FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
02.12.2024 klo 10:11:30 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 8 [9] 10 ... 378

Kirjoittaja Aihe: Merkkejä suomalaisen futiskulttuurin noususta?  (Luettu 1596706 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Leka Harkko

Poissa Poissa

Vastaus #200 : 13.03.2007 klo 08:43:16

Miten futiskulttuuri voi nousta, jos sille ei tehdä mitään? True pallistien nykymallihan on juuri tätä, futis nousee kun muilla menee perseelleen, mutta itse futisväen ei tarvitse tehdä asialle mitään. Muut tekevät sen heidän puolestaan....kato ku änfieldilläkin... ::)
Jalkapallo Jeesus

Poissa Poissa

Vastaus #201 : 13.03.2007 klo 12:00:44

Mistä vitusta näitä kendoääliöitä löytyy? Takaisin katkikselle paska-aivo  :keskari:
Lahe

Poissa Poissa

Vastaus #202 : 13.03.2007 klo 15:58:42

Mistä vitusta näitä kendoääliöitä löytyy? Takaisin katkikselle paska-aivo  :keskari:
On se kiukku  >:(

http://www.youtube.com/watch?v=WKYD-cDd_Gs   Ylos
Jalkapallo Jeesus

Poissa Poissa

Vastaus #203 : 13.03.2007 klo 16:05:46

On se kiukku  >:(

Kommentti oli kohdistettu toiselle kirjoittajalle, ei sinulle
Lahe

Poissa Poissa

Vastaus #204 : 13.03.2007 klo 16:59:10

Kommentti oli kohdistettu toiselle kirjoittajalle, ei sinulle

Ok
Nahka_Tapsa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tapio-san

Vastaus #205 : 13.03.2007 klo 20:29:53

Lukion maantiedon kirjassa kerrotaan puunkorjuun, kaskeamisen ja laiduntamisen tuhoavan tai vioittavan trooppisia sademetsiä ja kuivametsiä parinkymmenen jalkapallokentän alan verran minuutissa. Ylos
tipe

Poissa Poissa

Vastaus #206 : 13.03.2007 klo 20:35:07

Lukion maantiedon kirjassa kerrotaan puunkorjuun, kaskeamisen ja laiduntamisen tuhoavan tai vioittavan trooppisia sademetsiä ja kuivametsiä parinkymmenen jalkapallokentän alan verran minuutissa. Ylos
Koska Suomessa?
ALPPIK

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Free Tonya Harding 1994

Vastaus #207 : 13.03.2007 klo 20:45:54

Vaikea hahmottaa tuota mittayksikköä? Paljon se tekee jääkiekkokaukaloissa? Entä forumularadoissa?
niftan

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi

Vastaus #208 : 13.03.2007 klo 21:27:28

Jalkapallo tuhoaa sademetsät? No ei kait koskaan ole liikaa jalkapallokenttiä.
Nahka_Tapsa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tapio-san

Vastaus #209 : 13.03.2007 klo 23:31:40

Jalkapallo tuhoaa sademetsät? No ei kait koskaan ole liikaa jalkapallokenttiä.

Tuohon tahtiin kun uusia kenttiä valmistuisi, niin olisi jo luultavasti pientä eteenpäinmenoa havaittavissa. Ylos
Leka Harkko

Poissa Poissa

Vastaus #210 : 14.03.2007 klo 08:45:33

Vituttaako kun se asiat kerrotaan kuten ne ovat?
Jälkipelin Mestari

Poissa Poissa

Vastaus #211 : 14.03.2007 klo 09:43:26

Postimerkkejä postissa ostaessa, tiskin eläkeikää lähestyvä täti tarjotteli innolla Palloliiton 100v juhlamerkkejä. Kertoi innokkaasti että PL täyttää tänä vuonna 100v ja tässä olisi tälläisiä hienoja jalkapalloaiheisia juhlamerkkejä.  Ylos
AllanMesörs

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Eversti Wolfgang Luder, Waffen-SS

Vastaus #212 : 14.03.2007 klo 11:10:35

Ostoskanavan Table-Mate mainoksessa mainittiin jalkapallon MM-kisat, tosin vuoden myöhässä, mutta kuitenkin :D Ylos
Vanja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Punainen on värimme!

