FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
25.04.2024 klo 11:14:26 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 22 [23]
 
Kirjoittaja Aihe: Ekenäs IF 2010  (Luettu 43160 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Adler

Poissa Poissa


Vastaus #550 : 05.10.2010 klo 07:36:17

Nåja, då kom det väntade och av många önskade beslutet om att P.Haglund avgått som manager. Skall bli intressant att se vem dom hittar som är villig att lägga ner motsvarande arbete på fotbollen i Ekenäs. Samtidigt meddelade ordförande att styrelsen är enig om att den ända målsättningen är att EIF skall stiga till tvåan nästa år. Tydligen har även de flesta spelarna lovat fortsätta. Helt rätt beslut EIF! Låter bra, även om alla juniorföräldrar som vanligt börjar gråta då deras 14-åriga söner inte ännu heller får spela regelbundet i herrlaget!

Manageri Haglund siis eronut tehtävästään, seura ilmoitti että ainoa tavoite on nousta kakkoseen takaisin heti ensi vuonna. Suurin osa pelaajista on luvannut jatkaa!
Tommy Tykki

Poissa Poissa


Vastaus #551 : 05.10.2010 klo 10:04:50

Nåja, då kom det väntade och av många önskade beslutet om att P.Haglund avgått som manager. Skall bli intressant att se vem dom hittar som är villig att lägga ner motsvarande arbete på fotbollen i Ekenäs.

Är denna herre och hans agerande de "misstag" man hänvisat i skriverierna tidigare?
Det vore ju intressant att höra vad denna herreman har gjort som varit fel. Frågan är inte den att någon skall bli utskälld eller hånad, närmast är jag ute efter information om vad som gått snett.

Alla de som är med i finsk fotboll på "talko basis" och som lägger ner sin privata tid för att hjälpa finsk fotboll gör ett stort jobb. Alla kan inte lyckas men misslyckanden bör inte betyda att man är oduglig. Det finns mycket fint folk som vill det bästa men inte lyckas och det kan också bero på andra saker än personen själv.
Adler

Poissa Poissa


Vastaus #552 : 05.10.2010 klo 10:13:14

Är denna herre och hans agerande de "misstag" man hänvisat i skriverierna tidigare?
Det vore ju intressant att höra vad denna herreman har gjort som varit fel. Frågan är inte den att någon skall bli utskälld eller hånad, närmast är jag ute efter information om vad som gått snett.

Alla de som är med i finsk fotboll på "talko basis" och som lägger ner sin privata tid för att hjälpa finsk fotboll gör ett stort jobb. Alla kan inte lyckas men misslyckanden bör inte betyda att man är oduglig. Det finns mycket fint folk som vill det bästa men inte lyckas och det kan också bero på andra saker än personen själv.

Denne herre har nog fått massvis med kritik. Håller med dig fullständig om att man bör komma ihåg att det är på talkobasis jobbet görs och därför tror jag som sagt att det blir svårt att hitta någon som gör motsvarande insats för Ekenäs fotbollen. Men det är ju möjligt att Haglund fortsätter jobba för EIF, mig veterligen är det endast Manager-posten som han gett upp, i styrelsen sitter han väl kvar.
En observatör

Poissa Poissa


Vastaus #553 : 05.10.2010 klo 12:23:17

Håller med både Tommy Tykki och Adler i era senaste skriverier.
Gällande säsongen vill jag ge följande kritik: Över tränarbytet mitt i säsongen var jag mycket förvånad. Det var säkert Wahlstedts beslut att avgå, men bättre skulle nog ha varit att ge den tidigare tränarduon sitt stöd. Här lyssnade man nog för mycket på den osakliga kritik som förekom och säkert inverkade BK:s byte av tränare. Jag tycker att många gånger var den nya tränarens lösningar direkt konstiga (ex. Estlanders o Huldins spelplatser i vissa matcher) Jag skulle säga att man tog en större risk än vad man insåg vid tränarbytet. Man stod då vid ett vägskäl: Laget kunde finna sig själv och sitt spel eller så kunde allt gå i en riktigt dålig riktning. Min bedömning är att den nya tränaren lyckades inte ge laget något nytt. Snarare virrade han till det lite ytterligare. Tyvärr har "Harkimos tidvis hårda tag" mot tränare fått till stånd en övertro på tränarbytets effekter också i vårt fotbollsland.
Nu verkar det ju bra om det finns en vilja att hålla ihop åtminstone stommen i laget. Med bra kompisanda kan man komma mycket långt i 3 divisionen.   
Michael L

Poissa Poissa


Vastaus #554 : 05.10.2010 klo 12:51:40

Härmed vill jag ge mitt stöd åt PH för fortsatt Manager post ! ( ettan och juniorsidan
blev nog för mycket ) .
Säkert tungt för PH just nu,men bara han får koncentrera sig ENDAST på ettan
går det nog bra. EIF tillbaka ti tvåan..
Tommy Tykki

Poissa Poissa


Vastaus #555 : 05.10.2010 klo 16:01:18

Måste medge att jag inte följd mycket med Eiffen men var det Robban Wahlstedt som slutade som tränare och så kom "Untsi" Wirkkala?
Zlatanic

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: GPR FC, futsal, Marcus "Mace" Forss ja Sirbi.


Vastaus #556 : 05.10.2010 klo 16:49:59

in me pepe wiss o christer löf
Bänä

Poissa Poissa


Vastaus #557 : 05.10.2010 klo 16:57:06

in me pepe wiss o christer löf

Gamla gardet: Kisen Olander o Affe Löf till rodret.

P.Haglund kan gå vidare i sin tränarkarriär och ta över damlaget. Då får han träna på division 2-nivå.

K.Selenius kan ta över managerskapet.

70-talisterna tillbaka.....
« Viimeksi muokattu: 05.10.2010 klo 17:02:35 kirjoittanut Bänä »
Playmobil

Poissa Poissa


Vastaus #558 : 05.10.2010 klo 18:13:44

in me pepe wiss o christer löf

Gamla gardet: Kisen Olander o Affe Löf till rodret.

P.Haglund kan gå vidare i sin tränarkarriär och ta över damlaget. Då får han träna på division 2-nivå.

K.Selenius kan ta över managerskapet.

70-talisterna tillbaka.....


hmmm kräver det inte litet mera av en tränare idag än att man har spelat i EIF under tidigt 80 tal? nå dessa förslag måste väl främst tolkas som grova skämt....
kungin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BK-46


Vastaus #559 : 05.10.2010 klo 20:38:21

Om de stämmer som ja ha hört att EIF har erbjudit GrIfk pengar om dom skulle ha vunnit över BK-46.
Och att också erbjudit Pallohonka pengar fö förlusten så borde EIF börja o från division 5. Nå dom spela ju iår redan div. 5 fotboll. MEN ALLA EKNÄSARE, KNACK ER!!!!!

H: Polkkasvinen

VEM E VI DÅ...VEM E VI DÅ...VI E BK-46
Adler

Poissa Poissa


Vastaus #560 : 05.10.2010 klo 21:21:37

Om de stämmer som ja ha hört att EIF har erbjudit GrIfk pengar om dom skulle ha vunnit över BK-46.
Och att också erbjudit Pallohonka pengar fö förlusten så borde EIF börja o från division 5. Nå dom spela ju iår redan div. 5 fotboll. MEN ALLA EKNÄSARE, KNACK ER!!!!!
H: Polkkasvinen

VEM E VI DÅ...VEM E VI DÅ...VI E BK-46
Kunde ju räkna med att det skulle dyka upp sådan här påståenden också, med tanke på hur mycket det gräts om skattefifflet i början av säsongen. Patetiskt att börja med alla dessa beskyllningar!
mjanders

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF, BK-46, FC HIK


Vastaus #561 : 05.10.2010 klo 21:57:02

Kunde ju räkna med att det skulle dyka upp sådan här påståenden också, med tanke på hur mycket det gräts om skattefifflet i början av säsongen. Patetiskt att börja med alla dessa beskyllningar!

Menar du inte "det påstådda skattefifflet", eller hittades det några oegentligheter i undersökningen? Det har jag i så fall helt missat.
Bänä

Poissa Poissa


Vastaus #562 : 05.10.2010 klo 22:00:49

Kunde ju räkna med att det skulle dyka upp sådan här påståenden också, med tanke på hur mycket det gräts om skattefifflet i början av säsongen. Patetiskt att börja med alla dessa beskyllningar!

Adler: Menar du att det inte blev något av skattegranskningen? Jag har levat i den tron att det inte ännu kommit något beslut i den frågan.  Berätta gärna om du sitter på fakta!!
Adler

Poissa Poissa


Vastaus #563 : 05.10.2010 klo 22:16:48

Adler: Menar du att det inte blev något av skattegranskningen? Jag har levat i den tron att det inte ännu kommit något beslut i den frågan.  Berätta gärna om du sitter på fakta!!
Har inga uppgifter om det och har inte heller hört om något beslut i frågan. Så därför väljer jag som mjanders att kalla det för det "påstådda skattefifflet". Man tycker ju att dom borde ha hittat något snart ifall det finns något att hitta, eller vet du Bänä ifall det brukar ta många år att hitta något??
Bänä

Poissa Poissa


Vastaus #564 : 05.10.2010 klo 22:34:13

Har inga uppgifter om det och har inte heller hört om något beslut i frågan. Så därför väljer jag som mjanders att kalla det för det "påstådda skattefifflet". Man tycker ju att dom borde ha hittat något snart ifall det finns något att hitta, eller vet du Bänä ifall det brukar ta många år att hitta något??

Vet ej hur länge det tar. Säkert kan det påverka hur långt bak och djupt de gräver ;). Sedan har det också en hel del annat att göra på skatteverket. Prioritering kan också ha en inverkan på hur lång tid det tar. Jag spekulerar, men det ska man väl inte göra :D
kungin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BK-46


Vastaus #565 : 06.10.2010 klo 09:16:57

Kunde ju räkna med att det skulle dyka upp sådan här påståenden också, med tanke på hur mycket det gräts om skattefifflet i början av säsongen. Patetiskt att börja med alla dessa beskyllningar!


fråga på skoj Haglund om de stämmer ;) så sir vi sen...
Bänä

Poissa Poissa


Vastaus #566 : 06.10.2010 klo 18:10:54

På den tredje dagen uppstod han ifrån det döda! Messias är tillbaka som manager! :D


http://eifnyheterfotboll.blogspot.com/


Vad är på gångs nu?

http://svenska.yle.fi/nyheter/artikel.php?id=197528
« Viimeksi muokattu: 06.10.2010 klo 18:18:34 kirjoittanut Bänä »

 
Sivuja: 1 ... 22 [23]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa