FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
08.09.2024 klo 07:50:13 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 456 [457] 458 459
 
Kirjoittaja Aihe: Mieshuoraus on jalkapallon syöpä  (Luettu 1438147 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
tamme auto

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: nurmileijonat,terijoen hallitus


Vastaus #11400 : 08.07.2024 klo 14:34:19

Jalkapallopaidat on nykyään muotia nuorten keskuudessa. Ei välttämättä sinällään tekemistä, että kantaja olisi futisfani. Näitä ns. vintage-ryijyjäkin saa jo Suomesta monesta eri paikasta.
Väärä topik muodissa myäs kuten Änäri paidatkin. Niistä joukkueina usein Colorado,Oilers,Florida,Dallas mitä näkee ihmisten päällä yleisötapahtumissa :o shokkiwau!
Incrível

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Pablo Páez Gavira


Vastaus #11401 : 08.07.2024 klo 20:25:16

Mitäs jos kyseessä on vaikka Venezian paita Jollen nimellä varustettuna?

Lasketaanko saamiseksi? Ei kun siis huoraamiseksi?
Raaka-Juhani

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK ja Huuhkajat


Vastaus #11402 : 08.07.2024 klo 21:07:16

Mitäs jos kyseessä on vaikka Venezian paita Jollen nimellä varustettuna?

Lasketaanko saamiseksi? Ei kun siis huoraamiseksi?
Mun mielestä se on hyväksyttävämpää. Kuitenkin, kun Jolle sieltä lähtee niin Venezia ei todennäköisesti kiinnosta yhtään.
Virallinen

Poissa Poissa


Vastaus #11403 : 09.07.2024 klo 01:03:17

Mitäs jos kyseessä on vaikka Venezian paita Jollen nimellä varustettuna?

Lasketaanko saamiseksi? Ei kun siis huoraamiseksi?

Mieshuoruusasteikko:

5/5 ulkomaisen seuran/maajoukkueen paita ulkomaisen pelaajan nimellä
4/5 ulkomaisen seuran/maajoukkueen paita ilman nimeä
3/5 ulkomaisen seuran paita kotimaisen pelaajan nimellä
2/5 ulkopaikkakuntalaisen seuran, joka ei pelaa samassa sarjassa kuin paikallisseurasi, paita
1/5 paikallisseurasi kanssa samassa sarjassa pelaavan ulkopaikkakuntalaisen seuran paita

Saa täydentää :)
Zewe25

Poissa Poissa


Vastaus #11404 : 09.07.2024 klo 08:20:20

Mieshuoruusasteikko:

5/5 ulkomaisen seuran/maajoukkueen paita ulkomaisen pelaajan nimellä
4/5 ulkomaisen seuran/maajoukkueen paita ilman nimeä
3/5 ulkomaisen seuran paita kotimaisen pelaajan nimellä
2/5 ulkopaikkakuntalaisen seuran, joka ei pelaa samassa sarjassa kuin paikallisseurasi, paita
1/5 paikallisseurasi kanssa samassa sarjassa pelaavan ulkopaikkakuntalaisen seuran paita

Saa täydentää :)

Entä jos kannattaa synnyinpaikkakunnan seuraa mutta asuu eri paikkakunnalla?
Nade

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #11405 : 09.07.2024 klo 08:44:37

1/5 paikallisseurasi kanssa samassa sarjassa pelaavan ulkopaikkakuntalaisen seuran paita
Ei tosiaan taida olla mieshuoraamista, mutta tekeekö kukaan muutenkaan näin? :o
Kylmälonkero

Paikalla Paikalla


Vastaus #11406 : 09.07.2024 klo 08:47:55

Entä jos kannattaa synnyinpaikkakunnan seuraa mutta asuu eri paikkakunnalla?
Miten tämä olisi huoraamista?
Monzan gorilla

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomen nu-metal yhdistys


Vastaus #11407 : 09.07.2024 klo 08:58:16

Miten tämä olisi huoraamista?

Oli varmaan kysymys, koska mielestäni tuo voi mennä tähän kategoriaan eikä ole mieshuoraamista.

Mieshuoruusasteikko:

1/5 paikallisseurasi kanssa samassa sarjassa pelaavan ulkopaikkakuntalaisen seuran paita
Zewe25

Poissa Poissa


Vastaus #11408 : 09.07.2024 klo 08:58:50

Miten tämä olisi huoraamista?

Sitä tässä ihmettelen kun viestissä puhuttiin vain "ulkopaikkakunnan seuroista".
Kylmälonkero

Paikalla Paikalla


Vastaus #11409 : 09.07.2024 klo 09:04:48

Sitä tässä ihmettelen kun viestissä puhuttiin vain "ulkopaikkakunnan seuroista".
Totta. Toki se on huoraamista, että käy Keravalta ja Järvenpäästä lupipäädyssä.

Lutuuria puolestaan, että käy muutosta huolimatta synnyinkaupungin otteluissa.
Ilkeä Eläinlääkäri

Poissa Poissa


Vastaus #11410 : 09.07.2024 klo 10:12:09

Ei tosiaan taida olla mieshuoraamista, mutta tekeekö kukaan muutenkaan näin? :o

Tiedän ja tunnen ihmisiä, jotka kannattavat naapurikaupungin jengiä, koska ne pelasivat pääsarjassa ennen kotikaupungin jengiä (mielestäni huoraamista). Sitten saattaa olla myös isältä opittua kannattamista. Kenties isä on alun perin jostain toisesta kaupungista kotoisin ja kannattaa tietysti myös sen paikkakunnan joukkuetta.
Zewe25

Poissa Poissa


Vastaus #11411 : 09.07.2024 klo 10:33:52

Tiedän ja tunnen ihmisiä, jotka kannattavat naapurikaupungin jengiä, koska ne pelasivat pääsarjassa ennen kotikaupungin jengiä (mielestäni huoraamista). Sitten saattaa olla myös isältä opittua kannattamista. Kenties isä on alun perin jostain toisesta kaupungista kotoisin ja kannattaa tietysti myös sen paikkakunnan joukkuetta.

Tämä taitaa olla tietyillä alueilla yleistä. Kendon puolelta tuttua esim Tapparan Ylöjärveläiset yms. Kannattajat ja Jokereiden Hyvinkäältä ja muualta Uudeltamaalta tulevat fanit. PK -seudulla vastaavasti on näitä lähiö/kaupunginosa seuroja ja sitten isompia lähes koko alueen kattavia seuroja (esim Klubi) mikä tekee tästä asetelmasta yhä monimutkaisempaa.
Keravan faija

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: PKKU & Jippo


Vastaus #11412 : 09.07.2024 klo 11:00:53

Hyvää pohdintaa Ylos

Eniten kotimaisen fanitusta sotkee tosiaan paikkakunnan vaihdokset ja ohut futiskulttuuri pienillä paikkakunnilla, mistä ihmisiä valuu isompiin.

Jututin esimerkiksi pohjoisesta muuttanutta duunikaveria, joka seuraa lähinnä Valioliigaa ja eipä hänellä ole oikein mitään luontevaa seuraa Suomessa.

Edit. siksikin on toki tärkeää, että Huuhkajat tarjoaa ihailtavaa koko maahan.
Raaka-Juhani

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK ja Huuhkajat


Vastaus #11413 : 09.07.2024 klo 13:21:33

Tiedän ja tunnen ihmisiä, jotka kannattavat naapurikaupungin jengiä, koska ne pelasivat pääsarjassa ennen kotikaupungin jengiä (mielestäni huoraamista). Sitten saattaa olla myös isältä opittua kannattamista. Kenties isä on alun perin jostain toisesta kaupungista kotoisin ja kannattaa tietysti myös sen paikkakunnan joukkuetta.
Jos isä on muuttanut toiselle paikkakunnalle ja siellä syntynyt lapsi alkanut isän esimerkillä kannattamaan isän synnyinkaupungin joukkuetta, niin ei ole huoraamista. Mielestäni ei silloinkaan jos on muuttanut toiseen maahan.
Penkkimaalitykki

Poissa Poissa


Vastaus #11414 : 09.07.2024 klo 14:38:58

PK -seudulla vastaavasti on näitä lähiö/kaupunginosa seuroja ja sitten isompia lähes koko alueen kattavia seuroja (esim Klubi) mikä tekee tästä asetelmasta yhä monimutkaisempaa.

Näin. Jos asut Lauttasaaressa/Eirassa/Jätkäsaaressa, niin onko mieshuorausta kannattaa HJK:ta paikallisen ylpeyden PPJ:n sijaan? Tai Malminkartanossa asuva joka ei kannata nelosessa pelaavaa PETOa?
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #11415 : 09.07.2024 klo 17:15:51

Asun Helsingissä ja minulla on Ilveksen paita :(
Ilkeä Eläinlääkäri

Poissa Poissa


Vastaus #11416 : 09.07.2024 klo 19:29:58

Jos isä on muuttanut toiselle paikkakunnalle ja siellä syntynyt lapsi alkanut isän esimerkillä kannattamaan isän synnyinkaupungin joukkuetta, niin ei ole huoraamista. Mielestäni ei silloinkaan jos on muuttanut toiseen maahan.

Niin, ei minunkaan mielestäni.
BlueSmoggieTigerSeagull

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Niitä on liian monta tähän... (ks. Allekirjoitus)


Vastaus #11417 : 09.07.2024 klo 21:02:16

Hello, fellow football fans!

Taisin löytää oikean topicin esittäytymiseen. Olen melko uusi täällä. Aiempina vuosina olen seurannut foorumia silloin tällöin, joko rekisteröitymättä, tai jos minulla joskus on joku nicci ollut, niin en ole kuitenkaan kirjoitellut mitään. Tämä nykyinen nicci on ollut nyt alkuvuodesta lähtien ja olen kirjoittanut tähän mennessä vain yhden viestin aiemmin. Tänä vuonna olen kuitenkin lukenut foorumia aiempaa aktiivisemmin. Olen myös pikkuhiljaa luonut itselleni jalkapallofanin identiteettiä ja saatan olla varsinainen mieshuora, josta annan teidän jokaisen tehdä omat päätelmänne.

Miltä teidän muiden korvaan kuulostaa henkilö joka kannattaa yli 20 jalkapalloseuraa, joista suurin osa Britanniasta ja Suomesta? Osa näistä kannattamistani joukkueista on pitempiaikaisia, jo varhaisteini-iän etsikkoajalta lähtöisin. Osa on vasta hiljattain keksittyjä uusia kohteita kannatukselleni. Ja osin tämä uusi etsikkoaika on vielä kesken, jossa osa uudemmista joukkueista saattaa tippua kyydistä tai vaihtua johonkin toiseen. Lista kaikista tällä hetkellä kannattamistani seuroista löytyy muuten profiilini allekirjoituksesta.

Avattakoon sitä listaa hieman tähän:
2 joukkuetta pelaa Valioliigassa (toista olen kannattanut jo teiniajoista lähtien, toista olen alkanut kannattaa vasta hiljan. Kumpikaan joukkue ei ole oman elämäni aikana ollut mikään kestomenestyjä.) Muut Britannian joukkueet pelaavat alemmilla sarjatasoilla, Mestaruussarjassa on joukkueita, mutta löytyy myös Non-League joukkueita.
Espanjasta, Portugalista ja Virosta on kustakin tällä hetkellä yksi joukkue. Espanjan ja Portugalin joukkueet eivät ole todellakaan mitään omien maidensa menestyjiä, mutta pelaavat ainakin ensi kaudella pääsarjatasolla. Viron joukkueella on joku mestaruuskin kaiketi, mutta ei se oman maansa menestynein joukkue ole kuitenkaan.
Suomesta kannatan mm. Tampereen joukkueita. Olen alunperin kotoisin Pirkanmaalta, kunnasta/kaupungista, jonka parhaat joukkueet pelaavat Miesten Kutosessa (näitä joukkueita en kannata). Ilves-kannatus on periytynyt jo isältä, ja toisaalta TamUn pelit ovat ainoita, joita olen lapsena/teini-iässä käynyt katsomassa paikan päällä.
Olen asunut Vantaalla kohta 12 vuotta yhtäjaksoisesti. Kannatan siis VJS:sää ja PK-35 Vantaata (molempien pelejä olen myös käynyt katsomassa). Joitain muitakin PK-seudun (tai Helsingin) joukkueita myös vähän kannatan (mutta en HJK:ta). Olen harkinnut käyväni myös näiden muiden jokkueiden peleissä ehkä joskus.

Avataan sitten vielä kriteereitä miten olen päätynyt kannattamaan jotain tiettyä ulkolaista seuraa:
Teini-iässä syntynyttä Evertonin kannatusta selittänee osin se että isäni kannatti Liverpoolia ja sitten itse valitsin sen toisen Liverpoolin seuran vähän vastavoimaksi siihen. Minua kiehtoi myös Evertonin tarina, seuran vanhuus, lempinimet ja värit (sininen oli lempivärini).
Kannatin teininä myös menestyneitä seuroja (etenkin Barcelonaa), mutta glory hunting on sittemmin jäänyt.

Nyt aikuisiällä (tai kohta keski-iällä) syntynyt uusi etsikkoaika pitää sisällään seuraavia kriteereitä seuran valinnassa:
Seuran tarina, vanhuus, lempinimet, tunnukset ja värit ja paidat edelleen vaikuttavat osin siihen mistä joukkueesta tykkään. Uutena kriteerinä on noussut se, että minkälaisesta kaupungista joukkue tulee (kuinka paljon haluaisin vierailla kyseisessä kaupungissa [tässä taas merenläheisyys vaikuttaa paljon]). Myös joukkueen stadion, sen sijainti, minkälainen se on, millaiset yhteydet sinne on ja milainen sen tunnelma on, vaikuttavat. Arvioin tyyliin asteikolla 1-10 kuinka paljon haluaisin mennä kyseisen joukkueen kotiotteluun, ja kuinka todennäköistä on joskus päästä sellaiseen. Myöskin mahdollisuus seurata joukkuetta ja sen otteita täältä Suomesta päin vaikuttaa vähän: Mistä jokkueen pelejä voi seurata, millainen on somenäkyvyys, ja onko mahdollista, että se tulee vierasjokkueeksi europeleissä jollekin lähempänä sijaitsevalle joukkueelle.

Tällä hetkellä en voi kauheasti ulkomaiden joukkueiden pelejä katsella (etenkään Englannin tai Espanjan) - johtuen suoratoistopalveluiden tilausten kalliudesta. Mutta seuraan näiden seurojen otteita kuitenkin online muilla tavoin, ja lisäksi haaveilen pääsystä niiden kotiotteluihin vielä jossain vaiheessa loppuelämääni. Myöskin olen innostunut nyt mahdollisuudesta hankkia kannattamieni seurojen fanipaitoja ja lippiksiä, jotka tulevat olemaan tätä nykyä osa kesävaatetustani. Hankin niitä mahdollisuuksien mukaan seurojen omista verkkokaupoista, ja mahdollisimman monelta kannattamaltani seuralta - joita siis on yli 20.
« Viimeksi muokattu: 09.07.2024 klo 21:20:59 kirjoittanut BlueSmoggieTigerSeagull »
Virallinen

Poissa Poissa


Vastaus #11418 : 09.07.2024 klo 22:39:04

Hello, fellow football fans!


Avataan sitten vielä kriteereitä miten olen päätynyt kannattamaan jotain tiettyä ulkolaista seuraa:
Teini-iässä syntynyttä Evertonin kannatusta selittänee osin se että isäni kannatti Liverpoolia ja sitten itse valitsin sen toisen Liverpoolin seuran vähän vastavoimaksi siihen. Minua kiehtoi myös Evertonin tarina, seuran vanhuus, lempinimet ja värit (sininen oli lempivärini).


Isäni on kannattanut Liverpoolia 70-luvulta lähtien, joten syntyessäni minulle ei annettu paljoa valinnan varaa. Ensimmäisen Liverpool-paitani muistaakseni sain jo kaksivuotiaana eli isäni vain kylmäverisesti päätti, että sinä kannatat Liverpoolia. En edes uskalla ajatella mitä olisi käynyt, jos olisin murrosiässä alkanut glooryhuntata esimerkiksi ManU:a.

Todellinen fanius alkoi minulla viisi kuusi vuotta sitten. Kuten sanoin niin Liverpool on ollut suosikkini jo pikkupojasta lähtien, mutta ei se ollut samanlaista kuin tänä päivänä. Kannattaminen on muuttunut rakkaudeksi ja intohimoksi. Nuoresta iästä huolimatta olen ehtinyt seurata joukkuetta kuitenkin jo aika kauan, mutta vuosi vuodelta mielenkiintoni ja rakkauteni joukkuetta kohtaan vain voimistuu. Kyllä voi sanoa, että Liverpool on iso osa elämääni, jota ilman en osaa, enkä halua elää.

Tervetuloa foorumille! :)
Durden

Poissa Poissa


Vastaus #11419 : 09.07.2024 klo 22:53:11

Tai Malminkartanossa asuva joka ei kannata nelosessa pelaavaa PETOa?


Ja vielä se, että PETO pelaa kotipelinsä joen toisella puolella Kantsussa, koska Malminkartanossa ei ole mitat täyttävää kenttää. Tämä tekee asiasta entistä kompleksisemman. :o
Ringo Star

Poissa Poissa


Vastaus #11420 : 10.07.2024 klo 02:56:09

Ja vielä se, että PETO pelaa kotipelinsä joen toisella puolella Kantsussa, koska Malminkartanossa ei ole mitat täyttävää kenttää. Tämä tekee asiasta entistä kompleksisemman. :o

Ja jos sillä malminkartanolaisella sattuu olemaan futista pelaavaa jälkikasvua, se superjunnu pelaa aika satavarmasti HJK:n kaupunginosajoukkueessa tai jopa parin kilsan päässä naapurikaupungin puolella VJS:ssä. PEDOlla kun ei taida olla junnutoimintaa. Pitääkö sen isukin tai äidin silti kannattaa PETOa, jottei mene huoraamiseksi?
pöffmann

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Helsingfors


Vastaus #11421 : 10.07.2024 klo 08:55:02

Isäni on kannattanut Liverpoolia 70-luvulta lähtien, joten syntyessäni minulle ei annettu paljoa valinnan varaa. Ensimmäisen Liverpool-paitani muistaakseni sain jo kaksivuotiaana eli isäni vain kylmäverisesti päätti, että sinä kannatat Liverpoolia. En edes uskalla ajatella mitä olisi käynyt, jos olisin murrosiässä alkanut glooryhuntata esimerkiksi ManU:a.

Todellinen fanius alkoi minulla viisi kuusi vuotta sitten. Kuten sanoin niin Liverpool on ollut suosikkini jo pikkupojasta lähtien, mutta ei se ollut samanlaista kuin tänä päivänä. Kannattaminen on muuttunut rakkaudeksi ja intohimoksi. Nuoresta iästä huolimatta olen ehtinyt seurata joukkuetta kuitenkin jo aika kauan, mutta vuosi vuodelta mielenkiintoni ja rakkauteni joukkuetta kohtaan vain voimistuu. Kyllä voi sanoa, että Liverpool on iso osa elämääni, jota ilman en osaa, enkä halua elää.

Tervetuloa foorumille! :)

Isäni on kannattanut FK Panevezystä 70-luvulta lähtien, joten syntyessäni minulle ei annettu paljoa valinnan varaa. Ensimmäisen FK Panevezys-paitani muistaakseni sain jo kaksivuotiaana eli isäni vain kylmäverisesti päätti, että sinä kannatat FK Panevezystä. En edes uskalla ajatella mitä olisi käynyt, jos olisin murrosiässä alkanut glooryhuntata esimerkiksi Dainava Alytusta.

Todellinen fanius alkoi minulla viisi kuusi vuotta sitten. Kuten sanoin niin  FK Panevezys on ollut suosikkini jo pikkupojasta lähtien, mutta ei se ollut samanlaista kuin tänä päivänä. Kannattaminen on muuttunut rakkaudeksi ja intohimoksi. Nuoresta iästä huolimatta olen ehtinyt seurata joukkuetta kuitenkin jo aika kauan, mutta vuosi vuodelta mielenkiintoni ja rakkauteni joukkuetta kohtaan vain voimistuu. Kyllä voi sanoa, että FK Panevezys on iso osa elämääni, jota ilman en osaa, enkä halua elää.
lentävä emiraatti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Football Club International Turku & Soton


Vastaus #11422 : 10.07.2024 klo 15:26:56

Hello, fellow football fans!

Pakollisten hassuttelujen perään tähän voinee sanoa, että kun puhutaan nimenomaan kannattamisesta, niin tuskin kukaan sananmukaisesti voi kannattaa 20+ seuraa?

Symppaaminen sen sijaan on täysin eri asia. Monella saattaa olla sympatioita useisiin seuroihin erinäisistä syistä. Ihan vaikka menossa olevissa EM-kisoissa, kun haluat nähdä tietyn maan menestystä tai toisen epäonnistumista. Ihmisillä voi olla eri liigoissa "suosikkijoukkueita" mainitsemiesi TV-muistojen, Fifan pelaamisen tai paidan värien perusteella. Siinä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä kannattamisen kanssa.

Voit pohtia itseksesi miten reagoit, jos kaksi "kannattamaasi" seuraa kohtaavat. Kumman toivot voittavan ja miten paljon?
Cantonakaskessa

Poissa Poissa


Vastaus #11423 : 20.07.2024 klo 13:20:22

Tuli kauppa reissulla pieni pellava päinen poika vastaan Argentiinan pelipaita päällä. Tuli mieleen oliko se nyt savon vai minkä landen keisarin viestit täällä foorumilla että tuollainen taipumus pitäs kitkee mahollisimman pian pois. niinku haitalliset vieras lajit. Mää aattelin kyllä huutaa sen isälle että kasvataks pojasta mieshuoraa vai mitä. Tulis isi ees foorumille nii oppis tavoille. Muutenki täällä on ollu hyvää pelipaita keskustelua mutta ollu töissä niin kiirusta. meijän työpaikan arsuhuora palloili lädipaita päällä mutta onneks sen virne loppu sit. Töissä muuten juteltiin peran kaa suomalaisesta jaliksesta että miten paska taso kun klubirunkutkin tippu europeleistä. haukuttiin riveekin niin perkeleesti. No tää arsufani sitten sano että onhan se suomi futiksen taso tosiaan heikkoo, potkupalloo. Me järkytyttiin ja pöyristyttiin peran kaa että ethän sää nyt vittu voi noi sanoo. Pera hiljeni sit miettii ja kun se on suurempi ajattelija kun mää niin se sai ähkimisen jälkeen sanottua että onhan se niin että mää saan sanoo mun muijaa horoperseeksi mitä se onkin ja autoo ruoste kasaksi mitä se onkin mutta eihän niitä kukaan vieras saa tulla haukkuu.olisko se jaliksessa sama juttu. Lissun kaa menee hyvin se on kai mun tyttökaveri nyt oikein ja se kehu mun sänkytaitoja ja sain mun seksuaalista itse tunnetta takasi vai tuntoko se nyt oli kun en muista mitä sanaa se terapeutti jankkas. Lissun arvioon voi sillee luottaa kun se on ollu varmaan satojen miesten kaa sillai. niin tulin kyllä aika ylpeeks. Mut se on moro taas nääs.
Metukka

Poissa Poissa


Vastaus #11424 : 20.07.2024 klo 15:05:19

Näin. Jos asut Lauttasaaressa/Eirassa/Jätkäsaaressa, niin onko mieshuorausta kannattaa HJK:ta paikallisen ylpeyden PPJ:n sijaan? Tai Malminkartanossa asuva joka ei kannata nelosessa pelaavaa PETOa?


Klubilla on Larussa kaupunginosajoukkue.

 
Sivuja: 1 ... 456 [457] 458 459
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa