FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
18.04.2024 klo 20:56:42 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 423 [424] 425 ... 456
 
Kirjoittaja Aihe: Mieshuoraus on jalkapallon syöpä  (Luettu 1412128 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
El Muerto

Poissa Poissa


Vastaus #10575 : 31.08.2021 klo 08:57:08

Onko mieshuoraukselle virallista määritelmää? Termi on Futisforumilta lähtöisin, joten täällä se pitäisi määritellä tarkasti. Voiko olla vain vähän mieshuora, onko se on/off?
Olen sitä mieltä, että suomalaisen futiksen dissaaminen potkupallopuheilla tms. ja samaan aikaan ulkomaalaisten seurojen fanittaminen täyttää määritelmän täysin. Edellä mainittu Fulhamin kannattaminen ei millään riitä, jos samaan aikaan käy vielä kotimaista futista katsomassa.

Mielestäni on kunniakkaampaa fanittaa jotain Fulhamia tai Sunderlandia kuin niitä ökyrikkaita kestomenestyjiä, kukaan ei voi myöskään väittää gloryhunttaajaksi. Täsmennetään vielä, että itse en ole koskaan fanittanut ulkomaisia seuroja ja esimerkiksi Valioliiga on melko yhdentekevä sarja. Olen kyllä käynyt Londiniumissa katsomassa jotain väsynyttä läpsyttelyä, jota maailman parhaaksi jalkapallosarjaksi kutsutaan.
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura


Vastaus #10576 : 31.08.2021 klo 09:14:17

Onko mieshuoraukselle virallista määritelmää? Termi on Futisforumilta lähtöisin, joten täällä se pitäisi määritellä tarkasti. Voiko olla vain vähän mieshuora, onko se on/off?
Olen sitä mieltä, että suomalaisen futiksen dissaaminen potkupallopuheilla tms. ja samaan aikaan ulkomaalaisten seurojen fanittaminen täyttää määritelmän täysin.

Juuri tuon tyyppinen määritelmä lienee oikein Ylos
http://futisforum2.org/index.php?topic=63662.0;viewResults
Näätäkeisari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MyPa


Vastaus #10577 : 31.08.2021 klo 09:31:48

Kuulostaa todella neutraalilta suhtautumiselta, jos on kivaa katsoa jonkun joukkueen häviämistä.

Neutraali siinä mielessä, että ottelun lopputulos on lopulta yhdentekevä, kun jokaisesta tuloksesta on saatavilla irti jotain hyvää ja positiivista.
Kiitaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti, SM


Vastaus #10578 : 31.08.2021 klo 10:54:13

Mielestäni on kunniakkaampaa fanittaa jotain Fulhamia tai Sunderlandia kuin niitä ökyrikkaita kestomenestyjiä, kukaan ei voi myöskään väittää gloryhunttaajaksi.

Itse en kyllä näe siinä mitään eroa, että on valinnut joskus 12-vuotiaana kannattamaan jotain Fulhamia (tai jotain muuta pienenpää seuraa) Arsenalin tai Liverpooliin sijaan. Mieshuorausta se silti on ihan samalla tavalla.
Billy the Badger

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: ФК «Вітрила» Сілтавуоренранта


Vastaus #10579 : 31.08.2021 klo 10:55:33

Mielestäni on kunniakkaampaa fanittaa jotain Fulhamia tai Sunderlandia kuin niitä ökyrikkaita kestomenestyjiä, kukaan ei voi myöskään väittää gloryhunttaajaksi.

Joo, ei varmaaan ketään Fulhamin kannattajaa voi menestyksenmetsästämisestä syyttää. Sunderlandhan nyt näyttää olevan ainakin historiallisesti oikein menestynyt jalkapalloseura. :)

Paitsi, että oma Fulham-larppaus taisi lähteä kyllä siitä vähäisestä menestyksestä, mitä Hodgson toi ensin Great Escapen myötä, sitten parhaan koskaan liigasijoituksen ja sitä seuranneen päräyttävän matkan EL:n finaaliin kaikkine sekopäisine esityksineen menestyksekkäitä Euroopan suurseuroja vastaan. Tie finaaliin oli sen verran sykähdyttävä, jengi oli kuitenkin ollut aina välillä ajatuksissa Suomi-yhteyksien takia ja kaverin Newcastle-kannatukselle piti saada vastavoimaa. Fulhamin paikallista FutisForumia lukemalla opittiin kaikki nyanssit ja larpattavat asiat siitä, kuinka seuran tarina oli ysärillä lähes loppua, kuinka QPHaHan kanssa meinattiin sen jälkeen yhdistyä, kuinka Gillinghamille ei voi toivoa mitään hyvää ja mitä tarkoittaa adjektiivi fulhamish:

Lainaus
The art of building youself up for a fall.
The science of putting yourself down for a reason to get up.
The absolute commitment to unrealistic expectation.

Tuo seuran kannattajien omaksuma ideologia upposi omaan suomalaisen jalkapallon muovaamaan käsitykseeni jalkapallosta ja siihen liittyvistä tunteista jokseenkin hyvin. Kliseisesti, ei siinä paljoa mitään valintaprosessia tarvinnut tehdä.

Tätä ennen tuli elettyä muutama vuosi harmillisen huonolla jalkapallon seuraamisella, kun maajoukkue oli maksukanavilla ja videopelien osalta muut pelit kiinnostivat fifoja ja pesejä enemmän. Fulham herätti intensiivisemmän kiinnostuksen uudestaan, ja varmaan siitä lähtien onkin sitten tullut väijyttyä paikan päällä katsomossa tai ruudun välityksellä jokainen mahdollinen maajoukkueen tai Koko Suomen Klubin ottelu.
kokistuoppi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: #HindenburgtheOligarchy


Vastaus #10580 : 31.08.2021 klo 15:12:48

Tekee.

Takuulla Lontoossa tai Milanossakin siirrytään sujuvasti symppaamaan naapuriseuraa, kun omat putoavat. Se on isäm maallista.

Symppaa tai ole symppaamatta toisia suomalaisia jengejä ihan sen mukaan miltä tuntuu, mutta on outoa larppia päättää tuntemuksensa sen mukaan miten Lontoossa tai Milanossa tehtäisiin ihan erilaisesta kulttuuripohjasta. Meikäläiseen, (jääkiekkoa) pienemmän lajin keskinäiseen UG-henkeen, solidaarisuuteen, pienuus- ja menestymättömyystraumaan olisi vaikea jonkun lädin samaistua. Paitsi ehkä siihen menestymättömyyteen.

Siksi täällä kaikki spämmäävät suomalaisen futisväen yhteiselle Futisforumille omien seurafoorumiensa sijaan ja eri kotimaisten seurojen kannattajat mahtuvat samaan kannattajayhdistykseen maajoukkuepeleissä.
Pub

Poissa Poissa


Vastaus #10581 : 01.09.2021 klo 19:30:48

Ei tarvitse edes tuntea mitään

jaksuja
Zewe25

Poissa Poissa


Vastaus #10582 : 02.09.2021 klo 08:48:44

Eilisessä MAJUn höntsässä ylipalkatulle Walesiläiselle golfaajalle hurranneet >:(
uimaari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: klupi huuhkajat suomalaiset europeleissä puuli pdc


Vastaus #10583 : 05.09.2021 klo 01:27:38

Minut vietiin jo taaperona katsomaan klupin pelejä ja Atik taisi olla jonkun mutkan kautta isäni hyvän päivän tuttuja vähintään. En siksi Suomessa osaa oikein mitään muutakaan kannattaa. Toki suhtaudun myönteisesti kaikien Suomalaisten joukkueiden menestykseen Euroopan pleissä. Silti en jaksa kovin paljoa Veikkausliigaa seurata. Suurin ongelma on kuvauksessa, joka on toki hiukan parantunut viime vuosina, muttei edelleenkään ole kovin laadukasta. Pelitapahtumissa en itse ole vuosiin käynyt oman liikuntarajotteiden takia.
Luulen, että olen enemmän lajin, kuin minkään seuran fani. Siksi en oikein ymmärrä, miksi huippuliigojen seuraaminen on punainen vaate joillekin. Myönnän, että katson mielummin City-Chelski matsin (en varsinaisesti pidä kummastakaan) kuin HJK-Inter pelin. Sekä pelin tason, että tuotantoarvojen takia. Huuhkajien pelit olen sen sijaan katsonut kaikki mitä suinkin olen pystynyt, jopa Mixun ja Hassen kamalimmilla hetkillä. En omista fanitavaraa kuin Huuhkajien pelipaidan ja kaulaliinan, sekä pari tuliaisena saatua ulkomaisten joukkueiden kaulaliinaa ja mukia, joita en itse ole ostanut.

Päteekö muuten mieshuoraus leima myös keskuudessamme oleviin naisoletettuihin?
Krannan Valderrama

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Staffi


Vastaus #10584 : 05.09.2021 klo 03:23:51

Päteekö muuten mieshuoraus leima myös keskuudessamme oleviin naisoletettuihin?
Asiantuntijapiireissä heidät tunnetaan nimikkeellä mieshuoratar.
Jonios

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MyPa, West ham


Vastaus #10585 : 07.11.2021 klo 20:13:58

Ei helvetti, jonkun vitun ManUn tai Liverpoolin pelien topikeissa aina kunnon hulinat päällä ja viestejä tulee satoja. Sitten tällaisia oikeita kunnon brittipelejä kun on menossa niin ketään ei kiinnosta täällä forkalla. Oikein korostaa tämän forkan mieshuorauskulttuurin kuvottavuutta Alas

Yllättävän hiljaisena on topic pysynyt ottaen huomioon, että nykypäivänä on mieshuorausta ettei kommentoi FA cupin pelejä samaan aikaan kun pelataan Veikkausliigakarsinnan ratkaisevaa ottelua.
honkala

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Savon vapautusarmeija


Vastaus #10586 : 07.11.2021 klo 20:51:32

Ihan hyvä pointti, jos matsit olisi pelattu yhtäaikaa tai jos kyseinen matsi MunaPool miehiä kiinnostaisi.
Shefki Wilson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Megaforce Eisenhüttenstadt


Vastaus #10587 : 07.11.2021 klo 22:07:57

Kyllähän tuon show pony futiksen voisi sulkea forumilta ulos. Ei haittaa analyysit Serbian liigasta tai konferenssiliigan karsinnoista, mutta ucl:t ja valjut ja realit bänniin. Ylos
Billy the Badger

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: ФК «Вітрила» Сілтавуоренранта


Vastaus #10588 : 07.11.2021 klo 22:49:45

Katkoajalla on varmaan hyvät chämppäripuinnit Salmingin Las Vegas Golden Showersien analyysien välissä, sinne vaan.
Ringo Star

Poissa Poissa


Vastaus #10589 : 09.11.2021 klo 02:12:49

Kyllähän tuon show pony futiksen voisi sulkea forumilta ulos. Ei haittaa analyysit Serbian liigasta tai konferenssiliigan karsinnoista, mutta ucl:t ja valjut ja realit bänniin. Ylos

Pakko kysyä, miksi juuri nuo pitäisi kieltää? Juuri nuohan eivät kilpaile millään tasolla (rahassa, peleissä jne.) suomalaisten seurojen kanssa toisin kuin "Serbian liigan tai Konferenssiliigan seurat". Isoimpia mieshuoria itseni mukaan lukien ovat jollekin Allsvenskanin lutuurimenolle keulivat tyypit, koska ne seurat ovat karrikoidusti samalla apajalla Veikkausliigan seurojen kanssa. Ja vastaavasti valjuseurat ovat jossain ihan muualla.
pizza slut

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS


Vastaus #10590 : 09.11.2021 klo 13:56:55


:D :keskari:
Pohdiskeleva tunnelma

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IF Gnistan


Vastaus #10591 : 09.11.2021 klo 14:28:45

Kyllähän tuon show pony futiksen voisi sulkea forumilta ulos. Ei haittaa analyysit Serbian liigasta tai konferenssiliigan karsinnoista, mutta ucl:t ja valjut ja realit bänniin. Ylos

Sitten varmaan myös kaltaisesi varsin marginaalisen osan viesteistä mihinkään Suomifutikseen liittyvään kirjoittavat bänniin?
Sebbliiga

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: HJK, Spurs


Vastaus #10592 : 09.11.2021 klo 23:23:10

Pakko kysyä, miksi juuri nuo pitäisi kieltää? Juuri nuohan eivät kilpaile millään tasolla (rahassa, peleissä jne.) suomalaisten seurojen kanssa toisin kuin "Serbian liigan tai Konferenssiliigan seurat". Isoimpia mieshuoria itseni mukaan lukien ovat jollekin Allsvenskanin lutuurimenolle keulivat tyypit, koska ne seurat ovat karrikoidusti samalla apajalla Veikkausliigan seurojen kanssa. Ja vastaavasti valjuseurat ovat jossain ihan muualla.

Tälle täysin sama. Käydäänkö samalla reissulla globenissa?
Inzaginho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Joulukuusi


Vastaus #10593 : 10.11.2021 klo 14:04:57

Olen sitä mieltä, että suomalaisen futiksen dissaaminen potkupallopuheilla tms. ja samaan aikaan ulkomaalaisten seurojen fanittaminen täyttää määritelmän täysin. Edellä mainittu Fulhamin kannattaminen ei millään riitä, jos samaan aikaan käy vielä kotimaista futista katsomassa.

Toisaalta, täyttääkö jos ei ole huoraamalleen, tai yhdellekään seuralle ikinä antanut euroakaan? Silloin katsoja on lähimpänä neutraalia, näistä kun melkein jokainen seura elää. Symppaamiseksi taas olen ymmärtänyt "henkisen tuen" osoittamisen, eli yksittäisestä telkkarille laulavasta Liverpool-miehestä on paha lähteä leipomaan mieshuoraa, jos se ei nuku Salah-lakanoissa tai käy peleissä.

En tue mieshuoraamista, jalkapallon (lajin) ystävänä vaan huvittaa lukea pitkiä viestiketjuja tässä aiheessa kun konsensusta tuskin tulee koskaan olemaan. Mieshuoraus on jalkapallon ikiliikkuja.

Ps. Mieshuora-nickini takana katson vain Huuhkajien ja junnuikäisten pelejä.
Edinson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HIFK


Vastaus #10594 : 01.12.2021 klo 15:12:59

Mieshuora-nickini takana katson vain Huuhkajien ja junnuikäisten pelejä.

Jos seuraa pelkästään Huuhkajia, on mieshuora. Se on selvä. Vertautuu "karjalalippismiehiin" lätkän puolella. Haluatko tulla rinnastetuksi tuollaiseen porukkaan. Kyse on siitä.
Kaarlo Ulkosyrjä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Laivastonsiniset, Taivaansiniset


Vastaus #10595 : 02.12.2021 klo 00:24:54

Itse koen oleellisimmaksi sen kuinka paljon euroja tai vaikkapa omaa aikaa laittaa seuralle (ei koske pelien katsomista)
Talkoot ja rahallinen tukeminen on kannattamista. Mieluiten nämä sille oman kaupungin seuralle. Kanavapaketit ja pelipaidat on nekin tukemista, mutta valuu toki ihan eri kaivoon, silti ok, kunhan ei täysin kuse paikallisen toiminnan päälle. Pahimpia lie nämä fifa-kanavapakettijanarit, jotka ei edes tiedä oman kylän seuran sarjatasoa, ja valittaa aina miten kallis se 15€ lippu on. Olette mieshuoria, tietäkää se.
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura


Vastaus #10596 : 02.12.2021 klo 10:44:51

Itse koen oleellisimmaksi sen kuinka paljon euroja tai vaikkapa omaa aikaa laittaa seuralle

Moi Raimo Sarajärvi!

No ei, olet kyllä oikeassa. Ja hyvä, että nostit myös talkootyön merkityksen. Se pitää aina laskea eurojen arvoiseksi, vaikkei euroja liikukaan.
00250

Poissa Poissa


Vastaus #10597 : 02.12.2021 klo 11:17:18

Minut vietiin jo taaperona katsomaan klupin pelejä ja Atik taisi olla jonkun mutkan kautta isäni hyvän päivän tuttuja vähintään. En siksi Suomessa osaa oikein mitään muutakaan kannattaa. Toki suhtaudun myönteisesti kaikien Suomalaisten joukkueiden menestykseen Euroopan pleissä. Silti en jaksa kovin paljoa Veikkausliigaa seurata. Suurin ongelma on kuvauksessa, joka on toki hiukan parantunut viime vuosina, muttei edelleenkään ole kovin laadukasta. Pelitapahtumissa en itse ole vuosiin käynyt oman liikuntarajotteiden takia.
Luulen, että olen enemmän lajin, kuin minkään seuran fani. Siksi en oikein ymmärrä, miksi huippuliigojen seuraaminen on punainen vaate joillekin. Myönnän, että katson mielummin City-Chelski matsin (en varsinaisesti pidä kummastakaan) kuin HJK-Inter pelin. Sekä pelin tason, että tuotantoarvojen takia. Huuhkajien pelit olen sen sijaan katsonut kaikki mitä suinkin olen pystynyt, jopa Mixun ja Hassen kamalimmilla hetkillä. En omista fanitavaraa kuin Huuhkajien pelipaidan ja kaulaliinan, sekä pari tuliaisena saatua ulkomaisten joukkueiden kaulaliinaa ja mukia, joita en itse ole ostanut.

Päteekö muuten mieshuoraus leima myös keskuudessamme oleviin naisoletettuihin?


Onko alkuperäisten "stadin kundien" keskuudessa "Klupi" ns. kosher tapa referoida kannattamaansa seuraan.  Stadin slangissahan tunnetusti seikkailee paljon pehmeitä konsonantteja ja sen hallitsemisella ollaan tehty eroa heinäkenkiin ja muihin maalaisiin. Tärkeää pohdintaa tämä.
Wanha futaaja

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Jag ser rött...


Vastaus #10598 : 15.12.2021 klo 10:33:00

Onko alkuperäisten "stadin kundien" keskuudessa "Klupi" ns. kosher tapa referoida kannattamaansa seuraan.  Stadin slangissahan tunnetusti seikkailee paljon pehmeitä konsonantteja ja sen hallitsemisella ollaan tehty eroa heinäkenkiin ja muihin maalaisiin. Tärkeää pohdintaa tämä.

Ei ole. Kovien klusiilien käyttö soinnillisten sijaan on Stadissa junttimaisuuden osoitus. Eli, hyi olkoon! Siis mielummin ”Klubi” kuin ”Klupi.” Toki kaikkein mieluiten eräs toinen stadilainen seura. :D

00250

Poissa Poissa


Vastaus #10599 : 15.12.2021 klo 11:04:37

Ei ole. Kovien klusiilien käyttö soinnillisten sijaan on Stadissa junttimaisuuden osoitus. Eli, hyi olkoon! Siis mielummin ”Klubi” kuin ”Klupi.” Toki kaikkein mieluiten eräs toinen stadilainen seura. :D

Juu, näin olin itsekin helsinkiläisenä ymmärtänyt.  Toisaalta riski mennä väärinkannatushommiin tämä keskustelu (sörkka vs. sörkkä), joten kiitos vastauksesta. 

 
Sivuja: 1 ... 423 [424] 425 ... 456
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa