Lipposen Pave täällä?
Tämä on muuten yksi tyhmimmistä mielipiteistä maailmassa ja valitettavan yleinen. Kai kyse on jostain itsesuojelusta, kun uskottelee, että "ei mulle mitään satu, kun mä oon niin fiksu". Ja vitut. Tänäkin päivänä Suomessa, siis lintukoto-Suomessa, aika moni ihminen joutuu täysin normaalista ja ns. järkevästä käytöksestään huolimatta rikoksen uhriksi. Yksi henkisistä vammoista tulee siitä tyrmistyksestä, jonka ihminen kokee, kun oma turvalliseksi luultu maailmankuva murtuu. Itse jouduin tällaisen tapahtuman silminnäkijäksi kaksi viikkoa sitten.
En ole kukkahattuilija. Olen ankarasti kieltänyt lapsiani oikomasta Kaisaniemen puiston läpi jne. Silti olen sitä mieltä, että yhteiskunta antaa suotta roskasakille periksi, jos se suojautuu rikoksilta ainoastaan turvallisuusohjeita antamalla. - Vähän kömpelösti sanottu, mutta pisti ne Lipposen taannoiset puheet ketuttamaan aika lailla.
En ole Paavon sanomisista kuullut mitään. Tyhmä mielipide, kenties, mutta usein paikkansa pitävä. Toki ns. syyttömiä ja viattomia kohtaan tehdään rikoksia, se on totta. Mutta, silti
suurin osa ryöstöistä ja osa raiskauksista olisi vältettävissä ajattelemalla hieman mitä tekee ja missä. Eikä tämä mielipide tarkoita että pitäisi antaa periksi, täytyy vain ottaa tosiasiat huomioon.