JoenDoe
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat, Honka
|
|
Vastaus #10950 : 28.08.2022 klo 14:10:22 |
|
Se sanoi potkupallo...yhyy...mäpä alan huorittelemaan ja masinoin oikein joukkovittuilukampanjan jos erehtyy vaikkapa Twitterissä jakamaan jalkapallohuor...eiku turismikuvia.
Koska asia ei ilmeisesti vielä auennut; kukaan ei vittuillut Barcelonassa käyneelle janarille vain siksi koska tämä oli käynyt Camp Noulla, vaan siksi, koska janari oli ilman mitään tarvetta ottanut asiakseen vähätellä suomalaista jalkapalloilua vierailun yhteydessä. Ehkä keskustelua helpottaisi jos sitä ihmistä ei huoritella?
1. Mitä keskustelua? 2. Jos keskustelua haluaa käydä ylipäätänsä mistään, ei kannata vähätellä muille tärkeitä asioita. Muuten toinen osapuoli yleensä vastaa takaisin samalla mitalla.
|
|
|
|
Pelle-Wermanni
Poissa
Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura
|
|
Vastaus #10951 : 28.08.2022 klo 14:17:25 |
|
Ehkei kannata omia itselleen oikeutta sanoa mikä on oikeaa jalkapallon ymmärtämistä. Kyllähän niillä mieshuorillakin on jalkapallon ymmärtämistä. Ovat vaan mieshuoria, ja arvostavat siksi kansainvälisiä, hyvin markkinoituja markkinataloustuotteita enemmän kuin lähiluomua
|
|
|
|
LinjatonMies
Poissa
|
|
Vastaus #10952 : 28.08.2022 klo 14:58:06 |
|
Tätä kummaksun jota näkee etenkin ulkomaisten seurojen "kannattamisessa". Ikään kuin fanittaminen on joku valintaprosessi jota suunnitellaan, harkitaan, tehdään excel laskelmia ja analysoidaan mikä olisi se oikea joukkue juuri minulle. Tulkaa nyt joku avaamaan mikä idea tuossa on. Rakkautta tai tunnetta joko on mikä mistäkin syystä mutta ei kai se nyt ole mikään harkittu analyysiprosessi, jos on niin kuinka syvää ja aitoa se nyt sitten on En kannata mitään seuraa, enkä myöskään väheksy suomalaista jalkapalloa. Olen ollut seuratoiminnassa mukana, mutta nykyään ei ole tunnesiteitä, eikä niitä kannata väkisin kaivaa tai etsiä laskelmoiden. Yrityksiä voi tehdä. Aikansa kutakin. Excell-teoria ei siis päde ainakaan itseeni. Voin puhua vain omasta puolestani, mutta asiallista keskustelua haittaa se, että ketjun muistijälkinä on itkut tyyliin...yhyy..Real Madrid tulee Suomeen pelaamaan...yhyy Mannerheimintie täynnä mieshuoria... Molemmat osapuolet ilmeisesti provosoivat toisiaan, siis ketjun ulkopuolellakin.
|
|
|
|
Pelle-Wermanni
Poissa
Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura
|
|
Vastaus #10953 : 28.08.2022 klo 15:40:55 |
|
En kannata mitään seuraa, enkä myöskään väheksy suomalaista jalkapalloa. Eli et siis ole mieshuora Älä siis turhaan myötäloukkaannu mieshuorien puolesta
|
|
|
|
LinjatonMies
Poissa
|
|
Vastaus #10954 : 28.08.2022 klo 15:49:40 |
|
Eli et siis ole mieshuora Älä siis turhaan myötäloukkaannu mieshuorien puolesta Jee, sain synninpäästön. Jopa helpotti. Ei muuta kuin Arsenal-huivi kaulaan ja kadulle. Vakavasti puhuen, lopetan omalta osaltani tämän sopan hämmentämisen tähän. Vaikka onkin sateinen sunnuntai. Eiköhän joku taas joskus tule uutena yrittäjänä käymään.
|
|
|
|
Zorbas
Poissa
Suosikkijoukkue: Veikkausliigajoukkueet, joilla olosuhteet kunnossa
|
|
Vastaus #10955 : 28.08.2022 klo 16:19:09 |
|
Siinä sanottiin, että paikallisuuteen perustuvat yhteisöt tekevät jalkapallosta kiinnostavan. Kyllä minä ainakin tulkitsen tuon niin, ettei ilman noita yhteisöjä jalkapallo olisi hänestä kiinnostavaa. Ja tämä on siis minulle ihan ok, mutta osalle jalkapallosta tekee kiinnostavan itse se peli. Minusta ja monesta muusta on kiinnostavaa miten parhaat suoriutuu itselle rakkaassa pelissä. Harmi, että Covid-aikaiset rajoitukset on purettu ja ne paikalliset yhteisöt ovat taas katsomoissa pilaamassa jalkapalloa.
|
|
|
|
J.Lambga
Poissa
Suosikkijoukkue: Olarin Tarmo
|
|
Vastaus #10956 : 28.08.2022 klo 16:47:06 |
|
Harmi, että Covid-aikaiset rajoitukset on purettu ja ne paikalliset yhteisöt ovat taas katsomoissa pilaamassa jalkapalloa.
Vittu mitä olkiukkoilua taas. Missään en sanonut näiden pilaavan jalkapalloa. Sanoin vaan ettei kaikille nämä (kuten minulle) ei ole se asia mikä tekee jalkapallosta mielenkiintoisen vaan itse peli on se mielenkiintoinen asia ja nämä muut on sitten plussaa. Sanoin että mulle on ihan Ok, jos muu kuin itse peli on se juttu. Ei vaan kannata olettaa, että kaikilla olisi sama. Jos haluat vihata mua niin se on ihan fine. Vihaa kuitenkin sen perusteella mitä sanon äläkä keksi omiasi. Aika mahdotonta keskustella kaltaisesi ihmisen kanssa, joka ei edes koita ymmärtää mitä toinen sanoo ja sitten päälle vielä keksii omiaan, jotta toinen näyttäisi huonommalta. E. Siivootaan nyt vielä solvaukset pois.
|
|
« Viimeksi muokattu: 28.08.2022 klo 17:03:11 kirjoittanut J.Lambga »
|
|
|
|
|
Demian
Poissa
Suosikkijoukkue: Bauhaus
|
|
Vastaus #10957 : 28.08.2022 klo 18:23:10 |
|
Huonoja esimerkkejä. Ei se ole mikään ongelma, että näitä Super Cupeja viedään muualle jos ne kiinnostavat, kyse on ollut siitä minne niitä ollaan viety.
Ei varmaan etäkannattajan näkökulmasta olekaan, mutta paikallisia voi harmittaa, että oma seura pelaa matsinsa ihan missä sattuu.
|
|
|
|
The Goat
Paikalla
Suosikkijoukkue: TPS, MCFC
|
|
Vastaus #10958 : 28.08.2022 klo 22:14:26 |
|
Nyt on ollut taas niin sakeaa keskustelua viimeisillä sivuilla. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä Luppenin peleissä tulee käymään, voittaa se sitten 3-0 jokaisen lohkovaihepelin tai ottaa samoin lukemin anneliin. Miksi pitäisi toivoa ei-kannattamansa seuran voittoa, vain siksi että joukkue on suomalainen? Kyllähän nuo kaikki pelit tulee katsottua joka tapauksessa, kun maksukanava löytyy, mutta nekin sen johdosta että pidän jalkapallosta. Mitään sympatiaa ei suomalaisuudesta tule. Vähän kuin koko Suomen olisi pitänyt fanittaa KHL-Jokereita tai vaikkapa niitä korisseuroja, jotka pelaavat Euroopassa. Jotain kädenlämpöistä rinkirunkkausta on vaikea ymmärtää, kuten täällä jotkut vaativat.
|
|
|
|
törömömmö
Poissa
Suosikkijoukkue: Aina laadukkaan keskustelun puolella.
|
|
Vastaus #10959 : 28.08.2022 klo 23:16:25 |
|
Nyt on ollut taas niin sakeaa keskustelua viimeisillä sivuilla. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä Luppenin peleissä tulee käymään, voittaa se sitten 3-0 jokaisen lohkovaihepelin tai ottaa samoin lukemin anneliin. Miksi pitäisi toivoa ei-kannattamansa seuran voittoa, vain siksi että joukkue on suomalainen?
Olen huuhkajafani, ja suomalaisen seurajalkapalloilun eeooämmä auttaa maajoukkuetta menestymään.
|
|
|
|
Kiitaja
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Lahti, SM
|
|
Vastaus #10960 : 29.08.2022 klo 05:02:57 |
|
HJK:ta ei pidä sympata, mutta on siinä jotain outoa jos mennään katsomaan suomalaisen joukkueen peliä, mutta kannustetaan vastustajaa ja päällä on ulkomaalaisen suur-seuran asu ns. kaikilla mausteilla.
Itse olen suhtautunut aina HJK:n euromatseihin neutraalisti. Ei liikuta suuntaan eikä toiseen.
|
|
|
|
00250
Poissa
|
|
Vastaus #10961 : 29.08.2022 klo 05:41:30 |
|
Mites ku Supercupissa Stadikalla oli katsomossa myös FC Barcelonan paitoihin sonnustautuneita. Siinä vasta tasoja.
|
|
|
|
Arkon
Poissa
Suosikkijoukkue: Wengerin Arsenal, AC Oulu
|
|
Vastaus #10962 : 29.08.2022 klo 06:34:39 |
|
Mites ku Supercupissa Stadikalla oli katsomossa myös FC Barcelonan paitoihin sonnustautuneita. Siinä vasta tasoja.
Futispaidalla voi näyttää olevansa futisihminen eikä mikään tuulari. Ei sen ihmeempää.
|
|
|
|
JaJaJe
Poissa
Suosikkijoukkue: 1998, 2014, 2021, 2022, 2023
|
|
Vastaus #10963 : 29.08.2022 klo 09:47:08 |
|
Aika hinnattomia itkupotkuraivareita saanut lukea tänään, kun porukkaa jäänyt ilman lippua Klubin Roma-matsiin. tsemppiä kaikille!
|
|
|
|
Kiitaja
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Lahti, SM
|
|
Vastaus #10964 : 29.08.2022 klo 09:56:16 |
|
Aika hinnattomia itkupotkuraivareita saanut lukea tänään, kun porukkaa jäänyt ilman lippua Klubin Roma-matsiin. tsemppiä kaikille! Samalle naureskelin. Roomaan on suorat lennot ja stadionille kyllä useimmiten mahtuu helposti jos AS Roma kiinnostaa.
|
|
|
|
juzzz
Paikalla
Suosikkijoukkue: JJK
|
|
Vastaus #10965 : 29.08.2022 klo 09:58:51 |
|
Ostaisivat Roma-kannattajille varatusta kiintiöstä
|
|
|
|
Monzan gorilla
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomen nu-metal yhdistys
|
|
Vastaus #10966 : 29.08.2022 klo 10:31:08 |
|
Toivottavasti järkkärit käännyttää kaikki Roma gearissa tulevat sinne vieraskatsomoon. Nyt ympäri forkkaa näköjään myydään jo lippuja Klubin katsomosta AS Roman kannattajille. Ei varmaan vaan kapasiteetti siellä tule riittämään, joten hankala homma Klubille.
|
|
|
|
PM84
Poissa
|
|
Vastaus #10967 : 29.08.2022 klo 10:35:35 |
|
Futispaidalla voi näyttää olevansa futisihminen eikä mikään tuulari. Ei sen ihmeempää.
Barcelonan paidan käyttäminen (vieläpä ihan muiden joukkueiden ottelussa) tuularin vastakohta, täältäkö luin
|
|
|
|
JaJaJe
Poissa
Suosikkijoukkue: 1998, 2014, 2021, 2022, 2023
|
|
Vastaus #10968 : 29.08.2022 klo 10:40:59 |
|
Toivottavasti järkkärit käännyttää kaikki Roma gearissa tulevat sinne vieraskatsomoon. Nyt ympäri forkkaa näköjään myydään jo lippuja Klubin katsomosta AS Roman kannattajille. Ei varmaan vaan kapasiteetti siellä tule riittämään, joten hankala homma Klubille.
Ei tuo hankala homma ole, jos ei siitä hankalaa halua tehdä. Jos vieraskatsomoon ei mahdu käännytettäviä, pitäisi nuo heittää ulos stadionilta. Ihan yleistä "maailmalla". Toki ilman gääriä ja aktiivista kannattamista kotijoukkueen katsomoissa kaikki sujunee hyvin.
|
|
|
|
pakilankeegan
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomifudis, Huuhkajat, HJK
|
|
Vastaus #10969 : 29.08.2022 klo 10:43:52 |
|
Toivottavasti järkkärit käännyttää kaikki Roma gearissa tulevat sinne vieraskatsomoon.
Näin juuri. Suomessa on lukuisia esimerkkejä (mm. 2010 HJK-Besiktas, 2021 HJK-Fenerbache, em-karsinnat Puola ja Venäjä) kun näin ei ole toimittu vaikka tilaa olisi ollut järkätä. Saksassa alasarjapeleissäkin tämä osataan vaikka ei edes highrisk.
|
|
|
|
Simdon
Poissa
|
|
Vastaus #10970 : 29.08.2022 klo 12:37:28 |
|
Heitetään tähän hieman pohdintaa omista mieshuorailuistani, niin ainakin hetkeksi katkaistaan viime sivujen jankutus. Kakarana ei jalkapallo erityisemmin kiinnostanut eikä peleissä tullut käytyä, joten mitään suurempia tunnesiteitä ei paikallista seuraa (TamU) kohtaan syntynyt. Sitten kun jalkapallo alkoi pikku hiljaa kiinnostaa, käytännössä kaikkien lapsien tavoin aloin kannattaa/gloryhuntata isoa huippuseuraa, joka omassa tapauksessani oli Real Madrid. Siinä sitten fiilisteltiin pari vuotta TV:n edessä, kunnes tuli käytyä Saksassa Herthan pelissä Berliinissä. Tunnesidettä alkoi pikku hiljaa syntyä, ja seuraavan parin vuoden aikana tuli käytyä paikan päällä Berliinissä otteluissa kerran, pari vuodessa - aina fanikatsomossa jossa hoilaan rikkinäisellä saksalla - ja intohimo sekä rakkaus seuraa kohtaan kasvoivat. Viime vuonna päätin vihdoin hankkia myös seuran jäsenyyden, ja kyllä se on nyt myönnettävä että Hertha on ainoa seura, jota aidosti oikeasti fanitan. Muutin sitten muutamaksi vuodeksi Skotlantiin, ja siellä kävin käytännössä kaikissa kaupungin joukkueen kotipeleissä sekä monissa vierasotteluissa. Samanlaista intohimoa ja sidettä en kuitenkaan kokenut ja saanut luotua, vaikka kyse oli kuitenkin "omasta yhteisöstä". Suomessa käyn kaikissa Ilveksen kotiotteluissa, joissa voin, ja nyt viime viikkoina olen alkanut myös käydä Kakkosen otteluissa. En aktiivisesti kannata Ilvestä enkä koe suurempia tunteita peleissä, mutta tuntuu väärältä olla käymättä otteluissa kun kyseessä on kuitenkin kotikaupungin seura. Tiedostan hyvin, että olen paljon enemmän tamperelainen kuin joku saksalainen tai britti, mutta kuitenkin sydämeni sykkii kunnolla vain Herthalle, enkä parhaista yrityksistäni huolimatta ole saanut luotua tai pakotettua oikeinkannatussidettä tai intohimoista rakkautta Ilvestä tai skotlantilaista seuraa"ni" kohtaan. Itse sanoisin olevani osittainen mieshuora, sillä tuen myös aina paikallista seuraani ja olen sentään oikeasti käynyt Berliinissä. Kyseessä ei myöskään ole mikään hyvä joukkue, mikä on mielestäni myös lieventävä asia. Suomalaista jalkapalloilua vähättelevää suomalaisen jalkapalloilun tukijaa ei ole olemassakaan, sillä miksi kukaan (epäironisesti) vähättelisi jotain sellaista, johon käyttää omaa aikaansa ja rahaansa? Tästä syystä vähättelijät ovat vapaata riistaa.
Itse tuen paikallista Veikkausliigaseuraani ja aloin käydä reservijoukkueenkin peleissä, mutta kuitenkin vähättelen suomalaista jalkapalloa. Jotenkin tuo parin tuhannen yleisö, josta parikymmentä oikeasti laulavat, sekä joukkueiden kyvyttömyys kentällä eivät erityisemmin nappaa. Kakkosjoukkueen otteluissa on vielä masentavampaa, eilisessä pelissä oli ehkä 150 katsojaa ja ottelussa noin viisi laukausta maalia kohti. En näe ongelmaa siinä, että tiedostan katsovani heikkolaatuista jalkapalloa vaikka tuenkin sitä samalla. Loppujen lopuksi kyse on kuitenkin jalkapallosta ja aktiivisesta päätöksestä lähteä katsomaan otteluita, enkä sitä nyt kuitenkaan kadu kun kuningaslajista puhutaan.
|
|
|
|
JoenDoe
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat, Honka
|
|
Vastaus #10971 : 29.08.2022 klo 12:50:46 |
|
Itse tuen paikallista Veikkausliigaseuraani ja aloin käydä reservijoukkueenkin peleissä, mutta kuitenkin vähättelen suomalaista jalkapalloa. Jotenkin tuo parin tuhannen yleisö, josta parikymmentä oikeasti laulavat, sekä joukkueiden kyvyttömyys kentällä eivät erityisemmin nappaa. Kakkosjoukkueen otteluissa on vielä masentavampaa, eilisessä pelissä oli ehkä 150 katsojaa ja ottelussa noin viisi laukausta maalia kohti. En näe ongelmaa siinä, että tiedostan katsovani heikkolaatuista jalkapalloa vaikka tuenkin sitä samalla. Loppujen lopuksi kyse on kuitenkin jalkapallosta ja aktiivisesta päätöksestä lähteä katsomaan otteluita, enkä sitä nyt kuitenkaan kadu kun kuningaslajista puhutaan.
Vähättely ei toki tarkoita sitä, että myöntää pelin laadun olevan korkeampaa jossain muualla. Olet kuitenkin valmis maksamaan kakkosen ottelusta, eli arvostat tapahtumaa ainakin jollakin tasolla.
|
|
|
|
Dirceu
Poissa
|
|
Vastaus #10972 : 29.08.2022 klo 14:16:02 |
|
Kyse ei ole seuraavassa Paul Scholesin lausunnossa tietenkään mieshuorauksesta, koska hän on pesunkestävä manchesterilainen. Lausunto edustaa asenteellisesti kuitenkin niin täydesti jalkapallon syöpää, rahalle kumartamista, kaiken kasvattajatyön ja kaikkien seurojen jalkapallolle antaman panoksen sivuuttamista äärimmillään + pöyhkeää ultrakalinistista ajattelumaailmaa, että rohkenen laittaa sen tähän arvokkaaseen ketjuun. Näin siis Paul Scholes Antonyn siirrosta Ajaxista Manchesterin punaisiin.
"I feel a bit for the lad because he obviously wants to come for Manchester United one of the biggest clubs in the world. He’s at a good club in Ajax don’t get me wrong but this is where, this a real club, this is a proper football club where he’ll be seen around the world. "
Scholes korottaa panoksia; Ajaxkaan ei ole kunnollinen todellinen jalkapalloseura.
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.08.2022 klo 14:27:32 kirjoittanut Dirceu »
|
|
|
|
|
Greaves
Poissa
|
|
Vastaus #10973 : 29.08.2022 klo 14:30:39 |
|
I feel a bit for the lad because he obviously wants to come for Manchester United one of the biggest clubs in the world. He’s at a good club in Ajax don’t get me wrong but this is where, this a real club, this is a proper football club where he’ll be seen around the world.
Paul imeskellyt liikaa tyttärensä varpaita taas...
|
|
|
|
FC Apollo
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, Iiro Aalto, SMM
|
|
Vastaus #10974 : 29.08.2022 klo 14:46:33 |
|
Simdonin kaltaiset janarit ovat suomessa harvinaisia eivätkä aiheuta ongelmaa, koska seuran jäsenenä mahdollisessa HJK-Hertha ottelussa hän olisi todennäköisesti ostanut lippunsa suoraan Herthalta heidän kiintiöstään.
Rakastumista Herthaan selittää varmaan matsien hyvä tunnelma ja oheispalvelut. Suomessahan Klubipäädyn tunnelman osalta onneksi ollaan jo siinä pisteessä, että rakkaussuhde syntyy joukkueeseen jo junnuna.
|
|
|
|
|
|