Torres_LFC
Poissa
Suosikkijoukkue: Liverpool, AIK, EIF & ESC-futsal
|
|
Vastaus #450 : 31.05.2010 klo 10:34:08 |
|
EIF verks ha bra form i spelet just nu Åtminstone resultatmässigt, men spelmässigt finns det en del att jobba med ännu. Men inte tror jag någon klagar över att det kommer 3 poäng med lite sämre spel heller Vi tycks gå mot en mycket intressant säsong.
|
|
|
|
Gunvald Larsson
Poissa
|
|
Vastaus #451 : 01.06.2010 klo 10:48:00 |
|
Nå joo, har int sett så många matcher ännu men klart är det alltid skönt att ha lite marginaler med sig. De är ändå bara resultaten som gäller i tabellen.
|
|
« Viimeksi muokattu: 01.06.2010 klo 10:49:44 kirjoittanut Gunvald Larsson »
|
|
|
|
|
EIF Fotboll
Poissa
Suosikkijoukkue: Ekenäs Idrottsförening Ab
|
|
Vastaus #452 : 03.06.2010 klo 12:24:43 |
|
30.05.2010 EIF – LoPa 2 – 1 (2 – 1) Publik: ?
EIF : Reece Crowther; Petter Aho, Marcelo da Silva, Tony Antus, Christoffer Malmberg (66 min UT); Timo Brotkin (79 min UT), Simon Eklund, Chris Corcoran, Garry Lewis; Magnus Huldin, Victor Solomon.
Avbytare : Jens Mattfolk (66 min IN), Simon Sid, Ville Sevón, Dennis Lindroos, Johan Estlander (79 min IN), Matias Wikholm & Jonas Söderlund.
LoPa : Mikko Kuiro; Joonas Vikholm, Mikko Ruokonen, Matias Majapuro, Alimamy Jalloh; Elbasan Kabashi, Veli-Pekka Nurmi (6 min UT), Joni Alho, Joni Saastamoinen (20 min UT); Daut Kuqi, Andreas Blamo.
Avbytare : Joonas Ahola, Sebastian Cadenius, Mika Kieränen, Tony Lallinaho (6 min IN), Henri Mikkonen, Sami Mikkonen, Ville Salminen (20 min IN).
Och segertåget fortsätter, nästa stopp sportplan i St. Karins. Efter en mycket stark inledning kunde EIF gå upp i en 2 – 0 ledning och spela resten av matchen med en man mera på plan. LoPa reducerade före halvlek, men närmare än så kom man inte. LoPa hade en god stund ett stort övertag i andra halvlek trots en mans underläge. Planen var inte något bättre än tidigare, möjligtvis var gräset lite kortare men den var fortfarande hård och ojämn. En mycket skön seger för EIF som inte hade vunnit mot LoPa i de fem senaste mötena.
FÖRSTA HALVLEK
EIF öppnade starkt direkt från början, helt tvärtom som man gjorde i matchen mot SoVo. # 4 Ojembe Olatuga's frånvaro märktes rätt så tydligt, det nya mittförsvaret med # 3 Mikko Ruokonen och # 5 Matias Majapuro var agerade mycket osäkert. Olatuga är en kämpe och tar för sig, antar att det var något sådant som Ruokonen och Majapuro väntade på att någon skulle göra. När igen gjorde det så blev det bråttom för herrarna när # 10 Victor Solomon och # 20 Magnus Huldin satte fart på sina ben.
LoPa hade som sagt redan avstängda Olatuga borta, sedan var skickliga # 22 Nicholas Brain fortfarande borta från laguppställningen. Efter 6 spelade minuter var det # 32 Veli-Pekka Nurmi's tur att tacka för sig när han konstaterade att hans baklår inte höll. Man var medvetna om detta och hoppades att Nurmi skulle klara sig, för man byggde spelet kring honom. Verkar dock lite underligt att Nurmi försökte spela om han inte klarade sig längre än i 6 minuter, skulle tro att en 34-åring med många säsonger bakom sig skulle veta om han kan spela eller inte. Tror man flyttade in # 8 Elbasan Kabashi på mitten av mittfältet och inbytte # 17 Tony Lallinaho gick ut på högerkant.
Dagen skulle bli mörkare för Markku Palmroos LoPa, för i den 13 minuten gav # 14 Garry Lewis en stickare mitt genom försvarslinjen och först till bollen hann vindsnabbe Huldin. Ruokonen försökte hänga på och ganska uttryckligen för först rev Ruokonen Huldin i armen, då var man utanför straffområdet. Huldin kom dock loss från det greppet och fortsatte, men så gjorde även Ruokonen som sedan bestämde sig för att riva ner Huldin bakifrån och nu var man redan inne i straffområdet och Huldin var fem före att få iväg ett skott. Istället blev det alltså rött kort åt Ruokonen, han kunde bra ha låtit bli att riva ner Huldin eller då göra det ordentligt första gången när man ännu var utanför. På det vis Ruokonen nu gjorde det var det absolut sämsta, för nu blev han själv utvisad och EIF fick en straff. Palmroos var dock inte av samma åsikt som dagens domare Tom Lindberg. Palmroos menade att det borde ha blivit frispark istället för straff eftersom rivningen började utanför straffområdet. Tror att Lindberg såg situation som att första felet begicks utanför men då fick Huldin fördel för han kom loss samt hade bollen ännu, men när Huldin blev ner riven så skedde detta innanför straffområdets gränser. Straffen tog # 5 Chris Corcoran hand om, likasom året innan mot LoPa då hans straff räddades men som han själv satte in returen på. Denna gång var det lite mera kraft i sparken och bollen gick säkert mitt i mål efter att # 1 Mikko Kuiro slängt sig ner till sitt högra hörn.
I den 20:de minuten gjorde LoPa ett byte, man tog ut yttermittfältaren # 19 Joni Saastamoinen och ersatte honom med # 26 Ville Salminen som gick in som mittback. Salminen fick ingen vidare början på sin match för redan en minut efter att Salminen kommit in på plan gjorde Corcoran sitt andra mål för dagen. Det var Huldin som gav en bakåt passning till Corcoran som befann sig vid 16-metern ungefär och därifrån skruv-lobbade han in 2 – 0. Bollen gick i en fin båge över alla och in i högra sidonätet. Huldin hade kommit upp längs vänsterkant och de flesta väntade sig ett inlägg vid fem-metern men Huldin såg Corcoran som var lite längre ner än alla andra och bollen rullade fint längs gräset tills Corcoran klippte till.
Efter detta mål hade EIF ännu pressen på och bl.a. Solomon hade ett fint läge att nicka in bollen i mål från närahåll, men bollen gick tätt över ribban. Det var ett inlägg från Huldin som var rätt hårt och Solomon hade inte så mycket tid på sig att få dit huvudet. Och Solomon har sagt att hans mål ännu är på semester men att det nog är påväg i tjänst snart. En som har sina mål långt från semester är # 10 Daut Kuqi, han har nu gjort 5 mål på lika många matcher. Mot EIF kom hans mål till efter en kort hörna som sedan spelades till Kuqi som gick lite in i banan från vänsterkant. Både # 8 Timo Brotkin och # 16 Simon Eklund misslyckades med att få bort bollen från Kuqi och därefter släppte han iväg ett skott. Det var ett hårt skott som gick i en fin båge över alla och hamnade i sidonätet i målet. 2 – 1 var ett faktum och matchuret visade 37 minuter.
EIF fick lov att skärpa sig lite efter det och resten av halvleken blev mållös. Solomon tog ett gult kort efter att ha kämpat om en boll inne i straffområdet.
ANDRA HALVLEK
Andra halvlek började med en press av LoPa, trots att de hade en man mindre på plan. Mycket handlade om Kuqi, som man oftast försökte hitta. LoPa kom dock sällan till några riktiga lägen, men hade mycket boll och tvingade EIF till många långbollar. Andra halvlek var inte så händelserik men EIF hade några lägen som kunde ha resulterat i mål, de uppstod främst från kontringar.
LoPa hade lite omorganiserad backlinje för dagen pga. Olatuga's frånvaro och därför spelade kvickfotade # 23 Alimamy Jalloh som vänsterback. Han var pigg hela matchen och Brotkin hade flera duster mot honom med varierande framgång. Jalloh håller mig veterligen till helst på höger mittfält eller anfallsytter, antagligen därför han var så villig att stiga och understöda anfallet. Brotkin och Jalloh är rätt samma spelartyper, båda tekniska och tycker om att finta. Jalloh kanske en aning snabbare medan Brotkin verkade lite starkare i bollerövning. Brotkin blev också utbytt i den 79 minuten och verkade rejält utmattad, iaf. jämfört med tidigare matcher.
Solomon slapp ensam med Kuiro i slutskedet av matchen efter att inbytte # 9 Johan Estlander spelat fram honom med en stickare på högra kanten. Bollen fastnade dock lite i fötterna och läget rann ut i sanden. Även LoPa hade läge att kvittera en par gånger, bästa läge kanske var riktigt i slutet när de skaffade sig en hörna från vänstersida. Den gavs längs marken till en rusande LoPa spelare och det liknade läget som SoVo gjorde sitt mål på. Skillnaden var att detta skott gick tätt över mål istället för längs marken som SoVo:s gjorde. Efter detta var matchen slut och EIF hade vunnit för första gången på de sex senaste mötena.
OM EIF SPELARNA Huldin var på spelhumör denna match igen, kämpade bra och använde sin snabbhet väl och mycket. Corcoran jobbade som förut, dvs. mycket. Han spelade lite högre upp än Eklund verkade som och blev därför mera inblandad i anfallsväg. Solomon jobbade en aning mera denna match verkade det som, men målen låter bli att komma ännu fast snart skall det välan lossna även för honom. Laget i sig spelade också bra, kanske kunde hålla i bollen lite mera ännu och inte slå iväg bollen för fort.
VEIKKAUS POÄNG :
*** = Garry Lewis ** = Magnus Huldin * = Joni Alho
SPELAR INTERVJU : Chirs Corcoran
Three goals in two games, you're on fire. Have you been practicing goal-scoring or what's the deal?
- I'm involved a little more in the attack this year which gives me moreopportunities to score then last year. I just hope I can continue to help the team.
You and Garry Lewis have scored 7 of EIF:s 9 goals so far, which american will win the goal-scoring title?
- To be honest it doesn't really matter to me as long as we get results. If Jerry scores the rest of the goals for us and we win.. ..that would be fine by me.
LoPa looked weak in he their defensive-line. Was LoPa weaker then you expected?
- LoPa were missing one of their better players in the back which hurt them, but I think we did well getting at them. I'm sure they'll be better the next time we meet.
You took the penalty this time as well, it didn't go so smoothly last year. Did you think about that before you made this one?
- Last years penalty.. ..was embarrassing! It almost didn't make it to the goal-line. But it didn't effect me during this game.
|
|
|
|
EIF Fotboll
Poissa
Suosikkijoukkue: Ekenäs Idrottsförening Ab
|
|
Vastaus #453 : 04.06.2010 klo 13:31:45 |
|
Idag beger sig EIF till St. Karins för en match i herrarnas div. II mot KaaPo. KaaPo har inte inlett serien något vidare, man har hittills förlorat tre matcher samt spelat en oavgjord. De har gjort endast 4 mål och släppt in 9 mål. För motståndet i förlust matcherna stod FC Jazz (2 - 1, B), P-Iirot (1 - 2, H) och Ilves (0 - 3, H). Mot Sinimustat klarade man att spela oavgjort mot efter att man kvitterat i den andra halvleken. LoPa hade bytt många spelare, men KaaPo är nog snäppet värre. För i år har det lämnat 17 spelare medan det också kommit 17 nya spelare. De flesta som for gjorde det till div. IV klubben PiPS medan de som kom till KaaPo huvudsakligen var från Sinimustat. Kvar finns ännu Matti Heimo som känt är väldigt teknisk och har ett bra skott. Han har gjort två mål i år för KaaPo, ett var dock på straff. Vinh Tram som spelade för EIF ifjol flyttade för i år till KaaPo och har startat tre av fyra matcher. KaaPo har inte haft samma öppningselva en enda gång ännu, det har faktiskt bytt ganska friskt speciellt i backlinjen. Om det berott på skador eller annat framgår icke. Verkar som om KaaPo spelar med en 4 - 4 - 2 formation, men enligt deras rapport från Ilves-matchen verkar det som om de skulle ha spelat 4 - 3 - 3 i den matchen. EIF har nu tre vinster i rad och bra flyt på. Spelet i sig har kanske inte varit det bästa hela tiden, men stundtals har det fungerat riktigt fint som t.ex. i början av LoPa-matchen. En vinst mot KaaPo och EIF kommer att gå mot en intressant säsong och kommer säkert att lägga lite press på Ilves som kommer på besök till Ekenäs sen följande söndag den 13.6. EIF har nästan alla kurranta, endast Christoffer Malmberg som troligtvis hamnar stå över dagens match pga. skada. Laguppställningen väntas vara annorlunda än tidigare, främst för att lite låta endel spelare vila medan andra tar över ansvaret. SPELAR INTERVJU : Johan EstlanderKaaPo har inte börjat något vidare, två jämna och två förluster. Kommer det att bli en lätt match?- Absolut inte. Kaapo har en riktigt bra spelartrupp och bortamatcher i Kaarina har aldrig varit en lätt uppgift för EIF. Matti Heimo verkar vara den som är inblandad i det mesta som händer framåt för KaaPo. Hur borde ni göra med honom eller behöver han inte extra bevakning?- Vi har mött Heimo så pass många gånger redan så jag tror alla i laget vet hurudan spelare han är. Han är ju lite av en artist som tycker om att dribbla o "jalla" så det gäller att ta bort spelhumöret av honom direkt i inledningen. men Kaapo har även flera duktiga spelare så det gäller nog att inte koncentrera sig alltför mycket på Heimo. Det har blivit lite knappt med spel tid i år, men det är ju en ganska jämn och bred trupp som ni har. Om du börjar i matchen mot KaaPo, hur många mål blir det då eller satsar du på målgivande passningar?- Jo det är ju en positiv sak att vi har en bred trupp, för det är en tid sedan EIF hade en så här bra trupp enligt mig. Några mål vill jag inte lova från min sida, men visst skulle det vara skönt att göra ett. Men däremot kan jag lova en assist...åt Timo 3 vinster i rad nu så man antar att stämningen är på topp i laget. Hur ser du på lagets spel hittills, bra och dåliga saker?- Jepp, stämningen i laget är riktigt bra. Och fastän vi själva inte är nöjda med hur vi spelat hittils så har vi ju vunnit tre på raken. Men det är ju en styrka i sig att lyckas vinna matcher fastän spelet inte löper perfekt. Defensiven har efter en trevande start förbättrats mycket och det börjar nu se riktigt stabilt ut neråt. En dålig sak som jag kommer att tänka på är att vi ibland inte vågar hålla bollen inom laget utan vi har allt för bråttom uppåt, detta problem har vi även haft när vi leder matcherna och i sådana lägen skulle det vara speciellt viktigt att hålla bollen. / Matias Wikholm, hobby journalist. (Beklagar att den blev lite sen.)
|
|
|
|
En observatör
Poissa
|
|
Vastaus #454 : 05.06.2010 klo 12:52:16 |
|
KaaPo-EIF 1-0 Nu var det nog nära bottenkänning på skutan. KaaPo kommer på basen av vad man igår visade upp att ha svårt att förnya serieplatsen i år. Och EIF:s spel igår var också av samma klass. Det här gäller det att glömma och ta nya tag!
|
|
|
|
|
En observatör
Poissa
|
|
Vastaus #456 : 13.06.2010 klo 21:22:12 |
|
Matchen bjöd på bra spel av båda lagen. Ilves hade ett klart övertag i huvudspelet och kanske avgjorde matchen till sin fördel just genom ett ständigt övertag i nickduellerna. Ilvesspelarna hade också mera styrka. EIF tryckte på i andra halvlek och hade också två ggr bollen i ribban ( Lewis bra skott, Solomons nick i sista sekunderna) Tyvärr blev det förlust men den kom mot seriens bästa lag. Ilves skulle antagligen kunna hänga bra med i I-divisionen med detta lag och spel.
|
|
|
|
En observatör
Poissa
|
|
Vastaus #457 : 14.06.2010 klo 08:27:13 |
|
Roligt i gårdagens match var att man "återvänt" till vad åtminstone jag såg som grunduppställningen i årets EIF inför säsongen d.v.s. med Simon Sid på det övre mittfältet. Simon lyckades riktigt bra igår och jag tyckte mig kunna se att det hjälpte Victor att bättre finna sin roll i anfallet.
|
|
|
|
börrje
Poissa
|
|
Vastaus #458 : 15.06.2010 klo 11:01:39 |
|
Roligt i gårdagens match var att man "återvänt" till vad åtminstone jag såg som grunduppställningen i årets EIF inför säsongen d.v.s. med Simon Sid på det övre mittfältet. Simon lyckades riktigt bra igår och jag tyckte mig kunna se att det hjälpte Victor att bättre finna sin roll i anfallet.
Har inte riktigt fått klarhet i varför Simon Sid inte spelat mer än han har gjort. enligt min åsikt hör han nog hemma i elvan!
|
|
|
|
En observatör
Poissa
|
|
Vastaus #459 : 23.06.2010 klo 21:53:51 |
|
BK-46-EIF 0-2 EIF gjorde det d.v.s. tog de poäng som fanns att utdela från Karis. Någon stor match spelmässigt var det inte, men det är ju derbyn sällan. Vackert var i alla fall Simon Sids 0-2 mål. Ett välplacerat långskott just innanför högre stolpen. Hoppas vi får se mera sådant i framtida matcher. I övrigt överraskade BK:s väldigt avvaktande och försiktiga spel i första halvleken. EIF gavs helt enkelt möjlighet att fixa till segern. BK:s taktik med att endast spela med en egentlig anfallare i första halvleken var nog tafatt. Endast vid fasta situationer visade man intresse att lyfta laget. I övrigt måste jag kritisera EIF spelarnas gläfsande med domaren i andra halvlek. Sådant ger bara varningar. Speakern Kaj Kunnas eviga talande var också direkt störande. Har aldrig hört att en speaker talar hela tiden fast spelet är i gång.
|
|
|
|
mjanders
Poissa
Suosikkijoukkue: EIF, BK-46, FC HIK
|
|
Vastaus #460 : 23.06.2010 klo 22:09:18 |
|
Jo, någon särskilt högklassig fotboll var det inte. Månne det var ovant att spela med Jabulani-bollen... =) Speciellt i andra halvlek verkade det som om ingenting riktigt hände (utom en massa inkast och gula kort). Och undertecknad hade nog hellre hört vuvuzelor hela matchen än Kaj Kunnas.
|
|
|
|
suba
Poissa
|
|
Vastaus #461 : 23.06.2010 klo 23:00:39 |
|
Håller med om Kunnas kunde ha hållit mera tyst i stället sitt onödiga babblande med det gjorde också sitt till att ljudsystemet är så uruselt att man hör just ingenting på huvudläktaren. Matchen var nog en besvikelse i synnerhet i andra halvleken med ett evigt slående av långbollar över mittfältet från båda sidor.
|
|
|
|
Adler
Poissa
|
|
Vastaus #462 : 24.06.2010 klo 08:59:41 |
|
Det mest positiva med matchen var absolut publikmängden. Något "finlir" bjöds det nog inte på. STORT minus för såväl valet av boll (typiskt att man skall försöka vara trendig och spela med VM-bollen i en sådan här match), ingendera laget verkade speciellt bekväm med den. Kunnas var också direkt dålig, någon skulle nog ha kunnat säga åt honom att vara lite tyst emellanåt. P.g.a. hans eviga "babbel", så blev de saker som en speaker vanligtvis skall prata om oklara för en del av publiken. T.ex. Byten och varningar.
|
|
|
|
börrje
Poissa
|
|
Vastaus #463 : 24.06.2010 klo 14:54:29 |
|
ljudsystemet vet jag inte om det är så värst stora fel på... bara det idiotiska beslutet att vända dem mot planen istället för att vända dem mot läktaren eller åt sidorna... Publiksiffran var antagligen betydligt större eftersom alla under 16 kom gratis in och ingen räknade dem... kanske 1300-1400?
|
|
|
|
JeesBox
Poissa
|
|
Vastaus #464 : 25.06.2010 klo 09:33:25 |
|
Det mest positiva med matchen var absolut publikmängden. Något "finlir" bjöds det nog inte på. STORT minus för såväl valet av boll (typiskt att man skall försöka vara trendig och spela med VM-bollen i en sådan här match), ingendera laget verkade speciellt bekväm med den. Kunnas var också direkt dålig, någon skulle nog ha kunnat säga åt honom att vara lite tyst emellanåt. P.g.a. hans eviga "babbel", så blev de saker som en speaker vanligtvis skall prata om oklara för en del av publiken. T.ex. Byten och varningar.
Om man ändå spelar varje borta match med de nya VM bollarna, så tycker jag att man också ska göra det på hemmaplan.
|
|
|
|
JeesBox
Poissa
|
|
Vastaus #465 : 25.06.2010 klo 09:34:52 |
|
ljudsystemet vet jag inte om det är så värst stora fel på... bara det idiotiska beslutet att vända dem mot planen istället för att vända dem mot läktaren eller åt sidorna... Publiksiffran var antagligen betydligt större eftersom alla under 16 kom gratis in och ingen räknade dem... kanske 1300-1400?
alla juniorer och som du sa, folket udner 16, sen finns det också några med säsongkort så kring 1500-1600 är nästan min tippning.
|
|
|
|
nenä Thompson
Poissa
|
|
Vastaus #466 : 26.06.2010 klo 22:29:29 |
|
Lyhyt videokooste keskiviikon derbystä BK-46 vs. EIF http://www.youtube.com/watch?v=uemPm3tWdfIYleisömäärälle, tunnelmalle ja kivannäköisille paikallisille mirreille Kommentaattori (tai pitäisikö sanoa selostaja) Kaj Kunnaksen paskanjauhamiselle koko 90 min ajan
|
|
|
|
nenä Thompson
Poissa
|
|
Vastaus #467 : 26.06.2010 klo 22:47:05 |
|
Lyhyt videokooste keskiviikon derbystä BK-46 vs. EIF http://www.youtube.com/watch?v=uemPm3tWdfIYleisömäärälle, tunnelmalle ja kivannäköisille paikallisille mirreille Kommentaattori (tai pitäisikö sanoa selostaja) Kaj Kunnaksen paskanjauhamiselle koko 90 min ajan Sen verran unohtui mainita, että valitettavasti Simonin 0-2 maali ei tarttunut nauhalle.
|
|
|
|
D mies
Poissa
|
|
Vastaus #468 : 13.07.2010 klo 19:02:30 |
|
Minkälaisia pelimiehiä EIF:ssä on? Kansainväliseltä porukalta vaikuttaa...vähän pitäisi SalPan sivulle ennakkoa tehdä. På finska tack... ; )
|
|
|
|
Zlatanic
Poissa
Suosikkijoukkue: GPR FC, futsal, Marcus "Mace" Forss ja Sirbi.
|
|
Vastaus #469 : 13.07.2010 klo 21:01:12 |
|
Minkälaisia pelimiehiä EIF:ssä on? Kansainväliseltä porukalta vaikuttaa...vähän pitäisi SalPan sivulle ennakkoa tehdä. På finska tack... ; )
jospa lukisit topicin??
|
|
|
|
mjanders
Poissa
|
|
Vastaus #470 : 13.07.2010 klo 21:26:36 |
|
(Tänä vuonna olen nähnyt vasta pari Cupin ottelua ja yhden paikalliskamppailun paikan päältä, joten tietoni perustuvat suurimmaksi osaksi lehtiartikkeleiden, Palloliiton raporttien, sekä tästä topikista löytyviin otteluraportteihin.) Maalivahtina toimii australialainen http://en.wikipedia.org/wiki/Reece_Crowther, joka on lainalla A-liigan Wellington Phoenixista. Hän on käyny oppimassa jalkapalloa Crystal Palacessa ja Q.P.R.:ssä. Puolustuslinjassa pelaavat toppareina brasilialainen Marcelo da Silva sekä Tony Antus. Laidoilla kai pelaavat useiten naapuriseurasta BK-46:sta juniorina EIF:ään siirtynyt Christoffer Malmberg sekä Petter Aho. Keskikentän keskellä kapteenina häärii amerikkalainen Chris Corcoran, jonka panos EIF:n puolustuspelaamiseen ja taisteluilmeeseen on huomattava. Toinen amerikkalainen vahvistus Garry Lewis on ollut EIF:n paras maalintekijä alkukaudella kuudella maalillaan, ja pelaa keskikentän vasemmalla(?) laidalla. Keskikentällä pelaa heidän lisäksi yleensä kaksi pelaajaa kolmikosta Timo Brotkin, Simon Eklund, ja Johan Estlander. Hyökkäyksessä nigerialainen Victor Solomon, joka teki viime vuonna maaleja noin "maali per ottelu"-tahdilla, on pääsemässä taas vauhtiin hieman kuivan alkukauden jälkeen. Hänen parinaan pelaa joko tänä vuonna Pallohongasta EIF:iin tullut Simon Sid tai Paraisista/Turusta "kotiin" täksi kaudeksi palannut Magnus Huldin. Vaihtopenkiltä löytyy lisäksi Jens Mattfolk, joka voi pelata sekä puolustuksessa että keskikentällä. Muut vaihtopelaajat ovat lähinnä Uudenmaan nelosen EIF Akademissa ja EIF:n B-junioreissa pelaavia lupauksia, joista Ville Sevon sai kutsun keväällä 94-syntyneiden maajoukkueleirille. Jos tästä oli jotain hyötyä olisi kovin ystävällistä jos voisit vastavuoroisesti kertoa meille jotain SalPan joukkueesta. Ruotsiksi, kiitos... ;-)
|
|
|
|
D mies
Poissa
|
|
Vastaus #471 : 13.07.2010 klo 23:19:25 |
|
Tulihan tuota luettua joo, mutta hiukan nahkeasti tuo ruotsi taipuu ja tämänkin sivun ylin viesti kun on kirjoitettu toukokuussa, niin parempi kysyä ajankohtaista tietoa...
SalPa har sapelat kanska bra säsongen. Ilves verkar ut vara just bara lite för bra...Det mest positiv saken har varit att våra egna killar har spelat bra; Santeri Aaltonen, U17-landslagmålvakten har varit nummer ett målvakten nu, Markus "Mase" Mustonen har gjort sex måler och Sami Lahtinen började juist sitt militartjänst och flyttade till Hakas organisationen. Antti Hakala flyttade tillbaka från USA och har spelat igen väldigt bra och Yannick Ossok har också varit bra...
Heh-heh, aika rajallinen on tuo ruotsin sanavarasto tosiaan...
|
|
|
|
mjanders
Poissa
|
|
Vastaus #472 : 18.07.2010 klo 20:00:50 |
|
GrIFK - EIF 3 -1
Hemmalaget ville vinna matchen mer, och jobbade hårdare. EIF spelade långsamt och fick inte riktigt passningarna till egna spelare. Simon Sid var EIF:s bästa spelare och fick en stjärna. Han stod också bakom EIF:s enda mål i matchen. Övriga stjärnor gavs åt hemmalagets spelare.
|
|
|
|
En observatör
Poissa
|
|
Vastaus #473 : 19.07.2010 klo 08:12:50 |
|
Några kommentarer om gårdagens match mot GrIFK. Om det skulle finnas tillförlitliga uppgifter om lagens bollinnehav tillförfogande, misstänker jag att EIF hade mera hand om bollen i matchen. Det säger ju egentligen ingenting, men i alla fall det att EIF var bra med i matchen. Jag tycker ju nog lite synd om utespelarna vid Granis första mål. En frispark från 35 m vid sidolinjen skall inte kunna gå i mål trots att den var exakt placerad i bakre hörnet. Målvakten har del i vissa av målen i de senaste förlustmatcherna. (åtminstone SalPas första mål och detta frisparkmål). Jag har noterat att Crowther i många situationer passivt bedömer bollens bana framom att vara riktigt alert och kanske lite översäkra att han behärskar situationen. Målgörare igår var ju Solomon, men det stämmer att det var Sid som stod för det ypperliga förarbetet. Han rundade stiligt en försvarare vid kortlinjen med hela tiden fin kontroll på bollen och slog in ett exakt inlägg framför mål. Det var enkelt för Victor att sätta huvudet till. Sedan blev för mig den situation som föregick Granis andra mål oklar. Domaren stod intill när Corcoran taklades och visade att bollen var emellan i situationen. Var det så? I så fall var det nog otur och det blev ett överraskningsmoment. Grani kom i alla fall åt att direkt slå en passning till en omarkerad anfallare som gjorde 2-1 målet. Sami Kekäläinen var i övrigt inte direkt övertygande som domare.
|
|
|
|
vili bin ali muhammad
Poissa
Suosikkijoukkue: https://www.youtube.com/watch?v=GvSk5AhFWrc&index=
|
|
Vastaus #474 : 19.07.2010 klo 17:18:02 |
|
Doomarn vari'jen redit dabboger, vi sku ha vunni utan han saatan...
|
|
|
|
|
|