alarima
Poissa
Suosikkijoukkue: Juntti rasisti
|
|
Vastaus #775 : 27.04.2013 klo 11:21:32 |
|
1920-luvun areenat takaisin! Ja hiilimurskat kentän ympärille. 150 istumapaikkaa lahoilla puupenkeillä, ylin rivi ei saa olla 2 metriä korkeammalla. Nurmi saviheinää ja karhunsammalta.
Sarkasm, var spelar?
|
|
|
|
Tonic Wine
Poissa
Suosikkijoukkue: Buckfast Loyal
|
|
Vastaus #776 : 27.04.2013 klo 11:30:20 |
|
Jotkut ihailevat vieläpä tuota jalkapallokulttuurin tuhoamista kertokaapa myyrät mitä sitten tapahtuu kun seurat on kaapattu rikollisten mopopoikien taholta? kuka sellaista seuraa valmentaa, kuka sellaiseen seuraan tulee pelaamaan, kuka sellaista seuraa elättäisi ja kannattaisi? Jalkapallo ei ole rikos, eikä näinollen pitäisi olla rikollisten hallitsemaa touhua. Näin ainakin haluaisin uskoa. moi päivi, jalkapallo on about koko itä ja etelä-euroopassa, latinalaisessa amerikassa ja osittain briteissä rikollisten hallitsemaa touhua, herää uuno. 1920-luvun areenat takaisin! Ja hiilimurskat kentän ympärille. 150 istumapaikkaa lahoilla puupenkeillä, ylin rivi ei saa olla 2 metriä korkeammalla. Nurmi saviheinää ja karhunsammalta.
Näin olisi parasta, esimerkiksi tuo AIK:n uusi stadion on niin muovista kuraa ettei se vaikuta tunnelmalliselta edes täynnä
|
|
|
|
Erochichi
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS, IFK Norrköping
|
|
Vastaus #777 : 27.04.2013 klo 11:34:52 |
|
Sarkasm, var spelar?
Väinölänniemen nurmi oli jotain aivan omaansa aina 60-luvulle, ja Keskuskentän hiekan, jossa sarjapelit Kuopiossa aina aloitettiin, katsomo-olosuhteet eivät olleet aivan modernit. Grimsta. jossa BP nytkin pelaa, ei ole sekään turhan moderni.
|
|
|
|
Erochichi
Poissa
|
|
Vastaus #778 : 27.04.2013 klo 11:44:39 |
|
moi päivi, jalkapallo on about koko itä ja etelä-euroopassa, latinalaisessa amerikassa ja osittain briteissä rikollisten hallitsemaa touhua, herää uuno. Näin olisi parasta, esimerkiksi tuo AIK:n uusi stadion on niin muovista kuraa ettei se vaikuta tunnelmalliselta edes täynnä Minulle kuin unelma. Kunhan lipunosto Ticnetistä sujuisi vain nopeammin. Friendsillä näkee itse pelin esteettä. Se on minulle tärkeintä, eikä katsomon tolppien vierestä kurkkiminen, kuten monilla paikoilla Råsundassa. Ja Stockholms Stadion? Sallikaa minun nauraa koko hökötykselle. Söderstadion, ei oikeastaan länsikatsomoa, itäkatsomo hatara ja vaarallinen rakennustelinekyhäelmä. Kentän nurmi kieltämättä erinomainen. Aika rujo areena sekin. Näissä on nähty satoja pelejä sitten 1976, en kaipaa yhtään. Olen IFK Norrköpingin kannattaja, mutta vanhana ei jaksa matkustaa kovin usein Nya Parkenille, vierailut Tukholmassa tulee kyllä seurattua. Nya Parken on erinomainen areena katsojille, hyvin viihtyisä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 27.04.2013 klo 12:00:17 kirjoittanut Erochichi »
|
|
|
|
|
alarima
Poissa
|
|
Vastaus #779 : 27.04.2013 klo 11:54:19 |
|
Väinölänniemen nurmi oli jotain aivan omaansa aina 60-luvulle, ja Keskuskentän hiekan, jossa sarjapelit Kuopiossa aina aloitettiin, katsomo-olosuhteet eivät olleet aivan modernit. Grimsta. jossa BP nytkin pelaa, ei ole sekään turhan moderni.
Tyresössä sentään alkaa olosuhteet olla kohdallaan mimmifutikselle.
|
|
|
|
Erochichi
Poissa
|
|
Vastaus #780 : 27.04.2013 klo 12:06:01 |
|
Tyresössä sentään alkaa olosuhteet olla kohdallaan mimmifutikselle.
Tyresön pimut pelaa hyvää fudista, pitäisi käydä useammin katsomassa, kun kerran lähellä asun. Marthan kiroilu on hauskaa kuultavaa, brassilikka on oppinut ruotsin kielestä tietyn puolen...
|
|
« Viimeksi muokattu: 27.04.2013 klo 12:14:10 kirjoittanut Erochichi »
|
|
|
|
|
alarima
Poissa
|
|
Vastaus #781 : 27.04.2013 klo 12:29:10 |
|
moi päivi, jalkapallo on about koko itä ja etelä-euroopassa, latinalaisessa amerikassa ja osittain briteissä rikollisten hallitsemaa touhua, herää uuno. Näin olisi parasta, esimerkiksi tuo AIK:n uusi stadion on niin muovista kuraa ettei se vaikuta tunnelmalliselta edes täynnä Pitäisikö minun muuttaa romanttista asennettani jalkapalloa kohtaan? pitäisikö minun hyväksyä rikollisuus jalkapalloa koskaan, koska itä-euroopassa ollaan aivan vitun pihalla? Herää poikarukka ja ajattele asiota joskus humanistisemmin silmin, sillä kyllähän jalkapallo pohjimmiltaan ponnistaa humanismista.
|
|
|
|
Rendez-Vous
Poissa
|
|
Vastaus #782 : 27.04.2013 klo 12:31:54 |
|
Ruotsissahan nuo uudet stadionit (pl. tää uus hirvitys Friends-arena) ovat olleet mielestäni menestyksiä kannattajakulttuurin näkökulmasta. Swedbankilla Malmössä ollut loistava tunnelma vrt. Malmö Stadion ja samoin tuo Nya Gamla Ullevi Göteborgissa. Söderstadionin osalta ymmärrän kitinän, ohan se nyt aika omalaatuinen tapauksensa. Tukholman olympiastadion ei juoksuratoineen ole mikään ihanteellinen paikka pelata, mutta se miksi djurgårdenilaiset eivät tuosta siirrosta diggaile on se, että seura on identiteetiltään niin vahvasti östermalmilainen. En tiedä mikä DIF:n oman stadionprojektin tilanne on, mutta uskon että kannattajat tulevat kyllä ihan hyvin viihtymään tuolla uudella Tele2:lla.
|
|
|
|
Erochichi
Poissa
|
|
Vastaus #783 : 27.04.2013 klo 12:46:23 |
|
Tuossa "kannattajakultturissa" on likaa viinaa, nyrkkirautoja, jalkajousia, pyroja ym. sekä kehnoa laulamista typerillä teksteillä. Urheilullinen asenne puuttuu ja vastustajajoukkueen mauton haukkuminen ei nappaa. En ole mikään suurituloinen, mutta kannatan sivistyneempää tyyliä.
|
|
|
|
Tonic Wine
Poissa
Suosikkijoukkue: Buckfast Loyal
|
|
Vastaus #784 : 27.04.2013 klo 12:54:24 |
|
Minulle kuin unelma. Kunhan lipunosto Ticnetistä sujuisi vain nopeammin. Friendsillä näkee itse pelin esteettä. Se on minulle tärkeintä, eikä katsomon tolppien vierestä kurkkiminen, kuten monilla paikoilla Råsundassa. Ja Stockholms Stadion? Sallikaa minun nauraa koko hökötykselle. Söderstadion, ei oikeastaan länsikatsomoa, itäkatsomo hatara ja vaarallinen rakennustelinekyhäelmä. Kentän nurmi kieltämättä erinomainen. Aika rujo areena sekin. Näissä on nähty satoja pelejä sitten 1976, en kaipaa yhtään.
Olen IFK Norrköpingin kannattaja, mutta vanhana ei jaksa matkustaa kovin usein Nya Parkenille, vierailut Tukholmassa tulee kyllä seurattua. Nya Parken on erinomainen areena katsojille, hyvin viihtyisä.
Kyllä mä olen Råsundalla nähnyt matsin esteettä, vieläpä halvalta paikalta, niin olen helvetin monella muullakin vanhalla stadikalla. Pitäisikö minun muuttaa romanttista asennettani jalkapalloa kohtaan? pitäisikö minun hyväksyä rikollisuus jalkapalloa koskaan, koska itä-euroopassa ollaan aivan vitun pihalla? Herää poikarukka ja ajattele asiota joskus humanistisemmin silmin, sillä kyllähän jalkapallo pohjimmiltaan ponnistaa humanismista.
Järjestäytynyt rikollisuus on mitä syvintä humanismia, ihmisten veljellistä oma-aloitteisuutta byrokratian, valehtelevien poliitikkojen ja omahyväisen virkavallan kovettamassa yhteiskunnassa, lähtökohdiltaan. Ruotsissahan nuo uudet stadionit (pl. tää uus hirvitys Friends-arena) ovat olleet mielestäni menestyksiä kannattajakulttuurin näkökulmasta. Swedbankilla Malmössä ollut loistava tunnelma vrt. Malmö Stadion ja samoin tuo Nya Gamla Ullevi Göteborgissa. Söderstadionin osalta ymmärrän kitinän, ohan se nyt aika omalaatuinen tapauksensa. Tukholman olympiastadion ei juoksuratoineen ole mikään ihanteellinen paikka pelata, mutta se miksi djurgårdenilaiset eivät tuosta siirrosta diggaile on se, että seura on identiteetiltään niin vahvasti östermalmilainen. En tiedä mikä DIF:n oman stadionprojektin tilanne on, mutta uskon että kannattajat tulevat kyllä ihan hyvin viihtymään tuolla uudella Tele2:lla.
Friends areena ei sitä todellakaan ole, Göteborgin vanhakin kenttä oli melkoinen kasa paskaa eikä tuo uusi mikään kovin viihtyisä ole kun matseja seurataan katkisboksien "takaa". Malmön stadikka on onnistunut tapaus, samoin esim Parken.
|
|
|
|
pepsi-antti
Poissa
|
|
Vastaus #785 : 27.04.2013 klo 12:57:46 |
|
Aitoa kulttuuria..
Respect Jotkut ihailevat vieläpä tuota jalkapallokulttuurin tuhoamista Moi tuulari.
|
|
|
|
Erochichi
Poissa
|
|
Vastaus #786 : 27.04.2013 klo 13:10:03 |
|
"Kyllä mä olen Råsundalla nähnyt matsin esteettä, vieläpä halvalta paikalta, niin olen helvetin monella muullakin vanhalla stadikalla."
Jep, useimmilla paikoilla ei ollut tolppa edessä, mutta kun se sattui eteen, mitä lähempänä sitä enemmän kurkkimista. Päätykatsomoiden tolpat olivat vielä hyvin paksujakin. Ehkä 70% matseista sai katsoa esteettä. Kaikki tämä siis korkeilta katsomoriveiltä nähtynä, jonne itse useimmiten hakeudun, nähdäkseni pelin kokonaisuuden.
|
|
« Viimeksi muokattu: 27.04.2013 klo 13:45:18 kirjoittanut Erochichi »
|
|
|
|
|
alarima
Poissa
|
|
Vastaus #787 : 27.04.2013 klo 13:13:05 |
|
Respect :ylos:Moi tuulari.
Ai perkele tuulariko sitä ollaan nyt . No mielummin tuulariasenteella hyvässä hengessä, kuin Tony Deoganina.
|
|
|
|
Erkka
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, RFC Liége
|
|
Vastaus #788 : 27.04.2013 klo 14:54:51 |
|
Suomessa kyllä "Against Modern Football" -bandikset jollain tepsifaneilla liigassa, puhumattakaan hifkifaneilla Kakkosen peleissä, tuppaavat hymyilyttämään. Täällä ei juuri niitä modernin jalkapallon pahimpia kaupallisia ilmiöitä näy. Pikemminkin niitä kaivattaisiin vähän lisää.
Ehkä näin, mutta tilanne on kuitenkin jo nyt se, että viime vuosikymmenellä SM-mitaleja voittaneita joukkueita on kuopattu jo kolme erinäisten talousvammailujen vuoksi. Tai no, FC Jokerit taisi kaatua ihan puhtaasti siihen että Hjallis huomasikin, ettei kaksi vuotta olemassa ollut seura vedekään Finnair Stadiumia täyteen joka viikko ja UCL-lohkovaiheeseen pääseminen vaatiikin hieman hommaa. Lisäksi kun koripallon puolelta löytyy jo Nilan Bisons ja lentopallosta Team Lakkapää, niin ei tässä Lassieta tarvita huomaamaan, että enemmin tai myöhemmin jalkapalloseuratkin on vaaravyöhykkeellä. Uudet paremmat modernit stadionit eivät ole sinällään mikään lieveilmiö. Eivät suoranaisesti. Mutta stadionien rakentamisessa tulisi aina pitää mielessä se, kenelle se on ensisijaisesti tarkoitettu. Jos esimerkiksi TPS olisi Sairasen aikaan rakentanut 20000-paikkaisen stadionin juoksuradoilla, sillä verukkeella että se haastaa Olympiastadionin ja Ratinan silloin kun Iron Maiden ja Metallica tulevat Suomeen keikalle, tai että voidaan kerran vuosikymmenessä saada ehkä joku timanttiliigan yleisturhailu järjestettäväksi, niin silloin mennään metsään.
|
|
|
|
Tiksa
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat
|
|
Vastaus #789 : 27.04.2013 klo 15:26:38 |
|
Ehkä näin, mutta tilanne on kuitenkin jo nyt se, että viime vuosikymmenellä SM-mitaleja voittaneita joukkueita on kuopattu jo kolme erinäisten talousvammailujen vuoksi.
Miten tämä poikkeaa aikaisemmista vuosikymmenistä? Suomalaisten jalkapalloseurojen historia on yhtä kuolinkamppailua koko ajan. Esimerkiksi 80-luvulla kuolivat mm. OPS ja Sepsi-78, 90-luvulla kuolivat mm. Koparit ja Elo, Reipas ja Kuusysi, 2000-luvulla sitten mm. TamU ja Jazz. Aikaisemmilta vuosikymmeniltä ehkä vielä suhteessa enemmänkin, mutta silloin nämä taloussotkut yleensä kuitattiin yhdistymisillä ja nimenmuutoksilla. Turhaa romantisointia kuvitella, että ennen "modernia jalkapalloa" suomalaiset jalkapalloseurat olivat hyvin hoidettuja yhdistyksiä, jotka eivät ajautuneet talousongelmiin.
|
|
|
|
Vorssander
Poissa
|
|
Vastaus #790 : 27.04.2013 klo 16:18:17 |
|
...se miksi djurgårdenilaiset eivät tuosta siirrosta diggaile on se, että seura on identiteetiltään niin vahvasti östermalmilainen.
Djurgården on kuitenkin pelannut jo aika pitkään jääkiekko-otteluita ihan siinä uuden Tele2 Arenan vieressä, joten ei tuo Södermalmille siirtyminen sikäli niin suuri shokki ole. Varmasti toki harmittaa kannattajia.
|
|
|
|
Juike
|
|
Juike
Vastaus #791 : 27.04.2013 klo 16:29:03 |
|
Djurgården on kuitenkin pelannut jo aika pitkään jääkiekko-otteluita ihan siinä uuden Tele2 Arenan vieressä, joten ei tuo Södermalmille siirtyminen sikäli niin suuri shokki ole. Varmasti toki harmittaa kannattajia.
Djurgården on myös pelannut lähes yhtä monta jalkapallo-ottelua solnassa råsundalla kuin stockholms stadionilla.
|
|
|
|
Tango Rosario
Poissa
|
|
Vastaus #792 : 27.04.2013 klo 20:34:58 |
|
Kehitys kehittyy ja useimmilla elämänalueilla olot ovat tietysti paremmat kuin vuosikymmeniä sitten, mutta vaikka absoluuttisesti mittarit osoittaisivat parempaan päin, niin suhteellisesti muutos ei aina ole pelkästään myönteistä. Jalkapallomaailmassa on rahaa enemmän kuin koskaan, mutta se myös ratkaisee kaiken ja on keskittynyt entistä harvemmille, mistä seurauksena myös menestys on samojen ökyjen yksinoikeus. Esim. europeleissä tasoerot ovat todella räikeät.
|
|
|
|
Erochichi
Poissa
|
|
Vastaus #793 : 27.04.2013 klo 23:12:58 |
|
Kehitys kehittyy ja useimmilla elämänalueilla olot ovat tietysti paremmat kuin vuosikymmeniä sitten, mutta vaikka absoluuttisesti mittarit osoittaisivat parempaan päin, niin suhteellisesti muutos ei aina ole pelkästään myönteistä. Jalkapallomaailmassa on rahaa enemmän kuin koskaan, mutta se myös ratkaisee kaiken ja on keskittynyt entistä harvemmille, mistä seurauksena myös menestys on samojen ökyjen yksinoikeus. Esim. europeleissä tasoerot ovat todella räikeät.
Totta. EUn pakottamat Bosman- sääntömuutokset koskien pelaajien kansalaisuussäännöksiä ja kasvattajaseurojen aseman huononnukset ovat luoneet nykyisen tilanteen. Haluaisin, että esim. Mestareiden liigassa pelaisi vain mestarijoukkueita. Mikään ei todista, että todella hyvien jalkapallomaiden joukkueet eivät olisi yhtä hyviä kuin nykyiset Eurocupien voittajat, vaikka eivät saisi ostaa joukkueisiinsa niin monta ulkomaalaisvahvistusta kuin haluaisivat. Voittajaseurojen nimissä saattais kyllä tulla vaihtuvuutta.
|
|
|
|
kurwaslobo
Poissa
Suosikkijoukkue: öly
|
|
Vastaus #794 : 03.05.2013 klo 21:47:49 |
|
|
|
|
|
Bossu
Poissa
|
|
Vastaus #795 : 03.05.2013 klo 21:55:36 |
|
Koskettavaa katsoa klippinä ja vielä koskettavampaa ollut varmasti paikanpäällä.
|
|
|
|
Juike
|
|
Juike
Vastaus #796 : 04.05.2013 klo 17:26:40 |
|
|
|
|
|
Pub
Poissa
|
|
Vastaus #797 : 04.05.2013 klo 18:47:20 |
|
Koskettavaa katsoa klippinä ja vielä koskettavampaa ollut varmasti paikanpäällä.
Hieno hetki, mutta en tiijä mikä oli. Seisomopääty oli vaisummassa tikissä kuin aikoihin. Huudot lähtivät yllättävän monesti muualta ja capot eivät viittineet yhtyä niihin.
|
|
|
|
|
ropsukka
Poissa
Suosikkijoukkue: FF2 estää sananvapautta - boikottiin koko paska!
|
|
Vastaus #799 : 06.05.2013 klo 22:09:43 |
|
Hieno tifo ja upea hetki noin muutenkin!
|
|
|
|
|
|