Vastaus #213 : 14.03.2007 klo 11:12:38

Ostoskanavan Table-Mate mainoksessa mainittiin jalkapallon MM-kisat, tosin vuoden myöhässä, mutta kuitenkin :D Ylos

Puhuttiin sentään MM-kisoista eikä Maailman Cupista kuten niin kovin usein.. ::)
Jalkapallo Jeesus

Poissa Poissa

Vastaus #214 : 14.03.2007 klo 14:00:10

.
« Viimeksi muokattu: 04.12.2007 klo 13:18:16 kirjoittanut Jalkapallo Jeesus »
romario#1

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK

Vastaus #215 : 15.03.2007 klo 14:05:07

YLEX:n keskustelohjelmassa formuloista ja sen maksullisuudesta puhuttaessa joku kuopiolainen soitti ja vastasi jotenkin näin:
"En varmaankaan aio katsoa formuloita, mieluummiin vaikka jalkapallon Veikkausliigaa, vaikka ei sekään ihan maailman parasta ole." Ylos
Djbb

Poissa Poissa

Vastaus #216 : 15.03.2007 klo 16:06:39

Postimerkkejä postissa ostaessa, tiskin eläkeikää lähestyvä täti tarjotteli innolla Palloliiton 100v juhlamerkkejä. Kertoi innokkaasti että PL täyttää tänä vuonna 100v ja tässä olisi tälläisiä hienoja jalkapalloaiheisia juhlamerkkejä.  Ylos
Aivan loistavaa!Mummelille varaukseton Ylos
Aanri

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Atlante

Vastaus #217 : 15.03.2007 klo 21:17:34

Jalkapalloaiheinen sarjakuva tekniikka ja talous lehdessä. Pallo
vasurinho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Musta/valkotelevisioissa oikealle hyökkäävä Suomi

Vastaus #218 : 15.03.2007 klo 22:46:47

A-maajoukkueen tiedotustilaisuus kokonaisuudessaan Ylen sivuilla! Ylos

http://195.248.86.140/tvurheilu/15hodgsonkaikki.wmv
BlackSpider

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tolppien välissä

Vastaus #219 : 15.03.2007 klo 23:51:08

Viime viestistäsi on vähemmän kuin 30 sekuntia. Ole hyvä ja odota hetki.
SirLoser

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Taktiikan takapajulat

Vastaus #220 : 16.03.2007 klo 00:00:30

Hienoa toimintaa! Kerrankin voi nostaa Ylelle. Ylos
Baresi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TP-47, Leijonat, Huuhkajat, Jäätävä läppä

Vastaus #221 : 16.03.2007 klo 03:33:43

:o Ylos
Udi

Poissa Poissa

Vastaus #222 : 16.03.2007 klo 10:27:14

Lainaus
Hodgson: Pelaajat kunnossa ja terveinä
15.03.2007 17:44
Roy Hodgson (Kuva: Michael Steele/Getty Images)

Suomen A-maajoukkueen päävalmentaja Roy Hodgson nimesi joukkueensa EM-karsintaotteluun Azerbaidzhania vastaan torstaina ja saapui median eteen perustelemaan valintojaan sekä kertomaan millaisessa vireessä valitut pelaajat tällä hetkellä ovat.

Aluksi Roy Hodgson pohjusti mediatilaisuuden lyhyellä taustoituksella ja sitten median edustajat saivat aloittaa päävalmentajan tenttaamisen.

- Tuntuu, että siitä on pitkä aika kun pelasimme viimeksi. Toivon, että pelaajilla on samanlainen innostus ottelua kohtaa kuin minulla, sillä marraskuusta 2006 tuntuu olevan jo pitkä aika. Tulevasta ottelusta minulla ei ole mitään eritystä sanottavaa muuta kuin peruslatteudet eli kaikki ottelut ovat vaikeita ja matkustamme tuntemattomaan niin kuin aina kohdattaessa näitä itsenäisyytensä saaneita entisiä neuvostoliittolaismaita. Heidän jalkapallostaan emme tiedä niin paljon, ja meidän täytyy tehdä kovasti töitä saadaksemme videomateriaalia ja muuta materiaalia niin paljon kuin mahdollista. Meidän täytyy saada joukkueista selville mahdollisimman paljon.

- Se hyvä puoli ajankohdassa on se, että kaikki pelaajamme tuntuvat olevan kunnossa ja terveinä. Toivottavasti tulevan viikonlopun ottelut eivät muuta tilannetta. Lähdemme Itävaltaan kohtuullisen isolla ryhmällä. Toivottavasti kaikki valitut pelaajat pystyvät liittymään mukaan ja saisin siten valittua parhaimman mahdollisen joukkueen Bakuun.

Iso ryhmä, yhteensä 26 nimeä. Miksi?

- Otimme Itävaltaa ison ryhmän syistä jotka olen maininnut jo aiemmin. En saa mahdollisuutta työskennellä A-maajoukkuepelaajien kanssa niin paljon kuin toivoisin ja silloin kun saan, on tärkeää ottaa mukaan mahdollisimman iso ryhmä ja sellaisia pelaajia jotka ovat mukana maajoukkueessa. Kuitenkaan emme ota kaikkia 26 pelaajaa Bakuun ja minun täytyy leirin aikana tehdä päätöksiä siitä kuka lähtee Bakuun ja kuka palaa takaisin Helsinkiin. Otteluun saa valita vain 18 pelaajaa. Mielestäni tämä on kuitenkin hyvä tapa toimia koska: 1) pidän sillä enemmän pelaajia maajoukkueen ringissä ja opin tuntemaan heitä paremmin, ja 2) koska suurimmalla osalla on viikonloppuna pelejä ja mieluummin pidän isompaa rinkiä. Koska jos joku putoaa pois joukkueesta, niin meillä ei ole sitten niin isoa ongelmaa hakea korvaajia. Se on se yksinkertainen logiikka tämän päätöksen taustalla.

Joukkueessa on myös muutama mielenkiintoinen nimi.

- Kyllä. Iiro Aalto on yksi niistä pelaajista jotka olivat kanssamme Covecianossa viime viikon erittäin hyvällä leirillä joka koostui lähinnä Suomessa pelaavista pelaajista. Hän vakuutti minut leirillä sen verran, että hänet kannattaa katsastaa myös korkeammalla tasolla. Ne pelaajat jotka tulevat tälle leirille, ovat huomattavasti kokeneempia ja vakavammin otettavia maajoukkuepelaajia.

- Roman Eremenko on tietenkin sellainen pelaaja jota olemme tarkkailleet jo jonkun aikaa. Hän siirtyi Sienaan ja on päässyt siellä paremmin pelaamaan. Saimme mahdollisuuden nähdä hänet pelaavan meitä vastaan Sienan reservijoukkueessa. Hän on lahjakas pelaaja jolla tulee varmasti olemaan tulevaisuus Suomen maajoukkueessa. On mielenkiintoista nähdä miten hän pärjää tässä yhteydessä. On mielenkiintoista nähdä miten Iiro Aalto ja Roman Eremenko pärjäävät nyt Itävaltaan matkaavan ryhmän kanssa.

Yksi mielenkiintoinen nimi on myös maalivahti Niki Mäenpää?

- Hän on pelaaja jota meidän tulee tarkkailla lähempää. Lähden todennäköisesti huomeniltana seuraamaan hänen otteluaan Hollannin ykkösdivisioonassa, kuten luulen sitä kutsuttavan. Siis se joka on yhden alempana pääsarjaa. Divisioonat olivat ennen 1, 2, 3, 4…, mutta nyt ykkösdivisioona on usein kolmosdivisioona. En oikein aina tiedä missä divisioonassa pelaajat pelaavat. Mäenpää on kuitenkin pääsarjan jälkeisessä divisioonassa. Minun täytyy nähdä hänen pelaavan. Hän pärjäsi hyvin Skotlannissa ja hän on erittäin kiinnostava lupaus. Hän on saanut paljon kehuja Hollannissa, ja Mikko Kavenin ollessa loukkaantuneena hän oli melko luonnollinen valinta yhdeksi kolmesta maalivahdista.

Kuinka tärkeää on, ettei nyt ole kaksoismaaottelu, vaan joukkue saa pitkän valmistautumisleirin Wienissä?

- Mielestäni siitä on meille hyötyä. Emme ole olleet yhdessä pitkään aikaan. Nykyään pohjoismainen jalkapallo on muuttunut. Joskus oli vielä aika jolloin pohjoismaalaiset joukkueet saivat valmistautua paremmin kuin heidän ennalta kovemmat vastustajansa. Skandinaavisissa maissa maajoukkueen päävalmentaja sai pelaajansa pitkiksi ajoiksi yhteen ja maajoukkueesta tuli melkein kuin seurajoukkue. Se asia on muuttunut viimeisen viiden, jopa kymmenen vuoden aikana.

- Tänä päivänä näemme pelaajiamme erittäin harvoin. Joten se, että pääsemme joukkueensa valmistautumaan muutaman päivän ilman että välissä on peliä, on erittäin hyödyllistä meille. Se antaa minulle myös mahdollisuuden lentää nopeasti Varsovaan katsomaan Azerbaidzhanin peliä Puolaa vastaan. Näen tässä vain etuja. Syy miksi kokoonnumme vasta keskiviikkona emmekä esimerkiksi vaikkapa maanantaina jolloin olisimme voineet myös saada joukkueen kasaan, on se että olemme poissa pitkän aikaa. Kotiottelussa pelaajille voi antaa vapaapäivän tai puolipäivän vapaata leiriltä, joka on mielestäni tärkeää. Tällä leirillä ei ole vapaapäivää vaan menemme keskiviikosta lähtien loppuun saakka. Mielestäni se on erinomainen hyöty ja toivottavasti pelaajat jakavat asenteen kanssani.

Tarkoittaako se, että valitsit Roman Eremenkon, että hän ei ole enää kiinnostunut edustamaan Venäjää?

- En tiennyt hänen olevan kiinnostunut edustamaan Venäjää, joten heitit minulle tietoa josta en ollut tietoinen. Ei minulla ollut mitään ideaa, että hän olisi kiinnostunut edustamaan Venäjää. Se on kysymys mikä tiedän pitäisi osoittaa hänelle. Oletin – ehkä naiivisti – että hän haluaisi edustaa Suomea kuten veljensäkin. Tietämättömänä tästä asiasta valitsin hänet Suomen maajoukkueeseen.

Suomen hyökkääjätilanteesta. Shefki Kuqi on ollut loukkaantuneena, Forssell on tulossa takaisin loukkaantumisen jäljiltä, Ruotsin kausi ei ole vielä alkanut joten Jonatan Johansson ei ole vielä pelannut virallisia otteluita. Oletko siis huolissasi tilanteesta?

- Onko sinulla enempää huonoja uutisia? Ideaalitilanteessa kaikki kolme olisivat loistavassa kunnossa, pelaisivat joka viikko ja iskisivät maaleja vasemmalta, oikealta ja keskeltä. Tämä ei kuitenkaan ole tilanne ja ikävä kyllä minun täytyy vain hyväksyä se mitä tarjolla on. Olen jutellut Shefkin kanssa ja hänellä oli pieni ongelma, mutta hän on itse asiassa kunnossa. Hän tulee olemaan mukana viikonlopun ottelussa ja hän on pelannut vakituisesti pois lukien viimeiset kaksi viikkoa jolloin hän on ollut loukkaantuneena. Jonatan Johanssonilla ja Jari Ilolalla on sama tilanne. Ne jotka pelaavat Skandinaviassa, niin heidän kautensa ei ole vielä alkanut. Se ei kuitenkaan pysäyttänyt Göteborgia ja Malmötä, kun he pelasivat europelejä maaliskuussa. Joten en ole siitä erityisen huolissani.

- Hyvänä uutisena sinun jokseenkin masentavaan lausumaan on, että Mikael Forssell on pitkän poissaolon jälkeen ollut viimeiset kolme viikkoa ykkösjoukkueen mukana harjoittelemassa, ollut aloituksessa reservien otteluissa ja tullut vaihdosta kentälle ykkösjoukkueen pelissä. Hänen paluunsa on bonus. Shefkin loukkaantuminen ei huoleta minua hirveästi kunhan hän on toipunut siitä, sillä hän on pelannut vakituisesti tammikuusta lähtien.

Jari Litmasesta taitaa olla myös hyviä uutisia?

- Myös Jarista on erittäin hyviä uutisia. Jari jälleen kerran osoitti millainen kapteeni ja ajava voima hän on Suomen jalkapallolle tulemalla Covecianon leirille missä oli pääosin nuoria ja kokemattomia pelaajia. Tosin oli joukossa muutamia vanhempiakin pelaajia, mutta suurin osa oli nuorempia. Tulemalla mukaan leirille ja ottamalla osaa niin kuin hän otti, hän toimi erinomaisena inspiraation lähteenä muille pelaajille. Oli hieno nähdä, että leikkaus näyttää onnistuneen erittäin hyvin. Hänen liikkeensä ja kykynsä pelata jalkapalloa ovat nyt paremmat kuin ennen leikkausta. Totta kai kun leikkauksesta on aikaa noin kaksi kuukautta tai kaksi ja puoli, niin siitä lähtien hän on toipunut. Nyt toipuminen on viimeisessä vaiheessaan ja hän pystyy liittymään joukkueeseen. Tulevalla viikolla näemme sitten pystyykö hän ottamaan osaa itse otteluun. Se jää nähtäväksi. Tietenkin myös hänellä itsellään on sanansa sanottavana asiassa.

- Hyvä asia on, että hän on mukana ensi viikolla hyvässä kunnossa ja innokkaana pelaamassa. Näemme silloin missä tilassa hänen loukkaantumisensa on ja missä fyysisessä kunnossa hän on. Viimeksi ei ollut mahdollisuuksia, mutta nyt on. Vaikka hän joutuisi jättämään tämän otteluun väliin, en usko että meidän tarvitsee olla huolissaan lopun karsinnan osalta.

Sanotaan ettei loukkaantumisia ole, niin mihin kiinnität huomiosi pelaajissa Itävallassa. Mitkä ovat ne asiat jotka erottelevat ne jotka jäävät rannalle ja jotka lähtevät mukaan?

- Hyvä kysymys johon ei ole kovin helppo vastata. En halua antaa sellaista käsitystä, että Itävallan matka olisi mikään näyttöleiri. Minulla on jo melko hyvä käsitys ketkä ovat meidän 18 parasta pelaajaa ja minulla pitääkin olla. En ottanut mukaan 26 pelaajaa sen takia, että yrittäisin etsiä sieltä 18 parasta pelaajaa. Minulla on jo melko selkeä kuva mielessäni millaisella joukkueella haluan pelata. Näille leireille otan sellaisia pelaajia jotka eivät ehkä ole pelanneet vielä isoa roolia. Se antaa pelaajille mahdollisuuden näyttää ja minulle mahdollisuuden oppia tuntemaan heitä paremmin ja nähdä voisivatko he tulevaisuudessa olla isommassa roolissa maajoukkueessa. Mitä esimerkiksi Jari Litmaseen tai Mikael Forsselliin tulee, niin leiri on siitä tärkeä minulle että pystyn arvioimaan heidän kuntonsa ja pystyvätkö he pelaamaan näin tärkeässä ottelussa oltuaan niin kauan poissa.

- Tärkein tekijä tällä leirillä on valmistella joukkue jotta se olisi valmis otteluun. Sitten kun menemme kentälle Bakussa, tunnemme että olemme parhaassa mahdollisessa vireessä ja voimme voittaa ottelun. Siinä on leirin pääpiste. Pelaajien arvioinnit tai pelaajien tulevaisuuden miettiminen on toisarvoista verrattuna leirin päätarkoitukseen, joka on saada joukkue valmiiksi Azerbaidzhan-otteluun.

Ari Nyman pelasi oikeana pakkina Armeniaa vastaan ja FC Thunissa hän on pelannut keskikentällä.

- Se on Suomen dilemma. Tai ei se ole ainoastaan Suomen vaan myös Englannin päävalmentaja puhui vasemman laidan ongelmistaan. Hän kaavaili sinne Kieron Dyeriä ja hän pelaa keskikentän keskustassa. Tämä ei siis ole vain suomalaisten ongelma. Mitä Nymaniin tulee pelaajana, niin hän on pelannut useita pelipaikkoja Interin kanssa. Näin hänen pelaavan viime kaudella kolmella eri pelipaikalla. Thunissa ollaan ehkä päätetty, että häntä tarvitaan eniten keskikentän keskustassa. Se ei haittaa minua, että hän pelaa siellä jos tarvitsen häntä oikeana pakkina niin kuin tarvitsin silloin, kun Pasanen ei pystynyt pelaamaan.

- Olen sanonut tämän ennenkin, että maajoukkuevalmentajalla ei ole minkäänlaista vaikutusta pelaajiin, heidän joukkueisiin ja mitä he tekevät joukkueissaan. Heidän seuransa päävalmentaja päättää ja usein hän päättää siten, että tässä pelisysteemissä ja tähän tiettyyn tarkoitukseen tämän pelaajan sopivin paikka on tässä. Se ei välttämättä ole mitä pelaaja toivoo, pelaaja voi haluta pelata jollain muulla paikalla. Eikä se välttämättä ole maajoukkuevalmentajan toivoma pelipaikka. Hän ehkä näkisi pelaajan pelaavan jollain muulla pelipaikalla. Mutta jos tuhlaamme aikaa keskustelemalla näistä asioista, syljeskelemme vain kuumaa ilmaa. Missä Nyman pelaa, on minulle pienempi asia kunhan hän pelaa. Jos aion käyttää häntä, minun täytyy käyttää valmistautumisjakso siihen, että koulutan hänet pelipaikalle ja kerron mitä häneltä odotan.

Onko Veli Lampi valmis avauskokoonpanoon?

- En tiedä. Olen saanut hänestä positiivisia raportteja, hän pelasi hyvin tullessaan kentälle Skotlantia vastaan ja hän on sellainen pelaaja jota olen kiinnostunut seuraamaan. En voi sanoa tuohon kysymykseen juuta enkä jaata, mutta sen voin sanoa, että hän ansaitsee paikkansa tässä isossa ryhmässä. Näemme sitten miten hän on kehittynyt, kun näemme hänet meidän muita pelaajiamme vastaan.

Mitä tiedät Azerbaidzhanin joukkueesta?

- Jos kysyt, että olenko katsonut heidän videoitaan, saanut heistä raportteja ja katsonut heidän otteluitaan, niin vastaus on kyllä. Mutta he eivät ole pelanneet kotona ja videot ovat heidän vieraspeleistään. Viimeisimmät raportit olivat huonoja. Sain raportin kahden vuoden takaisesta Englanti-ottelusta, mutta siitä ei ole paljon hyötyä sillä yksikään siinä ottelussa pelanneesta pelaajasta ei pelaa maajoukkueessa nyt. Tiedämme heistä tarpeeksi, että pystymme kertomaan pelaajillemme Azerbaidzhanin heikkouksista ja vahvuuksista. Aivan kuten olemme pystyneet kertomaan heille edellisistäkin otteluista. Mutta aivan kuten Kazakstanin ja Armenian kohdalla, Azerbaidzhanin pelaajat eivät ole mitään suuria nimiä. Puolan ja Portugalin pelaajat me tunnemme. Minun ei tarvitse kertoa Sami Hyypiälle Cristiano Ronaldosta.

Suomi nousi 15 sijaa FIFA:n rankingissa. Miten kommentoit sitä?

- Niinkö? Olen totta kai mielissäni siitä. Silloin kun he aloittivat rankingit he kutsuivat minut FIFA-talolle. He soittivat minulle ja pyysivät FIFA-talolle johonkin mysteeritapaamiseen. Yritin kysyä miksi minun pitää tulla sinne, mutta he vain käskivät minun menemään. Menin paikalle ja he sanoivat minulle, että Sveitsi on FIFA-rankingin mukaan maailman toiseksi paras maa. Siitä hetkestä lähtien – kaikella kunnioituksella – olen ollut hieman skeptinen listan suhteen. Olin tyytyväinen siitä miten meillä oli mennyt Sveitsin kanssa ja siitä miten olimme menestyneet, mutta en silti luule että olimme maailman toiseksi paras joukkue. Mutta totta kai on aina hienompi nousta listalla kuin mennä alas. Suomen ja muiden pohjoismaiden kohdalla on hyvä muistaa, että pelaamme paljon kansainvälisiä otteluita muilla kuin parhailla mahdollisilla joukkueilla. Viime vuonna menimme alas listalla koska pelasimme Saudi-Arabian ykkösjoukkuetta vastaan vieraissa, pelasimme Japanin ykkösjoukkuetta vastaan vieraissa ja pelasimme Valko-Venäjän ykkösjoukkuetta vastaan vieraissa.

- Kuulin, että he ovat muuttaneet ranking-systeemiä vähän ja se on tietenkin tärkeää. Mielestäni meillä oli hyvä vuosi 2006 ja tuo nousu on todiste siitä. Se on kiva tilastollinen todiste, että olemme oikealla tiellä. Uskon, että se on erinomainen motivaationlähde pelaajille jotta pääsemme korkeammalle. Olisi hieno nähdä Suomi top-20:n joukossa ja se on mahdollista jos pelaamme hyvät karsinnat, voitamme karsintaottelumme ja vaikka selviäisimme kisoihin. Mielestäni pelaajien on syytä olla siitä ylpeitä, mutta samaan aikaan näen yläpuolellamme joukkueita joista en ole niin huolissani ja alapuolellamme sellaisia joita en haluaisi kohdata.

- Olemme siinä tilanteessa, että kaikki positiivinen mikä liittyy suomalaiseen jalkapalloon, otetaan kiitollisena vastaan.

Sanoit aiemmin, että mielessäsi on jo ne 18 pelaajaa Bakun joukkueesta. Onko nyt niin, että kun menette Wieniin, annat ensimmäisissä harjoituksissa 18 pelaajalle punaiset paidat ja sitten muut pelaajat tietävät olevansa joukkueesta ulkona? Koska ilmoitat pelaajille ovatko he joukkueessa vai ei?

- Tapani tehdä töitä on saada joukkue valmiiksi taktisesti. Opastan hyökkääjät paikoillaan ja puolustajan ja niin edelleen. Varsin varhaisessa vaiheessa pelaajat varmasti jo huomaavat, että millä kokoonpanolla aion lähteä. En kuitenkaan julkista joukkueelle joukkuetta kuin lauantaina tai ehkä vasta sunnuntaina. Mutta en aliarvioisi pelaajia siinä, etteivät he olisi tarpeeksi fiksuja jotta näkisivät harjoitusteni läpi. Toistan, että tämän leirin tarkoitus on valmistaa joukkuetta Azerbaidzhanin kohtaamiseen. Sen tarkoitus ei ole pitää kaikkia pelaajia tyytyväisenä tai antaa pelaajille kuva että he olisivat enemmän tai vähemmän tärkeämpiä kuin he ovat. Pääasia on otteluun valmistautuminen. Se että meillä on näin paljon pelaajia, mahdollistaa työskentelyn isommissa ryhmissä koska osan harjoituksista haluan vetää isossa joukossa. Mahdollisesti jopa 11 vastaan 11. Myös kun mukana on isompi ryhmä, se antaa mahdollisuuden jakaa joukko pienempiin osiin. Jyrki voi työskennellä yhden ryhmän kanssa ja minä toisen.

Suomessa on ollut paljon puhetta Sami Hyypiän tilanteesta Liverpoolissa. Miten sinä kommentoisit sitä?

- Tämä menee vähän äärimmäisyyksiin. Toissa vuonna puhuimme, että Sami pelaa liian paljon otteluita kaudella 2005-2006. Silloin puhuttiin, ettei ole mahdollista pelata 60 ottelua kaudessa niin kuin hän tekee. Nyt puhutaan, että hänen pitäisi pelata enemmän pelejä. Olen jutellut Samin kanssa ja hän on sujut tilanteen kanssa. Hän on hyvässä fyysisessä kunnossa ja aina pelatessaan, hän pelaa hyvin. Minun pitäisi nähdä tämä itsekkäästi näkökulmasta ja näen sen enemmänkin etuna kuin haittana. Tiedän, että hän haluaisi pelata enemmän. Korosta, että itsekkäänä maajoukkuevalmentajana, kun haluan hänet joukkueeseen, haluan hänen pelaavan terveenä maajoukkueessani. Siitä ei ole minulle hirveästi haittaa jos hän ei pelaa aivan joka viikko, mutta tiedän että hän haluaa pelata koko ajan. Mutta se on taas toinen tarina enkä halua siihen puuttua sen enempää. Tärkeintä on, että pystyy pelaamaan terveenä niin kuin muutkin pelaajamme.

Pasaselle on tullut Hyypiääkin vähemmän peliaikaa. Oletko siitä huolissasi?

- Taas ideaalimaailmassa haluaisin hänen pelaavan, mutta ikävä kyllä hänen seuransa valmentaja on päättänyt toisin. Hän pelaa huippujoukkueessa ja joukkueessa jossa on erittäin hyvä alakerran nelikko. Ikävä kyllä hän on tässä yhtälössä numero viisi. Hän ei saa montaa peliä alleen koska nelikosta kukaan ei ole loukkaantunut.

Azerbaidzhanilla on seitsemän muuta syntyperää olevaa pelaajaa muun muassa Brasiliasta, Serbiasta ja Nigeriasta. Meillä on vain kolme. Pitäisikö meidän hankkia pelaajia Brasiliasta?

- Riippuu mistä brasseista puhutaan. Jos puhumme Ronaldinhosta ja muista erittäin hyvistä jotka pelaavat maajoukkueessa. Olisi vaikea löytää sen tasoisia pelaajia jotka olisivat tarvittavan hyviä ja jotka olisivat saatavilla. Meidän ei tarvitse tehdä tuollaisia asioita. Olettaisin, että nämä Azerbaidzhanin pelaajat ovat pelanneet siellä jo pidemmän aikaa enkä usko, että he kuuluvat maailman parhaimmistoon. En näe, että maailman huippuihin kuuluva brassi menisi Azerbaidzhaniin pelaamaan. En usko, että meidän tarvitsee olla heistä huolissamme.

- Me käytämme parhaita mahdollisia pelaajia kunhan he täyttävät Suomen kansalaisuuden ehdot. Niin kuin mainitsit, meillä on muutamia pelaajia kuten Eremenkot, Hetemaj ja Kuqi jonka vanhemmat ovat Kosovosta. Ei meidän tarvitse kaivaa kovin kauas pelaajan sukujuuriin. Meidän täytyy vain keskittyä kohtaamaan Azerbaidzhan. Meidän ei tarvitse olla huolissaan Azerbaidzhanin brasilialaisista niin kauan kuin siellä ei pelaa Ronaldinho.

Mikä on ihannealoituskokoonpanosi?

- En minä avauskokoonpanoa osaa sanoa kaksi viikkoa ennen peliä. Voin kertoa sitten juuri ennen pelin alkua.

(MTV3)

MAIKKARILTA AIVAN UUDEN TASOISTA UUSTISOINTIA FUDIKSESTA! KUKAHAN ON TOIMITTAJA? EOM Ylos
John Devey

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat, Ilves

Vastaus #223 : 16.03.2007 klo 16:29:56

Hienoa uutisointia paskakanavalta  Ylos  Myös Aamulehdessä ihan kelvollisen kokoinen juttu maajoukkueen valinnoista. Pieni pätkä oli jopa printattu etusivun alakulmaan

Jotenkin tuntuu että näistä valinnoista on uutisoitu yllättävän paljon, kun otetaan huomioon yleinen mielipide että edessä on "vain" Azerbaidzhan ottelu

EDIT: Azerbaidzhan on vaikea sana
« Viimeksi muokattu: 16.03.2007 klo 16:31:04 kirjoittanut John Devey »
Grewe

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti, Huuhkajat

Vastaus #224 : 16.03.2007 klo 18:45:01

EDIT: Azerbaidzhan on vaikea sana

Ei montaa suomenkielistä kirjanta sisällä.

Sivuja: 1 ... 8 [9] 10 ... 378

Siirry: