och på topp. Lite tid till och de kan skapa stora problem för motståndar försvar.

Det var FC Haka som fick börja och början är ganska jämn. Planens usla skicka var säkert ett huvubry i början för FC Haka, men efter en tid börjar markpassningarna hitta rätt. EIF börjar modigt och får en del halvchanser, bl.a. slipper Huldin förbi # 5 Kalle Parviainen på # 5 Chris Corcoran’s passning. Inspelningen i straffområdet fastnar dock i en försvarer och FC Haka kan rensa. FC Haka försöker komma upp längs högerkant i början och det genom # 10 Xhevdet Gela. # 7 Christoffer Malmberg försvarar dock bra och får också hjälp av # 14 Garry Lewis. De gånger FC Haka slipper upp på kanten genom Gela eller # 32 Jukka Santala blir dock inlägget dåligt och # 1 Reece Crowther plockar läderkulan.

Efterhand börjar FC Haka få övertag i matchen. Man börjar komma upp mera i mitten genom att slå bollen på Santala som fäller ner åt andra vågen. Precis så gick det till när # 4 Markus Joenmäki kastar ett snabbt och långt inkast åt Santala som bröstar ner bollen åt en helt fri # 9 Niko Ikävalko som får skjuta från en 25 meter. Det blir dock en sned träff och skottet går en par meter förbi målet. FC Haka har det mesta av spelet, men riktigt farliga målchanser har laget ändå inte. Mera EIF som kommer åt att skapa oro framför # 12 Saku Pesonen's mål. Man lyckas till och med få in bollen i mål efter att Corcoran skjuter och bollen går över Pesonen och träffar ribban på undresidan. Bollen studsar ut och först på returen är Solomon som sätter bollen i mål. Linjedomaren har dock märkt att Solomon varit i offside position när Corcoran's skott avlossats och målet underkänns.

FC Haka fortsätter att dominera och får några frisparkar med sig men kommer sällan åt att skapa desto större panik framför EIF-buren. Vid 35 minuten får man in bollen framför mål och Crowther och Ikävalko springer ihop innanför 5-metern. Båda faller till marken och vet inte var bollen är. # 10 Marcelo da Silva ser dock var bollen är och slipper åt att rensa bort den. Två gula kort sågs i första halvlek och de lyckliga var kaptenerna för vardera lag. Corcoran efter en glidtackling lite in på EIF:s planhalva vid den 13:de matchminuten och # 3 Toni Kuivasto efter att rivit ner Solomon som var påväg att rymma vid halvplan när EIF försökte kontra.

ANDRA HALVLEK

FC Haka börjar med att pressa i andra halvlek. Kommer åt att skapa några lägen, bl.a. genom en cross men Santala’s nick är inge vidare. En hörna har man också men den resulterar inte i något. Sedan får man en frispark från ca. 20 meter efter att Malmberg fäller Santala. Gela mäter upp farten och skjuter ett skott som tar i muren och hamnar i fötterna på en FC Haka spelare inne i straffområdet. Han hinner varken få kontroll eller iväg ett ordentligt skott så bollen far ut till målspark.

EIF får ett läge från en situation som ser rätt ofarlig ut. Petter slår en låg å hård frispark från halva plan som rinner igenom hela försvaret. Corcoran är med på den men hinner inte fast den tillräckligt mycke för att få ett bra avslut. Nu far bollen förbi mål efter en dålig träff och målspark följer. # 7 Johan Estlander, som inte haft mycke boll hittills i matchen, kommer upp längs sin högra kant och får iväg ett inlägg. Solomon är framme och snusar men Pesonen plockar bollen. Tappar den dock och Solomon försöker spela den bakåt med en cykelspark, där finns tyvärr endast FC Haka spelare som kommer åt att rensa.

I den 58 minuten tystnade centrumplan. Det var # 20 Quincy Osei som var orsaken till det. FC Haka hade en hörna som skarvades till bakstolpen och dit gled Osei. Träffade bollen som gick in mellan en EIF spelare och Crowther. 0 – 1 var et faktum. Santala skulle få en gyllene chans att göra 0 – 2 men hans volley från nära håll går rejält över, borde helt klart ha resulterat i mål. Chansen uppstod efter att Crowther räddat ett skott och bollen blev kvar framför honom.

Ungefär en 25 minuter in i andra halvlek får EIF ett bra grepp om matchen och har många chanser att få in en kvittering. Mycket via Huldin som slipper upp längs höger kant och därifrån ge inlägg. Pesonen fångade dem ibland och när han inte gjorde det så missade EIF bollen eller fick en sned träff. # 6 Simon Sid kommer in istället för Solomon vid den 72 minuten och gör ett energiskt inhopp. Han får dock inte bollen med sig ända till slutet för att kunna avsluta med ett skott. # 25 Ville Sevón kommer in istället för Estlander när det är 13 minuter kvar att spela. Sevón hade inte många beröringar på bollen, men rörde sig hyfsat och kämpade bra.

Efter denna sekvens kunde FC Haka avvärja EIF:s anfalls försök. I EIF spelade alla en bra match. Vissa  var mera inblandade som t.ex. Corcoran som jobbade otroligt och Huldin som sprang mycket i anfallet. Nu får vi hoppas att denna speliver håller i sig när Pallohonka kommer på besök.   

SPELAR INTERVU : Magnus Huldin

Första matchen efter två matchers vila pga. knä. Hur kändes det att spela ida?

- Helt okej faktiskt. Lite styvt är knät fortfarande men så länge det inte värker är jag nöjd.

FC Haka stod för motståndet idag i Finska Cupens 5:e omgång. Hur var det att spela mot ett liga-lag?

- Alltid roligt att spela mot tufft motstånd, man lyfter sitt eget spel och vill visa vad man går för. Det var dock inte första gången jag spelade mot ett ligalag. När jag representerade Pargas IF mötte vi Honka i Cupen.

Du tunnlade Markus Joenmäki uppe i högra hörnet i ett skede och publiken gillade det starkt. Hur kändes det att tunnla en liga-spelare och vad tyckte du om publikens jubel?

- Självklart är det roligt när man tunnlar sin motståndare, roligare blir det när publiken jublar och det sätter ju ännu mera press på motståndarna.

Har frågat det förut av andra spelare men frågan är ännu olöst. Idag hade ni många chanser att göra mål men ni gjorde inte. Var brister det?

- Jag hoppas och tror att det lossnar ordentligt mot Pallohonka nu på söndag. Med lite bättre koncentration och lite tur kommer nog målen.

/ Matias Wikholm, hobby journalist.
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #384 : 16.05.2010 klo 14:11:44

Pallohonka kommer med sitt unga och tekniska lag till Ekenäs och centrumplan. Vi skall hoppas att detta är en dålig kombination. Planen är ju som bekant i dåligt skick och hittills har FC Jazz samt FC Haka haft svårt att få igång något finlir. Fast inte kan man ju ge all ära åt planen, utan EIF:s manskap har spelat bra defensivt och gjort det svårt för motståndarna. Det är framåt som är problemet. Eller även framåt har lyckats nu, men inte ända fram i form av mål. Ändrar det idag?

Pallohonka har börjat säsongen ganska starkt. Först en 7 - 1 seger över Sinimustat som följdes upp av en 6 - 2 seger över MuSa. Pallohonka är ju farmarlag till FC Honka och det märktes tydligt i de två första matcherna, varav man hade me en 5 - 6 spelare från ligalaget. Sedan hade man lite mindre hjälp mot Ilves borta och den matchen slutade 1 - 0 till Ilves fördel. Inget dåligt resultat med tanke på att Ilves är favorit tippat och har värvat friskt inför i år!

Idag har både ligalaget samt deras A-juniorer (FM-serien) match tillika. Vilket torde göra att det verkligen är Pallohonka som kommer på besök idag. Det betyder dock inte att poängen blir här så där bara. Nej Pallohonka är nog ett tekniskt lag som det finns mycket potential i. Ifjol vann man EIF på centrumplan med 2 - 5, men förlorade hemma i Esbo med 1 - 3.

EIF gjorde en strong insats mot FC Haka i torsdags och får nu hoppas att man kan ta med sig av den kämparinsats till dagens match. Får se om man fortsätter med två på topp som i förra matchen. Alla EIF spelare borde vara kurranta, så vi får se hur uppställningen blir. EIF har ju också två spelare från just Pallohonka ifjol med i sina led. Nämligen Jonas Söderlund och Simon Sid.

SPELARINTERVJU : Simon Sid

Hur känns det att ställas mot sitt förra lag?

- I.o.m att jag har spelat många år i honka så har man en hel del goda vänner i laget. Det här betyder att förlust inte är ett alternativ eftersom man högst antagligen skulle få höra om det resten av säsongen, kanske livet.

Vet du någon svaghet hos Pallohonka?

- Pallohonka är nog ruskigt starka på alla del områden. Deras spelstil är en klassisk 4-4-2 vilket betyder att yttrarna måste gå långt in i banan när de försvarar. Om vi snabbt kan byta tyngdpunkt från ena kanten till den andra kommer Pallohonka att få det tungt. Sen är de förstås inte lika starka som i fjol p.g.a en tung spelarförlust.

Hur tror du deras spel kommer att fungera på den lilla och dåliga centrumplanen?

- De lider av planen lika mycket som vi.

Några lägen har du haft i serie matcherna, men inget mål ännu. Kommer det nu och tänker du fira det isf.?

- Det börjar nog bli dags att leverera så måste nog säga att oberoende om jag börjar eller kommer in i 75min så skall jag göra allt för att åtminstone sätta en strut. Om det blir avgörande målet på övertid tar jag av mig skjortan, springer till hörnflaggan och gör "maskingeväret" så att alla tusen åskådare får njuta av mina "fiskelinor"!

/ Matias Wikholm, hobby journalist.
En observatör

Poissa Poissa

Vastaus #385 : 16.05.2010 klo 20:28:38

EIF-Pallohonka 2-1. En riktig arbetsseger av EIF. Man mötte och forcheckade redan högt uppe och det gjorde att EIF pressade och dominerade en stor del av matchen. På detta sätt fick man en bra kontroll på de unga tekniska spelarna i Pallohonka. Speciellt goda insatser av Lewis (2 målskytt), Huldin och da Silva.
börrje

Poissa Poissa

Vastaus #386 : 16.05.2010 klo 20:40:36

Bra match av eif!!! Lewis andra mål var en snygging!
Hörde av managern att sevón skulle få börja... var fanns han???
Adler

Poissa Poissa

Vastaus #387 : 16.05.2010 klo 20:49:28

Bra match av eif!!! Lewis andra mål var en snygging!
Hörde av managern att sevón skulle få börja... var fanns han???

Sevón fanns på bänken hela matchen. Tydligen har managern inte förstått att det inte är han som tar ut laget. Samtidigt kan det anses lite märkligt att tränaren inte gör mer än 1 byte i matchen??
MR Pilkku

Poissa Poissa

Vastaus #388 : 16.05.2010 klo 21:25:10

korjaus
« Viimeksi muokattu: 18.05.2010 klo 08:13:35 kirjoittanut MR Pilkku »
MR Pilkku

Poissa Poissa

Vastaus #389 : 16.05.2010 klo 21:30:44

Vi var säkert många som väntade ett taktiskt byte 4-5 min före slutet det slutade lyckligt nu , men om deras sista fasta situation skulle ha slutat med mål då antar jag att det skulle skrivas här med stora bokstäver varför varför i h.....e
börrje

Poissa Poissa

Vastaus #390 : 17.05.2010 klo 07:45:44

.
« Viimeksi muokattu: 18.05.2010 klo 17:03:56 kirjoittanut börrje »
Adler

Poissa Poissa

Vastaus #391 : 17.05.2010 klo 08:38:30

Som jag ser det så har nog inte Haglund någon större orsak att grundligt förklara för B17 laget varför Ville inte var med. Det verkar som om en del av spelarna gett upp redan innan matchen, kanske borde dom ha koncentrerat sig mera på matchen istället för att grubbla över varför Ville inte var med. Men jag håller nog med spelarna om att Ville borde ha varit med!

Låter märkligt att managern (och B17 tränaren) skall ha sagt att Ville kommer att vara i öppningselvan i herrarnas match. Förstår inte varifrån han skulle ha fått något sådant, eftersom tränaren helt tydligt inte var av samma åsikt! Det kan knappast vara en överraskning för någon att Ville började på bänken. Då herrlaget dessutom hade spelare som Sid, Estlander och Mattfolk på bänken så ser jag nog ingen orsak till att Ville skulle ha behövt vara med här, speciellt som tränaren har som vana att vara väldigt snål med bytena.
« Viimeksi muokattu: 17.05.2010 klo 08:39:39 kirjoittanut Adler »
En observatör

Poissa Poissa

Vastaus #392 : 17.05.2010 klo 09:22:02

speciellt som tränaren har som vana att vara väldigt snål med bytena.

Igår tycker jag inte att det fanns behov av flera byten. Laget fungerade bra som ett lag och alla verkade ha ork i slutminuterna. Sk. tekniska byten tror jag inte på, särskilt när domaren alldeles säkert lägger till hela tiden numera
(+ kanske lite till psykologiskt). Jag har också gillat att Sid har kastats in de sista 20 minuterna i matcherna. Han är kvick och teknisk och kan åstadkomma mera mot trötta motståndarben. 
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #393 : 17.05.2010 klo 15:22:40

Vi var säkert många som väntade ett taktiskt byte 4-5 min före slutet det slutade lyckligt nu , men om deras sista fasta situation skulle ha slutat med mål då antar jag att det skulle skrivas här med stora bokstäver varför varför i h.....e

Och om Wahlstedt skulle ha gjort två "taktiska" byten till och Pallohonka skulle ha gjort mål på den övertid som uppstod pga. byten hur skulle det då låta? Vad skulle ha varit fördelen med ett "taktiskt" byte 4 - 5 minuter före slutet?

Det tycks finnas en lucka mellan TRÄNAREN (robban) och managern (haglund) om Ville inte är med och spelar i B17 som behöv hans hjälp till att tända och leda laget, utan sätts på bänken i ETTAN i stället ifall flere spelare skadas då gör man nog inte det bästa för Villes utväcklig.Vad gör de övriga juniorerna på bänken i ETTAN annat än är med som uppfyllnad eller ? Kan inte tex.Lindqvist ta Villes plats då lagen har match samma dag det borde väl utväckla båda om speltid ges.

Lindqvist är A - junior och är för gammal för b-matcher...
Jag tror det finns en lucka mellan haglund och alla andra! inte minst B17 spelarna! lögner och annat han inte visste något om öste ur haglund efter gårdagens B17 match.

Ville utvecklas knappast så farligt mycke av att sitta på bänken i stället för att leda sitt eget lag till vinst.

Tror MR Pilkku syftar på att Lindqvist skall ta Sevón's plats i Ettan, medan Sevón spelar med B17-juniorerna.

Låter märkligt att managern (och B17 tränaren) skall ha sagt att Ville kommer att vara i öppningselvan i herrarnas match. Förstår inte varifrån han skulle ha fått något sådant, eftersom tränaren helt tydligt inte var av samma åsikt! Det kan knappast vara en överraskning för någon att Ville började på bänken. Då herrlaget dessutom hade spelare som Sid, Estlander och Mattfolk på bänken så ser jag nog ingen orsak till att Ville skulle ha behövt vara med här, speciellt som tränaren har som vana att vara väldigt snål med bytena.

Håller med dig här. I Sid, Estlander och Mattfolk finns det 1 back/3 mittfältare/2 anfallare. I Sevón har man ju en mittfältare främst men även en anfallare. Så anser att han var rätt så "onödig" på Ettans bänk igår med tanke på att B17-juniorerna hade match samma dag.
« Viimeksi muokattu: 17.05.2010 klo 15:26:03 kirjoittanut Mastrodamus »
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #394 : 17.05.2010 klo 15:31:18

Jag har också gillat att Sid har kastats in de sista 20 minuterna i matcherna. Han är kvick och teknisk och kan åstadkomma mera mot trötta motståndarben. 

Jo det har varit bra på det viset, men tillika är det synd att en spelare av hans klass hamnar sitt på bänken. Det är ju det som är nytt för i år, det finns äkta konkurrens om spelplatserna med spelare av hög kvalité. Hoppas spelarna som hamnar nöta bänken ibland tar det på rätt sätt och inte börjar känna sig orättvist behandlade. Det handlar ju trots allt om en lag sport.
fowler4ever

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF , ESC

Vastaus #395 : 17.05.2010 klo 18:37:39

måste än en gång berömma EIF:s  hjärta och motor , Chris Corcoran ,   mot pallohonka är han igen helt utomordentlig.  Väldigt vackert avslut av  Lewis med, nästan fowler-aktigt :D.

Toffe malmberg gjorde en godkänd insats defensivt , men killen får nog ta malli av garry lewis och sticka ut och jogga med bollen lite så han får in lite touchar, bollbehandling och passningskvaliten  lyste med sin frånvaro.

Solomon verkar nog vara helt under isen.  Låt han starta på bänken och hoppa in istället när shakke e trötta. kanske få ett mål och hitta formen/självförtoende...
MR Pilkku

Poissa Poissa

Vastaus #396 : 17.05.2010 klo 19:20:55

Korjaus
« Viimeksi muokattu: 18.05.2010 klo 08:11:56 kirjoittanut MR Pilkku »
börrje

Poissa Poissa

Vastaus #397 : 17.05.2010 klo 20:00:22

.
« Viimeksi muokattu: 18.05.2010 klo 17:03:27 kirjoittanut börrje »
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #398 : 17.05.2010 klo 20:15:08

jag menade just så att Lindqvist kunde ta Sevons plats när 1:an och B17 har match samma dag.
Om man ljuger direkt i ögonen åt lagets spelare flere gånger kan jag nog förstå att man tappar förtoende för tränaren.
Så här var det inte då Pappa Sevon var med och träna laget dessutom visste han en hel del om motståndarna och skulle ha kunnat göra taktiska drag men Haglund ändrade alltid nästan på något de hade kommit överäns om innan matchen började.Därför drog han sig ur trots att alla ville hellre ha honom kvar förutom (simon haglund) samma sak var också på träningarna.Detta är vad man hört av så många spelare samt föräldrar innom laget att det måste till stor del stämma.
Om det är så här så kan jag inte förstå varför han (peter) fortfarande inte inser detta och låter Sevon fortsätta med laget och sköter de tusen sysslor han gör för föräningen.

Man kan ju nog sätta namnet under om man kommer med så här starka anklagelser/åsikter. Inge vidare stil att skriva illa om någon om man inte vågar stå bakom sina ord. Sedan vad gäller innehållet vet jag inget om, hoppas dock det löser sig till B17-pojkarnas fördel.
MR Pilkku

Poissa Poissa

Vastaus #399 : 17.05.2010 klo 21:10:07

korjaus
« Viimeksi muokattu: 18.05.2010 klo 08:12:37 kirjoittanut MR Pilkku »

Sivuja: 1 ... 15 [16] 17 ... 23

Siirry: