Pallopoika23
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomi, Saksa, Manchester United
|
|
Vastaus #11325 : 22.08.2023 klo 11:57:45 |
|
90-luvulla telkusta tuli hiihdot ja yleisurheilut sekä olympialaiset YLE:tä. Muutama f1-kisa tuli, kunne MTV3 osti yksinoikeudet. Tuohon aikaan oli suosittua katsoa satelliitin kautta.
|
|
|
|
Trabantin vääntynyt mäntä
Paikalla
Suosikkijoukkue: Gnistanin Asiantuntijakatsomo, Las Vegas Raiders
|
|
Vastaus #11326 : 24.09.2023 klo 18:07:38 |
|
Kumpi on pahempaa: Se että kannattaa intohimoisesti ruotsalaista jalkapalloseuraa vaiko jotain muun maalaista jalkapalloseuraa (muuta kuin suomalaista)?
Itsellänihän ei ole kuin yksi jalkapallojengi.
|
|
|
|
Folksam
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomi, RM, Pool.
|
|
Vastaus #11327 : 24.09.2023 klo 20:30:20 |
|
Kumpi on pahempaa: Se että kannattaa intohimoisesti ruotsalaista jalkapalloseuraa vaiko jotain muun maalaista jalkapalloseuraa (muuta kuin suomalaista)?
Vastaus: Kumpikaan ei ole paha. Jos ihmistä, kuten minua, ei kiinnosta suomalainen seurajoukkuejalkapalloilu, niin silloin ei kiinnosta. Antaa kaikkien ihmisten kukkia ja pitää siitä, mistä tykkää.
|
|
|
|
Villahousu
Poissa
|
|
Vastaus #11328 : 24.09.2023 klo 20:37:33 |
|
Vastaus: Kumpikaan ei ole paha. Jos ihmistä, kuten minua, ei kiinnosta suomalainen seurajoukkuejalkapalloilu, niin silloin ei kiinnosta. Antaa kaikkien ihmisten kukkia ja pitää siitä, mistä tykkää.
Vastaus: on todella paljon eroa, jos kannattaa vaikka jotain ruotsalaista pikkuseuraa suhteessa siihen, että kannattaa satumaisen upporikkaita jättiseuroja, joiden pitkäaikainen menestys toistuvine pokaaleineen on yhtä varmaa kuin auringon nousu aamulla. Esimerkkeinä Real Madrid ja Liverpool. Eli ruotsalaisten seurojen kannattaminen todella kaukana mieshuorailmiön säälittävimmistä ongelmapesäkkeistä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.09.2023 klo 20:40:31 kirjoittanut Villahousu »
|
|
|
|
|
Äänitehostemies
Poissa
|
|
Vastaus #11329 : 24.09.2023 klo 20:56:55 |
|
Eli ruotsalaisten seurojen kannattaminen todella kaukana mieshuorailmiön säälittävimmistä ongelmapesäkkeistä.
Joo vähän samat fiilikset. Silti en kauheasti arvosta. Positiivista on, että omasta kuplasta katsottuna pahimpien mieshouraliskojen määrä on Suomessa vähentynyt tai ainakaan eivät pidä itsestään niin kovaa ääntä. Ehkä tuosta on hourailusta on tullut jo riittävän noloa.
|
|
|
|
Durden
Poissa
|
|
Vastaus #11330 : 24.09.2023 klo 21:20:43 |
|
Positiivista on, että omasta kuplasta katsottuna pahimpien mieshouraliskojen määrä on Suomessa vähentynyt tai ainakaan eivät pidä itsestään niin kovaa ääntä. Ehkä tuosta on hourailusta on tullut jo riittävän noloa. Sama huomio. Lieneekö yhtenä syynä se, että kun maajoukkue pärjää, ovat jopa mieshuoratkin alkaneet seurata sen otteita. Ja taas maajoukkueen avauksessa asti palloilee hyvällä menestyksellä ukkoja, jotka leipätyökseen pelaavat meidän kansallisessa sarjassa, joka ennen vanhaan oli näiden syöpäläisten isoin sylkykuppi ja naurunaihe.
|
|
|
|
Sebbliiga
Paikalla
Suosikkijoukkue: HJK, Spurs
|
|
Vastaus #11331 : 25.09.2023 klo 02:39:54 |
|
Hammarby ehkä menee samaan kastiin poolin kanssa.
|
|
|
|
kieran
Poissa
|
|
Vastaus #11332 : 25.09.2023 klo 06:11:37 |
|
Näin vanhemmiten oon tajunnut että se on ihan yksi ja sama. Suurin osa näistä on joko menestyksen perässä huoraavia, tai kun se on coolia tai valtavirrasta poikkeavaa, tai siellä hulinoidaan tms. Annetaan reppanoiden edes hetki "kuulua" johonkin porukkaan johon samastua ennen kuin ankea arki koittaa
|
|
|
|
Cantonakaskessa
Poissa
|
|
Vastaus #11333 : 25.09.2023 klo 08:00:09 |
|
Terveisiä terapiasta. Olin siellä juttelemas kun työpaikan kahvi huoneessa tuli taas niin nurkkaan ahdistettu ole. Yks kaveri puhu suu vaahdossa Arsenalin pelistä ja hehkutti valjua kun se ei oo mitään potkupalloa...vittumaisen merkitsevä katse mun suuntaan vielä. Mää yritin puhua jotain katkarapukatsomosta, mut se mulkku heitti että onhan teidänkin peleissä sellainen. Katkaravut vaan katsojien housuissa. Mää kirosin hiljaa ja aattelin että miksen pitänyt uima housuja saunaillassa. No toinen kusipää sellanen kendojanari puhu tapparasta ja jostain vitun keski alueen räpistä kun oli ollut hallilla vai mikä areena se on kattomassa kendoa. Juti oli kuulemma melkein moikannut sitä ja kivaa kun on niin paljon katsojia. Painotti sitä sanaa paljon ja taas vilkaisu muhun.
Mää istuin Akaan Pallo-Urpojen kaulaliina kaulassa (hyvä Apu) ja kelasin että voisko tällä kaulaliinalla kuristaa ja mitä lieventäviä asian haaroja vois olla. En keksiny mitään ja lampsin sit takaisin duuni pisteelle. Kuulin viel sanan potkupallo ja kauhee röhönauru siel.
Terapeutti nyökkäili ja sano että sää voisit purkaa paineita vaikka kirjoittelemalla kun on kuulemma sellainen futisfoorumi. Sain pomolta apua tunnuksen tekemisessä ja tässä mää nyt sit oon. Heti alko helpottaa.
|
|
|
|
Äänitehostemies
Poissa
|
|
Vastaus #11334 : 25.09.2023 klo 09:54:38 |
|
Huumori on varmasti hyvä keino käsitellä sitä sisäistä ristiriitaa, että on Suomifutisforumilla mieshourana.
|
|
|
|
Cantonakaskessa
Poissa
|
|
Vastaus #11335 : 25.09.2023 klo 11:38:51 |
|
Huumori on varmasti hyvä keino käsitellä sitä sisäistä ristiriitaa, että on Suomifutisforumilla mieshourana. Kiitti vinkistä. Vois kokeilla joskus. Auttoko se sulla?
|
|
|
|
Äänitehostemies
Poissa
|
|
Vastaus #11336 : 25.09.2023 klo 12:36:11 |
|
Kiitti vinkistä. Vois kokeilla joskus. Auttoko se sulla?
No mulla toimi parhaiten se, että peitin tuon forumin etusivun suomifutisosuuden kädellä ja skrollaan suoraan kv. puolelle, niin en edes enää muistanut millä forumilla ollaan. Olin myös koodaamassa adblocker tyyppistä ratkaisua, joka peittäisi koko etusivun ison suomifutisosuuden ja sensuroisi myös kaikki suomifutista käsittelevät otsikot ja jutut automaagisesti.
|
|
« Viimeksi muokattu: 25.09.2023 klo 12:39:00 kirjoittanut Äänitehostemies »
|
|
|
|
|
Kausari
Poissa
|
|
Vastaus #11337 : 25.09.2023 klo 12:44:28 |
|
No mulla toimi parhaiten se, että peitin tuon forumin etusivun suomifutisosuuden kädellä ja skrollaan suoraan kv. puolelle, niin en edes enää muistanut millä forumilla ollaan. Olin myös koodaamassa adblocker tyyppistä ratkaisua, joka peittäisi koko etusivun ison suomifutisosuuden ja sensuroisi myös kaikki suomifutista käsittelevät otsikot ja jutut automaagisesti. Ainakin sua tämä asia selkeästi kiinnostaa, kun laitat asiaan näin isot panostukset. Hyvä alku ehdottomasti
|
|
|
|
pallourpoilija
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Inter Turku, FC Boda, Fortuna Düsseldorf
|
|
Vastaus #11338 : 25.09.2023 klo 16:20:04 |
|
Pallo-Urpoille
|
|
|
|
La Magica Roma
Poissa
Suosikkijoukkue: Bajen
|
|
Vastaus #11339 : 25.09.2023 klo 16:33:34 |
|
Hammarby ehkä menee samaan kastiin poolin kanssa.
Kanalplanilla helmikuisessa räntäsateessa seistessä oli kyllä kieltämättä jotain samaa kuin Anfieldilla. Toki en oo Anfieldilla käynyt mutta eiköhän se lähelle samaa tunnelmaa pääse.
|
|
|
|
RicoSuave
Poissa
|
|
Vastaus #11340 : 25.09.2023 klo 16:40:15 |
|
Se on ihan sama mitä ulkomaista seuraa kannatat, jos et huomioi paikallista/suomalaisia jalkapalloseuroja millään muotoa. Ihan samaa paskasakkia kaikki.
|
|
|
|
Edinson
Poissa
Suosikkijoukkue: HIFK
|
|
Vastaus #11341 : 06.11.2023 klo 21:32:46 |
|
Mahtavaa suorittamista YLE Puheella jossain 11 kaverusta -ohjelmassa, jossa lupaavasti teemana kotimainen jalkapallo - "mutta aloitetaan kuitenkin Ranskan liigasta", loihe juontaja sanomaan ja kertomaan, kun siellä oli tapahtunut jotain sangen kuohuttavaa.
|
|
|
|
Dominoteoria
Poissa
|
|
Vastaus #11342 : 07.11.2023 klo 05:56:07 |
|
Millaisia houria on sellaiset, joiden kiinnostus kohdistuu kansallisessa ympäristössä vahvasti Ykkösen, Kakkosen, Kolmosen ja joidenkin junnusarjojen/-joukkueiden seuraamiseen ja kannustamiseen? Entä jos tämän päälle laittaa vielä vaikkapa jonkin 'ison maailman joukkueen' seuraamisen?
|
|
|
|
Vale-valeysi
Poissa
|
|
Vastaus #11343 : 08.11.2023 klo 09:32:34 |
|
Millaisia houria on sellaiset, joiden kiinnostus kohdistuu kansallisessa ympäristössä vahvasti Ykkösen, Kakkosen, Kolmosen ja joidenkin junnusarjojen/-joukkueiden seuraamiseen ja kannustamiseen? Entä jos tämän päälle laittaa vielä vaikkapa jonkin 'ison maailman joukkueen' seuraamisen?
Erittäin kovia hourijoita, suo-ras-taan tsaikkedeelisia!
|
|
|
|
Taavetti_Merimies
Poissa
Suosikkijoukkue: AFCA
|
|
Vastaus #11344 : 08.11.2023 klo 10:25:14 |
|
Itse olen 90-luvun tuotoksia, niin en tiedä miksi tietty sukupolvi huoraa niin vitusti?
Itse olen setämiehen iässä ja kahden kanavan Suomessa aika oli erilainen. Tuolloin ei ollut tosiaan internetsejä vaan jalkapalloa tavan tallaaja näki lähinnä TV2:n liigalauantaista, joskus saattoi YLE:lle eksyä joku Suomen Cupin finaali tai kuten mainittu, muuten tarjonta oli lähinnä kuten mainittu niitä arvokisoja ja Izvestia- turnauksen Neuvostoliitto- otteluita. Radiosta kuuntelin SM- sarjaa tai mikä lieni tuolloin ja sanomalehdestä seurasin tuloksia. Itsellä ei ole semmoista seuraa Suomessa ollut kun Koparit ei ole oikeasssa toiminnassa ollut vuosikymmeniin ja sittemmin Viikingit romahti täysin. Ulkomailla sellainen on Ajax mutta liekö tuo nyt sitä "mieshuorausta" kun Amsterdamissa asuin kymmenen vuotta. Suomen sarjojen - kuten lukuisten muiden sarjojen - tuloksia seuraan kyllä aktiivisesti. Varmaan samanlaisia tarinoita on monen vanhemman polven futisseuraajan historiassa.
|
|
« Viimeksi muokattu: 08.11.2023 klo 10:30:22 kirjoittanut Taavetti_Merimies »
|
|
|
|
|
Monska
Poissa
Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä
|
|
Vastaus #11345 : 08.11.2023 klo 10:51:22 |
|
Itse olen setämiehen iässä ja kahden kanavan Suomessa aika oli erilainen. Tuolloin ei ollut tosiaan internetsejä vaan jalkapalloa tavan tallaaja näki lähinnä TV2:n liigalauantaista, joskus saattoi YLE:lle eksyä joku Suomen Cupin finaali tai kuten mainittu, muuten tarjonta oli lähinnä kuten mainittu niitä arvokisoja ja Izvestia- turnauksen Neuvostoliitto- otteluita.
Radiosta kuuntelin SM- sarjaa tai mikä lieni tuolloin ja sanomalehdestä seurasin tuloksia. Itsellä ei ole semmoista seuraa Suomessa ollut kun Koparit ei ole oikeasssa toiminnassa ollut vuosikymmeniin ja sittemmin Viikingit romahti täysin. Ulkomailla sellainen on Ajax mutta liekö tuo nyt sitä "mieshuorausta" kun Amsterdamissa asuin kymmenen vuotta.
Suomen sarjojen - kuten lukuisten muiden sarjojen - tuloksia seuraan kyllä aktiivisesti. Varmaan samanlaisia tarinoita on monen vanhemman polven futisseuraajan historiassa.
On kyllä ollut kovaa aikaa, kun futista ei nähnyt kentän laidalla lainkaan. Onneksi en elänyt silloin.
|
|
|
|
törömömmö
Poissa
Suosikkijoukkue: Aina laadukkaan keskustelun puolella.
|
|
Vastaus #11346 : 08.11.2023 klo 11:09:05 |
|
On kyllä ollut kovaa aikaa, kun futista ei nähnyt kentän laidalla lainkaan. Onneksi en elänyt silloin. Vielä 80-luvulla 60% Suomen väestöstä eli maaseudulla. Ei useimpien suomalaisten lähettyvillä ollut edes kenttiä, saatikka että niillä olisi pelattu sarjajalkapalloa.
|
|
|
|
Taavetti_Merimies
Poissa
Suosikkijoukkue: AFCA
|
|
Vastaus #11347 : 08.11.2023 klo 12:55:53 |
|
Vielä 80-luvulla 60% Suomen väestöstä eli maaseudulla. Ei useimpien suomalaisten lähettyvillä ollut edes kenttiä, saatikka että niillä olisi pelattu sarjajalkapalloa.
Näinhän se itsellä oli tuolloin, kesät olin maaseudulla josta autottomana ei paljon yhdellä bussilla päivässä 50 km päässä olevaan kaupunkiin menty. Mitään kovaa aikaa se ei ollut, ainoastaan erilaista koska netin sijaan kuunneltiin sitten pelejä radiosta ja luettiin otteluraportit lehdistä. Lähinnä tarkoitus oli kertoa että noista liigalauantaista ja muista se tämä vanhemman polven "mieshuoraus" juontaa juurensa.
|
|
|
|
TZagallo
Poissa
Suosikkijoukkue: Eilen, tänään, huomenna
|
|
Vastaus #11348 : 08.11.2023 klo 22:23:11 |
|
Ulkomailla sellainen on Ajax mutta liekö tuo nyt sitä "mieshuorausta" kun Amsterdamissa asuin kymmenen vuotta.
Muuhun viitsimättä ottaa kantaa, niin eihän tämä nyt mitään mieshuorausta ole, siis olettaen että kymmenessä vuodessa olet varmasti juurtunut jossain määrin Amsterdamiin, ja se on tuntunut kodilta, siltä yhteisöltä, jonka jäsen olet. Totta kai silloin on luonnollista että kiinnittyy myös paikalliseen jalkapalloseuraan, kun jalkapallo kiinnostaa.
|
|
|
|
sfc7
Poissa
|
|
Vastaus #11349 : 10.11.2023 klo 13:31:32 |
|
Saanko kuunnella Dropkick Murhysiä ja juoda Kozelia vaan pitääkö tyytyä Apulantaan ja Koffiin ?
|
|
|
|
|
|