FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
18.04.2024 klo 22:19:40 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 [2] 3 ... 456
 
Kirjoittaja Aihe: Mieshuoraus on jalkapallon syöpä  (Luettu 1412130 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
pälle

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: dejongindeksi


Vastaus #25 : 11.12.2009 klo 19:19:49

Entä jos pelaa alemmissa sarjoissa, jopa perinteikkäässä suomalaisessa seurassa = näin ollen tukee suomalaista jalkapalloa, mutta ei kuitenkaan ole (kovin) kiinnostunut mistään Veikkausliiga -tai Ykkösen joukkueesta. Kakkonen nyt ehkä (vaikkei pelejä käykään katsomassa kiinnostaa) Kolmosen ohella. Käy(n) myös katsomassa Suomen A-maajoukkueen kotimatsit.

Jos samalla kannattaa ulkomaista joukkuetta ja seuraa ulkomaista jalkapalloa niin lasketaanko se tässä mm. Stigun ajamassa asiassa mieshuoraamiseksi tai joksinkin vastaavanlaiseksi paheksuttavaksi toiminnaksi? ???
« Viimeksi muokattu: 11.12.2009 klo 19:21:44 kirjoittanut pälle »
Viinioksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fingland


Vastaus #26 : 11.12.2009 klo 19:21:09

Itse en ole ikinä ymmärtänyt tätä että kannustetaan eurokentillä jotain suomalaista seuraa vain koska se on suomalainen seura.

Samasta syystä kuin mitä tahansa suomalaista urheilijaa tai joukkuetta. Maajoukkue on sama juttu.

Lainaus
Seurat eivät edusta maatamme. Seurat edustavat kaupunkia.

No miten on mahdollista, että samasta kaupungista voi tulla kaksi verisesti kilpailevaa seuraa, kuten Everton ja Liverpool FC?
Rantasipi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Eurokiimassa


Vastaus #27 : 11.12.2009 klo 19:24:09

Ei myöskään ole uskomatonta, että Usain Boltia arvostetaan enemmän kuin Markus Pöyhöstä.
Mutta samassa lähdössä mieshuorat toivovat Boltin voittoa ja haukkuvat Suomen tason alimpaan helvettiin. Mitä se siis ei ole, olkoon kyseessä sitten pikajuoksu tai jalkapallo.
Kyllähän jokainen arvostaa hienoja suorituksia ja hienoja urheilijoita. Mieshuoraus on kuitenkin oma lukunsa ja ei sinänsä liity arvostamiseen. Aliarvostamiseen ja yliarvostamiseen kylläkin, kun perusteena on kategorinen arvostus oletusarvon mukaisesti.
Rantasipi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Eurokiimassa


Vastaus #28 : 11.12.2009 klo 19:27:40

No miten on mahdollista, että samasta kaupungista voi tulla kaksi verisesti kilpailevaa seuraa, kuten Everton ja Liverpool FC?
Outoa, että tällä forumilla kysellään tällaista.

Kun kaupungissa on useampia seuroja, niin ne yleensä edustavat tiettyä aluetta tai ideologiaa kaupungin väestön keskuudessa. Suuremmissa kaupungeissa ei yhteenkuuluvuuden tunne ole koko kaupunkia koskevaa, vaan se jakautuu useiksi eri sektioiksi.
litti10

Poissa Poissa


Vastaus #29 : 11.12.2009 klo 19:28:31

Samasta syystä kuin mitä tahansa suomalaista urheilijaa tai joukkuetta. Maajoukkue on sama juttu.

No miten on mahdollista, että samasta kaupungista voi tulla kaksi verisesti kilpailevaa seuraa, kuten Everton ja Liverpool FC?


kaupunkia/kaupunginosia.

Ja itse en vain millään ymmärrä, että esim. hjk fanit alkavat jossain vitun kaikki pelaa fair play hengessa symppaamaan tamua. Tamua, jota vastaan ollaan kenties verisesti taistelut suomenmestaruudesta. Asenteen pitäisi ennemminkin olla se, että ensi vuonna oma joukkue voittaa mestaruuden ja sitäkautta päästään itse sinne eurooppaan. Vitut mistään maapisteistä.
Stig Tøfting

Poissa Poissa


Vastaus #30 : 11.12.2009 klo 19:29:11

Onko tuo käsitys väärä?
Mielestäni siinä ei ole mitään uskomatonta. Ei myöskään ole uskomatonta, että Usain Boltia arvostetaan enemmän kuin Markus Pöyhöstä.

On. Jalkapallo on täsmälleen sama laji pelattiin sitä Suomessa tai Saksassa. Vertauksesi on harvinaisen paska. Ajattele jos Suomessa oltaisiin helvetin kiinnostuneita ulkomaalaisesta pikajuoksusta, mutta kotimainen ei kiinnostaisi lainkaan, koska nopeimmat miehet eivät juokse alle kymmeneen sekuntiin.
Mystinen metsätyömies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Taide, tiede ja rikollisuus.


Vastaus #31 : 11.12.2009 klo 19:29:28


No miten on mahdollista, että samasta kaupungista voi tulla kaksi verisesti kilpailevaa seuraa, kuten Everton ja Liverpool FC?


En tiedä, mutta aina kun Stiig heittää mieshuorarapalaa jorpakkoon, niin heti nousee viinioksaa.
Lentävä puliukko

Poissa Poissa


Vastaus #32 : 11.12.2009 klo 19:33:41

Itse en ole ikinä ymmärtänyt tätä että kannustetaan eurokentillä jotain suomalaista seuraa vain koska se on suomalainen seura.

Kyllä mä näen sen suomalaisen jalkapalloilun etuna, ainakin toistaiseksi. Toki tältä kantilta katsomista helpottaa se, ettei nykyisellään ole sen suurempia tunnesiteitä yhteenkään suomalaiseen joukkueeseen.
Panchito Pistoles

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Aina Tampere, ikuisesti United!


Vastaus #33 : 11.12.2009 klo 19:34:57

kaupunkia/kaupunginosia.

Ja itse en vain millään ymmärrä, että esim. hjk fanit alkavat jossain vitun kaikki pelaa fair play hengessa symppaamaan tamua. Tamua, jota vastaan ollaan kenties verisesti taistelut suomenmestaruudesta. Asenteen pitäisi ennemminkin olla se, että ensi vuonna oma joukkue voittaa mestaruuden ja sitäkautta päästään itse sinne eurooppaan. Vitut mistään maapisteistä.
No helvetti soikoon jos tässä tilanteessa esimerkiksi TamU vaikka voittaisi koko paskan olisi Klubi tilanteessa hävinnyt europelien parhaalle joukkueelle joka taas ei ole häpeä.

Suomalaista kuitenkin kannustetaan loppuun asti, olkoon se sitten homohomohjk, lahi tai h*ka. Yhteisestä hyvästä siinä on kyse jos saadaan näkyvyyttä suomalaiselle futikselle ja näin ehkä enemmän rahaa juniorityöhön, sekä Suomesta askel eteenpäin kohti jalkapalloyhteiskuntaa.

e. Tietenkin jokainen toivoo omaa jengiään europeleihin, mutta jos ei onnistu niin sitten kannustetaan vaan niitä kotimaisia jotka siellä suomea edustavat.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2009 klo 19:35:58 kirjoittanut Tamupere »
Callit

Poissa Poissa


Vastaus #34 : 11.12.2009 klo 19:35:50

Mutta samassa lähdössä mieshuorat toivovat Boltin voittoa ja haukkuvat Suomen tason alimpaan helvettiin.
Kai mä sitten oon vähä erilainen, kun pystyn samanaikaisesti arvostamaan Boltin helvetin paljon paremmaksi juoksijaksi kuin Pöyhösen ja samalla toivomaan Pöyhösen voittoa. Ja arvostan myös Pöyhöstä juoksijana. Jokainen, joka on joskus katsellut pikajuoksijan kantapäitä tai nähnyt sellaisen harjoittelevan tietää mistä on kyse. En vaan mitenkään pysty ymmärtämään tuota Stigun ajattelua, jonka mukaan on käsittämätöntä, että arvostetaan ulkolaista huippuosaamista enemmän kuin suomalaista vähemmän hyvää tekemistä. Ja mittarina paremmuus kentällä.

Tästä voisi filosofoida vielä enemmänkin, eli mihin laitetaan rajat? Onko ahvenanmaalainen mieshuora fanittaessaan Kupsia vai AIK:ta, onko pakko kannattaa Mifk:ta, vaikka se tippuisi kakkoseen asti? Minkä helvetin takia meikäläisen, joka ihan oikeasti mieltää itsensä "eurooppalaiseksi", pitäisi tuntea syyllisyyttä jonkun muun kuin suomalaisen seuran kannattamisesta? - En kannata mitään seuraa...
Viinioksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fingland


Vastaus #35 : 11.12.2009 klo 19:36:05

On. Jalkapallo on täsmälleen sama laji pelattiin sitä Suomessa tai Saksassa. Vertauksesi on harvinaisen paska. Ajattele jos Suomessa oltaisiin helvetin kiinnostuneita ulkomaalaisesta pikajuoksusta, mutta kotimainen ei kiinnostaisi lainkaan, koska nopeimmat miehet eivät juokse alle kymmeneen sekuntiin.

No mutta juuri näinhän asia on. Miesten satasen olympiafinaali vetää hyvinkin sen miljoona tv-katsojaa, kun taas Kalevan kisojen satasen erät eivät juuri katsojia kerää. Ei jalkapallo mikään poikkeus ole.
Rantasipi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Eurokiimassa


Vastaus #36 : 11.12.2009 klo 19:38:08

Kai mä sitten oon vähä erilainen, kun pystyn samanaikaisesti arvostamaan Boltin helvetin paljon paremmaksi juoksijaksi kuin Pöyhösen ja samalla toivomaan Pöyhösen voittoa. Ja arvostan myös Pöyhöstä juoksijana.
Miksi pidät siis itseäsi mieshuorana? Vai pidätkö? Tuon perusteella minä en ainakaan pidä. Tarkemmin ei ole kirjoitteluasi seurattua.
Callit

Poissa Poissa


Vastaus #37 : 11.12.2009 klo 19:41:41

On. Jalkapallo on täsmälleen sama laji pelattiin sitä Suomessa tai Saksassa. Vertauksesi on harvinaisen paska.
Laji on sama, mutta tekemisen taso eri. Ajatuksesi on yhtä järkevä kuin, jos väitttäisit, että jannujen pitää himoita yhtä paljon naapurin 60-vuotiasta ylipainoista mummoa kuin miss maailmaa. Tunteet on tunteita, ja niihin vaikuttaa mm. tekemisen taso.
Lainaus
Ajattele jos Suomessa oltaisiin helvetin kiinnostuneita ulkomaalaisesta pikajuoksusta, mutta kotimainen ei kiinnostaisi lainkaan, koska nopeimmat miehet eivät juokse alle kymmeneen sekuntiin.
Herää nyt hyvä mies todellisuuteen. Suomessa ei olla pätkääkään kiinnostuneita kotimaisesta pikajuoksusta. Keihäänheittokin kiinnostaa enemmän. Johtuisiko tekemisen tasosta?
Stig Tøfting

Poissa Poissa


Vastaus #38 : 11.12.2009 klo 19:43:50

No mutta juuri näinhän asia on. Miesten satasen olympiafinaali vetää hyvinkin sen miljoona tv-katsojaa, kun taas Kalevan kisojen satasen erät eivät juuri katsojia kerää. Ei jalkapallo mikään poikkeus ole.

Kai mä olen jotenkin tyhmä, kun mä vaivaudun. Tämä viinivitun esittämä ajatustapa se taitaa olla joka jyllää, eikä sille voi mitään. Tuotteistaminen, taso, tulokset, tekstitv, tv-katsojat, yleisömäärät, ottelutapahtuma, lämmin makkara, olutta jne. Ei tuolla tavalla ajattelevat ihmiset ymmärrä koskaan, että siellä kaiken noiden asioiden takana on urheilulaji nimeltä jalkapallo.
Callit

Poissa Poissa


Vastaus #39 : 11.12.2009 klo 19:45:32

Miksi pidät siis itseäsi mieshuorana? Vai pidätkö? Tuon perusteella minä en ainakaan pidä. Tarkemmin ei ole kirjoitteluasi seurattua.

En ole koskaan oikein sopinut mihinkään "karsinaan". Käyn silloin tällöin kotimaisissa liigapeleissä, ja toimin aktiivisesti Suomi-futiksessa. Samanaikaisesti seuraan futista maailmalta, ja toden totta, pidän brasilialaista futista suomalaista parempana. Huora- termiä en ole koskaan kavahtanut. Ystäväpiiriini kuuluu kaksi huoraa. Kovaa duunia, uskokaa pois.
Stig Tøfting

Poissa Poissa


Vastaus #40 : 11.12.2009 klo 19:48:38

Laji on sama, mutta tekemisen taso eri. Ajatuksesi on yhtä järkevä kuin, jos väitttäisit, että jannujen pitää himoita yhtä paljon naapurin 60-vuotiasta ylipainoista mummoa kuin miss maailmaa.

Siis täh? Mistä sä näitä vertauksiasi revit? Mä yritän koko ajan selittää, että mieshuorauksen vika on juuri siinä, että nähdään ulkomaalainen jalkapallo miss maailmana ja kotimainen jalkapallo naapurin kämäisenä mummona, vaikka ei se vertaudu niin. Lähempänä oikeaa olisi sanoa, että ulkomailla nussiminen on parempaa kuin Suomessa nussiminen.


Herää nyt hyvä mies todellisuuteen. Suomessa ei olla pätkääkään kiinnostuneita kotimaisesta pikajuoksusta. Keihäänheittokin kiinnostaa enemmän. Johtuisiko tekemisen tasosta?

Itsehän sä Markus Pöyhösen pakarat tähän keskusteluun toit. Ei mua mikään helvetin pikajuoksu kiinnosta.
Nice10

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I support FF


Vastaus #41 : 11.12.2009 klo 19:50:16

Kai mä sitten oon vähä erilainen, kun pystyn samanaikaisesti arvostamaan Boltin helvetin paljon paremmaksi juoksijaksi kuin Pöyhösen ja samalla toivomaan Pöyhösen voittoa. Ja arvostan myös Pöyhöstä juoksijana.

Koska suomifutiksessa?

Lainaus
Jokainen, joka on joskus katsellut pikajuoksijan kantapäitä tai nähnyt sellaisen harjoittelevan tietää mistä on kyse.


Sama juttu futiksen suhteen Suomessa ja ulkomailla. Siksi arvostan helvetisti esimerkiksi suomalaisia Veikkausliigapelaajia, koska tiedän mitä jo sinnekin tasolle pääseminen vaatii.

Lainaus
En vaan mitenkään pysty ymmärtämään tuota Stigun ajattelua, jonka mukaan on käsittämätöntä, että arvostetaan ulkolaista huippuosaamista enemmän kuin suomalaista vähemmän hyvää tekemistä. Ja mittarina paremmuus kentällä.

Koittaisit edes ymmärtää sen Stigun pointin, että arvostamisella tai kannattamisella ei tarkoiteta aina sitä, että kenen tekeminen on parasta. Omien puolia voi pitää ja tekemistä arvostaa, vaikka ei oltaisikaan parhaita. Ylipäätään ihmettelen sellaista, että ihmisen suosikkipelaajaksi, -joukkueeksi, -bändiksi jne pitäisi valikoitua aina paras tai edes hyvä. Jotenkin sellaisen ajattelun itse olen yhdistänyt lapsiin ja heidän idoleihinsa.

Lainaus
Tästä voisi filosofoida vielä enemmänkin, eli mihin laitetaan rajat? Onko ahvenanmaalainen mieshuora fanittaessaan Kupsia vai AIK:ta, onko pakko kannattaa Mifk:ta, vaikka se tippuisi kakkoseen asti? Minkä helvetin takia meikäläisen, joka ihan oikeasti mieltää itsensä "eurooppalaiseksi", pitäisi tuntea syyllisyyttä jonkun muun kuin suomalaisen seuran kannattamisesta? - En kannata mitään seuraa...

Kenenkään ei ole pakko kannattaa jotain tiettyä. Ainakin itse vaan ihmettelen miksi suomalaiset jalkapalloihmiset kannattavat ulkomaisia joukkueita. Kun ulkomailla tämä on suhteellisen vierasta ja kuten Suomessakin muissa urheilulajeissa, luonnollisesti.
Callit

Poissa Poissa


Vastaus #42 : 11.12.2009 klo 20:01:35

Koittaisit edes ymmärtää sen Stigun pointin, että arvostamisella tai kannattamisella ei tarkoiteta aina sitä, että kenen tekeminen on parasta. Omien puolia voi pitää ja tekemistä arvostaa, vaikka ei oltaisikaan parhaita. Ylipäätään ihmettelen sellaista, että ihmisen suosikkipelaajaksi, -joukkueeksi, -bändiksi jne pitäisi valikoitua aina paras tai edes hyvä.
Kyse on siitä, että:
- en ymmärrä Stigun ihmettelyä ulkomaisen jengin kannattamisesta. Sopii ihan hyvin pienen alikehittyneen maan kannatajaskeneen.
- arvostaminen ei ole sama asia kuin kannattaminen, ja on todellakin silmien sulkemista todellisuudelta, jos ei ymmärrä ihmisten luontaisesti arvostavan enemmän maailman ykkösosaajaa kuin sitä 99. parasta. Tietääkseni Nykästä arvostettiin mäkihyppääjänä Ruotsissa enemmän kuin Boklöfiä.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2009 klo 20:03:20 kirjoittanut Callit »
Stig Tøfting

Poissa Poissa


Vastaus #43 : 11.12.2009 klo 20:02:33

Ei suomalaista jalkapalloa tarvitse arvostaa sen takia, että se on suomalaista. Sen sijaan on helvetin tärkeä ymmärtää, että jalkapallossa on monta porrasta ja vielä suurempi tasohaitari. Mä haluan, että Suomessakin tajuattaisiin miten jalkapallolijoista tulee hyviä. Siihen on kolme tärkeää osa-aluetta: harjoittelu, harjoittelu ja harjoittelu. Yksikään niistä ei sisällä vaatimusta tietyn maan kansalaisuudesta.

Ihailun kohteena olevien joukkueiden ja pelaajien kansalaisuudella ei ole vitunkaan väliä. Jalkapallolle on haitallista se, että paikallista futista ei arvosteta, koska jossain on enemmän katsojia tai parempia joukkueita.
Koipsin kasvatti

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: punamustat, KoiPS


Vastaus #44 : 11.12.2009 klo 20:03:20

Stig "Don Quijote" Tøftingille Ylos
Stig Tøfting

Poissa Poissa


Vastaus #45 : 11.12.2009 klo 20:04:13

on todellakin silmien sulkemista todellisuudelta, jos ei ymmärrä ihmisten luontaisesti arvostavan enemmän maailman ykkösosaajaa kuin sitä 99. parasta.

Kun keskustelun kohteena ei edelleenkään ole ne huippuosaajat ja parhaimmat tuotteet, vaan urheilulaji nimeltä jalkapallo.
kluru

Poissa Poissa


Vastaus #46 : 11.12.2009 klo 20:07:30

Jalkapallo on parasta paikan päällä. Ylos
Viinioksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fingland


Vastaus #47 : 11.12.2009 klo 20:08:37

Kenenkään ei ole pakko kannattaa jotain tiettyä. Ainakin itse vaan ihmettelen miksi suomalaiset jalkapalloihmiset kannattavat ulkomaisia joukkueita. Kun ulkomailla tämä on suhteellisen vierasta ja kuten Suomessakin muissa urheilulajeissa, luonnollisesti.

Tämä nyt on taas vaihteeksi täyttä soopaa. Ihan samassa suhteessa niitä Barcan ja ManU:n faneja löytyy ulkomailta kuin Suomestakin. Merentakaisten tv-oikeuksien ja fanikrääsän miljoonabisnes ei ihan suomalaisten harteilla lepää. Taas yritetään väkisin tehdä suomalaisista jotenkin poikkeavia.
Panchito Pistoles

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Aina Tampere, ikuisesti United!


Vastaus #48 : 11.12.2009 klo 20:10:09

Jalkapallo on parasta paikan päällä. Ylos
Ehdottomasti sama, telkkarin välityksellä ei pääse oikeeseen tunnelmaan. Ei edes näytä samalta lajilta. Ylos
litti10

Poissa Poissa


Vastaus #49 : 11.12.2009 klo 20:10:56

Jalkapallo on parasta paikan päällä. Ylos

Paikan päällä ei saa juoda olutta.

Kotona voi aina pistää digiboxin pauselle, jos tulee vaikka kusihätä kesken pelin.

 
Sivuja: 1 [2] 3 ... 456
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa