FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
28.04.2024 klo 14:16:06 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 21 [22] 23
 
Kirjoittaja Aihe: Ekenäs IF 2010  (Luettu 43168 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
HÄH

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: POPMuSa


Vastaus #525 : 27.09.2010 klo 21:46:35

  Toive tulokset Valko-mustienkolpakonpohjien läpi katsottuna ;)
Wish resultaten av Vitryssland mustienkolpakonpohjien sedd genom ;)

                                      längtan efter vinst                               
                                      toivetulos
29.9    ÅIFK - P-Iirot           2
2.10    BK-46 - ÅIFK            x
2.10    GrIFK - Fc Jazz         1
2.10    SoVo - KaaPo           2
2.10    Sinimustat - Ilves      2
2.10    BK-46    - Åifk           x
2.10.   SalPa - MuSa            2
2.10    Pallohonka - EIF        1

       loppupisteet
Ilves        58
SalPa       52
P-Iirot      46
Pallohonka 44
GrIFK       43
LoPa         35
MuSa       34
Jazz         33
ÅIFK         32
BK-46       32
EIF           30
KaaPo      27
SoVo        23
Sinimustat17
norsu1

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BK-46 IIF BEC Tero Sasana


Vastaus #526 : 28.09.2010 klo 12:55:31

Käännökselle! LOL
Avustava 1

Poissa Poissa


Vastaus #527 : 28.09.2010 klo 18:54:58

  Toive tulokset Valko-mustienkolpakonpohjien läpi katsottuna ;)
Wish resultaten av Vitryssland mustienkolpakonpohjien sedd genom ;)

                                      längtan efter vinst                               
                                      toivetulos
29.9    ÅIFK - P-Iirot           2
2.10    BK-46 - ÅIFK            x
2.10    GrIFK - Fc Jazz         1
2.10    SoVo - KaaPo           2
2.10    Sinimustat - Ilves      2
2.10    BK-46    - Åifk           x
2.10.   SalPa - MuSa            2
2.10    Pallohonka - EIF        1

       loppupisteet
Ilves        58
SalPa       52
P-Iirot      46
Pallohonka 44
GrIFK       43
LoPa         35
MuSa       34
Jazz         33
ÅIFK         32
BK-46       32
EIF           30
KaaPo      27
SoVo        23
Sinimustat17


EIF:llä on hyvät mahdollisuudet kolmeen pisteeseen, kiitos palloliiton joka on järjestänyt nuorten maajoukkue (-92) pelin Venäjää vastaan lauantaina ja jossa pelaa 6 Pallohongan pelaajaa.
 

U19 (1.1.1992) maajoukkueleiri 28.9. - 2.10.2010 ja
Suomi - Venäjä -maaottelu 2.10. klo 15.00 Eerikkilässä

Maalivahdit:
Jesse Joronen, Fulham FC
Jere Pyhäranta, FC Honka
Walter Wiitala, FC Honka

Puolustajat:
Elja Heiskanen, FC Honka
Atte Hoivala, KuPS
Lum Rexhepi, FC Honka (nimetty pelaajan Samu Nieminen, JJK tilalle)
Johannes Nordström, IFK Mariehamn
Elfadl Basam, PK-35 (nimetty pelaajan Loorents Hertsi, FC Lahti tilalle)
Keskikenttäpelaajat:
Kalle Kauppi, FC Inter
Santeri Ahola, HJK
Sergei Korsunov, Ilves
Santeri Mäkinen, TPS
Antti Mäkijärvi, FC Honka
Janne Saksela, PK-35
Nikolai Alho, HJK
Jaakko Rantanen, FC Reipas
Hyökkääjät:
Fisnik Gerxhaliu, HJK
Juho Lehtonen, PoPa
Tim Väyrynen, FC Honka
Antto Hilska, TPV

http://www.palloliitto.fi/viestinta/?num=173365



mjanders

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF, BK-46, FC HIK


Vastaus #528 : 29.09.2010 klo 21:22:12


ÅIFK vann mot P-Iirot, så här är det uppdaterade läget.


lagmatcherpoängmålskillnad
KäPa2533+3
FC Jazz2533-4
Warkaus JK2533-4
BK-462531-5
MuSa2531-26
EIF2530+1

Återstående matcher:

söndag 2.10. (kl 14:00): HIFK - KäPa, Gnistan - Warkaus JK, BK-46 - ÅIFK, GrIFK - FC Jazz, Pallohonka - EIF, Salpa - MuSa

För att EIF skall klara av att förnya kontraktet krävs minst oavgjort mot Pallohonka nästa söndag. Då måste MuSa eller BK-46 förlora sin match.

Med seger över Pallohonka blir EIF:s chanser bättre. Då räcker det att MuSa eller BK-46 inte vinner sin match, eller att Warkaus JK, FC Jazz, eller KäPa förlorar sin match.
mjanders

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF, BK-46, FC HIK


Vastaus #529 : 02.10.2010 klo 08:14:38

Idag gäller det!

Enligt Veikkaus Pitkäveto-odds skulle EIF och BK-46 vara favoriter i sina matcher, medan MuSa, FC Jazz, Warkaus JK och KäPa alla är "underdogs". Så om Veikkaus oddsmakare vet vad dom gör ser det ju bra ut för Raseborgslagen.
norsu1

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BK-46 IIF BEC Tero Sasana


Vastaus #530 : 02.10.2010 klo 09:00:40

Vi håller tummarna för krigarna i båda lagen! Go Raseborg!
mjanders

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF, BK-46, FC HIK


Vastaus #531 : 02.10.2010 klo 16:38:05

De gröna krigade bra idag, men det räckte tyvärr inte med oavgjort när BK-46 och MuSa vann.
Bänä

Poissa Poissa


Vastaus #532 : 02.10.2010 klo 16:57:11

Det är frågan om resultatidrott i div.2! Resultaten räknas. EIF skulle slåss om en plats bland de 3 bästa, nu slutade man elfte och föll till division 3. Det behövs en storstädning i föreningen om EIF ska ha en framtid. De ansvariga som fattar beslut ska ta konsekvenserna för detta resultat!!!
Playmobil

Poissa Poissa


Vastaus #533 : 02.10.2010 klo 18:16:53

Det är frågan om resultatidrott i div.2! Resultaten räknas. EIF skulle slåss om en plats bland de 3 bästa, nu slutade man elfte och föll till division 3. Det behövs en storstädning i föreningen om EIF ska ha en framtid. De ansvariga som fattar beslut ska ta konsekvenserna för detta resultat!!!

hmmm, fortsättningsvis så spelar spelarna och tränas av en tränare.....allting ont för något gott med sig.....nu finns det en verklig möjlighet att se över verksamheten och rita upp riktlinjer för en längre period....framför allt fundera över var vi i verklighetens namn skall spela?! verkligen fundera över om det är värt med allt skitsnack på stan som nu förekommer när man inte de senaste åren kanske skött allt som det skall skötas....skulle det vara på tiden att varva ner och satsa fullt ut på juniorverksamheten, spela stadigt i division tre samt erbjuda de bästa spelarna möjlighet att spela div 2 fotboll i stadens andra lag.....för i sannings namn så måste vi bli mera vidsynta för vilka möjligheter vi har i staden Raseborg och inte bara tjura i vår egen ända av bordet....

så gott foll vad tycker ni? släng fram ideér nu, det är ju alltid så att alla vet bättre än de som jobbar inom föreningarna, så nu är goda råd verkligen efterlängtade !
Neowulf

Poissa Poissa


Vastaus #534 : 02.10.2010 klo 18:29:16

Kyss räven, Palloliitto. Positiivisella maalierolla tiputaan sarjasta. Haista paska, Jakonen.
Adler

Poissa Poissa


Vastaus #535 : 02.10.2010 klo 18:55:16

Det ända som gäller nu är att så fort som möjligt ta steget tillbaka till division 2! Stiger man inte i nästa år så kan sejouren i trean bli väldigt lång (ex. Hikken). In med unga spelare som Sevon och Lindroos i öppningselvan och sträva till att hålla så många som möjligt av årets trupp kvar. Hoppas verkligen att "egna" spelare som Brotkin, Huldin, Eklund, Estlander, Ekholm och därtill nuvarande "Ekenäs-sonen" Mattfolk orkar fortsätta. Westerlund, Sjöblom och Selenius tillbaka från Hikken och 2-3 st av Lewis, Corcoran, Silva, Aho, Anttus, Victor, Brain kvar så ser det bra ut!

skulle det vara på tiden att varva ner och satsa fullt ut på juniorverksamheten, spela stadigt i division tre samt erbjuda de bästa spelarna möjlighet att spela div 2 fotboll i stadens andra lag.....för i sannings namn så måste vi bli mera vidsynta för vilka möjligheter vi har i staden Raseborg och inte bara tjura i vår egen ända av bordet....
Att EIF skulle bli någon sorts fostrarförening åt BK, måste väl ändå vara ett skämt...
« Viimeksi muokattu: 02.10.2010 klo 19:01:37 kirjoittanut Adler »
Bänä

Poissa Poissa


Vastaus #536 : 02.10.2010 klo 19:09:05

Kyss räven, Palloliitto. Positiivisella maalierolla tiputaan sarjasta. Haista paska, Jakonen.

Målkvoten avgör först efter det om två lag har lika många poäng!

Mao på 26 omgångar får man fram ett rättvist resultat.
EIF var inte bättre än det här. Trots ett bra spelarmaterial! Tid för en genomgående analys inom föreningen, så man får fram vad som gått fel och sedan en nystart. Hoppas bara att de ansvariga kan ta på sig skulden om analysen visar att de "klåpat". Så har INTE fallet varit hittills. I ärlighetens namn så har det här legat i luften i flere år.
En observatör

Poissa Poissa


Vastaus #537 : 02.10.2010 klo 19:44:49

Pallohonka-EIF 1-1
Framtiden ja men måste nog kommentera dagens domare Jani Laaksonen från Åbo. Han är en ung domare som allt som oftast tycker om att ta "en roll" i olika matcher. Utvisningen av Victor Solomon var ett väldigt strängt domslut (ett gult kort var befogat) men den något senare dömda straffen var direkt "domarmord" i en dylik match med omgångens största värde. Det var kontakt jo när Aho försökte nå bollen bakifrån men kontakten var till den del lätt att domaren borde redan före matchen ha gått igenom med sig själv att här hålls det särskilt inne med utdömande av straffar. Den utdömda straffen var helt enkelt inte "enligt fotbollens anda" som en Esbobo uttryckte det vid sidan om planen.
Så här dömde Laaksonen men domaren Joni Taipale igen friade i slutet av matchen EIF-Musa i en situation där Victor krokades omkull innanför straffområdet. Det domslutet blev också mycket avgörande då just de 3 poängen blev skillnaden mellan EIF och Musa (förutsatt såklart att en utdömd straff skulle ha gått i mål).
Man brukar säga att domaren är mycket sällan sämsta man på plan och inte var domaren det i dessa matcher heller men domarinsatserna kom att avgöra alltför mycket hävdar jag. I ingendera av dessa matcher hade Bollförbundet en kontrollant på plats. Med tanke på en utveckling av domararbetet borde alla
Bollförbundets matcher ha en domarkontrollant på plats. På vissa håll tycks detta skötas bra såsom ex. i Åbo och Satakunta.
I övrigt var det stolpe ut för EIF i år men laget hade också oroväckande stora svårigheter med samspelet.
Hoppas dock laget hålls ihop till största delarna! Solen skiner nog ännu för EIF igen!  
Adler

Poissa Poissa


Vastaus #538 : 02.10.2010 klo 20:05:25

Pallohonka-EIF 1-1
Framtiden ja men måste nog kommentera dagens domare Jani Laaksonen från Åbo. Han är en ung domare som allt som oftast tycker om att ta "en roll" i olika matcher. Utvisningen av Victor Solomon var ett väldigt strängt domslut (ett gult kort var befogat) men den något senare dömda straffen var direkt "domarmord" i en dylik match med omgångens största värde.
Man brukar säga att domaren är mycket sällan sämsta man på plan och inte var domaren det i dessa matcher heller men domarinsatserna kom att avgöra alltför mycket hävdar jag.
Här håller jag inte riktigt med, idag var nog domaren sämst på planen!

Unge herr Laaksonen har dömt 15 matcher i denna zon av division 2 i år. Under våromgångens 7 matcher delade han ut 1 rött kort, 2 straffar och 23 gula kort. Sedan verkar det dock som om han beslutat sig för att "utveckla" sitt domararbete och bli mera synlig i matcherna.. under höstomgångens 8 matcher har han nämligen delat ut 6 röda kort, 10 straffar och 35 varningar! Vackert, fortsätt så herr Laaksonen så blir du garanterat känd!! (vill dock poängtera att jag inte sett situationerna till höstomgångens strängare linje, kan givetvis vara så att spelet varit hårdare.)
Bänä

Poissa Poissa


Vastaus #539 : 02.10.2010 klo 20:10:18

Adler och En Observatör!

Jag förstår att era hjärtan är grönvita, men hej kom igen!! Serien består av 26 omgångar(78 poäng)!

Och så börjar ni prata om en domares roll i det att EIF blivit degraderade till division 3!! Patetiskt!

Felen har nog gjorts inom föreningen, eller va??
Adler

Poissa Poissa


Vastaus #540 : 02.10.2010 klo 20:16:30

Adler och En Observatör!
Jag förstår att era hjärtan är grönvita, men hej kom igen!! Serien består av 26 omgångar(78 poäng)!
Och så börjar ni prata om en domares roll i det att EIF blivit degraderade till division 3!! Patetiskt!
Felen har nog gjorts inom föreningen, eller va??
Inte har jag påstått att domaren varit avgörande till att EIF degraderats, däremot nog att han hade en stor roll i dagens match, och det håller jag fast vid! Det håller jag med dig om att serien är lång och att EIF med det lag man hade på pappret aldrig borde ha hamnat i bottenstriden. Fel har säkert gjorts inom föreningen, men vilka och vad som borde ändrats kan jag inte uttala mig om. Aningen löjligt också att prata om fel inom föreningen hela tiden, det är ganska ovanligt med föreningar där allting fungerar perfekt. Håller fast vid att mycket positivt har skett inom EIF de senaste åren och tror att man är på rätt väg trots detta bakslag!    
En observatör

Poissa Poissa


Vastaus #541 : 02.10.2010 klo 20:37:22

Inte har jag påstått att domaren varit avgörande till att EIF degraderats, däremot nog att han hade en stor roll i dagens match, och det håller jag fast vid!    
Jag har samma åsikt som Adler i detta! Jag beslöt att lyfta fram domarens roll (Taipales roll tidigare) då domararbetet var mycket avgörande i dagens match och jag lider faktiskt med spelarna då dylikt sker på planen. Spelarna har i alla fall lagt ned fruktansvärt mycket tid på träning och matcher under denna säsong och så stjäl en pojkspoling hela showen för att han vill visa att nog kan jag också!  
Bänä! Vi tänker olika. Din enda målsättning tycks vara att komma åt de som styr och ställer inom fotbollen i EIF. Någon sådan målsättning har inte undertecknad.  
« Viimeksi muokattu: 02.10.2010 klo 20:43:42 kirjoittanut En observatör »
mjanders

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF, BK-46, FC HIK


Vastaus #542 : 02.10.2010 klo 21:06:05


Jo, Solomons röda kort och Pallohonkas straff kom lite väl lätt, och matchen kunde ha sett annorlunda ut om domaren gjort andra domslut. Dock lyckades EIF skapa rätt många chanser också med tio man, och med lite skarpare avslut kunde de ha gjort det där ena målet som behövdes. Nu lyckades inte det, och resultatet blev nedflyttning.

Visst var det här den slutgiltigt avgörande matchen, men som Bänä skrev så spelar alla lag 26 matcher i serien, och med två poäng till från de övriga 25 matcherna hade EIF inte degraderats (t.ex. seger mot FC Jazz hemma i maj eller borta i september). Säkert har också andra lag under seriens gång råkat ut för domslut som påverkat matchens resultat...

Vad gäller framtiden så hoppas jag så klart att EIF krossar Hicken i nästa års derbyn (och att derbyna ordnas på veckoslut så jag har möjlighet att närvara).

norsu1

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BK-46 IIF BEC Tero Sasana


Vastaus #543 : 02.10.2010 klo 23:15:35

Den enas bröd e den andras död, det ser ut som hela Ekenäs fiser blod idag!
MR Pilkku

Poissa Poissa


Vastaus #544 : 03.10.2010 klo 13:01:36

Kanske vi borde nu lämna denna plats i forumet och skapa ett nytt i DIV 3 och byta åsikter där om framtiden med våra ögon sett.
Mänttinauha

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Stadin futis


Vastaus #545 : 03.10.2010 klo 15:17:18

harmi, että hieno seura putosi... :( kom igen! :)
vili bin ali muhammad

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: https://www.youtube.com/watch?v=GvSk5AhFWrc&index=


Vastaus #546 : 03.10.2010 klo 18:56:21

Välkommen tillbaks, det tog sin tid men bättre sent än aldrig...

Nu ska vi se vilken kapputrustning det blir mellan HIK och EIF!
beckman

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Liverpool


Vastaus #547 : 04.10.2010 klo 10:02:31

Välkommen tillbaks, det tog sin tid men bättre sent än aldrig...

Nu ska vi se vilken kapputrustning det blir mellan HIK och EIF!
"Kapprustning" voisi olla parempi termi. Kapputrustning on käytössä lähinnä itsensäpaljastajilla.. Mutta viestisi on kyllä varmaan ymmärretty. Vettä kiukaille..
Tommy Tykki

Poissa Poissa


Vastaus #548 : 04.10.2010 klo 10:27:26

Här är en nyfiken.
Många av skribenterna har skrivit att fel gjorts inom föreningen men jag kan inte hitta några konkreta exempel.
Ni, som tycker att fel gjorts, skriv ner dem här så kan vi andra ta del av dem.
Inom finsk fotboll är det så typiskt att vi går hem och grubblar över allt skit och gott, men säger inget. Finsk fotboll kan ta lärdom av de fel (eller det goda) föreningen gjort.

Det är ju frågan om personliga åsikter, inga absoluta faktan (för de finns inte), och de ska man inte vara rädd att berätta om.

En observatör

Poissa Poissa


Vastaus #549 : 04.10.2010 klo 12:37:20

Här är en nyfiken.
Många av skribenterna har skrivit att fel gjorts inom föreningen men jag kan inte hitta några konkreta exempel.
Ni, som tycker att fel gjorts, skriv ner dem här så kan vi andra ta del av dem.

Det är ju frågan om personliga åsikter, inga absoluta faktan (för de finns inte), och de ska man inte vara rädd att berätta om.
Bra inlägg! Lägg nu fram vad det konkret handlar om ni som är i oppositionen inom Ekenäs fotbollen. Åtminstone jag upplever att det finns de som regerar idag inom fotbollen i Ekenäs och så finns det en opposition. Nu är det rätt tid att diskutera och då är detta ett bra forum.

 
Sivuja: 1 ... 21 [22] 23
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa